Partyflock

Forumonderwerp · 708973

Vanaf vrijdag 24 september is het zover, dan ligt in Engeland 't nieuwe Football Manager Magazine in de winkels met daarbij de speelbare beta demo van Football Manager 2005! 't Zal dus ook niet lang meer duren voordat ook wij deze demo van het internet kunnen plukken en dus is bij deze het officiële Football Manager 2005-topic gëopend!!!

Let op!!!

Football Manager (FM) is de enige echte opvolger van de populaire Championship Manager 🇨🇲 serie! Aangezien de lange samenwerking tussen Sports Interactive en Eidos verbroken is, is er een beetje een onduidelijke scheiding ontstaan...

Eidos heeft de naam Championship Manager mogen houden terwijl Sports Interactive (samen met hun nieuwe partner Sega) op zoek moesten naar een nieuwe naam maar wel in het bezit bleef van alle data van de succesreeks. Dit heeft dus als gevolg dat er binnenkort 2 manager-games uitkomen!!!

Releasedatums: (onder voorbehoud)

-= Football Manager 2005 --- December 2004 =-
-= Championship Manager 5 --- Oktober 2004 =-

Voor informatie over Football Manager klik >>>hier<<<

Voor informatie over Championship Manager klik >>>hier<<<

laatste aanpassing
wat is het? 1 dvd? of 2cds
gewoon 1 cdtje
illegaal kopen :D

2 cd`s :) heb um wel..
Speel um niet vind managen niks aan geef mij maar fifa
:)
Total club manager 2005(reloaded)
Vanmiddag gekocht bij dixons in utreg

1Cd is het maar
laatste aanpassing
manager zijn = fm 2005
gamen = fifa 05

ja vandenborre en adu zijn de nieuwe talentjes :) heb ze beide gekocht bij chelski :D haha maar adu komt pas per 1 januari :)
wait ff

beginnen jullie de spel in engeland
en als ie uitkomt in de originele verder spelen?

of new game maken?

Nee...ik heb nu voor celtic gekozen, omdat je in de demo alleen maar de engelse of de schotse competitie kan kiezen. Als ik het hele spel heb dan wil ik uiteraard de nederlandse competitie spelen.
in de gold demo kan je ook in nl spelen hoor
in de nlse elftal toch?
competitie ja...
competitie ook? nee toch

engels
scottish

en nationale teams kan je kiezen!
:no:

:gaap:
download de juiste qs en je kan overal in europa spelen...
dat ja!

als je quickstarts download
dan kan het (Y)

Ik heb Total Club Manager 2005. overtrefd Fm2005 dit?
k zou t nie weten
heb tc manager nooit gespeeld
maar weet dat fm 2005 best manager game ever is!
1. Freddy Adu en vandanBorre zijn al talenten sinds de CM 3 versie.
2. TCM 2005 gaat imo de goede kant op, maar het benadert het manager gevoel dat je in de CM / FM versie ervaart nog niet. Helaas want het zou misschien een leuke concurrent zijn. Straks 3 manager spellen :P CM - FM - TCM :)

Even ter bevestiging:

3. Het is idd 1 CD.
4. Mbv de quickstarts was er in de demo al in veel landen te spelen.

En:
5. Ik heb het spel dus al binnen :) Maar door tijdgebrek nog niet erg veel kunnen spelen...

krijg em vanaaf ook :yes:

Kan PES4 weer ff w88 :P
ik heb hem ook nog niet gespeeld ben te druk bezig met GTA, en als ik de nieuwe FM ga spelen raak ik weer zwaar verslaafd.

manager zijn = fm 2005
gamen = fifa 05

Pro Evolution Soccer 4 is 100x beter dan fifa. veeeel realistiser etc :yes:
Pro Evolution Soccer 4 is 100x beter dan fifa. veeeel realistiser etc

Ik denk dat dat voor iedereen verschillend ligt. De één zoekt mooie graphics, en realistische spelernamen (FIFA) Den ander zoekt de betere gameplay, en dus realiteit van het spel (PES) Dus ik ben van mening dat iedereen het voor zichzelf moet bepalen, ieder zn eigen mening. Net als over andere zaken, maar daar dient dit topic niet voor :)
inderdaad FM only.
Joster, denk dat PES4 qua realisctiche spelersnamen, shirts etc FIFA wel genaderd is, zo niet beter.....
Joster, denk dat PES4 qua realisctiche spelersnamen, shirts etc FIFA wel genaderd is, zo niet beter.....

