Partyflock

Forumonderwerp · 708973
28848x bekeken

Waarschuw beheerder
[img]http://home.tiscali.nl/geleihoofd/football_manager_transparent.png[/img]

Vanaf vrijdag 24 september is het zover, dan ligt in Engeland 't nieuwe Football Manager Magazine in de winkels met daarbij de speelbare beta demo van Football Manager 2005! 't Zal dus ook niet lang meer duren voordat ook wij deze demo van het internet kunnen plukken en dus is bij deze het officiële Football Manager 2005-topic gëopend!!!

Let op!!!

Football Manager (FM) is de enige echte opvolger van de populaire Championship Manager 🇨🇲 serie! Aangezien de lange samenwerking tussen Sports Interactive en Eidos verbroken is, is er een beetje een onduidelijke scheiding ontstaan...

Eidos heeft de naam Championship Manager mogen houden terwijl Sports Interactive (samen met hun nieuwe partner Sega) op zoek moesten naar een nieuwe naam maar wel in het bezit bleef van alle data van de succesreeks. Dit heeft dus als gevolg dat er binnenkort 2 manager-games uitkomen!!!

Releasedatums: (onder voorbehoud)

-= Football Manager 2005 --- December 2004 =-
-= Championship Manager 5 --- Oktober 2004 =-

Voor informatie over Football Manager klik >>>hier<<<

Voor informatie over Championship Manager klik >>>hier<<<

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon niet in Spanje spelen !!!

Ja dat slaat natuurlijk nergens op..

Kijk dat die regel er opzich is, is prima, daar gaat het ook niet om.

Het gaat erom dat dat je ze niet kunt registeren kennenlijk, dat is gewoon een fout in het spel..
Waarschuw beheerder
Ik speel met Sevilla en heb gewoon aan het begin van het seizoen gewoon een rigstraite melding gekregen.
Alleen kan je dan niet meer dan 3 Foreign players in je elftal registreren.
Maar dat heeft elk team in Spanje, dus ik vind het geen groot nadeel.
Waarschuw beheerder
Wat trouwens gaar is dat er in Jan. en Feb. de North American Gold cup word gespeeld, waar Brazil aan mee doet.
Nou heb ik Robinho in mijn team en die is dus geselecteerd, terwijl Ronaldo en Ronaldinho gewoon niet geselecteerd zijn.
En natuurlijk raakt tijdens die cup mijn speler 7 maanden gebeleseerd, echt super naar weer.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat is wel lullig ja 8)
Waarschuw beheerder
Iguana.. je kan ze registreren d.m.v. ze mee te nemen in een wedstrijd tijdens de periode dat je ze weer kan registreren...
Dus als wissel of gewoon als speler, dan kunnen ze de rest van het seizoen gewoon mee doen. Hoop dat je er wat aan hebt

Waarschuw beheerder
donateur
Hmm ok, nou even wachten dus nog :(
Waarschuw beheerder
donateur
mooie tactic
Waarschuw beheerder
Zoooo - gisteravond eerste seizoen met het Conference South-team Weston-super-Mare afgespeeld, en kampioen geworden. Met nog 9 wedstrijden te gaan was al bekend dat ik in ieder geval play-offs zou gaan spelen. Kampioenschap zelf was echter op de laatste speeldag pas een voldongen feit - waarbij ik in de laatste 4 duels nog de enigste 2 wedstrijden van het seizoen verloor.

In het nieuwe seizoen nog steeds geen transferbudget, door prijzengeld ad € 150k ben ik wel weer uit de rode cijfertjes gekomen (best irritant een niet brede spelersselectie maar wel qua salarissen bovenmatig aan het budget). Gelukkig dat veel van mijn spelers geen belachelijke looneis op tafel knalden. Echter in 3 gevallen is dit wel - zij mogen dan ook oprotten.
Waarschuw beheerder
O ja, afgelopen weekend verder met waarde Mike alongside wat Final Fantaasy ook nog wat gemanaged. Onderwijl een paar Kanon(netjes) incasserend :-) + gewoon bier..

