Partyflock

Forumonderwerp · 704622
65 volgers · 1109317x bekeken
Waarschuw beheerder
+45-6
Wie is er nog meer fan van de Outside Agency en hun genosha label? Vind dat ze zeer vette tracks maken. Zie ze eigenlijk alleen weinig terug op feesten.

Zie ze in de agenda alleen bij Humanoize en Hardcore Madness staan.
Wie gaat er nog meer naar Humanoize om ze daar te horen draaien?
Werkzaam bij JefQrew
Artiest {SHOWLIST artist 172385, 43071, 56179}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van smtx op donderdag 1 oktober 2009 om 12:13:
Vergeet dat de kern van een MP3 compressie gebasseerd is op het weglaten van frequenties die je niet hoort. En bij 320 zijn dat enkel de frequenties die je niet tot nauwelijks hoort.

Uitspraak van Wie? op donderdag 1 oktober 2009 om 12:21:
Dat hoor je idd, het laag komt bij vinyl beter over

Inderdaad dat, je mixt je plaat over in een mp3 en het is ineens een stuk vlakker. Er zijn frequenties die je hoort én voelt,btw. Het verbaast me zelf ook dat hoe langer ik bezig ben met muziek des te beter ik dingen ga horen/opmerken, nouja verbazen niet, maar het valt me absoluut op.

Uitspraak van www.hongkongviolence.com op donderdag 1 oktober 2009 om 12:13:
Dus beter wave, ik ben audiofiel..

Ik vind het, en dat vinden misschien mensen raar, en daar zullen er hier zeker wel een paar over gaan vallen, eigenlijk ook totale onzin om te gaan betalen voor een MP3, die je ergens anders zo kunt downloaden. Dan betaal ik liever die paar dubbeltjes meer voor het originele bestand. In dit geval blijkt het dus ook weer een waar avontuur om een VOLLEDIGE versie van tracks te verkrijgen. Maakt het zo'n beetje net zo interessant als op zoek gaan naar die ene plaat die je al zo lang zocht.
Waarschuw beheerder
Maar je zit niet in de waan dat .wav nu hetzelfde klinkt als je plaat he? Dat vlakkere verschil dat je hoort tussen vinyl en .mp3 blijf je houden, ook met .wav.
Artiest {SHOWLIST artist 64189, 62107, 28441}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Makewablief op donderdag 1 oktober 2009 om 13:17:
eigenlijk ook totale onzin om te gaan betalen voor een MP3, die je ergens anders zo kunt downloaden

Maar dat is dus niet zo, veel 320kbps mp3's op p2p, torrents en andere netwerken zijn echt van veel slechtere kwaliteit dan wat je koopt op bvb beatport. (tenzij iemand zijn gekochte files shared natuurlijk, maar dit is lang niet altijd het geval)

Toen ik net digitaal ging dacht ik eerst van ik download gewoon de tracks die ik al op vinyl had, ik heb namelijk dan al voor de muziek betaald maar kwam er al snel achter dat veel daarvan gewoon niet zo goed klonk als mijn gekochte files.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Inderdaad dat, je mixt je plaat over in een mp3 en het is ineens een stuk vlakker. Er zijn frequenties die je hoort én voelt,btw. Het verbaast me zelf ook dat hoe langer ik bezig ben met muziek des te beter ik dingen ga horen/opmerken, nouja verbazen niet, maar het valt me absoluut op

mooi is dat he? (y) het valt me vaak op dat je, als je zoveel met muziek bezig bent, echt veel meer dingen hoort en opmerkt in muziek als anderen.

.wav is altijd al baas geweest als je het mij vraagt. iedeeaaaaaalll.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van _tm op donderdag 1 oktober 2009 om 13:28:
Maar je zit niet in de waan dat .wav nu hetzelfde klinkt als je plaat he? Dat vlakkere verschil dat je hoort tussen vinyl en .mp3 blijf je houden, ook met .wav.

Dat kan zo zijn, ga ik niet tegenspreken. Maar compressie of geen compressie, dan lijkt het me dat je nog het maximale kunt halen uit iets waar geen compressie op toegepast is, waardoor de te horen verschillen het minst groot zijn.

