Partyflock

Forumonderwerp · 681882
1525x bekeken

Waarschuw beheerder
Zijn er ook ADHD-ers actief op Partyflock?

Zo ja, gebruik je ook medicijnen?
Waarschuw beheerder
Volgens mij zitten er hier aardig wat!
Waarschuw beheerder
vast wel of ze zijn nu allemaal naar hellraiser om te hun energie kwijt te raken

Waarschuw beheerder
Ja ikke!!!!! :D
Waarschuw beheerder
ken je dat???? ADHD

Aan De HardDrugs

Waarschuw beheerder
ja das ook leuk :D

Waarschuw beheerder
donateur
:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:respect: Xes :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
JOehoe!!!..
Waarschuw beheerder
mijn naam is........Korrrrrrrrrie;)
Waarschuw beheerder
mijn naam is........Korrrrrrrrrie

Is dat zo? :|

Mijn naam is Marrrrrrrrrrrrco!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Iemand Ritalin?

Waarschuw beheerder
ik had ritalin...

tegenwoordig concerta, moet je wel voor betalen (wel redelijk veel ook nog) maar zit iig niet meer met 3 keer per dag innemen :)

wat je nogal vaak vergeet met adhd

Waarschuw beheerder
..... Dus als ik het een beetje goed begrijp is ADHD.... iemand die heel druk is.... niet meer?

Ben wel heel benieuwd.
Waarschuw beheerder
gooooooooooooodverdoommmmeee kut likke likke lllllllllllllllllllllikke pijpen beffen slikke KUTKUTKUTKUTKUTGODVERDOMME LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLikke!­!!!

Waarschuw beheerder
gooooooooooooodverdoommmmeee kut likke likke lllllllllllllllllllllikke pijpen beffen slikke KUTKUTKUTKUTKUTGODVERDOMME LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLikke!­!!!

Klinkt meer als Gilles de la Tourette :flower: ;)
Waarschuw beheerder
;) ik word helemaal gek van id&t dan krijg je dat he ;)

Waarschuw beheerder
..... Dus als ik het een beetje goed begrijp is ADHD.... iemand die heel druk is.... niet meer?

Ben wel heel benieuwd.

het is een aandachtstoornis vaak in combinatie met hyperactiviteit.

maar sorry hoor er is genoeg over te vinden op internet
Waarschuw beheerder
donateur
Er is een tijdje terug een topic geweest met een online ADHD test. Die test kan natuurlijk niet aantonen of je wel of geen adhd hebt, maar baseerd zich wel op de symptomen. Het geeft dus een beeld van de waarschijnlijkheid of je wel of geen ADHD hebt.

Ik zal hem even opzoeken (Y).

Edit: Link naar dat ADHD topic.

Link naar die test.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja , ADHD heb ik ook.
En slik ook medicijnen
Slik ritalin.
Ik moet er officieel 8 per dag slikken.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben super druk maar heb geen adhd gewoon hyper (Y)

Waarschuw beheerder
Toch jammer dat 'men'snel oordeelt over iets waar ze te weinig vanaf weten....

Waarschuw beheerder
tja ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nog zo'n geval hier :[
Slik geen Ritalin,maar Dexamphetamine,heeft minder bijwerkingen,is ff wat sterker dan Ritalin en werkt langer door :)

En wat een bullshit dat mensen gelijk denken dat ADHDers altijd druk zijn,ja druk in je kop ja,niet kunnen concentreren,niks afmaken en vet impulsief zijn,niet eerst nadenken,maar eerst doen..Dat is dus ADHD ;)

Waarschuw beheerder
vaag zeg

Waarschuw beheerder
niet kunnen slapen enzo

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ADD :jaja:
Waarschuw beheerder
ik heb ook ADHD maar heb geen medicijnen meer nodig.en voor een feest drink ik de hele dag redbull en ander energiedarkjes.
en dan woord ik helenmaal dol.
dan komt het 20dubbel ADHD na boven
Waarschuw beheerder
Heeft iemand die medicijnen voor ADHD gebruikt(e)
ook last van (gehad)dat je meer aan komt in gewicht? ikke wel toen
Waarschuw beheerder
Een positieve bendadering van Alle Dagen Heel Druk (ADHD)

Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel.
Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen.
Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen.
Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen.
Je bent een kei in het bedenken van oplossingen.
Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek.
Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte.
Je bent verbazingwekkend scherpzinnig.
Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer.
Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens.
Je kunt plezier hebben als geen ander.
Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken.
Je bent recht door zee.
Je wilt graag gewaardeerd worden.
Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen.
Je maakt van je hart geen moordkuil.
Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet.
Je bent heel moeilijk voor de gek te houden.
Je komt voor jezelf op!
Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen.
Je staat met beide benen op de grond.
Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker.
Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat.
Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur.
Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt.
Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor.
Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft.
Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt.
Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand.
Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!

Waarschuw beheerder
Me zusje heeft het.

Waarschuw beheerder
jeeeh wat een druk topic hiero
Waarschuw beheerder
Khen wat lui die het hebben.........kwas eerder super druk niet leuk meer....maar nu valt het mee.....alleen als ik drank op krijg me verveel en als ik bij adhd mensen ben dan wordt ik ook druk...vaag maarja......roken helpt echt want anders wordt ik hyper...

Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer je vier keer per dag masturbeert, heb je dan ADHD? O:)
Waarschuw beheerder
ken wel veel mensen die t hebben, en die zijn allemaal ritalin gaan snuiven / dealen %)

Waarschuw beheerder
donateur
:kwijl: maak me gek
Waarschuw beheerder
kan ik ook doen als ik wil:P
ritalin dealen;)

Waarschuw beheerder
donateur
Moet je doen...
Waarschuw beheerder
verdien je geld mee, maar doe maar niet, is troep :P
Waarschuw beheerder
waarom zou ik iemand aan drugs helpen?:vaag:
Waarschuw beheerder
stoer dat jij dat ook kan doen!

Waarschuw beheerder
donateur
hier is er nog 1 die zich meld...:D

Waarschuw beheerder
nou ikke niet

Waarschuw beheerder
mijn zoontje heeft het en slikt ritalin:yes:

Waarschuw beheerder
nou k heb t niet maar ben gewoon van mezelf heel druk maar das toch echt neit het enige wat je hebt als je adhd hebt! maar het lijstje wat er staat doet me toch wel veel denken aan mezelf O:)

Waarschuw beheerder
adhd heb ik jha ,maar medicijnen gehad nu nie meer ben al iets rustiger

Waarschuw beheerder
donateur
Als je nou ADD hebt,moet je dan ook ritalin nemen,of is dat alleen voor ADHD?
Over ADD hoor je nooit zoveel eigenlijk!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb adhd... zijn ze ook pas zinds dit jaar achter. en dat kwam omdat ik op dislexie getest werd..
adhd staat voor "aandachtstekort-hyperactiviteitstorrnis"
je hebt verschilende vormen van adhd

* alleen aandachtproblemen, zonder hyperactiviteit en impulsiviteit (add)
* alleen impulsiviteit en hyperactiviteit, zonder aandachtsporblemen
* de combinatie van aandachtsproblemen, impulsiviteiten hyperactiviteit..

ik zelf heb de laatste maar kan er gelukkig vrij goed mee omgaan
Waarschuw beheerder
ow ik gebruik btw geen medicijnene hiervoor

Waarschuw beheerder
donateur
jep adhd
En medicatie..ritaline..naja de vervanger (goedkope vervanger van) dan..
Waarschuw beheerder
ik heb geen adhd ik heb bps (borderline persoonlijkheidsstoornis) lijkt er veel op

