Partyflock

Forumonderwerp · 720413
6349x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb anderhalf jaar een Spw4 diploma (onderwijsassistent :s )
maar ben meteen in de kinderopvang gaan werken en doe dat nu een ruim een jaar.
Nu lijkt mij het ook wel weer leuk om met gehandicapten te werken of met probleemjongeren of ouderen of eigenlijk weet ik het niet meer :frusty:

Dus andere SPW-ers welke richting hebben jullie gekozen op school en toen je ging werken en wat vind je ervan ?

Weet iemand een SPWvacature site??
Waarschuw beheerder
ik heb vorig jaar mijn spw 3 gehaald en ben gaan werken omdat ik geen zin meer had om naar school tegaan doordat ik allerlei verschillende dingen heb gedaan kwam ik erachter dat ik alleen maar jongeren wil en doe nu spw 4 :D

en voor vacature's wij hebben hier www.zorgselect.nl maja of dat voor jou regio ook geld en gewoon de nationale vacaturebank is ook vaak wel wat.

Waarschuw beheerder
donateur
werk.nl kende ik toevallig al wel,maar toch bedankt :P
Waarschuw beheerder
Ik ken wel iemand die SPH doet.(spw op hbo niveau)

Zij wil ook met probleemjongeren werken. Misschien is het handig om dat nog te gaan doen.. Als je nog zin hebt om te gaan studeren tenminste...

Waarschuw beheerder
Heb stage gelopen bij een kinderdag verblijf en bij gehandicapten. Kinderdag verblijf is leuk omdat er een hoop energie in de lucht hangt en kinder erg optimistisch zijn.

Gehandicapten zijn leuker omdat je ze kan helpen met echte problemen en dat oudere gehandicapten meer levens ervaring hebben dan jonge kinderen.. Gehandicapten zijn leuker, maar ik zou gewoon nog even HBO gaan doen :)
Waarschuw beheerder
Ben wel gin spw-er maar met Gehandicapten is zeker leuk werk :)
heb even spw gedaan maar ben toc overgestapt naar Verzorgende.

Waarschuw beheerder
donateur
Kan niet meer terug naar school,we hebben net een huis gekocht dus moet ook geld hebben :P

Maar het gaat nog lastig worden om zonder werkervaring bij gehandicapten te komen werken denk ik :/

Waarschuw beheerder
Je kan beginnen als vrijwilligster :)

Maar veel mensen stappen ook gewoon over hoor.
Werken genoeg (vooral oudere) mensen die niet eens een SPW opleiding hebben gedaan. Bovendien kan je altijd nog verzinnen dat je tijdens je opleiding een jaar stage heb gelopen bij gehandicapten :)
Waarschuw beheerder
als ik jou was zou ik het gewoon proberen hoor ik heb ook totaal wat anders gedaan dan wat op mijn diploma stond dus gewoon overal solliciteren hoor !!!
zoek een paar stichtingen bij jou in de buurt en kijk beetje op hun site's meestal staat er ook wat tussen als assistent begeleider en daar maakt niet zo veel uit wat je hebt gedaan eerder voor opleiding :D
Waarschuw beheerder
je kan toch altijd proberen want je moet toch een keer ervaring daar op doen, ja maar alds je gaat zeggen da je stage hebt gelopen en ze vragen waar en namen enzo dan wordt het al moeilijker

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga het ook zeker proberen!!
Waarschuw beheerder
in elk geval vel succes !!!
Waarschuw beheerder
Ik doe SPW 4 woonbegeleiding zit in mijn laaste jaar en wil hierna HBO gaan doen: SPH, MWD of pedagogiek!
Ik moet voor volgend jaar nog een stageplek vinden best klote!

Waarschuw beheerder
donateur
Whehehe nog begeleiders naar de jaarbeurs geweest vandaag???

Maar ik heb SPW4 AB gedaan in 3 jaar
Heb stage gelopen in:
- Een kleuterklas
- AC voor hoogniveau verstandelijk gehandicapte ouderen
- AC voor laagnivo gehandicapten en/of met autisme

Nu werk ik 36 uur per week op een dagactiviteitencentrum als cliëntbegeleider/verpleegkundige bij zeer ernstig meervoudig gehandicapte jongeren (ook met een NAH)
Dit is echt de zwaarste vorm van handicaps.
Dus een niveau van functioneren van een baby van 1 tot 3 maanden.
Veel ernstige lichamelijke klachten, long/hart problemen, veel vergroeiingen, blind, doof enz enz
Geen van deze cliënten kan dus lopen en praten.
Maar vind het echt super leuk werk!! :D:D:D
Vooral omdat er ook veel verpleging en verzorging bij zit (sondes, spuiten, prikjes, medicatie enz enz enz)
Maar ook omdat de cliënten maar ontzettend weinig mogelijkheden hebben en dat je gewoon probeerd om er zoveel mogelijk uit te halen voor deze mensen.
En vind het ook helemaal geweldig om deze mensen te onderzoeken, observeren enz enz, want bijna niemand weet nog veel over deze doelgroep, vooral over de communicatie!
Echt top om dit soort mensen met groepen van deskundige mensen proberen te begrijpen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jaq jij bent dan ook de beste als ik ook wat krijg kom ik bij jou :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ow meis, ik ben net naar een groot congres geweest.
Heb overal folders gepikt en ook van instellingen in Zuid - Holland.
Op de websites staan altijd wel vacatures!
Ik zal zometeen even m'n tas voor je uitpluizen en de adressen naar je toe sturen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tis moeilijk om een stageplek in de woonbegeleiding te vinden! Meestal kom je hier pas binnen met HBO!

