jezus kijk is ff op hun site dan hoef je ook niet zoveel te vragen.
http://www.sonnemondsterne.de
Hier vind je echt alle info die je zoekt
Hier nog een verslagje van een andere site
In het weekend van 6,7,8 augustus vond het festival Sonnemondsterne, op de fantastische lokatie bij een stuwmeer in Saalburg, weer plaats. De line-up bestond ook dit jaar weer uit een grote diversiteit van verschillende artiesten uit de techno/house/electro hoek.
Muziekstijlen zoals trance/hardstyle/progressive waren eigenlijk niet vertegenwoordigd op dit festival. Grote namen als, the Chemical Brothers, Sven Vath, Carl Cox, Richie&Ricardo en nog vele anderen waren hier wel te bewonderen
Vrijdagmiddag rond een uurtje of 5 kwamen we aan op de camping, die tegen het festivalterrein aanlag. Nadat we tent opgezet hadden, gingen we de camping even verkennen en kwamen we al snel wat bekenden tegen.
Rond 22.00 was het tijd om naar het festivalterrein te gaan, en van de acts te gaan genieten.
De hoogtepunten van de vrijdag waren voor mij,
Codex&Flexor die een supervette show weggaven, met een dosis humor en vette tracks. Al hun nummers zaten vol met scheurende geluiden, waar de zaal ontzettend van uit hun dak ging.
Het volgende optreden dat een fijne indruk achterliet, was Dinky die zoals gezegd een live optreden verzorgde. Het was ontzettend swingen geblazen, bij deze mooie dame die oorspronkelijk uit Chile komt. Het is toch opmerkelijk te noemen, dat er de laatste tijd zoveel talent uit dit Zuid-Amerikaans land komt. Het publiek ging goed uit zijn dak, en het was ook erg gezellig met de vele Nederlanders die ook op dit optreden waren afgekomen. Natuurlijk kwam haar hit “Acid in my Fridge” ook nog voorbij. De sfeer was toen uitmuntend in de Groove tent.
Koze draaide ook weer fijne platen, al was het mixtechnisch niet altijd even vlekkeloos. De sfeer was dan wel weer perfect in de Kompakt tent, en hij had het zelf ook erg naar zijn zin. Dat was wel te merken aan hoe hij stond te springen achter zijn decks. Dit belooft nog wat voor de Kompakt Label Night op 25 september in Groningen.
Het absolute hoogtepunt van de vrijdagnacht was voor mij toch de dj-set van Richie Hawtin en Ricardo Villalobos. Ze mochten aantreden toen het net weer licht begon te worden, en ze hadden 4 uur de tijd om hun kunsten te vertonen. En hoe……Deze set was zo diep, er kwamen de mooiste platen voorbij en het sfeertje bij de mainstage was geweldig. Dit waren allemaal elementen die het voor mij de set van het weekend maakten. Ricardo, die ook jarig was, maakte natuurlijk wel een paar foutjes maar deze werden dan ook snel weer gecorrigeerd door koning Hawtin.
Toen ze klaar waren kregen een luid applaus van het super enthousiaste publiek, wat mij echt kippevel bezorgde. En er waren meer die hier last van hadden.
Zaterdag overdag was het erg gezellig bij het meer, met de grote groep die ook dit weekend aanwezig waren. En voor vele was slapen ook geen optie, omdat het zo ontzettend warm was.
Na een fantastisch lopend buffet in de vip/pers ruimte konden we er weer tegenaan zaterdagnacht.
Op de zaterdag was er duidelijk wat zachter geprogrammeerd dan als op de vrijdag. Er was ook wat meer ruimte voor de wat meer experimentele act’s.
De optredens die er op zaterdag uitsprongen waren voor mij,
International Pony, die een live optreden gaf in de grootste tent van het festival. Deze act, waar ook Koze deel van uit maakt, was vooral doordrenkt met een grote dosis humor. De muziek was ook wel vet, maar de grappige tussenstukjes waren gewoon geweldig. Ze kregen de zaal ontzetten goed mee, vooral toen ze de hele zaal een kudde indianen lieten na doen. Erg grappig. Zo’n act zou in Nederland direct met een hoop boe geroep bestookt zijn, maar in Duitsland kan dit allemaal.
De beste dj was deze avond voor mij Matthew Herbert, hij had qua draaistijl wel wat weg van Richie Hawtin. Langzaam gepitchte platen met diepe en volle kicks erin. Hij kreeg de hele tent ook op zijn kop. Ook hier waren weer een hoop Nederlanders te vinden.
Er waren nog zoveel andere leuke dj’s en act’s die op dit festival aanwezig waren. Ellen Alien, Anthony Rother en Tobi Neumann lieten ook een goede indruk achter.
En ik heb niet echt tragisch slechte dingen gehoord. Het hele plaatje klopte gewoon, de lokatie, de line-up, het publiek en de after met Tobi Neumann.
Dit was zeker het leukste festival van het jaar tot nu toe. En volgend jaar wordt deze ook zeker niet overgeslagen.