De officiële licenties heeft men toch nog steeds niet? Tenminste dat is wat ik ervan hoor :S Nuja mocht het zo zijn dat dit wel het geval is, én men heeft flink wat geschroefd aan de graphics, dan is PES ook imo de betere Footie-game
dit zeg je net zelf

maar daar dient dit topic niet voor

Waarom ga je er dan nog over door ?
Ga naar het andere topic ofzo.
laatste aanpassing
Met FIFA of PES kan ik me 1 dag vermaken... met FM jaren... zegy genoeg ;p (over mij)
Waarom ga je er dan nog over door ?
Ga naar het andere topic ofzo.

Omdat er nog op me wordt gereageerd :S mag het?

Naja om deze post nog van enige waarde te laten zijn:

Club- en Spelersnamen in FM

In (de gold demo van) FM 2005 is het je misschien al opgevallen, maar als je daarin naar het Duitse team kijkt zie je alleen maar grijze spelers en als je bij Bayern Munchen kijkt zie je de wereldberoemde keeper Jens Mustermann onder de lat staat...
Nou voor de oplettende onder ons moet het nu wel duidelijk zijn dat unser Jens niemand minder is dan Oliver Kahn. Dit heeft allemaal te maken met de licenties die SI/Sega hebben gehad voor het spel (je moet betalen voor de naam, etc.), daarom zijn ook de Franse clubs en die uit Japan niet helemaal correct. (bijv. gewoon Monaco ipv AS Monaco, etc)

Hoe verander je dit zonder het gebruik van een editor:

ga naar deze map:
\data\db\lnc\all\

En open vervolgens het bestand fake.lnc met kladblok.

daar zie je de volgende regel:

#player name changes
"CHANGE_PLAYER_NAME" 1277 "Jens" "" "Mustermann"

verander dit in dit:

#player name changes
"CHANGE_PLAYER_NAME" 1277 "Oliver" "" "Kahn"

Je kan er ook gewoon een # voorzetten, maar omdat hij ook in de database Jens heet, veranderd dat in dit geval niets.

Om het probleem met de Duitse nationale ploeg op te lossen vervang je deze regel:

"FAKE_NATIONAL_TEAM" 771 1

door de volgende:

"FAKE_NATIONAL_TEAM" 771 0

M.a.w. dus: de laatste 1 in de regel wordt een 0.

Om de Japanse en Franse clubs te herstellen hoef je alleen maar even de bestand france.lnc en nleague.lnc te verwijderen. en voor diegene die het spel het liefste in het Duits spelen moet je even nar de map \data\db\lnc\ger\ gaan en deze leeg te maken.

Afkomstig van het forum van FM Fever
laatste aanpassing
Kijk... daar hebben we wat aan :D (y)
Heb de nieuwe PES, deel 4 dus, inmiddels thuis. Voor de Spaanse, Nederlandse, Italiaanse en Duitse competities zijn de officiele licenties gebruikt, tis ff wachten nog op Engeland en Frnakrijk.

dus in het officiele manager spel zitten verkeerde namen :S
dus in het officiele manager spel zitten verkeerde namen

Jep inderdaad :( Gelukkig heeft SI de makkelijke mogelijkheid geboden om het te veranderen, al praten ze er niet over, want het mag namelijk niet omdat ze de licensies dus niet hebben ;)

{off-topic}
Hoe kan ik hier funciets als "quote", "img", "url" en bv de smilies zien als ik post? ik kan het maar niet vinden bij de instellingen enso :S
{/off-topic}
laatste aanpassing
ik denk dat CM dan helemaal een puinhoop wordt qua namen...

