Partyflock

Forumonderwerp · 684723

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb niet gestemd omdat ik tegen 1 Europa ben
Waarom...?
We kunnen er alleen maar op achteruit gaan!
Wij hebben het goed voor mekaar hoor!
Abortus, euthenasie, homohuwelijken het kan hier allemaal
In het buitenland is dit allemaal uit den boze!

En hoe zit het met jullie??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik stem niet, omdat mijn stem niet geldt :(

;D
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ook niet gestemt...
Zie het nut er ook niet van in :no:

Waarschuw beheerder
ben m'n stem kwijt....:(

Waarschuw beheerder
Zie het nut er ook niet van in

same here

Waarschuw beheerder
*stembanden kapot*

Waarschuw beheerder
donateur
Nope niet gestemd :nee:
Zie er het nut ook echt niet van in :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ben m'n stem kwijt....

je kan ook met je passpoort stemmen

Waarschuw beheerder
dus je zal jullie ook niet horen als er in brussel weer wat achterlijks bedacht wordt???

Waarschuw beheerder
donateur
ik mag niet stemmen aangezien ik niet de nederlandse nationaliteit heb :X:X

Waarschuw beheerder
:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ben volgens mij één van de weinige die wel gestemd heeft :S
Waarschuw beheerder
Ik ook niet, ben ziek EN het regent :/
Waarschuw beheerder
neej..zou niet weten waar ik op kan stemmen, en waar het over gaat.
snap er geen hol van :no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dus je zal jullie ook niet horen als er in brussel weer wat achterlijks bedacht wordt???

Jawel, want dat geld alleen voor ons als europa 1 word
Als je niet stemt dan ben je ook niet voor, en aangezien je niet tegen kan stemmen...!
Waarschuw beheerder
Ik heb de programma's gelezen en daar zag ik niet 1 bepaalde partij tussen zitten die mij voldoende aansprak. Daarnaast heb ik simpelweg geen tijd vandaag om naar de stembus te lopen. Ik had graag gezien dat ik ook op buitenlandse partijen mocht stemmen......

1 europa toch??

Waarschuw beheerder
ik krijg er toch geen geld voor dus mijn stem krijgen ze niet :nee:

Waarschuw beheerder
Jawel, want dat geld alleen voor ons als europa 1 word
Als je niet stemt dan ben je ook niet voor, en aangezien je niet tegen kan stemmen...!

jij wilt toch alles houden zoals het is zoals de homohuwlijken??? Dan moet je juist gaan stemmen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Ik vind wel dat dit in bepaalde situaties moet kunnen

En waarom geen homohuwelijken?
Het zijn ook gewoon mensen die kunnen liefhebben

ja dat bedoel ik ook, dat het goed is dat dat hier allemaal kan

Waarschuw beheerder
Precies helemaal mee eens.

Maar eigenlijk hou ik me hier ook niet echt mee bezig :/

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ook niet gestemd, zou anders ook echt niet waarvoor er zijn tegenwoordig zoveel partijen :S
Waarschuw beheerder
Hahaha... Altijd commentaar hebben en het anders willen en niet stemmen....

En als je geen 'europa' wilt hebben kan je misschien beter stemmen op een partij tegen de europeese regeltjes (LPF) dan niet stemmen... zo heb je er nog niets aan!

En netzoals MickMaik zegt: als je alles zo wilt houden dan moet je JUIST gaan stemmen...!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jij wilt toch alles houden zoals het is zoals de homohuwlijken??? Dan moet je juist gaan stemmen

Nee want de meeste dingen waar wij zo lang mee bezig zijn geweest te legaliseren die mogen in het buitenland domweg gewoon niet
en dan zouden wij daar als klein landje verandering in kunnen brengen zeker??
Waarschuw beheerder
donateur
Danoontje Powerrrrrrrrrr!!! 10 juni 2004 14:01
Waarom...?

En hoe zit het met jullie??laatste aanpassing: 10 juni 2004 14:01

Dan ga je toch juist stemmen, als je je wat meer verdiept had in de politiek had je kunnen weten dat er ook een partij is die het dichtst bij jouw mening staat.

Niet stemmen is bek houden, als je geen gebruik maakt van het stemrecht, heb je ook geen recht van spreken!

Waarschuw beheerder
Pffff kzou niet weten wie welk standpunt heeft.. moet zo werken das belangrijker :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben gewoon tegen een europa
Want als we een worden dan gaan er hoe dan ook dingen veranderen en dat wil ik niet
Waarschuw beheerder
Wie niet stemt mag niet zeiken/zeuren over de huidige gang van zaken in de politiek.
Het is alleen jammer dat de meeste mensen die een grote bek hebben over de politiek of dit nu betrekking heeft op nationaal vlak of internationaal vlak niet stemmen.
Misschien als iedereen had gestemd met de afgelopen verkiezingen in Nederland dan hadden we wellicht dit kabinet niet gehad en dus ook niet zoveel bezuinigingen ( misschien op andere gebieden ).
Waarschuw beheerder
jezus man..

mogen de mensen eens wat zeggen, houden ze hun mond..

een beter milieu begint bij jezelf, dus kom niet blaten later :x

en ik zou niet weten..

je kunt je er natuurlijk in verdiepen.. wat een hersenloos gezwets..

Waarschuw beheerder
er zijn ook partijen die tegen europa zijn waar je op had kunnen stemmen hoor...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb NOG niet gestemt... Ik zit ziek thuis, dus straks als me vriendin met de auto komt ga ik stemmen..:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Dan moet je gaan stemmen! alle stemmen gelden, klinkt heel kinds maar tis wel zo !!! :jaja:

Waarschuw beheerder
Heb bij de nederlandse verkiezingen anders wel gestemd :yes:

Maar hier weet ik gewoon nix vanaf.. misschien dom maar nooit in verdiept.. dus ach ja.. me vader die mag me stem hebben..
Waarschuw beheerder
donateur
ruud.nl 10 juni 2004 14:12
er zijn ook partijen die tegen europa zijn waar je op had kunnen stemmen hoor...

Inderdaad (y)
Waarschuw beheerder
Precies Lisette.... ik erger me ook hieraan... het is nooit goed en ze weten het altijd beter... en dan MOGEN ze er wat aan veranderen en dan doen ze dus niets... Maar denk altijd: de 'domme' mensen stemmen niet dus ik mis die stem ook niet :jaja:
Waarschuw beheerder
Niet stemmen is bek houden, als je geen gebruik maakt van het stemrecht, heb je ook geen recht van spreken!

