Partyflock

Forumonderwerp · 731233
Waarschuw beheerder
donateur
waarom hebben veel mensen (die op zaterdag) p'tjes genomen hebben, last van de dinsdag-dip?

van zaterdag op zondag slaap je niet (hooguit bijv. zondagochtend of smiddags). van zondag op maandag slapen lukt dan wel. je zou dan toch verwachten dat je op dinsdag weer fit bent? iig fitter dan op de maandag...? waarom krijgt men juist dán die dip?

grtz

Waarschuw beheerder
geen p'tjes nemen..zucht

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat het zo woensdag is :frusty:

:s

Waarschuw beheerder
das altijd 4 dagen later! *zucht*
Waarschuw beheerder
Heeft met je stofwisseling in je hersenen te maken. JE serotine niveau en de afgifte daarvan ofzo wat je verstoord. Daardoor voel je je op ,,suicide tuesday" zo down omdat er dan eel veel serotine in je hersenen zit d8 ik. Zoek het maar eens ergens op weet het niet precies.
Waarschuw beheerder
Omdat je dinsdag pas weer beseft dat het pas over 4 dagen weer weekend is :yes:

Waarschuw beheerder
Als je xtc slikt word er heel veel serotonine in de hersenen afgeven waardoor je zo blij/vrolijk word. Als de xtc uitwerkt krijg je een tekort aan serotonine waardoor je een dip krijgt. Je serotonine systeem is de dagen na gebruik nog onstabiel. Waarom het op dinsdag is :S geen idee. Ik denk dat dat niet eens echt waar is..Volgensmij zijn er zat die zondag of maandag die dip al hebben..Misschien denken de meeste er gewoon aan dat ze dinsdag die dip krijgen en is het gewoon placebo-effect:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Tha Farmer 14 december 2004 23:46
Heeft met je stofwisseling in je hersenen te maken. JE serotine niveau en de afgifte daarvan ofzo wat je verstoord. Daardoor voel je je op ,,suicide tuesday" zo down omdat er dan eel veel serotine in je hersenen zit d8 ik. Zoek het maar eens ergens op weet het niet precies.

je voelt je juist down wanneer je weinig serotonine bezit; er valt dan namelijk niets af te geven door je hersenen waardoor je je minder voelt...

C@NDYMAN 15 december 2004 00:05
t heeft iig niks te maken met fit zijn zoals jij zegt

nee maar met fit zijn bedoel ik gewoon dat ik me lekker voel zeg maar ;)

je zou toch verwachten dat je lichaam langzaam herstelt na die zondag...en je je steeds beter begint te voelen vanaf dat moment? dan is het toch vreemd dat dinsdag de mindere dag is vergeleken met maandag?

2 kevin; ik betwijfel of het placebo-effect hier van toepassing is, maar het zou natuurlijk altijd kunnen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tuesday bluesday

Waarschuw beheerder
Nee het komt wel na een dag of 3. Als je het op maandag doet ben je donderdags ofzo fucked up.

Waarschuw beheerder
donateur
XTC zorgt er(among other drugs) voor dat er meer serotonine dan normaal vrijkomt.

Je moet het zien aslof er 'n potje met vrolijkheid(serotonine) in je hersenen word aangebroken... hij is nadat je op zaterdag 'n P'tje hebt genomen, pas leeg op dinsdag, en niet op maandag... zoveel "vrolijkheid" zit er gewoon in dat "potje".

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Geen last van :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Dooie dinsdag noemen ze het ook wel..
Waarschuw beheerder
donateur
maarja daarvoor heb je 5htp ;P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
idd. tis altijd dinsdag, en als je t ff maanden lang iedere week doet, ook woensdag zelfs..

wel beetje vaag is dat, ik denk dat het idd waar is wat "From the bitch" zegt.. :)

Waarschuw beheerder
anti dinsdag dip tip:

koop een potje l-tryptofaan, als je zaterdag gebruikt heb neem je op maandag avond een capsule voor het slapen gaan, dit doe je drie dagen lang.
geen dip en je slaapt heerlijk!

l-tryptofaan zorgt ervoor dat je serotonine weer sneller wordt aangevuld, dus minder of geen dip.
je kunt ook een multi vitamine nemen, melk drinken en bananen eten daar zit die stof ook in..
Waarschuw beheerder
donateur
omdat dinsdag dipjes vet zijn B)