Waarschuw beheerder
donateur
Is het zo moeilijk dan?
En bij de ambulante hulpverlening dan??
Artiest [artist=182202]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat je verder moet gaan met HBO SPH :yes: dan kom je makkelijker aan et werk dan met een niv. 4 diploma.

Waarschuw beheerder
donateur
Jlady zoiets lijkt me dus echt heel erg leuk en dat is ook wel wat voor mij..
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik werk moet zoeken,bij kinderopvang zocht ik gewoon in de goudengids bij kinderopvang en klaar...maar nu ??????
Dus Jlady of iemand anders,als je wat weet let me know..
Ik zoek werk in Rotterdam en omgeving...!!
Ik stuur gewoon 40 brieven in 1x de deur uit en wacht dan wel af wie mij misschien toch wil.

Waarschuw beheerder
ik heb versneld spw en sph gedaan...

werk nu al paar jaartjes als persoonlijk begeleider op een orthopedagogisch behandelcentrum voor gedrags-en contact gestoorde jongeren...

wat een wereldrichting was dat zeg...:yes: heeeeel easy...:yes:
Waarschuw beheerder
Lijkt me ook kicken wat jij doet FrankyBooi

Waarschuw beheerder
donateur
Ja is idd heel erg leuk :)
En mijn collega is weg dus er komt nog een vacature op mijn groep vrij, want in me eentje red ik het niet whehehe...
Jammer dat je omgeving r'dam zoekt!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja inderdaad,maar bedankt voor de links

Heb hier van de week ook een mailtje naar gestuurd
http://www.maaszicht.nl/html/wat_wij_doen.html
Lijkt me ook wel leuk (denk ik),maar ook wel een stuk moeilijker!

en zeker wat Frankytbooi doet lijkt me ook wel heel leuk werk,dat zie je volgens mij niet zo vaak,jongens die die richting kiezen of wel..??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Speedgriet:

is het ook...:yes:

zowieso leuker dan op een gewone internaat..:yes:
Waarschuw beheerder
SPW is echt een eitje dus wil zeker HBO gaan doen, maar vind het zo moeilijk kiezen. Ik hou eigenlijk helemaal niet van al die creatieve vakken, dus dan zou SPH afvallen, maar met SPH kun je overal binnenkomen omdat je dan breed opgeleid bent!

Waarschuw beheerder
donateur
Uhm dat is ook niet waar hoor speedgriet, want je wordt ook stukken duurder!!!

Waarschuw beheerder
sph is easy heel easy :yes:
Waarschuw beheerder
Je wordt misschien wel duurder, maar je bent ook bevoegder! Je bent dan leidinggevende.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja maar dat ben ik nu ook met m'n spw :)
En ik heb een half jaar lang allemaal verpleegkundingen bij me gehad, die me op veel dingen hebben ingewerkt en heb hierdoor al m'n bevoegd en bekwaadheden door gekregen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja ok dat is dan mooi voor jou (Y). Maar in sommige instellingen kom je simpel weg niet binnen met SPW

Waarschuw beheerder
speedgriet

pedagogiek optie?

ga nu afstuderen
wil je specifiek met kinderen/jongeren of ook alles wat buiten de leeftijdsgrens van 21 valt?
Waarschuw beheerder
2 marsiNEE ik ben op de open dag van pedagogiek geweest. Pedagogiek schijnt theoretischer te zijn dan SPH. Maar een SPHer krijgt bij de meeste banen voorang op een pedagoog.

Waarschuw beheerder
Theoretischer is t zeker. t hele knutsel en friemelgedeetle krijg je niet.
pedagogiek legt de nadruk op de (ortho)pedagogische benadering van (problematische)opvoedingssituaties en hanteert de methodieken die daaruit volgen
SPH legt de nadruk op groepdynamica en groepsprocessen.
succes met je keuze iig :)(Y)

Waarschuw beheerder
Maar een SPHer krijgt bij de meeste banen voorang op een pedagoog.

sph is algemeen...ben je nog steeds niet vakgericht...

pedagogiek is vakgericht...meer kans mee..

Waarschuw beheerder
Ben het helemaal met mijn collega FrankyBooie eens, we hebben een wereld baan!!!Heb zelf geen sph gedaan maar CMV

Waarschuw beheerder
ach joh, ik heb HBO Pedagogiek gedaan en kan er ook geen klote mee. overal worden mensen gezocht met ervaring.. maar die moet je toch eerst op kunnen doen! ik werk nu anderhalf jaar op een kinderdagverblijf. vind ik erg leuk, maar is natuurlijk niet de bedoeling met mijn diploma. maar goed, ik kom nergens anders aan de bak, dus ik heb weinig keus!
dus denk aub niet dat een HBO diploma je wel veel kansen biedt (tenzij misschien gehandicaptenzorg, maar dat wil ik zelf niet).....