Daar komt dan nog bij dat ik straks die 2de CDJ ook nog wel aanschaf, en dan het probleem niet zal gaan krijgen dat ik overmix van een WAV naar een 320 k mp3 en met hetzelfde 'probleem' zit als nu met analoog én digitaal...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Makewablief op donderdag 1 oktober 2009 om 13:51:
Daar komt dan nog bij dat ik straks die 2de CDJ ook nog wel aanschaf, en dan het probleem niet zal gaan krijgen dat ik overmix van een WAV naar een 320 k mp3 en met hetzelfde 'probleem' zit als nu met analoog én digitaal...

dat verschil zul je idd niet hebben
Waarschuw beheerder
Er zijn frequenties die je hoort én voelt,btw.

Ja, maar de discussie heeft betrekking op de kwaliteit van een .wav file als geluidsdrager. En het gaat dus niet om geluids sterkte, waar het voelen ook ondervalt.

Uitspraak van _tm op donderdag 1 oktober 2009 om 13:28:

Dat is een goede opmerking, maar later daarover meer.

Uitspraak van Wie? op donderdag 1 oktober 2009 om 13:42:
Maar dat is dus niet zo, veel 320kbps mp3's op p2p, torrents en andere netwerken zijn echt van veel slechtere kwaliteit dan wat je koopt op bvb beatport. (tenzij iemand zijn gekochte files shared natuurlijk, maar dit is lang niet altijd het geval)

Dat is een reencode, meer details moet je geven mbt de files die je vergelijkt. Vaak worden reencodes gedaan door mensen die niet snappen hoe MP3 werkt.

Ok, maar vergeet niet dat we moeten praten over 1 en dezelfde ding.
Je hebt WAV files, en het liefst uncompressed WAV files. Dit is het beste formaat geluid, ook voor professionals. Je hebt ook compressed WAV files. Een uncompressed wave file kan gecompressed worden door een MP3 encoder en vervolgens weer in een WAV format gestopt worden. Je hebt CD kwaliteit, wat weer een (kleine) compressie op een uncompressed WAV is.
Dan heb je nog MP3, wat nog weer een zwaardere compressie is.

Met andere woorden, je moet wel oppassen waarmee je vergelijkt. Zelfs een wav file mixen kan al verschillend zijn. Echter, gegeven een originele track van een cd versus dezelfde file encoded in MP3 320 CBR, je hoort het verschil nauwelijks. Een oordeel over het verschil tussen een uncompressed WAV file en dezelfde track encoded als een 320 CBR, durf ik niet te geven.

Als je wat opmerkt uit je mix, geef dan ook precies wat voor type files het zijn. Ook het vergelijken van vinyl is niet echt op zijn plaats. Vinyl is een analoge geluidsdrager en heeft dus niets te maken met het verschil tussen WAV en MP3.

Als je nou al je liedjes in 1 formaat zet (zij het WAV zij het 320 MP3), zal je dit probleem kunnen reduceren (nooit wegwerken). *EDIT* en bij voorkeur dan VBR2 of lager encoded liedjes niet naar 320. Dan alles naar VBR2. Reencoden is smerig :P.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 335, 160267, 41326, 47276}
Waarschuw beheerder
gewoon vinyl draaien heb je geen zorgen of het mp3 of wav iz..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van www.hongkongviolence.com op donderdag 1 oktober 2009 om 14:45:

Beperk jezelf met het draaien wel mee;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van www.hongkongviolence.com op donderdag 1 oktober 2009 om 14:45:

Dan heb je weer te maken met verrot geluid door slecht snijwerk, picturediscs, etc. :P

Offtopic, voor de liefhebbers van goede gamesoundtracks: check de OST van Tomb Raider Underworld. Zeer goede soundtrack, viel me direct op vanaf het begin van het spel. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 oktober 2009 om 15:40:
Dan heb je weer te maken met verrot geluid door slecht snijwerk, picturediscs, etc.

haha dat was het eerste waaraan ik dacht bij die post van Kin
Artiest Biomek
Waarschuw beheerder
Jullie moeten gewoon eens niet zo huile :loser:

Waarschuw beheerder
Vinyl is cool, heeft gewoon een bepaalde look & feel die andere media nooit zullen kunnen evenaren. De praktische kanten zijn weer een heel ander verhaal...

