Partyflock

Forumonderwerp · 699445

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Jongen steekt vriendin twee keer in brand

Uitgegeven: 17 augustus 2004 10:14
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2004 11:10

LEEUWARDEN - Een 16-jarige jongen uit Leeuwarden heeft vorige week zijn evenoude vriendin twee keer in brand gestoken. De jongen zou hebben gehandeld uit jaloezie. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt. De jongen is maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Hij goot vorige week maandag terpentine over zijn vriendin, waarna hij haar tot twee keer toe in brand stak. Zij werd na opname in het Medisch Centrum Leeuwarden doorgestuurd naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar haar toestand is stabiel, meldde de politie.

De verdachte dacht dat zijn vriendinnetje op vakantie met een andere jongen had gezoend. Het is zeer de vraag of dat ook echt zo was, aldus de politie.

De jongen liet het meisje vorige week in zijn huis komen, waarna hij haar op een stoel voor een computer neerzette. Op het beeldscherm had hij een tekst met de strekking 'jij bent er geweest' geschreven. Hij 'schreef' daarop zijn naam met een mes op de borst van het slachtoffer. Daarna stak hij het meisje twee keer in brand.

Brandwonden

Het meisje liep tweede- en derdegraads brandwonden op. De jongen zette haar onder de douche en bracht haar vervolgens naar een ex-vriendin van hem. Die bracht het slachtoffer pas een dag later naar het ziekenhuis.

---

dat mokkel kijkt ook wel uit om in haar leven nog 1 keer vreemd te gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Je vind dit een zieke opmerking maar wil wat die jongen gedaan heeft wel afschuiven op een complete cultuur? Dat is zeker wel normaal?laatste aanpassing: 17 augustus 2004 18:09

Jij vind het geen zieke opmerking ? Dan ben je net zo ziek als hij. Ik heb d'r over dat ik er de humor niet van kan inzien. Heb ik het dan in deze opmerking over iets afschuiven op een complete cultuur ? Nee, dus :no:. Je haalt iets aan dan iig niet bij mijn reactie op deze opmerking past. Beetje vreemde manier van discussie voeren :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg en vind helemaal niets van die opmerking, maar jij vindt een grapje misplaatst maar vind het normaal om een cultuur de schuld te geven voor de acties van 1 gek. Ik vind wat jij in het begin beweerde ernstiger dan een grapje.

Je kan kan wel gaan zeiken over 'cultuur', ik houdt het liever bij 'geestelijk ziek'.

Ik ben de hele middag al bezig om dat te bewijzen... ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Je haalt iets aan dan iig niet bij mijn reactie op deze opmerking past.

Niet op je ene reply, wel op je gedachtengang in dit topic. Lees wel, in dit topic. Ik weet niet hoe je verder denkt... ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Niet op je ene reply, wel op je gedachtengang in dit topic. Lees wel, in dit topic. Ik weet niet hoe je verder denkt...

Blijkt wel hoe je in mekaar steekt als je je niet eens uit durft te spreken over zo'n zieke opmerking. Een opmerking die over de rug van een een verminkt meisje probeert lollig te zijn.

Laat ik je vertellen dat ik zelf een half jaar in Egypte heb gewoond en uitgebreid de islamitische cultuur heb kunnen opsnuiven dus ga mij niet vertellen waarover ik praat. Heb zelf dmv voorlichting voordat ik er naartoe ging en door persoonlijke ervaring kunnen ervaren hoe een moslimcultuur werkt. Ik weet niet of jij hetzelfde kunt zeggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb me er genoeg in verdiept dat ik kan zeggen dat er allemaal verschillende culturen en mate van extremisme in zit. Van bijna niet gelovig tot extreem gelovig. Van schrikbewinden in de ene landen tot bijna westerse culturen in andere landen. Ik beweer tenminste niet dat wat die jongen gedaan heeft een resultaat of uitvloeisel van een cultuur of geloof is. Dus ik kan wel met je in discussie. Ik geef toe dat je dan een aardige ervaring opgebouwd hebt maar die komt uit 1 land. Er zijn veel verschillende landen die weer anders met geloof en cultuur omgaan.

En nog even iets. Ik heb het over je gedachtengang in dit topic. Jij beweert al dat je weet hoe ik in elkaar steek. Dat is al een verschil. Ik moet je eerst een poos meemaken voor ik dit kan zeggen. ;)

En wat zegt het over mij dan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik moet je eerst een poos meemaken voor ik dit kan zeggen.

