Partyflock

Forumonderwerp · 725348

Waarschuw beheerder
De stafchef van het Israëlische leger, generaal Moshe Yaalon, heeft vrijdag een diepgaand onderzoek aangekondigd naar berichten dat soldaten zich geregeld schuldig maken aan wangedrag met de lijken van Palestijnse strijders.

De krant Yediot Ahronot meldde deze week dat militairen zich vaak laten fotograferen met omgekomen Palestijnen als 'trofee' en dat lijken op allerlei manieren worden onteerd. Yaalon ontkent dat er sprake is van " een langzamerhand tot traditie uitgegroeid ritueel", zoals de Yediot Ahronot schrijft, en is het beschreven gedrag verboden en strafbaar.

"Maar we gaan het onderzoeken. God verhoede het dat het Israëlische leger zich schuldig maakt aan dezelfde wandaden als onze tegenstanders" , aldus Yaalon. Omgekomen Israëlische soldaten worden vaak als 'prijs' door de straten van Palestijnse steden gesleept.

De Yediot Ahronot heeft verschillende incidenten waar Israëlische militairen bij betrokken zouden zijn geweest beschreven. Volgens de krant zijn er bijvoorbeeld foto's van Israëlische militairen die poseren met de stoffelijke resten van een omgekomen pleger van een zelfmoordaanslag. De militairen hebben de lichaamsdelen van de man bij elkaar geraapt en een sigaret in zijn mond gedaan alvorens met hem op de foto te gaan, schrijft de krant op basis van de verklaringen van een van de betrokken soldaten.

Wat mij opviel was dat aan Israelische kant werd beweert dat er alleen maar foto's met terroristen werden gemaakt... En dat beweert ze terwijl ik een foto heb gezien waar een soldaat lachend naast een doodgeschoten kind van ongeveer 5/6 jaar opstaat.

Het Israëlische leger wil de stoffelijke resten van een Palestijns meisje, dat begin vorige maand door Israëlische soldaten werd doodgeschoten, opgraven om te onderzoeken of een Israëlische pelotonscommandant inderdaad zijn wapen op het kind heeft geleegd zoals zijn ondergeschikten beweren.

De Israëlische advocate van de familie van het meisje zei donderdag dat het Israëlische openbaar ministerie een verzoek heeft ingediend om het stoffelijk overschot van de 13-jarige Iyman Hams te onderzoeken. Het OM hoopt op de resten van het meisje bewijs te vinden voor de aanklacht die de Israëlische soldaten tegen hun commandant hebben ingediend.

Israëlische soldaten schoten Iyman op 5 oktober neer toen zij een observatiepost van het leger bij het vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook naderde. De soldaten verklaarden later dat zij dachten dat het meisje een bom wilde plaatsen. De familie van het meisje zei dat zij onderweg was naar school en per ongeluk in het verboden gebied bij de observatiepost terechtkwam.

Volgens ooggetuigenverslagen van soldaten liep de aangeklaagde officier vervolgens naar het liggende meisje en doorzeefde hij haar met kogels. Het is onduidelijk of het meisje al dood was of dat de officier haar doodde. Volgens de soldaten uit zijn peloton voerde hij hoe dan ook de in het leger verboden 'bevestiging van dood' uit.

Palestijnse artsen die het lichaam van het meisje onderzochten, constateerden dat zij door ten minste vijftien kogels was geraakt. Het Israëlische OM denkt na onderzoek op de overblijfselen te kunnen vaststellen van welke afstand het meisje is beschoten en welke munitie is gebruikt.

De familie van Iyman heeft nog geen toestemming gegeven voor het openen van haar graf. Volgens haar oom wil het OM met de nieuwe autopsie juist alleen de onschuld van de officier bewijzen.

De aangeklaagde pelotonscommandant houdt vol dat hij onder vuur werd genomen door Palestijnse strijders toen hij het meisje naderde en dat hij op de grond gericht schoot om de strijders te verjagen.

Dit zijn dingen die wij in films en boeken terugzien en wat ons iedere keer weer liet realiseren dat zoiets nooit zou mogen plaatsvinden. En net die personen die zouden moeten weten hoe erg dit is, plegen deze gruweldaden...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jezus idd...als die Israeliers gewoon opzouten uit gebied wat niet van hun is zouden die palestijnen zichzelf niet hoeven te verdedigen...dat is ook wat ze vragen/eisen...trek je terug uit bezette gebieden die van ons zijn...hun goed recht!
En de beste verdediging is altijd nog in de aanval gaan...en sja ze hebben niet meer om handen dan zelfmoord aanslagen...

De joden hebben een stukje land toegewezen gekregen (waarom eigenlijk vraag ik me nog steeds af) en vervolgens gaan ze delen die niet aan hun zijn toegewezen ook bezetten...
Palestijnen worden gewoon weggekickt en voor hun ogen worden huizen platgegooid waarna er huizen op komen voor die achterlijke kolonisten...
Heb je enig idee hoeveel % de palestijnen kwijt zijn van hun land die ze oorspronkelijk hadden?
Ik geloof dat het zo rond de 60% (!!) is...
Dus het is toch logisch dat de palestijnen in de tegenaanval gaan?
Als jij word aangevallen verdedig jij je toch ook?
Als Nederland bezet gaat worden mogen we ons dan ook niet verdedigen aangezien we dan allebei net zo slecht bevonden worden? :vaag:

En als het nooit meer goedkomt daar...sja...
Dan gaan wij er ook aan! :D
Alle shit op de wereld en zeker de shit tegenwoordig heeft zijn oorsprong daar...gebeurd er niks...gaan wij er ook aan...
Dus draai je kop maar weg als een lafaard en zie maar niet in wat de gevolgen van die crisis daar zijn...goed zo...een echte westerling... (y)

En sja...misschien hard...vat het a.u.b. niet verkeerd op...maar waarom toch weer de Joden die erbij betrokken zijn? :(

Waarschuw beheerder
En als het nooit meer goedkomt daar...sja...
Dan gaan wij er ook aan!
Alle shit op de wereld en zeker de shit tegenwoordig heeft zijn oorsprong daar...gebeurd er niks...gaan wij er ook aan...
Dus draai je kop maar weg als een lafaard en zie maar niet in wat de gevolgen van die crisis daar zijn...goed zo...een echte westerling...

