Partyflock

Forumonderwerp · 695467

Waarschuw beheerder
sony PSP of nintendo ds ?
welk van de 2 ga jij kopen??
ik hoor het wel.
doei...

Waarschuw beheerder
grafisch gezien is de kwaliteit natuurlijk beter dan de DS.. de gameplay op de DS vind ik vernieuwender en leuk... spellen als Gta en metalgear vind ik wel cool.. GT boeit me niet zo.. ik speel liever spellen als metroid, zelda , wario ware enz. ik vind de DS echt vet.. het voldoet zeker aan mijn verwachtingen...

Waarschuw beheerder
Nieuwe DS Software
Dat de Nintendo DS door de touchscreen, naast gamen, makkelijk als PDA gebruikt kan worden wordt steeds duidelijker...

Meteen als je een Nintendo DS aanschaft heb je het programma Picto-Chat, wat weinig met gamen temaken heeft. Nintendo lijkt meer van dit soort programma's voor de DS te gaan ontwikkelen, om een nieuw groep mensen aan het gamen te krijgen.

Vandaag verschenen er weer een aantal programma's op de Japanse site van Nintendo die je niet snel op een andere handheld tegen zou komen, maar wel op een PDA. Het gaat hier om een programma om je hersenen te trainen om dingen sneller op te kunnen lossen, een programma met puzzels die op een logische wijze opgelost moeten worden en een woordenboek om Japans te vertalen naar Engels en andersom.
Waarschuw beheerder
donateur
Heb gister ook een DS gekocht! En weet je wat ik doe?

Als dat andere dig uitkomt en ik zeg: Retegaaaaff!

Dan koop ik die dr ook bij! :yes: Klaar uit..

By the way zit echt te wachten op een Command&Conquer game voor op de DS! Dat wil ik wel spelen als ik me ergens verveel met een accu die langer als 6uur kan draaien..

Lator..
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 39362, 34000}
Waarschuw beheerder
Nope DS ruled!

Ik weet niet of het gelul is hoor maar...:

Zwarte versie

[img width=450 height=319]http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/nintendo/130101.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
denk het wel, lijkt me sterk dat als die ds gelijk al uit is, dat ze gelijk al andere kleuren er voor maken, gebeurde bij die vorige nintendo (ben ff de naam kwijt) ook niet.

Waarschuw beheerder
DS all the way puur omdat gameplay op deze console beter is, en ach zwak voor NIntendo :P
Waarschuw beheerder
Is geen gelul over de kleuren..........je hebt ook roze en turqiose:

[img width=170 height=170 width=170 height=170 width=170 height=170 cacheid=001355c70017b12c705dcc4e1a00a2bb3c]http://image.lik-sang.com/images/170/nintendods-jap-turquoise.jpg[/img]
[img width=170 height=170 width=170 height=170 width=170 height=170 cacheid=001355c80017b12d1252d9e41a00a2bb3c]http://image.lik-sang.com/images/170/nintendods-jap-pink.jpg[/img]

Zwarte en witte komen in Japanse uitvoering uit op 24 maart en de roze en turquoise op 21 april.

Misschien volgende week dus een zwarte bestellen voor 145 euro.........heb speciaal gewacht zodat ik niet met de grijze kudde hier meehoef; die normale DS is zo baggerlelijk afgewerkt; Ik vond die opklap nintendo portable games met donkeykong en jumpman uit de jaren 80 er beter uitzien dan de zogenaamde metal look van een goedkope USB stick die hij nu heeft. Nee, doe mij die zwarte maar.............ben ik lekker coolerderderderst

En de spellen zijn daar ook een stukkie goedkoper 30-37 euro........
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
PSP, die is sterker dan de Nintendo DS, en zelfs sterker dan de PS2 zelf!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de nintendo ds

Wat zit er in het beestje? (Specs)

De specificaties:

Afmetingen: 84,7 mm x 148,7 mm x 28,9 mm
Gewicht: 275 gram
Display: 3" TFT scherm met backlight, Resolutie: 256x192, 260.000 mogelijke kleuren
CPU: 32-Bit ARM 9 en een 32-Bit ARM 7
Besturing: Touch screen, ingebouwde microfoon voor stemherkenning, A/B/X/Y knoppen, control pad, L/R schouderknoppen, Start en Select knop
Stroom: Internal lithium batterij, 6 tot 10 uur spelen
Aansluitingen: 802.11b draadloos LAN (Wi-Fi)
Geluid: Stereo speakers met virtual surround sound
Communicatie: Draadloze communicatie, meerdere spelers die met één cassette kunnen spelen.
Software: Alleen Nintendo DS en GBA cartridges
[img width=298 height=231 width=298 height=231 width=298 height=231 cacheid=000882b50017b9253141164b1a00a30b00]http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=../games.inc/uploads/1106549487.1237.jpg&w=298[/img]
01 - LCD schermen; onderste scherm is Touch!-scherm
02 - Stereo speakers
03 - Aan/uit knop
04 - Knoppen (A, B, X, Y, L, R, Select, Start)
05 - Microfoon
06 - Volume
07 - GBA cartridge gleuf
08 - Oplaadlampje (brandt als de DS aan de oplader hangt)
09 - Power lampje
10 - Headphone/microfoon connectie
11 - AC adapter connector
12 - DS cartridge gleuf
13 - Strap hook
14 - Stylus storage

Wat zit er in de doos?
Dat ligt er maar net aan welke versie je koopt. Je kan een DS uit Amerika importeren en dan krijg je een DS, een adapter, een stylus, de thumbstrap en een demo van Metroid Prime Hunters. Koop je een Japanse versie dan krijg je enkel de DS met adapter, stylus en thumbstrap. Geen demo van Metroid Prime Hunters. De adapter die erbij zit is dezelfde die gebruikt wordt voor een GBA SP. Je moet echter wel rekening houden met het verschil in voltages in de verschillende landen. De makkelijkste oplossing is je GBA SP-oplader gebruiken. Als je geen SP hebt is een USB oplaadkabel een goedkope oplossing.
[img width=500 height=375 width=500 height=375 width=500 height=375 cacheid=000882b70017b92d2ad7e9a81a00a30b00]http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=../games.inc/uploads/1106568893.2692.JPG&w=500[/img]

BRON

de PSP

PSP™ Product Specifications
Naam: PlayStation®Portable (PSP)
Kleuren: Zwart, wit
Afmetingen: 170 mm (L) x 74 mm (B) x 23 mm (H)
Gewicht +/- 260 g met batterij

CPU: PSP CPU (1~333MHz)
Main geheugen: 32 MB
Embedded DRAM 4MB
Display: 4.3", 16:9 breedbeeld, 480x272pixels (16,77miljoen kleuren)
Speakers: Ingebouwde stereo spreakers

Input/Output: IEEE 802.11b (WiFi), USB 2.0, Memory Stick PRO Duo, IrDA, IR Remote (SIRCS)
Disc Drive: UMD Drive (Universal Media Disk)
Soorten UMD type: PSP Game, UMD Audio, UMD Video
Stroom invoer: DC IN 5V tevens voor opladen accu
Bediening: Richting knop (boven, onder, links, rechts), analoge stick, enter toetsen (diehoek, vierkant, rondje, kruis), start, select, power, helderheid control, sound mode, volume +/-, WiFi aan/uit, UMD eject knop.
Overige bediening: Regio code, parental control
UMD Specificatie
Afmetingen: 65 mm (L) x 64 mm (B) x 4.2 mm (H)
Gewicht: +/- 10 g
Schijf diameter: 60 mm
Capaciteit: 1.8 GB (single sides, dual layer)
Laser 660nm (rode laser)
Encryptie: AES 128 bit
Profiel: PSP Game
UMD Audio (codec ATRAC3plus™, PCM, (MPEG4 AVC)
UMD Video (codec MPEG4 AVC, ATRAC3plus™,
Caption PNG)

Accessoires
Standaard
Koptelefoon met afstandsbediening
Koptelefoon met afstandsbediening en microfoon
Externe batterij
Tasje
Riempje
USB Camera
USB GPS
USB toetsenbord
32 MB Memorystick
[img width=473 height=226 cacheid=000882ba0017b9305c569fce1a00a30b00]http://static.gameparty.net/screenshots/672/15509.jpg[/img]

BRON

ik zou zeggen vergelijk ze met elkaar :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Atari Lynx!

