Partyflock

Forumonderwerp · 694847
11483x bekeken

Waarschuw beheerder
Hebben meer mensen last van blaasontsteking? Ik heb het nu 3x achter elkaar gehad :s terwijl ik het nog nooit eerder had gehad :(

Best irritant :cry:

Iemand de GOUDEN tip om er vanaf te komen? Dokter geeft elke keer maar antibiotica schiet ook geen reet op!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ow, sinasappels had ik nog niet gehoord nee :D thanx... kan ik ook altijd wel ff proberen en is nog gezond ook :D

Ja ik ben allemaal opzoek geweest naar Granberry sap maar in de supermarkt hebben ze het niet :S
Waarschuw beheerder
Bij de Konmar en de Super de Boer hebben ze allemaal van die natuurlijk producten van het merk Zonnatura.. als het goed is staat daar ook cranberry sap tussen! :)

Waarschuw beheerder
Oke bedankt, wist niet dat het van zonnatura was :D

Waarschuw beheerder
Tell me about it! Heb zelf al 3 jaar non-stop blaasontsteking. Als ik veel water drink is het nog wel te verdragen, maar als ik een keertje vergeet te drinken... Ik had pillen die redelijk goed hielpen: Noroxin. Nu heb ik andere maar ik weet even niet meer hoe het heet.

Waarschuw beheerder
aiii das ook erg :S hoop niej dat het bij mij zo lang gaat duren ben nu al een half jaar zo bezig , maar 3 jaar dan word je gek man ;)

Waarschuw beheerder
je moet gewoon echt heel veel drinken en zorgen dat het geen koud vat. je hebt ook speciale drankjes daarvoor. als je het 3 keer achter elkaar hebt gehad kan het misschien zijn dat je kuur niet genoeg is aangeslagen dus dat het weer terug komt. vraag anders voor iets anders of laat je urine testen na een antibioticum.

Waarschuw beheerder
Heb ik al allemaal laten doen :S nu ist weer over... ben benieuwd voor hoelang!

Waarschuw beheerder
heb je aan de huisarts gevraagt voor een ander kuurtje??
je hebt ook zat mensen die een chronische blaasontsteking hebben.
Waarschuw beheerder
Heb eigenlijk geen zin die hele riedel aan replies door te lezen maar dit zijn mijn tips:

Cranberriesap
Veel water
Cola
Van Kneipp heb je speciale thee voor je blaas

Cranberrietabletten

En als je het van een kou op je blaas hebt: warm aankleden
Als je het van sex hebt: meteen na de daad naar de wc en goed uitplassen, schoonspoelen met Lactacyd is ook een optie.

Het kan ook zijn dat er gruis in je blaas blijft hangen als je blaas niet diep genoeg is, dan moet er toch echt een operatie aan te pas komen.

Sterkte!

Waarschuw beheerder
heb je aan de huisarts gevraagt voor een ander kuurtje??

:yes: had nu de zwaartste en was er een wk ziek van :s ik hoop dat als ik het nu weer heb ik meteen naar het zieken huis kan dan zien ze het daar ook eens!
Waarschuw beheerder
donateur
had er ook altijd last van toen ik een vriendje had, vaak als we gemeenschap hadden gehad en kreeg er ook altijd weer een peneseline kuur voor en daar ging mn weerstand weer van omlaag werd ik weer ziek enz enz ... bleef elke x in hetzelfde cirkeltje hangen! ook een blaasontsteking verwaarsloosd en toen had ik een nierbekkenontsteking en ben daar echt heel ziek van geweest en t ergste was nog dat ik van die blaasonsteking niks had gemerkt en vandaar dus die nierbekkenontsteking! nu ik al ff geen vaste verkering heb ... ook geen last van blaasontsteking! wat helpt zijn indd cranberry tabletjes (bij kruidvat)
veeeeel drinken!
lactacyd ook een oplossing, indd voor na de sex (Y) heeft bij mij een tijdje geholpen naderhand toch weer last gekregen .. de eerst volgende x als ik weer regelmatig blaasonstekingen krijg ga ik een afspraak maken bij het ziekenhuis voor een onderzoek, kijken of ik niersteen heb of zow?!

