Partyflock

Forumonderwerp · 731987
17 volgers · 55711x bekeken

Waarschuw beheerder
Hebje iets gemaakt of gewoon gevonden, met betrekking tot webdesign... Post het hier dan.

Als je kritiek hebt op sites, post ze dan.

Ben je trots op je site, post ze dan.
Waarschuw beheerder
Ben meer bezig met .NET.. althans.. werkgerelateerd. Eigen projectjes doe ik met PHP. Die zijn niet groot genoeg om daar Ruby voor in te zetten.

Over Ruby kan ik niets zeggen, maar PHP is inderdaad gewoon niet af: te rommelig, teveel deprecated functions, en totaal niet strict

Artiest Killerbase
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pjom :honger: op dinsdag 5 juni 2012 om 21:43:
Loop dit eens door zou ik zeggen
http://guides.rubyonrails.org/getting_started.html

Hmm.. Ik ga is hier naar kijken :)

**EDIT**
@Pjom; Ik probeer een "rails server" commando op te geven, maar ik krijg constant een execjs issue. Ik heb Node.js geinstalleerd
(geïnstalleerd op Windows) en de "bundle install" bij het nieuwe project werkt wel. Heb je misschien een idee wat ik nog kan doen?

Uitspraak van DeCo op dinsdag 5 juni 2012 om 23:31:
Ben meer bezig met .NET.. althans.. werkgerelateerd. Eigen projectjes doe ik met PHP

Ben je met ASP.NET bezig of Service-apps (Ikzelf werk met ASP.NET)?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2012 om 23:44:
Heb je misschien een idee wat ik nog kan doen?

Niet echt, gebruik zelf atm ook de bundle install en die werkt goed. Zover ben ik er ook niet mee namelijk. Ziet er wel allemaal netjes uit verder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2012 om 23:44:
Ben je met ASP.NET bezig of Service-apps (Ikzelf werk met ASP.NET)?

al onze websites/apps zijn gebouwd op C# .NET en we hebben een eigen CMS in dat framework.
nog nooit iets met service apps gedaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeCo op woensdag 6 juni 2012 om 09:30:
al onze websites/apps zijn gebouwd op C# .NET en we hebben een eigen CMS in dat framework.
nog nooit iets met service apps gedaan

Daar werk ik ook mee. Alleen is bij ons alles custom gebouwd, wij hebben bijna nooit een standaard cms wat voldoet aan de eisen van de klant.
Alleen degene die een simpele site willen hebben, maken ze gebruik van DotNetNuke.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juni 2012 om 11:49:
Alleen is bij ons alles custom gebouwd, wij hebben bijna nooit een standaard cms wat voldoet aan de eisen van de klant.

[opschep-mode]
die hebben wij wel
[/opschep-mode]

:P

Daar zit dan wel 10 jaar ontwikkeling en ervaring achter, tot we nu bij dit CMS zijn uitgekomen. Met een eigen meta-taal, waar we de meeste oplossingen mee kunnen ontwikkelen. Natuurlijk ontkomen we niet altijd aan maatwerk.. in dat geval kan het als losse plugin erbij ontwikkeld worden of we bedenken er iets structureels voor, die we in het CMS implementeren.

Ons vorig CMS was ook zo'n CMS, waar we uiteindelijk alleen maar custom maatwerk zaten te doen.. dan kun je beter opnieuw beginnen, want waar heb je een CMS dan nog voor?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeCo op woensdag 6 juni 2012 om 12:59:
dan kun je beter opnieuw beginnen, want waar heb je een CMS dan nog voor?

Kleine applicaties voor groot publiek. Promotie specifiek.
Waarschuw beheerder
da's waar ;)
maar daar hebben we over het algemeen niet zoveel projecten van
of het is voor een bestaande klant. In dat geval wordt het een subsite voor die klant in hetzelfde CMS.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juni 2012 om 19:53:
www.sergiomaessen.nl

Niet echt mijn smaak styling.
Waarom is er eigenlijk gebruikt gemaakt van een frameset en is de hosting ergens anders geplaatst?

