Partyflock

Forumonderwerp · 731987
16 volgers · 59125x bekeken

Waarschuw beheerder
Hebje iets gemaakt of gewoon gevonden, met betrekking tot webdesign... Post het hier dan.

Als je kritiek hebt op sites, post ze dan.

Ben je trots op je site, post ze dan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sidex ... . . . .<Limburger> op zaterdag 7 juli 2007 om 08:07:
lol alleen jammer dat ik veel wit zie op 1920x1200

maarja als je het rose leuk vind.. dat kan.. heb je geen betere pagina?

ik neem aan/hoop dat je dat niet serieus bedoelt...
anders is er echt iets mis met je... :/

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 juli 2007 om 01:20:
http://calendar.google.com

oud... :o :9
nee maar is mooie tool
wel eens mee zitten prutsen tijd geleden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sidex ... . . . .<Limburger> op zaterdag 7 juli 2007 om 08:07:
maarja als je het rose leuk vind.. dat kan.. heb je geen betere pagina?

Euh.. het gaat mij bij die site alleen maar om de vrouwen of had je dat nog niet door ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 juli 2007 om 01:20:
Niet echt mijn eigen website maar wel waar ik aan meewerk: http://calendar.google.com B)

Handig, doordacht, innovatief, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

juist, is mn school agenda tegenwoordig :bounce:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 juli 2007 om 14:11:
of had je dat nog niet door

kwam net thuis he :P zoals nu, ik slaap half al :P
maar uu.. heb je geen site wat je super vind.. kwa layout/goed geprogrammeerd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stay Gold op woensdag 4 juli 2007 om 19:54:
Maar 100 voor kwijt zou zijn? Goed werk kost nou eenmaal wat!

Ik heb al iemand gevonden en die doet het zoals het hoort: gratis O:)
Artiest Formo
Waarschuw beheerder
Ja en als je je website nou gratis krijgt kun je ook ophouden met zeiken over de prijs van een website.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik een website voor mijn pa gemaakt. Hij geeft les in taichi en chi kung. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Tis een CSS-Template die ik zelf heb aangepast.

http://www.laogong.nl

Waarschuw beheerder
donateur
Ziet er op zich niet onaardig uit, alleen die copyright tekst is zwaar onleesbaar.

Oh en:

<div id="keywords">

[...] (hele zooi keywords)

</div>

/* keywords */

#keywords

{ width: 500px;

height: 1px;

font-size: 1%;

text-transform: normal;

padding: 0px 0px 0px 0px;

display:none;

}

Dat kan natuurlijk echt niet he. Je wordt binnen een maand geblacklist bij Google, zeker weten.

Waarschuw beheerder
Dat valt wel mee. Alleen hebben meerdere mensen dit al gezegd. Ik heb het er toch maar afgehaald.. :)

Thnx !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
onderste balk (waar copyright enzo in staat) valt in firefox boven je nieuws..
is css probleem, zal dr ff naar kijken..
ziet er verder netjes uit..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 20:06:
Dat kan natuurlijk echt niet he. Je wordt binnen een maand geblacklist bij Google, zeker weten.

Binnen een maand? Pff, ik wil het nu ook wel doen :p

Waarschuw beheerder
Hij voldoet nu toch aan de eisen.. ?

Heb je misschien nog tips voor me hoe ik het beter kan doen Dr.­ O ja joh?

En.. Dex:
Weet jij misschien hoe ik dat CSS-probleempje kan oplossen ?

Alvast bedankt !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
stel, ik gebruik de volgende frameset, heeft dit invloed op mijn waardering door zoekmachines t.o.v. geen frames gebruiken?

[code] [/code]

zoals je ziet zal alle zichtbare content in 1 frame staan.
Tevens zal de frameset ook worden ingeladen als men rechtstreeks naar home.html gaat (met js).

ben benieuwd of iemand me hier meer over kan vertellen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 20:17:
Ik heb het er toch maar afgehaald..

het is bij mij ook een heeeele tijd goedgegaan, maar toch sliep ik er niet lekker van, dus heb 't er ook maar eens afgehaald :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 20:52:
Pff, ik wil het nu ook wel doen

:o kun jij dat echt?