:respect: TYHARO en KATTIVO

Wat is nou de bedoeling van dit topic????? Moeten we die palestijnen nu in een keer zielig gaan vinden. Dit gaat toch oever en weer. "Actie=> Reactie" gebeurt daar. Die F*cking Palestijnen zijn zelf ook verre van heilig. Zij zijn begonnen met het slepen en onteren van doden. Nu niet gaan piepen als dit ook bij hun gebeurt.

Jij verwacht toch echt geen antwoord of wel...:s :S
wat ik tussen mijn benen heb, heb jij volgens mij op jouw nek rusten...Doe iets creatiefs en vertaal dat naar het engels... ;)

Kunnen deze Joodse soldaten niet "gewoon" zeer wrede mensen zijn?

Ach ja, SS'ers waren ook "gewoon" zeer wrede mensen en de leiding had daar absoluut niets mee te maken... vooral Hitler niet :/

wat heeft dit met nazi praktijken te maken?

Muur om Palestijnen op te sluiten, genocide die al meerder keren heeft plaatsgevonden, kinderen en onschuldige vrouwen die zomaar worden doodgeschoten, mensen die zomaar worden vernederd en bespot door militairen, huizen die worden platgegooid, en ik kan nog wel een half uur doorgaan wat met de praktijken die door Nazi Duitsland werd uitgevoerd en die nu daar plaatsvinden... Misschien helpt het ook om New Nazi's van Willem Oltmans te lezen. Een groot man die de waarheid durfde te zeggen en een groot boek...
Waarschuw beheerder
Over mijn laatste zin trouwens...voor het geval dat hij toch verkeerd opgevat word...
Ik probeer dus NIET te beweren dat wat er in WOII is gebeurd hun schuld was...maar wat velen waarschijnlijk wel zullen denken dat ik dat bedoel met die uitspraak...
En daar doelde ik eigenlijk ook op...
Zodra je met je vinger naar de Joden gaat wijzen als de schuldige in deze context word er ALTIJD de lijn getrokken met WOII...
Daarom durven mensen internationaal het ook niet en geven ze liever beide kanten de schuld omdat dat onderwerp ZEER gevoelig ligt...
Daarom dus "waarom zijn hun er nu weer bij betrokken"...als dat niet zo was was het een stuk makkelijker geweest om met de beschuldigende vinger naar de juiste persoon te wijzen zonder dat er meteen de link met WOII gelegd word en alle misdaden die hun toen zijn aangedaan...
Het is geen excuus...en het verleden is het verleden maar door dat verleden kunnen ze vervolgens wel hun gang gaan zonder dat iemand er wat van zal zeggen...uit schuldgevoel... :(

Waarschuw beheerder
Wilt men een oplossing... Alsjeblieft, een oplossing a-la Willem Oltmans:

Heeft Israël daar dan geen bestaansrecht?

Geen enkele. Ik heb altijd gezegd, er zitten acht miljoen joden in Amerika, laat ze Israël oprichten in Nevada of Arizona. Daar kunnen ze een stuk woestijn krijgen, net als ze nu hebben, en er hun sinaasappelbomen neer zetten. De klaagmuur kunnen ze ook probleemloos overbrengen. Maak daar dan een heerlijke joodse staat en dan ben je van al het gelazer af.
Waarschuw beheerder
willem oltmans was ook vriendje van saddam hoessein... goeie betrouwbare bron...
Waarschuw beheerder
kijk effe naar feiten...

vredesvoorstellen zijn altijd tegengehouden door de palestijnen... elke keer als er een oplossing was wilde de palestijnen net iets meer...

enne sharon is nou toch aant terugtrekken?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
willem oltmans was ook vriendje van saddam hoessein... goeie betrouwbare bron...

Waarom gebruiken de Arabische landen het oliewapen niet tegen Israël en hun bondgenoten?

Omdat de Arabieren net zulke schurken zijn als alle anderen. Die naaien elkaar ook allemaal bij het leven. Meneer Mubarak is de grootste schurk die Egypte ooit gezien heeft. Die laat acht miljard aan schulden schrappen om zijn soldaten ter beschikking van de Amerikaanse strijd tegen Saddam te sturen. Het is een verrader eerste klas en daar is de Arabische wereld mee doordrenkt. Er zit allemaal smeerlappen, voornamelijk vrienden van Amerika. Als alle ayatollahs roepen dat het oliewapen moet worden ingezet, is er een eerlijke vent, meneer Saddam Hoesein, die het doet. Zelfs Iran en Lybië laten zich door de VS onder druk zetten. Dus moet Saddam kapot. Hij is dus de enige die principieel is.

Iraq werd aangevallen, omdat Saddam 12 resoluties van de UNO niet had uitgevoerd. Israel heeft 70 resoluties van de UNO aan haar laars gelapt. Israel heeft een atoombom, die Iraq en Iran niet mogen hebben. Werken zij aan een bom zijn het schurkenstaten, alsof Amerika en Isra묠zelf geen schurkenstaten zijn. Is het internationale recht alleen bedoeld wanneer de V.S. en Israel er baat bij hebben? En, omdat niemand Amerikanen en Joden de oorlog kan verklaren, zouden wij er het zwijgen toe moeten doen.

Zit toch weer heel veel waarheid bij... Al is het "maar" van Willem Oltmans... :/

Waarschuw beheerder
kijk effe naar feiten...

vredesvoorstellen zijn altijd tegengehouden door de palestijnen... elke keer als er een oplossing was wilde de palestijnen net iets meer...