Waarschuw beheerder
kweet nog steeds niet welke ik wil..
Waarschuw beheerder
:D ik ook niet... elke x denk ik mijn besluit te hebbe gemaakt komt er weer zo´n text met GTA als spel op de psp... :@
Waarschuw beheerder
donateur
Ik dacht dat jij die DS zo geil vond en dat je 'em gelijk zou halen? :/
Waarschuw beheerder
beetje lezen kan geen kwaad... ;)
elke x denk ik mijn besluit te hebbe gemaakt komt er weer zo´n text met GTA als spel op de psp... :@

Snappie :P:D
Waarschuw beheerder
donateur
Vanacht release in de US...

Nog 2 maandjes wachten heb ik er nog wel voorover :P

Waarschuw beheerder
Hmmm, mss koop ik ook weer eens zo'n handheldje :)

Eerst eens kijken wat voor games op beide komen...
Waarschuw beheerder
Ze hebben allebei erg toffe spellen................

Op de DS komt de 2D Mario Bros (NES) remake eraan en MarioKart - wie kan dat nu weerstaan als oldskool gamer.

Waarschuw beheerder
:respect: Mario Kart :respect:

Heb net alles over de DS gelezen in de PU.

Zometeen even alles lezen over de PSP.

PSP ziet er natuurlijk toffer uit, maar mss zijn de spelletjes die erop komen niet egt voor een handheld.

Bijv die NF speel ik liever op een PC of Xbox ofzo...
Waarschuw beheerder
donateur
Looks like there's a new firmware released for the Japanese PSP.

Here's a list of the updates:

PSP Update ver 1.50
=============

The following updates will be added:

- Support for German, Spanish, French, Italian, Dutch, Portuguese and Russian languages.
- Support to retain the screen mode setting (for video data saved on Memory Stick)
- Support to allow resume play after recovery from sleep mode (for video data saved on Memory Stick)
- Support to allow resume play of audio tracks after recovery from sleep mode

Press the --> button to continue.

Do not turn off the power, disconnect the AC adaptor or remove the Memory Stick during update, as doing so may cause the system to malfunction.
Once the update is started you cannot go back to the previous version of the system software.
Press the O button to start.

Press the <-- button to go back.

If you want to download it, click on the Firmware Version button to the left of this article.

PSP update

Plaats deze in een nieuwe map met de naam update onder \psp\game

Ga daarna op je psp naar memorystick bij de game optie in het menu en daar zie je dan "PSP Update ver 1.50" staan.

PSP moet verbonden zijn met de AC adapter

IVM de release van de US PSP is die software update gekomen :D :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(Y) ik wil er ook 1 :(
Artiest AXN
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb die update draaien nu.

Dus mn JAP PSP is nu een volwaardige NLse (EUR) PSP :D
Waarschuw beheerder
donateur
Werkt 't alleen bij de jap versie, of ook bij de US versie?
Dikke lul ik wacht niet meer tot juni, met die update ga ik ook voor de import versie :D :D
Waarschuw beheerder
de DS is voor kindersssss achter in de auto.....

De PSP is voor de echte Gamers...
dat apparaat heeft gewoon hetzelfde in zich als de PS2...

Ik heb een uitgebreide test op de Deutsche Fernsehen gezien....ik wist het wel...

De DS is erg beperkt, het touchscreen zit mateloos in de weg bij sommige spellen....
Waarschuw beheerder
donateur
Werkt alleen bij de JAP versie, want : de US versie heeft standaard deze update, en kan dus uit de winkel al op NL gezet worden...

