Partyflock

Forumonderwerp · 735680

Ja hoor hier ie er weer een een F*ck*ng N00B die mixen leren wil vanavond gok ik het maar op de doelgroep die de ouwejaars avond thuis achter de pc viert:

ik krijg de beats mooi strak en gelijk maar ze verlopen me TE snel wat ik ook pictch fucking irri

TIP'S??

Vertrouw idd nooit op een counter (hetzij een lampje of een echte teller). Thuis werkt het misschien, maar mocht je voor publiek draaien dan heb je er weinig aan, daar er misschien niet eens een counter op het mengpaneel zit wat je daar gebruikt. Luister gewoon goed.

Ik zou ook zeggen, oefen het corrigeren met platen die niet te snel te zijn of zet je de pitch wat lager. Met snelle platen gaat het vaak beter (is mijn ervaring), omdat die nu eenmaal sneller draaien... Daarom is het mixen van langzame platen ook moeilijker (da's mijn mening althans). Probeer ook eens platen lekker lang door elkaar te laten lopen om het corrigeren te oefenen...

Artiest Vinnybunny
j-roon je hebt vast de geminig 626-i als mixer?
(kheb die rp 4000 m3d's ook nl. :P)
daar zit toch geen bpm teller op alleen van die rotbeatlampjes
kijk daar niet naar. die dingen zuigen :)
Ik vind langzamere platen meestal juist makkelijker om te mixe. Je hebt dan minder referentiepunten ( minder beats pm ) maar as die dan komt hoor je wel beter hoe ver je er naast zit.
Zo zie je maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur :)
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
http://www.kevinsdjschool.nl :P

Omdat je juist beter hoort of je ernaast zit kun je met langzamere platen dus beter oefenen met corrigeren ja...

diminish> ik gebruik ze ook niet echt ze kloppen 9 vd 10 keer niet af en toe spieken kan geen kwaad denk ik maar ik leer me het in iedergeval niet aan met die dingen

Turntable Tony> dat doe ik wel gaat me redelijk goed af

TqNôize> nee de beringher 300 vmx ik heb geen pakketje gekocht ofzo

Dj Vision> kan je gelijk in hebben ik ga het uitproberen

btw: ik heb vdaag tiesto - traffic tiesto - dallas 4pm KLASSIEKER gekocht

en Dr. Kucho - can't stop playing with myself en randy katana dukkha

Artiest Buck
om af te remmen kan je ook het pinnetje waar je je plaat omheen doet ( weet niet hoe dat ding officieel heet) vastpakken, wilt vaak ook wel helpen bij preciese correcties
laatste aanpassing

(y)
pinnetje van de TT owned met bijsture!! Luv da ding.
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
afremmen is makkelijker te verschuilen dan zetjes geven .. vind ik iig ;)

Afremmen is inderdaad makkelijker dan zetjes geven.
Een goed zetje komt vanzelf wel. Hanteer wel steeds dezelfde methode, zeker in het begin. Dat "pinnetje" vastpakken zou ik nog even mee wachten. Dat is inderdaad voor precizie, maar alles op z'n tijd.
Nog even over die beatcounter: Ik gebruik zelf ook een VMX 300 en ik gebruik de beatcounters ook nooit. Als je de displays nu gewoon afplakt, dan leer je ook veel beter naar een plaat "te luisteren". Je merkt vanzelf dat je dan veel beter twee plaaten van elkaar kan onderscheiden.

Suc6
laatste aanpassing

net effe zwarte duck tape gehaald!
damn snap niet dat mensen kijken naar de counter op je paneel... als je gewoon tegen jezelf zegt , ik gebruik dat niet.. dan doe je dat dan toch ook niet...

tsja als er eentje op zit kijk ik er ook niet naar hoor, maar kan me best voorstellen dat sommige mensen die net beginnen en waar bij het nog niet helemaal lekker wil lukken die dingen toch gaan gebruiken

ik heb hem al afgeplakt (y) helpt ook he :P

Suc6 J-ROON.

damn snap niet dat mensen kijken naar de counter op je paneel... als je gewoon tegen jezelf zegt , ik gebruik dat niet.. dan doe je dat dan toch ook niet...

makkelijker gezegd dan gedaan..
ik heb ze afgeplakt met plakband en zwart gemaakt met een eddingmarker..

een redelijke stap platen hebben wat de zelfde styl is ook wel een aanrader
zeker weten ... ik had al een stuk of 30 platen voordat ik mn equipment had ;) hehe
Probeer tijdens een live-set met bezwete en glijdende vingers maar eens met het pinnetje van een Technics te corrigeren. Dat gaat zo minimaal. Bij de meeste tafels van goedkopere merken gaat het wel makkelijker, maar ik vindt Technics tafels ontzettende terugvechters. Ik probeer het altijd te vermijden, zoveel mogenlijk met de platter, en het liefst 'op de kick' een beetje meesturen, ipv zomaar een momentj uitzoeken. Oefening baart kunst...

word idd moeilijk

jah daar gaan we weer:

de grote en kleinere bobbeltjes op de draai tafel geve die iets van verschillende snelheden weer?

?hulp?

bij hardcore heeft het trouwens geen enkel nut, die dingen staan bij mij altijd op 160... hoger gaan ze niet... en als ik al een langzamere plaat heb.... raakt ie bij de minste onregelmatigheid in de kick al volledig de weg kwijt... heb ik ineens 43 BPM draaien... vage dingen...