Op den duur wil ik zelf gaan uitbreiden met USB-players; flinke USB-stick/harddisk eraan en je bent de koning. Sneller, veiliger en makkelijker. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 oktober 2009 om 17:26:
Op den duur wil ik zelf gaan uitbreiden met USB-players; flinke USB-stick/harddisk eraan en je bent de koning. Sneller, veiliger en makkelijker.

ik zeg eind 2010 bye bye cdtjes, usb met 64 gig..

Waarschuw beheerder
Exact. Heb al een 64GB USB-stick met muziek erop aan mijn autoradio hangen, werkt perfect. Geen geschok, geen krassen, geen vette vingers, geen cd's kwijt en oneindig kunnen zappen zonder te hoeven wisselen. :)
Artiest {SHOWLIST artist 174721, 144468, 2857, 97049, 45101, 132803, 8100}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 oktober 2009 om 17:12:
Heren T.O.A zijn jullie beiden aanwezig op Cloud 9 ? :)

http://djhidden.com/ - partyflock agenda is niet zo volledig.

Uitspraak van www.hongkongviolence.com op donderdag 1 oktober 2009 om 17:11:
pss Producer heeft zonet 2 x de SL 1210 M5G gekocht ( bron Facebook )

Ik ben benieuwd of je die foto's ook kan zien als je geen vriendjes bent... en ik heb geen zin om uit en in te loggen. ;)

Waarschuw beheerder
Ik kan ze sowieso niet zien, doe niet aan Facebook. En Hyves. En Skype. En... :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 oktober 2009 om 18:57:
Ik kan ze sowieso niet zien, doe niet aan Facebook. En Hyves. En Skype. En...

Ik wel, al die updates van Noel 8) ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van smtx op donderdag 1 oktober 2009 om 15:00:
Beperk jezelf met het draaien wel mee

dit vind ik echt onzin. Of je nou alles op vinyl hebt of alles op cd...wat is je beperking dan?(buiten het feit van de persingskwaliteit)
Dat je de truckjes met een cdj cd speler niet kunt uithalen e.d. ok. maar dat heeft niets met muziek te maken, dat is weer een technisch aspect.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 oktober 2009 om 17:26:
Op den duur wil ik zelf gaan uitbreiden met USB-players; flinke USB-stick/harddisk eraan en je bent de koning. Sneller, veiliger en makkelijker

tot de boel crasht natuurlijk.;)
Uitspraak van smtx op vrijdag 2 oktober 2009 om 08:35:
al die updates van Noel

vergeet twitter niet:beer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 2 oktober 2009 om 11:04:
wat is je beperking dan?

Je kunt geen unreleased spul draaien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 oktober 2009 om 11:23:

Mark N stylow :p

Waarschuw beheerder
Jaaaaaaa joh krijgen we dat weer ;)

Waarschuw beheerder
hehehehe :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 oktober 2009 om 11:23:

Waarom niej?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 oktober 2009 om 11:58:
Waarom niej?

Omdat dat nog niet op vinyl geperst is. ^^

Waarschuw beheerder
tot de boel crasht natuurlijk.;)

Qua data heb je daar altijd een backup voor bij je, qua geluid is het pech hebben; zelfde als een overslaande plaat. Uithuilen en opnieuw beginnen. ;)
Waarschuw beheerder
De Pioneer CDJ-900 heeft bijvoorbeeld USB playback. Maar als je alleen met stick gaat draaien, zou je die speler dan wel in tweevoud (of meer) in je rider moeten hebben staan want de 800 en 1000 zijn momenteel koning. Crashen doen CDJs zelden of nooit - daarom zijn ze nu de standaard. Alleen als je CDs heel verrot zijn of de CDJ erg oud, wil het nog wel eens fout gaan. Zo draaiden we een paar weken geleden Therapy Sessions en daar slikte de 3e speler mijn CD met nieuw gebrande tracks in. De organisatie moest vervolgens het ding volledig openslopen om die CD eruit te halen. Met een USB stick voorkom je dat dan weer. ;)

Alles heeft zijn voor en nadelen. Vinyl klinkt, mede dankzij de slechte verzorging van de apparatuur, vaak niet zo fris als CD. Dat warme, diepe geluid waar veel vinyl fanaten het over hebben is mijns inziens een combinatie van plaatruis en het werken met een analoog middel om je muziek weer te geven waardoor het altijd een heel klein beetje "off" klinkt - zelfs met een plaat die nog nooit een straal zonlicht heeft gezien. Als je echt mooi vinyl geluid wilt, moet je wel investeren in een goede set naalden - en die dan ook goed verzorgen.

