Partyflock

Forumonderwerp · 728527
10527x bekeken

Waarschuw beheerder
wat vinden jullie van dit verhaal..

Allow me to introduce myself. My name, or as I am called by so called "doctors", is Anorexia. Anorexia Nervosa is my full name, but you may call me Ana. Hopefully we can become great partners. In the coming time, I will invest a lot of time in you, and I expect the same from you. In the past you have heard all of your teachers and parents talk about you. You are "so mature", "intelligent", "14 going on 45", and you possess "so much potential". Where has that gotten you, may I ask? Absolutely no where! You are not perfect, you do not try hard enough, further more you waste your time on thinking and talking with friends and drawing! Such acts of indulgence shall not be allowed in the future. Your friends do not understand you. They are not truthful. In the past, when the insecurity has quietly gnawed away at your mind, and you asked them, "Do I look....fat?" and they answered "Oh no, of course not" you knew they were lying! Only I tell the truth. Your parents, let's not even go there! You know that they love you, and care for you, but part of that is just that they are your parents and are obligated to do so. I shall tell you a secret now: deep down inside themselves, they are disappointed with you. Their daughter, the one with so much potential, has turned into a fat, lazy, and undeserving girl.

But I am about to change all that.

I will expect you to drop your calorie intake and up your exercise. I will push you to the limit. You must take it because you cannot defy me! I am beginning to imbed myself into you. Pretty soon, I am with you always. I am there when you wake up in the morning and run to the scale. The numbers become both friend and enemy, and the frenzied thoughts pray for them to be lower than yesterday, last night, etc. You look into the mirror with dismay. You prod and poke at the fat that is there, and smile when you come across bone. I am there when you figure out the plan for the day: 400 calories, 2 hours exercise. I am the one figuring this out, because by now my thoughts and your thoughts are blurred together as one.

I follow you throughout the day. In school, when your mind wanders I give you something to think about. Recount the calories for the day. It's too much. I fill your mind with thoughts of food, weight, calories, and things that are safe to think about. Because now, I am already inside of you. I am in your head, your heart, and your soul. The hunger pains you pretend not to feel is me, inside of you. Pretty soon I am telling you not only what to do with food, but what to do ALL of the time. Smile and nod. Present yourself well. Suck in that fat stomach, dammit! God, you are such a fat cow!!!! When mealtimes come around I tell you what to do. I make a plate of lettuce seem like a feast fit for a king. Push the food around. Make it look like you've eaten something. No piece of anything...if you eat, all the control will be broken...do you WANT that?? To revert back to the fat COW you once were?? I force you to stare at magazine models. Those perfect skinned, white teethed, waifish models of perfection staring out at you from those glossy pages. I make you realize that you could never be them. You will always be fat and never will you be as beautiful as they are.

When you look in the mirror, I will distort the image. I will show you obesity and hideousness. I will show you a sumo wrestler where in reality there is a starving child. But you must not know this, because if you knew the truth, you might start to eat again and our relationship would come crashing down.

Sometimes you will rebel. Hopefully not often though. You will recognize the small rebellious fiber left in your body and will venture down to the dark kitchen. The cupboard door will slowly open, creaking softly. Your eyes will move over the food that I have kept at a safe distance from you. You will find your hands reaching out, lethargically, like a nightmare, through the darkness to the box of crackers. You shove them in, mechanically, not really tasting but simply relishing in the fact that you are going against me. You reach for another box, then another, then another. Your stomach will become bloated and grotesque, but you will not stop yet. And all the time I am screaming at you to stop, you fat cow, you really have no self control, you are going to get fat. When it is over you will cling to me again, ask me for advice because you really do not want to get fat. You broke a cardinal rule and ate, and now you want me back.

I'll force you into the bathroom, onto your knees, staring into the void of the toilet bowl. Your fingers will be inserted into your throat, and, not without a great deal of pain, your food binge will come up. Over and over this is to be repeated, until you spit up blood and water and you know it is all gone. When you stand up, you will feel dizzy. Don't pass out. Stand up right now. You fat cow you deserve to be in pain!