Besloten beiden in de 2. Bundesliga te beginnen aan het Duitse avontuur, waarbij Mike der Fc. Köln onder zijn hoede nam en ik TSV Allemania Aachen (die voor Duitsland Europa ook inging). Leuk spreekwoord natuurlijk : "Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd".. We zouden aartsrivalen zijn, waarbij Fc. Köln als opdracht meekreeg de 2. Bundesliga te winnen en Allemania om in de bovenste helft van het klassement te eindigen. De nodige spelers werden gehaald en trainingsschema's werden aangepast/opgesteld.
Waarschuw beheerder
donateur
mensen... succes met fm2005
k ben ermee gestopt

Waarschuw beheerder
heeft iemand hier toevallig nog een van de eerste -championship managers, stond toendertijd op 1 of 2 diskettes, ik weet niet meer precies wanneer het was maar in ieder geval stond van basten er nog in. Stuur me ff een berichie als je die nog hebt.

ps: Bierhoff nog de grote onbekende bij ascoli
Waarschuw beheerder
die ouwe CM's stonden volgens mij op de sigames site

Waarschuw beheerder
donateur
1e ronde uefa met 2-0 uit en 2-2 tegen liverpool klop gekregen, niet eens slecht, dat ik uberhaupt nog 2 goals weet te prikken. heb nu echt een superselectie waar veel spelers ongeveer even goed zijn op het middenveld en moeten knokken voor de basis. 2 spelers hebben alleen wel de neiging veel over te schieten (sammy youssouf en een noorse kerel die ik heb gehaald)
Waarschuw beheerder
In de Conference National sta ik nu na 6 duels met Weston-super-Mare een beetje erg laatste.. Geen geld tot aantrekken van spelers. En een selectie die keer op keer overklast wordt.

Eerste competitieduel tegen Gravesend & Northfleet was nog wel hoopvol - tot de 88ste minuut stond ik 2-0 voor, toen een invaller van de Gravesend & Northfleet-kant 2 ballen van zo'n beetje de middellijn er in de 88ste en 94ste inprikte.

Daarna 5x op rij verloren - waarbij ik al in een uiterste defensieve formatie speelde..
laatste aanpassing

Artiest The Abaddon
Waarschuw beheerder
Ben nu met sevilla bezig en heb echt een selectie om van te smullen speel nu in 2012.

[img][http://www.mypixmania.com/photos8/2005_01_19/1527134/SMALL/15043194.jpg?1348814404[/img]

Die cavenaghi is echt een wereldspits nu in 20 wedstrijden 23x gescoort.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gvd nog meer Sevilla ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Grappig.
Zit je gister studio sport te kijken.
Hebben ze het over die aankopen van Feyenoord en of ze wel europees mogen spelen en wat de regels zijn... Moeten ze het helemaal gaan opzoeken etc.

Elke FM speler weet toch dat je 25 spelers mag opgeven en begin feb 3 veranderingen doorvoeren ;p

Waarschuw beheerder
Haha, dat is nou psies hetzelfde als ik giste d8 toen ik studio sport keek!! :P
Waarschuw beheerder
Maar hebben die jongens niet al europees gespeeld ?
Waarschuw beheerder
donateur
Een van de drie, maar die mag toch spelen :o
Waarschuw beheerder
hoi

weet iemand van jullie hoe ik football manager kan spelen op klein scherm?

Bij opties kun je aanvinken of je op volledig scherm wil spelen

ik wil dit niet maar als ik dit niet aanvink dan geeft de pc een fout melding .

Hoe kan ik dit oplossen?