Ik zie ook overigens dat alles via tables is geplaatst. Iets doet me denken dat dit door een generator (Photoshop?) is gedaan.
Ook is het verstandig om de namen van de pagina's aan te passen. Index, index-1, index-2 enz.. is niet echt herkenbaar als pagina.

Kortom, vind dat er nog wel aan gesleutelt mag worden, maar je bent op weg. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juni 2012 om 21:54:
Niet echt mijn smaak styling.
Waarom is er eigenlijk gebruikt gemaakt van een frameset en is de hosting ergens anders geplaatst?

Ik zie ook overigens dat alles via tables is geplaatst. Iets doet me denken dat dit door een generator (Photoshop?) is gedaan.
Ook is het verstandig om de namen van de pagina's aan te passen. Index, index-1, index-2 enz.. is niet echt herkenbaar als pagina.

Kortom, vind dat er nog wel aan gesleutelt mag worden, maar je bent op weg.

Ik vind een simpele frisse uitstraling juist wel netjes. Maar smaken verschillen uiteraard. Ga de pagina's zelf nog wel wat meer aanvullen, zodat dat wat minder kaal word.
Ik heb dit gemaakt in Dreamweaver en werk eigenlijk altijd zo. Ben ook geen webdesigner hè, maar producer ;)
Ik had de domeinnaam bij KPN laten registreren, omdat ik daar me tv en internet abo heb lopen. Maar hun server ondersteund geen PHP, van de ruimte die je daar standaard bij gekoppeld krijgt. Daarom heb ik hem nu door laten linken naar een andere hosting (vanwege me contact formulier). Vond dit nu even makkelijkste oplossing en het werkt.
Namen van de pagina's ga ik nog aanpassen ja, dan werkt het ook beter voor zoekmachines e.d. ja.
Thnxs in ieder geval voor je reactie.
Waarschuw beheerder
Vormgeving in tabellen kan eigenlijk niet meer echt anno 2012. Kon om eerlijk te zijn in 2010 ook al nie meer :)
Waarschuw beheerder
donateur
http://blog.rrwd.nl/2010/06/22/waarschuwing-geef-niet-zomaar-je-advertentietarieven-weg/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja, het is bij de wilde spinnen af!

;)
Waarschuw beheerder
donateur
Zeker...

Wie heeft er ervaring met adverteerders? wat is een beetje normaal tegenwoordig om als Tarief te rekenen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op donderdag 19 juli 2012 om 14:58:
wat is een beetje normaal tegenwoordig om als Tarief te rekenen?

ik werd zojuist gewaarschuwd via deze link
dus geen idee wat de tarieven zijn ;)

Er bestaan geen vaste tarieven.. tarief is afhankelijk van pagina-weergaven, clicks, positie advertentie, etc..
Waarschuw beheerder
donateur
I know ;)

Maarja ik ben nieuw hierin :P

Kan dus zeggen wat ik wil...wat de gek ervoor geeft!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
b
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DeCo op donderdag 19 juli 2012 om 15:22:
Er bestaan geen vaste tarieven.. tarief is afhankelijk van pagina-weergaven, clicks, positie advertentie, etc..

Update: het verhaal in dat bericht klopt niet helemaal...

Ik heb namelijk aan hen gevraagd om met een tegenbod te komen en dat doen ze dan wel...

Check de rare fout in de tekst die ze mij sturen :S

Beste Patrick,

Wij gaan akkoord met 100 euro.

Hieronder de tekst te plaatsen op de homepage boven "welkom"

De pokertafels bij 888.com zijn niet alleen voorzien van spannende online pokeren toernooien. Ze organiseren ook de grootste pokerevenementen in de wereld. 888.com biedt spelers echte live pokerevenementen en kans op miljoenen dollars aan prijzengeld!

De link staat op de woorden "online pokeren" en gaat naar http://nl.888poker.com.