Maybe the choice of getting rid of the guilt is different. Maybe I chose to make you take laxatives, where you sit on the toilet until the wee hours of the morning, feeling your insides cringe. Or perhaps I just make you hurt yourself, bang your head into the wall until you receive a throbbing headache. Cutting is also effective. I want you to see your blood, to see it fall down your arm, and in that split second you will realize you deserve whatever pain I give you.

You are depressed, obsessed, in pain, hurting, reaching out but no one will listen? Who cares?!?!! You are deserving; you brought this upon yourself. Oh, is this harsh? Do you not want this to happen to you? Am I unfair? I do do things that will help you. I make it possible for you to stop thinking of emotions that cause you stress. Thoughts of anger, sadness, desperation, and loneliness can cease because I take them away and fill your head with the methodic calorie counting. I take away your struggle to fit in with kids your age, the struggle of trying to please everyone as well. Because now, I am your only friend, and I am the only one you need to please.

I have a weak spot. But we must not tell anyone. If you decide to fight back, to reach out to someone and tell them about how I make you live, all hell will break lose. No one must find out, no one can crack this shell that I have covered you with. I have created you, this thin, perfect, achieving child. You are mine and mine alone. Without me, you are nothing. So do not fight back. When others comment, ignore them. Take it into stride, forget about them, forget about everyone that tries to take me away. I am your greatest asset, and I intend to keep it that way.

Sincerely, Ana

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 november 2005 om 15:36:
heb t geprobeerd maar dan voel k me alsof ik mee doen met russisch roulette..

heb je het al geprobeerd met hulp? of niet?

Waarschuw beheerder
Alsof je gaat zwemmen in t diepe zonder bandjes maar je weet eigenlijk helemaal niet hoe zwemmen moet... Die keuze lijkt onmogelijk, en toch kan t...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 15:39:
heb je het al geprobeerd met hulp? of niet?

neej..
ben ik te eigenwijs vor..
heb wel moment opnames dat t goed gaat..
val nu niej meer af..
aan de ene kant wel goed maar aan de andere kant zwaar kut..
scheelt ook dat t bij mij nie egt bedreigend is..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 15:41:
Alsof je gaat zwemmen in t diepe zonder bandjes maar je weet eigenlijk helemaal niet hoe zwemmen moet... Die keuze lijkt onmogelijk, en toch kan t...

ja idd..

Waarschuw beheerder
het voelt niet goed..
als je niet meer afvalt weet je dat het goed gaat...
maar dan heb je weer het stukje controle.. wat gaat er hierna gebeuren?
of heb ik dat verkeerd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 15:51:
het voelt niet goed..
als je niet meer afvalt weet je dat het goed gaat...
maar dan heb je weer het stukje controle.. wat gaat er hierna gebeuren?
of heb ik dat verkeerd?

neej je heb t egt pcies goed..
vor t eerst in me leven iemand die me snapt..

er moet nog 5 kilo af..
tenminste dat zeg ik nu..
dan moet er waarschijnlijk weer 5 af maar goed..
omdat ik niej meer afval weet ik dat ik bter eet..
maar omdat ik niej meer afval mis ik de controle in me leven en dat maakt me egt helemaal paranoia..

ik lijk vor buitenstaanders de happy tsjik die lkkr de bitch uithangt..
dat ben ik over t algemeen ook wel..
maar dat ene stukje in me hoofd dat constant zegt dak nie de moeite waard ben, nie goed genoeg ben, dak n slappeling ben dak niej meer afval..
die maakt me gek..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 november 2005 om 16:00:
ik lijk vor buitenstaanders de happy tsjik die lkkr de bitch uithangt..
dat ben ik over t algemeen ook wel..
maar dat ene stukje in me hoofd dat constant zegt dak nie de moeite waard ben, nie goed genoeg ben,
die maakt me gek..

alsof ik mezelf hier hoor weet je dat..

Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 november 2005 om 16:00:
er moet nog 5 kilo af..
tenminste dat zeg ik nu..
dan moet er waarschijnlijk weer 5 af maar goed..