Waarschuw beheerder
Weet je wat het is. Aangezien mijn eerdere websites geheel uit Flash bestond, moest ik toch iets verzinnen en wist niet dat dat 'illegaal' was.

Vraag aan Dr.­ O ja joh?:

Hoe kan een website, geheel uit Flash, vindbaar gemaakt worden voor een zoekmachine ?
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Waarschuw beheerder
ben ook een beetje bezig met een website.. staat in de testfase moet nog meer content op e.d. .. iemand nog op of aanmerkingen?

www.alpha-ict.nl/test
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 20:59:
Heb je misschien nog tips voor me hoe ik het beter kan doen Dr. O ja joh?

Wat ik trouwens zie is dat je copyright notice de ene keer onder de content staat en de andere keer meer naar rechts. Het zou mooier zijn als hij elke keer op dezelfde plek zou komen te staan.

Verder zijn er wel manieren om een hogere pageranking te krijgen die WEL toegestaan zijn.

Lijsten met keywords zijn niet lastig voor Google om te vinden en zonder aankondiging kan je op een blacklist komen. En probeer daar maar eens vanaf te komen :p

Uitspraak van actief op maandag 9 juli 2007 om 21:16:
[code] [/code]

Opzich zal het niet uitmaken als je een frameset gebruikt, maar waarom zou je? O ja, wanneer je een frame gebruikt om daar keywords in te zetten terwijl het frame niet te zien is, loop je ook het risico dat Google je site weert.

Uitspraak van actief op maandag 9 juli 2007 om 21:18:
:o kun jij dat echt?

Neu, maar heb wel de juiste afdeling in mijn Google Talk staan die dat kan doen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 21:25:
Vraag aan Dr. O ja joh?:

Hoe kan een website, geheel uit Flash, vindbaar gemaakt worden voor een zoekmachine ?

Sowieso zou ik een flash versie maken en een light versie in HTML. En misschien vind je dit wel interessant: http://www.visvrienden.nl/sifr.php
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 21:57:
En misschien vind je dit wel interessant: http://www.visvrienden.nl/sifr.php

Thnx :) dit zocht ik al best lang :)

Waarschuw beheerder
donateur
Opzich zal het niet uitmaken als je een frameset gebruikt, maar waarom zou je?

niet veel of helemaal niks? is nog wel een verschill.. ;)

maar waarom zou je?

omdat ik een technisch gezien nogal basic webshop gebruik, die in een extra frame de winkelwagen opslaat (een client-side oplossing zegmaar).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 20:59:
En.. Dex:
Weet jij misschien hoe ik dat CSS-probleempje kan oplossen ?

gooi je footer div onder je main ipv erin
achtergrondplaatje erbij en dan moet ie het doen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 21:25:

Alle html die je binnen je <object> tag zet wordt als alternatief getoond, wanneer je geen flash hebt (zoals een search engine spider). Hiermee kun je dus een html weergave van je site hebben.

meer info

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 9 juli 2007 om 22:28:
omdat ik een technisch gezien nogal basic webshop gebruik, die in een extra frame de winkelwagen opslaat (een client-side oplossing zegmaar).

Waarom zet je die winkelwagen niet in een aparte division?

Ik zou alleen frames gebruiken als je met externe content werkt, en zelfs dan zijn er vaak mogelijkheden om het nog niet eens in frames te hoeven zetten.

Oh ja, heb je je DTD wel goed staan?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 23:27:
Waarom zet je die winkelwagen niet in een aparte division?

hmz, dat is nog niet eens zo'n heel slecht idee, ik zal eens kijken of dat technisch mogelijk is, maar nu je het zo zegt denk ik dat dat best nog wel eens kon gaan werken!

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 23:27:
Oh ja, heb je je DTD wel goed staan?

euh.. daar ga ik me eens in verdiepen.

tnx iig!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2007 om 19:43:
Ik een website voor mijn pa gemaakt. Hij geeft les in taichi en chi kung. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Tis een CSS-Template die ik zelf heb aangepast.

http://www.laogong.nl

als ik naar een pagina op je site, dan blijft de home-knop nog actief
ik weet niet of dit de bedoeling is maar ik zou de knop van de pagina waar je je op het moment bevind een ander layout geven. zo weet je meteen waar je op dat moment zit.

