Partyflock

Forumonderwerp · 692599
1 volger · 15911x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Het voorstel (= de verkiezingsstunt) van president Bush om het homohuwelijk in de VS grondwettelijk te verbieden (het "Federal Marriage Amendment") heeft het niet gehaald. Slechts 48 van de 100 senatoren stemden vóór, terwijl voor een grondwetswijziging een 2/3 meerderheid nodig is.

Dit betekent overigens niet dat een meerderheid vóór het homohuwelijk is, maar dat de tegenstemmende senatoren vonden dat zoiets niet in de Grondwet thuishoort.

Het voorstel heeft overigens nooit veel kans van slagen gehad omdat een 2/3 meerderheid onhaalbaar was en had eigenlijk alleen maar als doel om in november bij de verkiezingen meer conservatief-christelijke stemmen voor Bush te winnen.

Presidentskandididaat John Kerry en "running mate" John Edwards onthielden zich (wijselijk) van stemming ;)

(bron: radio, DNC weblog)

zie voor de voorgeschiedenis:
Bush wil homohuwelijken verbieden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
gehe ;p
laatste aanpassing

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Er wordt inderdaad gezegt dat er fraude is gepleegd, maar watt wil je met zo'n rechterhand:
[img cacheid=0007860900147759f5afee021a00731b63]http://www.detroitluv.com/potdlive/potd.gif[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Ach, kunnen die amerikanen ook niets aan doen
[img cacheid=00078612001477ac5623c3fd1a00731f78]http://images.flabber.nl/2004election_by_iq.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij is die meneer rechts ernstig aan t controleren wat die meneer links aan t opschrijven is... staat er wel genoeg over de zorg voor de zwakkeren in de samenleving? worden er wel genoeg woekeraars de tempel uitgegooid de komende 4 jaar? en wat zie ik daar over "oorlog"?!

Waarschuw beheerder
donateur
ik zag hier al bumperstickers met "Jesus was a Liberal" :)

okee, dan heb ik er hier eentje voor al diegenen die denken dat ik al die toestanden in Ohio uit mijn duim zuig... want denken jullie hiervan? gewoon als voorbeeldje?

Franklin County, OH: Gahanna 1-B Precinct
638 TOTAL BALLOTS CAST

US Senator:
Fingerhut (D) - 167 votes
Voinovich (R) - 300 votes

US President:
Kerry (D) - 260 votes
Bush (R) - 4,258 votes

Inderdaad, er hebben daar bijna 7x zoveel mensen voor Bush gekozen als er geweest zijn om te stemmen... dit geintje hoeft dus maar in 0,3% van de districten in Ohio te zijn gebeurd om de staat ten onrechte naar Bush te laten zijn gegaan :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
weet niet of het al gepost is:

Softwarefouten gaven Bush extra stemmen

Door zeker één fout in een elektronisch stemsysteem heeft president Bush in ieder geval 3.893 extra stemmen gekregen in de voorsteden van Columbus. Dit hebben verkiezingsfunctionarissen gemeld, aldus de krant The Guardian.

Bush heeft in de provincie Franklin, Ohio, 4.258 stemmen gekregen terwijl democraat John Kerry slechts 260 heeft gekregen. Het blijkt echter dat er slechts 638 mensen gestemd hebben in dat kiesdistrict. Bush heeft in feite 360 stemmen ontvangen, aldus Matthew Damschroder, directeur van het provinciale verkiezingscommitée van Franklin.

Staat en provinciefunctionarissen wilden geen commentaar geven toen the Associated Press naar meer details omtrent het elektronisch stemsysteem en de producent daarvan vroeg. Ook weigerden ze te zeggen of de fout ook vaker in Ohio voorgekomen zou kunnen zijn, en of het de verkiezingsuitkomst beïnvloed zou kunnen hebben.

Het is niet de enige fout die ontstaan is met het nieuwe elektronische systeem. In North Carolina is ontdekt dat meer dan 4500 stemmen verloren zijn gegaan toen functionarissen dachten dat een computer meer stemmen kon opslaan dan het in feite kon. Het is mogelijk dat er nog veel meer fout is gegaan, maar dat dit niet opgemerkt is.

Waarschuw beheerder
donateur
Bron?