Je hebt een heel tijd de andere kant opgekeken zeker...
Elsevier, een rechts tijdschrift, weet niet meer welk nummer, maar zal hem voor je opzoeken, meldt:

Ondanks verdrag gesloten tussen Israel en de Palestijnen hebben Israelische soldaten vandaag 15 Palestijnse burgers doodgeschoten...

Er was vrede totdat Sharon worden dingen ging uitlokken om gekozen te worden als president. Als hij op 28 september 2000 niet naar de Tempelberg was gegaan, hadden ze nu nog vrede gehad, maar was hij nooit tot president gekozen....

Dus waar hebben we het dan nog over?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
euhm

-in rusland is ook nog genoeg olie te vinden... dus als we het niet in het midden oosten halen dan halen ze het wel ergens anders. en dan zijn de arabieren allemaal de lul omdat er geen geld meer binnenkomt...
- als er geen olie meer valt te halen dan gaat die hele zooi daar plat omdat er dan de pleuris uitbreekt daar...
-saddam is ook verrader eerste klas... heeft hij geen oorlog gevoerd tegen andere arabische landen :[ heeft hij geen chemische wapens tegen ze soortgenoten gebruikt :[
-israel zou nooit een atoombom op amerika gooien iran of irak wel...

irak werd aangevallen omdat ze een onschuldig land binnenvielen!!!
israel is altijd AANGEVALLEN door omringende arabische landen maar heeft alle aanvallen gestopt.
Waarschuw beheerder
als arafat tijdens de gesprekken in camp david niet ze poot had stijf gehouden dan zou het er nu veel anders hebben uitgezien...

israel heeft het geprobeerd met de vredesduif rabbin.. toen lukte het niet... er werd toen veel meer land gegeven dan sharon nu wilt geven.. en nog was het niet genoeg voor de palestijnen...

alle echte grote vredesbesprekingen zijn afgeketst door de palestijnen...

maar inderdaad israel moet uit de bezette gebieden.. die ultra conservatieve kut joden moeten daar opdonderen... die zorgen ook voor gigantisch veel problemen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In Rusland en Venezuela is ook olie te vinden. Waarom denk je dat er op dit moment daar ook problemen zijn? Waarom houdt Amerika een president in Venezuela aan de macht die door zijn eigen bevolking wordt gehaat?

Denk jij echt dat pleuris uitbreekt als het Midden-Oosten stopt met het leveren van olie? Ben jij gek ofzo? Midden-Oosten is geen geindustrialiseerd gebied en olie hebben ze zelf al... Pleuris zal uitbreken in het westen ja, er zullen dan nog vele zwarte maandagen volgen... :/

Heb Saddam nooit verdedigt, maar weet wel zeker dat hij een veel beter persoon was dan welke Bush en Sharon dan ook :yes:

Israel heeft als enig land ooit gedreigd met het gebruiken van een atoombom. VS heeft die meerdere malen daadwerkelijk gebruikt... :/

Ten slotte viel Irak Koeweit niet aan omdat Saddam dat zomaar wilde. Dat is wat ze willen dat jij gelooft. Koeweit heeft met steun van Amerika dat zelf uitgelokt. Gevolg: Koeweit is voor eeuwig slaaf van Amerika
Waarschuw beheerder
Ik denk dat de Palestijnen het er o.a. niet mee eens waren omdat ze niet alles terug wilden geven...zou ik het er ook niet meer mee eens zijn... :)

Plus we weten niet wat er zich acter de schermen heeft afgespeeld...we horen enkel dat het afgeketst is...
Sommige mensen (nou ja sommige..ghehe) houden er een 2e agenda op na die totaal losstaat van de agenda waar het op dat moment om gaat...wie weet wat de 2e agenda was in die situatie waar wij geen weet van hebben en ook nooit te weten zullen komen... :)
Afspraken waar niemand iets van af hoeft te weten maar die enkel tussen israel, palestina en amerika zijn voorgedragen...wie weet wat voor schofterig iets daarin stond waar palestina het niet mee eens was...op de achtergrond vinden vele vuile zaakjes plaats waar wij geen weet van hebben! :D
Maar het lijkt dat het afgeketst is op het vredesverdrag...maar de economische belangen en weet ik veel wat voor dingen die op de achtergrond meespelen daar horen wij niks van hoor... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom zijn alleen die kleine oliestaatjes rijk? pro westers of niet... ze hebben het goed... liever slaaf van amerika en in een democratie als koeweit leven dan in een fundamentalistisch land als iran leven

toch leveren ze allebei olie... waar blijft al dat geld? waarom zijn ze in koeweit wel goed voor de burgers en in iran niet? waarom zijn er in koeweit wel mensenrechten en in iran niet? ga jij lekker in iran wonen waar je niks kan zeggen maar fijn tegen amerika kan lopen zeuren... ga ik in een land leven met mensenrechten :D

wat je als laatste over koeweit zegt, irak wou de olie hebben wat er in koeweit is... daarom vielen ze koeweit binnen...
Waarschuw beheerder
En Amerika wil de olie ook waardoor ze Irak binnenvielen...

