Partyflock

Forumonderwerp · 704622
66 volgers · 1122854x bekeken
Waarschuw beheerder
+45-6
Wie is er nog meer fan van de Outside Agency en hun genosha label? Vind dat ze zeer vette tracks maken. Zie ze eigenlijk alleen weinig terug op feesten.

Zie ze in de agenda alleen bij Humanoize en Hardcore Madness staan.
Wie gaat er nog meer naar Humanoize om ze daar te horen draaien?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op woensdag 17 december 2014 om 19:22:
Machinery of Death

Kwam trouwens een Deathmachine Remix van, erg benieuwd naar. Aanwijzing voor een nieuwe Easy Money Remix EP trouwens? :D
Artiest {SHOWLIST artist 174721, 144468, 2857, 97049, 45101, 132803, 8100}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Destino op woensdag 17 december 2014 om 19:43:
There's an TOA acid track coming on the next Hit n Run Records afaik.

That is correct. :)

Uitspraak van Defiler op woensdag 17 december 2014 om 16:04:
Hetzelfde geldt vind ik voor crossbreed waar ik ook veel dezelfde soort kicks hoor

Overigens..

Zelfs wat je in mainstream hardcore hoort, is niet steeds dezelfde kick. Echter, door genre-beperkingen die producers zichzelf opleggen om mainstream te klinken, worden heel vaak exact dezelfde frequenties aangesproken voor oversturing. Je krijgt dan kicks die nagenoeg identiek klinken - of in ieder geval op het "eerste gehoor" zo overkomen. Wij werken voor onze Crossbreed tracks veelal met dezelfde subfrequenties als in onze drum n bass liedjes. F, F#, G en G#. Het verschil is alleen dat wij steeds andere frequenties in het mid-gebied aanspreken en die ook oversturen op andere manieren dan conventionele hardcore. Minder overstuurd? Zeer zeker niet. Mainstream kicks hebben echter dus een heel typisch mid-geluid en dat maakt dat ze op goedkope systemen en telefoons nog steeds "hard" overkomen. Door de gewenning die veel mensen hebben met dit soort kicks worden ze dan ook nog eens ervaren als "het hardst" terwijl ze soms heel mager zijn in het sublaag. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen sublaag hebben maar soms is de mixage van mainstream veel te wollig voor wat het zou moeten zijn. Qua opzet is het vaak vrij eenvoudig en heel makkelijk scheidbaar - dus de enige conclusie die je dan kunt trekken is dat sommige tracks net iets langer in de oven hadden mogen zitten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op woensdag 17 december 2014 om 19:55:
nieuwe Easy Money Remix EP

Die Dirty track blijft wel een favorietje tijdens het mixen bij mij hoor :D

Uitspraak van DJ Hidden op woensdag 17 december 2014 om 22:07:
Mainstream kicks

typisch mid-geluid

mager in het sublaag

Pok pok pok... Fucking irritante kicks.
Anyway, doordat ze dus dit doen:
genre-beperkingen die producers zichzelf opleggen

"Klinkt" alles hetzelfde. En dat is echt killing voor de muziek imo.
Vorig jaar na 10 jaar ofzo weer eens bij MOH geweest...gelijk weer van genezen.
De industrial zaal was daarintegen wel leuk. Foxhound en TOA. ;)

Ik hoop dat er ooit weer een Qore komt. (En een Genosha Labelnight :p )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demanufacturer op donderdag 18 december 2014 om 12:05:
was de shit

Was?
Shit?
Zo praat je toch niet over iets wat je leuk vind knul? ;)
Artiest {SHOWLIST artist 92354, 20807}
Waarschuw beheerder
-1
Mensen ik heb een Facebook pagina aan gemaakt speciaal voor een van de beste sub stromingen van hardcore namelijk :INDUSTRIAL HARDCORE!!!

Https://www.facebook.com/pages/Industrial-Hardcore/848766605163199

Dagelijkse updates met tracks, movies , pictures ,interviews , partyinfo and many more about industrial hardcore...

Like , share and let People get infected by this type of raw hardcore music!!!

Waarschuw beheerder
+1
Rot eens op met je spam trut!
Wie vlopt em?:lol:
laatste aanpassing
Artiest Trebor
Waarschuw beheerder
+1
Ik merk trouwens dat er ook steeds meer hardere neuro uit komt. Denk Mefjus, Evol Intent en Eye-D met Jim Skynner, Noisia met Running Blind en Audio met Gotham waarbij die weer terug gaat naar de sfeer van z'n oudere tracks.