het schijnt ook aan de manier van plassen te liggen, niet persen maar je plas rustig laten gaan en het allerlaatste beetje eruit plassen en om ervoor te zorgen dat je echt het laatste erui krijgt moet je, je bekken iets naar voren kantelen, je voeten en benen goed dicht langs de wc.pot! heb t van mn ma, die heeft er ook altijd last van en die heeft daaroovr therapie gehad! ik nam ook nooit de tijd om rustig te plassen allemaal maar snel snel, nu doe ik dat anders! ervoor zorgen dat je dus het laatste beetje er goed uit plast... (Y) succes

btw .. je kan indd geen blaasontsteking krijgen van de kou :no: zijn indd bacteriën, kou op je blaas kan je voelen maar is dan geen blaasonsteking
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
had er ook altijd last van toen ik een vriendje had, vaak als we gemeenschap hadden gehad

moet je daarna naar t toilet gaan:yes:
even een plasje doen!!
Waarschuw beheerder
donateur
zelfs dat deed ik altijd :yes: :/ maar moet er wel bij zeggen, ik dronk dus altijd té weinig .. is nu wel anders!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb het één keer gehad en dat heb ik geweten ook :S heb 3 zware kuren achter elkaar gehad voor het echt helemaal over was :S
Waarschuw beheerder
Ik heb het ook 1 x gehad wist niet wat me over kwam :S
In ieder geval veel drinken water of sapjes zoals jus d'orange en appelsap..waar je snel en veel van moet plassen
En naar de dokter gaan die geeft je dan antibiotica.
Waarschuw beheerder
donateur
Hellup!! Heb het nu voor de 4e keer in 2 maanden tijd, is toch niet normaal?? Mn urine is na de 3e keer op de kweek gezet maar daar zat niks in!! Nu weer aan de antibiotica maar gisteravond de laatste genomen en ik voel het nog steeds "zeuren"...........ik drink heel veel, ga plassen als ik drang heb, slik vitamine, ik plas na de sex dus hoe kom ik hier weer aan en hoe kom ik er nou een keer van af???

Waarschuw beheerder
donateur
Crandberrysap drinken :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik slik al 2 maanden lang van die cranberrycapsules, ga die sap maar eens kopen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat werkt erg goed1!

Waarschuw beheerder
heyhey
Ik ahd vorig jaar om de twee weken last van blaasontsteking ging altijd naar de dokter en kreeg steeds maar weer een kuur.Nou door die kuur werd mijn weerstand heel slecht en werd ik dus steeds meer ziek. Op einde werkte de kuur gewoon helemaal niet meer.Ik kreeg kweek in ziekenhuis en daar stond in dat alles goed was maar toch had ik blaasontsteking.Ik werd dus doorgestuurd naar het ziekenhuis heb daar allemaal onderzoekjes gehad bloedprikken urine testen ga maar door ook keer een onderzoek gehad om te kijken of niet iets was met me nieren waardoor urine achterbleef in me nieren waardoor ik snel blaasontsteking kreeg nou moet zeggen was echt een rot onderzoek en echt pijnlijk ze hadden dan ook verkeerd bij mij gedaan en naderhand bleek dat het dat niet eens was.Toen kreeg ik opeens minder last van blaasontsteking en zei ziekenhuis dat als ik weer vaak kreeg moest komen. Ik moest veel drinken veel vitamine c En cranberry.Het ging een tijdje goed maar nu heb ik weer vaak gelukkig niet zo vaak meer als vroeger maar toch nog af en toe en het is heel lastig en pijnlijk JA!! maar gewoon goed bljiven drinken. En wat ik ook doe kruik gebruiken. Veel vitamine C en goed gezond eten.
Waarschuw beheerder
ik heb t nu ook al 2 maanden aan een stuk 6 keer gehad:S
kom dr gewoon niet vanaf en heb al 4 kuren ertegen gehad:(
weet me ook geen raad:(
ik drink genoeg en drink cranberrysap maar niets helpt:S

het rare is dat ik geen pijn ervan heb maar alleen om t uur veel moet plassen:S :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dat heb ik al een hele tijd, vaak en veel plassen........maar jeetje joh, hoe komen we er vanaf? Tis echt zo klote joh, word er echt chagerijnig van!
Waarschuw beheerder
ja idd

normaal hoefde ik nooit snachts te plassen
en nu 4 of 5 keer:S
goeie nachtrust dus..NOT :(

Waarschuw beheerder
Er bestaat ook chronische blaasontsteking!