De VN treed enkel op als ze er economische belangen bij hebben...klink cru maar het is zo...
Want wat te denken van wat zich daar in Nepal afspeelt?
Dat is gewoon verzwegen al die jaren...daarom is nu dat project aware opgestart...als een soort van chantage om toch druk te zetten...
Documentaire gezien daarover met mensen die gevlucht zijn uit nepal en via diplomatieke wegen jarenlang bezig zijn geweest om de VN zo ver te krijgen om er iets aan te doen...
Weet je wat de VN letterlijk heeft gezegd tegen deze mensen?
Nee...sorry...want we hebben er geen economische belangen bij...Nepal heeft niks te bieden...
Daar zakt je broek toch vanaf? :(
China daarentegen...die willen ze graag te vriend houden en die zitten in een periode met technologische vooruitgang waar westerse landen en bedrijven baat bij hebben voor hun economie...
Nou...dan spelen we het wel zo dachten die mensen en proberen ze de wereldbevolking ervan bewust te maken wat zich daar afspeeld...waarna er ontevredenheid komt bij de wereld bevolking om zo druk zetten om toch in te grijpen...
Tegenstand van de bevolking kunnen ze namelijk niet al te veel gebruiken...vandaar dat er ook zoveel verzwegen word...
Goede keus van ze... :)

Waarschuw beheerder
Afgezien van het feit dat ik veel van de dingen die de Joden daar doen afkeur (en OOK de wandaden van Palestijnse zelfmoordenaars!), kan ik met deze reply vrij weinig daar het maar een eenzijdig verhaal is dat dan ook nog eens verhaalt over een bepaald incident.

Oorlogen en vetes worden nooit uitgevochten op incidenten, ze kunnen er wel door beginnen...

Chris
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als mn oma en nog 7 andere mensen uit mn omgeving ofzo vermoord zouden zijn door een en dezelfde groep mensen die dat ook nog uit naam van hun groepsbelang doen, zou ik me ineens heel goed voor kunnen stellen wat die Israëliers bezield moet hebben.

Het is nog niet eens zo irrationeel. Un jongetje van 6 jaar vermoorden is misschien onethisch, maar door de ogen van een Israëlier is het alleen maar zorgen dat er over 10 jaar één strijder minder is. En dat is precies dezelfde mentaliteit als de Palestijnen die uit naam van hun volk (dus om een rationele maar buiten proporties geblazen reden) duizenden mensen willen vermoorden.

Joden en palestijnen zien mekaar meestal niet als mensen, wat niet wegneemt dat ik ut hele probleem in ut midden oosten beschouw als iets waar beide partijen schuld aan zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zie hier maar een paar fatsoenlijke en nuchtere replies. Dit lijkt wel een propaganda machine, hoe serieus moeten we dat nemen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jesus... nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien die echt een redelijk groot blok voor hun hoofd hebben.

Ga niet reageren op de opmerkingen en halve waarheden die hier staan, want mensen zoals o.a Esco zijn al zo ver, dat ze denken dat ze weten hoe alles inelkaar zit. En zijn eenzijdige belichting is de juiste.

Nog ff een tip: (kan je groot me worden) Zou zeggen succes met je leven en stuur je oplossing voor het probleem ook ff de kant op van de mensen die het nodig hebben, ze schijnen het daar een lastig probleem te vinden maar denk dat ze daar met jouw feiten nu toch echt niet meer onder een oplossing van het conflict uit kunnen.

Waarschuw beheerder
In Rusland en Venezuela is ook olie te vinden. Waarom denk je dat er op dit moment daar ook problemen zijn? Waarom houdt Amerika een president in Venezuela aan de macht die door zijn eigen bevolking wordt gehaat?

Denk jij echt dat pleuris uitbreekt als het Midden-Oosten stopt met het leveren van olie? Ben jij gek ofzo? Midden-Oosten is geen geindustrialiseerd gebied en olie hebben ze zelf al... Pleuris zal uitbreken in het westen ja, er zullen dan nog vele zwarte maandagen volgen...

Heb Saddam nooit verdedigt, maar weet wel zeker dat hij een veel beter persoon was dan welke Bush en Sharon dan ook

Israel heeft als enig land ooit gedreigd met het gebruiken van een atoombom. VS heeft die meerdere malen daadwerkelijk gebruikt...

Ten slotte viel Irak Koeweit niet aan omdat Saddam dat zomaar wilde. Dat is wat ze willen dat jij gelooft. Koeweit heeft met steun van Amerika dat zelf uitgelokt. Gevolg: Koeweit is voor eeuwig slaaf van Amerika

Inderdaad hij is nog dommerdan ik dacht, ik sluit me bij 12alf aan, hij is te ver heen...
Waarschuw beheerder
Hij geeft toch geen OPLOSSING vor het conflict?
We bespreken alleen hoe het conflict in elkaar steekt...een oplossing ervoor is er niet en zeker niet als Israel niet bereid is zch volledig terug te trekken uit gebieden DIE NIET VAN HUN ZIJN...
Wat we wel weten is als er geen oplossng komt...we are all going to die... :yes:
Het is echt geen ver van je bed show hoor...

Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen? :)
Geloven jullie a.u.b. die propaganda verhaaltjes van o.a. de USA niet...die belichten het al helemaal maar vanaf 1 kant... :(

Mag ik jou huisje in beslag nemen met geweld? En beloof jij dan niet boos te worden enzo? O:)
Waarschuw beheerder
Israel heeft als enig land ooit gedreigd met het gebruiken van een atoombom. VS heeft die meerdere malen daadwerkelijk gebruikt...

En dit...is de keiharde waarheid... :yes:

Amerikanen zijn zo hypocriet als de tering... :p

Ook een vuil spelletje wat ze spelen daar in Cuba...
Een illegaal gevangenis kamp op Cubaans grondgebied...
Organisaties voor mensenrechten kloppen aan bij eigenaar Amerika en Amerika zegt is niet op ons grondgebied...
Naar Cuba...Cuba zegt ja maar dat kamp is niet van ons maar van de Amerikanen en wij kunnen er niks aandoen...
Vuil spelletje van ze...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen?
Geloven jullie a.u.b. die propaganda verhaaltjes van o.a. de USA niet...die belichten het al helemaal maar vanaf 1 kant...

genoeg dingen die geen amerikaanse propaganda zijn.. of is het nos nieuws ook amerikaanse propaganda?

de hele wereld is tegen terroristen maar de grootste terroristen op aarde zijn de palestijnen zelf...