... toch zou ik voor de JAP versie gaan, omdat deze dezelfde UMD (film) regio heeft als NL.

Waarschuw beheerder
... toch zou ik voor de JAP versie gaan, omdat deze dezelfde UMD (film) regio heeft als NL

(Y) goed dat je dat eve zei

Dus als ik er 1 neem is het een Jap :)
Waarschuw beheerder
donateur
Zou ik wel doen ja, .. of je moet het hele UMD film kijken niet boeiend vinden, dan maakt het niet uit.
Waarschuw beheerder
ga ik toch voor de usa versie want als ik voor umd ga dan dan koop ik ze toch in usa waar ze goedkoper en eerder zijn.........
Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan ja... heb je alleen geen nl ondertiteling.
Waarschuw beheerder
donateur
Maar is 't niet zo dat de beeldschermen van de US beter zijn dan die van de JAP versie? Dacht dat de US Samsung schermpjes hebben, wat kwalitatief beter is dan die van de JAP (ivm dooie pixels, kleuren etc)....

Kan 't ook mis hebben hoor :)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat heb je verkeerd... ik weet niet of de US versie een ander merk scherm al heeft, maar er werd gezegd:

JAP versie, mooier en kleurijker beeld, maar MET soms een dode pixel *(heb er zelf ook 2 - maar onzichtbaar bij games, alleen zichtbaar bij een geheel zwart scherm - )

US versie: Fletser beeld, maar vrijwel zonder dode pixels...

Its up to you :)
Waarschuw beheerder
donateur
Dan is 't de europese versie die de samsung schermpjes krijgen..

En hoe zit dat met online gamen, of wifi tegen elkaar.. Dan moet je allebij een import psp hebben waarschijnlijk? :/
Waarschuw beheerder
donateur
Dat denk ik ook ja (Eur versie)

Online weet ik niet.. nog niet gedaan...

Waarschuw beheerder
Wrom hebben ze dan dode pixels :s voor je dure geld
Waarschuw beheerder
donateur
Omdat 't een TFT scherm is, net als bij een PC TFT scherm, moet je eerst testen of er geen dode pixels in zitten, heeft met productie te maken ;)

Heb je gewoon garantie op hoor :)

Waarschuw beheerder
Ow, ik d8 al :D

Mijn pc tft scherm hebt geen dode pixels gelukkig ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, maar had wel gekunt.. Daarom moet je 'em eerst zolang aan laten staan etc..

Godver, zit echt in dubio.. Wachten tot juni (en eventueel dan pas import kopen, als ie weer wordt uitgesteld) of nu de import halen...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou t wel weten :)

Heb de keus 4 mnd geleden al gemaakt, en heb nu vrijwel alle relaxte JAP games gehad en gespeeld, en binnekort komt er een lading US games :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb je zoveel geld dan ?
Waarschuw beheerder
donateur
spellen zijn goedkoper in US, rond de 35 per spel. sommige zelfs 30. (terwijl ze hier in NL denk rond de 50 komen)

Waarschuw beheerder
Waar bestel/koop je die dan ?

Waarschuw beheerder
(Y) thx
Waarschuw beheerder
donateur
Np (Y)

Waarschuw beheerder
Ik zie dus die psp op lik-sang.com voor 215 euri ?

Maar ik las ergens dat hij in NL 199 euro zou kosten ? gaan de prijzen nog omlaag ofzo.... vertel me eens alles aub :D
Waarschuw beheerder
donateur
Dat weet ik niet :)

Er werd gezegd hier in NL 250 minstens ;)

Er kan wel nog BTW en douane kosten bijkomen... dat zal ook rond de 50 euro zijn.

Waarschuw beheerder
Dus ik moet wel nog bijbetalen ? :o dus het is dan nooit 215 ?
Waarschuw beheerder
donateur
Als de douane je pakketje onderschept wel ja... en dat is 99 van de 100 keer t geval....

Waarschuw beheerder
:(