Waarschuw beheerder
Windowed Mode requires you to be running in a screen resolution above 1024 x 768.
Waarschuw beheerder
wacht ik zoek even....

sorry dubbelpost, pleur deze maar weg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Stap 1: Je maakt een snelkoppeling naar je .exe bestand op je bureaublad.
Stap 2: Je klikt met je rechter muisknop op de door jou aangemaakte snelkoppeling
Stap 3: Je klikt op "eigenschappen"
Stap 4: Je kiest het tabblad "snelkoppelingen" als je die nog niet voor hebt en voert -small_screen achter "C: Program FilesSEGAFootball Manager 2005fm2005.exe" in. Let er wel op dat je een spatie open laat tussen " en - laat en klik op "Ok".

[img]http://manutd.fminside.net/images/gidsen/helpitems/2005/eigenschappen_small_screen.jpg[/img]

Dat dit een screen van de demo is maakt niets uit...

Na dit gedaan te hebben vink je het icoontje uit zoals je zelf al aangeaf en voila..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik probeerde dat ook altijd voor de CM03/04 editie -> toen ik nog speelde op een 15 inch monitor, heeft echter nooit gewerkt (denk 3d-kaart die irri deed). Momenteel op mijn 17 inch vlekkeloos !!

Overigens even een korte update van mijn Weston-super-Mare game, alwaar ik als promovendus in de Conference National division zou mogen opereren. Men was ervan overtuigd dat ik zou moeten vechten o degradatie te ontlopen. Na een kwakkelenad begin Weston zo waar te draaien :-)

Zo werden er veel wedstrijden achter elkaar gewonnen. Maar helaas nipt verloren in de FA-cup van Huddersfield (Div1)
-> in eigen huis wist ik hun (uitverkocht huis !!) op een gelijkspel te houden. In de uitwedstrijd had ik daar nog eens het beste van het spel -> stond riant 0-2 voor, totdat een Huddersfield-spits in 8 minuten 3 goals scoorde :-s (gedaan met het sprookje). Momenteel sta ik met 3 punten los van de nummer 2, met nog 2 westrijden te spelen aan kop.

Waarschuw beheerder
donateur
Zeg heb ik de hoogtijdagen van dit topic gemist? :(

Duurde ff voordat ik het spel had, dus keek eerst ook nooit echt in dit topic, maar nu ik het spel dan wel heb loopt het een stuk minder goed :(

Waarschuw beheerder
donateur
Anyway ik ga wel even mijn bijdrage leveren, heb net mijn eerste seizoen in FM2005 afgerond :)

Ik was eigenlijk met Atletico Madrid begonnen, maar zo rond december ben ik ermee gestopt, het liep niet echt lekker. Ben toen met Schalke 04 begonnen, een team waarmee het wel echt klikte en bovendien voor het eerst in mijn CM-carriere dat ik serieus een keer met een Duits team aan de slag zou gaan :)

Leuk team heeft Schalke in ieder geval. Niet zo'n hele brede selectie, maar wel een aantal goede spelers, aangevuld met wat jongen talenten. Zaten wel een paar spelers tussen die van mij weg mochten, net zoals ik van de Uruguayen afwilde, want ik wilde een andere niet EU-er kopen en daar was geen plaats meer voor. Ik heb dus eerst de selectie naar mijn hand gezet, maar voornamelijk spelers weggedaan om daar andere voor te kunnen halen. Ik heb denk ik maar twee spelers echt extra gehaald zeg maar.

De transfers:
- Tsiartas / free (wel een aanrader vind ik, heeft nog best veel gespeeld)
- Vanden Borre (voor Varela)
- Legrottaglie (voor Waldoch, goedkoop kunnen halen bij Juve, echt een topper dit)
- Giovanny Hernandez
- Petter Andersson (voor Asamoah, groot talent, Zweeds international geworden)
- Darlas (voor Rodriguez, tegenvaller)
- Laitinen (Zweeds U21)
- Adrianinho (tijdens de winterstop)

Ik speel gewoon heel simpel 4-4-2, heb in het verleden gemerkt dat ik daar veel successen mee kon halen en dat ging nu ook wel weer prima.

