Partyflock

Forumonderwerp · 697601

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
AMSTERDAM - Een twintigjarige Duitse man is gistermiddag op het Frederiksplein in Amsterdam door de politie neergeschoten nadat hij het vuur op een aantal agenten had geopend. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

Volgens de politie had de man de nacht daarvoor al een agent op een bureau in De Pijp met een wapen bedreigd. Hij gaf toen te kennen over een aanrijding te willen praten die vorige week had plaatsgevonden. Tijdens het gesprek trok hij plotseling een pistool waarmee hij de agent achter de balie bedreigde. "Vervolgens wist de man weg te komen. Mijn collega's hebben de hele nacht en dag op verschillende plekken in de stad naar hem gezocht. Tevergeefs. Tot hij zelf opnieuw van zich liet horen", licht politiewoordvoerster Elly Florax de situatie toe. Gistermiddag om vijf uur belde de Duitser vanuit een telefooncel op het Westeinde naar de politie. Hij deelde mee nogmaals met hen te willen praten. "Collega's zijn vervolgens naar deze telefooncel gegaan. Zij troffen daar enkel nog zijn jas aan, maar zagen de man even verderop op de grond zitten in een parkje. Zij liepen op hem af, waarop de man begon te schieten. Vervolgens zijn meerdere schoten gelost", aldus Florax.

Het is niet precies duidelijk waarom de man het vuur opende op de agenten. De politie wist dat de 20-jarige Duitser gewapend kon zijn en droeg daarom uit voorzorg kogelvrije vesten. De agenten zijn hierdoor ongedeerd gebleven bij het vuurgevecht.

Omstanders reageerden geschrokken op het plotselinge vuursalvo. "Wij zaten hier rustig wat te drinken, toen plotseling de politie aan kwam rijden en met kogelvrije vesten richting het parkje liep. Er werd wel vijftien keer geschoten", vertelt Luun van Leeuwen uit Bergen op het terras van café Oosterling. Ook de inzittenden van een passerende tram hadden de schrik goed te pakken. Volgens een passante doken zij allemaal omlaag hoewel de schotenwisseling allang voorbij was.

Bron: Telegraaf 09 augustus 2004

niet spotten met mij prisma, anders Sla ik je in de boeien

:yes: bring it on! whahaha
Mooi opgelost zo ! Weg durmee...

Kost alleen maar geld... rechtzaken die niets uithalen....

(y) Moeten ze vaker doen !

bron: telegraaf.nl 12.08.2004

Gedode Duitser liet brief achter

AMSTERDAM - De 20-jarige Duitse man die zondagmiddag in Amsterdam werd gedood door kogels van de politie, heeft een brief achtergelaten bij zijn auto. Deze brief was gericht aan zijn familie, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) woensdag. Justitie wil niets zeggen over de inhoud van de brief. "Dat is een privé-aangelegenheid." De brief is overgedragen aan zijn familie in Duitsland.

Het OM maakte ook bekend dat de politie in totaal 21 kogels heeft afgevuurd op de man, die op het Frederiksplein als eerste op de politie begon te schieten. Alle zeven agenten die erbij waren betrokken, hebben geschoten. De Duitser is geraakt door vier kogels, waarvan twee kogels aan de rechterzijkant onder de oksel de man fataal zijn geworden.

De politie heeft ook nog geprobeerd met een gepantserde Mercedes op de Duitser in te rijden toen hij begon te schieten. Agenten wilden hem op deze manier uitschakelen. Dinsdag werd al bekend dat de man schoot met een gaspistool. Dit wapen lijkt op een echt pistool, maar je kunt er iemand niet mee doden. Van enige afstand is het onderscheid tussen beide wapens echter niet te zien, zo benadrukte justitie.

De man zocht zondagmiddag contact met de politie vanuit een telefooncel nabij het Frederiksplein, nadat hij de nacht ervoor al langs het politiebureau in de Ferdinand Bolstraat was geweest. Daar kwam hij praten over een aanrijding met zijn auto, die hij in Duitsland had gehuurd en waarmee hij naar Amsterdam was gereden. Op het bureau bedreigde hij een agent met een wapen en wist daarna te ontvluchten.
de politie in totaal 21 kogels heeft afgevuurd op de man

De Duitser is geraakt door vier kogels

:-S 4 van de 21???? Dat is een nauwkeurigheid van 19%!!!
Misschien tijd voor een opfrissingscursus op de schietbaan?
Dus uiteindelijk hebben omstanders meer van de agenten dan van die jongen te vrezen gehad, als we het gevaar van rondzwervende kogels er weer even bij halen! ;)

haha, dat is wel een hele treurige hitratio :P

Het schijnt ook dat veel politieagenten maar 1 x in het jaar op de schietbaan staan dus zo gek is het niet. Idd strengere regels aan binden dan ja.
4 van de 21 raak tja ik heb ook wel eens met de glock geschoten het valt wel tegen maar dit is wel schandalig want als je op 25 m geen doel weet te raken dan kan je beter parkeerwachter worden