Het is nooit genoeg.. dus als die 5 kilo wel kwijt ben heb je weer een ander streef gewicht waar je heen wil
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als je niet meer afvalt, gaat t voor de buitenwereld beter... maar voor je gevoel ben je ff kopje onder gegaan... als je weer wat eet en je komt aan dan blijf je nog langer onder water... tsjah en wat gebeurt er als je te lang onder water blijft, dan verdrink je en dat gebeurt voor je gevoel ook... Als je iets dikker word is wel beter voor je lichaam (niet perse dikker worden maar genoeg voedingstoffen binnen krijgen) maar dan ben je niet van t probleem af want je vind je nog steeds dik en je hebt nog geen controle... Wat er echt voor nodig is om beter te worden weet ik niet, maar iig een stukje zelfacceptatie!

Waarschuw beheerder
Dat je niet meer afvalt hoeft niet perse te betekenen dat t eten beter gaat... Heeft ook met je stofwisseling te maken, als die langzamer word of zelfs stilvalt kom je steeds meer aan, op t laatst kom je zelfs aan van water drinken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 16:04:
alsof ik mezelf hier hoor weet je dat..

:knuffel:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 16:04:
Het is nooit genoeg.. dus als die 5 kilo wel kwijt ben heb je weer een ander streef gewicht waar je heen wil

klopt
:yes:

@juud..
bij mij is t anders denk ik..
ik heb egt nog een buikje..
ben wel al 28 kg kwijt..
en ik eet wel..
al is t niej veel..
maar ik ben constant bezig met dieeten pillen calorieen..
ik probeer elke week n ander dieet..
ik kan niet zonder hulpmiddeltjes..
maar ik ken mezelf ook soms helemaal volvreten..
al ben ik daarna wel minstens een week down..
ik ben verslaafd aan dieeten..
alleen val ik geen pond meer af..
dus benk nu maar intensief gaan sporten..
je moet wat nieuws verzinnen he..
ook een vorm van controle..

Waarschuw beheerder
ik heb me nu voorgenomen! ik moet na me minimum gewicht toe..
het word moeilijk en het gaat me ook echt heel erg veel moeite

Waarschuw beheerder
Ik herken wel veel ik jou verhaal, eigenlijk denk ik dat alle mensen die een eetstoornis hebben hoe ze dan ook heten heel veel overeenkomsten hebben... iig hoe ze overzichzelf denken en het controle verhaal.
gelukkig val niet verder af omdat t 'goed' met je gaat...
Ik ga je niet vertellen wat ik allemaal bedacht had, zodat ik je niet op ideeen kan brengen... Ik ben heel verslavinggevoelig... Als ik ga sporten dan direct t liefst elke dag en veel... als ik met school bezig ben moet t direct goed, eigenlijk moet alles gewoon perfect.
En ja dat s gewoon een vorm van controle... ben alleen heel blij dat t met eten wel goed gaat!!
Waarschuw beheerder
@secri lady...

goed zo mop..
das iig geval een goed begin..
je weet je ken altijd pben als je steun zoekt of je verhaal kwijt wil he..
ik weet dat t je gaat lukken..
:kusje2:

@juud..
ik heb ook al zoveel dingen gehad..
alle pillen, theesoorten, drankjes heb ik gebruikt..
klauwen met geld heb t me gekost..
en nou heb ik weer n nieuwe verslaving..
sporten..
iig 3x in de week..
beni k nie geweest is er weer dat stemmetje dat schreeuwt LOSER..
:frusty:

Waarschuw beheerder
ik ben er al meer als een jaar mee bezig..
maar het lukt niet..
het word alleen maar minder me gewicht..

Afslankpillen helpen niet!! zonde van je geld
het beetje dat er dan afgaat gaat er net zo snel weer aan dan..

En over het sporten.. ik wou dat ik het mocht van de
dokter, moeder enzo..
Als je je daar goed bij voelt bij jhet sporten..
Sport je wel onder begeleiding of ook niet??

JIj kan ook altijd pben!!