moet ik effe een hele waslijsten gaan typen van aanslagen?
van israelische sporters die op de olympische spelen zijn vermoord?
vliegtuigkapingen?
honderden zelfmoordaanslagen?

israel doet er tenminste wat aan... lekker boeiend of ze dan half palestina platwalsen... zit toch helemaal vol met terroristen... palestijnen zelf doen geen ene flikker tegen hamas of de al aksa brigades...
maar ze zijn zo zielig als israel ingrijpt... aah boehoehoehoeeeee

Amerikanen bouwen het gebied wel op :yes: amerikanen verlenen wel steun :yes: remember marshall plan? echt hypocriet hoor die amerikanen :gaap:

quantanamo bay... al die fundamentalistische regimes in het midden oosten mishandelen gevangen... HOOR JE NIKS OVER
nu doet amerika het met TERRORISTEN en jahoor... iedereen jankt weer...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Verschil is alleen dat Amerika met verdragen te maken heeft...waar ze zelf altijd het hardste op hameren...en dan kan je dat als land ook echt niet maken nee... :)

En die vliegtuig kapingen en dat op de olympische spelen was ook met de reden om de Israeliers te dwingen op te zouten uit hun land...
Ze zijn er keihard in ja...staan volledig achter hun zaak en zijn bereid er voor te gaan tot de dood...dat moet je ze nageven...
Dat begrijpen wij niet nee...maar wij zitten ook niet in zo'n situatie...
Voordat Israel zijn eigen staat kreeg was er weinig to niks aan de hand daar...dus waarom hebben we hun uberhaupt een stuk land gegeven? En de Palestijnen niet...
En het vervolgens toestaan dat ze land in beslag nemen en nederzettingen voor vooral die fundamentalistische figuren uit het Jodendom in Palestina te plaatsen...
Sja dan moet je er als westerse samenleving niet vreemd van gaan opkijken dat ze zich ook opeens op jou richten vind ik...daar vraag je om...
Nou ja...daar vragen wij niet om...dat beslissen de hoge mannetjes in nette pakjes wel voor ons... ;)

En Amerikanen bouwen geen hol op...
Afghanistan? Helemaal niks...vooral doen idd...zo vertrouwen ze de westerse wereld wel door eerst alles kapot te maken...beloven op te bouwen en vervolgens weg te gaan met onverrichte zaken...
Datzelfde staat Irak ook te gebeuren...
Maakt de band (lees: haat) nog sterker ben ik bang...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
interessant ;)
Waarschuw beheerder
Achja...weet je...het is daar oorlog...
In een oorlog vallen doden...aan beide kanten...
Valt niet aan te ontkomen...
Israel voert dit uit met allerlei hi-tech wapens...
Palestina met zelfmoordaanslagen...
Veel meer effectieve wapens hebben ze niet...of je moet de stenengooiers meetellen... ;)

Het is qua verhoudingen David en Goliath...
En uit dat verhaal weet je dat wie niet sterk en groot is slim/sluw moet zijn...
En dat is het enige wat palestina doet eigenlijk...die hebben een hele effectieve manier gevonden ondanks de weinige (tot geen) mogelijkheden die ze verder hebben om bij Goliath schade toe te brengen...hoe cru het ook klinkt...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is wel de waarheid ;)

Waarschuw beheerder
Ach ja, sommige mensen durven de waarheid niet te zien. En als ze het wel zien zijn zo LAF en HUICHELACHTIG om snel de andere kant op te kijken... Ik zou met halve waarheden komen. AlsjeFUCKINGblieft zeg. Ik kom met nieuws die ik uit Nederlandse bronnen haal, als ik mijn Turkse bronnen erbij zou halen zal de situatie en ergernis alleen maar groter worden. Ik ontken niet dat er Palestijnen zijn die slecht zijn, maar anderen hier zijn HUICHELAARS, zielige jankerts die alleen maar de waarheid willen horen die voor hun uitkomt.

Muur om Palestijnen op te sluiten, genocide die al meerder keren heeft plaatsgevonden, kinderen en onschuldige vrouwen die zomaar worden doodgeschoten, mensen die zomaar worden vernederd en bespot door militairen, huizen die worden platgegooid, en ik kan nog wel een half uur doorgaan wat met de praktijken die door Nazi Duitsland werd uitgevoerd en die nu daar plaatsvinden...

Allemaal waarheden. Wat is hiervan gelogen...? Wat? Allemaal dingen die je zo terug kunt lezen in bijv. de Telegraaf...:/

Alweer feiten die je zo weer terug kunt lezen :/

Alweer een FEIT!!! Dus wie zit hier dan te janken?

Jullie komen met interpretaties en ik kom daar ook mee, maar een feit blijft een FEIT!!!!

Is Israel Palestina binnen gevallen ja of nee????
JA EEN FEIT!

Heeft Israel duizenden onschuldige mensen in vluchtelingenkampen als laffe beesten afgemaakt of niet?
WEL EEN FEIT!

Heeft Israel gedreigd om een atoombom te gebruiken of niet?
WEL EEN FEIT!!!

Is het een feit dat Israel wel een atoombom mag hebben en in Irak duizenden nu dood aan het gaan zijn omdat Saddam zogenaamd in het bezit zou zijn van ABC wapens?
DAMN ik begin warm te worden, ook al een FEIT!

Klopt het dat de huidige president van Israel zelf generaal was van het Israelische leger die toen duizenden onschuldige Palestijnen in vluchtelingenkampen heeft laten afmaken of niet?
WEL een FEIT! :yes:

Klopt het dat Palestijnen in die tijd nog geen aanslagen op burgers uitvoerden of wel?
Het klopt dat ze dat nog niet deden, want alles is daarna pas begonnen...dus een FEIT!

