Partyflock

Forumonderwerp · 715183

Werkzaam bij Demon Dance Events
Artiest Da Wiseguy
Waarschuw beheerder
donateur
Zwolle supporters mishandelen meisje

Twee gebroken ribben, een hersenschudung, een beschadiging aan de schedelbasis en verwondingen aan het gezicht.

Vijftien supporters van voetbalclub FC Zwolle takelden dit weekeinde een 17-jarig Zwols meisje toe. De reden: ze droeg een sjaaltje van concurrent Go Ahead Eagles. Op het station van Zwolle werd het meisje geconfronteerd met de FC Zwolle-fans die op weg waren naar Rotterdam waar hun club tegen Sparta moest aantreden. Het meisje werd voor de keuze gesteld: of aanhanger zijn van Go Ahead Eagles of van FC Zwolle. Toen het meisje voor de Deventer club koos, werd zij door de groep aangevallen en van alle kanten geslagen. Het meisje heeft inmiddels aangifte gedaan van de mishandeling bij de Zwolse politie.

" We zijn de zaak aan het onderzoeken ", zegt een woordvoerder van de politie. " Omdat in eerste instantie werd gemeld dat er slecht een stomp was uitgedeeld tijdens een woordenwisseling, leek het alsof het meeviel. Pas achteraf is de ernst van het letsel gebleken. Het gaat in Zwolle om en kleine harde kern supporters die zich met rotzooi bezighoudt ".

BOZE VADER: " TE ZOT VOOR WOORDEN DAT ZOIETS GEBEURT VOOR EEN VOETBALCLUB "

De verwondingen van het meisje dat vrijdagavond door meerdere mannen was mishandeld liet zich aanvankelijk niet zo ernstig aanzien. Versuft door de klappen is ze nog in de trein naar Deventer gestapt.

Op het station zou zij afgehaald worden door haar Deventer vrienden. Die schrokken zich rot toen zij hun toegetakelde vriendin zagen. De vrienden namen haar mee naar de clubarts van Go Ahead die het letsel aan het hoofd behandelde. Vervolgens is het meisje naar een vriendin gegaan, waar ze bleef logeren. s'Nachts heeft ze nog contact gehad met haar ouders in Zwolle. Zaterdag heeft ze samen met haar vader aangifte gedaan bij de Zwolse politie. Ze ging er toen nog vanuit een enkele stomp tegen het hoofd te hebben gehad. " Ze is een tijdje de weg kwijt geweest en kon zich niet alles meer herinneren. Ze is ook als een zombie in de trein naar Deventer gaan zitten ", verhaalt de vader van het meisje dat anoniem wenst te blijven.

ZIEKENHUIS

Op advies van de politie is het meisje alsnog naar het ziekenhuis gegaan en toen bleek pas de ernst van het letsel. Naar school gaan is er deze week niet bij. " Ze ziet er nog steeds toegetakeld uit ", zegt haar vader. Hij kan er nog steeds over uit dat een groep jongens een meisje zo te grazen neemt. " En dat vanwege een voetbalclub - dit is toch te zot voor worden. Het is gewoon zinloos geweld ". Hij heeft inmiddels aan de politie doorgegeven dat het letsel van zijn dochter toch ernstiger is dan zich eerst liet aanzien. " We zijn de zaak aan het onderzoeken ", zegt een woordvoerder van de politie. " Omdat in eerste instantie werd gemeld dat er slechts een stomp was uitgedeeld tijdens een woordenwisseling, leek het alsof het meeviel. Pas achteraf is de ernst van het letsel gebleken ". De vader van het meisje heeft daar een verklaring voor.

" Mijn dochter is niet kleinzerig en wilde geen poepas. Ze heeft zich groot willen houden ".Hij weet inmiddels dat ze in Deventer en in Zwolle verbolgen zijn over de actie van de zich Zwolle-supporters noemende groep. " De echte supporters van FC Zwolle zijn woest, net als de spelers - zoals ik heb begrepen. Het gaat in Zwolle om een kleine harde kern dat zich met rotzooi bezighoudt. Het wordt nog wat als op 28 november FC Zwolle in Deventer speelt tegen Go Ahead speelt. Ik heb mijn dochter het dringende advies gegeven daar niet naartoe te gaan ".

