Anyway ik ga wel even mijn bijdrage leveren, heb net mijn eerste seizoen in FM2005 afgerond
Ik was eigenlijk met Atletico Madrid begonnen, maar zo rond december ben ik ermee gestopt, het liep niet echt lekker. Ben toen met
Schalke 04 begonnen, een team waarmee het wel echt klikte en bovendien voor het eerst in mijn CM-carriere dat ik serieus een keer met een Duits team aan de slag zou gaan
Leuk team heeft Schalke in ieder geval. Niet zo'n hele brede selectie, maar wel een aantal goede spelers, aangevuld met wat jongen talenten. Zaten wel een paar spelers tussen die van mij weg mochten, net zoals ik van de Uruguayen afwilde, want ik wilde een andere niet EU-er kopen en daar was geen plaats meer voor. Ik heb dus eerst de selectie naar mijn hand gezet, maar voornamelijk spelers weggedaan om daar andere voor te kunnen halen. Ik heb denk ik maar twee spelers echt extra gehaald zeg maar.
De transfers:
- Tsiartas / free (wel een aanrader vind ik, heeft nog best veel gespeeld)
- Vanden Borre (voor Varela)
- Legrottaglie (voor Waldoch, goedkoop kunnen halen bij Juve, echt een topper dit)
- Giovanny Hernandez
- Petter Andersson (voor Asamoah, groot talent, Zweeds international geworden)
- Darlas (voor Rodriguez, tegenvaller)
- Laitinen (Zweeds U21)
- Adrianinho (tijdens de winterstop)
Ik speel gewoon heel simpel 4-4-2, heb in het verleden gemerkt dat ik daar veel successen mee kon halen en dat ging nu ook wel weer prima.
De competitie viel wel een beetje tegen, ben 8e geworden. dit kwam voornamelijk door een slechte 1e seizoenshelft. De tweede ging stukken beter. Wel heb ik die UEFA Cup gewonnen door in de finale Feyenoord te verslaan
Schalke heeft niet zo'n heel brede selectie en een hoop spelers hebben dan ook echt veel wedstrijden gemaakt. Ik vond dat ze vrij snel moe werden en als je dan ook nog veel wedstrijden moet spelen heb je toch wel aardig wat spelers nodig. Gelukkig heb ik geen last gehad van langdurige blessures, dus ik heb alles goed kunnen opvangen. Wel had ik echt voor elke positie wel minimaal twee goede spelers nodig en hebben ze beide evenveel wedstrijden gespeeld. Zo gebruikte ik voor het centrum van de verdediging Bordon, Krstajic en Legrottaglie. Als rechtsback Oude Kamphuis en Klasener. Centraal op het middenveld Lincoln, Altintop en Tsiartas enz enz.
Trainen heb ik even gelaten voor wat het was. Wilde eerst even het spelen leren kennen en me alleen daarop concentreren. Bij het tweede seizoen ga ik dit er natuurlijk wel bij doen. Oja topscorer is Ailton geworden met 47 doelpunten in 52 wedstrijden, wel netjes dus. Er zit alleen wel een bug in het spel geloof ik, want er worden geen spelers opgeroepen voor het Duits elftal, zijn gewoon allemaal onbekende spelers terwijl ze wel af en toe een wedstrijd spelen. Wel jammer want ik wilde kijken of een aantal van mijn jonge Duitse spelers het nationaal elftal konden halen, aangezien ze best goed spelen (Pander en Delura met name).
Voor komend seizoen heb ik de volgende spelers al vastgesteld:
- Cavallero
- Morrone
- Borowski
- Santana
Ben ik erg tevreden mee. Voor de rest weet ik nog niet hoe mijn team eruit gaat zien. Ik heb niet super veel geld, dus er zal eerst iemand weg moeten. Er hoéft niemand weg, maar als er een goed bod komt zal ik dat zeker in overweging nemen. Zo bestaat er veel belangstelling voor Lincoln bijvoorbeeld. Even afwachten dus