Waarschuw beheerder
Omdat mischien die troep dan op zijn meest uitgewerkt is en je lichaam er dan pas weer aan kan wennen aan een normaal leven

Waarschuw beheerder
bij mij begint de echt dip na pillen ook pas dinsdag of woensdag zou niet weten waarom

Waarschuw beheerder
donateur
l-tryptofaan :S dat is kwaad met kwaad bestrijden

als je al echt wat d'r tegen wil doen begin dan met Sint Janskruid bij veel zou dit al voldoende moeten zijn. Dit is gewoon te krijgen bij de drogist en is veel minder heftig als l-tryptofaan. l-tryptofaan valt d8 ik onder een redelijk heftig soort antidepressieva als ik me niet vergis maar dat weet ik niet precies

maar eerlijk gezegd, als je niet tegen de dip kan moet je ook niet gebruiken ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
L-tryptofaan is een aminozuur
Waarschuw beheerder
donateur
hahaha voel je zo verrot jochie :D
Waarschuw beheerder
waarom hebben veel mensen (die op zaterdag) p'tjes genomen hebben, last van de dinsdag-dip?

van zaterdag op zondag slaap je niet (hooguit bijv. zondagochtend of smiddags). van zondag op maandag slapen lukt dan wel. je zou dan toch verwachten dat je op dinsdag weer fit bent? iig fitter dan op de maandag...? waarom krijgt men juist dán die dip?

grtz

De serotonerge werking van MDMA werkt meerdere dagen.
Dus nog 2 dagen nadat je het hebt genomen komt er nog steeds meer serotonine vrij dan normaal. Daarom voel je je op zondag en maandag meestal nog vrij ontspannen.

Echter op dinsdag is zo'n beetje alle mdma uit je systeem en dan gaan er een aantal dingen spelen:

1 Je hersenen hebben zich nu aangepast aan een verhoogd serotonine gehalte en breken de vrijkomende serotonine sneller af dan normaal.

2 Je serotonine receptoren hebben zich aangepast aan verhoogde stimulatie en hebben zich teruggetrokken waardoor er minder makkelijk serotonine aan kan binden.

3 Je serotonine voorraad is door de verhoogde afgifte uitgeput en moet worden aangevuld.

Punt 3 kun je gedeeltelijk aanpakken door meer bouwstoffen voor serotonine te slikken zoals 5-htp en l-tryptofaan.

Punt 1 en 2 herstellen zich na een tijdje vanzelf weer maar daarvoor zul je toch echt rustperiodes moeten inlassen tussen je gebruik. (1-2 maanden tussen gebruik wordt aangeraden.) Naarmate je meer en vaker gebruikt zal het steeds langer duren voordat je weer helemaal fit bent. (vandaar dat je je dan ook woensdag of zelfs de hele week depri/braque voelt.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
JP 15 december 2004 10:34

donateur! hahaha voel je zo verrot jochie

hehe nee ik voelde me gewoon normaal. alleen zondag voelde ik me verrot
Waarschuw beheerder
Ik heb er weinig last van eigenlijk..
Of ik trek me er niet zoveel van aan... Werk gewoon door..

Waarschuw beheerder
Heb er soms veel last van , soms niet.
Dit weekend supermannen op , op niks vreten na , maar das normaal , nergens last van
Maar afgelopen weekend mercedesen , die hebben wel een dip-effect op me.
Waarschuw beheerder
gewoon doorslikken dan heb je nergens last van!!!
Waarschuw beheerder
Omdat je er op zaterdag TE veel pakt en ut schijnbaar nog werkt als je maandag opstaat. Als je maandagavond naar bed toe gaat ben je kei kapot, en ben je dinsdag dus nog steeds oververmoeid.

Denk dat ut zoiets wel zal zijn :D

Maar om van dat probleem af te zijn moet je gewoon 7 dagen per week drugs gebruiken ;)

Waarschuw beheerder
donateur
anijn heeft het wel goed uitgelegd volgens mij....

bij mij komt het ook meestal pas op dinsdag middag....
Waarschuw beheerder
er staat een leuke slideshow op internet waar heel duidelijk wordt omschreven wat mdma met je hersenen doet.
http://www.dancesafe.org/slideshow/
heel interessant maar je moet wel goed engels kunnen.

krijg zelf ook de klap altijd op dinsdag hoewel de serotonine volgens bovenstaande pagina al na 6 uren op is. maar denk toch dat dan de drugs pas echt uigewerkt is en de realiteit weer begint door te dringen.