Die eerste track.. Sowieso is Mefjus wel erg lekker bezig de laatste tijd. Zat tracks van hem die qua hardheid makkelijk in een crossbreed setje zouden kunnen.

Deze track bijvoorbeeld had ik echt nooit verwacht onder RAM records.

Waarschuw beheerder
+1-1
Renoise jij ben best een beetje irritant

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 december 2014 om 16:26:
Renoise jij ben best een beetje irritant

:gaap:
Joh... welkom op pf :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Destino op woensdag 17 december 2014 om 19:43:There's an TOA acid track coming on the next Hit n Run Records afaik.
That is correct. :)

Dat is Vegetable, toch? Is hier al meer info over?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 december 2014 om 17:11:
Joh... welkom op pf :bye:

Had ik niet verwacht van iemand van jouw leeftijd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van de echte opa drokz op zaterdag 13 december 2014 om 19:43:
@blixem die track die producer draait is: Believe - misled youth

Mucho Gracia. kan deze echter nergens vinden. google en youtube zeggen dat ik poep praat.
edit, kom deze wel tegen in wat sets op lsdb. verder kom ik niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Iemand hier die Dither Remix van Micromakine - Cyberman al gehoord? Is al weer even uit, maar zit een klein stukje acid van TOA in verwerkt, hihi.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

(k)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 december 2014 om 17:26:
Mwa... Ophidian doet 't, Miss Hysteria doet 't, Embrionyc doet 't...

Ik zei ook..in mijn optiek. En dan nog is een melodie heel breed. Dat is een opeenvolgend clubje noten in verschillende toonhoogtes. Ik bedoel een bepaald soort melodie.
Daarnaast vind ik de combinatie "industrial kick" met melodieën zoals ik het bedoel niet mooi. Ja...het kan, alles kan.
Kan me dat nummer voor het songfestival van Anouk nog herinneren. Dat was een nummer met ongebruikelijke akkoorden. Ook dat kan. Feit is dat dat niet lekker in het gehoor ligt.
Kijk alle pop/rock tracks na en de meerderheid bestaat uit een samenvoeging van dezelfde akkoorden alleen net ff anders gespeeld. Er zijn een aantal akkoorden die nu eenmaal lekker in het gehoor liggen en waar men vaak weer op uit komt.
Je hebt ook mensen die weglopen met kunst omdat het zo apart is terwijl het iedereen vind dat het er niet uitziet.

Overigens..

Ik hoor een hoop verschillende kicks idd, Het zal ook aan de tracks liggen die ik ken, ben er namelijk niet heel erg in thuis. Echter wat ik langs hoor komen VIND ik veel van t zelfde, dat geldt ook voor het genre. Laten we het er op houden dat het me niet heel erg kan bekoren ondanks dat ik graag hardcore en D&B luister.

Zelfs wat je in mainstream hardcore hoort, is niet steeds dezelfde kick. Echter, door genre-beperkingen die producers zichzelf opleggen om mainstream te klinken, worden heel vaak exact dezelfde frequenties aangesproken voor oversturing.

Weet ik. Je spreekt over producers die zichzelf opleggen om mainstream te klinken, maar uitgaande van bovenstaande denk ik dat dat type kick nu eenmaal het beste past bij mainstream, althans iig de melodietjes in majeur-mainstream. Het kan echter ook zijn dat we het nu eenmaal gewend zijn. Ik ben ook lichtelijk autist, vandaar dat ik wss lastig met verandering om kan gaan ;)

Door de gewenning die veel mensen hebben met dit soort kicks worden ze dan ook nog eens ervaren als "het hardst" terwijl ze soms heel mager zijn in het sublaag

Tja er zijn goede kicks en minder goede. Dat hoor ik wel omdat ik zelf ook pogingen doe om te produceren. Maar een goed voorbeeld was wel die Rage Reset kick die ik eerder langs zag komen. Men vind dat een harde kick terwijl het een vreselijke slecht geproduceerde kick is.
Een ander voorbeeld daarvan vind ik bijvoorbeeld Voices van Face Hoover. Vond ik toentertijd een leuke plaatje, Die kick had een lekkere klank, maar er zat geen sublaag in.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Defiler op donderdag 18 december 2014 om 22:37:
Ik hoor een hoop verschillende kicks idd, Het zal ook aan de tracks liggen die ik ken, ben er namelijk niet heel erg in thuis. Echter wat ik langs hoor komen VIND ik veel van t zelfde, dat geldt ook voor het genre. Laten we het er op houden dat het me niet heel erg kan bekoren ondanks dat ik graag hardcore en D&B luister.

