Vind dat wel erg herkenbaar moet ik zeggen haha. Dingen waar je perongeluk achter bent gekomen en dan vervolgens niet meer weet hoe je het hebt gedaan als je het later hetzelfde wil herproduceren
Maar het is vrij logisch dat je je zelf de hele tijd wilt overtreffen. Zo groei je tenminste als producer zijnde. Je hebt artiesten die nogsteeds vasthouden aan hun sound van 6/7 jaar geleden en je ziet gewoon dat die langzaam maar zeker de vergetelheid in zakken.
Kon het op google eigenlijk nergens vinden die term, al spreekt het al vrij voor zich

Maar ik heb nu ook een notitie liggen waar ik alle "trucjes" van me die ik normaal gesproken nog altijd op een nummer doe in heb vermeld, voor het geval ik ze een keer vergeet... Eigenlijk de bedoeling dat ik die nog even nacheck voor ik een release uitbreng, maar komt er meestal alsnog niet van

Gelukkig doe ik de meeste dingen nu al automatisch...
Wel maak ik me zelf niet zo heel druk over dat syndroom, wel af en toe de paranoïde angst van stel dat op een dag opeens me inspiratie op is, maar ik heb zo veel snippets liggen dat dat de eerstkomende tijd nog echt niet aan de zaak zal zijn

Maar in principe heb ik niet zo de drang dat ik per release me vorige release wil overtreffen, mijn tweede EP is (vind ik) sowieso wat minder sterk dan me eerste, behalve op mixgebied dan, maar dat is niet iets wat ik erg vind, een nummer is zoals ie moet zijn en als ik 'm leuk vind klinken release ik 'm. Qua mix wil ik wel zeker groeien, maar bij de muziek zelf focus ik er niet zo op dat een track nog vetter moet zijn dan de tracks van me vorige release, ik denk dat je je dan een beetje naar een doodlopend punt toewerkt, op een gegeven moment kan het gewoon niet vetter

Zo kun je dat bij films of bij verhalen van video games ook doen, verhaal wordt steeds epischer tot het op een gegeven moment over het einde van de wereld gaat... En daarna dan, hoe maak je het nog epischer?

Dus wat mij betreft zie ik me tracks eigenlijk gewoon als elk een ander verhaal, met elk een eigen thema, en zo nu en dan komt er weer eens een echt epische plaat uit, andere keren gewoon tracks die niet per se dikke hits zijn, maar wel leuk om te luisteren

Maar wat ik ook vooral een beetje jammer vind wat die artiesten betreft waar je het over hebt, zijn het soort artiesten dat wel elke week weer nieuwe tracks af heeft (en er nog trots op is ook dat ze het zo snel "kunnen") maar gewoon niks doen om hun belabberde sound omhoog te krijgen. Dat ze die extra tijd dan daarin steken...
/rant
mijn eerste release is vanaf maandag uitgekomen op Juno, Beatport, Trackitdown etc.. 
Cool man, gefeliciteerd, straks es checken
Morgen trouwens ook weer voor de liefhebbers een nieuwe Horror Show van mij op Hardsoundradio, dit keer met gastmixen van Insectoid In Isolation (aka Shatterling) en Names Are Irrelevant. Die van Shatterling is wel echt cool moet ik zeggen, vol variatie, precies zoals ik het graag zie

Dark Jazz, Dark Ambient, Crossbreed, vanalles komt voorbij

Me eigen mix is dit keer geen Doomcore, maar voor de verandering eens een wat snellere mix rond de 175 bpm met o.a. Darkcore en Crossbreed, maar ook nog wat Ambient tussenstukjes en verrassingen zoals gewoonlijk
En nu trouwens mijnheer Voshond en die Speakerduivel op de Ben Harder Show, was ook wel een lekker setje van Voshond, deed me aan die van Intersection toen denken, die was ook echt lekker