Waarschuw beheerder
Eigenlijk wel raar, waarom doen we onszelf zulke erge dingen aan, alleen omdat je iets zoekt om je aan vast te houden (ja tuurlijk zit er meer achter)

Dat stemmetje dat kan je echt kwijt raken!! tis mss een troost voor toekomst en lijkt niet echt relevant als je er maar in geloofd dat stemmetje kan je echt kwijt raken!! zou dat een rust zijn he??
Waarschuw beheerder
weet dat ze niej helpen..
maar heb zondag tog weer n potje gekoopt..

wees blij dat je nie mag sporten..
das weer n extra controle middel..
meer calorieen, vaker in de week, langer, meer zweten, meer water tijdens t sporten..
was gister trots..
10 calorieen extra en 3 flesjes van 750 ml in plaats van 2..
lijk wel gek af en toe..

thnx mop..
zal ik cker doen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het stemmetje kan je wel kwijt raken maar de gedachtes in je hoofd die je heb..
die blijf je houden..

Waarschuw beheerder
Ja das waar maar gedachtes kan je beinvloeden...
Waarschuw beheerder
t zou rust moeten geven he dat je dat stemmetje kwijt kan raken...
maar t maakt me bang..
dat stemmetje is vaak me enige vriend..
en dan raak ik die ook nog kwijt..
ook al is t wel n vernietigende vriend..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 16:49:
het stemmetje kan je wel kwijt raken maar de gedachtes in je hoofd die je heb..
die blijf je houden..

daar ben ik ook bang vor..
die wil ik juist kwijt..
en dan dat dat stemmetje wel leuk doet..
zou de perfecte oplossing zijn..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 november 2005 om 16:49:
weet dat ze niej helpen..
maar heb zondag tog weer n potje gekoopt..

Maar ja het hebben van een potje afslankpillen kan al rust geven..
Maar wat ik wel heb.. ik loop 1000000x per dag na boven toe
en waarvoor..? ik heb zelf geen idee!
bewegingsdrang heb ik heel erg last van..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 november 2005 om 16:51:
dat stemmetje is vaak me enige vriend..

dat stemmetje zegt precies wat je wil horen..
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 november 2005 om 16:51:
daar ben ik ook bang vor..
die wil ik juist kwijt..

gedachtes blijf je altijd houden.. is mij verteld..
Waarschuw beheerder
egt he..
en hoe je in paniek kan raken als je der 1 vergeten ben te nemen..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 16:53:
ik loop 1000000x per dag na boven toe
en waarvoor..? ik heb zelf geen idee!
bewegingsdrang heb ik heel erg last van..

ook gehad..
nu niej meer..
nu wil ik zoveel mogelijk plassen..
krijg binnenkort zelfs plaspillen..
ziek helemaal nix anders meer als de wc..
maar ja weer n stukje controle..

Waarschuw beheerder
ja alleen het hebben van die dingen kan al een rustiggevend gevoel geven!
Voorbeeld.. je heb geen sigaretten en dan raak je in paniek.. heb je ze wel is er niets aan de hand..
Het is een heel raar voorbeeld.. mgoed..

Ik heb 1x afslankpillen gebruikt.. hielp niet vond het rotdingen..
Daarna nooit meer aangezeten..
Ik beweeg heel veel..
Waarschuw beheerder
hebben jullie ook dat alles wat misgaat in je leven vor je gevoel komt omdat je nie perfect en te dik ben..
ikke wel iig..

tsjikkies..
ik ben naar huis..
morgen om half 10 benk hier weer..
(K)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tot morgen!!
(K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 8 november 2005 om 17:06:
hebben jullie ook dat alles wat misgaat in je leven vor je gevoel komt omdat je nie perfect en te dik ben..
ikke wel iig..

Jep...

Hebben jullie het ook dat jullie het voelen als je dikker bent geworden? Ik durf mezelf niet te wegen en wil het ook niet, maar ik weet zó exact hoe ik eruit zie en hoe al m'n kleren zitten dat ik gewoon per uur kan bijhouden of ik gedronken heb, gegeten heb, noem maar op. En op het moment dat ik voel (al is het alleen al het gevoel, dus dat het misschien niet eens waar is) dat ik dikker ben kan ik echt mezelf een hele week klote voelen en amper willen eten...