Ja maar Nederlandse politie gebruikt de Walther p5 ;)
laatste aanpassing
wet je dat zeker ik had laats gehoord dat de politie ook de glock ging gebruiken (wij hebben ze al een tijdje)

ja ze hebbe nog de P5
nou ja geeft niet.
want het is gewoon schandalig dat de politie geen treffers kan maken.
want 4 van de 21 zaten in de duitser, dan heb je nog 17 patronen die doel misten en dus een omstander had kunnen raken!!!
je mag toch wel verwachten van de politie dat ze goed geoefend zijn.
want zij lopen gewapend rond op straat.
wij zitten soms weken achterelkaar op de schiet baan.waarom kennen zij dat dan niet.

dj-dt. De BBE gebruikt geloof ik wel glocks. Neem dat je wel weet wat BBE is. :)

Ja lekker nummer hebben zij toen gemaakt, seven days and one week 8)

;)
Dit is voor Fris en fleurig !!

Het staat in de politiewet en in de ambtsinstructie dat als er geschoten wordt naar de poltie en als er enige bedreiging vormt voor de politie dat de politie dus GERICHT mag schieten !! en bij deze hebben ze dus dat gedaan en ik geef ze geen ongelijk :no:
laatste aanpassing
Heb je zelf wel eens in zo'n situatie gestaan? Dat je een wapen op je gericht ziet, de knal hoort en de mondingsvlam ziet?
Of dat je het wapen gericht ziet op een collega?

Je gaat in zo'n situatie niet eerst overleggen wie van de collega's nu gaat schieten of niet.
Je mag blij zijn dat je zoveel back-up hebt dat collega's zonder twijfel gaan schieten als ze zien dat de verdachte een wapen op je richt. En ja, dan kunnen er wel 6 man tegelijk schieten ja.

Zou wat moois zijn:

"He Piet, hij richt het wapen op Jantje, schiet jij of zal ik schieten?",
"Nee, Kees, ik heb net al geschoten. Koos is aan de beurt!"
" Waar is Koos?"
" Koos is aan het onderzoeken bij de overige collega's of die daadwerkelijk een kogel hebben horen fluiten. Tot nu toe hebben ze alleen 9 knallen gehoord en de mondingsvlam gezien."
"Ok, laat me weten wanneer hij klaar is, dan schiet ik nog wel een keertje."
"Is goed Kees. En direct laten weten he, als iemand van ons getroffen is! Dan meteen schieten!"

NEE natuurlijk niet!! Je handeld naar de situatie. Stel dat het wapen wel een "vuurwapen"was en je zou even te laat zijn en je ziet je collega in elkaar zakken. Liever 86x teveel geschoten dan 1x te weinig.
Inderdaad Amando je heb helemaal gelijk !! :yes:
focus

Zoals hier boven staat beschreven van Amando ga je dus niet eerst overleggen in dit geval of inpraten op die man dat inpraten werkt wel ( soms ) als het een gijzeling is.
Die man was al helemaal geschift dus dat heeft niets geholpen als je had geprobeert om op hem in te praten.
Eerlijk gezegt had ik hem allang neergehaald vanwege een eerdere bedreiging met wapen.

Fris en fleurig: Dat de politie geschoten heeft is een goeie zaak. Zij konden van te voren niet weten dat het een nepgeweer was en konden dus terrecht stellen dat hun leven in gevaar was. Volgens de regels mogen zij dan het vuur openen.

Tevens vind ik het een goeie zaak dat de politie eens wat terug doet. Laat de politie maar eens van zich afbijten. Vergeet niet dat die mensen vaak veel moeten pikken van criminelen omdat ze in nederland niks mogen. Vergelijk dit eens met polities in spanje, amerika, engeland, frankrijk waar ze veel meer recht hebben om in te grijpen en zichzelf veel sneller mogen verdedigen.

Jammer dat die jongen er dodelijk door getroffen is maar hij heeft het zelf uitgelokt. Wie gaat dan ook in vredesnaam met een pistool op de politie richten. Wat had hij dan verwacht? Een uitnodiging op de schietbaan van de politie? Dacht het niet.

en zo hoort het!! moet ie zich maar niet als een vage idioot gedragen... en er zijn toch genoeg duitsers dus eentje meer of (liever) minder maakt ook niet uit :S
Moeten ze eigelijk wel vaker doen....
nou idd schiet elly florax ook ggelijk kapot zijn we weer in evenwicht :D:D

eindelijks eens goed opgetreden door ons politie korps.... Dit is wat ze moeten doen, daarvoor zijn ze opgeleid... Niet dat auto pesten enzo...