Laat mij aub weten wanneer het online staat, en stuur mij dan ook uw paypal of moneybookers adres door, dan kunnen wij de betaling zo snel mogelijk overmaken.

Met vriendelijke groet,

Babette Leers

Dit kreeg ik terug... Maar naar die heisa ben ik toch bang geworden voor hackers eigenlijk.. Ik kan alsnog op dit bod ingaan maar het risico is te hoog voor dat geld.

Is Paypal veilig als ik mijn email adres geef? Mijn bankrekening is eraan gekoppeld dus ik ben huiverig, is er risico?

Mijn mailform gaf ook het volgende aan:

Host:
93-172-228-111.bb.netvision.net.il

IP:
93.172.228.111

Dat is in Israël :S
Waarschuw beheerder
Iemand zich al verdiept in de cookiewetgeving?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pjom :honger: op woensdag 8 augustus 2012 om 16:45:
Iemand zich al verdiept in de cookiewetgeving?

Niet echt eerlijk gezegd, wanneer word deze verplicht om te volgen? Begin 2013?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op woensdag 8 augustus 2012 om 16:48:
Niet echt eerlijk gezegd, wanneer word deze verplicht om te volgen? Begin 2013?

5 juni 2012 wwas het al verplicht en er is op terugwerkende kracht alles terug te vorderen. Nu klinkt dit een beetje plat maar zo staat het op papier. Zal nooit zo uit de hand lopen aangezien er zoveel onduidelijkheden zijn.

Analytics heeft anonymize functie geïntroduceerd maar vraag me af of dit via de wet wel geldig is.
Waarschuw beheerder
donateur
Heb snel even wat opgezocht maar volgens mij overtreed ik de regels niet :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pjom :honger: op woensdag 8 augustus 2012 om 16:57:
5 juni 2012 wwas het al verplicht en er is op terugwerkende kracht alles terug te vorderen. Nu klinkt dit een beetje plat maar zo staat het op papier. Zal nooit zo uit de hand lopen aangezien er zoveel onduidelijkheden zijn.

Analytics heeft anonymize functie geïntroduceerd maar vraag me af of dit via de wet wel geldig is.

Bij ons op werk al geïntroduceerd. Er zijn echter genoeg bedrijven die niet de banners etc. willen tonen omdat het af kan schrikken.
Wat binnen de wetgeving valt is functionaliteiten binnen de site zoals een winkelwagen, authenticatie etc.
Analytics is namelijk niet functioneel voor je site, alleen informatief.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2012 om 18:41:
Analytics is namelijk niet functioneel voor je site, alleen informatief.

Dus niet toegestaan :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pjom :honger: op donderdag 9 augustus 2012 om 18:06:
Dus niet toegestaan

Precies.
Waarschuw beheerder
*ssssttt* ;-)
Waarschuw beheerder
Wie wil mij helpen mijn site te verbeteren? Graag pb'tje en ik geef je meer info!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pjom :honger: op zaterdag 30 juni 2012 om 16:34:
Vormgeving in tabellen kan eigenlijk niet meer echt anno 2012. Kon om eerlijk te zijn in 2010 ook al nie meer

het zelf ook al lang niet meer, maar maakt geen bal uit als iemand anders het doet. Werkt evengoed en voor sommige mensen is het makkelijker.

Waarschuw beheerder
In welke programma kan je het simpelste een template voor joomla maken?

Hoeft niks ingewikkelds te zijn, gewoon een paar hoofdonderwerpen om aan te klikken, daaronder de content, aan de zijkant links en bovenkant een cool plaatje. www.boyd.nl is mn site. Zelfde als nu, alleen wil ik het iets anders inrichten.

Of is het beter /makkelijker een bestaande template uit te zoeken, en daarvan de afbeeldingen te vervangen?