Het is net wat je referentie punt is. Jij kan vinden dat een appel en een peer op elkaar lijken (allebei fruit), of je kan je verdiepen in fruit en zeggen dat het totaal niet op elkaar lijkt (qua vorm, smaak etc). Ik denk dat je inderdaad de juiste conclusie trekt hier :-)
Waarschuw beheerder
+3
Er zijn vandaag de dag weinig mainstream hardcore releases meer die mij echt kunnen bekoren, maar een track als 'The Hammer of the Devil' van Alien T geeft de burger weer moed
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJkrat op maandag 15 december 2014 om 19:51:
Ik hoop dat jullie hem leuk vinden, en zo niet dan niet.

Ik vind hem leuk Pieter :)

Waarschuw beheerder
waj00, ekte ekteng hardkoor vee es teeeeee
Waarschuw beheerder
do or die remix komt.zal alleen nog wat duren.

Artiest Natrion
Waarschuw beheerder
Uitspraak van addiQted op donderdag 18 december 2014 om 23:29:
'The Hammer of the Devil' van Alien T

Gister nog gehoord op Hardcore XL :cheer:

Zag net trouwens deze langskomen op FB en uit nieuwsgierigheid ook even aangeklikt, vooral ook vanwege de beschrijving:

Just as there are authors of literature that aim to depress, so there are sounds that aren't meant to bring pleasure. Sometimes, there are feelings that aren't meant to surface, but they do, in the form of sound.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat men er hier van vindt. Klonk mij eerst als een grote brok herrie, maar uiteindelijk moet ik zeggen dat het toch wel wat heeft, vrij inspirationeel zelfs, vooral die melodie bij 4 minuten draagt echt bij aan het gevoel. Niet bedoeld inderdaad om mooi te zijn, maar je kunt toch een emotie erin horen die ik ook persoonlijk herken, eigen tracks als In Valle Mortis zijn op eenzelfde soort gevoel gebaseerd.
Ik denk dat zo iemand als Aneira dit wel kan waarderen, maar ben dus ook wel nieuwsgierig wat anderen hier nou van vinden, herkennen jullie de emotie/pijn erin of klinkt het jullie gewoon als een grote bak herrie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 18:20:
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat men er hier van vindt.

Ik snap het wel. Hier wordt ik ook depressief van.

Waarschuw beheerder
Ik ben daar nooit zo naar op zoek, een depressie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 20:48:

Wie wel?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Defiler op zaterdag 20 december 2014 om 21:00:
Wie wel?

De Laar, schijnbaar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 20:48:

Het is ook meer dat je muziek luistert die bij je mood van dat moment past :P
Heb bij mezelf eigenlijk al gemerkt dat vrolijke muziek luisteren om mezelf op te vrolijken niet werkt, kan op zulke momenten beter wat agressieve muziek luisteren om het af te reageren en voel me daarna dan juist vaak een stuk beter.
Al zal dit ook geen track zijn die ik op me mp3 zou zetten, voel me zelden zo slecht als wat in die track geuit wordt, maar vind het wel een coole track verder :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:06:
Het is ook meer dat je muziek luistert die bij je mood van dat moment past :P
Heb bij mezelf eigenlijk al gemerkt dat vrolijke muziek luisteren om mezelf op te vrolijken niet werkt, kan op zulke momenten beter wat agressieve muziek luisteren om het af te reageren en voel me daarna dan juist vaak een stuk beter.

Haha... ik heb dat nou bijna nooit dat ik muziek op zet als ik me kut voel dat daarbij past. Als ik vrolijk ben wel wat sneller.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:06:
Het is ook meer dat je muziek luistert die bij je mood van dat moment past

Nou, als ik dit ga luisteren als ik al niet lekker in mijn vel zit wordt ik wss moorddadig of suïcidaal ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:10:
Haha... ik heb dat nou bijna nooit dat ik muziek op zet als ik me kut voel dat daarbij past. Als ik vrolijk ben wel wat sneller.