Oftewel wat hij wil zeggen, je hebt niet gestemd, dus hou nou snel je muil dicht :yes:

En ik sluit me aan bij zijn mening :yes:
Waarschuw beheerder
Waarom heb je nu dan niet gestemd. Desnoods op dezelfd partij als waar je toen op had gestemd.
Waarschuw beheerder
donateur
Heb niet gestemd en ben het niet van plan ook.

De reden is dat (europese)politiek me niet interesseerd en ik heb het best naar me zin in Nederland.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2 digispice: vorige keer mocht ik nog niet stemmen

En verder, je hoort mij verder ook niet zeuren hoor, als er naar mijn mening foute beslissingen gemaakt worden
Waarschuw beheerder
maar dat krijg je als mensen zich er niet in verdiepen.. die blijven dom.. :jaja:

ik wil wel invloed hebben op waar in ik later mijn kids terecht laat komen..

natuurlijk kan ik het niet alleen, niemand..

maar niet stemmen is wel zo dom..

het is een recht.. maar ik vind het eigenlijk ook een plicht..

de mensen met de grootste bek, zijn over het algemeen degene die de minste verantwoordelijkheid voor eigen handelen nemen..

heeeel triest
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom open je dit topic dan met:

Waarom...?

Waarschuw beheerder
Jij zeurt misschien niet. Maarhoeveel mensen lopen wel niet te zeiken over de zogenaamde "balkellende" "bak ellende ".
Allerlei idiote benamingen omdat ze het er niet mee eens zijn over de huidige gang van zaken. Maar vaak als je dan vraagt waar heb je de vorige keer op gestemd dan zeggen ze hnergens op want dat heeft toch geen zin.
Waarschuw beheerder
Niet gestemd!

errug dom
Waarschuw beheerder
Mensen die niet stemmen zijn echt van het soort type mensen die denken.

Een betere wereld, begint bij een ander. Aangezien ik er te lui & dom voor ben.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar vaak als je dan vraagt waar heb je de vorige keer op gestemd dan zeggen ze hnergens op want dat heeft toch geen zin.

Inderdaad!!!:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Niet gestemd, omdat ik aan het werk ben, ga vanavond natuurlijk wel! Je hoort gewoon te stemmen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jij zeurt misschien niet

Dan moeten jullie mij ook niet met zn allen aanvallen dat ik niet moet zeuren, dat doe ik toch ook niet
Zeg juist dat we het goed hebben
Waarschuw beheerder
ik ben het ook niet eens met dit cabinet, ik zelf heb op PVDA gestemd en ben dus ook best zuur dat ze net aan hebben 'verloren' van CDA..

had de PVDA iets minder stemmen gekregen was er een grote kans geweest dat zij deel zouden uitmaken van dit cabinet..

maar ik heb in ieder geval gedaan wat ik kon, en zal dus blijven doorgaan.. W. Bos blijft goed vind ik.

Waarschuw beheerder
Waarom heb je nu dan niet gestemd. Desnoods op dezelfd partij als waar je toen op had gestemd

Mja me pa en ik hebben sowieso hetzelfde denkbeeld daarover.. met de nederlandse verkiezingen ook al..

Dus ja.. dan komt mijn stem goed terecht..
Waarschuw beheerder
donateur
Niet stemmen is stom.
Niet stemmen als je een vrouw bent is oerstom.

Waarschuw beheerder
* danoontje wordt overklast met argumenten waar ze niks tegen in te brengen heeft*

PS Heb wel gestemd
Waarschuw beheerder
je kunt je er natuurlijk in verdiepen.. wat een hersenloos gezwets..
Dit is een van de vele opmerkingen waar ik dus niet tegen kan.

Ik heb dus niet gestemd omdat ik me niet voldoende in 1 van de partijen kon vinden. Ik had met alle liefde een stem uitgebracht, geloof me. Maar als ik ergens op moet gaan stemmen waar ik het voor het grootste gedeelte niet mee eens ben stem ik liever niet.

Hersenloos, nee. Jouw opmerking... wellicht een beetje...

OK, nu komen de opmerkingen dat ik dan beter een eigen partij op kan gaan richten.... maybe I will..... ;)

*edit*
Niet iedereen die niet stemt is per definitie dom... In mijn geval is het een wijze (en weloverwogen) keuze geweest
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ga nu maar gewoon stemmen Danoontje, het kan met de uitslag soms om 1 stem hangen! had jouw stem kunnen wezen!

Waarschuw beheerder
W. Bos blijft goed vind ik.

ik heb hem nog niet veel zinnige dingen horen zeggen eerlijk gezegd....
Waarschuw beheerder
Hansel, dat kan.. maar jij hebt je dus wél verdiept, en jij valt dus niet binnen deze categorie..

beter lezen :jaja:
Waarschuw beheerder
Geen tijd en ik hoor er te weinig over om een oordeel te vellen ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Digi stemt ervoor dat dannoontje alsnog gaat stemmen. :)
Waarschuw beheerder
Wat een gelul geen tijd.
Stembureau is tot negen uur vanavond open
Waarschuw beheerder
Een stembureau is bijna net zolang open als een supermarkt. Aangezien iedereen tijd heeft om boodschappen te doen is het net zo makkelijk om even langs te gaan bij je stembureau en te gaan stemmen.
Waarschuw beheerder
Ik werk tot 10 uur :x
Waarschuw beheerder
Werkgever is verplicht je de mogelijkheid te bieden te gaan stemmen
Waarschuw beheerder
Geen tijd en ik hoor er te winig over ...

wat een onzin..

hoor er te weinig over... kijk het nieuws.. check

www..jijkomttochook.nl

het kan je dus duidelijk weinig schelen.. your loss :jaja:

maar kom niet dat je geen tijd hebt, die stembiljetten liggen minstens een week in je huis, je kunt vast wel een gaatje vinden.

:x
Waarschuw beheerder
donateur
En daarnaast, je kunt vanaf heel vroeg vanmorgen tot 9u vanavond gaan stemmen.