Waarschuw beheerder
donateur
Dat is klote rietjegrietje..!! :jaja:

Waarschuw beheerder
ja best wel... maar gelukkig heb ik het wel naar mn zin op het kinderdagverblijf... maar ik blijf wel zoeken! (mn map puilt al uit van alle afwijzingen... hoe wil ik dan in godsnaam aan ervaring komen???!)

Waarschuw beheerder
donateur
En al veel gevonden gup??

Waarschuw beheerder
donateur
Nee morgen ben ik vrij en dan ga ik alles lezen van die links die je stuurde en brieven schrijven enzo en dan maar afwachten!!

Waarschuw beheerder
donateur
Buitenschoolse opvang!!! en het bevalt me super goed :yes:
Waarschuw beheerder
Ik doe nu SPH 3e jaar en heb hiervoor SPW 4, woonbegeleiding gedaan...
heb stage gelopen op een internaat voor jongeren met gedragsproblemen...
heb hier nog steeds een invalcontract en onwijs naar mijn zin....

Waarschuw beheerder
donateur
Buitenschoolse opvang heb ik ook weleens als stage gedaan,maar was maar 4 uur per dag,beetje weinig dus vind ik.

Waarschuw beheerder
donateur
ik werk idd maar 24 uur in de week (dus dat is nie veel) maar betaald wel erg goed voor 24 uur dus vind het wel lekker zo!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou best 24 uur willen werken hoor haha ;)
Maar ja moet toch minstens 1000 euro netto hebben en gaat denk ik niet lukken met 24 uur..

Ik ga straks een nieuwe sollicitatiebrief maken en naar allerlei gehandicaptenzorginstellingen (ofzoiets) sturen (heb allemaal links gehad van jlady :flower: en dan even afwachten)

Waarschuw beheerder
donateur
succes (F)

Waarschuw beheerder
donateur
Heb spw 4 gedaan, maar ben gaan doorstuderen.
Dus ja, aan mij heb je ook niets. Maar volgens mij heb je wel speciale uitzendbureaus voor deze sector (zorg en welzijn)
Je kunt zo een tijdje wat verschillende baantjes (gehandicapten, jeugd, activiteitenbeg. enz) proberen en het dan beslissen waar je voor vast gaat werken. Mij lijkt jeugddetentie ook erg leuk bijv. Of op een internaat werken met kids.

Probeer anders via google wat uitzendbureau´s vinden.

Suc6 ermee (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook SPW4 gedaan, heb een jaar op de kinderopvang gewerkt en NSO en nu studeer ik SPH!

Maar dat diploma onderwijsassistent dat is gewoon een diploma voor alles...dus je kan ook gewoon met gehandicapten werken, jongeren en ouderen...
En ik denk dat je idd misschien beter via een uitzendbureau kan werken, want dan kan je proeven wat je wil. Vergeet echter niet dat momenteel de zorg slecht toegankelijk is, dus zoek tijdens je werk en niet ontslag nemen en dan zoeken!

Maar je moet ook kijken in de regio waar je woont..op pagina.nl. daar kom je een end mee. Vaak heb je sites van instellingen, waar ze alles vertellen en over er nog vacatures zijn en of je eventueel een open solicitatie kan sturen etc.!

Waarschuw beheerder
Ik doe nu ook SPW4 maar moet nog ff
Waarschuw beheerder
donateur
sph is algemeen...ben je nog steeds niet vakgericht...

pedagogiek is vakgericht...meer kans mee..

Als SPH-ér ben je erg dynamisch in je beroep, je bent opgeleid voor alle ontwikkelingsfases van baby tot en demente bejaarden. Tevens wordt je opgeleid om competent en methodisch gericht te werken.

Pedagogiek is gericht op het kind en zijn ontwikkelingsfasen. Je kan wel als groepswerker werken, maar je bent vrij theoretisch opgeleid.

En ik ken een aantal mensen die pedagogiek hebben gedaan en MWd, dus voornamelijk vakgerichte mensen...maar die werken allemaal op kinderdagverblijven en veel SPH'er en PSW'er komen op groepen te werken.

Waarschuw beheerder
donateur
En ik denk dat je idd misschien beter via een uitzendbureau kan werken, want dan kan je proeven wat je wil

Maar dat is geen zekerheid toch???Misschien is er geen werk en dan heb ik niks.
Ik moet gewoon 1000 euro per maand netto hebben minstens anders kom ik in de problemen..!

Maar dat diploma onderwijsassistent dat is gewoon een diploma voor alles...dus je kan ook gewoon met gehandicapten werken, jongeren en ouderen...

Dat is mooi,nou maar hopen dat iemand me aan wil nemen zonder werkervaring :)

Vergeet echter niet dat momenteel de zorg slecht toegankelijk is, dus zoek tijdens je werk en niet ontslag nemen en dan zoeken!

Nee ik zeg niks op mijn werk,wil er sowieso weg,is het niet in de zorg,dan maar een ander kinderdagverblijf,maar ze hoeven dat daar niet te weten natuurlijk.