Andere eventuele oorzaken voor een blaasontsteking:
Als je Chlamydia hebt kan blaasontsteking ook een symptoon zijn.
Het zelfde geld voor een schimmelinfectie, die kan ook zorgen dat je blaasontsteking krijgt. Het klinkt vies maar een schimmelinfectie zie je niet, is ook niet sexueel overdraagbaar. Een vrouw heeft het of heeft het niet. Dit houdt in dat de vaginale zuurtegraad niet in orde is. Hier kan je ook een kuurtje voor krijgen!! Vraag ernaar bij de dokter voordat je veel onderzoeken ondergaat die nergens voor nodig zijn!!
Waarschuw beheerder
donateur
Door al die AB iedere keer krijg ik juist schimmelinfectie:s........en geslachtsziektes heb ik niet:nee:, heb me in dec op alles laten testen, nadat ik 2 keer kort op elkaar zo'n infectie kreeg en ben "clean"......je weerstand is ook iedere keer 0 comma 0 door de AB kuren dus ben je ook eerder vatbaar voor alles.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja ik heb ook chronische blaasontsteking en ben sinds gisteren weer de lul :(
Gisteren kwam het opzetten en heb enorme last gehad, vannacht zonder problemen geslapen en vanmorgen geen pijn meer. Maar ik voel dat het nog rommelt :S die blaasontsteking heeft gewoon niet doorgezet. de vorige keer dat ik een blaasontsteking had die niet doorzette eindigde dat in een nierbekkenontsteking, hoop zo dat ik dat niet weer heb dat is echt verschrikkelijk.
t ergste was nog dat ik van die blaasonsteking niks had gemerkt en vandaar dus die nierbekkenontsteking

Dat was bij mij ook elke keer de oorzaak :S

Maarja, nu is mijn vraag?: wie heeft er ook wel eens last van opzettende blaasontsteking wat ineens gruwelijk verminderd !?
Toen ik de vorige keer nierbekkenontsteking had, had ik ook een keelontsteking erbij, nu loop ik al 3 weken met kapotte mondhoeken :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Net maar weer een potje met urine weggebracht:s:s.......ik word er echt gek van!!

Waarschuw beheerder
Had ik vorige jaar voor het eerst last van, weet ook niet hoe het kwam :s..hopelijk komt het nooit meer terug
Waarschuw beheerder
Ik hoorde laatst van iemand dat het verstandig was om water met citroensap te drinken..Lijkt me niet echt héél erg smakelijk :| Maar als het helpt is het goed toch?
Waarschuw beheerder
donateur
sensatie, daar heb ik dus opt moment last van ..werd snachts wakker van de pijn en de volgende dag mn urine ingeleverd ... bleek dus dat t de dokter geen infectie kon vinden (waarschijnlijk omdat t niet goed doorzet) maar ik weet zo onderhand wel wanneer ik een blaasontsteking heb :yes:! ok, ik aan de dokter gevraagd of ze t niet op de kweek wilde zetten maar t was op een vrijdag dus dat kon niet want een kweek mag maar zoveel uur staan? en wat denk je .. dag erna bijna nergens geen last meer van :s nu ben ik ongesteld en merk nog steeds niks maar ik durf bijna cker te zeggen dat zodra mn ongesteldheid over is, die blaasontsteking alsnog doorzet..! last van mn onderrug wordt ook weer steeds erger, dus k houd t maar ff goed in de gaten! weet wel dak er gek van wordt :yes: was er een hele tijd vanaf! :no: (N)
Waarschuw beheerder
Ik had het vroeger altijd :(.. Maar dan ook echt heel vaak!
Ik ben er ook heel erg vaak voor naar het ziekenhuis geweest.
Ik kreeg het advies van de dokter om veel te drinken en veel ijsjes te eten ;)..
Ik heb ook eens een chemokuur gehad om mijn nieren op te laaien..
Maar ik weet eigenlijk niet of dat veel geholpen heeft. Het is namelijk al een hele tijd terug.
Gelukkig heb ik er nu nooit meer last van.

Waarschuw beheerder
Ik heb het nu. Doordat ik veel drink, doet het wel minder pijn. Vooral 's nachts heb ik er last van en met vlagen heb ik verhoging of koorts.. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Te strakke broeken, niet goed aangekleed zijn zijn factoren die de kans op een blaasontsteking verhogen.
Daarbij kan gemeenschap ook een factor zijn, dit heeft te maken met bacterien etc.
Drugs kan ook een oorzaak zijn.

