Partyflock

Forumonderwerp · 712719
Wie heeft het boek de Broncode gelezen of kent het verhaal van Jan Sloot (Nederlandse uitvinder) en Roel pieper (2de man bij Philips na Cor Boonstra)
Ik wil graag weten wat jullie ervan vonden en wat jullie denken wat er is gebeurd.
De Broncode gaat over computers dus hij hoor in dit Rubriek

chris p, beetje vaag om te bewijze dat iets onmogelijk

gebeurt nie vaak

dan nog, die 'bewijzen' zijn nep
fiets kope? > Waarom kan je niet bewijzen dat iets onmogelijk is? Dat kan best hoor :S

En waarom zijn die bewijzen nep? Ik heb ze zelf niet doorgenomen, maar zoals ik het begrijp zijn het wetenschappelijk verantwoorde bewijzen. Dat alleen al is meer dan je kan zeggen van die hele 'uitvinding'.

als iedereen het zo goed wist was er geen 'uitvinding'
Precies, die is er nu toch ook niet? (Y)

w8....

:P
Artiest {SHOWLIST artist 566, 31495}
wat zou er gebeuren als je met hex dec waarde's gaat rekenen in een binair stelsel..

dus dat iedere karakter in een binaire waarde niet 0 of 1 is maar een waarde kan hebben van 0 tot 9 en A tot F..

Enig idee hoeveel meer mogelijkheden je dan krijgt..

Het is wel interresant.. vooral het feit dat Roel Pieper nog over zon kastje beschikt..

En dat er met bits gewerkt MOET worden is ook onzin (kijk maar naar het menselijk brein)
dan kan het nog steeds niet :frusty:
wat zou er gebeuren als je met hex dec waarde's gaat rekenen in een binair stelsel..

dus dat iedere karakter in een binaire waarde niet 0 of 1 is maar een waarde kan hebben van 0 tot 9 en A tot F..

Enig idee hoeveel meer mogelijkheden je dan krijgt..

Je kan niet met hexdec waardes rekenen in een binair stelsel, dan is het geen binair stelsel meer maar een hexadecimaal stelsel. Bovendien heb je dat stelsel als je gewoon 4 bits samen een naampje geeft. Daarnaast kan een bit geen andere waardes dan binaire waardes aannemen, bit staat immers voor Binary digIT.

Het resultaat als ik dat doe is dat ik dus 4 keer zo weinig posities nodig heb (immers 16 = 2^4). Echter, hexadecimaal kan je zo omrekenen naar binair en dus kan je de opslag dan ook in bits uitdrukken.

Maar wat grappig is, is dat alle films op een CD zouden passen en een CD heeft nou eenmaal een opslag in bits.

En dat er met bits gewerkt MOET worden is ook onzin (kijk maar naar het menselijk brein)

Ik zal hierbij eerst Bill Gates maar quoten:

I don't think there's anything unique about human intelligence.
All the neurons in the brain that make up perceptions and emotions operate in a binary fashion.

Het klopt dat we niet perse met bits moeten werken, maar je kan elke opslag wel in bits uitdrukken en een bewering dat alle films op een CD zouden passen is precies dat. Dus wordt een link gelegd tussen de hoeveelheid data (in bits) die een film in zou nemen.

Aan de andere kant zijn wij nog altijd wel verplicht als het digitaal is om in bits te werken. Dit omdat er nog geen transistoren (verkrijgbaar) zijn die met een ander getallenstelsel kunnen rekenen. Bovendien is de huidige IT gebaseerd op het binaire stelsel, kijk maar naar OR, AND, XOR gates e.d.

Volgens mij wil iedereen graag in een complot geloven, want deze hele uitvinding lijkt niets meer te zijn dan wat gebakken lucht.

Ik geloof het hele verhaal ook niet, maar ik denk wel dat het in de nabije toekomst zeker mogelijk zal zijn
Ik geloof het hele verhaal ook niet,

Zijn we het daar tenminste over eens :)

maar ik denk wel dat het in de nabije toekomst zeker mogelijk zal zijn

Ik zie persoonlijk de tendens meer richting nog meer opslag gaan, naast betere kwaliteit natuurlijk.

De grootste ontwikkeling voor IT zie ik in quantum computing, maar om daar hier nou over te gaan discussieren is ook weer erg offtopic :P

Aan de andere kant zijn wij nog altijd wel verplicht als het digitaal is om in bits te werken. Dit omdat er nog geen transistoren (verkrijgbaar) zijn die met een ander getallenstelsel kunnen rekenen.

misschien had ie daar juist wat op gevonden
misschien heeft ie ook wel een ander universum gevonden he
quantum computing

laten we het daar maar niet over hebben....
quantum mathematics is zo vreemd!
ik heb het gister het boek gekregen binnenkort maar eens aan beginnen

misschien heeft ie ook wel een ander universum gevonden he

;)
Volgens mij is Narotic een best een slim mannetje hoor! (y)

quantum mathematics is zo vreemd!

Ik zou zeggen leg uit!! want heb daar nooit van gehoord?? :no:
laatste aanpassing

ja leg eens uit...
ik zag meer de toekomt in computers met neurale netwerken, maarja, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van...:S
van quantum mathematics weet ik zo goed als niks, maar wel dat het absurd is.

stel een bal rolt constant heen en weer in een soort half-pipe. volgens quantum mathematics is er een kans dat ie ineens in door het hout schiet. Het zou 1 keer in de (100*de tijd dat de aarde bestaat) kunnen gebeuren, maar onmogelijk is het dus niet.

Dit soort gekke shit bedoel ik.

zeker vage shit :S
Zoveel films zal NOOIT kunnen op 64Kb. Wat wel zou kunnen is een soort chipje van DNA achtige shit (toekomst praat). Hier zou dan een aantal GB op kunnen in een blokje van 1x1MM ofzo. In ieder geval vette shit. Zelfs dit kan nu nog niet, maar zou wel in de toekomst kunnen gebeuren...

En nu we het toch over 64Kb hebben:
Ik heb nog een "leuk filmpje" op 64Kb LINK :P enjoy!!
zo stoer dat filmpje