(niet dat ik het niet geloof hoor -in tegendeel- maar toch)
Waarschuw beheerder
donateur
Bron?

Die staat in de tekst: aldus de krant The Guardian en Associated Press.;p

Inderdaad, er hebben daar bijna 7x zoveel mensen voor Bush gekozen als er geweest zijn om te stemmen... dit geintje hoeft dus maar in 0,3% van de districten in Ohio te zijn gebeurd om de staat ten onrechte naar Bush te laten zijn gegaan

Als Kerry Ohio dus wel had gewonnen, zou hij dan wel president zijn geworden? Ik ben een beetje het overzicht kwijt...

Grappig (of eigelijk juist niet) dat de VS democratie en vrijheid wil verspreiden, maar daar in eigen land niet in slagen.
Grappig dat de VS welvaart wil verspreiden, maar daar zelf in eigen land niet in slaagt.
Grappig dat de VS om verzoening roept terwijl dat jiust aan hun laars hebben gelapt.
Grappig dat de VS het wel in hun eentje zouden opknappen, maar toch de wereld nodig blijken te hebben.
Grappig dat de VS de ficitieve massavernietigingswapens in Irak als een dreiging zagen, maar die van Iran en Noord-Korea niet. Vooral vergeten ze even dat de grootste dreiging komt van hun eigen wapens die weg rotten.
Grappig dat zij andere landen willen opbouwen, terwijl stukken van het land helemaal dood aan het bloeden zijn (bijv. Detroit en andere industriesteden in het noord-oosten).
Grappig dat zij een afkeer van het homohuwelijk hebben, maar dat veelwijverij in Utah de normaalste zaak van de wereld is.
Ow, ow, wat een ironie...:D

Waarschuw beheerder
donateur
Grappig dat de VS bij de ondertekening van vrijwel elk internationaal verdrag dat tot doel heeft op een of andere manier de wereld te verbeteren en door de meerderheid van alle landen ondertekend wordt, straalt van afwezigheid. Als één van de weinigen, en op één of andere manier altijd samen met dat kleine rijtje landen waar het het minst graag mee vergeleken wenst te worden...
Waarschuw beheerder
donateur
Grappig dat de fout in de stem-machines positief uitvalt voor die ene die in die staat juist zou moeten verliezen...
Grappig dat de maker van die machines openlijk pro-bush is (tenminste, dat begreep ik van DSW een post of wat terug).

Waarschuw beheerder
donateur
Yep, de directeur van Diebold (die de meeste stemmachines heeft geleverd) heeft in een zeer vroeg stadium van de campagne al verklaard dat hij er "koste wat kost" voor zou zorgen dat Ohio naar Bush zou gaan.

Als Kerry Ohio dus wel had gewonnen, zou hij dan wel president zijn geworden? Ik ben een beetje het overzicht kwijt...

Nu ze eindelijk klaar zijn met tellen in Iowa is de eindstand: Bush 286 - Kerry 252

Ohio heeft 20 kiesmannen, dus als je er bij Bush 20 afhaalt en die bij Kerry optelt, zou Kerry inderdaad president zijn geworden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat maakt het wel verdacht...:/
Bush gaat wel de geschiedenis in als de meest controversiële president ook. De enige man die twee keer ten onrechte in het Witte Huis zat.:D

Waarschuw beheerder
donateur
Mja, en zn neefje staat al klaar om hem op te volgen ;)

Ze kunnen daar onderhand beter een koningshuis beginnen, das ongeveer hetzelfde alleen hoef je niet te kiezen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zou een vergelijkbaar koningshuis worden als die in Saudi-Arabië.:D
Waarschuw beheerder
donateur
Maar goed voor welke familie ga je dan???

Het zou maar eens de familie Bush worden %)

Waarschuw beheerder
donateur
Maar goed voor welke familie ga je dan???

Het zou maar eens de familie Bush worden

Als zijn neefje hem gaat opvolgen, dan heb je het over een bush-dynastie.
Waarschuw beheerder
donateur
:/ :S %) %) :S :/

Ik hoop het echt van niet, maar na deze verkiezingen ga ik er echt geen uitspraak over doen en we hebben het dan ook over 4 jaar pas, als bush zijn termijn uitzit.