Israel mag blij zijn dat die mensen nog willen praten, want als ik Palestijn was geweest, geloof mij hadden ze het een stuk erger gehad...
Puur om het feit, jullie zitten te janken dat er een aantal onschuldige Israeliers dood zijn gegaan, maar houden jullie BEK over het feit dat er in Irak tienduizenden onschuldigen dood aan het gaan zijn. Dat noemen ze niet menselijk, dat noemen ze LAF, ZIELIG, HYPOCRIET EN HUICHELACHTIG...:yes:

Waarschuw beheerder
lekker boeiend of ze dan half palestina platwalsen...

Als jij zo over hun denkt zonder dat ze jou ook maar met een vinger hebben aangeraakt, hoe denk jij dan dat zij naar hun vijand kijken die heel hun leven en die van drie/vier generaties daarvoor heeft kapot gemaakt?
Waarschuw beheerder
Amerikanen bouwen het gebied wel op amerikanen verlenen wel steun remember marshall plan? echt hypocriet hoor die amerikanen

Moet ik dan ook nu alle duitsers haten?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het puntje is dus dat er als Israelische soldaten zoiets doen, er een onderzoek komt, en de daders gestraft zullen worden als ze schuldig worden bevonden, net zoals dat in Amerika en Europa zou gebeuren, krijgsraad erbij etc, dat gebeurt in de Palestijnse gebieden totaal niet, dat houdt dus in dat er aan beide zijden uiteraard een aantal "zieke geesten" rond lopen die dit soort dingen doen (die heb je namelijk overal), maar dat ze alleen aan Israelische zijde echt gecorrigeerd worden, en dat is veel belangrijker dan de aandacht te vestigen op dit soort gevallen, die toch altijd overal zullen voorkomen wanneer twee volken elkaar zo intens niet mogen :yes: :D

:bounce:

Waarschuw beheerder
:| palastijnen mogen wel israeliers lynchen !! leuk als je dat op beeldmateriaal te zien krijgt dat je maatje doodgeschopt/geslagen gestoken in de fik wordt gezet door een menigte. :S :S Het blijft daar oog om oog , tand om tand. !!

Waarschuw beheerder
Het is gewoon simpel, het westen en voorop Amerika meet gewoon met twee maten. Als Palestijnen iets doen wordt dat veroordeelt en als Israelieten iets doen wordt een veroordeling met gebruik van een veto tegengehouden :/

Iedereen vindt Saddam een slechte man omdat hij biologische wapens heeft gebruikt tegen zijn eigen bevolking (biologische wapens gekregen van Amerika), maar ondertussen wordt er wel vergeten dat er minstens 500.000 duizend kinderen zijn doodgegaan aan de gevolgen van de sancties die Amerika Irak heeft opgesteld.
Reachtie van minister van Albright die hier door een aantal journalisten over wordt belaagd: "dat is niet onze probleem"
Ik wil er niets mee zeggen, maar het is wel toevallig dat Albright zoiets zegt, wetende dat zij joods is...:/
Wat voor gevoelens denk je dat miljoenen moslims die in die regio wonen dan krijgen?

Waarschuw beheerder
Als we allemaal 1 geloof pakken met een nieuwe naam ofzo :S daar los je ook nix mee op !! Het blijven cultuur verschillen !! Net zoals wij limburges andere gewoontes hebben dan Friezen....

Waarschuw beheerder
Probleem ligt niet bij het geloof. Het gaat hier niet om kruistochten (al heeft Bush dat wel gezegd in zijn oorlog tegen de Islam :/) maar om mensen die onschuldig doodgaan. Er gaan ook tientallen Israelieten dood die hier niks mee te maken willen hebben: FEIT!

Heel simpel: Israel wilt daar geen vrede :FEIT!
Als Israel vrede wilt nemen ze eindelijk een keer het aanbod van de VN aan om daar een interventie-macht neer te zetten die tussen Israel en de Palestijnen in gaat staan... Alleen dat al laat zien dat Israel niet echt vrede wilt... Dus misschien zijn die onschuldige slachtoffers aan de kant van Israel wel een slachtoffer van hun eigen regering :/
Het komt Israel niet uit, de kollonisten niet uit en ga zo maar door...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
overigens vind i khet netjes hoe onbeperkt fanatiek en ja, blind, esco de anti-amerikaanse zaak toejuicht. Soort heksengebeuren uit de 16e eeuw: riekt het naar de usa is het per definitie slecht, en duldt geen tegenspraak, ook al kan de objectieve toeschouwer zien dat het verhaal 2 kanten heeft en er zeker niet de zieligheidskaart gespeeld moet worden. Algemeen bekend overigens hoe dat in nederland op lange termijn nu hebben zien uitwerken de laatste maanden...

Dank u, jaren 60-70 beleid

maar goed, dat was even offtopic

(leuk, scheidsrechtertje en analistje spelen:yes: )

Waarschuw beheerder
donateur
TSja waarheid

Israel heeft een paar miljoen inwoners. eromheen meer dan 100 miljoen mensen mensen die het liefst alle israeliers de kop af willen hakken.

mensen die hun leven niet zeker zijn in de publieke ruimtes en zelfs niet in hun huizen

een kat in het nauw maakt rare sprongen

Israel bestaat alleen nog maar omdat het sterker is dan de rest en de wil heeft om te overleven

maaruh inderdaad, veel joden waren na de 2de wereldoorlog vertrokken naar het britse mandaatgebied palestina

Israel is palestina niet binnengevallen maar is ontstaan in palestina uit de behoefte voor een eigen staat van al die immigranten toentertijd

Israel heeft net als de palestijnen en niet te vergeten libanezen, syriers, jordaniers en egyptenaren gruwelijke dingen gedaan. Allemaal natuurlijk niet goed. Hier geldt helaas weer als je niet meedogenloos handelt ben jezelf aan de beurt.

