Spinnenangst. Aangeleerd gedrag?
Zo zo echte hobbyisten hier
weet jij trouwens iets over de versicolor
vind ik namelijk een prachtige spin maar et karakter een beetje enzo
ooh misschien dat ik er 2 dan aanschaf want die spin is echt mooi vind ik
maar kheb zowiezo al iets in gedachten welke ik zou willen hebben
B.smithi
B.albopilosum
A.versicolor
theraphosa apophysis en die wat jij gaat krijgen vind ik ook supers mooi!
heb je daar enige care sheet van of niet?
ik ga op et f orum ff een post doen over versi color
Ik zou er ook wel een willen
kheb ook 2 spinnen gehad(wel bij me vriend thuis maar daar was ik meer als thuis) een grammostola rosea en een grammostola pulchra. we moesten ze helaas weg doen want me schoonma kon dr niet tegen(heeft n allergie en als de spin ergens liep en haren afstootte kreeg ze hele erge huid uitslag ) echt jammer dat we ze weg moesten doen
de spin ergens liep??? loopt die normaal los ofzo?
vind t beetje vreemd verhaal, want die haren irriteren bij elk mens, ten tweede staan pulchras en roseas erom bekend dat ze normaal weinig tot geen haren bombaderen, aangezien dit rustige soorten zijn. dus waarschijnlijk heeft die spin zich niet op zn gemak gevoelt en had je schoonma gewoon met dr handen uit de buurt van dat beest moeten blijven.
"ten eerste" tsja we maakte de bak ook wel eens schoon ja en dan mocht hij ff lopen (onder toezicht)
"ten tweede" staan erom bekend ja maar je hebt misschien wel uitzonderingen ofzo?? en hun hadden 2 katten en een hond misschien dat dat van invloed had ik weet het niet maar vrijwel niemand had er last van alleen me schoonma.en toen ze merkte dat vooral zij er last van had is ze niet meer erbij in de buurt.
een spin hoeft niet zo nodig zijn benen te strekken en die heeft er ook totaal geen gevoel of enig idee bij het 'los' rondlopen
omdat er 2 spinnen in zaten
1x in de maand is wel te veel je kan et beste als je gevoerd heb en het voedsel is op kijken waar de resten liggen die verwijderen en dan 1x a 2x per jaar de turf verschonen mits er geen mijt in zit dan natuurlijk meteen en ook bij schimmel zoals leblondi al zei
ja ik weet want het grootste gedeelte van de tijd zit een spin rustig ergens te wachten op zijn voedsel. we deden het terrarium ongeveer 1x in de maand schoonmaken omdat er 2 spinnen in zaten en die leeggezogen sprinkhanen enzo vond k niet zo prettig uitzien tsja wij hadden niet zo'n bakje en het was ook wel leuk om ze op de hand te houden terwijl we omstebeurt ff verder gingen met het terrarium. als me schoonma daarna ook maar iets aanraakte waar de spinnen hadden gelopen kreeg ze die reactie al maar ze is voor een heleboel dingen allergischmisschien is dat n factor? en hij heeft trouwens maar een keer echt gebombardeerd en dat was toen me broertje met een harde klap een fles cola neerzette toen schok de rosea wel
tsja dat wist ik toen nog allemaal niet we zijn toen we de eerste kochtte (de rosea) verkeerd/slecht geinformeerd we hadden er wel al heel veel over gelezen maar we dachten dat de dierenzaak eigenaar het misschien beter wist(dat hebben we geweten)
dat zegt al wat met jullie dommigheid in het omgaan met de spin.
en je zegt dat jullie het leuk vinden om de spin te hanteren? voor een spin ligt dit totaal anders en brengt dit allemaal risico's mee! hanteer je de spin wanneer er ziektes zijn of als er wat met m is ok, maar heeft ie niets, hou dan op met sensatie zoeken en koop dan een cavia als je zonodig wat op je hand moet hebben
nou zeg dat kan toch gebeuren he???
doe maar rustig iedereen weet nou dat jij het allemaal veel beter weet als mij,en kweet dat we bij die beesten veel dingen niet deden zoals t eigenlijk moest maar zoals ik al zei we waren slecht geinformeerd en niemand de we kenden had een spis voor advies.nou ze zijn nu weg dus ze zullen het wel al beter hebben oke??
we hebben nu een hoop reptielen waarvan we wel heel veel weten we hebben ons ook niets laten aansmeren in een dieren winkel maar we zijn naar beurzen enzo geweest.maar alsnog ik vind het alleen jammer dat ik die beesten heb weg moeten doen.
ik heb net op je profiel gekeken jij hebt jou spinnen toch ook op de hand gehad??
Zeg Lady le blondi tut tut houd je een beetje in lief. Maar je niet zo druk zo erg is het nou ook weer niet.
wees blij dat er mensen zijn die uberhaupt nog zo geintresseerd zijn in spinnen. een foutje maken kan altijd.
Verwijt haar niks maar zeg hoe het dan wel moet. Ze kan wel van je leren zo te horen.
dank ulaatste aanpassing 18 maart 2006 20:18
heej ja idd ik ging net naar huis maja moest ook wel zolang met die beesten lopen is ook niks en ik had alles toch al was wel ff leuk je te spreken
Brachypelma albopilosum
Brachypelma vagans
Brachypelma smithi vrouw
en een P.pederseni
3 hebben al een krekeltje op alleen de vagans nog nie
ik maak wel eens later wat fotos maar ze zijn nog vrij klein hoor denk zon 1cm a 2cm lengte
en verder nog 2 luipaard geckos 2dames ben nog namen aan bedenken erg schattig