Liever niet :S

Ik geef toe dat je dan een aardige ervaring opgebouwd hebt maar die komt uit 1 land

Ben dan ook wel benieuwd naar jouw ervaring.
Gedurende mijn verblijf in Egypte ook regelmatig in Israel geweest dus ik kan ook zeggen dat ik daar het nodige vanaf weet :yes:.

En wat zegt het over mij dan?

Het zegt mij iig dat je veel uit (schoolboekjes) haalt en wat minder naar de realiteit kijkt. Misschien moet je die zwarte zonnebril eens afzetten zodat je een wat realistischere kijk op de hedendaagse maatschappij krijgt.
En je weet het verschil niet te onderscheiden tussen een ziekelijke opmerking en een mening. Dat is nog minder :S
laatste aanpassing
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
ik kan me best voorstellen dat je flipt als je vriendin is vreemdgegaan

maar om dan zoiets te doen dan ben je wel heel ziek in koppie lijkt mij

Voordat het meisje naar haar vakantiebestemming vertrok, had ze al geprobeerd de relatie te beëindigen. Zolang die duurde manipuleerde hij haar en wist hij haar telkens weer op te zoeken.

hmm hoezo beetje bezitterig:vaag:

ze wou van em af maar hij manipuleerde haar en daarna te zeggen dat ze vreemd ging en in de fik te steken

somige mensen zucht
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Laat ik je vertellen dat ik zelf een half jaar in Egypte heb gewoond en uitgebreid de islamitische cultuur heb kunnen opsnuiven dus ga mij niet vertellen waarover ik praat. Heb zelf dmv voorlichting voordat ik er naartoe ging en door persoonlijke ervaring kunnen ervaren hoe een moslimcultuur werkt. Ik weet niet of jij hetzelfde kunt zeggen.

Met alle respect: maar is dat representatief?
Egypte is Saudi-Arabië niet, is Pakistan niet, is Oezbekistan niet, is Turkije niet, is Koerdistan niet enz.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een k*tkneus ben je dan als je dat doet!! hij zal wel weer een slechte jeugd gehad hebben ofzow waardoor die straf minder word! Nou van mij mag die kneus levenslang krijgen!!

:bah:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Liever niet :S

Klopt, dan zouden we ruzie krijgen denk ik. ;)

Ben dan ook wel benieuwd naar jouw ervaring.
Gedurende mijn verblijf in Egypte ook regelmatig in Israel geweest dus ik kan ook zeggen dat ik daar het nodige vanaf weet .

Veel eigen studies en met moslims gepraat. En niets uit schoolboeken. Dan kan ik mijn eigen beeld vormen. Veel op internet en boeken lezen.

Misschien moet je die zwarte zonnebril eens afzetten zodat je een wat realistisere kijk op de hedendaagse maatschappij krijgt.

Het feit dat jij na een paar replies al weet hoe ik in elkaar steek zegt wel dat jij leeft met vooroordelen. En dat zeggen al jouw replies hier ook. Ik bekijk alles van beide kanten. Jij maar van 1 kant. Blijkt wel weer uit je ervaringen. Nu zijn het al 2 landen waar je geweest bent. Zo, dan heb je echt wel veel kunnen leren over de moslimcultuur zonder een boek erbij gehad te kunnen hebben. Ik denk dat de turken en de afghanen alles net even iets anders aanpakken. Zo zijn er nog veel meer landen die alles net even wat anders doen dan andere moslimlanden. Dus houd jij het maar bij jouw ervaringen in Egypte en israël, dan heb je echt een objectief beeld. (y)

Verder over je replies, een paar INDIVIDUEN doen wat verkeerd en hebben hetzelfde geloof en misschien cultuur. Jij geeft gelijk dat de schuld. Waar of niet? Ik quote je uit eerdere replies:

Zullen we het erop houden dat extreem veel moslims extremistisch zijn ?

