Vanaf vrijdag 24 september is het zover, dan ligt in Engeland 't nieuwe Football Manager Magazine in de winkels met daarbij de speelbare beta demo van Football Manager 2005! 't Zal dus ook niet lang meer duren voordat ook wij deze demo van het internet kunnen plukken en dus is bij deze het officiële Football Manager 2005-topic gëopend!!!
Let op!!!
Football Manager (FM) is de enige echte opvolger van de populaire Championship Manager 🇨🇲 serie! Aangezien de lange samenwerking tussen Sports Interactive en Eidos verbroken is, is er een beetje een onduidelijke scheiding ontstaan...
Eidos heeft de naam Championship Manager mogen houden terwijl Sports Interactive (samen met hun nieuwe partner Sega) op zoek moesten naar een nieuwe naam maar wel in het bezit bleef van alle data van de succesreeks. Dit heeft dus als gevolg dat er binnenkort 2 manager-games uitkomen!!!
Releasedatums: (onder voorbehoud)
-= Football Manager 2005 --- December 2004 =-
-= Championship Manager 5 --- Oktober 2004 =-
Voor informatie over Football Manager klik >>>hier<<<
Voor informatie over Championship Manager klik >>>hier<<<
Je kunt niet alles winnen natuurlijk (enig realisme is wel gepast )...
Ik ga er vanuit wanneer ik met mijn Harlequins straks kampioen wordt ik in Europa ook geen potten zal breken (mijn meest waardevolle speler is in anderhalf seizoen van 20k naar 55k gestegen)..
donateur
jezus wat is fm weer kut bezig zeg godver. speel ik tegen man utd win ik met 2-1 dus verlenging. van nistelrooy in de 90e min geblesseert eruit dus met 10 man verder. Krijgen ze in de 114e min een penaltie. belachelijk. Howard de man of the match. Hij had reddingen die gewoon te belachelijk voor woorden waren...
Dus nu ben ik niet door naar de finale ... kut match engine...
Ik had 28 schoten waarvan 8 op doel. Hun 3 schoten waarvan 2 op doel, dus de 2 doelpunten .... Lekker bezig hoor kkzooi.
gewoon in allebei de wedstrijden tegen man utd genaaid dus... door dit soort dingen sneuvel er dus bepaalde voorwerpen.
laatste aanpassing
donateur
Naja dan de UEFA cup maar winnen
Geregeld
donateur
zwak doch terecht zou ik in dat geval zo een resetbutton aanraken bullshit. ik hou van sportief en oprecht spel, maar bij dit soort situaties doe ik dan rustig een rematch
donateur
don pimp:
ga anders een met haarlem spelen en dan binnen 3 seizoenen kampioen ere worden
donateur
Ja vroeger deed ik ook wel reset button... maar ik heb daar geen zin meer in. En dan moet ik eerst weer gaan opslaan enzo.. en ik vind het ook een soort van valsspelen dus ja...
maar het is en blijft natuurlijk wel een naaiactie.. heb ook gelijk weer geen zin meer int spel.
jij kunt slecht tegen je verlies
weet je wat kut is? als een speler nog een contract heeft voor 3 jaar, en dan bieden de topclubs het bedrag van de minimum release free clausule en dan moet je het voorstel wel accepteren want je kan niet anders. en zo raak je dus altijd een goede jeugdige basisspeler kwijt voor nop. argggggggggggggggg
donateur
Nooit last van eigenlijk
Ten eerste vragen ze bij mij bijna nooit om een clausule en ten tweede zet ik hem dan wel altijd zo hoog dat ik met dat geld een adequate vervanger kan halen.
kan iemand me soms helpen ik ben op zoek naar een heel degelijk spits ik speel met lyon en geld maakt niets uit ik 50 miljoen euro maar het probleem is als ik echt een heel goeie speler wil kpoen kan dat voor de club maar dan wilt de speler niet bij lyon komen footballen
Mokoena (hoe je waarschijnlijk nog een boel geld over )
En Kone doet het bij ook goed...
donateur
2 Mysterious: even een serieuze vraag, bedoel het niet bijdehand, maar ben jij erg dyslectisch?
whaha
idd, gewoon echt elke naam van dat lijstje is gewoon verkeerd..
onee, Defoe en Cole (achternaam dan) toch nog goed
Heeft er iemand toevallig al eens Shakthar Donetsk getraind? Lijkt me op zich ook best leuke club.. en heb nog nooit in zo'n soort land met een flutcompetitie gespeeld, dus lijkt me wel eens vet.. of heeft iemand anders misschien leuk idee voor een club?
donateur
idd, gewoon echt elke naam van dat lijstje is gewoon verkeerd..