Maar je moet ook kijken in de regio waar je woont..op pagina.nl. daar kom je een end mee. Vaak heb je sites van instellingen, waar ze alles vertellen en over er nog vacatures zijn en of je eventueel een open solicitatie kan sturen etc.!

Ik heb net 11 sollicitatiebrieven geschreven naar grote gehandicaptenzorg instellingen in de buurt,had links via pb gekregen nav dit topic..dus ff afwachten (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb net 11 sollicitatiebrieven geschreven naar grote gehandicaptenzorg instellingen in de buurt,had links via pb gekregen nav dit topic..dus ff afwachten laatste aanpassing: 5 november 2004 19:56

Toppiejj:D...
Succes dan maar he...maar idd tis wel moeilijk zonder werkervaring, maar anders komen we nooit aan de bak he;)..En in de GGZ zijn ze niet altijd zo moeilijk, zijn allang blij dat er mensen komen:D

Waarschuw beheerder
donateur
Hoop dat je snel een baantje vind!

Ik heb mijn baan uiteindelijk ook op een behoorlijk stomme manier gekregen, dus niets is onmogelijk

En ik denk dat je als cliëntbegeleider ong 32 uur moet werken om aan de 1000 euries te komen

Waarschuw beheerder
donateur
iemand bekent met opleiding kinderpsychologie???

Waarschuw beheerder
donateur
bij kinderopvang begin je bij 1478 bruto/36 uur
weet iemand hoeveel dat bij gehandicaptenzorg is?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ligt eraan welke functie je hebt en hoe oud je bent
Waarschuw beheerder
Heb nog een hele lange weg te gaan .
maar ga volgend schooljaar beginnen met een spw opleiding niveau 2 .
heb beetje alles verkloot tot mn 18de en toch het licht gezien maarja geen opleiding nix.
maar ga er helemaal voor zal alleen nog wel een tijd duuren voorat ik echt klaar ben met alles maarja ben pas 19 dus is nog niet te laat :D
Waarschuw beheerder
ik haal dit jaar me diploma... en ik vind spw eg KUT :D SPIJT!! maar ja
Waarschuw beheerder
het lijkt mij erg leuk om in een buurthuis aan de slag te gaan of iets met probleemjongeren (zelf ook aardig wat shit meegemaakt) dus denk echt dat het iets voor mij is :D mijn voorkeur gaat dus wel 100 % uit naar jongeren
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik moet nog een half jaartje.. doe spw3..

maar vind er geen kk meer aan :/
heb ook echt geen zin meer!!
Waarschuw beheerder
whahah nee erg he !! kut opleiding! haha :P

Waarschuw beheerder
Jazeker!!

Saai, makkelijk en te weinig les..
kom ik toch echt mn bed niet meer voor uit!
Waarschuw beheerder
Inderdaad...

super makkelijk! super saai!!!!!
kom je een keertje.. valt het weer uit :S

alleen stage is verot ! daar moet je wel heen haha
Waarschuw beheerder
makkelijk en weinig les heb ik weinig problemen mee :D

Waarschuw beheerder
stage moet je idd heen!

haha.. naja opzich is het wel chill weinig les.. maar als je van 9.00 tot 10.30 les hebt. wat doe je dan??

erheen gaan of lekker in bed blijven liggen.. ik kies dan toch echt voor het tweede :)
Waarschuw beheerder
ik vrees dat ik ook wel gevoelig ben voor dat soort dingen :P
maar ga mn best doen

Waarschuw beheerder
ik hoop dat ik mn best nog kan doen :/

heb ik deze 2 maanden nog helemaal niks gemaakt aan opdr ofzo hahaha :$

Waarschuw beheerder
Ik ben ook bijna klaar met m'n SPW niv.4, maar wil dan écht geen onderwijsassistente worden.
Dat volstaat wel met een cursus, die heb ik 4 jaar terug in Assen gedaan.

Ik werk nu in een logeerhuis voor kinderen met een handicap. Is hélemaal geweldig! (y)
Afwisseling in werktijden, afwisseling van logees, echt super! Echt elke dag is weer compleet anders!

Waarschuw beheerder
ik ben nu sinds juni 2003 klaar met me spw 4
ik ben vorig jaar begonnen met de sph (2 maand gedaan)

maar sinds januari dus werkloos
hier in het oosten is het zwaar kloten om aan werk te komen
alleeen maar gehandicaptenzorg (geen ervaring in)

maar heb nu sinds een paar weken werk op een KDV
wel lekkah makkelijk werk zonder uitdaging, maar ik heb wat!