Het is helemaal niet erg als ze hun cultuur hier mee naar toe nemen. Maar als die cultuur inhoud het op zo'n gruwelijke wijze doden of verminken van mensen is dan weet ik niet wat ze hier te zoeken hebben. Dit is niet discriminerend bedoeld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dan ben je echt ziek in je hoofd zeg:s
Veel sterkte voor het meissie
je staat elke keer weer versteld van wat je hoord
Waarschuw beheerder
donateur
Egypte is Saudi-Arabië niet, is Pakistan niet, is Oezbekistan niet, is Turkije niet, is Koerdistan niet enz

Dat klopt :yes:. En Nederland is Belgie niet, is Frankrijk niet, is Duitsland niet, is Spanje niet enz.
Maar het is wel een islamitische cultuur. Een cultuur die in het teken staat van de Islam. Dat zie je op iedere straathoek en dat merk je aan de mensen. Het leven daarzo is erop ingericht.
Onze cultuur is niet dezelfe als die van bv Belgie maar echt extreme verschillen zijn er niet. Zo verschilt de Turkse cultuur ook niet extreem van bv de Egyptische (ook eigen ervaring). Maar er zullen ongetwijfeld verschillen zijn. Ik heb het alleen over "het algemeen"

Waarschuw beheerder
donateur
Dat klopt . En Nederland is Belgie niet, is Frankrijk niet, is Duitsland niet, is Spanje niet enz.
Maar het is wel een islamitische cultuur. Een cultuur die in het teken staat van de Islam. Dat zie je op iedere straathoek en dat merk je aan de mensen. Het leven daarzo is erop ingericht.
Onze cultuur is niet dezelfe als die van bv Belgie maar echt extreme verschillen zijn er niet. Zo verschilt de Turkse cultuur ook niet extreem van bv de Egyptische (ook eigen ervaring). Maar er zullen ongetwijfeld verschillen zijn. Ik heb het alleen over "het algemeen"

Maar binnen Egypte, Saudi-Arabië, Pakistan en Turkije zit al wel veel meer verschil dan tussen belgië en Nederland. Ook binnen de eu heb je cultuurverschillen. Dus als een belg iets doet vanuit zijn cultuur dan hoeft dat niet voor heel de eu te gelden... ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die kerel zouden ze ritueel moeten slachten....

Waarschuw beheerder
erg triest als je zoiets doet.

erg sneu voor t meisje.

na dat hij t gedaan had heeft hij een rap gemaakt dat het m spijt nou dat is dus mooi te laat..!!!

Waarschuw beheerder
gewoon die vuile hond in de fik zetten door dat meisje!!!!!
Waarschuw beheerder
:no: T gaat weer helemaal nergens over....

Wat een gast... :X

Waarschuw beheerder
Sweet Lady ik zag dat jij 16 bent he. Moet je voorstellen als zo''n hele mooie meid als jou het slachtoffer van dit zou moeten worden door een of andere psychopaat die zo jaloers is en dingen in gaat denken en tot in staat is tot deze 'daden'!! Ik moet er nie aan denken man, krijg bijna traanoogjes er van.....

Voor dingen als dit pleit ik voor de doodstraf terug, ook bij minder jarigen!
Waarschuw beheerder
donateur
ik ken dit meiske wel....

vind het echt vreselijk :(
hoop dat die vent het daglicht nooit meer ziet!!!

afschuwelijk wat er gebeurd is... :(
te triest voor woorden...

meer heb ik niet te zeggen.... :(

Waarschuw beheerder
donateur
Erg ziek en verschrikkelijk triest.

Hopelijk houd die meid er geen blijvende lichamelijke schade aan over... :(
Waarschuw beheerder
donateur
Hopelijk houd die meid er geen blijvende lichamelijke schade aan over

2 x in de brand gestoken...
pas een dag later naar het ziekenhuis...
EN zn naam in dr borst gegrift...
Waarschuw beheerder
donateur
De jongen zette haar onder de douche en bracht haar vervolgens naar een ex-vriendin van hem. Die bracht het slachtoffer pas een dag later naar het ziekenhuis.

Dus die ex-vriendin is ook medeplichtig?

Waarschuw beheerder
donateur
2 x in de brand gestoken...
pas een dag later naar het ziekenhuis...
EN zn naam in dr borst gegrift...

Sjah, het kan..hangt beetje vanaf hoe ernstig ze verbrand is, maar als je ziet wat ze tegenwoordig allemaal kunnen is er een kans...

Dus die ex-vriendin is ook medeplichtig?

eigenlijk wel, ja.
Maar ze zal wel zeggen dat ze erg bang was ofzo :s
Waarschuw beheerder
freakygirl22 17 augustus 2004 17:59
Mensen moeten eens gewoon normaal doen...