Nah het ging nog niet eens om dit lijstje, ik heb 'ergere' dingen gezien hier
Heeft er iemand toevallig al eens Shakthar Donetsk getraind? Lijkt me op zich ook best leuke club.. en heb nog nooit in zo'n soort land met een flutcompetitie gespeeld, dus lijkt me wel eens vet.. of heeft iemand anders misschien leuk idee voor een club?
Laad van een aantal landen de competitie (ook wat lagere divisionen), begin als manager zijnde zonder een club.
En solliciteer bij aanvang van je game net zo lang dat je een baan hebt...
laatste aanpassing
Iemand al een idee waar championship manager 5 is te downloaden???
pm me dan ff
donateur
to: Iguana
Als een bos uien
Jah ik ben echt dis uhhh jah dat jah hehe
ik heb Championship Manager 5 gedownload maarja er zit geen crack bij. Daarbij blijf ik toch bij FM 2005 . Maar wou em alleen ff bekijken maarja helaas geen crack
donateur
ik vind het een beetje belachelijk dat ik geen spelers kan annuleren als je ze een contract heb aangeboden ...
Nu zit ik met 5 hele goede middenvelders voor 2 posities ... Waaronder Kehl met een salaris van €350.000 p/m... Die wilde ik dus ook annuleren maar dat kan gewoon niet meer... pfff beetje belachelijk.
heb championship manager binnen...het is een .bwi bestand ofzo.
moet je speciaal brandprogramma voor hebben of de BWT file die er bij zit laden met Daemon Tools, maarja dan nog , er zit geen crack bij....
mou$$e -> Ik heb James Beattie van Southampton, bevalt me prima!
Defoe is ook wel een rare zeg... Ik bood 'm 90.000 p/w aan, met als status Topspeler. Hij weigerde om te tekenen... Nu heb ik 'm verkocht aan Chelsea voor bijna 19 mln en daar heeftie een contract van 70.000 p/w en wordt hij gebruikt in een rotatiesysteem... Maar ja, Chelsea/Ajax is wel een verschil natuurlijk he
Ik vind het ook altijd zo jammer dat je eige team alleen maar beter en beter wordt, terwijl je concurrentie de domste dingen ziet doen en alleen maar zwakker wordt. Zou een stuk leuker zijn als je concurrenten ook steeds beter worden...(Als ze bijvoorbeeld ook eens transfervrije spelers zouden aantrekken ofzo)
ja idd... PSV en Feyenoord halen spelers die bij mij nooit in de basis zouden komen, en ze geven daar vaak ook nog veel geld aan uit ook nog, terwijl ik de topspelers vaak transfervrij aantrek..
laatste aanpassing
donateur
Het zesde seizoen met Schalke 04 zit er op. Een seizoen waarin ik heel erg goed begon, toen opeens amper vooruit te branden was, maar waar ik net weer op tijd hersteld was om toch nog wat leuke prijzen te pakken :T
Transfers 'in' begin van seizoen
- Amelia, GK // Free, Palermo (2e keeper)
- Kruiswijk, DC // €12.000.000, Ajax (toekomstig basisspeler)
- Azara, DC // €18.000.000, Parma (toekomstig basisspeler)
- Van den Boogaart, D/DMRC // €6.000.000 Betis (2e of 3e keus rechtsback, uiteindelijk basisspeler)
- Vargas, DMC // Free, Boca Juniors (breedte, 1 seizoen)
- Brighi, DMRC // Free, Chievo (2e keus centraal op middenveld)
- Pienaar, AMRC // Free, Ajax (breedte)
- D'Agostino, AMLC // Free, AS Roma (breedte)
- Vittek, SC // Free, Nurnberg (wellicht voor basis)
- Koné, SC // Free, Real Sociedad (wellicht voor basis)
Ik begon het seizoen heel sterk, won alles vrij makkelijk en was heel lang ongeslagen. Alleen in de Champions League ging het heel erg slecht. Van kleine teams en subtoppers win ik altijd heel makkelijk en met grote cijfers, maar tegen de echt grote teams als Barcelona, Juventus en dergelijk win ik bijna nooit, heel frusterend. Nu ook weer. In een poule met AC Milan, Liverpool en Kutaisi, werd ik derde. Twee keer makkelijk van Kutaisi gewonnen, maar ook twee keer van zowel Milan als Liverpool verloren. Verder in de UEFA Cup dus..