Heb de 16e een intake om weer hulp te krijgen bij Rintveld... Had er eerst heel veel zin in omdat ik dacht dat zij wel even "mijn probleem zouden oplossen"... Vind het steeds enger en enger worden nou het dichterbij komt.... Krijg neigingen om te verdwijnen of om te slapen en gewoon doorslapen of pas weer terug te komen na de 16e...

Waarschuw beheerder
Mop, ik heb vorig jaar in Rintveld gezeten!
Wat voor hulp? Opname of gesprekken?
het is wel goed daar! Ze proberen je te helpen! Je heb wel heel erg veel
therapieen enzo! Maar het is er wel goed..

Maar 1 ding ze kunnen jouw probleem niet wegnemen..
Ze kunnen je proberen te helpen.. Samen met jou
een oplossing te bedenken..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 18:39:
Hebben jullie het ook dat jullie het voelen als je dikker bent geworden?

maar dat voel ik ook..
De afspraak die ik met rintveld heb gemaakt is dat ik me 1x per week weeg.. op de donderdag morgen..
Maar als ik donderdag uit me bed stap dan voel ik of ik ben aangekomen of niet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 18:42:
Mop, ik heb vorig jaar in Rintveld gezeten!
Wat voor hulp? Opname of gesprekken?
het is wel goed daar! Ze proberen je te helpen! Je heb wel heel erg veel
therapieen enzo! Maar het is er wel goed..

Ok tnx... :knuffel: Heb echt zoiets van "IK WIL NIET!". Komt ineens zo dichtbij, al het vertrouwde misschien weg, zie er gewoon tegenop. Alsof je ineens zonder vleugeltjes moet zwemmen tegen je wil in omdat je denkt dat het absoluut niet kan en niet wil (om maar even voorbeeld van hierboven over te nemen).
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 18:45:
Maar als ik donderdag uit me bed stap dan voel ik of ik ben aangekomen of niet!

Same here. En dan is het amper 7 uur 's morgens of er zijn alweer een stel dagen verpest... Maar ik wil me niet wegen, ook niet voor Rintveld. Ik weet dat ik net wel of net geen ondergewicht heb en dat vind ik genoeg. Ik wil niet alles verbinden aan 2 getallen naast elkaar, het boeit me niet. Maar toch ga ik écht niet op dat ding staan, nooit.

Waarschuw beheerder
het is geen pretje! je heb echt wel je kut momenten en je dip momenten!
Maar je moet ook zo denken je zit er met allemaal andere meisjes
die precies het zelfde hebben, die hetzelfde voelen, die de zelfde gedachtes hebben..

Maar daar moet je ook wegen mop!! Dat was toen maandagmorgen! weet niet of dsat nu nog is..

Je praat daar veel! Niet alleen therapieen maarook met je de mensen met die je daar bent..

Waarschuw beheerder
Wordt niet opgenomen hoor, tis gewoon gesprekken denk ik. Wil ook niet in een groep, want ik weet van mezelf dat ik mezelf dan ga spiegelen en dan júíst afval.

Ik hoor het denk ik de 16e allemaal wat ze willen gaan doen, dan heb ik die intake...

(K)
Waarschuw beheerder
benk weer..

Heb de 16e een intake om weer hulp te krijgen bij Rintveld... Had er eerst heel veel zin in omdat ik dacht dat zij wel even "mijn probleem zouden oplossen"... Vind het steeds enger en enger worden nou het dichterbij komt.... Krijg neigingen om te verdwijnen of om te slapen en gewoon doorslapen of pas weer terug te komen na de 16e...

je moet juist gaan..
ben heel trots op je als je gaat..