Waarschuw beheerder
adhd bestaat niet,het is onzin,amerikaanse toestanden

zo kan je OVERAL wel een naampje voor bedenken

kom maar met een oorzaak of iets wetenschappelijks aangetoond en dan ben ik om.
tot die tijd kan ik me hoogstens ergeren aan al dat sprookjes van de moderne tijd
Waarschuw beheerder
je hoort het vaak ojee mijn zoon of dochter is zo druk en over actief hij/zij HEEFT adhd

ik geloof zeker dat mensen te vaak denken dat iemand adhd heeft en vaak is dat het helemaal NIET het geval

Artiest Warlok
Waarschuw beheerder
denk dat tegenwoordig veel te veel mensen plompverloren het label ADHD krijgen opgeplakt. Een aantal jaar geleden hoorde je er nix over en tegenwoordig word bij iedereen ADHD geconstateerd. heb btw een broertje met ADHD
Waarschuw beheerder

tot die tijd kan ik me hoogstens ergeren aan al dat sprookjes van de moderne tijd

Oh is dat zo nou dan mag jij me uitleggen wat het wel is wanneer iemand zo druk in zijn kop is en het niet op orden krijgt??
Waarschuw beheerder
ik geloof zeker dat mensen te vaak denken dat iemand adhd heeft en vaak is dat het helemaal NIET het geval

Eens maar dan is het des te moeilijker te geloven dat je het zelf ook hebt.
Waarschuw beheerder
Dan is mijn vraag ook hoe was jullie 1ste ervaring met ritalin en dan beginfase?

Waarschuw beheerder
tja of ik adhd heb ofniej de dokter zei vroeger wel dat ik adhd had en mijn ouders dachten het ook.Ofk het nu nog heb weet ik niet heb wel eens pagina's bekeken waarin ik veel herkende.had trouwens met die adhdtest link ook 58 punten.maar denk niet dat ik adhd heb denk eerder dat ik gewoon hypher ben:)

Waarschuw beheerder
jammer genoeg heel erg last van:S:S:S

is jammer dat mensne allemaal dneken te weten wat het is en hoe het merkt terwijl ze geen idee hebben heel jammer en triest:S

ik heb meerdere xeren al ritalin gehad en zo maar is niet echt een goed middel het werkt te kort en te slecht meeer negatiefe effecten dan positief jammer genoeg,dan schijnt concerta beter te werken maar da sniet te betalen wordt en zal nooit vergoed worden jammer genoeg!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Paashaas wat waren de negatieve reacties dan???

Ik ben vandaag met ritalin begonnen.

Waarschuw beheerder
nou zal ik je vertellen het is de bedoeling van de ritalin dat je wat minder druk van binnen bent in je lijf en in je hoofd, en kan helpen wat minder gaotish enbetere concentratie te hebben:Sniet dus ik heb het erg lang geslikt ik was op een gevene moment net een speed junk!!!
nadelen!!!!
1 nooit honger geen hap door strot krijgen
2 verschrikkelijk misselijk de heledag!!
3 erg veel pijn in me maag ook want is toch gewoon een soort speed!!
3 totaal niet rustig er door!!
4 verschrikkelijk gore smaak in je bek de hele dag net als je speed snuift!!!
5 een heel grrot nadeel is van ritalin maar dat heb je ook met concerta is dat na verloop van tijd went je lijf aan die medicijnen en werkt het eigenlijk helemaal voor geen meter meer,je zou dan eigenlijk een paar weken moeten stoppen dat het weer helemaal uit je bloed is en op nieuw beginnen dan wert het wel weer een tijdje beter!!!
zo kan ik nog wel effe doorgaan!!!
hang er net van af van de persoon en hoeveel je slikt het wil niet zeggen dat waar ik last van had dat dat bij jou ook zo is is zo totaal verschillend per persoon!!!

ik weet wel dat het aller allerbeste is helpt tegen adhd is je eigen helemaal lek snuiven aan de speed daar wordt ik echt rustig van maar ga je kapot aan!!!:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Paashaas bedankt voor uw uitleg (y)

Tot nu toe geen last van niet kunnen eten alleen beetje eetlustremmend maar niet om me echt druk over te maken. Verder beetje onrustig bij het 1ste pilletje en beetje raar gevoel maar gaat nog goed dus we zullen zien.