Waarschuw beheerder
De home-knop blijft inderdaad felrood. Dat is de bedoeling. Dat de knop felrood moet zijn als je op die pagina zit had ik inderdaad al wel aan gedacht om te veranderen. Is niet persé nodig, maar misschien wel iets duidelijker.. :) Thnx !

Dit zijn btw 2 sites die ik een tijd geleden in Flash heb gemaakt:

www.randysign.com/antarin
www.avoninnederland.nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 17:23:
www.randysign.com/antarin

Waarom volledig in flash :s

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 17:23:
www.avoninnederland.nl

Niet echt leesbaar ofzo een website van amper 80 pix breed en 50pix hoog.

Waarschuw beheerder
Ah, die werkte alleen in IE. Inderdaad een bug in Firefox en Safari.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 20:49:
Waarom volledig in flash

Ik werkte toen alleen in Flash. Ben mezelf nu wat meer HTML en CSS aan het aanleren..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2007 om 21:19:
Ah, die werkte alleen in IE. Inderdaad een bug in Firefox en Safari.

Geen bug in de browser, bug in je broncode.

Flash Satay, lees dat artikel eens, dan weet je gelijk hoe je filmpjes op de juiste manier plaatst.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat bedoelde ik inderdaad. Bug in mijn code. Niet in de browsers zelf.. :)

In ieder geval bedankt voor jullie tips. Ik ga eraan werken ! :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
*edit, ik praat poep*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 10 juli 2007 om 22:27:
*edit, ik praat poep*

Toch ben ik heel benieuwd waar jij het nou over had :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van dex op vrijdag 6 juli 2007 om 00:48:
(waarvan linksboven dus de eyecatcher moet zijn)

Bullshit...
die standaard regels waar een menu precies moet staan.. waar de header staat, en waar de content staat. Tuurlijk moet je kijken naar de doelgroep maar deze verschilt per klant. Het hoeft lang niet altijd te zijn dat iemand van linksboven naar rechtsonder kijkt.

En Flash.. waarom vermijden, vooral bij mode/design weet ik het vind ik het juist erg goed kunnen. Bij zulke dingen werf je ook maar een kleinere doelgroep.. en gaat het meer om het zien, dan om de inhoud. Dus bijvoorbeeld met paginagrote afbeeldingen. Daar is een collega van me nu mee bezig, zal binnekort het linkje wel posten (Y)

En de kunst van flash is ook gewoon je erin verdiepen (actionscript) je kunt er een hoooooooop hele vette shit mee! http://www.thefwa.com
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KICKIN HARD op woensdag 11 juli 2007 om 00:19:
vooral bij mode/design

www.gucci.com zie geen flash, toch mooie site.. maar die wel of geen flash discussie is hier allang gevoerd...

Bullshit...

eh nee...
Uitspraak van dex op vrijdag 6 juli 2007 om 00:48:
de kunst is dus om dmv de layout van je site mensen automatisch de weg te wijzen naar je relevante content...

als je afwijkt van wat mensen gewend zijn moet je lay-out wel verdomd goed in elkaar zitten om je site interessant te houden..
bij 99% van de websites zal je toch bovenaan de header, dan het menu en de content of het menu links zien..
waarom?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van dex op woensdag 11 juli 2007 om 11:00:
www.gucci.com

Je geeft wel gucci aan.. maar juist zij maken gebruik van een horizontale scroll, iets wa ook apart en niet volgens de standaard is. En het logo staat linksonder.. de navigatie is uit beeld wanneer je naar de collectie kijkt.

Sites voor de korte termijn hoeven zich vind ik helemaal niet aan die regels te houden. Sites voor evenementen enzo, die hoeven daar niet te kijken.