NIEMAND die ZO LANG werkt :nee:
Waarschuw beheerder
Trouwens stembureaus gaan ook al errug vroeg open.
Dus je kunt ook voordat je gaatwerken stemmen.
Waarschuw beheerder
Ik werk tot 10 uur

maar niet vanaf 8,00 tot 22,00, us wat eerder je nest uit.. :jaja:

wil je niet stemmen, prima, maar kom er dan eerlijk voor uit..
Waarschuw beheerder
Mensen die zeggen dat ze niet KUNNEN stemmen bedoelen eigenlijk dat ze niet WILLEN stemmen.
Waarschuw beheerder
Volgens mij is danoontje ondertussen gaan stemmen :)
Waarschuw beheerder
juist ja party robber
Waarschuw beheerder
donateur
Echt onbegrijpeleijk.
Mag je eindelijk stemmen, ga je niet!
En je bent godverdomme nog vrouw ook!!

Heb je enig idee hoe hard wij ervoor hebben moeten strijden om het recht op kiezen te krijgen?
Waarschuw beheerder
voig jaar heb ik op mijn stageplek gestemd met mijn bewoners.

dat waren verstandelijk gehandicapten... :jaja:

natuurlijk heeft het alleen zin om de mensen met het 'hogere' niveau dit uit te leggen, maar ik ben met 3 bewoners gaan zitten, uitgelegd in 'mensentaal' waar de partijen voor staan en ben met ze gaan stemmen de volgende dag..

:jaja:
Waarschuw beheerder
NIEMAND die ZO LANG werkt
Oh nee??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hahaha ik was ff de stemwijzer aan het doen
En de LPF is eruit gekomen
Waarschuw beheerder
donateur
Nee!

En als het wel zo is, zou ik als de sodemeieter naar de stembus om te stemmen voor een kortere werkdag :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ok Danoontje, blijf dan maar thuis inderdaad.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dan ga ik nog maar es ff kijken waar de LPF voor staat en nog een keer nadenken of ik niet moet gaan stemmen ;)
Waarschuw beheerder
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bijna vergeten was... Wilde vanochtend de deur uitgaan, vraagt m'n vader: heb je al gestemd... Maar ff snel machtigingsstukje ingevuld en gezegd wat ik wilde, en gelukkig toch nog m'n bus gehaald :p

Hoezo geen tijd.. Je had tijden geleden al een machtigingsformulier kunnen invullen :p

Waarschuw beheerder
ik heb niet gestemd! omdat t me geen bout intereseert...
dusjj
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hansel, dat kan.. maar jij hebt je dus wél verdiept, en jij valt dus niet binnen deze categorie..
Ja dat weet ik ook wel. Als ik in de toekomst mijn mening uit over de gang van zaken krijg ik toch weer te horen dat ik me bek moet houden omdat ik niet gestemd heb.....

Ik baal een beetje van het stereotiepe denken van enkelen...
Waarschuw beheerder
idd, blijf jij maar thuis..

kan zo ongeveer bedenken wat jouw denkbeeld is..

stemrecht aanpassen aranka?

:D
Waarschuw beheerder
donateur
Kel reldel (;)):
Wie hebben er niet gestemd EN WAAROM??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je kunt ook iemand machtigen hoor Gansel
Dank je wel voor deze uiting van respect. Of het betreft een typefout...

Ik weet dat ik iemand kan machtigen, maar waarom ik dat niet gedaan heb wordt in mijn post van 14.22u al verklaard ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zegguuhhh waar kan je eigenlijk een overzicht krijgen wat die partijen nou eigenlijk willen??

Waarschuw beheerder
jaja heb t al aangepast :D:D
Waarschuw beheerder
hansel.. het komt er dus gewoon op neer dat je moet lezen.. en als er niets voor je bij zit, moet je een brief schrijven..

Waarschuw beheerder
Heel mooi Kel, maar wat intereseert je dan geen ruk?
Waarschuw beheerder
Als er geen partij bij zit waar je je mee kan identificeren dan maak je je stem ongeldig.
Dan heb je namelijjk wel gebruik gemaakt van je stemrecht .
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou het stemmen misschien???? :S:S:S:S:S

Waarschuw beheerder
Niet stemmen is zoooow dom. Er zijn zoveel verschrikkelijk veel mensen die moeten vechten om hun stem te kunnen laten horen.

Er zijn zo veel mensen die het leven gelaten hebben omdat ze hun stem wilde laten horen, en omdat ze een democratie wilden.

Wij hebben hier een democratie, en wat doen de meesten ermee.. niks..:S

Ik ben van mening dat iemand die niet gaat stemmen niet het recht heeft om de komende 4 jaar te klagen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
_Erik_ ik zeg niks, mij hoor je niet klagen :x
Waarschuw beheerder
op stemwijzer.nl danoontje

Waarschuw beheerder
donateur
Oh shit helemaal vergeten ..
hmm kan vanavond ook nog wel toch !?

vind het eigenlijk helemaal niet interessant die Europesche verkiezingen, op de stemwijzer kwam er VVD uit bij mij :vaag: maar daar stem ik sowieso niet op...
Waarschuw beheerder
donateur
Nee waarom zou het je interesseren wat er met je leefomgeving gebeurt?
Wat strax je rechten zijn, en die van je kinderen.
Wat er met je geld gebeurt en met de aanpak van problemen.

enzovoorts...

Waarschuw beheerder
lama
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Trouwens, het bestempelen van iemand die niet stemt als dom vind ik weer dom....

Het is een recht geen plicht!

Je hoeft niet van al je rechten gebruik te maken.

Waarschuw beheerder
En doordat je niet stemt interesseert Europa je dus ook geen ruk en daarmee ook Nederland?

Owja trouwens, Hansel, kan je dan niet in jouw geval blanco stemmen? Is geen aanval maar gewoon vraag.
Waarschuw beheerder
het moet eigenlijk ook gewoon een plicht worden.
Waarschuw beheerder
Dan worden de mensen tenminste aangezet om te gaan denken over de politiek en watvoor invloed dat heeft op hun leven.
Waarschuw beheerder
Tja, daar had ik misschien nog wel iets mee kunnen doen. Helaas moet ik tot vanavond 21.45u werken... dus daar is het nu jammer genoeg te laat voor....

Stem ongeldig laten maken had idd ook nog gekunt....
Waarschuw beheerder
ik vind het dus ook meer dan een recht.. ik vind het een plicht.. doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor je kinderen..

ik denk dat het iets duidelijker moet.. :x

www..stemwijzer.nl

:D
Waarschuw beheerder
stemmen moet geen plicht worden... dan krijg je net zulke ongefundeerde stemmen als toen Pim Fortuyn werd vermoord.

