Spinnenangst. Aangeleerd gedrag?
teddy rukspin is een beer. Geen spin.
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 7 november 2006 om 12:10:teddy rukspin is een beer. Geen spin.
bepaal jij niet
uhh dat was al bepaald
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 14:21:haha dat beest denkt echt niet van auw auw ik word in de fik gestoken hoor..die denkt alleen maar..*knetterr* Knetter* DOOD
hahahahaha
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 26 januari 2005 om 22:32:Spinnenangst. Aangeleerd gedrag?
Ja!
Idd vrouw van Johannes de sloper
Da vermoed ik dus ook. Volgens mij is dat ook wetenschappelijk bewezen.
Da vermoed ik dus ook. Volgens mij is dat ook wetenschappelijk bewezen.
Uitspraak van Jantje trammelantje op vrijdag 17 november 2006 om 20:16:Da vermoed ik dus ook. Volgens mij is dat ook wetenschappelijk bewezen.
morgen
Oke maar hoe kan dat dan?
Heeft die persoon het zichzelf aangeleerd dan?
Want bij mij in de familie is er niemand bang voor spinnen maar toch ik ben er geen fan van.
(ja ik ben serieus!!)
Omdat het in je familie misschien niet veel voorkomt maar in de rest van het land wel. En het begint al op school. Bij de kinderen. En je juffrouw. En andre moeders etc etc. HEt is allemaal software zeg maar. De hardware is het genetische deel in je. Maar je genen zeggen meestal niet dat je bang voor spinnen moet zijn. Dat noem je instinkt. Dat is voor ons al heel niet relevant meer.
Uiteraard zit er ook een persoonlijke factor bij.
Dat is de mate van nieuwschierigheid dat een mens kan hebben. Een extreem nieuwsgierig mens zal er minder snel problemen mee hebben. Die ontdekken zelf dat ze niet eng zijn zeg maar. Ook hangt het af van bepaalde stoffen in je hersenen. En het is een heel klein beetje genetisch bepaald of je snel bang wordt of juist niet. Ook kunnen hevige schrikreacties er voor zorgen dat mensen jaren nadien, nog steeds last van kunnen hebben.
Iemand kan het zichzelf wel aanleren ja.
Uiteraard zit er ook een persoonlijke factor bij.
Dat is de mate van nieuwschierigheid dat een mens kan hebben. Een extreem nieuwsgierig mens zal er minder snel problemen mee hebben. Die ontdekken zelf dat ze niet eng zijn zeg maar. Ook hangt het af van bepaalde stoffen in je hersenen. En het is een heel klein beetje genetisch bepaald of je snel bang wordt of juist niet. Ook kunnen hevige schrikreacties er voor zorgen dat mensen jaren nadien, nog steeds last van kunnen hebben.
Iemand kan het zichzelf wel aanleren ja.
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 21 november 2006 om 18:36:Een extreem nieuwsgierig mens zal er minder snel problemen mee hebben.
yeahhh, dat moet ik dan wel zijn
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 21 november 2006 om 18:36:Ook hangt het af van bepaalde stoffen in je hersenen.
pussy's
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 21 november 2006 om 18:36:Dat is de mate van nieuwschierigheid dat een mens kan hebben
oke nu ben ik heel nieuwsgierig!
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 21 november 2006 om 18:36:En het is een heel klein beetje genetisch bepaald of je snel bang wordt of juist niet.
ben ook niet snel bang. Hou van extreme dingen en zoek het ook wel op.
Maar als ik zo'n creepy kruiper zie word ik zo'n heel klein meissie!! En echt iedereen om mij heen moet er alleen maar om lachen. Het is dan ook echt het enige waar ik bang van ben.
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 21 november 2006 om 18:36:Uiteraard zit er ook een persoonlijke factor bij.
ik denk dat dit het bij mij gewoon is. Ene een mens moet ergens bang voor zijn houd je scherp (zeggen ze toch)
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 21 november 2006 om 18:36:En je juffrouw. En
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 21 november 2006 om 18:36:andre moeders
Niet alleen vrouwen zijn bang voor spinnen he
Ik ken mannen die ook als de dood ervoor zijn en ik ken vrouwen die ze gewoon oppakken..
Zelf moet ik er niks van hebben,ik zal ze geen kwaad doen als ze niet in mijn huis komen en als ze dat wel doen,dan hoop ik voor dat beest dat me vriend thuis is want die pakt ze op en zet ze buiten.
Sorry,ik maak ze ook dood of als ik de kans krijg en hij zit op de vloer,dan zet ik er een glas over en wacht....
Op me vriend
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:28:Sorry,ik maak ze ook dood
Neetochhh??
Ik ken genoeg mannen die hun onderbroek vol schijten als ze dr een zien. Wat een mietjes!
Beetje bang zijn voor zulke mooie onschuldige webbouwertjes:love:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:28:Niet alleen vrouwen zijn bang voor spinnen he
Ik ken mannen die ook als de dood ervoor zijn en ik ken vrouwen die ze gewoon oppakken..
Je spreekt dus voor jezelf
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:36:ksn er hier iemand aan een avicularia komen ??
www.vogelspinnenforum.nl
of gewoon naar een beurs gaan
Uitspraak van PliancaVerder vind ik het gewoon ranzige en enge beesten!Master of disaster
op donderdag 28 december 2006 om 20:32:
thank god it is winter
Kunnen er weer ff tegenaan
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 09:34:thank god it is winter
Kunnen er weer ff tegenaan
en kunnen alle 8voeters zich lekker warm nestelen in de kleine hoekjes en kiertjes van onze warme kerstgezellige huisjes
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 09:53:en kunnen alle 8voeters zich lekker warm nestelen in de kleine hoekjes en kiertjes van onze warme kerstgezellige huisjes
Ja dat doen ze zeker
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 26 januari 2005 om 22:32:Spinnenangst. Aangeleerd gedrag?
denk het wel, mocht ik later kinders hebben, dan zal ik cker doen alsof ze niet eng zijn
Uitspraak van Dr. Struggledan zal ik cker doen alsof ze niet eng zijnop zaterdag 27 januari 2007 om 11:19:
hmm ken wel een jonge die allemaal spinnen heeft..
echt heel veel..
was er laatst bij toen hij er 1 kocht op een beurs..
voor 2,50
vind ik echt niet normaal..
vind dat die beesten minstens 1000 euro moeten zijn ofzo..
pff t zou verboden moeten zijn.. ze horen hier niet..
en wat als 1 of andere gek nou paar van diej beesten loslaat..
he gat. vind ze al zo eng
naja en dan ook nog dat ze muizen en ratten eten..
loop je daar als rattenliefhebber op een beurs..
loop je langs een vrieskist.. allemaal dooie ratten
er is 1 spin die ik nog wel mooi vind.. omdat ie gewoon van fluweel lijkt