Tjah en dat is nu net waar het over ging, en de discussie was niet zo zeer een hele bevolkingsgroep, maar hoe die cultuur over dat soort dingen denkt en dat het daar dus vaak uit voort vloeit.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oow niet weer he.

Koekert wat weet je nou precies over de Iraaks-Koerdische Cultuur? Ga met een koerd praten.. lees er aub wat over.
Waarschuw beheerder
donateur
Wel opmerkelijk dat wanneer een moslim iets doet dat verklaart dmv de cultuur, als een westerling zoiets doet is het: "wat een gek".

Waarschuw beheerder
donateur
Wel opmerkelijk dat wanneer een moslim iets doet dat verklaart dmv de cultuur, als een westerling zoiets doet is het: "wat een gek".

Vind je dat niet logisch dan 909??? ;p Volgens de mensen hier is dat vrij normaal hoor. Wij doen toch niets fout!! Nee, alles wat hier fout gaat zijn idd gekken en die cultuur van hun is bij voorbaat fout!! Jammer dat mensen hier zo makkelijk een oordeel over 1,5 miljard mensen hebben klaarliggen. :S
Waarschuw beheerder
WIe heeft er GVD in dit topic gelezen dat t irakees of weet ik veel wat is die dit geflikt heeft.. Het is altijd wel lekker makkelijk om t op die mensen af te schuiven...

Het is gewoon ZIEKELIJK
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oow niet weer he.

Jah sorry ben pas net weer thuis dus kon daarstrx niet door blijven gaan ;P

Maar okeej gaan we dan ff een topic openen waar de krankjorum daden van uit de westerse cultuur vandaan komen. Ook prima.

Het gaat er mij niet om om er een hele bevolkongsgroep/cultuur op aan te kijken. Maar de bloedwraakdaden komen wel degelijk voort uit cultuur. En jah ook uit opvoeding maar die wordt ook grotendeels bepaald door een cultuur.

En heb mij al heel breed verdiept in de verschillende stromingen, en klopt niet overal zit het zo in elkaar, maar ook onder hun blijven zoals je het misschien met het christelijke geloof kunt vergelijken een soort van gereformeerden die aan de middeleeuwse waarden en normen blijven vast houden. En onder deze groep vallen de meeste boosdoenders (dus ook niet die hele groep...). En wat ik al eerder zei
En wat vaak het probleem is hier in nederland (en andere landen ook vast en zeker) is dat de mensen die hier naartoe zijn gekomen voor of gastarbeid of asiel veelal niet uit de grote steden komen maar juist uit de kleinere dorpen die weinig in contact staan met de buitenwereld. En die zijn dus ook aan de oude (primitieve) leefwijze zijn blijven vast houden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wat veel mensen op dit forum doen is vergelijkbaar met de volgende hypothetische situatie:

Je hebt 2 teams die tegen elkaar voetballen. Van die 22 mensen op het veld, daarvan moet het ene team laten we zeggen fc moslim alle moslims voorstellen en het andere team fc westen de westerlingen. Vervolgens is er ook een westerse scheidsrechter (dit moeten wij met onze oordelen voorstellen). Nu maakt een speler van fc moslim een overtreding. En een ernstige. En wat er nu gebeurt is hetzelfde als wat veel mensen op dit forum ook doen. De scheids stuurt het hele team van het veld met een rode kaart!

Is dit eerlijk? Nee! Maar toch gebeurt het hier. Waarom? vraag ik deze mensen.

Waarschuw beheerder
donateur
bloedwraakdaden

Mensen gebruiken dat om de eer te verdedigen maar je kan je eer ook op vele andere manieren verdedigen. Dit doen gelukkig veel moslims anders was de wereld helemaal een zooitje geworden. ;)
Waarschuw beheerder
Dit doen gelukkig veel moslims anders was de wereld helemaal een zooitje geworden.:)

Gelukkig maar :)

En daarbij ik denk dat dat in de toekomst ook best nog goed zal komen. Die personen die zo denken moeten er alleen nog van ovetuigd gaan worden dat het ook anders kan.
En dat zei ik daarstrx al dat zal dan toch waarschijnlijk iemand moeten zijn die zelf bekeerd is. (even kort samengevat)

En ik maak mij niet zozeer kwaad om het feit dat het moslims of what ever zijn, meer over het feit dat er mensen zo zijn, en jah dit komt voornamelijk alleen voor in die betreffende cultuur

Waarschuw beheerder
donateur
die gast verbranden
Waarschuw beheerder
vreemd gevoel voor humor di gast.

met zn allen opsporen dan maar?