Klinkt het ook zo veel mooier van altijd (L)
Bijv. als je liefdesverdriet hebt, lekker zielige liedjes luisteren (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Defiler op zaterdag 20 december 2014 om 21:15:
Nou, als ik dit ga luisteren als ik al niet lekker in mijn vel zit wordt ik wss moorddadig of suïcidaal ;)

Dat dus!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:17:
Klinkt het ook zo veel mooier van altijd (L)
Bijv. als je liefdesverdriet hebt, lekker zielige liedjes luisteren (L)

Mjah, soms.... het helpt wel als het dan Nederlandstalig is ook soms. Dat komt het makkelijker aan of zo.
Maar wat ook is: ik ben van nature niet zo gefocust op songteksten. Tegenwoordig al wel wat meer dan vroeger.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Defiler op zaterdag 20 december 2014 om 21:15:

Misschien dat ik daarom zo fucked up ben 8)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:25:
Mjah, soms.... het helpt wel als het dan Nederlandstalig is ook soms. Dat komt het makkelijker aan of zo.
Maar wat ook is: ik ben van nature niet zo gefocust op songteksten. Tegenwoordig al wel wat meer dan vroeger.

Heb ik ook op zich wel, pas na een tijdje beginnen me dingen op te vallen. Bij bovenstaand nummer dus ook, merkte pas na een tijdje hoe poëtisch die tekst ook is :P Maar Nederlandstalig heb ik al helemaal een hekel aan... Alleen Nederlandse hiphop kan ik wel waarderen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:32:
Heb ik ook op zich wel, pas na een tijdje beginnen me dingen op te vallen. Bij bovenstaand nummer dus ook, merkte pas na een tijdje hoe poëtisch die tekst ook is :P Maar Nederlandstalig heb ik al helemaal een hekel aan... Alleen Nederlandse hiphop kan ik wel waarderen.

Ja, ik probeer het tegenwoordig al meer dan ik eerder altijd deed, wat idd, de tekstbeleving voegt toch wel wat toe. Normaliter ben ik echt van het luisteren naar de melodieën. wat bij mij ook neveneffecten kan hebben als muziek dat de meeste mensen heel fout vinden (vanwege de tekst meestal), dan leuk juist vinden.. Om de melodieën en harmonieën en zo. Vaak kom je dan toch meer op de catchy dingen uit.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:32:
Maar Nederlandstalig heb ik al helemaal een hekel aan... Alleen Nederlandse hiphop kan ik wel waarderen.

Nederlandstalig kan heel mooi zijn, mits je de pareltjes er een beetje uithaalt. Ik heb het uiteraard niet over Frans Bauer, Corry Konings en dat soort meuk. ;p

Waarschuw beheerder

Ik vind het wel een leuke track. Ik houd erg van die duistere sfeer en daar voel ik me wel goed bij. Zou een perfecte track zijn om een lekkere rhythmic noise set mee te openen ofzo.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:37:
Normaliter ben ik echt van het luisteren naar de melodieën. wat bij mij ook neveneffecten kan hebben als muziek dat de meeste mensen heel fout vinden (vanwege de tekst meestal), dan leuk juist vinden..

Dat heb ik dus ook ja, kan ook bijvoorbeeld heel foute hiphop luisteren om die reden 8)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 december 2014 om 21:37:
Nederlandstalig kan heel mooi zijn, mits je de pareltjes er een beetje uithaalt. Ik heb het uiteraard niet over Frans Bauer, Corry Konings en dat soort meuk. ;p

Heb er echt een schijthekel aan, ook als me ma Nederlandstalige muziek aan heeft staan :P De enige die ik een beetje kan waarderen is Guus Meeuwis, als geboren Brabander he :P

Waarschuw beheerder
Ja daar hou ik wel van. Alleen bij dit nummer zit er wel een irritante schreeuwlelijk doorheen :P
Waarschuw beheerder

Nee, doet me niks.
Dit dan weer wel, al tijden één van mijn favo sets :)

Waarschuw beheerder
ik zat net nog even de set van Thunderdome cd release op q-dance radio te luisteren en met name het gesprek met Promo. Hij vertelde dat de scene weer "stil staat". hij ging verder in op het begeleiden van talent. Dit zette mij even aan het denken.

iets wat mij bij opkwam: staat hardcore nu inderdaad weer stil / zit het weer in een dip?
Bedoeld hij de mainstream of totale scene?