Waarschuw beheerder
donateur
geen spw'er wel een detailhandelmeisje op een school vol spw'ers :(

Waarschuw beheerder
donateur
ligt eraan welke functie je hebt en hoe oud je bent

Hoe heten die functies dan precies?
Bijv persoonlijk begeleidster ofzo??
Wat heb je nog meer ?
Ik ben 20 trouwens en ervaring-loos :D weet jij waar je dan ongeveer begint qua salaris?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt assisistent begeleider
begeleider
cliëntbegeleider

ligt er ook aan met wat voor doelgroep je werkt (gedragsmoeilijk betaald altijd weer meer) en of je wel of geen vaste werktijden hebt.
Ik werk gewoon 36 uur als cliëntbegeleider en ben ook 20 en ik krijg €1543,- bruto

Waarschuw beheerder
donateur
Oke is een beetje hetzelfde dus als de kinderopvang,dat is mooi,want ik kan ivm hypotheek niet opeens veel minder gaan verdienen als nu

:flower:

Waarschuw beheerder
k heb ook spw4
en k zit nu al een half jaar thuis(nouja soms inval dagje en k werk bij de thuiszorg) maar k heb dus niks aan mn diploma kan er totaal GEEN werk in vinden...het excuse: gebrek aan ervaring ....

hoe de *PIEP* moet ik ervaring krijge als k nergens kan werken

*zucht*

Waarschuw beheerder
donateur
Welke richting heb je gedaan bij spw4?
Waarschuw beheerder
ik doe nu Helpende Welzijn Niveau 2
ik wil ook door na SPW4
ik wil met probleemjongeren werken
100 punten :D :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zit nu in het 3e leerjaar van SPW4,
En ik heb de volgende 2 periode's stage...:)

Ik kom heeel misschien in de jeugdhulpverlening terecht met mijn stage, en daar heb ik dan zo'n ontzettend geluk mee,
Bij ons in de buurt is er voor AB'ers namelijk niets in de jeugdhulpverlening,
maar school is in onderhandeling voor mij...

Ik kan niet meer wachten. ben zo benieuwd...

Waarschuw beheerder
k heb eerst spw3 gedaan richting kinderopvang daarna in 1 jaar nog spw4 erbij geplakt richting activiteitenbegeleiding

:/

Waarschuw beheerder
donateur
Ik krijg nu ook antwoorden terug van die sollicitatiebrieven die ik heb gestuurd naar al die gehandicaptenzorg instellingen.
Sommige schrijven dat ze me brief bewaren en wachten totdat er vacatures zijn (Y)
Maar sommige zeggen meteen al dat ik geen ervaring heb dus dat ik daar niet kan werken,net zoals jij steeds te horen krijgt kissione.
Sommige schrijven ook dat ik daar niet kan werken,omdat ik aangegeven had niet in het weekend te willen werken of s'avonds/s'nachts..
Tja dat is dan mijn eigen schuld,maar dat wil ik gewoon echt niet.

Waarschuw beheerder
k word er echt GEK van :S:S:S
Waarschuw beheerder
donateur
ik hbe anderhalf jaar spw gedaan:P en toen ik stage moest lopuh op een kinderdagverblijf neej:no: na 1 week gelijk me opleiding stopgezet:P nixx voor mij haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Op welke school dan Kissione??

Waarschuw beheerder
waar ik gezeten heb?
op t regio college in zaandam :S
achter t station daaro

daarom hak altijd een weekend ov tis 10 min fietse voor mij :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
GATVER!!
Ben blij dat ik klaar ben met die succesvolle en LEERZAME opleiding!!:dood:

Waarschuw beheerder
ik doe nou spw3 1e jaar en het is echt nix aan moet vaak maar voor 2 uurtjes naar school of heb vrij :S
maar stop binnen een paar weekjes mee :D

Ik kan deze opleiding alleen bevelen bij mensen die:
* Veel willen praten
* Vaak vrij willen hebben

Waarschuw beheerder
donateur
Vroeger liep ik altijd te schelden dat het zo'n slechte opleiding was en vage school met 2 uurtjes les per dag...nu ik 40 uur per week werk verlang ik soms zo terug naar die tijd :lief:

Waarschuw beheerder
je hoeft niet persee veel te praten hoor...deed ik ook niet...kreeg vaak klachten dat ik te oppervlakkig was met het uiten van mn gevoel naar de leerkrachten en dat ik het op die manier niet ging redden blabalbal

nou ...wie had zn diploma vorig jaar gehaald
me me me me
had je ze moeten zien....
Waarschuw beheerder
Wat doe je nu dan hardcore bitch = lief (K) ???

Waarschuw beheerder
donateur
je hoeft niet persee veel te praten hoor...deed ik ook niet...kreeg vaak klachten dat ik te oppervlakkig was met het uiten van mn gevoel naar de leerkrachten en dat ik het op die manier niet ging redden blabalbal

nou ...wie had zn diploma vorig jaar gehaald
me me me me
had je ze moeten zien....

Hahah hoe herkenbaar zeg! Ik heb gewoon altijd al een hekel aan school gehad! Ik vond zo'n meidenklas echt vreselijk, allemaal van die tuttebollen met hun saaie leventjes, uren roddelen blabla. Nouja als ik naar school ging ging ik vor mezelf en niet voor hun!
Ik had op maandag en dinsdag les en ging in die tijd ook ieder weekend flink feesten en afteren, dus meestal kwam ik niet en als ik er was was ik er lichamelijk, maar geestelijk nog heel ergens anders.
Kreeg een hoop commentaar te verwerken, omdat ik me mond nooit open deed, hem smeerde met groepsopdrachten, ik was mysterieus want ik was altijd zo stil (whehehehe logisch na zulke weekenden)
Nouja uiteindelijk was ik volgens iedereen een junk, zou me school niet halen.
Nou dus ff op me dooie gemakkie gehaald, alleen toen mocht ik niet op de diploma uitreiking komen. Maar naar lang zeuren wel! En weetje was het leukste was, ik had gewoon de hoogste cijfers van iedereen! Je had die koppen van die tuttebollen moeten zien! :D
En ik heb een fantastische baan en ben dus lekker niet in de goot beland zoals hun zeiden!

