Hoe was het tactical Camp in Polen??
Polen was gaaf, wel vrij zwaar ook. Het was vooral gericht op de militaire kant van Krav Maga, we moesten ook de hele week met een rubberen Kalashnikov rondlopen (kloteding!

) en bijna alle verdedigingen waren met dit ding. Voor degenen die een keer zoiets willen doen, Tactical Camp is dus zoals gezegd vrij militair, wil je echt meer gaan voor de civiele Krav Maga, dan is City Extreme wat meer geschikt.
Maar goed, ff in het kort de week:
24 uur per dag moest je klaar staan om te trainen, het gebeurde dan ook elke nacht wel dat je toch wel 2 keer je bed uitgetrapt werd (en dan binnen 1 á 2 minuten klaarstaan, niet snel genoeg klaar?? opdrukken)
De warming-up 's morgens bestond al uit stukje hardlopen en stuk of 100 push-ups, een boel situps en dergelijke.
Het was echt een weekje special forces, met 4 uur slaap per dag en voor de rest, alleen maar trainen, lopen, extreme dingen doen (gijzeling ondergaan, tokkelen, abseilen, alleen slapen in het bos, vastgeketend aan een ander de weg vinden in onbekend gebied, bergtocht lopen, een inval doen in een gebouw en het gebouw doorzoeken)
Het eten was eh... slecht zeg maar... Droog brood met smack was het eerste wat we te eten kregen. Daarna wel wat ander beleg erbij, maar goed, het is absoluut niet hetzelfde als wat je normaal op je boterham hebt. Elke dag 1 fles water is ook aan de karige kant. En voor ons Nederlanders is het water uit de kraan daar ook niet altijd aan te raden als je een regelmatige stoelgang prefereert, daar heb ik me dus niet aan gewaagd.
Menigeen kon niet fatsoenlijk meer lopen na deze week vanwege de blaren en dergelijke. Maar achteraf is het toch wel een kick hoor dat je de week doorgekomen bent. Want zwaar was het af en toe zeker!
Wat we ook gedaan hebben is het vasthouden van een pistool tijdens het vuren. Met een aantal oefeningen die we met Krav Maga gehad hebben met het vastpakken van het wapen is al wel eens verteld dat als je het wapen vasthebt op de loop dat de slede niet meer bewegen kan en dat het wapen na een keer vuren niet meer opnieuw wil. Dit hebben we gedaan met een Glock en idd, de huls blijft in de kamer en het pistool zit 'vast'. Verder hebben we zelf ook nog een paar keer kunnen schieten met de Glock.
ik zeg maar zo... 't is een keer wat anders