Ik ben het wel eens met de layout, dat het 9/10 keer op dezelfde manier uitkomt, maar het is geen must. en 99% is vrij overdreven. Dat zie ik ook bij het bedrijf waar ik werk, daar maak je meestal de standaard opmaken.

http://www.ttp.nl
http://dentalsolutions.intrige.eu
http://dentalsolutions.intrige.eu/optie2
http://flevumps.intrige.eu
http://www.baanbrekerprijs.nl

Heb je ergens iets van een portfolio.. of post eens wat dingen die je gemaakt hebt, zit pas sinds kort op dit topic dus ben wel benieuwd nar de kwaliteiten die hier zitten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KICKIN HARD op woensdag 11 juli 2007 om 17:01:
Heb je ergens iets van een portfolio.. of post eens wat dingen die je gemaakt hebt, zit pas sinds kort op dit topic dus ben wel benieuwd nar de kwaliteiten die hier zitten.

Ik heb een groot gedeelte van het ajax script geschreven voor Google Calendar. Met name de functies waarmee je events kan toevoegen en aanpassen, en heb ik meegewerkt aan de Google Calendar API structuur.

Op dit moment werk ik aan een project waar ik verder niets over kwijt mag B) :p

Vroeger heb ik ik op freelance gewerkt voor onder andere:
www.interclimax.com
www.adultcasting.nl
www.chn.nl

Je vraagt naar kwaliteiten.. Nou, die heb ik niet :p
Ik ben erg slecht in design en flash maar wel weer goed in programmeren en scripting.
Waarschuw beheerder
donateur
Je geeft wel gucci aan.. maar juist zij maken gebruik van een horizontale scroll, iets wa ook apart en niet volgens de standaard is.

vooral bij mode/design weet ik het vind ik het juist erg goed kunnen.

andere doelgroep jwt..
ging meer over het flashgebruik...

naja.. 99 is misschien overdreven, maar niet ver gezocht....
hangt net af van je doel en doelgroep, weet wel dat het gros van de internetgebruikers niet zit te wachten op een site waar ze eerst een half uur aan het zoeken zijn voordat ze iets vinden..
dat heeft mi met je opbouw/lay-out te maken..
als mensen iets snel op je site moeten kunnen vinden, moet je niet met een afwijkende lay-out komen...

Heb je ergens iets van een portfolio

vooral grote projecten, mailsystemen, enquêtesystemen, online marketing tools, statistiekensystemen, etc... niet aan de lopende band websites zeg maar...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 18:27:
ben erg slecht in design en flash maar wel weer goed in programmeren en scripting.

idd :P
Waarschuw beheerder
Ik ben erg slecht in design en flash maar wel weer goed in programmeren en scripting.

jij ook al :bounce:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pjom :honger: op woensdag 11 juli 2007 om 19:17:
jij ook al :bounce:

Ooit hoop ik webdesigner te worden B)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een groot gedeelte van het ajax script geschreven voor Google Calendar.

Hoe ben je eigenlijk bij Google terecht gekomen? Hebben ze je gevraagd of heb je zelf gesolliciteerd?
Waarschuw beheerder
zit effen te klooien met % en px van tabellen..
is er een mogelijkheid dat hij 1024x768 een vaste px heeft.
en bij grotere resolutie dat hij % gebruik..
weet niet of er zoiets is in html code.. vind geen info er over..

en nog een vraag wanneer ik een eigen gemaakt font heb, voor de pagina.
kan ik die dan gewoon uploaden of moet dat geïnstalleerd worden op de host machine?(wanneer ik het in css aangeef)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sidex ... . . . .<Limburger> op woensdag 11 juli 2007 om 23:36:

Ga allereerst maar eens kijken naar wat kleine tutorials voor het werken met div's. Is nix moeilijks aan, en schilt 2/3 van je html tekst. (http://www.w3schools.com)

Verder.. hoeft volgens mij niet te moeilijk.. t kan wel mooier maar volgens mij kan het wel op deze manier:

stylesheet:

.vlak {
width: 20%;
min-width: 400px;
}

2e vraag.. zoek in google op 'sIFR' en gij zult vinden. Gebruik het wel alleen voor kopjes, niet voor complete tekst. Want sIFR plaatst flash voor je html, dus het is evengoed een swf die hij moet inladen.
Waarschuw beheerder
donateur
en bij grotere resolutie dat hij % gebruik..
weet niet of er zoiets is in html code.. vind geen info er over..

niet zonder javascript..