Waarschuw beheerder
pff.. heb ik laatste tijd ook.. idd sinds ik een vaste relatie heb.. en vaak sex heb.. :P

Maar idd goede hygiene en Cranberry sap helpen, die kuurtjes niet.. dan komt t net zo snel terug of je krijgt er andere rare infecties van..

beste is puur ongezoet cranberrysap 2 x per dag wijnglaasje tot t weg is.. en dan elke dag zown CB pil, of af en toe een glaasje.. is moeilijk smerig maar t werkt.. ik doe t nu ook..

alleen ga je er wel veel van pissen.. van da sap.. maar t stimuleert je blaas.. zei de dok. vandaar :S

Suc6.. xx
Waarschuw beheerder
ik heb een blaasontsteking 2x 8ter elkaar gehad + een nierbekkenontsteking.. omdat me nieren volle toeren moesten draaien om de urine schoon te houden.. dus jah
zou het niemand toewense!! zwaaar !! klote!!

Waarschuw beheerder
Ook ik ken het probleem en het is idd erg vervelend... Denk ook dat het aan de seks ligt, goed uitplassen er na en dan moet het beter gaan en tijdens de ontsteking veel drinken en proberen om niet te vaak naar de WC te rennen want daar wordt het gevoel nog naarder van!
Sterkte er mee!!! XXX
Waarschuw beheerder
Heb sinds net een blaasontsteking met allemaal bloed enzo:S Ben dit uur al meer dan 10 keer naar de wc gegaan! weet iemand of je je vriend kan besmetten als je sex hebt/had..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een blaasontsteking is niet besmettelijk, je kunt die 't beste verhelpen door veel te drinken of eventueel een kuur te halen! En als je bloed bij de urine hebt moet je zeker even een kuur gaan halen!
Waarschuw beheerder
cranberry sap of capsules
houd je blaas en urine wegen schoon
antibiotcia helpt ook nie meer als je het een al wat vaker gehad hebt :no:

oja na de sex naar de wc gaan als je geen condoom gebruikt dat he..met condoom is het niet nodig maar je goed wassen van onderen na de sex is heel belangrijk ivm de bacteriën enzo..

heel veel drinken..:yes:

heel veel sterkte ik weet hoe pijn het kan doen brr :(

(F)
Waarschuw beheerder
Bedankt!:D Ik ben gisteravond gelijk naar het ziekenhuis gegaan om medicijnen te halen en verlies nu gelukkig geen bloed meer.

Waarschuw beheerder
zo ik heb ook super vaak blaasonsteking is idd erg vervelend !!!

:no:

Maar idd veel vitamine C en speciale pilletjes voor je zuur ( in je urine ) helpen !

Waarschuw beheerder
Blaasontsteking is KUT!! Ik heb het ook heel vaak, heb gister weer m'n laatste pilletje van m'n antibiotica kuur op.. Maar ik ben nu naar een homeophaat gegaan, en die heeft me cranberry pillen voorgeschreven; schijnt heel goed te zijn.. Ben benieuwd..
Waarschuw beheerder
ik heb het dit jaar 4 x gehad

zwaar klote

tip van mijn oma loop nooit op blote voeten
Waarschuw beheerder
doorzichtig sap drinken
Waarschuw beheerder
Dacht ik dat die blaasontsteking weg was, is ie weer terug:S Nu nog meer antibiotica:( en wat is die cranberry sap vies! Bleeeeh
Waarschuw beheerder
Je kan bij de meeste drogisterijen van die bruistabletten kopen, Moet je die eens proberen met Cranberry en vitamine c
Die schijnen goed te werken bij blaasontsteking en je kan ze ook preventief gebruiken ;)

Waarschuw beheerder
ik ga binnenkort voor de 2e keer naar de Uroloog. Ik heb zoveel blaasontstekingen gehad, dat ik de tel kwijt ben geraakt.
Ik heb 3 nierbekontstekingen gehad!! Niet normaal gewoon! Ik heb al zoveel kuren gehad, ook niet meer normaal gewoon!
Vorige week mijn laatste nierbekontstekking gehad, gelukkig niet zo erg ls de tweede. Toen lag in 1 maand op bed en woog uiteindelijk nog maar 49 kilo! Ik was bijna mijn nier kwijt.
Ik wacht wel af wat de Uroloog zegt.
Veel water en cranberry sap zeggen ze.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb het vorig jaar 6 keer gehad.... toen heb ik strekere medicijnen gehad nu heb ik het nooit meer... alleen het resultaat is dat ik nu dus 20 keer per dag naar de wc moet... zwakke blaas. ik zou maar is met je dokter gaan praten!! zeg gewoon dat je er NU vanaf wil...

Waarschuw beheerder
ik kan alleen maar zegge dat et klote is maar ik kreeg PILLETJUHS van DE DOKTER.... en het ws binnen ene week over:D:D:D:D:D.................. suc6
Waarschuw beheerder
nog nooit gehad gelukkig!!