Hebben jullie het ook dat jullie het voelen als je dikker bent geworden?

ikke niej..
ik val heel af en toe een pondje af..
dus dikker wordt ik niej..
bij mij is t natuurlijk ook niej slecht om af te vallen..
alleen de manier waarop..
maar ken me der wel wat bij voorstellen..
mijn week is ook egt verpest als ik niej ben afgevallen...

:kusje2:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op woensdag 9 november 2005 om 09:40:
mijn week is ook egt verpest als ik niej ben afgevallen...

Ja zoveel invloed heeft het dus op alles..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 11:46:
Ja zoveel invloed heeft het dus op alles..

eigenlijk zijn we gek ook..

alle meiden die ik tot nu toe op dit forum heb leren kennen zijn stuk voor stuk super tsjiks..
leuk lief en mooi..
en tog verpesten we ons leven met onzeker zijn op een manier die doorslaat..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op woensdag 9 november 2005 om 12:18:
eigenlijk zijn we gek ook..

maar dat is het onzekere wat we hebben.. Als we het loslaten
wat gebeurd er dan
Waarschuw beheerder
als ik gwoon logies nadenk WEET ik dat er nix gebeurd..
en tog durf ik t nie..
ga t risico niej nemen...
DURF t risico niej te nemen..

Waarschuw beheerder
dat is de angst
Waarschuw beheerder
I know..
En t rare is..
verder ben ik nergens bang vor..
loop s'nachts in me uppie over straat..
maak ruzie met de grootste boevenkoppen..
en dor dat stemmetje in me hoofd sta ik doodsangsten uit..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op woensdag 9 november 2005 om 12:50:
I know..
En t rare is..
verder ben ik nergens bang vor..
loop s'nachts in me uppie over straat..
maak ruzie met de grootste boevenkoppen..
en dor dat stemmetje in me hoofd sta ik doodsangsten uit.

Precies... Al staat er een of andere verkrachter voor m'n neus of dreigen mensen met whatever, boeit me niet.

Maar eten.... Levensbehoefte nummer 1 en we proberen 't zoveel mogelijk te schrappen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op woensdag 9 november 2005 om 09:40:
je moet juist gaan..
ben heel trots op je als je gaat..

Ga ook wel, maar met een soort van tegenzin...
Alsof je al jaren een relatie hebt en je gaat naar diegene toe en je weet dat jullie er een punt achter gaan zetten. Beide willen niet helemaal maar je doet het toch omdat je érgens heeeeeeeeel ver weg in je hoofd weet dat het beter voor je is...

:knuffel: voor alle lieve meiden hier, you're all so sweet(K)!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben blij dat je sowieso gaat..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 17:33:
Maar eten.... Levensbehoefte nummer 1 en we proberen 't zoveel mogelijk te schrappen

stelletje maffe tsjiks zijn we..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 17:34:
Beide willen niet helemaal maar je doet het toch omdat je érgens heeeeeeeeel ver weg in je hoofd weet dat het beter voor je is...

know the feeling..

ik heb mezelf weer gestraft vandaag..
heel e dag alleen een balisto op..
was gister niej lkkr dus niej wezen sporten..
moet ik weer compenseren he..
vanav een beetje pasta en dubbel trainen..

jij ben ook lief howr mop..

ik ga opruimen en naar huis..
spreek jullie morgen..
dikke (K)
:knuffel:..

Waarschuw beheerder
Ben je eigenlijk ooit wel eens naar een diëtiste geweest?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 17:34:
Beide willen niet helemaal maar je doet het toch omdat je érgens heeeeeeeeel ver weg in je hoofd weet dat het beter voor je is...

Ja, dat weet je ook dat het goed is aan de andere kant..
Maar dat maakt het juist zo moeilijk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 17:43:
Ben je eigenlijk ooit wel eens naar een diëtiste geweest?

Ja, voor controles..

Waarschuw beheerder
Wat een ellende doen we onszelf toch aan....

Waarschuw beheerder
ja eigenlijk wel..
Over gaat het nooit..

Waarschuw beheerder
hard en triest, maar wel een kloppend verhaal volgens mij..

Waarschuw beheerder
Misschien is het eens interessant om het perspectief te horen van een vriend van iemand met een eetstoornis.