en nog een vraag wanneer ik een eigen gemaakt font heb, voor de pagina.
kan ik die dan gewoon uploaden of moet dat geïnstalleerd worden op de host machine?(wanneer ik het in css aangeef)

voor zover ik weet worden de fonts vanuit css van de client site gepakt..
dus als je bijv. doet font-family: arial, verdana, tahoma kijkt de browser of arial beschikbaar is op de computer van de client, zo niet verdana, etc..
beste oplossing imo is http://www.visvrienden.nl/sifr.php (link van Dr. O ja joh? stuk hierboven) dan maakt het niet uit welk font het is..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KICKIN HARD op donderdag 12 juli 2007 om 00:02:
.vlak {
width: 20%;
min-width: 400px;
}

min-width is niet cross-browser..

Waarschuw beheerder
donateur
Als je geen Flash objecten wilt voor elke tekst (wat je met sifr krijgt), kan je ook plaatjes laten genereren, en die ipv de tekst plaatsen. Doen wij ook, werkt perfect. Enige nadeel is dat je niet kan schalen, maar dat werkt bij sifr ook niet helemaal lekker vind ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van dex op woensdag 11 juli 2007 om 18:55:
vooral grote projecten, mailsystemen, enquêtesystemen, online marketing tools, statistiekensystemen, etc... niet aan de lopende band websites zeg maar...

En dat is het verschil in het wereldje. Ik ben meer van het ontwerp, en kan goed html. Maar ben totaal geen scripter. Dsu jullie kijken weer naar andere dingen dan waar ik naar kijk.

Punt blijft wel.. hoe schoon je tekst ook is of hoe goed je applicatie ook gescript is, het oog wilt wat. En zonder een fatsoenlijke vormgeving van je product, heb je er vrij weinig aan. andere kant.. het kan nog zo focking vet eruit zien, wanneer je usability crappy is, heb je er ook nix aan.

en nog 1 keer over de flash.. bij ons bedrijf is het zo dat wanneer een site compleet in flash wordt gemaakt, dat er dan zowiezo een versie achterligt waneer iemand geen flash heeft. Weliswaar een beetje een duffe versie, die niet hoogstaand is.. maar wel met de nodige code zodat ie toch goed vindbaar is. Dus dan maakt die flash nog geen reet uit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 23:24:
Hoe ben je eigenlijk bij Google terecht gekomen? Hebben ze je gevraagd of heb je zelf gesolliciteerd?

Ik zat vroeger veel op Usenet (discussiepagina's) en gaf op vrijwillige basis feedback op Google Applicaties. Twee jaar later ben ik als vrijwilliger lid geworden van Google's test team en deed ongeveer hetzelfde als daarvoor, maar dan onder de vlag van Google.

Ik zag potentie in Google dus ben ik wat scripts voor ze gaan schrijven. Dit ook allemaal op vrijwillige basis.

1,5 jaar geleden werd ik benaderd door iemand van Google met de mededeling dat ze Engineers zochten en omdat ze al wisten wat mijn skills waren vroegen ze of ik bij Google zou willen solliciteren.

Dat heb ik meteen gedaan en van de 120 mensen zijn er 8 aangenomen waaronder ik B)

Uitspraak van KICKIN HARD op donderdag 12 juli 2007 om 00:08:
En dat is het verschil in het wereldje. Ik ben meer van het ontwerp, en kan goed html. Maar ben totaal geen scripter.

Nou, dan kunnen we nog es wat van elkaar leren ;-)

Uitspraak van KICKIN HARD op donderdag 12 juli 2007 om 00:08:
Dsu jullie kijken weer naar andere dingen dan waar ik naar kijk.

Ik beoordeel een website altijd op de volgende manier:
- Wat is het doel van de site?
- Wat is de doelgroep?
- Past het ontwerp bij de doelgroep en het doel van de site?
- Is de UI overzichtelijk en gebruiksvriendelijk?
- Compatibiliteit met andere browsers?
- Foutloze code?
- Opbouw site (externe .css?, externe .js?, etc.)]
- Hoe lang duurt het om de site te laden?
- etc.

Is je trouwens opgevallen dat de meest populaire websites er grafisch vaak waardeloos uit zien? Neem bijvoorbeeld Marktplaats, Startpagina, etc..