Partyflock

Forumonderwerp · 724275
30411x bekeken

Waarschuw beheerder
Kent iemand dat?
Ik heb het een tijdje gedaan, het is best interessant.
Wie heeft er ervaring mee?

(ff kleine inleiding over wat het is:)
(Israelische zelfverdediging, gebaseerd op het gebruiken van de kracht van je tegenstander. De mogelijkheid om met 1 simpele polsbeweging (tegenstoot bij aanval) iemand in coma te werken)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 april 2006 om 10:52:
was weer super! veelzijdig en leerzaam!

Dat geloof ik heel graag Alex! Zal toch wel indruk maken als Eyal wat dingen laat zien.

Wij zijn met een clubje van Zwolle en wat mensen uit Emmeloord een dagje op pad geweest, outdoor training.
Was ook heel leuk, wat abseilen, boeitechnieken, lopen met boomstam, en Krav Maga offcourse.
Waarschuw beheerder
yea k doe t nu ook sinds 4 weken.
op de site van ikmf staat een filmpje van instructeur houdt pistool vast. dat is mn trainer.
http://www.ikmf.nl/clips/instructeur_pistool.wmv

echt een geweldige sport en de begin stappen zijn erg makkelijk om te begrijpen. k ga er zeker mee door:)

zijn er veel mensen geweest afgelopen zat.? wij zouden ook mja alphen is nie egt om de hoek vanuit leeuwarden.
Waarschuw beheerder
waarom houdt die dat pistool vast? is dat stoer ofzo?

Waarschuw beheerder
ja het zat best wel vol! je moest zelfs uitkijken af en toe met de oefeningen voordat je het wist zat je tegen degene naast je aan. Zeer veel geleerd! Net de datum voor me P2 examen gekregen van martijn, 24 juni moet de dag worden dat ik hem haal! :)
Waarschuw beheerder
Maar weer eens even wat van me laten horen. Het lijkt erop dat dit forum een beetje aan het doodbloeden is, slechte zaak! Waar zijn al die KM-addicts?

De eerste 2 delen van de instructeurscursus zitten er al een tijdje op. Echt helemaal geweldig, wel erg hard uiteraard. Halverwege mei start dan toch eindelijk het laatste deel. Zoals ik het heb begrepen moet er dan een drietal examens worden afgelegd voordat de blauwe pads in ontvangst mogen worden genomen. Maar nogmaals; zover is het nog niet.

Tot zover de kleine update.

Luitjes, laat weer 'es ff wat horen!
Waarschuw beheerder
Dus het gaat goed begrijp ik :) altijd goed en dan zelf ergens les geven in krav maga???
Waarschuw beheerder
Hallo kravmaga mensen;)
Vanavond een reportage over Krav Maga op BNN United,van 21.00 - 22.00 uur op Radio 1.

De reportage is afgenomen op sportschool KMD te Dordrecht
Voor meer info: www.kravmagadordrecht.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jah leer je ook bij de luchtmucht me instructeur is 2 jaar instructeur geweest bij krav maga
Waarschuw beheerder
Ik zit er aan te denken om te beginnen met Krav Maga in Leeuwarden.

Op de site van ikmf staan nog 2 locaties en ook 2 trainers in Ljouwert, een gymzaal langs het harinxmakanaal en Sport citadel en Alex en Steven als trainers, zijn die nu bij elkaar of niet?

Is er 1x per week een training of niet?

Ik zie dat er ook MMA gegeven word bij Citadel, is het mischien handig om deze 2 te combineren ook uit het oogpunt van conditie.

Ik heb een tijdje met Martijn de Jong in Deventer getraind waar we 3x per week minstens 2 uur trainden en dat is goed voor de conditie, man oh man wat ben ik vaak kapot thuis gekomen :)

Ook zijn er 2 bonden (?) in Nederland, ikmf (Franklyn Hartkamp) en eikm (Philippe Kadouch), zit er nog veel verschil tussen deze 2 bonden, andere stijlen misschien?
Of zijn ze inmiddels samen?

Ik meende dat all-inn uit apeldoorn eerst ikmf was, maar nu staan ze ook op de site van eikm, klopt dit?

Laat t even weten als je wil.

Groeten uit Bolsward
Waarschuw beheerder
Was ik weer, heb alle 22 pagina's even doorgelezen, wat een tekst zeg! ;)

Maar voor zover ik kan zien geeft alex nu les voor zichzelf en niet meer voor citadel, dat is nu duidelijk.

Maar wat word er dan nog gegeven bij sport-inn en door wie en op welke dag?

