Weet je Ella... ik had al verwacht dat jij zou reageren.
Je reactie verbaast mij ook niet. Nu hoop ik dat jij je niet aangevallen voelt

, maar alle reacties van jou zijn altijd op een betweterige manier geschreven. Aan de ene kant heb ik dus zoiets van.....laat maar zitten die Ella, aan de andere kant wil ik wél reageren omdat ik soms wel aan je merk dat je toch een bepaalde voorliefde hebt voor het ras. Maar je doet altijd zo alsof jij de wijsheid in pacht hebt, en dat irriteert me wel eens.
Maar hoe je me neerzet als een "pup koper" gaat niet helemaal op hier. Ik ben zéér 'door de wol geverfd' in honden, rassen en trainingen etc...... Ik zal binnenkort dan ook even een onderbouwde reactie geven op je verhaal. Het is nu laat, en ik moet er over 4 uurtjes al weer uit, dus heb daar nu geen zin in. Maar ik kom er op terug.
Niet aanvallend, maar uitleggend. Tot die tijd...bel maar eens met de FCI en de ASTCH over de nieuwe aangescherpte eisen die nu gelden.
Een copie/paste zoals in jouw reactie brengt mij niet direct van mijn stuk, en is voor mij zéker geen bewijs van je expertise die je op deze manier naar buiten wilt brengen. De eisen zijn écht zo gesteld vandaag de dag, geloof mij maar niet, maar informeer maar even bij bovengenoemde, en je zult zien dat ik gelijk heb (niet dat ik persé mijn gelijk wil halen hoor, maar je zet me echt weg als of ik een onervaren jongetje ben die ook een Staffie heeft, en daar wil ik toch even op reageren)
Ik doel hier op op het volgende
en dat zal iedereen je afraden die ook maar een beetje verstand heeft van fokken
want a) ik weet heel veel van fokken, en ben heel mijn leven al betrokken bij het fokken van honden (van diverse rassen) en b.) weet jij misschien niet hoeveel en hoe enorm vaak oor manco's bij Staffie's voorkomen en gemaskeerd worden, zelfs door zéér hoogstaande fokkers op het Staffie front.
Staffie's hebben nl. niet per definitie een natuurlijk vallend oor. Dat is de simpele waarheid.
Maar... daar gaat het helemaal niet over in mijn verhaal..waar ik op doel is dat de RAD beslist over HET KARAKTER van de hond, en daar gaat mijn relaas over.
De RAD is in leven geroepen om de "agressie" uit de 'pitbullachtigen'te krijgen en NIET om te bepalen hoe de oren zouden moeten staan.
ik ben dus van mening dat alleen de beste honden pups mogen krijgen in het kader van rasverbetering
JUIST in dit kader zou mijn hond dus een ENORM goede rasverbeteraar zijn als je de RAD zou moeten geloven want het karakter is SUBLIEM! Jij als {zgn?} liefhebber zou een teefje als die van mij toe moeten juichen om haar karakter, en deze heel erg toe 'moeten' schrijven als een rasverbeteraar. Wellicht vind jij een goed karakter "wrakhout" maar voor mij is dat VEEL belangrijker dan een goedvallend oor.
Wat ik je wel kwalijk neem is (althans zo interpreteer ik je tekst...correct me if I'm wrong) dat je me ziet als een onnozel fokkertje die een paar centen wil verdienen aan een toevallig populair honden ras
niet rasvermeerdering
want áls dat je mening is zit je er mijlen ver naast.
Ik ben een enorme voorvechter van het ras, was al een enorm grote liefhebber van Saffies voordat ‘men’ ze stoer vond, en zet me enorm hard in voor het leven en welzijn van dit overdonderend fijne ras.......
Dus ... een rasvermeerderaar??? Nee Ella..... daar zit je er helemaal naast. Een rasliefhebber in hart en nieren, dat ben ik. Niet meer en niet minder!!
Ik kom binnenkort wel even met een
copy-paste
over de nieuwe fokeisen......
Niet aanvallend, maar onderbouwend…….