Waarschuw beheerder
Ben alleen zondag na het slapen even down, meestal heb ik op maandag al nergens geen last meer van :P

Waarschuw beheerder
Ohw dat zou het zijn dan :P
Volgende keer iets meer ;)

Waarschuw beheerder
donateur
De serotonerge werking van MDMA werkt meerdere dagen.
Dus nog 2 dagen nadat je het hebt genomen komt er nog steeds meer serotonine vrij dan normaal. Daarom voel je je op zondag en maandag meestal nog vrij ontspannen.

Echter op dinsdag is zo'n beetje alle mdma uit je systeem en dan gaan er een aantal dingen spelen:

1 Je hersenen hebben zich nu aangepast aan een verhoogd serotonine gehalte en breken de vrijkomende serotonine sneller af dan normaal.

2 Je serotonine receptoren hebben zich aangepast aan verhoogde stimulatie en hebben zich teruggetrokken waardoor er minder makkelijk serotonine aan kan binden.

3 Je serotonine voorraad is door de verhoogde afgifte uitgeput en moet worden aangevuld.

Punt 3 kun je gedeeltelijk aanpakken door meer bouwstoffen voor serotonine te slikken zoals 5-htp en l-tryptofaan.

Punt 1 en 2 herstellen zich na een tijdje vanzelf weer maar daarvoor zul je toch echt rustperiodes moeten inlassen tussen je gebruik. (1-2 maanden tussen gebruik wordt aangeraden.) Naarmate je meer en vaker gebruikt zal het steeds langer duren voordat je weer helemaal fit bent. (vandaar dat je je dan ook woensdag of zelfs de hele week depri/braque voelt.)

Juist(y)

Het beste is zelfs als je thuiskomt, voordat je gaat maffen, gelijk L-Tryptofaan in de vorm van After-E ofzoiets of 5-HTP te nemen, zo kan je tijdens je eerste rust je lichaam al n boost geven van de verbruikte serotonine. Je "nacht"rust komt ook ten goede vanwege L-TRP en je eetlust is the day after ook beter, waardoor je sneller wat gaat eten en wat dus ook weer je herstel ten goede komt :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb er ook altijd last van, begint bij mij op maandagavond trouwens al... heb nooit last van geen eetlust hebben ofzo.

Neem al L-Tryptofaan, dus het zou anders misschien ook wel erger zijn:S.

die dip is trouwens ook de reden dat ik het de laatste maanden niet meer heb gedaan, kan die gaarheid niet gebruiken wil ik gewoon goed presteren op school..:)

Waarschuw beheerder
(Y) Zo mag ik het horen.. ;)

Yep ooit leer ik het wel :P

die dip is trouwens ook de reden dat ik het de laatste maanden niet meer heb gedaan, kan die gaarheid niet gebruiken wil ik gewoon goed presteren op school..

(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+2
Ik weet voordat ik een feest heb dat DIE dinsdag gaat komen, maar toch.... als het eenmaal zover is valt t me toch altijd zwaar tegen......
Alles is meteen negatief en ik ga altijd hele nare diepe gesprekken met mensen aan.... :(

Daarom zal ik ook niet iedere week op die manier gaan stappen.....

Waarschuw beheerder
ik krijg het juist altijd op woensdag.........maja wat jullie zeggen klopt wel want vaak trek ik zondag ook nog door dus krijg ik het niet op dinsdag maar woensdag tis kut maja je doet het zelf

Waarschuw beheerder
tuesday demonsday! :(
ik heb t altijd op dinsdag helaas
ook al leg ik de hele zondag en maandag op me nest benk dinsdag nog verrot:(
Waarschuw beheerder
Die fucking vuile kutdip op dinsdag (en de rest van de week) zuigt, maar weegt niet op tegen de gezellige zaterdagavond van daarvoor :)

Waarschuw beheerder
haha de verschrikkelijke dinsdag.. TERRIBLE TUESDAY :devil:

pffffffffffffff
Waarschuw beheerder
Ja dan weten we dat ook weer ;)

Waarschuw beheerder
omdat ik altijd de zondag er bij aanplak merk ik ook woensdag pas iets.
ben dan alleen wat sneller moe, maar da's ook alles
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb er nooit last van :lief:
Waarschuw beheerder
Hmmm maandag meestal flink verrot maar dinsdag alweer fris en fruitig :D
Waarschuw beheerder
idd bij mij vallen die dipjes altijd wel mee het is dat ik er hier over lees dat ik bij mezelf denk dat ik hier mischien ook wel last van heb.
En toch ga ik al heel lang elke week weg :S
Ach zal ook wel per mens verschillen hoe verot ze ervan zijn.
De zondag is de enige dag dat ik echt brak ben of een dipje heb, en zelfs die kan ik echt niet laten merken aan mijn ouders.
Dus denk mezelf er vaak overheen.