Als je stemt moet je wel een goed gegronde stem uitbrengen, anders vind ik het zonde.... Dan is het geen realistische afspiegeling van de meningen meer.....

*edit*
Ik ken mensen die naar het stembureau gaan en daar met de ogen dicht op een knopje drukken.... daar schiet je niks mee op. Dat soort dingen ga je meer krijgen wanneer stemmen een plicht wordt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Aan de ene kant ben ik het er absoluut mee eens dat we blij moeten zijn dat we mogen stemmen, maar aan de andere kant vind ik dat ook weer geen reden om het te doen.. Er zijn zoveel dingen die wij wel hebben en anderen niet, maar om nou te zeggen dat we daar met z'n allen gebruik van maken... We hebben redelijk goed en betaalbaar openbaar vervoer, we hebben schoon drinkwater, we kunnen iedere dag verse groente en andere gezonde dingen eten, maar de meesten kiezen er ook voor om met de auto te gaan (milieuvervuiling...), drinken allerlei andere (vaak veel minder gezonde) dingen en eten zich liever helemaal vol met allerlei etenswaren die overgewicht veroorzaken...

My point: dat je iets kan wat anderen graag zouden willen, betekent nog niet dat je het ook moet doen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja idd, het moet geen plicht worden
Dan doen mensen uiteindelijk gewoon hun ogen dicht en gaan ze 'prikken' op wie ze moeten stemmen
Dan wint er misschien een party die normaal misschien bijna geen stemmen zou krijgen
Waarschuw beheerder
Hey dat zet ik er net nog bij in mijn post danoontje :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dat je iets kan wat anderen graag zouden willen, betekent nog niet dat je het ook moet doen...

PRECIES
Waarschuw beheerder
Ook als stemmen een plicht is kunnen mensen een blanco stemuitbrengen. Het geen je ermee bereikt is dat mensen die het nu niets interesseert zich er dan wel voor gaan interesseren.
Door middel van stemplicht zal de overheid ook meer handvaten geven om te gaan stemmen. Dus meer folders met informatie waarde partijen voor staan. Het wordt dan alleen maar makkelijker om te gaan stemmen.
Waarschuw beheerder
donateur
dat je iets kan wat anderen graag zouden willen, betekent nog niet dat je het ook moet doen...

Het gaat erom dat JIJ zo kunt bepalen wat er met JOUW omgeving en JOUW centen gebeurt.
Het is niet iets wat anderen willen, het zou iets moeten zijn wat je ZELF wilt.
Waarschuw beheerder
Stemplicht.... gaat dat niet voorbij aan de basisbeginselen van een democratie???
Waarschuw beheerder
misschien moet er dan openbaar gestemd worden..

dat iemand anders het intikt waar je bij staat..

of op een groot scherm.. dan zou de LPF ook niet zo groot zijn geworden..
Waarschuw beheerder
*Danoontje voelt zich gesterkt door Hansel en lief klein schattig tijgertje*
Waarschuw beheerder
Tuurlijk en al die mensen die blind gaan stemmen stemmen toevallig net op dezelfde.
Wie niet stemt wil zich kennelijk afzijdig houden van de realiteit.
Door middel van je stem kunnen dingen veranderen.
Als iedereen in Amsterdam een aantal jaar geleden had gestemd tijdens het referendum voor de noord/zuidlijn was die er niet gekomen.
Hij komt er omdeat de kiesdrempel niet werd gehaald.
Er hadden gewoon te weinig mensen gestemd maar de meerdeheid die wel had gestemd die stemde tegen.
Oftewel je stem telt dus maak daar gebruik van

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het gaat erom dat JIJ zo kunt bepalen wat er met JOUW omgeving en JOUW centen gebeurt.
Het is niet iets wat anderen willen, het zou iets moeten zijn wat je ZELF wilt

Toch denk ik nog steeds dat je ook gewoon niet kan stemmen
Dan geef je een ander die zich er meer druk om maakt meer de kans
En is NIET stemmen niet hetzelfde als BLANCO stemmen?
Als je met alle geweld toch gaat stemmen 'omdat het moet' dan geef je anderen minder kans dat hun partij gekozen word (tenzij je toevallig hetzelfde stemt)
Waarschuw beheerder
Voor de tweede kamer verkiezing maak ik wel tijd vrij, provinciale verkiezingen ook, hiervoor niet, daar heb ik mijn redenen voor :jaja:
Waarschuw beheerder
Het is niet iets wat anderen willen, het zou iets moeten zijn wat je ZELF wilt.

Dat is nou juist het punt; wat nou als je het niet zelf wil? Moet je dan gedwongen worden omdat anderen het wel willen, maar niet kunnen?
Waarschuw beheerder
Het gaat er ook om danoontje dat wij in een vrij land leven waarwe kunnen/mogen stemmen.
Dus maak daar gebruik van.
Iedereen die stemrecht onzin vindt ga eens een paarmaanden op vakantie in een land waar ze dit begrip helemaal niet kennen.
Misschien dat je dan begrijpt waarom stemrecht zo belangrijk is.
Waarschuw beheerder
Zoals ik al eerder zei niet kunnen = niet willen
Waarschuw beheerder
Stemrecht is belangrijk... er moet dan wel een partij zijn die mijn stem verdient! Normaliter stem ik echt wel hoor (mits er een partij is die mijn stem verdient)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar ik WIL niet stemmen!
Het kwartje valt volgens mij niet he :/
Waarschuw beheerder
Danoontje gisteren was op tv dat als er een lage opkomst is. Dit positief is voor het CDA.
Wil je dit dan.
Nee
ga dan stemmen
Ook al is het LPF je maakt in ieder geval gebruik van je stemrecht.

Waarschuw beheerder
Niet stemmen is niet hetzelfde als blanco stemmen. Het telt in ieder geval mee voor een eventuele kiesdrempel, maar de precieze gevolgen weet ik ook niet zo 1 2 3. Iemand andes wel?
Waarschuw beheerder
niet willen stemmen = hopen dat anderen alles voor je doen
en alle nare dingen uit de wereld weg toveren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als je tegen wilt stemmen moet je SP stemmen... (dit n.a.v. het idee om op de LPF te stemmen :p)

Blanco wordt je stem meegenomen in de berekening van de kiesdeler. Dit houdt dus weer in dat je meer stemmen nodig hebt voor de zetels die vergeven worden ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee danoontje.. niet stemmen is niet hetzelfde als blanco stemmen..

als je blanco stemt heb je in ieder geval de moeite gedaan je erin te verdiepen en naar de stembus te gaan..

voor een blanco stem heb ik dus ook wel respect..

al schiet je er niet heel veel mee op..
Waarschuw beheerder
donateur
En is NIET stemmen niet hetzelfde als BLANCO stemmen?