:S foei zeg met zn allen op een meisje,gaat nergens meer over.
Waarschuw beheerder
STAKKERS opknopen die lui:@ allemaal:@

Waarschuw beheerder
gewoon hun gaan aftuigen
Waarschuw beheerder
Wanneer beginnen jullie eens met lezen..?

Er is al meerdere keren herhaald dat er niks van waar is, laag jezelf aftuigen ofzo :S
Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer beginnen jullie eens met lezen..?

Er is al meerdere keren herhaald dat er niks van waar is, laag jezelf aftuigen ofzo

ik dacht er net aan ja. Volgens mij leest echt niemand hier wat er gezegt word.

Waarschuw beheerder
Ookal klopt het dan niet,toch loop je dat soort risico's als supporter van wat voor een club,dan ook.

Maarja voetbal blijft voetbal......
Waarschuw beheerder
donateur
I can only say 1 thing:

KUT ZWOLLE!!!

Waarschuw beheerder
donateur
kut Zw#lle..
laffe honden zijn het :@

maare wel dubbel dit topic ;)

Waarschuw beheerder
Stakkers daar in zwolle :@:@:@

Waarschuw beheerder
donateur
waarschijnlijk staat maandag de waarheid wel in de krant. Dat wicht heeft al eens eerder verzonnen dat ze klappen heeft gehad of aangerand is bij het stadion. De personen die ze als dader aanwees hadden ook een waterdicht alibi

echt zon zw#lse reactie..

mensen kunnen veranderen..waarom zou dit niet echt izjn..hoe komt ze dan aan die verwondingen?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil ff niet er tussen in gaan staan. Of ze dat al dan niet heeft verzonnen, ik neem aan dat de politie daar slim genoeg voor is.
Maarrrrrr

die kop van het artikel.
Kan het niet zijn.

Jongens mishandelen meisje , die pertoeval allemaal Zwolle supporters zijn.. ofzo....

ik ben zelf geen voetbal fan, maar ik krijg langzaam het gevoel dat iedereen die een sjaaltje in de kleuren van een voetbalclub draagt. Van zelf een bosmongool is die alles kort en klein slaat wat hem voor de voeten komt.
Waarschuw beheerder
donateur
ik krijg langzaam het gevoel dat iedereen die een sjaaltje in de kleuren van een voetbalclub draagt. Van zelf een bosmongool is die alles kort en klein slaat wat hem voor de voeten komt.

Dat is ook zo

Waarschuw beheerder
donateur
mag ik dan ook een bosnimf zijn??

heb namelijk ook een eagles sjaaltje..
Waarschuw beheerder
zelfs bosnimf verdien jij niet ;P
Waarschuw beheerder
donateur
mensen kunnen veranderen..waarom zou dit niet echt izjn..hoe komt ze dan aan die verwondingen?

dat vraag ik me ook af. Maar als je een schedelbasisfractuur hebt of hoe je dat ook schrijven mag, en gekneusde ribben kan je dan amper een week later vrolijk overal schoenen passen? Dat heb ik haar in ieder geval wel zien doen zonder ook maar een spoor van pijn ofzo op haar gezicht.

Ze is vroeger mishandeld door haar echte pa, die man die nu brievenschrijft is stiefpa. Gewoon aandacht nodig. Op een vol station vol met camera's hadden allang daders herkend moeten worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Te ziek voor woorden, de lui moeten ze meteen aan de
hoogste boom hangen!!!!!!!!!!!!! :@

*edit, beterschap voor het meisje uit zwolle (F) :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Op een vol station vol met camera's hadden allang daders herkend moeten worden.

meer camera's als mensen op het station irri;)

en morgen nog fcz trouwens?:$ :bier:

Waarschuw beheerder
Te zielig!! Opsluiten die handel
Asociaal kut tuig..voetbalsupporters hebben toch vaak geen leven, hobby's en het iq van lampenkap
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
voetbalsupporters hebben toch vaak geen leven, hobby's en het iq van lampenkap

@blue eyed babe

er is een verschil tussen supporter en hooligans:)
je hebt er inderdaad wel hersenlozen rondlopen, maar je moet niet alle supporters over een kam scheren:)

Waarschuw beheerder
Nee i know, bedoel meer die harde kern sjaken..
Wat je vaak op tv rond ziet kakken ziet er niet zo intelligent uit

Waarschuw beheerder
aaah zo:P nou ik ben een zwolle supporter maar ik heb niks met die groep van 15 man te maken ofzo, vind het wel een beetje jammer gewoon want het gaat nergens over, het was dan wel een eagle, maar dan nog:no:
Waarschuw beheerder
donateur
er is geen groep van 15 man. . . dat wijf ziekt de hele boel bij elkaar en 'wij' krijgen de rest over ons heen.

Waarschuw beheerder
hoe weet je dat zo zeker dan? ik vond het ook maar een raar verhaal eigenlijk...

Waarschuw beheerder
donateur
even

Twee gebroken ribben
een hersenschudung
een beschadiging aan de schedelbasis
verwondingen aan het gezicht

neem aan dat je, je dat niet zelf aandacht te krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
ik citeer uit een eerdere reactie van mij:
dat vraag ik me ook af. Maar als je een schedelbasisfractuur hebt of hoe je dat ook schrijven mag, en gekneusde ribben kan je dan amper een week later vrolijk overal schoenen passen? Dat heb ik haar in ieder geval wel zien doen zonder ook maar een spoor van pijn ofzo op haar gezicht.

Ze is vroeger mishandeld door haar echte pa, die man die nu brievenschrijft is stiefpa. Gewoon aandacht nodig. Op een vol station vol met camera's hadden allang daders herkend moeten worden.

Wie zegt dat ze die verwondingen wel allemaal heeft? 15 man op Station Zwolle? Met al die camera's? dan waren er allang arrestaties geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
Beetje vaag dat er spelfouten gemaakt worden in een krantenbericht...

Waarschuw beheerder
:no:er klopt iets niet gewoon:no:

volgens my kan dit nooit, als het lui van de harde kern zijn:

1. staan ze al bekend bij de politie
2. had er wel iemand ingegrepen op het station
3. zit een politiebureau op het station!!

plus het was in de avondspits gebeurd, dus het ziet er zwart van de mensen!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik vraag me wel effe af wiseguy wat is je bron. ik vind verder nergens wat bij kranten enzo.
Waarschuw beheerder
Wie zegt dat ze die verwondingen wel allemaal heeft? 15 man op Station Zwolle? Met al die camera's? dan waren er allang arrestaties geweest.

idd... ik heb zelf op het station gewerkt.. en als er maar iets aan de hand was stond de spoorweg politie er al bij om de boel te sussen... wel vreemd dan dat die spoorwegpolitie een groep van 15 'rellende mannen' over het hoofd hebben gezien he...??

ik geloof hier ook geen klap van.. wie weet is ze wel van der fiets gedonderd.. en zo aan die verwondingen gekomen.. maar in elkaar geslagen worden door 15 man..:S dan had ze wel ff met een beter en wat geloofwaardiger verhaal aan moeten komen...

Waarschuw beheerder
Zwolle-supporters nu ook boos op VI
van een onzer verslaggevers

15 OKTOBER 2004 - ZWOLLE - Een aantal supporters van FC Zwolle is nu ook boos op het voetbalblad VI (Voetbal International) . Eerder moest de Stentor het ontgelden, omdat het bericht over een in elkaar geslagen meisje klakkeloos geplaatst zou zijn.