Waarschuw beheerder
wat een eikel :S

Waarschuw beheerder
donateur
ziek in die hoofd!
Waarschuw beheerder
volgens mij ben j dan nog liever dood dan zo mega verbrand..
Waarschuw beheerder
niet normaal meer!
Waarschuw beheerder
Te ziek.. :S

Waarschuw beheerder
donateur
In Pakistan e.o. gooien afgewezen jongens regelmatig zoutzuur in het gezicht van hun ex. Daar moest ik aan denken toen ik dit verhaal las. In bepaalde culturen leren de mensen niet omgaan met verlies zodat ze snel naar geweld grijpen.

Waarschuw beheerder
donateur
http://www.geenstijl.nl/paginas/awa-Hoe%20Kan%20Dit.mp3

Waarschuw beheerder
ze zouden die vent zelf in de fik moeten steken !!! ik vind het echt niet te geloven dat zo n jochie het in zn hoofd haalt zoiets iets te doen!! wat een zieke gedachtes heb je dan!!
krijgt er 5 jaar voor stelt toch nix voor die arme meid loopt voor de rest van haar leven met een verminkt lichaam en heeft waarschijnlijk een verschrikkelijk trauma opgelopen!!
niet normaal!!!

Waarschuw beheerder
donateur
En ik maak mij niet zozeer kwaad om het feit dat het moslims of what ever zijn, meer over het feit dat er mensen zo zijn, en jah dit komt voornamelijk alleen voor in die betreffende cultuur

Ik ben het steeds meer met je eens! :) Het komt in die cultuur idd vaker voor dan in de 'nederlandse cultuur'. Dat klopt. Maar die cultuur, lees 1,5 miljard mensen hebben absoluut meer zieke gevallen dan 13 miljoen 'echte' nederlanders. De kans is groter dat er een aantal zieke mensen op de 1,5 miljard zitten dan in de 13 miljoen. Waar of niet? Dus dan vraag ik me af of je de cultuur de schuld kan geven. Want dan moet je het relatief bekijken. En dat is nog niet gebeurt. Ben benieuwd of wij dan nog zoveel minder gestoorden in onze samenleving hebben... ;)
Waarschuw beheerder
damn jullie hadden echt vorige week naar radio 1 moeten luisteren.. dan hadden jullie antwoord gehad op al jullie vragen :)

Daar werd elk vooroordeel over moslims uit de weg geruimd, met keiharde feiten.

Daar heb ik ook dat aantal van 100 gevallen van toepassingen van de Sharia weg.

het was een soort quiz.
de keuze was uit 100 - 1000 - 10.000... de meeste mensen kozen het laatste natuurlijk. :)
Waarschuw beheerder
Want dan moet je het relatief bekijken. En dat is nog niet gebeurt. Ben benieuwd of wij dan nog zoveel minder gestoorden in onze samenleving hebben... ;)

Ik denk dat we er dan zelfs een hoop meer hebben.
een hele hoop wel misschien.
Alleen het hele idee wat er achter de daden zit is een heel ander verhaal. Want onze (laat ik het maar ff zo zeggen) mafkezen handelen uit eigen krankjorum gedachte gangen. En die andere mafkezen handelen uit cultuur/opvoeding. En dus dat het een mens wordt geleerd om zoiets te doen kan ik niet uitstaan. (En natuurlijk zijn er onder de andere mafkezen ook dezelfde soort mafkezen als die van ons.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik denk ook dat ze uit hun Cultuur handelen..
Dutroux handelde ook uit onze cultuur

Alleen het hele idee wat er achter de daden zit is een heel ander verhaal. Want onze (laat ik het maar ff zo zeggen) mafkezen handelen uit eigen krankjorum gedachte gangen. En die andere mafkezen handelen uit cultuur/opvoeding

Hoe kom je erbij dat als wij iets fout doen, wij gewoon gek zijn, en als hun dat doen ze het uit hun cultuur doen.. (welke van 1.000.000) ?

Ik denk echt niet dat zijn ouders nu trots op hem zijn