echt heel veel..
was er laatst bij toen hij er 1 kocht op een beurs..
voor 2,50
vind ik echt niet normaal..
er is 1 spin die ik nog wel mooi vind.. omdat ie gewoon van fluweel lijkt
Wat een onzin, ik heb echt een hekel aan mensen die zo over spinnen praten! Die beestjes zijn zo klein, die verdienen respect, juist omdat ze zoveel ontzag hebben.
Wat een onzin, ik heb echt een hekel aan mensen die zo over spinnen praten! Die beestjes zijn zo klein, die verdienen respect, juist omdat ze zoveel ontzag hebben.
Maar opzich wel goed van dr dat ze er tenminste eentje mooi vind en dat kan je van de meesten niet zeggen voor hun zijn ze allemaal spin en dus allemaal vies
Dat dan weer wel
weer zo'n onwetendheid praatster...
dan gaan ze dood... jezus, t zijn geen leeuwen ofzo!
dat verklaart je verhaal...
je praat dus idd zonder er verstand van te hebben...
die zijn voor de slangen
ga please eerst info zoeken voor je onzin uitkraamt
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 30 januari 2007 om 00:44:Maar opzich wel goed van dr dat ze er tenminste eentje mooi vind en dat kan je van de meesten niet zeggen voor hun zijn ze allemaal spin en dus allemaal vies
Dat dan weer wel Moet geprezen worden heur
maar bij de rest van dr gezeik zonder verstand maakt het toch weinig goed...
als je ergens een mening of idee van hebt, zorg dan minstens dat je weet waar je t over hebt... en dat weet zij over duidelijk niet
Ja ach ja. We hebben moeilijkere klanten gehad he
Uitspraak van actief op woensdag 31 januari 2007 om 09:34:kverzamelde vroeger kruisspinnen, hoe groter, hoe beter...totdat eentje me beet...nu ben ik er geen fan meer van
Haha ja jij dus ook al. soms echt nog veel ook.
Mij hebben ze zoo vaak gebeten. Maar ze zijn erg voorspelbaar. als je een grote kruisspin in je handpalm vast hebt dan kunnen ze makkelijk bijten. Maar laat je ze gewoon rondrennen over je arm en hand dan is er niks aan de hand. en de kleinere gevallen die kunnen sowieso niet bijten.
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 30 januari 2007 om 00:44:Maar opzich wel goed van dr dat ze er tenminste eentje mooi vind en dat kan je van de meesten niet zeggen voor hun zijn ze allemaal spin en dus allemaal vies
he sommige vin ik ook mooi hoor
op een afstand tv ofzo f een boek zolang ze maar niet in mn buurt zn vin ik het best
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 23:09:Er liep net zon zwarte stinkerd vrolijk over de vloer, even schoenmaatje 45 erop en RIP spinnetje spin
pas op hoor nu krijg je een bak ellende over je heen!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 23:09:Er liep net zon zwarte stinkerd vrolijk over de vloer, even schoenmaatje 45 erop en RIP spinnetje spin
Dit kan niet waar zijn! MOORD!
Brandstapel!
Uitspraak van [SF] Trip_Owilde vroeger altijd een vogelspin als huisdier, alleen mijn ma was het daar niet zo meen eens!op zaterdag 3 februari 2007 om 01:48:
gek heh

![[SF] daphie](/images/user/404499_2191872.jpg)

![[SF] Trip_O B)](/images/user/159466_3298103.jpg)