[IMG]http://img180.exs.cx/img180/7677/018ux.jpg[/IMG]

De competitie viel wel een beetje tegen, ben 8e geworden. dit kwam voornamelijk door een slechte 1e seizoenshelft. De tweede ging stukken beter. Wel heb ik die UEFA Cup gewonnen door in de finale Feyenoord te verslaan 8)

Schalke heeft niet zo'n heel brede selectie en een hoop spelers hebben dan ook echt veel wedstrijden gemaakt. Ik vond dat ze vrij snel moe werden en als je dan ook nog veel wedstrijden moet spelen heb je toch wel aardig wat spelers nodig. Gelukkig heb ik geen last gehad van langdurige blessures, dus ik heb alles goed kunnen opvangen. Wel had ik echt voor elke positie wel minimaal twee goede spelers nodig en hebben ze beide evenveel wedstrijden gespeeld. Zo gebruikte ik voor het centrum van de verdediging Bordon, Krstajic en Legrottaglie. Als rechtsback Oude Kamphuis en Klasener. Centraal op het middenveld Lincoln, Altintop en Tsiartas enz enz.

Trainen heb ik even gelaten voor wat het was. Wilde eerst even het spelen leren kennen en me alleen daarop concentreren. Bij het tweede seizoen ga ik dit er natuurlijk wel bij doen. Oja topscorer is Ailton geworden met 47 doelpunten in 52 wedstrijden, wel netjes dus. Er zit alleen wel een bug in het spel geloof ik, want er worden geen spelers opgeroepen voor het Duits elftal, zijn gewoon allemaal onbekende spelers terwijl ze wel af en toe een wedstrijd spelen. Wel jammer want ik wilde kijken of een aantal van mijn jonge Duitse spelers het nationaal elftal konden halen, aangezien ze best goed spelen (Pander en Delura met name).

Voor komend seizoen heb ik de volgende spelers al vastgesteld:
- Cavallero
- Morrone
- Borowski
- Santana

Ben ik erg tevreden mee. Voor de rest weet ik nog niet hoe mijn team eruit gaat zien. Ik heb niet super veel geld, dus er zal eerst iemand weg moeten. Er hoéft niemand weg, maar als er een goed bod komt zal ik dat zeker in overweging nemen. Zo bestaat er veel belangstelling voor Lincoln bijvoorbeeld. Even afwachten dus :)
Waarschuw beheerder
Dat kwam omdat in het begin iedereen het spel haalde, en massaal ging spelen. Als je terugleest zie je dat veel mensen veel kritische noten hadden, ipv daadwerkelijk game-progress te vermelden.

Nu zijn er alleen maar gameprogressupdates en dat sidecrap to chatter about..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb het gelezen ja..

Jammer, bij CM0304 gingen we veel langer door (Y)
Waarschuw beheerder
Inderdaad..
Maar goed, via MSN wordt er natuurlijk heden ten dage ook veel besproken.. Of tenminste met 1 maat van me spreken we altijd alles door..

Hij is NEC en ik dus een nietsbetekenend nog steeds obscuur conference clubje
Waarschuw beheerder
Joehoe - zojuist de Conference division National op mijn naam geschreven. Met een fiere 4-0 overwinning het kampioenschap veilig gesteld. Division 2 HERE I COME..

En hopen op wat leuke transferfunds..

Waarschuw beheerder
donateur
Ok het was maar tegen amateurs, maar het was wel een officiele wedstrijd en ik vond het wel cool zo die heel rij van Ailton B)

[img cacheid=000833fd0016963866787e401a008dfea1]http://img176.exs.cx/img176/3666/370.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Ik speel het nu ook weer :)

Ik ben oppermachtig met Feyenoord !
Werkzaam bij -X-Treme-
Artiest Sence
Waarschuw beheerder
donateur
Ben met Juve!!!
Heb me versterkt met Dede, Terry, Freddy Adu (grootste talent ooit) Cavenaghi (top spits)

Zwaaaaaaaaar verslavend trouwens :yes:

Waarschuw beheerder
Heeeeeeel zwaaaaaaaaar verslafend :)
Waarschuw beheerder
Na promotie naar de Division II (Engeland) heb ik nu dan na 2 seizoenen de beschikking over een transferbudget - let wel 18k !!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Netjes! (Y) :P

Waarschuw beheerder
Haha, 18k doe je goed :P

Ik ben trouwens ongeslagen met Feyenoord nog :)

15 punten voor op psv
Waarschuw beheerder
Wat trouwens wel irritant is, ik heb een totaal loonbudget van 275k - waar ik gewoon standaard overheen zit (momenteel 302k). Echt ziekelijk irritant. Wel grappig is dat mijn assistent manager roept dat ik met de huidige spelersselectie geen schijn van kans heb degradatie te ontlopen... Overigens vertoont de rest van mijn balance-score-sheet een positief saldo van 400k ..

Waarschuw beheerder
Ik speel het nu ook weer

Ik ben oppermachtig met Feyenoord !

zo zie je maar weer hoe onrealistisch het spel kan zijn ;)
Waarschuw beheerder
DJ Sence Ben met Juve!!!
Heb me versterkt met Dede, Terry, Freddy Adu (grootste talent ooit) Cavenaghi (top spits)

denk je dat adu dat is;)?
zouden ze deze speler er anders ook in hebben;)?
jean carlos chera verslaat adu op alle fronten... zelfs menig nederlands spits
9 jaar;)
bewonder het zelf maar:D
http://www.vkmag.com/media/jeancarlos.wmv
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
@ ThApocalypse, als Gullit zo speelt als ik dat doe met Feyenoord kunnen ze makkelijk Kampioen worden ;)

Dat ajaks is trouwens ook netzo triest in het spel...

Kunnen alleen van me winnen als ik 15 spelers niet kan opstellen en dan winnen ze nog met 0-2 maar :P
Waarschuw beheerder
Zullen ze zelf ook wel niet iedereen kunnen opstellen, dacht je niet ??

YES - eerste competitieduel van de Division 2 is gewonnen - uit bij Notts County (0-1)..

Waarschuw beheerder
donateur
ik begin het spel pas weer te spelen als de 3e update er is. ik irriteer me echt gewoon aan de grote fouten die erin zitten. ze zaten niet in de andere cm's dus ik vind het erg onprofessioneel...
Waarschuw beheerder
Misschien dat er dan nog een stukje expertise weg is, dergelijke foutopsporing. En ik zal nog wel even door blijven gamen - zal en moet gewoon eerste die Premiership erreichen !! Gaat wel lastig, nu 6 punten uit 4 wedstrijden :-)

Waarschuw beheerder
donateur
overigens een tip voor de middenteams

frode johnsen (noorweegse international)

niet te laat halen want hij is best oud op zich.

heeft superstats en is betaalbaar (vroeg bij mij wel smak loon die ik wel voor hem overhad)

Waarschuw beheerder
donateur
ook zoiets, je krijgt echt zoveel geld als nederlandse club, heb met NEC nu 20 miljoen transferbudget en kan lonen tot 2.6M per jaar betalen, beetje raar na 2 seizoenen 3e worden en de beker goed te presteren

had overigens bugje in mijn voordeel, verloor in de uefa, tpoch ging ik door, bleek 2-0 gewonnen te hebben...ehm ok, wel ja, dan ga ik toch door als de computer dat zo graag wil..

Waarschuw beheerder
donateur
kijk dit soort fouten weerhoud mij om het te spelen.. totaal niet realistisch zoals bij de vorige edities...
Waarschuw beheerder
Hmmmm, verlies niet in de League Cup tegen Stoke City...
Wist 6 schoten te produceren.. Werd verder kansloos ingemaakt, maar goed, Stoke City opereert dan ook in The Englisch Championship (waar ik nog een beginnen Div2-teampje ben)..
Waarschuw beheerder
Wooow - 0-1 gewonnen tegen Macclesfield.
13 Gele kaarten !! (8 voor Macclesfield, en 5 voor Weston-super-Mare (team van ondergetekende).