Waarschuw beheerder
+1
omdat achter een boom een haas die wit is

Waarschuw beheerder
ik heb da juist als ik pep snuif de dinsdagrotheid

Waarschuw beheerder
hahaha ja iedereen heeft het er over dat maandag zo kut is...

maar idd dinsdag is veel verrotter! dan voel je je moe, kut en ook nog eens kut;)
maandag is bij mij niet meer dan flink zweten beetje chag. en nog een beetje zweverig van het weekend:P

Waarschuw beheerder
Logica, dan gaan de "chemicalen" uit je bloed.. en voel je verrot;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gerbuik geen drugs, dan heb je er ook geen last van

Waarschuw beheerder
-4
donateur
gebruik ook geen drugs, maar heb ook last van een dipje op dinsdag dus dat ligt er niet alleen aan of je drugs gebruikt. Ik denk dat de moeheid zich dan pas toeslaat!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook bijna altijd een dip op dinsdag... 's maandags meestal nog beetje lullen over het afgelopen weekend, maar dinsdags... saaie bedoeling!

Geef mij maar 't weekend :D

Waarschuw beheerder
ik ben smaandags smorgens meestal wel fit .. dan word ik smiddags verrot en dinsdag idd het verotst .. ik vind het een vaag iets :vaag:. maar blij om te horen dat meerdere mensen er last van hebben :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Echt nooit last van, alleen de zondag wat verrot, maar meer moe dan echt een dipje. Zondags jezelf dwingen om te eten en wat extra multivitamientjes naar binnen werken( doe ik meestal ook al voordat ik zondagmorgen ga slapen) en zondagavond voor het slapen een lekker jointje dan ben je maandag weer fris en fruitig en de rest van de week ook geen last :P
Waarschuw beheerder
ik heb hem woensdag/donderdag, want zondag neem ik ook nog wel eens wat.

Je hersenen zij na een paar dagen pas uitgeput.
Zaterdag gebruik je, die nacht/ochtend slaap je (je hersenen niet, of misschien helemaal niet :| )
zondag is het nog actief, ben je nog up.
Zondag op maandag is slapen vaak wel lekker, althans ik.
Maar maandag avond ben ik best moe maar slaap ik slecht.
Dinsdag is het "uitgewerkt" dus je bent uitgeput, je hersenen.
Het is gewoon een soort golfbeweging, hoge pieken, diepe dalen.
Waarschuw beheerder
heb er vandaag ook last van.. wisselvallig van blij naar minder naar sago en dan weer blij ..

Waarschuw beheerder
Ik heb nooit last van een dinsdagdip . Maandagmiddag ben ik meestal wel weer redelijk fit !
Ik slik 5htp en dat werkt wel goed ... sinds ik dat doe voel ik me de dagen erna een stuk fitter :yes:
Na speedgebruik had ik doordeweeks altijd een dip, daarom raak ik die zooi ook niet meer aan :)

Waarschuw beheerder
nooit last van:)

Waarschuw beheerder
release yourself people. Heb je een dip ga dan gewoon ff lekker onder de zonnebank.....krijg je positieve energie van.
Waarschuw beheerder
Waar kan je die 5-htp of l-tryptofaan halen dan?
Smart shop ofzo?
Waarschuw beheerder
+1
donateur
koop een potje l-tryptofaan, als je zaterdag gebruikt heb neem je op maandag avond een capsule

Of je neemt er 1 als je thuis komt, werkt net zo goed en scheelt je n hoop geld :jaja:

Het beste is L-Tryptofaan, dit wordt beter opgenomen door je lichaam, je kunt het halen bij bv. Consious Dreams of de betere smartshop (y)
Waarschuw beheerder
Ik kom altijd pas op dinsdag ochtend thuis van het weekend :P
Waarschuw beheerder
effe halen dan maar he
Waarschuw beheerder
heb er nooit last van eigenlijk.. alleen als ik echt :vaag: ben geweest en dan bedoel ik dat ik er helemaal niks meer van weet dan ben ik echt brak.. maargoed zover laat ik t nie komen :P heb aardige tolerantie .. komt denk ik ook omdat ik kilo's bananen vreet in t weekend :P