NEE NATUURLIJK NIET :/

Als je niet gaat stemmen, wordt je stem verdeeld.
Als je blanco stemt, heb je wel gebruik gemaakt van je recht maar wist je niet op wie je moest stemmen (of een andere reden) en gaat die stem dus naar niemand.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zeg ik Lisette ;)
Waarschuw beheerder
Danoontje Powerrrrrrrrrr!!!> Als je dat vind had je dusn juist WEL moeten gaan stemmen ;)
Waarschuw beheerder
Dus voor iedereen die niet weet op wie die moet stemmen stem dan blanco.

En wil je tegenstemmen stem dan sp
Waarschuw beheerder
ik denk dat het kwartje bij jou niet valt danoontje :gaap:
Waarschuw beheerder
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem verdeeld.
Dit is niet zo. Ze wordt de kiesdeler lager... meer kans op zetels dus. Ok, je zou het kunnen interpreteren als het verdelen van een stem..... maar dat is het feitelijk dus niet ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als je blanco stemt heb je in ieder geval de moeite gedaan je erin te verdiepen en naar de stembus te gaan..

Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je je er druk om maakt??
Kom nou

En of mn stem nou eerlijk verdeeld word of niet telt, uiteindelijk haalt het niks uit!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga zo stemmen..

Denk ik.. :P
Waarschuw beheerder

Daar ben ik het mee eens :)
Waarschuw beheerder
donateur
Hansel dat weet ik...

Maar ik probeer het simpel te houden, omdat blijkbaar niet iedereen zich er zo in verdiept heeft als jij :)
Waarschuw beheerder
weet je.. ik denk ook dat ik liever heb, dat danoontje lekker achter Party Flock blijft hangen..

geeft me een rustiger gevoel..

Waarschuw beheerder
Danoontje je bent gewoon dom als je zo denkt.
Mijn stem maakt toch niks uit.
Vertel dat even aan iedereen die in de geschiedenis is gestorven voor stemrecht.
Waarschuw beheerder
Gelukkig denkt niet iedereen zoals danoontje.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat zit je dan te zeuren dat ik perse moet gaan stemmen???

En daar ging het helemaal niet over, of ik wel of niet moet stemmen, want ik doe het toch niet
Ik vroeg me gewoon af wie er nog meer niet gestemd hadden en waarom zij het niet gedaan hadden

Maar ik moet nu gaan, zal morgen wel weer een hoop commentaar staan als ik terug ben
Waarschuw beheerder
Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je je er druk om maakt??

PRECIES... heel goed.. :respect:

dat zou al een hele stap voorwaards zijn :jaja:

Kom nou

ow... :cry: het kwartje leek te vallen, maar sprong terug.. :devil:
Waarschuw beheerder
Ik zeur in de hoop dat je mening wijzigd en dat je toch gaat stemmen omdat ik vindt dat het een burgerplicht is.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben dat papiertje kwijt.. dus ga ook niet stemmen.. Anders was ik denk ik vvd gaan stemmen ofzo..
Wat stel je voor.. nederland heeft wel 3.9% van de stemmen in handen in het europese parlement.. DAT willen we toch niet missen :S:S:S:S
En de europese parlement beslist alleen maar over voedingsregelementen, landbouw en dat soort dingen. Abortus, euthanasie, drugsbeleid en dat soort dingen hebben ze alleen een adviserende functie aldus het informatieve programma gisteren.. Dus zoveel invloed heeft europa écht niet...
Beter stem je sowieso wél voor de binnenlandse verkiezingen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mijn stem maakt toch niks uit

Heb ik dat gezegd dan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2 digispice, dat was voor lisette

weet je.. ik denk ook dat ik liever heb, dat danoontje lekker achter Party Flock blijft hangen..

geeft me een rustiger gevoel..
Waarschuw beheerder
danoontje.. heb toch nog een brandende vraag..

en :jaja: je hebt RECHT om er op te antwoorden :D

als jij niet gaat stemmen, en het kan je niets schelen.. wat maakt het jou dan uit WAAROM anderen NIET hebben gestemd?
Waarschuw beheerder
Ik moet zeggen dat ik, net als danoontje, ook wel benieuwd ben waarom anderen niet gestemd hebben... Ik vind het wel een interessante topic :yes:

Trouwens, het gaat wel goed hoor met het stemmen volgens nu.nl. --->
RIJSWIJK - De opkomst bij de verkiezingen voor het Europees parlement was donderdagochtend tot elf uur 9 procent. Dat is 2 procent meer dan bij de vorige verkiezingen, in 1999. Dit blijkt een representatieve telling van onderzoeksbureau Interview/NSS in twintig stembureaus.
Waarschuw beheerder
hansel, je moet niet bij die groep willen horen.. jij bent een 'lid' van de groep die wel zou stemmen maar er zat niets bij voor je..

heel ander verhaal dus..

een stuk slimmer komt dat over.. OP MIJ

Waarschuw beheerder
Niet lullig bedoeld, maar ik beschouw mezelf als individu ;)

Ik vraag me gewoon af of er meer mensen zo over denken als ik.

een stuk slimmer komt dat over.. OP MIJ
Dank je wel! :D
Waarschuw beheerder
en toch ben je als individu in een land, lid van een groep..
Waarschuw beheerder
Tuurlijk, ik behoor ook tot de groep die we mensen noemen ;p

En ik behoor ook tot mijn vriendengroep en zo nog wat groepen meer, maar je snapt mijn punt wel denk ik....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

:vaag:
Er zijn ook partijen die tegen 1 europa zijn, dan stem je daar toch op :s Typies iemand die zich er niet in heeft verdiept.
Nu gaat je stem naar de grootste partij, waarschijnlijk CDA ....
Waarschuw beheerder
Nu gaat je stem naar de grootste partij, waarschijnlijk CDA ....
Daar gaat haar stem niet heen. Dat is de partij (ervan uitgaande dat het CDA de grootste wordt) die het meest profijt heeft van het niet stemmen van een persoon ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga vanavond na me werk :)
Waarschuw beheerder
Abortus, euthanasie, drugsbeleid en dat soort dingen hebben ze alleen een adviserende functie aldus het informatieve programma gisteren..