Waarschuw beheerder
precieesssss! zo had ik het ook :o
alleen dan niet afteren en die weekenden doorhalen want dat doe k nooit

voor de rest zou k me zo in je verhaal kunnen vinden :D

Waarschuw beheerder
Heeft iemand van jullie deze opleiding via het NTI/NHA/LOI gehaald of via een avondopleiding???

Waarschuw beheerder
Hihi ik doe nu ook spw4, omdat ik naar de pabo wil maar vind spw 4 helemaal nie zo leuk doe liever spw3 maar dat is niet hoog genoeg voor de pabo.. tis egt klote allemaal..:(

maar misschien iets in de activiteitenbegeleiding ofzow?? of woonbegeleiding met gehandicapten??

Waarschuw beheerder
ik wil graag in de kinderopvang gaan werken.
Maar wil totdat ik een baan heb in die sector wel mn huidige baan behouden ivm financiele omstandigheden:)

Dus ik wil graag weten of ook iemand het via het NHA ofzo gedaan heeft..
Of avondonderwijs?
Of heeft er ieamnd tips?

Waarschuw beheerder
je kan het wel via avondopleidng doen jah spw3 kinderopvang of 1 dag naar school en de rest werken op t mbo..

Waarschuw beheerder
Moet maar eens avondopleidingen gaan bekijken..
Heb je toevallig een tip?

Waarschuw beheerder
het NTI..

Waarschuw beheerder
ja oke, dat kan dus wel?
Die zijn officieel erkend dus zeg maar:)

dan gaat t wel lukken.
ga t dan via de NHA doen denk ik:)

Waarschuw beheerder
ik moet nog met spw beginnen. die opleiding die ik nu doe is echt vette tijdverspilling. we hebben anderhalf jaar nix zitten doen. ach ja nog 2 weken en dan zit deze opleiding erop. ga ik spw3 doen:D

Waarschuw beheerder
donateur
De opleiding SPW is ook ontzettende tijdverspilling!!

Waarschuw beheerder
donateur
idd ik doe nou spw 3 en is echt tijdverspilling!!! tis dat ik het werk zo leuk vind maar anders was ik allang weg :yes:
Waarschuw beheerder
Ik heb spw4 wb gedaan, daarnaast kon ik ook leren voor klasseassistent alleen heb ik dat niet gedaan omdat ik niet voor de klas wil staan. Ik zit nu in het 3e jaar van het MWD en tsja kan je dus niet heel veel vertellen verder. Wel even het volgende:

Aangezien ik nu stage loop moest ik natuurlijk ook solliciteren. Ik wilde ook gaan solliciteren bij Pension Maaszicht, alleen is mij dat zwaar afgeraden door school. Zij hebben geen stagecontract meer met hen, omdat de werkomstandigheden alles behalve ok was. Dus denk eerst even goed na voordat je daar wilt gaan solliciteren.
Heb je het trouwens al geprobeerd bij de Linderhof?? Zit iig in de buurt van R'dam.

Succes ermee iig

Waarschuw beheerder
ik heb spw 4 - woonbegeleidin gedaan .... werk nu bij gehandicapten ... het liefst zou ik toch wel ander werk willen gaan doen in een internaat ofzo . maar die banen zijn niet voo het oprapen .... : helaas:(

Waarschuw beheerder
donateur
Tegenwoordig is een baan echt heel moeilijk om te vinden...

Ben ook dolbij dat ik een te gekke fulltime baan heb en voor onbepaalde tijd! :jaja:

Echt voor sommige vacatures bij ons komend gewoon 170 brieven binnen, echt niet normaal!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nu 4 maanden op zoek.
Ongeveer alle kinderdagverblijven en gehandicapteninztellingen binnen een straal van 20 km van mijn huis vandaan (en dat zijn er veel want Rotterdam is hier vlakbij)hebben nu mijn brief en cv wel liggen.
Heb een paar sollicitatiegesprekken gehad,maar er komen er zoveel op af,je maakt gewoon minder kans.
Maar ja ik hoop dat ik nu snel ander werk vind,het scheelt dat ik al wel werk heb,wil er alleen weg!!
Waarschuw beheerder
Moet nog een jaartje spw4 en dan ben ik klaar :D

Zijn er hier trouwens ook mensen die voor woonbegeleiding hebben gekozen?

Ik moet dit jaar kiezen en heb echt geen idee.