Is dit op een andere dag dan in de gymzaal langs het kanaal, als dat zo is kun je dus 3x (of4x) per week Krav Maga trainen, of geven ze bij sports-inn iets anders (stijlen gecombineerd zag ik staan in een soort fightclub?)

Ik hoor t wel, als t hier weer wat drukker is :D

T is iets voor na de zomer, maar denk dat jullie in Ljouwert ook zomerstop hebben?
Waarschuw beheerder
Eindelijk weer eens berichtenverkeer op dit forum!

Qnilles, inderdaad wordt er op dit moment op 2 verschillende locaties in Leeuwarden les gegeven. Steven geeft donderdag les in de Citadel en Alex elke maandag in de gymzaal nabij het harinxmakanaal. Ikzelf ondersteun Alex tot het moment dat ik in September in Heerenveen opstart. Uiteraard ben je van harte welkom om eens langs te komen en dat kan al snel, want van een zomerstop is op dit moment nog geen sprake.

Dit zijn overigens de enige 2 erkende instructeurs (met mijzelf erbij gerekend 3 dan) die in Leeuwarden actief zijn. Er is daarnaast inderdaad een enkeling die claimt het systeem te geven. Kijk hier mee uit, want meer dan een combinatie van verschillende systemen wordt hier dan niet gegeven!

Het wanneer en waar Steven precies lesgeeft zal je even op www.ikmf.nl moeten checken, Alex geeft elke maandag les van 19.30 tot 21.30. Twee uur genieten dus!

Ik hoor het wel als je meer wilt weten!
Waarschuw beheerder
Gaan er nog mensen naar Zwolle zaterdag?
Waarschuw beheerder
Iedereen die vandaag zijn examen heeft gehaald; gefeliciteerd!

Waarschuw beheerder
Dank je wel. Heb hem eindelijk in de pocket de P2!!! Whoehoe! op naar de P3 na de zomerstop!!!! Nog iemand die naar de seminar gaat?
Waarschuw beheerder
Waar is iedereen gebleven? Dit was altijd zo'n levendig forum???

Of heeft iedereen zo'n blessures opgelopen of veroorzaakt bij elkaar dat typen er even niet in zit ? ;)
Waarschuw beheerder
Ja, je hebt het nog net binnen een maand stilstand weten te houden...

Over 1,5 week naar Polen voor een weekje Krav Maga.
Tactical camp daar:

This camp will be in mountains BIESZCZADY - big, wild mountains, with big forests, wild rivers etc.

Camp will be leading by high levels KM instructors from the INSTYTUT - G5 and Experts, with qualifications SWAT, Military, Law Enforcements.
Except of this officers from mountains brigade and special forces. All of them with real combat experiences.

Program cover material of military and special forces Krav Maga (from levels Fighter 1-3), with elements of program SERE (Survival, Evasion, Resistance, Escape).

Program HSRT (High Stress Reaction Training) building by military and psychological experts from International Institute of Tactical Training.

24 hours a day "stand by" (ready for...) trainings.

Krav Maga, CQB tactics, survival, climbing, shooting and... much more... ;-)

Most nights will be sleeping in the forests, mountains - small tents..

Most of the days all your staff will be with you in backpacks.

Wordt een heavy weekje denk ik :D
Maar wel leerzaam, heb er wel zin in (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoe was het tactical Camp in Polen??

Ben erg benieuwd!
Waarschuw beheerder
Zaterdag 30 september zijn er leveltests in het sportgebouw van hogeschool Windesheim te Zwolle.

Om 09.00 uur starten we met de leveltests van p1 en p3, alleen voor leden van the Academy.

Van 12.00 tot 14.00 uur zijn er landelijke leveltests voor p2 en p4, o.l.v. Franklyn Hartkamp.

Graag op tijd aanwezig zijn. Houd deze dag en tijden dus vrij in je agenda.

bron: http://www.defensivetactics.nl/index.php?pg=agenda&id=40
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Just Marg op dinsdag 8 augustus 2006 om 22:37:
Hoe was het tactical Camp in Polen??

Polen was gaaf, wel vrij zwaar ook. Het was vooral gericht op de militaire kant van Krav Maga, we moesten ook de hele week met een rubberen Kalashnikov rondlopen (kloteding! :P) en bijna alle verdedigingen waren met dit ding. Voor degenen die een keer zoiets willen doen, Tactical Camp is dus zoals gezegd vrij militair, wil je echt meer gaan voor de civiele Krav Maga, dan is City Extreme wat meer geschikt.