Nu nog wel ja, maar als je bijv. CDA stemt dan wordt dat in de toekomst allemaal door een Europese regering voor heel europe geregeld!
Waarschuw beheerder
donateur
Het merendeel van de Nederlands wetgeving wordt al afgestemt op de (aankomende) europse wetgeving, dus voor degene die denken het loopt zo'n vaart niet.... Wel dus ;)

Waarschuw beheerder
donateur
geen zin in en k zat in t ziekenhuis met me gebroken hand :@

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
danoontje.. heb toch nog een brandende vraag..

en je hebt RECHT om er op te antwoorden

als jij niet gaat stemmen, en het kan je niets schelen.. wat maakt het jou dan uit WAAROM anderen NIET hebben gestemd?

Waarom dat me boeid??
Gewoon vind ik interessant om te weten
Wat anderen nou motiveert om NIET te gaan

Waarschuw beheerder
ik heb ook niet gestemd !
ze doen toch wel waar ze zelf zin in hebben dus :/
Waarschuw beheerder
ik ben het gewoon echt vergeten!!! ik hoor net mn ouders erover praten! ach die fucking politiek van nederland is gewoon een lachertje!! whahaha... :D
Waarschuw beheerder
donateur
het waren europese verkiezingen ;)

Waarschuw beheerder
Ik heb wel gestemd, vind ik belangrijk. Met al die lage opkomsten wordt 't straks nog eens afgeschaft! Kunnen we helemaal geen invloed meer uitoefenen (Niet dat 't nu veel is, maar 't is beter dan niks..)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:bloos: ach al die politiek is gewoon hetzelfde gezeik!
Waarschuw beheerder
Alsof we Europees invloed hebben ...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik had GVD gewoon meer dan een uur vertraging met de trein :( Stond er 1 voor mij in de brand op station Culemborg.

Sorry ik heb dus tegen al mijn goede voornemens in niet kunnen stemmen. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Geen zin in gewoon..
Waarschuw beheerder
Ik heb wel gestemd. Ik heb liever geen sinterklaas in Brussel straks. :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben het eigenljk een beetje vergeten...
Waarschuw beheerder
neej..
geen tijd meer voor gehad
en eerlijk gezegd heb ik me er ook niet echt in verdiept dus dan zou het toch een zinloze stem geweest zijn
Waarschuw beheerder
jullie hebben tenminste nog de keuze of je wel of iet wil stemmen ik moet komende zondag gvd verplicht gaan stemmen(belgie)

en politiek interesseert me ook geen hol maar je moet gaan stemmen pffffffff

ik stem altijd op een belachelijk klein partijke waar je nooit wat van hoort maar dan heb je wel gestemd want in elke (grote) partij is er geen enkele partij waar ik me kan in terugvinden(in hun standpunten)en al helemaal het vl bl ni want die zijn tegen gabbers en techofreaken :/

en als ik dom overkom dan is dat maar zo zal mij een worst wezen
Waarschuw beheerder
Tuurlijk heb ik wel gestemd. Gelul dat je geen tijd hebt om langs t stemkantoor te gaan want je werkt echt geen 12 uur achter elkaar en daarnaast mag je iemand machtigen. Ook je stemkaart kwijt zijn is geen excuus want ze maken ter plekke een nieuwe als je je paspoort bij je hebt.
Waarschuw beheerder
Danoontje Powerrrrrrrrrr!!! 10 juni 2004 14:01
Waarom...?

das dom dan! had dan Blanco gestemd! Heb ik ook gedaan! k ben t met niemand eens, maar laat zo wel mijn stem horen!
Door m niet te laten horen, worden de stemmen van anderen in percentage hoger :d
Waarschuw beheerder
je werkt echt geen 12 uur achter elkaar

Niet dat het op mij van toepassing is, maar ik wil toch even zeggen dat er mensen zijn die dat wel doen. Ik werk op een gemiddelde werkdag 13uur. Hier en daar wel een pauzetje, maar niet lang genoeg om te gaan stemmen. En waarom ik niet gestemt heb staat hier ergens boven ;)
Waarschuw beheerder
donateur
2 Hansel: en als je verder leest:

en daarnaast mag je iemand machtigen.

Waarschuw beheerder
2 medicman als je verder leeest:
En waarom ik niet gestemt heb staat hier ergens boven ;)

Waarschuw beheerder
danoontje ben je nou echt zo stom of snap je nou echt niet dat er ook partijen zijn die tegen 1 europa zijn :S.
Waarschuw beheerder
als je blance stemt das je goei keuze maar ook niet echt verstandig lijkt me want dan gaat je stem alsnog naar de partij met de meeste stemmen en dat kan dan bv een partij zijn die je juist niet moet ...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de programma's gelezen en daar zag ik niet 1 bepaalde partij tussen zitten die mij voldoende aansprak. Daarnaast heb ik simpelweg geen tijd vandaag om naar de stembus te lopen. Ik had graag gezien dat ik ook op buitenlandse partijen mocht stemmen......

1 europa toch??

Je eerste post...

later zegt iemand:

Daar ben ik het mee eens

Waarom heb je dan niet op een dergelijke partij gestemd?

Kan aan mij liggen hoor, maar ik snap hem niet ;)
Please explain :D

en daar antwoord jij op:
Waarschuw beheerder
als je blance stemt das je goei keuze maar ook niet echt verstandig lijkt me want dan gaat je stem alsnog naar de partij met de meeste stemmen

dat denken heel veel mensen jah, maar dat is dus niet zo! Zal ook niet echt logisch zijn!
Waarschuw beheerder
denken?kan je aantonen waaraan je dan ziet dat dat niet zo is?
Waarschuw beheerder
2 medicman:
Volgens mij staat alles wat je weten wilt in eerdere posts... Ik heb geen zin om in de herhaling moeten te gaan vallen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
*snik*

Niet lullig bedoeld hoor, wilde gewoon de gedachte er achter weten, misschien heb je er wel een zeer goede rede voor die ik nu nog niet zie. Er is zolang gevocht voor democratie, nu heb je het recht om invloed uit te oefenen (hoe klein dan ook) en dan pak je de kans niet.