Wil een beetje professionelere site
Waarschuw beheerder
donateur
Ok... domme fout begaan.
Ik zat op Adobe 5 te draaien... heb nu 6... heb de Adobe cleaner gedownload, maar heb met mn stomme hoofd eerst de cleaner uitgevoerd en niet eerst via het configuratiescherm CS5 verwijderd. Wat gebeurd er nu dus... alle mappen staan er nog in, maar hij staat niet meer bij configuratiescherm erbij. Los op de C: schijf de map Adobe verwijderen lukt nie aangezien hij dan allerlei foutmeldingen geeft. Ook één voor één verwijderen werkt niet.

Ik heb het web zitten afstruinen voor oplossingen... maar volgens mij ben ik de enige retard die deze fout heeft gemaakt haha.

Iemand een oplossing hoe ik alsnog Adobe CS5 volledig van mijn laptop kan verwijderen voordat ik begin met installeren van CS6????
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van KICKIN HARD op woensdag 19 september 2012 om 13:01:
Iemand een oplossing hoe ik alsnog Adobe CS5 volledig van mijn laptop kan verwijderen voordat ik begin met installeren van CS6????

Wss handmatig in het registry? Nadeel van windows gebruiker idd :) Geen verdere ervaring mee
Waarschuw beheerder
donateur
Naja... ik ga wat bestanden die ik vandaag heb aangepast maar even backuppen... en dan systeemherstel uitvoeren.
Dat zal wel werken, hoop ik :D
Waarschuw beheerder
donateur
Systeemherstel komt voor zo ver ik weet niet aan je bestanden, dus daar is een back-up niet nodig.
Verder zou je het kunnen proberen met een programma als cCleaner misschien?
Waarschuw beheerder
Kan idd een optie zijn aangezien het dode registry regels zijn. Wel gevaarlijke een dergelijk iets altijd
Waarschuw beheerder
Vergeet Adobe in deze...:P

Benieuwd wat jullie vinden van deze nieuwe website: http://www.eigenwebsite.nl

Via eigenwebsite.nl kun je zeer eenvoudig (en gratis) een eigen website of webwinkel maken.
Alles is geheel gebaseerd op het Wordpress framework (dus geen technische kennis van html of php nodig)

Reacties zijn van harte welkom!!;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben bezig met het maken van een nieuw portfolio, maar ik zit met een probleem.
http://woltersrobin.nl/portfolio op deze pagina komt een overzicht van projecten die ik heb gedaan, maar bij het kleine voorbeeld onderaan zit er ruimte tussen de images. Ik kan die ruimte echter nergens terugvinden en firebug zegt ook dat er niets hoort te zitten. Ik heb op alle 3 de images al margin: 0; padding: 0; geprobeerd maar dit helpt niets.

Ik heb het design overigens niet zelf gemaakt, maar feedback is altijd welkom. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op donderdag 4 oktober 2012 om 15:31:
Ik ben bezig met het maken van een nieuw portfolio, maar ik zit met een probleem.
http://woltersrobin.nl/portfolio op deze pagina komt een overzicht van projecten die ik heb gedaan, maar bij het kleine voorbeeld onderaan zit er ruimte tussen de images. Ik kan die ruimte echter nergens terugvinden en firebug zegt ook dat er niets hoort te zitten. Ik heb op alle 3 de images al margin: 0; padding: 0; geprobeerd maar dit helpt niets.

Ik heb het design overigens niet zelf gemaakt, maar feedback is altijd welkom.

"display: block" op alle img's zetten.. dan is het opgelost.
Waarschuw beheerder
donateur
Bedankt :) werkt inderdaad. Wel vreemd want op het grote voorbeeld heb ik precies dezelfde opbouw en daar is het niet nodig.
Waarschuw beheerder
misschien een verstopte spatie o.i.d.
normaal is een img-tag namelijk een inline-block element.. dit kan ongewenste effecten geven, zoals je al zag
Waarschuw beheerder
Iemand hier ervaring met Flickr? Voornamelijk het uitlezen van albums / laatste foto feeds etc via JSON
Waarschuw beheerder
http://www.fusionofdance.nl/
Waarschuw beheerder
is dat een oudere site?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeCo op vrijdag 9 november 2012 om 09:43:
is dat een oudere site?