Waarschuw beheerder
ADHD... hoezo zou je medicijnen slikken ik vind het juist cool!!!!!
ik rook een joint voor het slapen, doe ik dat niet dan kan ik echt niet slapen ofzo.. misschien idtje..

(k)
Waarschuw beheerder
donateur
Nog een pinda met ADHD hiero. Ik vind overigens wel dat het wel weer iets Amerikaans is en dat het beestje ook maar een naam moest hebben, maar ik heb het toch echt. En niet iemand die het zgn. heeft of alleen maar druk is en het stoer vind om te zeggen. Is ook nog niet zo heel lang bekend. Mijn ouders wisten het al veel eerder; had zelf ook wel een vermoeden maar ja. Doe ook vaak iets zonder na te denken of ik flap er wat uit. Kan uren non-stop achter elkaar praten, ben erg energiek, heb veel hobby's/interesses, ben een gevoelsmens, uit veel enthousiasme bij dingen die ik leuk/interessant vind, heb veel vrienden, ben erg gemakkelijk in omgang; heb bijna nooit echt ruzie ofzo, heb een goeie babbel, heb plezier voor 10, ben snel op dingen uitgekeken maar daarvoor in de plaats vind ik weer wat nieuws, snel "verslaafd" aan bepaalde dingen etc. etc. etc.

Heb medicatie gehad, een anti-depressiva drug; werd er rustiger van en kon alles beter op orde dus (lees: bijeffecten, waren overigens erg minimaal bij mij maar ik had er niet zoveel zin in) wogen niet op tegen de voordelen. Bovendien heb je niet alleen ADHD maar ook nog ADD, HDD en andere verwante aangeboren "aandoeningen". Krijg onderhand misschien Ritalin maar daar heb ik geen behoefte aan (gebruik overigens wel speed, en nee, vind het niet stoer om dat hier te vermelden..) Als mijn kamer bijvoorbeeld niet opgeruimd is, duurt het bijvoorbeeld langer voordat ik klaar ben voor het uitgaan. Oorzaak-gevolg... Kan me wel erg gemakkelijk aanpassen aan nieuwe of andere omgevingen, maar er moet wel een soort van rust zijn anders zie ik door de bomen het bos niet meer en wordt ik erg chaotisch. Moet gewoon een soort van vast patroon hebben, zonder dat het altijd hetzelfde is, een soort van sleur. Als men me nu nog volgt :vaag:

Een jointje maakt me trouwens wel relaxed. lekker ontspannen is dan erg gemakkelijk voor me en kan dan rustig op mijn gemakje dingen doen die ik nog moest doen zonder weer in de war te raken. Kom dan soms moeilijker uit mijn woorden (praat erg snel en erg veel) maar kan lekker chill nadenken en slaap dan lekkerder. Alleen bij wiet, bij hasj heb ik dat niet.

Waarschuw beheerder
Ik heb er ook last van, ADHD: Alle Dagen Heel Dronken...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
paashaas 13 september 2004 16:35
ik heb meerdere xeren al ritalin gehad en zo maar is niet echt een goed middel het werkt te kort en te slecht meeer negatiefe effecten dan positief jammer genoeg,dan schijnt concerta beter te werken maar da sniet te betalen wordt en zal nooit vergoed worden jammer genoeg!!!

Vraag aan je arts om Dexamphetamine.
Ik heb ook eerst Ritalin gebruikt,maar net wat je zegt,kut bijwerkingen en het werkt niet lang genoeg.
Toen ben ik overgestapt op de Dexamphetamine en heb helemaal geen last van bijwerkingen en het werkt langer dan Ritalin,ongeveer 5 a 6 uur :)

Waarschuw beheerder
bedankt voor je tip acid maar dat heb ik ook gehad dat werk ook vioor geen kut bij mij:Sjammer goenoeg,nog meer tips altijd welkom???;)
Waarschuw beheerder
Een jointje maakt me trouwens wel relaxed

Is dat ook het geval bij gebruik van ritalin??