Waarschuw beheerder
zaterdag pillen nemen, zondag doortrekken tot 's avonds dan slapen... volgende dag wordt je wakker is je lichaam helemaal kapot maar je merkt er weinig van omdat de stoffen nog in je lichaam zitten... maandag lekker eten enzo, 's avonds ga je slapen.... en dan.... dan gaat je lichaam zich herstellen, er gaat dan een ware veldslag aan de gang in je lichaam waardoor je helemaal uitgeput wakker wordt, moeilijk uit je bed kan komen en eigenlijk helemaal niet op gang kan komen dinsdag.....

Waarschuw beheerder
donateur
zaterdag pillen nemen, zondag doortrekken tot 's avonds dan slapen... volgende dag wordt je wakker is je lichaam helemaal kapot maar je merkt er weinig van omdat de stoffen nog in je lichaam zitten... maandag lekker eten enzo, 's avonds ga je slapen.... en dan.... dan gaat je lichaam zich herstellen, er gaat dan een ware veldslag aan de gang in je lichaam waardoor je helemaal uitgeput wakker wordt, moeilijk uit je bed kan komen en eigenlijk helemaal niet op gang kan komen dinsdag.....

:o ronald.. ervaring mee? ;)

Waarschuw beheerder
Maandag altijd helemaal naar de kloote
maar nooit last van dinsdag dip
gewoon goed eten maandag
Waarschuw beheerder
release yourself people. Heb je een dip ga dan gewoon ff lekker onder de zonnebank.....krijg je positieve energie van.

ging ik naar de zonnebank...
was er een zonsverduistering. En dat dan nog op dinsag

Waarschuw beheerder
geen last van een dinsdag dip
degene die dat hebben zijn gwoon nix gewend ;) ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vandaag voel ik me dus zwaar kanker
heb ook nog eens veel geslapen
Waarschuw beheerder
l-tryptofaan

waar haal je dat dan?
Waarschuw beheerder
en dat andere spul? 5-HTP?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kun je kopen bij reform zaken en sommige apotheek of drogist heeft het ook

Waarschuw beheerder
Kruidvat ook?
Waarschuw beheerder
st janskruid ken je daar wel halen.. supergoedkoop en werkt super! :)
Waarschuw beheerder
nog een snuive heeft ook geen zin volgens mij
Waarschuw beheerder
-1
donateur
bij mij is maandag de brak-zijn-dag na :xtc:

de dinsdag is voor speed
Waarschuw beheerder
donateur
Deze dinsdag is echt weer een superzware... slecht geslapen en super moe van 't weekend... pfff ben blij als tie weer voorbij is!

Waarschuw beheerder
donateur
Moe :gaap:, geen energie :gaap:, geen honger :-S, snel geirriteerd :[ .. nergens zin in..

O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je nou ook nog iets eet terwijl je hebt gebruikt zoals soep of yoghurt maakt niet uit wat voel je je veel beter en heb je ook geen dip tsja totdat je van vermoeidheid instort.
Ja weet t eten terwijlje gebruikt hebt is niet makkelijk maar je moet jezelf dwingen...
Waarschuw beheerder
dat verklaart dus waarom ik vandaag zo gaar ben

Waarschuw beheerder
ja klopt wel aan de ene kant maar tog nu ik veel mider gebruik merk ik wel dat het tog wel veel langer duurt voordat ik weer fitter ben.
eerder toen ik elk weekend gebruikte en dus ook altijd doorging lijkt het net of ik de dinsdag veel minder verrot was dan als ik nu een xtje weer doorga
Waarschuw beheerder
ik ben altijd maandag en dinsdag helemaal gaar

Waarschuw beheerder
je heb er misschien nix aan maar het scheelt (mij iig) als ik van te voren een vitamine preparaat neem... en ookal heb je zondag geen zin om te eten.. doe het toch maar en zorg dat het gezond is (meen ik)... blijf de komende dagen aanvullen wat je tekortkomt (vitamine zuivel en veel water)!!! en party-on zou ik zeggen :D
laatste aanpassing door een beheerder