Waarschuw beheerder
ik heb em!
een full time baan op n kindercentrum (opvang) ik heb de peuters samen met 1 stagiare JEEEEEEEEEEEEJ

4 dagen in de week
ben gekozen uit 56 mensen
:D:D:D
YESYSYESYESYESYES

Waarschuw beheerder
donateur
Mooi zo! gefeliciteerd (F)

ps. moet nu allemaal presentaties maken dus mocht er iemand nog iets moois hebben liggen.............. :D (spw 3)

Waarschuw beheerder
donateur
Gefeliciteerd !!!! :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Wat voor presentaties dan?
Ik heb dan wel spw4 gedaan maar heb misschien nog wel wat

Waarschuw beheerder
donateur
afgelopen week tehoren gekregen dat er voor de vakantie nog een stuk of 10 presentatie komen :S heel t jaar geen kut gedaan en nu dit :S :@
weet nog niet precies waar ze allemaal over moeten gaan :/ hoor ik hopelijk morgen
wat voor presentatie heb je nog liggen???

Waarschuw beheerder
Ik heb SPW 4 gedaan, richting activiteitenbegeleiding
Diploma in juni 2004 behaald en ik werk nu als onderwijsassistente.

Waarschuw beheerder
donateur
activiteitenbegeleiding wil ik denk hierna gaan doen, lijkt me erg leuk!!!

Waarschuw beheerder
donateur
AB is wel leuker en makkelijker ;)

Waarschuw beheerder
ik doe spw4, woonbegeleiding, op n woning voor verstandelijk gehandicapten, kvind t echt super werk!!
Waarschuw beheerder
Ik heb SPW 4 woonbegeleiding gedaan en vond dat echt prima... zaten erg leuke vakken bij... heb stage gelopen op een internaat voor jongeren met gedragsproblemen en daar werk ik nu nog steeds, al 2 jaartjes als invaller en heb het onwijs naar me zin...

doe nu SPH, 3e jaars, in het 2e jaar ingestroomd omdat ik SPW had gedaan... nu moest ik dit jaar stage lopen, ben stage gaan lopen in de jeugdpsychiatrie, maar was niet echt wat voor mij, zwaar, geen leuk team en kreeg amper begeleiding... dus na 3 maanden gestopt....
nu moet ik me hele 3e jaar overnieuwd doen... maar zit er hard aan te denken om helemaal met de SPH te stoppen....
maar het is zo'n moeilijke keuze of ik door zal gaan of gaan stoppen.... :(

Waarschuw beheerder
Is t moeilijk om een stageplek te vinden of niet?
Waarschuw beheerder
nu op het moment best wel.... :(
ze zijn er wel, maar de plekken zijn schaars vanwege bezuinigingen... :s

geloof dat er in de gehandicaptenzorg wel veel stageplekken te vinden zijn....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja maar ik wil kinderopvang doen:yes:

dus ja, dan kan ik weln de gehandicaptenzorg in gaan maar dat is niets voor mij..
Waarschuw beheerder
dat probleem had ik dus ook.... ;)

ik wilde met jongeren met gedragsproblemen maar dat was erg moeilijk vinden....
nu ga ik proberen (als ik doorga met de SPH) om stage te lopen waar ik nu invalwerk doe, alleen dan op een andere groep.

Waarschuw beheerder
Ik ben dit jaar klaar met m'n spw-4 opleiding..
maar ik ga nog wel verder studeren nl.Pedagogiek..
Je kan dan net ff meer naar mijn weten..
Maar heb zelf ook nog geen idee wat ik precies wil gaan doen waarschijnlijk in de jeugdhulpverlening...
heb verschillende stages gedaan en loop nu stage met gehandicapten.Het is zeker een aanrader!!JE krijgt een hoop terug...maar ja zo zijn er een hoop leuke plekken eigenlijk :D
Nah ja je hebt nu niet echt antwoord op je vraag majaa..:P

btw voor de mensen die t vroegen...ik doe woonbegeleiding
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja, gehandicapten heb ik op zich ook niets tegen, maar ik vind werken met Kinderen leuker dan met gehandicapten!
Waarschuw beheerder
heb je dit jaar een scriptie moeten maken? zoja waar heb je je scriptie over gedaan?

ik heb vrijwilligerswerk gedaan (voor me studiepunten) met meervoudig gehandicapten, maar ik ken dat dus echt niet...
vind de mensen die dat wel kunnen echt heel erg knap en ben blij dat ze er zijn maar voor mij is het niks.
werk met licht verstandelijk gehandicapten (en gedragsproblemen) dat vind ik dan wel weer heel erg leuk werk...

Waarschuw beheerder
Ik wil ontzettend graag beginnen met de studie moet alleen nog alles uitzoeken van hoe en wat.
Wil wel graag een baan en daarbij naar school namelijk maar volgens mij nemen ze je niet zomaar ergens aan.

Waarschuw beheerder
Ja, gehandicapten heb ik op zich ook niets tegen, maar ik vind werken met Kinderen leuker dan met gehandicapten!

Ik zei t niet om jij aan te vallen ofzo hoor??:)
Sorry als t zo over kwam geheh :$

heb je dit jaar een scriptie moeten maken? zoja waar heb je je scriptie over gedaan?