Wij draaien weliswaar met CD - dat neemt niet weg dat we zeker ook van vinyl houden. Maar de keren dat het tot zijn recht kan komen, zijn helaas weinig in verhouding tot de keren dat alles klinkt als een natte krant. Met CDs vermijd je dit (deels) - en zodoende geef je je publiek en jezelf een beter gevoel over de set.
Waarschuw beheerder
dit vind ik echt onzin. Of je nou alles op vinyl hebt of alles op cd...wat is je beperking dan?(buiten het feit van de persingskwaliteit)
Dat je de truckjes met een cdj cd speler niet kunt uithalen e.d. ok. maar dat heeft niets met muziek te maken, dat is weer een technisch aspect.

Je moest eens weten hoeveel labels erbij zijn gekomen met -WEB-. Echt heel veel, waardoor er ook heel veel "troep" gereleased wordt. De kosten voor een vinyl liggen veel hoger dan voor zo'n digitale release. Ander punt, digitale dingen zijn veel draagbaarder (in de breedste zin van het woord) en dus handiger. Kwaliteit van een cd is gewoon beter, vinyl is van veel meer factoren afhankelijk, een cd enkel van de originele bron (ok je hebt nog verotte CD-spelers :rot: ). Eigenlijk een klein beetje hetzelfde wat Noel ook zegt ;).

Feit is gewoon, mensen die blijven hameren op vinyl zijn gewoon conservatief. Daar is verder niks mis mee, want ik verzamel zelf ook nog :)!

tot de boel crasht natuurlijk.

Crashen van die shit? Dat lijkt me niet echt gebeuren, want dan is het gewoon troep :P.
Oja code correction kan relatief makkelijk met alles wat digitaal is. Met vinyl of iets anders wat analoog is, is dit echt haast niet te doen;). Dat is wel iets moois van digitale dingen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van smtx op vrijdag 2 oktober 2009 om 13:05:
Feit is gewoon, mensen die blijven hameren op vinyl zijn gewoon conservatief

Mee eensch. :)

Uitspraak van DJ Hidden op vrijdag 2 oktober 2009 om 12:51:
De organisatie moest vervolgens het ding volledig openslopen om die CD eruit te halen.

Aan de voorkant van mijn CDJ 400 zit een klein gaatje waar je met een soort pennetje, dat aan de onderkant van de CDJ zit bevestigd, in kunt waardoor een vastgelopen CD wordt uitgespuugd... heeft de 1000 niet een dergelijke optie? Of werkte dat ook niet?

Waarschuw beheerder
De Pioneer CDJ-900 heeft bijvoorbeeld USB playback. Maar als je alleen met stick gaat draaien, zou je die speler dan wel in tweevoud (of meer) in je rider moeten hebben staan want de 800 en 1000 zijn momenteel koning. Crashen doen CDJs zelden of nooit - daarom zijn ze nu de standaard. Alleen als je CDs heel verrot zijn of de CDJ erg oud, wil het nog wel eens fout gaan. Zo draaiden we een paar weken geleden Therapy Sessions en daar slikte de 3e speler mijn CD met nieuw gebrande tracks in. De organisatie moest vervolgens het ding volledig openslopen om die CD eruit te halen. Met een USB stick voorkom je dat dan weer. ;)

Exact, daarom wil ik ook gelijk CD's helemaal overslaan. Direct door naar USB. :)

Pioneer ga ik overigens niet aan beginnen: 1300 voor de CDJ-900 en 1800 voor de CDJ-2000; oftwel 2600 en 3600 voor setjes. :roflol:

Alles heeft zijn voor en nadelen. Vinyl klinkt, mede dankzij de slechte verzorging van de apparatuur, vaak niet zo fris als CD. Dat warme, diepe geluid waar veel vinyl fanaten het over hebben is mijns inziens een combinatie van plaatruis en het werken met een analoog middel om je muziek weer te geven waardoor het altijd een heel klein beetje "off" klinkt - zelfs met een plaat die nog nooit een straal zonlicht heeft gezien.

Inderdaad, zelfde met producing hardware: geen enkele beat op analoge hardware is exact hetzelfde. Analoog vs digitaal: natuurlijk vs perfectie. Waarschijnlijk een eeuwigdurende discussie. :)

Als je echt mooi vinyl geluid wilt, moet je wel investeren in een goede set naalden - en die dan ook goed verzorgen.