Het Israelische leger is vaak vluchtelingenkampen binnengedrongen om militanten op te pakken. Natuurlijk vechten deze dan terug en met zoveel mensen op zo weinig ruimte zijn onschuldigen vaak het slachtoffer van de gevechten tussen de 2 partijen

toen israel bijna was vernietigd tijdens de jom kippoer oorlog waren idd de bommenwerpers al onderweg richting cairo, alexandrie en amman om deze te vernietigen en ze hebben irak toegezegd aan het begin van de 2de golfoorlog dat ze baghdad zouden vernietigen als er abc wapens zouden worden gebruikt tegen israel. maar geef toe, je bent toch dom als je dan toch zoiets tegen hun gaat doen. Angst voor een vernietigende tegenaanval voorkomt domme dingen.

Sharon was idd iemand die een hekel aan die lui had en liet toe dat de christelijke milities die mensen liet afmaken. Je kan het hem kwalijk nemen dat ie niet ingreep want hij had de macht daarvoor.

De aanslagen begonnen in de jaren 70. Meest bekend is wel het gijzelingsdrama van de israelische atleten op de olympische spelen of die kaping van dat verkeersvliegtuig die naar oeganda vloog waar door een geweldige militaire operatie bijna alle mensen werden gered.

Wat een probleem voor israel is, is dat er niet 1 palestijn is die voor alle palestijnen kan praten. Sommige willen vrede, sommige willen net zolang doorgaan tot israel vernietigd is en die gaan wel door wat er ook wordt afgesproken. en deze partij is het sterkst en best vertegenwoordigt in de palestijnse gebieden.

met andere woorden, israel kan niet onderhandelen want ze winnen er niks mee want wat israel wil is veiligheid en stabiliteit.

en over irak

het is heel spijtig dat de burgerbevolking het slachtoffer moet zijn van de voortdurende strijd tussen de militante moslims en al quaida en de coaltietroepen. Oliepijpen worden opgeblazen, waterleidingen en bedrijven aangevallen, transport wordt ontregeld door de ontvoeringen, voedsel kan niet bij de mensen aankomen en moslim strijders die hun posities nemen in huizen van onschuldigen en mensen als levend schild gebruiken. en de amerikanen die overal schijt aanhebben en in elke goede militant een dode militant zien en daarvoor echt bijna alles doen om dat te bereiken zoals bombardementen.

owja elke onschuldige dode valt te betreuren, of het er nou 1 of 1000 zijn.

Het is zo jammer dat zoveel mensen in angst moeten leven, of het nou in het midden oosten of in NL is.

Waarschuw beheerder
Whahaha die is goed... :D

Noem mij tien dingen wat Amerika voor de wereld heeft gedaan en ik noem jou twintig dingen wat Amerika de wereld heeft aangedaan... :D

Het is niet de Amerikaanse bevolking die ik haat, maar het is de Amerikaanse regering, gevoerde politiek en datzelfde geldt ook voor Israel...

Misschien ben ik nou juist net niet degene die blind is :)

Het Israelische leger is vaak vluchtelingenkampen binnengedrongen om militanten op te pakken. Natuurlijk vechten deze dan terug en met zoveel mensen op zo weinig ruimte zijn onschuldigen vaak het slachtoffer van de gevechten tussen de 2 partijen

Amigo, ik heb beelden dat kinderen en vrouwen in hun rug zijn geschoten. Hebben baby's voortaan ook geweren in hun hand?

Israel is palestina niet binnengevallen maar is ontstaan in palestina uit de behoefte voor een eigen staat van al die immigranten toentertijd

En de kollonisten vragen de Palestijnen zeker netjes of zij willen vertrekken? :s

toen israel bijna was vernietigd tijdens de jom kippoer oorlog waren idd de bommenwerpers al onderweg richting cairo, alexandrie en amman om deze te vernietigen en ze hebben irak toegezegd aan het begin van de 2de golfoorlog dat ze baghdad zouden vernietigen als er abc wapens zouden worden gebruikt tegen israel. maar geef toe, je bent toch dom als je dan toch zoiets tegen hun gaat doen. Angst voor een vernietigende tegenaanval voorkomt domme dingen.

Dat geeft je het recht om atoomwapens te gebruiken? :s

Sharon was idd iemand die een hekel aan die lui had en liet toe dat de christelijke milities die mensen liet afmaken. Je kan het hem kwalijk nemen dat ie niet ingreep want hij had de macht daarvoor.

Dus Sharon kan wel het leger van 4 landen tegelijk bestrijden, maar kan niet een aantal christelijke milities tegenhouden????
Je spreekt jezelf tegen, best wel zielig eigenlijk :S

en over irak

het is heel spijtig dat de burgerbevolking het slachtoffer moet zijn van de voortdurende strijd tussen de militante moslims en al quaida en de coaltietroepen.

Heb jij nagedacht voordat je dit schreef? Ga je nu ook de bevolking van Irak de schuld geven dat Amerika mensen doodschieten die gewond emn weerloos op de grond liggen? :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind er 1 al genoeg

ze (amerikanen)hebben de nederlanders hun vrijheid teruggegeven

Ik denk maar dat dit voor hun een noodzakelijk kwaad is om tegenwicht te bieden aan hun tegenstanders.

maar ik snap heel goed waarom je problemen met ze hebt!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ze (amerikanen)hebben de nederlanders hun vrijheid teruggegeven

Ik denk maar dat dit voor hun een noodzakelijk kwaad is om tegenwicht te bieden aan hun tegenstanders.

Dat hebben Amerikanen niet gedaan, maar Engelsen... ;)
En als de Russen er niet waren geweest, sprak nu heel Europa Duits :yes: Hoeveel herdenkingen ken jij waarin ze die 20 miljoen Russen die zijn gestorven tijdens de 2de WO herdenken????