Ik heb nu bijna anderhalf jaar een vriendin die vroeger anorexia heeft gehad. Toen ik haar leerde kennen vertelde ze me doodleuk dat ze anorexia heeft gehad. Toen wist ik er nog vrij weinig van en dacht ik: "Oh, ik heb geen idee wat me nu te wachten staat." Maar de eerste paar keren dat ik samen met haar heb gegeten zal ik echt nooit meer vergeten. Ik zag hoe weinig ze nog altijd at en ik ging werkelijk kapot van binnen. Ik vond het eng en ik snapte er helemaal niets van.

Op een gegeven moment dreigde ik in haar patroon te vallen en toen heb ik mezelf tot de orde geroepen en gezegd dat dit niet langer kan. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het niet normaal is wat ze doet. Het weinige eten, het overmatige sporten. Ik heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik op deze manier niet bij haar wilde blijven. Ik ben zelf nogal een piekeraar en kan me echt overmatig zorgen maken. Iets hebben met een persoon met een eetstoornis is dus niet de meest handige keuze van mij. Misschien dat sommigen het egoistisch vinden van me, om te zeggen dat ik op deze manier niet bij haar wilde blijven, maar ik wil graag ook mezelf beschermen omdat ik weet wat mijn valkuilen zijn.

Gelukkig is ze de afgelopen anderhalf jaar steeds meer gaan inzien dat het niet goed is wat ze doet en dat ze veel zelf kan oplossen, maar een gedeelte moet gewoon met professionele hulp. Ik leg het altijd uit d.m.v. de 80/20-regel (een managementtheorie die ik geleerd heb op school). 80% van het "werk" doe je in 20% van de tijd, de overige 20% van het "werk" doe je in 80% van de tijd. En ik vind dat dat ook waar is waar het aankomt op eetstoornissen.

Het is als naaste erg moeilijk om te bevatten hoe mensen denken die een eetstoornis hebben. Ik zit op de universiteit en heb ook al een HBO-opleiding afgerond, maar dit alles valt in het niet bij het bedenken waarom mensen met een eetstoornis denken zoals ze denken. Gelukkig heb ik mezelf geleerd om er niet de hele tijd bij stil te staan, maar er op gezette tijden over na te denken. Zo houd ik het voor mezelf ook onder controle.

Als naaste is het echt belangrijk dat je begrip toont, ook al wil je het liefst schreeuwen: "Doe niet zo achterlijk, je vernietigt jezelf helemaal!" Er gewoon zijn voor diegene is erg belangrijk. Je moet je echter niet onder de voet laten lopen. Ik kan me voorstellen dat dat kan gebeuren. Trek dan als naaste echt aan de noodrem en maak diegene met de eetstoornis duidelijk dat je dit niet pikt.
Ik doe dit ook met mijn vriendin en uit gewoon duidelijk en direct mijn gevoelens. Dat ik me zorgen maak om haar en dat ik het gevoel heb dat het niet goed gaat. Ik zie dit ook als een middel om diegene wakker te schudden. Bij mijn vriendin helpt het echt; ze denkt dan echt na over hoe ik er tegenaan kijk en stapt als het ware uit die egoistische wereld van haar. Ze ziet dan ook in dat ze "raar" bezig is en dat dit niet verder kan.

Ik hoop dat dit een btje duidelijker maakt hoe het voor de omgeving is om met iemand om te gaan die een eetstoornis heeft of heeft gehad. Ik gun dit echt niemand en ik veracht degenen die hier flauwe grapjes over maken. Die idioten die deze grappen maken missen duidelijk een sociale link in hun hoofd. Ik zie dat als een kansloze aandoening dat blijk geeft van bekrompenheid en simplisme.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 19:45:
Misschien dat sommigen het egoistisch vinden van me

:no: echt niet..!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 19:45:
Ik hoop dat dit een btje duidelijker maakt hoe het voor de omgeving is om met iemand om te gaan die een eetstoornis heeft of heeft gehad

(Y) mooi verhaal hoor!