De redactie van het voetbalblad plaatste onder het kopje ‘zinloos geweld‘ een reactie van de stiefvader van het 17-jarige meisje, dat twee weken geleden op het station in Zwolle rake klappen zou hebben gekregen van vijftien supporters van FC Zwolle. Hij spreekt de hoop uit dat de daders gepakt zullen worden. Opnieuw luidt de kritiek uit Zwolse supporterskringen dat het verhaal niet is geverifieerd. Ze plaatsen nog steeds grote vraagtekens bij het gebeurde. ‘Het lijkt er steeds meer op dat het verhaal van de 17-jarige dame en haar stiefvader aan veel kanten niet klopt of tenminste heel erg is opgeklopt‘, zo valt op de supporterssite van de de Zwolse club te lezen.

Op internetsites wemelt het ondertussen van (tegenstrijdige) berichten over het voorval. Veelal wordt het hele verhaal als ‘verzinsel‘ bestempeld (supporters FCZwolle), een enkeling laat weten dat het toch wel eens waar zou kunnen zijn. De moeder van het slachtoffer doet ook haar verhaal en het meisje zelf geeft op een Deventer site nog eens haar lezing van wat er bij haar weten is gebeurd. Op verscheidene forums wordt met afschuw over het incident gesproken. Als het tenminste waar is.

Uitsluitsel daarover lijkt alleen de politie te kunnen geven. Die heeft de zaak al twee weken in onderzoek. Lopende dat onderzoek worden geen mededelingen aan de pers gedaan. De supporters hopen dat de waarheid snel boven water wordt getild, omdat zij ten onrechte in een kwaad daglicht zouden worden gesteld.

Bron Stentor, Zwolse Courant

Waarschuw beheerder
Nou, wordt vervolgd dan maar. :)

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
De politie heeft woensdagmiddag het onderzoek naar de mishandeling van een 17-jarige Zwolse op 1 oktober jl. op het station van Zwolle afgerond. Het meisje deed aangifte van mishandeling door FC-Zwolle supporters na een discussie over voetbalsjaals. Uit het onderzoek dat naar aanleiding van de aangifte is ingesteld kwamen geen getuigen van de mishandeling naar voren. Bovendien bleken de verwondingen van het meisje veel geringer, dan werd vermeld in diverse media. Omdat de aangeefster woensdag bij een vervolgverhoor weigerde verdere medewerking te verlenen is verder onderzoek nutteloos geworden. De zaak is daarom door de politie afgesloten.

verassend!

Waarschuw beheerder
zie je nou wel:) wij zwolle supporters zijn niet zo :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Maar dat betekend niet dat het minder waar is daarom!!!

Ik ken genoeg mensen die in elkaar zijn geslagen.. maar die geen getuigen hebben en onder het vragenvuur van de politie wordt afgezeken..en daarom niet meer aangifte wilden doen...
Waarschuw beheerder
donateur
parabientje. Da wijf heeft gewoon alles verzonnen en dat is niet alleen af te lijden aann het vorige bericht.

En waarom zou je dan geen aangifte meer willen doen? das gewoon dom.

Waarschuw beheerder
Ingezonden brief www.lunaticnews.nl

Ingezonden brief

Het verhaal zo als het twee weken in de wereld is gebracht klopt helemaal.
Ik ben al 26 jaar Feyenoorder maar ik keek op van het verhaal dat jullie zo makkelijk de Zwolle fanclub gelijk geven.

De politie was met het onderzoek bezig en vroeg ons langs te komen om dat ze nog een aantal vragen hadden. Toen wij daar kwamen waren er twee agente die naar ons toe kwamen, die begonnen al gelijk tegen ons zo van: weet je wel zeker dat je de aanklacht wil laten staan want hier komen veel problemen van tussen de supporters. Je kunt hem beter intrekken anders gebeurd er van alles. Ze probeerden meteen al op mijn dochter in te praten en wilden haar alleen in een kamertje spreken met een aantal agenten. Ik zei dat gebeurd alleen als ik erbij mag zijn anders weet ik wel wat er gebeurd dan word ze zo onder druk gezet dat ze breekt want alles bij elkaar heeft ze al genoeg gekregen nu dacht ik zo.