Nee van dit jaar. Gister online gekomen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ah, okay dan :)
ik zie HTML4, Flash en erg veel inline javascript-code, verder mis ik o.a. Open Graph tags en misschien detail pagina's naar de artiest zou ook wel mooi zijn geweest

maar verder ziet hij er goed uit 8)
in plaats van nieuws-items de facebook posts ophalen als zijnde nieuws, vind ik ook goed.. alleen let op:
"Here are access tokens for all your apps bound to your own user. They expire just like normal access tokens, so don't hard code them into your applications, but they should be useful for testing."

Ik weet niet waar je de app access token vandaan hebt.. in de documentatie van Facebook staat dat ze niet verlopen, in de lijst van apps staat dat ze wél verlopen. Lang leve Facebook :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeCo op vrijdag 9 november 2012 om 15:37:
in de lijst van apps staat dat ze wél verlopen. Lang leve Facebook :D

De website is na december weer outdated want dan is het event geweest dus daar maak ik me eerlijk gezegd niet echt druk om. De API (Graph) van facebook is sowieso brak.

ik zie HTML4

Werk nog steeds prima volgens mij? HTML5 is er officieel ook nog niet.

Flash

Keuze van de klant voor een Flickr Applet implementatie. Zelf ook geen voorstander van maar ach :)

inline javascript-code

Gemak en flexibiliteit. Het is echt code die niet reusable is :) Voor mij blijft het persoonlijk het belangrijkste dat de code maar 1x ergens staat en dat is in dit geval dus ook.

verder mis ik o.a. Open Graph tags

Kun je hier wat meer over vertellen?

detail pagina's naar de artiest zou ook wel mooi zijn geweest

Er zaten vroeger links in naar artiesten zelf echter zijn deze er op het laatst uitgehaald van vanwege het ontbreken van alle info.

maar verder ziet hij er goed uit 8)

Thanks! Fijn dat er toch feedback is :) Wat ik bij een dergelijk iets wel altijd achter in mn hoofd houdt is dat dit een event website is die over 1 maand verlopen is. Dus vandaar dat sommige keuzes natuurlijk gemaakt zijn zoals ze zijn.
Waarschuw beheerder
HTML5 is redelijk gemeengoed geworden tegenwoordig. Op alle mobiele devices wordt het ondersteund. Om het toch compatible te maken met IE8 of lager, kun je nog altijd Modernizr gebruiken (heeft niet mijn voorkeur, omdat de gebruiker javascript aan moet hebben) en/of opletten dat je HTML5 specifieke tags niet gaat stylen, want dan valt 't sowieso om in lagere browsers. Stylen doe je dus op de reguliere tags en omsluiten met HTML5 tags, daar waar mogelijk (section, address, article, header, footer, etc). Officieel zal het nooit worden. HTML5 is ontzettend organisch. W3C heeft al een redelijke standaard neergezet, hoewel alweer een beetje verouderd. De tegenhanger WhatWG zit helemaal vooraan in de ontwikkelingen, dus HTML5 gaat weer twee kanten op. 't Is maar net voor welke standaard je gaat, afhankelijk van device en doelgroep.

Meer info over Open Graph ('t is niet zo moeilijk.. voorzie je header van extra meta-tags): http://ogp.me/

Vooral voor een event-website zijn deze OG tags júist belangrijk. Mensen sharen dit op Facebook en dan is het wel zo fijn dat er de nodige plaatjes/videos/etc. bij de post automatisch worden getoond. Over dat sharen gesproken.. dat ShareThis component is een kleine misser, vind ik. Dat zou ik zelf maken met een eenvoudige share-knop. Daarbij komt hij op bij een hover-event, terwijl het een knop is.. dat zou ik bij een click-event doen.

Waarschuw beheerder
www.sergiomaessen.nl