Maar goed, ff in het kort de week:
24 uur per dag moest je klaar staan om te trainen, het gebeurde dan ook elke nacht wel dat je toch wel 2 keer je bed uitgetrapt werd (en dan binnen 1 á 2 minuten klaarstaan, niet snel genoeg klaar?? opdrukken)

De warming-up 's morgens bestond al uit stukje hardlopen en stuk of 100 push-ups, een boel situps en dergelijke.
Het was echt een weekje special forces, met 4 uur slaap per dag en voor de rest, alleen maar trainen, lopen, extreme dingen doen (gijzeling ondergaan, tokkelen, abseilen, alleen slapen in het bos, vastgeketend aan een ander de weg vinden in onbekend gebied, bergtocht lopen, een inval doen in een gebouw en het gebouw doorzoeken)

Het eten was eh... slecht zeg maar... Droog brood met smack was het eerste wat we te eten kregen. Daarna wel wat ander beleg erbij, maar goed, het is absoluut niet hetzelfde als wat je normaal op je boterham hebt. Elke dag 1 fles water is ook aan de karige kant. En voor ons Nederlanders is het water uit de kraan daar ook niet altijd aan te raden als je een regelmatige stoelgang prefereert, daar heb ik me dus niet aan gewaagd.

Menigeen kon niet fatsoenlijk meer lopen na deze week vanwege de blaren en dergelijke. Maar achteraf is het toch wel een kick hoor dat je de week doorgekomen bent. Want zwaar was het af en toe zeker!

Wat we ook gedaan hebben is het vasthouden van een pistool tijdens het vuren. Met een aantal oefeningen die we met Krav Maga gehad hebben met het vastpakken van het wapen is al wel eens verteld dat als je het wapen vasthebt op de loop dat de slede niet meer bewegen kan en dat het wapen na een keer vuren niet meer opnieuw wil. Dit hebben we gedaan met een Glock en idd, de huls blijft in de kamer en het pistool zit 'vast'. Verder hebben we zelf ook nog een paar keer kunnen schieten met de Glock.

ik zeg maar zo... 't is een keer wat anders :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voor degenen die m'n verslagje van deze week lezen helemaal willen lezen verwijs ik jullie door naar de site van Bo:

http://www.defensivetactics.nl/index.php?pg=nieuws
Waarschuw beheerder
Hoi,

Leuk dit formum. Ik kom vaker terug.
Waarschuw beheerder
Eh ... forum natuurlijk
Waarschuw beheerder
A.s. zaterdag 2 september 2006 Open Huis bij nevenselfdefense in Apeldoorn (IKMF). Kijk op www.nevenhealth.nl. Klik op Agenda en Nieuws.
Waarschuw beheerder
Reportage in de magazine "Verdacht" over KravMaga en een toffe clip.
http://www.kravmagadordrecht.nl/NieuwsLinks.htm

Veel plezier;)
laatste aanpassing

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
het lijkt me een hele gave sport om te beoefenen en naar wat ik heb gehoord, gaan ze het in het leger ook beoefenen:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 september 2006 om 00:21:
het lijkt me een hele gave sport om te beoefenen en naar wat ik heb gehoord, gaan ze het in het leger ook beoefenen

ja het is ook super tof.
Over welk leger praat je Marcel? landmacht, mariniers etc etc...?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RetZef "Continuation" op woensdag 6 september 2006 om 09:43:
ja het is ook super tof.
Over welk leger praat je Marcel? landmacht, mariniers etc etc...?

Ik zit zelf bij de landmacht, maar denk, dat ze het bij kct en mariniers end ook wel gaan invoeren!

De sportinstructeurs worden er als het goed is in opgeleid nu, dus ben benieuwd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 september 2006 om 10:23:
mariniers end ook wel gaan invoeren!

het was leuk afgelopen zaterdag bij de mariniers Marcel;) volgend jaar weer.
Waarschuw beheerder
Hoi Boldhead,

Meel anders even naar Franklyn Hartkamp, head instructor van IKMF Nederland. Hij verzorgt krav maga lessen aan defensie. Waar en aan welk defensie onderdeel weet ik niet.

info@IKMF.nl
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KM_Zwolle op dinsdag 19 september 2006 om 21:48:
Hoi Boldhead,

Meel anders even naar Franklyn Hartkamp, head instructor van IKMF Nederland. Hij verzorgt krav maga lessen aan defensie. Waar en aan welk defensie onderdeel weet ik niet.

hijs al bij me geweest, was een toffe dag Budo survival dag.
Waarschuw beheerder
Hoi,

Mooi man.