Ben het overigens wel met je eens dat het geen verplichting moet worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
danoontje ben je nou echt zo stom of snap je nou echt niet dat er ook partijen zijn die tegen 1 europa zijn

Moet eerlijk toegeven dat ik dat niet wist
En ik wist ook niet dat je blanco kon stemmen
Dat stemmen boeid me geen fuck, tenzij het echt over NL zelf gaat, daat heeft meer concequenties voor mij
Daarom heb ik me er niet meer in verdiept
Heb het trouwens wel eens geprobeerd, maar ik snap echt geen reet van wat die mensen allemaal willen!

Misschien zouden ze iets duidelijk moeten zijn voor de jeugd
(Ja ik weet dat ik nu een hoop commentaar ga krijgen dat ik gewoon dom ben)

Waarschuw beheerder
Geeft niet hoor An, ik hou toch nog wel van je :P:D
Waarschuw beheerder
Fuck Them All{wazi's } 11 juni 2004 00:02
denken?kan je aantonen waaraan je dan ziet dat dat niet zo is?

kan dat niet aantonen nee! (nu wel lees maar volgende reply) :D zal niet weten waarik dat zo ff op kan zoeken, maar hoe kom JIJ dr dan bij dat de blanco stemmen naar de grootste partij gaan?

Das gewoon niet logisch! Ik stem Blanco, omdat ik niet weet waarop ik anders moet stemmen! Beetje onzinnig om dat die stem aan de grootste partij te geven!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kep toch ff wat research gedaan:

http://eurodusnie.mir.dnsalias.net/eurodusnie/servlet/OpenMir?do=search&search_boolean=or&search_sort=score&search_content=blanco

oa las ik dit:

Veel kiezers weten niet op welke partij zij moeten stemmen. Blanco stemmen kan voor hen een oplossing zijn. Velen aarzelen om dit te doen, omdat de mythe bestaat dat dit goed is voor de grotere partijen. Dit is niet waar.

e voila :)
Waarschuw beheerder
ik ben het vergeten :bloos:

Waarschuw beheerder
ben nog geen 18:)

Waarschuw beheerder

haha dit is een geintje zeker?

tenminste.. ik hoop het wel voor je :S

Waarschuw beheerder
Me stembiljet kwijt geraakt!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Omdat ik in naam van Hare Majesteit de Koningin in het bos aan het rondrennen was met ong. 30 graden en volle bepakking....T'is maar waar je prioriteiten liggen...:D

Waarschuw beheerder
helemaal vergeten!

Waarschuw beheerder
ik heb ook niet gestemd... Want het heeft tog geen nut/invloed..
Ze doet tog wat ze zelf willen!!
Waarschuw beheerder
donateur
slaat nergens op die stelling :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Geen tijd en Geen zin..
Waarschuw beheerder
Want het heeft tog geen nut/invloed..
Ze doet tog wat ze zelf willen!!

als iedereen er zo over denkt wel jah

ik ben helaas ook niet weze stemmen
ik was me oproepbriefje kwijt :$
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zie het nut er ook niet van in

ik ook niet :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@ dy-namic hogh : tja ik denk dat omdat 'iedereen' dat zegt heb er nog nooit wat moeite voor gedaan om dat optezoeken thanx voor de link dus maar vermits ze allemaal telkens zeiden dat als je blanco stemt de stem naar de meerderheid gaat dus tja(helaas moet ik morgen VERPLICHT gaan stemmen pfff :-( )
Waarschuw beheerder
donateur
omdat ik ziek was en graag beter wilde zijn voor ut wknd:no: nie gelukt ben nog steeds ziek:(
Waarschuw beheerder
als die stem troep nou na mij toe kwam had ik wle gestemt maar nee dus nee ben nie gegaan

Waarschuw beheerder
Als ik er wat vanaf had geweten dan misschien wel ja..maar te lui om me erin te verdiepen
Waarschuw beheerder
Jezus zeg...als t je niets interesseert okay. maar kom niet met van die lulsmoezen aan waarom je niet geweest bent.

Stembureau zit ALTIJD in de buurt, je mag iemand machtigen en je stemkaart kwijt makt geen reet uit want ze maken ter plekke een nieuwe.

Vergeten, geen tijd, kaart kwijt...allemaal smoesjes.

Het maakt niets uit hoor als t je niks boeit maar zeg dat dan gewoon eerlijk of hou je mond.

Schijnheilig en hypocriet vind ik dat!

Waarschuw beheerder
Als ik deze reacties lees begin ik langzaam te hopen op een verlichte despoot die het land (met harde hand) gaat regeren.

Hoe kan je nou menen dat het je niet boeit als zaken als criminaliteit, werkloosheid, uitkeringen, drugsbeleid etc. je wel boeien??!?!?! Die zaken zijn 1 op 1 gerelateerd aan politiek.
Waarschuw beheerder
Zo goed ben jij dus ook niet op hoogte verwijderd. De zaken die jij noemt gelden voor de Nederlandse politiek.......

Het waren Europese verkiezingen.... ;)

*edit*
Irritant eigenlijk, al die mensen die lopen te zeuren dat je niet gestemd hebt terwijl ze er zelf niets van weten. Of met andere woorden, een domme en ongefundeerde stem uit hebben gebracht.
Is dat alleen maar om op andere te kunnen zeiken??
laatste aanpassing

Artiest Thanoz
Waarschuw beheerder
donateur
Niet gestemd, was naar mijn werk gegaan en stemkaart vergeten :$

Waarschuw beheerder
Hansel,

Europese politiek heeft wel degelijk veel verstrekkendere gevolgen dan men denkt.

Criminaliteit: Grensoverschreidende politieacties.
Werkloosheid: Omgang met "nieuwe" Europalanden, grenscontrole bij Schengen grenzen.
Uitkeringen: Zwaar gerelateerd aan de economische situatie, en daarmee aan bijvoorbeeld ook de werkloosheid.

Maar goed, dan een item waar ik m'n keuze op gemaakt heb:

Privacy en patentrecht:

-Doorspelen van gegevens aan Amerika bij intercontinentale vluchten is een Europese aangelegenheid.
-Het invoeren van softwarepatenten is ook op Europees niveau besloten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
HALLOOOOOO!!!