Ikke??Neej ik hoef geen scripties te maken :D:D
Waarschuw beheerder
niet joh????
ik heb int 4e jaar wel scriptie moeten maken... was opzich wel leuk om te doen maar wel pittig...
had mijn scriptie gemaakt over PDD-nos

Waarschuw beheerder
Ja t lijkt mij eigenlijk ook wel leuk..klinkt misschien stom maar ja..haha
Maar ja ik hoef het helaas niet..erg vaag idd

Waarschuw beheerder
Nee hoor, ik dekte mezelf alvast in om te voorkomen dat mensen gingen zeggen dat gehandicapten ook geweldig zijn om mee te werken..:)
Voelde me niet aangevallen, maar bedacht me dat t slim was om t misschien even uit te leggen aangezien mensen op PF de dingen snel verkeerd begrijpen:S

Vandaar..:)

Maarehm, via wat volgen jullie je opleiding?

Waarschuw beheerder
haha slim ;)

maar hoe bedoel je..
via wat

Waarschuw beheerder
Via wat voor school enzo:)

Waarschuw beheerder
ohh haha..:$
Ik volg m op t roc in A'dam

Waarschuw beheerder
En hoe zit jouw week er uit dan?
Werk jij al in die sector? Hoeveel dagen zit je op school?

Waarschuw beheerder
ik moet 2 dagen naar school maandag en dinsdag op zich wel lange dagen maar het is te doen...
woensdag,donderdag en vrijdag loop ik stage...die zijn onregelmatige diensten..maar wel altijd op die dagen...en ik loop stage op een woonvorm met lichamelijk en verstandelijk gehandicapten.
Waarschuw beheerder
Ik heb de opleiding spw-woonbegeleiding 1.5 jaar geleden gedaan en mijn diploma ook op me dooie gemakkie gehaald.
Ik kreeg toen een baan aangeboden op mijn oude stageplaats, namelijk ambulante hulpverlening bij mensen met een verstandelijke beperking (die dus wel zelfstandig wonen).Dit wekr bevalt me wel maar mij salaris is echt klote. Ik verdien n ongeveer 900 euro per maand en ben 21. Als ik 22 word ga ik wel 100 euro omhoog. Ik werk 30 uur per week. IK vind dat dit werk echt onderbetaald wordt. Want mijn werk lijkt veel op maatschappelijk werk.
Dat wou ik ff kwijt

Waarschuw beheerder
donateur
Zo verdien jij zo ontzettend weinig???
Ik ben zelf Cliëntbegeleider en ik verdien gelukkig heel wat meer.

Waarschuw beheerder
Dat is niet echt veel loon nee..:S
Verdient iedereen in die sector zo weinig dan??
Waarschuw beheerder
hmm dat is niet echt veel....
ik verdiende op mijn 20e iets meer maar zat toen in de jeugdschaal, ben net 21 geworden en benieuwd hoeveel ik nu per uur ga krijgen.... aangezien ik dan in de volwassenschaal kom, de jeugdschaal schijnt beter te verdienen voor die leeftijd....
Waarschuw beheerder
Ik doe de versnelde opleiding SPW 3 en 4 in 2 jaar..
voor onderwijsassistent.
ik ben inmiddels sinds vorige week geslaagd voor spw3
nog half jaartje en dan ook klaar met 4 :yes: eindelijk

is inderdaad als je al in de brance werkt totale tijdsverspilling!!!!

zeker bij jaja het mondriaan in den haag

Waarschuw beheerder
via wat doe jij die versnelde opleiding dan??

Waarschuw beheerder
donateur
Miss Moodswing> Versnelde opleidingen zijn ook op het Horizon College en de SOSA...
Maar de scholen zijn niet leuk! :nee:

Waarschuw beheerder
Ga vandaag even informeren waaraan ik moet voldoen wil ik die versnelde opleiding volgen.

:)

Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon mavo gedaan hebben met alles op D niveau geloof ik

Waarschuw beheerder
Naja, ik heb havo dus dat scheelt;)
Waarschuw beheerder
via wat doe jij die versnelde opleiding dan??

ik doe deze opleiding via het mondriaan college..
1 dag in de week naar school en de rest werken.
heet evc opleiding
Waarschuw beheerder
ik vind inderdaad ook dat ik veel te weinig verdien. maar in de cao gehandicaptenzorg zit je nou eenmaal t/m je 22 in de jeugdschaal. Daarna ga ik ongeveer 150 euro omhoog.
Maar is moest ook beginnen als ass begeleider ook al heb ik een diploma. Ze kijken dan na verloop van tijd of je begeleider kan worden. Dit geldt ook als je sph hebt gedaan. Echt belachelijk ik weet het.
Het werk wat ik doe komt soms aardig in de richting van maatschappelijk werker dus ik en mijn collega's vinden ook dat we meer moeten krijgen. We hebben ook een pretestbrief naar de directie gestuurd en die gaan de funcitewaarderingen opnieuw beoordelen Hopelijk wordt ik dar wel iets beter van

Waarschuw beheerder
heb spw gedaan von ut niet leuk :( ik doe nu verzorging wel leuk:D

Waarschuw beheerder
donateur
bij ons heb je geen eens assistent begeleiders!