Elke paar jaar komt dit verschijnsel naar voren. iets cyclisch. is dat reden tot zorgen?

1998 was zo een periode t/m 2001. dat herinner ik me nog goed. Ook TD 2001 en producer.

echter als ik nu terug kijk op de afgelopen 16 jaar kan ik toch niet zeggen dat hardcore nog hetzelfde is. Dat is voor mij positief.

na 98 kwam promo met de file serie
daarna kwam langzamere sound op met voor mij Armageddon Project als vernieuwing
toen Frenchcore
mogelijk tegelijk werd UK hardcore meer gedraaid.
daarna veranderde de mainstream weer met nieuwe artiesten
laatste jaren natuurlijk de invloeden van andere stylen, ook op de grote feesten. je ziet bijvoorbeeld ook op een Qlimax hardcore. gaan we meer naar een scene waar men gewoon voor goede muziek komt?
natuurlijk ook de invloeden van DNB en het daaruit gegroeide crossbreed.
en als ik wat aftermovies zie van dit jaar van Q-dance powerhour en Pussylounge worden veel oude tracks weer in een nieuw jasje gestoken. publiek gaat echter nog steeds los.

er zijn natuurlijk nog veel meer "sub-stromingen" gekomen.

vraag aan jullie;
hoe definiëren jullie een dip / stil staan?
is er nu inderdaad een dip? of een ander fenomeen?

ikzelf heb me nooit hoeven vervelen qua harde elektronische muziek. er kwam / of ik ontdekte altijd wel iets nieuws wat me aansprak. Je eet toch ook niet 3 jaar elke week hetzelfde?

edit; bedenk me ook net dat er mogelijk iets is als nieuwe subs en het goed toepassen op feesten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat de hardcore qua afzetmarkt een behoorlijke dip beleeft in Nederland. Waar er in de periode 2002-2006 elke week 85 feesten waren, is het nu hard zoeken als je naar een behoorlijk hardcore feestje wilt binnen een straal van zeg 40 km.

Dit komt denk ik vooral door de enorme hardstyle stroming. Die is denk ik wel bijna net zo groot als gabber was. Vooral ook omdat dit "hip" is, je kan er ook best heen als je het normaliter niet de hele dag luistert.

Zo maar even wat dingen die in me op kwamen. Verder is hardcore diverser/versplinterder (huh is dat een woord) dan ooit. Denk ik tenminste, in ieder geval heb ik het sinds 2001 toen ik het weer ging luisteren, na de 98-01 dip, niet zo divers gehoord. Dan bedoel ik alle substromingen. Sommige van die stromingen klinken dan juist weer ontzettend hetzelfde. Een mainstream feestje in 2003 was eigenlijk heel divers qua sound. Dat is nu juist niet meer. Een mainstream feestje hoor je nu alleen maar dezelfde kicks, iets dat hier ook al eerder aangekaard is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op zondag 21 december 2014 om 16:37:
Verder is hardcore diverser/versplinterder (huh is dat een woord) dan ooit. Denk ik tenminste, in ieder geval heb ik het sinds 2001 toen ik het weer ging luisteren

heb ik ook. afzetmarkten ook. vroeger was het echt een hype dus kocht men alles (mogelijk ook vanuit social pressure)

soort feesten ook. op een gegeven moment ging ik liever naar club r_AW. nu heb je de prspct feesten. die mensen gaan niet meer standaard naar de grote raves.

publiek is ook kritischer en daarbij is de "multimedia taart" ook meer verdeeld. ga je naar een rave of koop je GTA5?
ga je naar een rave? koop je de iphone? koop je die extra console? koop je een game? waar koop je je muziek? online of fysiek.

denk ook dat een groot gedeelte van inkomsten wat vroeger besteed werd aan de grote partijen nu opgaat aan meer indepent muziek / uitgevers. en mogelijk ook naar de artiesten zelf. iedereen kan zijn muziek nu aanbieden zonder tussenkomst van een distributie partij.

het landschap is gewoon veranderd.

en wat betreft grote feesten in de nabijheid; vroeger waren er ook veel "net niet" feesten en die niet goed liepen.

edit; en als je nu naar een feest gaat betaal je de ticket, liefst ook nog CD en DVD en andere merchandise wat niet goedkoop is. wat verwacht een organisatie? (ook gezien economie nu)
laatste aanpassing