Waarschuw beheerder
donateur
Als Bush deze 4 jaar vol maakt, dan is die familie zo machtig dat zn neefje hem wel gaat opvolgen.

Alleen denk ik niet dat Bush 4 jaar vol gaat maken, gezien de schandalen die boven zijn komen drijven.
Waarschuw beheerder
donateur
Na Bush wil men Guilliani inzetten. Een betere kandidaat dan welke Bush dan ook.

Waarschuw beheerder
donateur
Na Bush wil men Guilliani inzetten. Een betere kandidaat dan welke Bush dan ook.

Ow, dat wist ik niet. Ik hoorde dat het neefje van Bush ook erg graag president wilde worden.

Guilliani ken ik niet goed genoeg, is geloof ik de burgemeester van NYC he?
Waarschuw beheerder
donateur
Jup dat is guilliani en hij heeft veel respect gekregen over zijn optreden met 11-9
Waarschuw beheerder
donateur
Hij was de burgemeester van New York en is republikein. Zijn bekendheid dankt hij aan twee dingen: zijn zero-tolerance beleid, dat met succes werkte en behoorlijk controversieel was. New York was een van de onveiligste steden van de VS, nu is het een van de veiligste steden (relatief gezien). En natuurlijk de aanslagen op het WTC. Niet lang daarna werd Bloomberg, ook een republikein en media-magnaat als zijn opvolger gekozen. Beiden staan bekend als gematigd republikein.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga ff op zoek naar een aantal links over de verschillen tussen republikeinen en democraten.

Waarschuw beheerder
donateur
bytheway...

Waarschuw beheerder
donateur
allemaal hartelijk gefeliciteerd met onze 1000ste post! :D:D:D

(dit is m)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Interessante link.:)

allemaal hartelijk gefeliciteerd met onze 1000ste post!

Dank je en hetzelfde!:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Jeeeeeeeeeeeeejjjjj

Om ff in stijl te blijven:

Happy replydate to you
Happy replydate to you
Happy birthday dear topic
Happy replydate to you
Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik me afvroeg en het in PB met 909 over had:

Wat zouden de gevolgen zijn als alle overige amerikanen die nu niet zijn gaan stemmen een proteststem uit zouden brengen op de individuele kandidaat?

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen denk ik niet dat Bush 4 jaar vol gaat maken, gezien de schandalen die boven zijn komen drijven

O jawel hoor, voor dat soort schandalen hebben ze in de loop van de geschiedenis een heel effectieve oplossing gevonden, die vrijwel altijd toepasbaar is gebleken.
Zodra de situatie onhoudbaar wordt voor de president, dan regelt hij dat er toevallig precies op dat moment heel nodig oorlog gevoerd moet worden, gaat alle media-aandacht daarheen, staat het land weer als één man achter de president, en ben je een een vijand van het vaderland als je nog met kritiek op de president durft te komen.
En dat schandaaltje.....daar kraait geen haan meer naar...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb net een dvd gekocht voor 5 euro bij de free record shop.

"Bush's brain"

Gaat over Karl Rove :D

Van de week eens kijken, leek me wel interessant voor 5 euro :D
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is het vervolg op The Godfather.;)

Waarschuw beheerder
donateur
Zodra de situatie onhoudbaar wordt voor de president, dan regelt hij dat er toevallig precies op dat moment heel nodig oorlog gevoerd moet worden, gaat alle media-aandacht daarheen, staat het land weer als één man achter de president, en ben je een een vijand van het vaderland als je nog met kritiek op de president durft te komen.
En dat schandaaltje.....daar kraait geen haan meer naar...