Waarschuw beheerder
uuuuh ik heb het ook. eerst gebruikte ik medicijnen ervoor maar daar werd ik depri van dus ben ik daarmee gestopt......
Waarschuw beheerder
donateur
Bijna al die dingen zijn wel van toepassing op me, nervositeit, veel bewegen, neiging tot vreemdgaan, niert kunnen concentreren, rotzooi, 80 dingen tegelijk doen, chaos en zo kan ik nog wel even doorgaan :S

0 = 4,
1 = 9,
2 = 27,
3 = 33,
4 =5.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Overigens word ritalin ook bij mildere adhd uitgeschreven en ook bij gevallen waarvan niet eens vaststaat dat er adhd aanwezig is (ritalin werkt concentratie verhogend en is dus voor veel mensen een uitkomst).

Lijkt me zeer sterk dat al die mensen hier die hier reageren ook echt zwaar adhd hebben...

Waarschuw beheerder
Hmm..>Iedereen denkt dat ik adhd heb, heb zelf ook hele erge drukheidsbuien, heb veel symptonen, maar...mijn moeder wil me er niet op laten controleren, omdat ze niet wil dat ik adhd heb fsow..En weet niet echt hoe ik er zelf achter moet komen:P.....
Waarschuw beheerder
donateur
Het lijkt wel "in" om adhd te hebbben.
Als je tegenwoordig ook maar een beetje "niet geconcentreerd" kan werken, of druk bent, heb je gewoon adhd :S

Mijn broertje heeft adhd, heeft veeeel onderzoeken gehad, en het is echt geen pretje (voor hem en zijn omgeving) om adhd te hebben.

Als je het echt zelf hebt, loop je er echt niet mee te koop ofzo want zo blij hoef je daar ook weer niet mee te zijn...
Waarschuw beheerder
Precies, waarom zou je blij moeten zijn met zo'n 'label'??

Ik mankeer geestelijk waarschijnlijk ook wel t een en ander, maar ik wil niet met een zogenaamd 'labeltje' rondlopen :(
Waarschuw beheerder
ADHD... hoezo zou je medicijnen slikken ik vind het juist cool!!!!!

:o :frusty:
Anders zeg je gewoon ff niks..

Waarschuw beheerder
Heb ook ritalin geslikt maar man wat word je depressief van die zooi het is net coke man als het geslikt heb voel je je een uurtje normaal ofzo maar daarna echt zwaar chagrijnig net of je coke is uitgewerkt(niet gek want de ritalin molecuul is nagenoeg hetzelfde als die van cocaine). Ook werd ik net een zombie ik ondernam niets meer en zat alleen maar helemaal als een zombie achter de computer en had helemaal geen behoefte aan menselijk contact. Heb daarna een anti-depressivum geslikt genaamd imipramine en daar word je als adhd-er ook wekl wat rustiger van, en dat werkte een stuk beter en je had ook nie al dieb ijwerkingen van ritalin. Nu slik ik helemaal niks meer wat dat betreft en dat bevalt ook wel:yes:
Werkzaam bij Audio Confusionz
Artiest {SHOWLIST artist 5770, 41658, 167717, 37789}
Waarschuw beheerder
jaaaaaaaaa nog 1 hierooooooooo

drukte makerrrrrrrrr
Waarschuw beheerder
Adhd en ik slik ritalin...maar ik weet niet of ik dat lang ga blijven doen.

Als de dosering niet goed is werkt het tevroeg uit dus heb je al snel 4 dips per dag...
Dan was het advies om er een anti-depressiva bij te gaan slikken :s
D8 het ff niet dus...pillen slikken voor de bijwerking van de andere pillen echt niet.