Op tweederde van de competitie reeg ik de gelijke spellen opeens aan elkaar. Heel af en toe een winst of verliespartij tussendoor. Mijn voorsprong van 13 punten verdween als sneeuw voor de zon en opeens stond ik tweede, temeer Dortmund ook aan een erg goed seizoen bezig was. Redelijk tegen het einde van het seizoen moest ik nog tegen Dortmund zelf en deze wedstrijd won ik. Daardoor uiteindelijk toch nog terecht kampioen geworden. Ook de beker heb ik gewonnen door in de tweedeklasser allemania Aachen te verslaan. Tenslotte kon voor de tweede keer de UEFA Cup in de prijzenkast, door Atletico Madrid met 3-1 te verslaan.
Dit seizoen waren er meer spelers die een doelpunten konden scoren. Dit waren de topscorers:
1. Luis Fabiano (44 wedstrijden / 32 doelpunten)
2. Koné (32 wedstrijden / 22 doelpunten)
3. Vittek (32 wedstrijden / 22 doelpunten)
Qua gemiddelde van Adrianinho mijn beste speler met 8.36 als gemiddelde.
laatste aanpassing
donateur
ik vind het een beetje belachelijk dat ik geen spelers kan annuleren als je ze een contract heb aangeboden
Huh wat vreemd, heb ik nog nooit last van gehad?
donateur
ik ook niet totdat je je oude savegame gaat spelen in versie 5.03
donateur
Aha, die heb ik er ook nog niet op zitten..
Doe ik pas als ik een nieuwe game begin
donateur
ach ja... opzich is die nieuwe patch wel beter.. ik heb nu geen last meer van die 2 ban match. alleen nu krijg ik niet meer zoveel centjes als je de nederlandse competitie wint
ik zoek een goeie keeper
iemand een aanrader liefst transfer vrij
ben nu 1 seizoen verder met arsenal
Goed zoeken..... Je kunt je zoekopdrachten dusdanig specificeren zodat zelfs jij goede transfervrije keepers kun signen ..
ja ok
zal is wat gaan zoeken!!
ben nu aan het begin van de competitie al 5wedstrijden ongeslagen
en moet in Champion L. tegen Fenerbarche,Basel,Valencia
wel leuke groep.
Maja Lehmann stopt als keeper en zoek een goeie vervanger!!
desnoods voor een paar miljoen.
donateur
je bent arsenal man ... je kan iedere keeper kopen die je wilt man .... en je kan ook aangeven hoe goed dat je keeper wilt zijn die je zoekt.... dus erg moeilijk ist niet om er 1 te vinden ...
kan niet kopen wat ik wil hoor
bijna geen transfer geld
ik vind het een beetje belachelijk dat ik geen spelers kan annuleren als je ze een contract heb aangeboden
Dat vind ik nou helemaal niet belachelijk. In het echt is het toch ook niet zo dat je een speler een contract laat tekeken en daarna het contract ongeldig verklaart.. Zo gauw het contract getekend is, staat het vast. Het maakt het wel een stuk moeilijker, omdat je eerder de juiste keuzes moet maken. Maar ik vind het zkr wel realistischer....
PS: goeie keeper: Isakkson (Zweeds international en best jong) Heb ik geloof ik ook transfervrij aangetrokken en niet eens als basis keeper (had vdSar en Stekeleburg ookal). Maar is nu al aan zijn 3e seizoen in de basis bezig, en houdt Stekelenburg nog altijd op de bank. Vd Sar is manager geworden
laatste aanpassing
ik heb Jack Tuyp aangetrokken
jong en al zeker een goeie spits
Tuyp bij Arsenal???
donateur
Ik vind tuyp een beperkte spits heeft zekr goeie kanten maar in top wedstrijden laat hij het vaak afweten,
Maar als wissel niks mis mee
donateur
je moet tevez kopen .. Die gozer is echt ziekelijk goed ... scoort echt vanuit alle standen
het is geen speler voor basisplaats
want heb crespo en henry al
maar altijd makkelijk.
Ik heb me voorgenomen vanavond mijn Harlequins game the continueren.. Helaas in de Welsh cup uitgeschakeld, erg genaaid... In de thuiswedstrijd tegen Afan Lido, stond ik tot de 87ste minuut met 3-1 voor -> ook nog eens in een man meer situatie. Echter scoren ze nog 2x en eindigt het 3-3.
In de uitwedstrijd bij Afan Lido - heb ik het overwicht, alleen mijn spitsen schieten de bal meer over het doel (heb je ook met 40% conditie) - zodoende kwam ik niet verder dan 0-0..
PS: goeie keeper: Isakkson (Zweeds international en best jong)