Wag the dog ;)

Dat heeft Bush al 2x gedaan en de vragen blijven nu staan, dus de vraag is of Bush alles onder het vloerkleed kan vegen met een 3de oorlog of dat mensen vragen blijven stellen.
Waarschuw beheerder
donateur
Een derde oorlog kan de VS niet voeren. Het leger is zo ingesteld dat zij oorlogen in twee verschillende gebieden kan voeren zonder dat het functioneren beperkt wordt. Een derde oorlog is dus niet haalbaar, zowel financieel als logistiek (en politiek).
Bovendien is oorlog als afleiding maar schijn, want kritiek zou er altijd blijven en een oorlog kan zodoende niet alleen afleiden, maar ook de situatie voor de president nog moeilijker en onhoudbaarder maken.
Waarschuw beheerder
donateur
Als Kerry president was geworden had hij het moeilijker gehad. Een democraat als president, het Huis van Afgevaardigden en de Senaat vol met republikeinen. En dan mocht Kerry Bush´ rommel opruimen, maar zijn plannen zou hij nooit kunnen realiseren omdat daar de politieke steun voor ontbreekt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wetgeving is een compromis tussen het congres en de president. Alleen is het verschil tussen Clinton en Kerry dat de politieke opvattingen nu veel verder uit elkaar staan dan eerder. Beide partijen zouden dus water bij de wijn moeten doen en in deze tijd lijkt me dat erg moeilijk te realiseren.
Waarschuw beheerder
donateur
Ongeveer hetzelfde als hier in Nederland na de verkiezingen aan de hand was.

De partijen die door het volk gekozen werden konden het niet met elkaar eens worden dus zijn er andere gekomen.
Waarschuw beheerder
donateur
Alleen ben je in Nederland niet afhankelijk van de oppositie om te regeren.

Waarschuw beheerder
donateur
Een derde oorlog is overigens al een btje geprobeerd... begin dit jaar heeft Bush via-via aan Blair gevraagd of hij bereid was mee te doen aan een oorlog tegen Syrië maar daar heeft Blair heel resoluut nee op gezegd.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat wist ik niet. Ik wist wel daat Syrië inmiddels min of meer lid is van het as van het kwaad. Weer een mooi voorbeeld van verkeerde prioriteiten leggen, zie Iran.

Waarschuw beheerder
donateur
ik had dat hier al een keertje gemeld ;) (maar ja, er staat hier wel meer)

de Amerikaanse overheidsorganisatie die zich bezig houdt met het narekenen van nieuwe belastingvoorstellen enzo heeft de financiële hervormingsplannen van Bush inmiddels al "volkomen onhaalbaar" genoemd

en ondertussen zakt de dollar verder en verder... :/

(ik kreeg gisten wél onwijs veel dollars voor mijn Euro's dus dat was wel weer goed :P )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Er staat hier zoveel.;P

Dus Bush is de economie aan het opblazen en weten wat Osama daar van vindt...

Waarschuw beheerder
donateur
Machine telt 88.408 stemmen te veel en schele scanners als dessert

Er komen steeds ergere meldingen binnen over fouten met de stemmachines... in Palm Beach (Florida) blijken er 88.408 stemmen méér te zijn uitgebracht dan er kiezers zijn komen opdagen (nee, dat kan dus niet) en in andere districten werden afnames van 60% tot toenames van 400% van het aantal kiezers gemeten ten opzichte van de vorige verkiezingen... theorietisch niet onmogelijk, maar allemaal natuurlijk uiterst onwaarschijnlijk.

Als de verkiezingen in Irak nou ook zo gaan, zou Bush ze dan geldig verklaren? :[

http://www.washingtondispatch.com/

Eveneens vanuit Florida is een ander type "vreemd resultaat" gemeld, waar de stemmenverhouding precies andersom bleek te liggen als verwacht... en ALLEMAAL in districten waar optische scanners zijn gebruikt :/

In Baker County, for example, with 12,887 registered voters, 69.3% of them Democrats and 24.3% of them Republicans, the vote was only 2,180 for Kerry and 7,738 for Bush, the opposite of what is seen everywhere else in the country where registered Democrats largely voted for Kerry.

In Dixie County, with 4,988 registered voters, 77.5% of them Democrats and a mere 15% registered as Republicans, only 1,959 people voted for Kerry, but 4,433 voted for Bush.

The pattern repeats over and over again - but only in the counties where optical scanners were used. Franklin County, 77.3% registered Democrats, went 58.5% for Bush. Holmes County, 72.7% registered Democrats, went 77.25% for Bush.

http://www.commondreams.org/headlines04/1106-30.htm

Volgens een recente poll is inmiddels 82% van alle Amerikanen ervan overtuigd dat de getallen zoals die in de voorlopige einduitslag zijn vermeld, niet correct zijn.
laatste aanpassing