Partyflock

Forumonderwerp · 696523
Moeder wil weer verbod op Absint

Gepost door Kirsty (ChrisJX) - Bron: RTV West
Gepubliceerd: dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:54

De moeder van een vijftienjarige jongen uit Alphen aan de Rijn wil dat het verbod op Absint weer van kracht wordt. Haar zoon raakte dit weekend namelijk in coma na het nuttigen van het drankje.

Vrienden van de knul hadden de drank, die zo'n tachtig procent alcohol bevat, meegenomen uit Spanje. Na het drinken van een kwart liter raakte de jongen buiten bewustzijn en lag hij enkele uren in coma. In het ziekenhuis van Leiden werd een promillage van 3,7 vastgesteld. Drankengroothandel Jelfra in Alphen aan de Rijn wijt de coma aan het onverantwoordelijke gedrag van de jongen. Volgens de slijter kan iedereen bewusteloos raken bij grote hoeveelheden drank.

Absint werd in 1909 verboden omdat het een hallucinerende werking zou hebben, maar is sinds twee weken weer legaal verkrijgbaar in ons land. In verschillende Europese landen, waaronder Spanje, is het drankje echter nooit verboden geweest.

Drankengroothandel Jelfra in Alphen aan de Rijn wijt de coma aan het onverantwoordelijke gedrag van de jongen. Volgens de slijter kan iedereen bewusteloos raken bij grote hoeveelheden drank.

inderdaad: eigen schuld...
Zou ze ook zo gereageerd hebben als het door teveel bier drinken had gebeurd?
laatste aanpassing
Absint ga je toch niet puur drinken?:o

En 100% alcohol noemen ze ethanol en dat klinkt veel enger..:D

Artiest Thanoz
100% procent alcohol is idd eigenlijk geen alcohol meer, dat vervliegt (als een gas; ethanol) direct wanneer het in aanraking komt met zuurstof.

Dan moet je de dop eraf halen en gelijk je lippen eromheen zetten :P (kijken binnen hoeveel tellen je omligt als je veel binnenkrijgt ;))

Hoogste wat je in vloeibare vorm kan kopen is zo rond de 95% (best duur trouwens) en dat kan je bijvoorbeeld bij de apotheek halen. Ik gebruik het voor het schoonmaken van bepaalde onderdelen in mijn stereo (mengpaneel, koppen van mijn relaxt ouderwetse tape-recorder, etc).
Niet vergeten de dop er op tijd weer op te draaien o:)

als je snel dronken wilt worden is absinth goed te doen :yes:
Even voor de duidelijkheid, absint is 55%

80% voor de lol drinken :vaag:
ten 1e een 15jarige jongen mag geen sterke drank nuttigen, dat is de verantwoordelijkheid van de ouders dat ze daar op letten
ten 2e het is zijn eigen domme schuld, hadtie maar nie zoveel moeten drinken
ten 3e absint is idd in tegenstelling tot in het verhaal 55%

Artiest Sane
Alcohol (Ethanol = scheikundige naam) komt voor tot 99,9% (Ethanol Absolute) is wel vloeibaar maar verdampt idd errug snel... gewone schoonmaak alcohol (apotheek en zo) is volgens mij iets van 60% of zo... "Spoel"ethanol is ongeveer 96%, word hier ook opt lab gebruikt :-)

Ontopic: errug dom van die jongen :nee:
gewoon een kutventje, niks van aan trekken

Absinth (Y)
Die jongen zat bij mij in de klas op de middelbare school ..... moest er inderdaad ook aan denken.

En hij is 15 en jij zegt dat je 25 bent volgens je profiel! Of dan is hij heel slim dat ie 10 klassen heeft overgeslagen of jij bent 10x blijven zitten :P

Ook het hallucinerende kruid zit tegenwoordig in zo'n kleine hoeveelheid erin dat het onmogelijk is om zoveel te drinken dat je gaat hallucineren

Dan is het dus ook geen Absinth, maar nepvocht.

Net als light-bier.

[quote En hij is 15 en jij zegt dat je 25 bent volgens je profiel! Of dan is hij heel slim dat ie 10 klassen heeft overgeslagen of jij bent 10x blijven zitten [/quote

Volgens mij bedoelt ie die jongen die zich een paar jaar geleden heeft doodgedronken met jenever tijdens een ontgroening en niet de jongen waar dit topic over gaat ;-)

Staat voor vanavond een flesje op het programma :P
Volgens mij bedoelt ie die jongen die zich een paar jaar geleden heeft doodgedronken met jenever tijdens een ontgroening en niet de jongen waar dit topic over gaat

Och jeh da zou ook nog kunnen :)

@ DJ Sane:

Je zag dat ik al mijn genoemde percentages mooi afgerond had heh? ;)

Ik had het wel bijna allemaal goed (op enkele decimalen na dan o:)).

Ik heb trouwens toch echt schoonmaak alcohol thuis staan die ver boven de 60% zit :yes:
Maar jah, mijn tante runt een apotheek, dus die heeft natuurlijk weer d'r best gedaan om wat beters te regelen voor lieve (;P) mij :D

Ik vroeg er namelijk eigenlijk ook expliciet naar bij mijn tante, want alles wat er naast het genoemde percentage alcohol in zit (de rest van de "100%") vervliegt niet echt en gaat zich op den duur mogelijk ophopen in mijn apparatuur na vele schoonmaakbeurten.

Weet jij toevallig wat ze eigenlijk gebruiken ter verdunning van alcohol in de "medische" zin?
Is dat nu gewoon gedestilleerd water? Ja toch? :$
Indien ja: toch blij dat ik dan sterk spul heb, anders zit ik gewoon water in mijn electronische apparatuur te smeren :P
Indien nee: wat voor gunk blijft er dan mogelijk achter nadat de ethanol verdampt is? B)

Ps. Ja, ik ben nooit echt veel verder gegaan met scheikunde :$ Ik was meer van de natuurkunde en rechten :)
laatste aanpassing

Ik heb in de garage ook Ether staan, moet je maar es wat inademen, hahaha :P

Ik gebruik het overigens om lijmresten te verwijderen enzo ;)

volgens mij demi water ja, maar dat verdampt op gegeven moment ook... Demi water geleid geen stroom dus kortsluiting zal er niet onstaan van zo een klein beetje....

als absint 55% is kan je dan niet beter Stroh Rum 80% naar binnen werken? ;)

absynth kan trouwens verschillende alcoholwaarden hebben. Aangezien het uit spanje komt is het waarschijnlijk lasala ( 50% ) of rodnik's ( 70% )
laatste aanpassing

weet er alles van absint in praag op toen met schoolcamp aantal jaar geleden..wisten niet dat het gevaarlijk was..waren ook paar bij met alchohol vergiftiging en verbrande slokdarm
..niet echt leuk spul dus...80 procent alchohol