Nederland stond aan de kant van Amerika omdat zij bondgenoten waren in tijden van de Koude Oorlog...
Koude Oorlog is al heel lang voorbij... :)

Waarschuw beheerder
Zeg Esco ik vindt het wel heel leuk en aardig dat je er best wel veel vanaf weet, maar je brengt de dingen op zo'n manier dat alles wat wij hier neerzetten NIET KLOPT! Draskovic heeft de informatie neergezet die feitelijk klopt. Vergeet niet dat israel de hele arabische wereld kan wegvagen ! De joden zeggen immers : als Israel valt, nemen wij de hele wereld met ons mee.

Waarschuw beheerder
donateur
effe goed lezen esco

ik zeg dat sharon fout was om niet die christelijke milities tegen te houden

Amigo, ik heb beelden dat kinderen en vrouwen in hun rug zijn geschoten. Hebben baby's voortaan ook geweren in hun hand?

Dat kan inderdaad gebeuren, verdwaalde kogels, mensen die per ongeluk in de line of fire lopen of zo'n klerekutmongool die gek in zijn kop is en een 12 jarig meisje helemaal aan puin schiet gggggggrrrrrrrrrrrrrrrr

En de kollonisten vragen de Palestijnen zeker netjes of zij willen vertrekken?

Dit gebeurt al sinds het begin ter tijden, de engelsen komen oorspronkelijk uit nederland en duitsland

de turken uit afghanistan en omstreken

ga zo maar door maaruhhh het was oorlog denk toentertijd

Heb jij nagedacht voordat je dit schreef? Ga je nu ook de bevolking van Irak de schuld geven dat Amerika mensen doodschieten die gewond emn weerloos op de grond liggen?

Nee, dat was een oorlogsmisdaad van een redneck soldaat die het te gek in zijn bol kreeg maar dat was 1 actie

esco, jij laat enkele gebeurtenissen je hele beeld meteen vormen naar mijn smaak

ik zie beide kanten vreselijke dingen doen en ik wil het liefst dat die vreselijke dingen ophouden met gebeuren. maar helaas

actie = reactie

Dat geeft je het recht om atoomwapens te gebruiken?

JAAAAAAAAAAAAAAA
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De joden zeggen immers : als Israel valt, nemen wij de hele wereld met ons mee.

*klap, klap, klap, klap* Die mensen die dit zeggen zeggen zoveel.. "Alle mensen op aarde hebben het bestaansrecht om ons te dienen", enz, enz... zionistisch crap...

Het is niet dat enkele beelden mijn gedachte over deze dingen gaan vormen, maar een herhaling daarvan. Wij, in Nederland krijgen zoveel beelden niet te zien, dingen die daar dagelijks plaatsvinden. Maar op het moment dat er een aanslag plaatsvind, wordt dat drie dagen lang op ieder mogelijke zender vele malen vertoond.
En het is niet een enkele redneck die een oorlogsmisdaad uitvoert, maar een heel leger. Bush wordt vandaag nog in de telegraaf door een Amerikaan beschuldigt voor het gebruiken van Gestappo-tactieken...

Ik zal het zo zeggen: ik schaam mijzelf ervoor dat Turkije een overeenkomst heeft met de regering van Israel...echt schamen...

Waarschuw beheerder
donateur
owkeej dit is weer te snel over 1 kam scheren door te zeggen dat het een heel leger is. tuurlijk zijn er excessen, dat hebben we met z'n alle op tv gezien.

Iemand die harde maatregelen neemt heeft vijanden en dus zijn dit soort uitspraken te verwachten. ik wil weleens bewijzen zien en stel dat ze er zijn. Zijn ze dan niet ook nodig?

turkeye is een "democratie" net als israel en wel goede relaties met elkaar.een teken dat moslims en joden wel samen kunnen werken.

Ik vind het maar moedig van turkeye

Waarschuw beheerder
ik vind dat je trots moet zijn op turkije ...
das zo een beetje het enige moslimland , waar een democratie redelijk functioneert ...
ze hebben dus een voorbeeld functie , die niet te onderschatten is....

Waarschuw beheerder
donateur
@ esco

wordt inderdaad niet gedaan in europa maar zeker wel in rusland, het si daar een nationale herdenkings - en feestdag en idd

zonder de russen had het veeeeeeeeeeeeeeel langer geduurd

Nederland is een bondgenoot van amerika uit zowel historische als democratische gronden

@dAvAAI

vergeet bangladesh en indonesie niet he en een aantal afrikaanse moslim landen

Waarschuw beheerder
donateur
owja

de geallieerden hadden nederland bevrijd, poolse engelse amerikaanse canadese en nederlandse troepen

Waarschuw beheerder
donateur
maaruh effe on topic :P

zowel israeliers als palestijnen gebruiken excessief veel geweld tegen mekaar

de palestijnen doden een peuter en een baby met een raket en israel gooit een vluchtelingenkamp waar die quasam raket werd afgevuurd helemaal plat en waar in de tussentijd ook nog eens veel militanten en burgers worden gedood. en van die burgers vind ik het heel klote maar dat krijg je als je je verschuilt tussen de burgerbevolking. wat kunnen de israeliers anders doen dan het gevecht in de dichtbevolkte gebieden brengen

MAAR HET BLIJFT KUT DAT ER OOK ONSCHULDIGE SLACHTOFFERS VALLEN

het gevolg van die aanhoudende strijd is dat sommige in het leger gewoon gek worden en alles killen wat op de "vijand" lijkt. die vent moeten ze in een psychiatrische inrichting doen (eerder mossad denk)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En net die personen die zouden moeten weten hoe erg dit is, plegen deze gruweldaden...

En doen dat al sinds ze Israël zijn binnengetrokken *kots*

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het is maar waar je je druk om maakt he..... :x

Waarschuw beheerder
donateur
gelukkig maak ik me er ook niet druk om

vind alleen als van de ene de goede en van de andere de kwade partij wordt gemaakt terwijl naar mijn smaak beide schuldig zijn aan het verpesten van mekaars leven, dat het effe wordt rechtgetrokken

het mes snijdt aan 2 kanten