Check de site van IKMF en je vindt daar de seminars.
Waarschuw beheerder
Vanavond weer;) Ik kan ervan houden:P
Waarschuw beheerder
Hoi Octopus,

Van EIKM? Ik ben twee weken geleden Dennis van Asselt, EIKM Apeldoorn, nog tegengekomen op een open huis van IKMF.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KM_Zwolle op vrijdag 22 september 2006 om 11:41:
Van EIKM? Ik ben twee weken geleden Dennis van Asselt, EIKM Apeldoorn, nog tegengekomen op een open huis van IKMF.

hey wat moets dennis daar zoeken dan, gewoon effe kijken ofzo?
Wat voor open dag was dat dan??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RetZef "Continuation" op dinsdag 19 september 2006 om 00:12:
het was leuk afgelopen zaterdag bij de mariniers Marcel

Was zeker tof:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KM_Zwolle op dinsdag 19 september 2006 om 21:48:
Hoi Boldhead,

Uitspraak van RetZef "Continuation" op donderdag 21 september 2006 om 23:53:
hijs al bij me geweest, was een toffe dag Budo survival dag.

Klopt, maar toch bedankt:D
Waarschuw beheerder
Hoi,

Eén van mijn instructeurs heeft een krav maga school geopend in Apeldoorn. htpp://www.nevenhealth.nl. Daar heeft hij op zaterdag 2 september een Open Huis gehouden.

Dennis kwam kijken. Kan toch? We zijn per slot van rekening allemaal één grote Krav Maga familie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KM_Zwolle op zondag 24 september 2006 om 08:02:
Eén van mijn instructeurs heeft een krav maga school geopend in Apeldoorn

leuk jog hoe heet jou instructeur dan?

Uitspraak van KM_Zwolle op zondag 24 september 2006 om 08:02:
Dennis kwam kijken. Kan toch?

tuurijk kan dat , het is juist goed dat je dat kan doen en met elkaar dingen kan delen.
Imi wilde dat iedereen van KM kan genieten en dat moeten we ook zo uitdragen naar buiten;)
Waarschuw beheerder
Hoi octopus,

Bo van Velzen in Zwolle is de instructeur waar onder ik hoofdzakeijk train (http://www.defensivetactics.nl).

En soms bij Henk Neven in Apeldoorn (http://www.nevenhealth.nl).

Waarschuw beheerder
lot genoten op partyflock das grappig ik train zelf in den haag bij franklin hartkamp ga over twee weken voor me p3 echt een super sport....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KM_Zwolle op zondag 24 september 2006 om 21:35:
Bo van Velzen in Zwolle is de instructeur waar onder ik hoofdzakeijk train (http://www.defensivetactics.nl).

heb net nog contact met hem gehad via de mail, goeie gozer is dat;)
Waarschuw beheerder
Hoi G-Spot,

Dan zullen we elkaar vast en zeker zien op de landelijke leveltesten. We hebben vast samen de P2 leveltest gedaan. Zaterdag a.s gaan wij voor P3. 's Middags zijn de landelijke leveltesten voor P4 en G1.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 september 2006 om 21:47:
lot genoten op partyflock das grappig ik train zelf in den haag bij franklin hartkamp ga over twee weken voor me p3 echt een super sport....

Dan ga ik jou even een PB sturen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KM_Zwolle op dinsdag 26 september 2006 om 22:44:
Hoi G-Spot,

Dan zullen we elkaar vast en zeker zien op de landelijke leveltesten. We hebben vast samen de P2 leveltest gedaan. Zaterdag a.s gaan wij voor P3. 's Middags zijn de landelijke leveltesten voor P4 en G1.

ja ik moet zaterdag in scheveningen voor me p3 ... lache dan zie ik\je daar .. groetjes

Waarschuw beheerder
donateur
Ben er sinds vorige week bekend mee, Krav Maga.

Lijkt me wel vet om te gaan doen :yes:

Heb net dit filmpje gevonden;

http://www.youtube.com/watch?v=DuEatkdQAWY
Waarschuw beheerder
He Krullebol,

Leuk filmpje hé? Dit was op onze leveltest voor P3 op zaterdag 30 september.

Waarschuw beheerder
donateur
Zeer gaaf om te doen Krav Maga! Heb een tijdje getraind bij Stefan Kamutzki van Psk sport in GRonau
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 12:05:
Heb een tijdje getraind bij Stefan Kamutzki van Psk sport in GRonau

oke en hoe was dat?