weet niet of ik het hier kan stellen, maar goed: ik kan geen geluiden afspelen vanaf internet op mijn pc. bijvoorbeeld als ik youtube aan zet dan hoor heeeel zachtjes een beetje gestoor qua geluid...terwijl ik wel gewoon muziek kan afluisteren wat ik gedownload heb.
weet iemand hoe dat kan
alleen in asp.net maar daar heb je dus niks aan..
s er iemand hier goed in AJAX? Kan zelf bijna helemaal niets van JS vandaar
Wil in de toekomst namelijk ongeveer het zelfde als PF hier gebruikt maken om zo woonplaatsen toe te kennen.
Dus:
Selecteer Land --> Provincies verschijnen
Selecteer Provincie --> Woonplaatsen verschijnen
Verder ook met de optie: Anders zodat er een textfield zal verschijnen.
Is er iemand hier goed in AJAX? Kan zelf bijna helemaal niets van JS vandaar
Wil in de toekomst namelijk ongeveer het zelfde als PF hier gebruikt maken om zo woonplaatsen toe te kennen.
Dus:
Selecteer Land --> Provincies verschijnen
Selecteer Provincie --> Woonplaatsen verschijnen
Verder ook met de optie: Anders zodat er een textfield zal verschijnen.
Of gebruik een google map. Kan iedereen z'n eigen adres erbij aanklikken. Rete simpel
Selecter land => onclick="retrieveProvinces();"
In die javascript functie de value van het land ophalen (dmv. getElementById(), met AJAX een request doen naar ActionProvinces() controller waarmee je het ID van het land meestuurt als get parameter.
De controller haalt de provincies op die bij dat land horen van bijv. het database en stuurt deze results door naar bijv. een xml result view.
In je javascript vang je deze xml result view weer op en parse je alle waardes naar een nieuw select veldje.
asp.net bevat volgens mij nu ook ingebouwde ajax functionaliteiten sinds de 3.5 gereleased was
alternatief voor xml kan je ook json gebruiken
json of xml, maakt niet zoveel uit volgens mij
met json is het makkelijker werken in javascript echter is xml geschikt voor alle "talen"
emand een idee hoe die terug kan. van javascript arrays naar json?
XaML
In php gaat t prima. Maar omzetten van javascipt variables/arrays naar json (om het vervolgens naar de server te sturen).
Waarom zou je een Microsoft proprietary taal gebruiken, die nota bene zelf ook gewoon XML is, om een XML-response object te transformeren in HTML? Klinkt als onnodig veel overhead.
overhead? kom je daar bij..
het werkt verdomt makkelijk in comby met silver light en .net
100%flash vrij dat is het belangrijkste voor mij dan..
wat punten op 1024x768:
die werkt niet helemaal in firefox & ie, check aanbiedingen pagina dan gaan de advertenties door de footer heen
bij IE zo te zien ook niet dan gaat de rechter contact box op elke pagina erdoorheen
onderste gedeelte is te lang met niets erin
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.vanhussel.nl%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 geeft ook wat fouten
Kijk zelf maar ff dan snap je wa ik bedoel :
www.ruanreclame.nl