Vertrouw idd nooit op een counter (hetzij een lampje of een echte teller). Thuis werkt het misschien, maar mocht je voor publiek draaien dan heb je er weinig aan, daar er misschien niet eens een counter op het mengpaneel zit wat je daar gebruikt. Luister gewoon goed.
Ik zou ook zeggen, oefen het corrigeren met platen die niet te snel te zijn of zet je de pitch wat lager. Met snelle platen gaat het vaak beter (is mijn ervaring), omdat die nu eenmaal sneller draaien... Daarom is het mixen van langzame platen ook moeilijker (da's mijn mening althans). Probeer ook eens platen lekker lang door elkaar te laten lopen om het corrigeren te oefenen...
Ik zou ook zeggen, oefen het corrigeren met platen die niet te snel te zijn of zet je de pitch wat lager. Met snelle platen gaat het vaak beter (is mijn ervaring), omdat die nu eenmaal sneller draaien... Daarom is het mixen van langzame platen ook moeilijker (da's mijn mening althans). Probeer ook eens platen lekker lang door elkaar te laten lopen om het corrigeren te oefenen...
diminish> ik gebruik ze ook niet echt ze kloppen 9 vd 10 keer niet af en toe spieken kan geen kwaad denk ik maar ik leer me het in iedergeval niet aan met die dingen
Turntable Tony> dat doe ik wel gaat me redelijk goed af
TqNôize> nee de beringher 300 vmx ik heb geen pakketje gekocht ofzo
Dj Vision> kan je gelijk in hebben ik ga het uitproberen
btw: ik heb vdaag tiesto - traffic tiesto - dallas 4pm KLASSIEKER gekocht
en Dr. Kucho - can't stop playing with myself en randy katana dukkha
Turntable Tony> dat doe ik wel gaat me redelijk goed af
TqNôize> nee de beringher 300 vmx ik heb geen pakketje gekocht ofzo
Dj Vision> kan je gelijk in hebben ik ga het uitproberen
btw: ik heb vdaag tiesto - traffic tiesto - dallas 4pm KLASSIEKER gekocht
en Dr. Kucho - can't stop playing with myself en randy katana dukkha
Afremmen is inderdaad makkelijker dan zetjes geven.
Een goed zetje komt vanzelf wel. Hanteer wel steeds dezelfde methode, zeker in het begin. Dat "pinnetje" vastpakken zou ik nog even mee wachten. Dat is inderdaad voor precizie, maar alles op z'n tijd.
Nog even over die beatcounter: Ik gebruik zelf ook een VMX 300 en ik gebruik de beatcounters ook nooit. Als je de displays nu gewoon afplakt, dan leer je ook veel beter naar een plaat "te luisteren". Je merkt vanzelf dat je dan veel beter twee plaaten van elkaar kan onderscheiden.
Suc6
Een goed zetje komt vanzelf wel. Hanteer wel steeds dezelfde methode, zeker in het begin. Dat "pinnetje" vastpakken zou ik nog even mee wachten. Dat is inderdaad voor precizie, maar alles op z'n tijd.
Nog even over die beatcounter: Ik gebruik zelf ook een VMX 300 en ik gebruik de beatcounters ook nooit. Als je de displays nu gewoon afplakt, dan leer je ook veel beter naar een plaat "te luisteren". Je merkt vanzelf dat je dan veel beter twee plaaten van elkaar kan onderscheiden.
Suc6
laatste aanpassing
Probeer tijdens een live-set met bezwete en glijdende vingers maar eens met het pinnetje van een Technics te corrigeren. Dat gaat zo minimaal. Bij de meeste tafels van goedkopere merken gaat het wel makkelijker, maar ik vindt Technics tafels ontzettende terugvechters. Ik probeer het altijd te vermijden, zoveel mogenlijk met de platter, en het liefst 'op de kick' een beetje meesturen, ipv zomaar een momentj uitzoeken. Oefening baart kunst...
damn snap niet dat mensen kijken naar de counter op je paneel... als je gewoon tegen jezelf zegt , ik gebruik dat niet.. dan doe je dat dan toch ook niet...
bij hardcore heeft het trouwens geen enkel nut, die dingen staan bij mij altijd op 160... hoger gaan ze niet... en als ik al een langzamere plaat heb.... raakt ie bij de minste onregelmatigheid in de kick al volledig de weg kwijt... heb ik ineens 43 BPM draaien... vage dingen...
bij hardcore heeft het trouwens geen enkel nut, die dingen staan bij mij altijd op 160... hoger gaan ze niet... en als ik al een langzamere plaat heb.... raakt ie bij de minste onregelmatigheid in de kick al volledig de weg kwijt... heb ik ineens 43 BPM draaien... vage dingen...









