Partyflock

Forumonderwerp · 726445
386x bekeken
Waarschuw beheerder
Hallo mensen,

Ik wil een compleet nieuwe pc hebben.. Nou ben ik nogal leek hierin. Ik zal even vertellen wat ik nodig heb.. De aankoop wil ik (direct) in het nieuwe jaar doen, dus ik weet niet hoe het zit met de nieuwe technologie en shit wat er tegen die tijd uitkomt dus of je daar aub rekening mee kunt houden. De besteding mag natuurlijk niet TE gek worden.. Onder de 1500 a 1750 zou daarom mooi zijn ! Komtie --->

Nieuwe Processorrr (een pijlsnelle)

Moederbord (bijpassend uiteraard en ook lekker snel!)

Geheugen (minimaal 1G en wederom snel snel ! :D)

Videokaart (t word een beetje saai maar ook een hele gekke, onder voorbehoudt dat ie op me tv boven kan aangesloten worden.)

Harde Schijf (een flinke grootte min. 200 GB voor de vele films en muziek die ik dan gaat downen)

Geluidskaart (Gewoon me sb audigy houden, das nog t enige wat aanvaardbaar is hehe)

Surround set (Ook een blazert, ik had voorheen Altec Lansing daar kwam een aardig pomp geluid uit ! Maar is er iets anders gekker dan prefereer ik dat)

Beeldscherm (minimaal 19", deze is ook na jaaaaaaaaren wel is aan vervanging toe :P)

Een kastje (zolang t maar geen nieuwe WTC is en van die rare neon's enzo)

keyboard hehehe

Als ik nog iets mis wat heeeeel goed zou kunnen :P Gooi het er dan maar bij :)

Plaatsingen maken kans op een V.I.P arrangement voor 2 personen naar Innercity - Las Vegas :P

Voor de mensen die alvast posten dat ik lui ben ofzo : bedankt he ! ;)
Waarschuw beheerder
Alexander, wanneer komt die Nforce4 precies dan ? En zijn de eerste mobo's daarvan wel zo goed ? En de videokaart.. zijn die nieuwe modellen er al en zoniet wanneer dan wel ?

- edit -

en die SB Audigy zit al in deze computer dus die neem ik gewoon mee.. is al goed genoeg zo ! En ik er moet idd ook een fikker in ja.. ik zal er even naar zoeken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=3994
Waarschuw beheerder
Ik las op tweakers dus een stuk over die nieuwe epox.. D'r blijkt geen Soundstorm 2 op te zitten ofzo ?? is dit van belang sound storm ? Geloof niet dat ik t nu heb maar is dit nu zoveel beter ? (aan de reacties te zien wel..) En de vergelijking met de nforce3 is qua prestaties gelijk.. Maar voor de toekomst dus een nforce4.
Waarschuw beheerder
doe dan 2 schijven en sluit ze aan op een raid methoden :S

denk aan je backup

Waarschuw beheerder
donateur
AMD64 halen en wachten op goede PCI-expres moederborden en videokaarten ;)
Waarschuw beheerder
Maar is het niet een kwestie van blijven wachten dan ? Of is deze ontwikkeling dusdanig groot dat ie het wachten waard is en al die andere "betere" versies niet ?
Waarschuw beheerder
donateur
over dat soundstorm, dat komt terug in de NForce 5 chipset of iig de volgende. Nvidea geeft toe dat het fout was om dat er uit te laten, maar als je al een audigy hebt is dit niet noodzakelijk.
Waarschuw beheerder
Je audigy zou ik gewoon houden. En ja het is op zeker de moeite waard om te wachten. AGP is nu aan het uitfaseren. Misschien dat er nog een paar nieuwe videokaarten AHP uit gaan komen, maar het komende jaar wordt het merendeel PCI-E, daarnaast "lijken" de prijzen van PCI-E lager te liggen dan AGP.

PCI-E = sneller dan AGP, maar hoeft niet per definitie performance winst op te leveren voor jouw doeleinden.
Maar als jij over een jaar je PC wil upgraden met een nieuwe videokaart (met het oog op gaming), dan moet jij gelijk een nieuw moederboard aanschaffen, omdat je destijds een keuze hebt gemaakt voor een AGP mobo ;)

Verder zou ik geen RAID gebruiken, maakt het voor velen alleen maar lastig. Je kan beter zorgen dat jij je HDD in meerdere partities indeeld en een ghost image maakt van jouw versie install van XP met ALLE updates, en het voornaamste aan software en de nieuwste drivers en alles lekker geconfigureerd...

Bij problemen kan je dan altijd terugvallen op je ghost image en staat alles er weer zoals het oorspronkelijk was.
Waarschuw beheerder
okays thx :)