Toen wilde de politie niet meer meewerken en werden we weggestuurd dus toen vroeg ik naar hun baas,toen kwam er een hulpofficier bij en die begon met de woorden tegen mijn dochter"ik ken jou wel en je familie dus we doen wat wij willen anders niet". Hij duid op een geval van twee jaar terug toen haar moeder een agent heeft aangeklaagd wegens seksueel misbruik dus de agenten hier wilden ook eigenlijk niks doen. Ze wilden dus niet meewerken integendeel tot wat er geschreven staan in het persbericht dat wij dat niet wilden.
Zelfs in het persbericht staan niet de dingen van de aangifte, de persvoorlichter heeft op internet gezegd dat onze dochter alles verzonnen heeft maar niks is minder waar. De politie heeft zelfs een getuige gehoord maar die wilde zijn maten niet verlinken. De politie heeft geen enkele getuige gehoord,er was iemand op het station die onze dochter opving daar,en op het Deventer station werd ze opgehaald door vrienden van de Eagles die haar met bloedend gezicht uit de trein zagen komen. Die zijn met haar naar de clubarts geweest die haar behandeld heeft.

Er zijn zelfs al een aantal van de daders te grazen genomen door anderen die weten wie het zijn. Ze wilden ons de namen niet geven ondanks dat wij daar om verzocht hebben. Hun antwoord was wij lossen dit zelf wel op! Wat dan ook gebeurd is ondertussen.
De Zwolle supporters doen nu net alsof er niks gebeurd is maar het verhaal is wel degelijk waar en de verwondingen ook,het is zelfs door een politie arts geconstateerd. Alleen kwam deze tot de conclusie dat er niet twee ribben gebroken waren maar 4 ribben zwaar gekneusd en de wonden in haar gezicht en de hersenschudding kloppen ook.
Dus wat er nu gebeurd is dat de Zwolle supporters denken dat het nu van de wereld is,maar het feit is dat de politie te bang is voor rellen in deze regio dat ze niet verder willen met het onderzoek.

Dat is de waarheid wat er gebeurd is, dus zomaar mijn dochter voor fantast uitmaken schoot mij als vader en Feyenoorder even in het verkeerde keelgat. Vandaar deze mail.
Het is wel degelijk waar allemaal!!En dit alles heeft nog wel een staartje zelfs de VI hebben we aan de telefoon gehad en die weten nu ook ons verhaal en die weten nog niet wat ze gaan doen.

Weet niet wat ik er van moet vinden, wordt steeds vreemder dit verhaal
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
*zucht* voetbalgeweld *zucht*

De politie is eigenlijk gewoon bang voor een bepaald groep supporters, waarom weet ik niet, maar het slaat nergens op.

Tevens is de politie te lui om dingen te onderzoeken en zoeken ze liever de makkelijkste weg, deze hier nu getoond. Erg toch dat je zelf niet meer op de politie kan rekenen.

Heel veel succes gewenst aan het slachtoffer & de familie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Stoere jongens hoor.....

Op de brandstapel met die lui :@

Waarschuw beheerder
donateur
Vind het eerlijk gezegd, maar een vreemd verhaal.

Die vader had ook een brief naar vi geschreven.

Waarschuw beheerder
vind het ook maar een vaag verhaal, nou hope maar dat het niet waar is :yes:
Waarschuw beheerder
ken wel meer mensen die vreemde verhalen vertellen om aandacht te krijgen

Waarschuw beheerder
donateur
ik neuk me hond ook elke dag in zn reet.... krijg ik nou aandacht?
Waarschuw beheerder
als jij dat wilt

wat leuk voor je en hoe vind de hond dat?

Waarschuw beheerder
donateur
8)

zie je de ironie niet?
Waarschuw beheerder
daar slaap ik nog een nachtje over

wil ook wel een paar voorbeelden geven hoor

Waarschuw beheerder
donateur
:yes:
Waarschuw beheerder
over honden neuken gesproken.....

we hebben op een feestje wel eens iemand betrapt die dat ook echt aan het doen was dus het kan
laatste aanpassing