Nogmaals (voor de 6e keer pas): Als je je stemkaart kwijt bent of vergeten maakt dat niets uit. Is altijd al zo geweest hoor. Je gaat gewoon naar het setmbureau en ze maken ter plekke een nieuwe als je je paspoort bij je hebt.

Is dus geen excuus.

Waarschuw beheerder
Ik denk dat je wat te laat bent voor deze mensen wackiejacky... ;)

Volgende keer maar een reclamecampagne maken waarmee deze dingen uitgelegd worden :)
Waarschuw beheerder
Even ter verduidelijking:
Mijn *edit* was niet in het bijzonder op jou gericht verwijderd. Het is meer gericht op het feit dat er mensen gestemt hebben (alleen naar aanleiding van de stemwijzer) en dan vervolgens een ander af gaat zitten kraken omdat deze geen stem uitgebracht heeft.

Tuurlijk hebben Europese verkiezingen meerdere gevolgen. Maar de punten die jij noemde zijn meer gericht op de Nederlandse politiek (uitkeringen in het bijzonder).

Scheer niet alle niet-stemmer over 1 kam.....
Waarschuw beheerder
Hansel> Het spreek in ieder geval voor die mensen dat ze het belang ervan inzien en in ieder geval een poging hebben gedaan zich erin te verdiepen ;)
Waarschuw beheerder
Ok, dat ze het belang ervan inzien klopt. Maar dat ze zich erin verdiept hebben... dat is iets wat in lang niet alle gevallen opgaat ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Zo goed ben jij dus ook niet op hoogte DaJaN. De zaken die jij noemt gelden voor de Nederlandse politiek.......

Het waren Europese verkiezingen....

Het meerdendeel van de nieuwe nederlandse wetgeving wordt afgestemd op die ideeen van de EU. Dus het heeft wel degelijk indirect iets met NL te maken ;)
Waarschuw beheerder
En dat laat ik ook doorschemeren in mijn voorlaatste post. ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heeft niet gestemd waarom zou ik helpt toch niet
bekant heel nederland word links en nederland gaat hard achteruit
Waarschuw beheerder
donateur
Als je niet stemt helpt het niet nee....
Waarschuw beheerder
heeft niet gestemd waarom zou ik helpt toch niet
bekant heel nederland word links en nederland gaat hard achteruit

pfff....slimme opmerking weer! Ik herhaal mezelf nog maar een keer: Dat is nou juist de reden waarom je WEL moet gaan stemmen.
Waarschuw beheerder
Of beter gezegd: Had moeten gaan stemmen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik herhaal me zelf dus ookw eer heel nederland is en word links dus al zou ik voor rechtse partij stemme wint toch niet zo ie zo niet met mij stem er wel of niet bij
wie luistert er nou naar een rechtse partij of mening in hun oge is het fout en moge wij niet zo denke laat staan dat we zoude winne
dat is gewoon zo
Waarschuw beheerder
Tja, als iedereen zo zou denken uberkaas.... dan heeft t inderdaad geen zin.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
geef ik je gelijk in hansel maar goed dat nederland weer de ouwe holland word is alleen maar een droom wat nooit werkelijk heid kan worden

Waarschuw beheerder
donateur
ik geef toe dat ik niet gestemd heb, wat velen zal verrassen. Ik wilde wel, maar ben zo dom geweest (lees: vergeetachtig) om mijn volmacht niet op mijn stembiljet te gooien, ik was op vakantie op het moment van stemmen. In plaats dat we nou zoals de rest van europa in het weekend konden stemmen...

maar anyway, het is geen excuus, vergeetachtigheid en schaam me ook dood.

Waarschuw beheerder
donateur
ps: lisette>> wat heeft wouter bos in zoverre met europa te maken? europa is niet hetzelfde als nederland, en de partijstandpunten ook niet.

daarom zou ik niet stemmen op mijn traditionele partij (vvd) maar d66.

algemeen: helaas is het volk blijkbaar te dom om het verschil te zien tussen het binnenlandse kabinet, en het europese, omdat heeeeel toevallig de partijen uit het binnenlandse kabinet waren afgestrafd...

Waarschuw beheerder
donateur
topicopener>> je komt niet echt snugger over nee, zeker met al die uitroeptekens.

verder: duidelijk voor de jeugd? probeer het jeugdjournaal eens of fox kids(Y)

als je 18 bent behoor je enige vorm van maatschappelijke kennis te hebben en bijbehorende woordenschat. Feit dat de gemiddelde PFer liever een breezer met 5 pillen naar binnen werkt doet er niets aan af dat het wel zo hoort...
Waarschuw beheerder
donateur
2 miech: :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
niet nodig, ben nog steeds bij die 60% van al die nerds die niet gestemd heeft:bah:
Waarschuw beheerder
donateur
Owk, klein minpuntje ;)
Waarschuw beheerder
Fuck Them All{wazi's } 12 juni 2004 20:45
@ dy-namic hogh : tja ik denk dat omdat 'iedereen' dat zegt heb er nog nooit wat moeite voor gedaan om dat optezoeken thanx voor de link dus maar vermits ze allemaal telkens zeiden dat als je blanco stemt de stem naar de meerderheid gaat dus tja(helaas moet ik morgen VERPLICHT gaan stemmen pfff

verplicht stemmen? whehe, jah ik zie dat je uit België komt! Daar word je gewoon opgehaald door de politie toch? als je niet komt opdagen! whehehe vage shit!
Waarschuw beheerder
ik moet eerlijk toegeven... ik was het vergeten :S
Waarschuw beheerder
ik herhaal me zelf dus ookw eer heel nederland is en word links dus al zou ik voor rechtse partij stemme wint toch niet zo ie zo niet met mij stem er wel of niet bij
wie luistert er nou naar een rechtse partij of mening in hun oge is het fout en moge wij niet zo denke laat staan dat we zoude winne
dat is gewoon zo

De verkiezingen is de enige manier op van je te laten horen en je invloed uit te oefenen. Met andere woorden als je niet gestemd hebt moet je ook niet zo zielig lopen zeuren dat heel Nederland steeds linkser wordt :S Had je je stem maar moeten laten horen en rechts moeten stemmen.

geef ik je gelijk in hansel maar goed dat nederland weer de ouwe holland word is alleen maar een droom wat nooit werkelijk heid kan worden

Hou op zeg!! Je bent 18 en je hebt het over het ouwe holland :S Moeten we weer allemaal klompen gaan dragen ofzo :P