Vinyl is leuk voor thuis: goede naalden, goed onderhoud en goede geluidsweergave. USB gaat het worden voor on the road. :)

Wij draaien weliswaar met CD - dat neemt niet weg dat we zeker ook van vinyl houden. Maar de keren dat het tot zijn recht kan komen, zijn helaas weinig in verhouding tot de keren dat alles klinkt als een natte krant. Met CDs vermijd je dit (deels) - en zodoende geef je je publiek en jezelf een beter gevoel over de set.

Inderdaad. En dan moet je als vinylliefhebber ook niet zeuren dat een artiest digitaal draait: organisaties hebben dat verkloot door de jaren heen, niet de artiest.

Waarschuw beheerder
Er zit wel wat in maar dat is het ook :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 oktober 2009 om 13:32:
Aan de voorkant van mijn CDJ 400 zit een klein gaatje waar je met een soort pennetje, dat aan de onderkant van de CDJ zit bevestigd, in kunt waardoor een vastgelopen CD wordt uitgespuugd... heeft de 1000 niet een dergelijke optie? Of werkte dat ook niet?

De CD speler wilde niet meer aan...

Uitspraak van Biomek op vrijdag 2 oktober 2009 om 15:43:
" the outside agency - surreal (evillollo blue fear rmx) "

Tja, mensen die "remixen" maken waar wij het bestaan niet eens vanaf weten. Blauw kan ook best eng zijn. En er zit inderdaad wat in: een aantal van m'n samples. :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Hidden op vrijdag 2 oktober 2009 om 16:04:
En er zit inderdaad wat in: een aantal van m'n samples

Hehehe :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Hidden op donderdag 1 oktober 2009 om 18:54:
http://djhidden.com/ - partyflock agenda is niet zo volledig.

Thanks Noel :) Alleen Frankie is dus aanwezig...
Artiest Reload
Waarschuw beheerder
copy/paste remixes de gekste
Artiest {SHOWLIST artist 53634, 56258, 23772}
Waarschuw beheerder
donateur
CDs draaien

Kunnen jullie al iets zeggen over hoe het staat met eventuele Cardiac digital releases? Ze willen maar niet antwoorden op m'n mailtjes.. En vind het niet tof dat Cardiac als top label zo lang op zich laat wachten..
Waarschuw beheerder
the outside agency - surreal (evillollo blue fear rmx)

Ik heb gelijk de oude master weggegooid en draai alleen nog maar deze!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Biomek op vrijdag 2 oktober 2009 om 15:43:
" the outside agency - surreal (evillollo blue fear rmx) "

Wie haalt de trekker over?

De CD speler wilde niet meer aan...

Ah zuur...

En er zit inderdaad wat in: een aantal van m'n samples.

8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eye-D op vrijdag 2 oktober 2009 om 16:54:
Ik heb gelijk de oude master weggegooid en draai alleen nog maar deze!

:roflol: Te geniaal !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van r_OY op vrijdag 2 oktober 2009 om 16:49:
Kunnen jullie al iets zeggen over hoe het staat met eventuele Cardiac digital releases? Ze willen maar niet antwoorden op m'n mailtjes.. En vind het niet tof dat Cardiac als top label zo lang op zich laat wachten..

Ik heb er al een paar keer contact over gehad met Bart van Endymion, gewoon ff PB'tje sturen (y)

Waarschuw beheerder
Blauw kan ook best eng zijn.

Als je Armin van Buuren mag geloven wel ja... ;) Dus zelfs dat was niet origineel. :P

Die maestro heeft trouwens nog een meesterlijke remix gemaakt:

Komt ook ergens vaag bekend voor. :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Komt jullie remake van Der Toten eigenlijk ooit nog uit? o:) Die's echt vele malen vetter dan het origineel :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
OMFG. Meteen op cd branden die hap.
Waarschuw beheerder
Alle Genosha en oudere releases gaan we digitaal verkopen. ZSM, maar we moeten eerst even een album, een dubbel-CD, twee Genosha-platen en twee nieuwe 175 dingen doen. Digitaal moet dan tussendoor, want we willen alles even bijpoetsen. En hoe vaker je er naar vraagt, des te langer het duurt, trouwens. Dus.