2 joster: zie je de tags ipv van quotes ed. ?

In (de gold demo van) FM 2005 is het je misschien al opgevallen, maar als je daarin naar het Duitse team kijkt zie je alleen maar grijze spelers en als je bij Bayern Munchen kijkt zie je de wereldberoemde keeper Jens Mustermann onder de lat staat...
Nou voor de oplettende onder ons moet het nu wel duidelijk zijn dat unser Jens niemand minder is dan Oliver Kahn. Dit heeft allemaal te maken met de licenties die SI/Sega hebben gehad voor het spel (je moet betalen voor de naam, etc.), daarom zijn ook de Franse clubs en die uit Japan niet helemaal correct. (bijv. gewoon Monaco ipv AS Monaco, etc)

Hoe verander je dit zonder het gebruik van een editor:

ga naar deze map:
\data\db\lnc\all\

En open vervolgens het bestand fake.lnc met kladblok.

daar zie je de volgende regel:

#player name changes
"CHANGE_PLAYER_NAME" 1277 "Jens" "" "Mustermann"

verander dit in dit:

#player name changes
"CHANGE_PLAYER_NAME" 1277 "Oliver" "" "Kahn"

Je kan er ook gewoon een # voorzetten, maar omdat hij ook in de database Jens heet, veranderd dat in dit geval niets.

Om het probleem met de Duitse nationale ploeg op te lossen vervang je deze regel:

"FAKE_NATIONAL_TEAM" 771 1

door de volgende:

"FAKE_NATIONAL_TEAM" 771 0

M.a.w. dus: de laatste 1 in de regel wordt een 0.

Om de Japanse en Franse clubs te herstellen hoef je alleen maar even de bestand france.lnc en nleague.lnc te verwijderen. en voor diegene die het spel het liefste in het Duits spelen moet je even nar de map \data\db\lnc\ger\ gaan en deze leeg te maken.

In de "full-game" kan je dus gewoon de hele \data\db\lnc\ folder verwijderen, werkt iets makkelijker. Oliver Kahn heet in de database dus gewoon Oliver Kahn ipv Jens Mustermann...
(Werkt alleen als je een nieuwe game start, dus niet met quickstarts!!!)
laatste aanpassing

Nog wat goede voetballers en talenten:
-cherno samba
-mark kerr
-fabregas
-okoronkwo
-amoroso
-mascherano
-navas
-meghni
-biglia
-reyes
-tevez
-robinho
laatste aanpassing
2 joster: zie je de tags ipv van quotes ed. ?

Ik zie helemaal nix, ik moet handmatig quoten, en de smilies uit mn hoofd kennen, want nu zie ik er dus geen!

In de "full-game" kan je dus gewoon de hele \data\db\lnc\ folder verwijderen, werkt iets makkelijker. Oliver Kahn heet in de database dus gewoon Oliver Kahn ipv Jens Mustermann...
(Werkt alleen als je een nieuwe game start, dus niet met quickstarts!!!)

Hee hardstikke handig! Zo had ik het dus nog niet gevonden, ik had het gewoon hetzelfde gedaan zoals het dus in de Demo moest. Ghaha best lachen dit, SI heeft geen licensie, maar het is super makkelijk op te lossen omdat ze gewoon zo'n file-tje hebben bijgevoegd :P
k ga hem zo halen

me 2 O:)

Van het internet halen bedoel je ;)
Just acquired... Maar goed, thuis na een lange dag werken... Zo maar eens verdiend FM bekijken...

Talenten zijn nog steeds vanden borre, cerci, rincon, en dit jaar ook van ac milaan POZZI
hij is er niet :(

wie heeft m?
Ik wacht tot die van mij uit Engeland komt gevlogen met een Engels boekje :)