Dan maar ietwat aanwezig soms :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb geen ADHD maar slik wel ritalin!
Waarschuw beheerder
ADHD staat voor: Alle Dagen Hartstikke Dikke:yes:

Waarschuw beheerder
wow, die ritalin werkt super. ik slik 80mg per dag en sóchtends 20mg paroxethine, anders werkt het niet. oja, 2 tor 3 red bulls heb ik ook minimaal nodig. dit doe ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren zo.

Waarschuw beheerder
donateur
Alle Dagen Hartstikke Dikke
??

Tis tog: Alle Dagen Hartstikke Druk?? :frusty:

Kheb DHHD.. :bounce: :bounce:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb ADHD

vroeger was ik superdruk en zat ik aa nde Ritalin

Nu kan ik nog steeds niet stilzitten, maar kan ik mezelf aardig in de hand houden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heb zelf ook ADHD aanbevolen hoeveelheid dagelijkse dope ;)
pak zelf ook sindskort weer ritalin anders kan ik mij heel moeilijk concentreren op men werk,als ik het pak dan kan ik me beter concentreren of het lijkt of je je beter kan concenteren omdat je denkt dat dat door de ritalin komt kan ook tussen je oren zitten noemen ze placebo effect ofzoiets als ik mee un goede vriendin van men samen op de bank lig kan ze er niet tegen wanneer ik met mijn been aan het trillen ben of mee aansteker aan het spelen ben enzo ofzo moet altijd wat te doen hebben,maar ik merk wel als ik weleens lijntje pep vat dat ik daar rustig van wordt in plaats druk,schijnt ook een soort amfetamine in ritalin te zitten of da waar is weet ik niet

Waarschuw beheerder
Heb eerst ritalin gehad, doe nu zonder. Gaat me goed af. Komt denk ik door het blowen, word je ook wat rustiger van.

Waarschuw beheerder
ritalin is een soort amfetamine.

Waarschuw beheerder
Ik heb sinds kort ook te horen gekregen dat ik ADHD heb.
Laatste jaren voor mij waren nogal hectisch. Heb na de MAVO 2 opleidingen afgebroken en zit nu ook in de problemen op de 3e. Het was erg fijn om te horen dat er nu een reden is dat mijn leven zo chaotisch is de laatste paar jaar. Heb veel relaties met vrienden afgebroken en ga ze ook heel snel weer aan.
Ik gebruik sinds 3 weken Ritalin, was in het begin erg blij dat ik nu eindelijk iets kreeg waardoor ik alles op de rails zou kunnen krijgen. Vooralsnog heb ik weinig effect hiervan gezien. Heb research gedaan naar Ritalin over de bijwerkingen die niet op de bijsluiter worden vermeld. Samen met veel van jullie reacties en wat ik op de site van http://ritalin.hersenstorm.com/ heb gelezen heeft mij een beetje afgeschrokken. Binnenkort weer gesprek dus dan zal ik dit eens voorleggen.
Het lijstje met positieve kanten van een ADHD'er kun je ook zien als iets moois!
Waarschuw beheerder
donateur
Me broertje heeft ook ADHD, vooral als kind zijnde te erg :X lijkt minder te worden naarmate ie ouder wordt (alhoewel soms ;) ) Hij kreeg ook ritalin en savonds voor t slapen dipiperon druppels

Waarschuw beheerder
Even een fabeltje uit de wereld helpen. ADHD staat NIET voor Alle Dagen Heel Druk. Het is een Engelse afkorting voor: Attention Deficit Hyperactivity Disorder wat in het Nederlands zoiets zou beteken als Aandachts Tekort Stoornis met Hyperactiviteit. Het is een stoornis die optreed in de voorste helft van je hersenen. Je hebt neuro-transmitters nodig om prikkels van hersencel naar hersencel te transporteren (dat heet denken) als je een tekort hebt aan 2 bepaalde stoffen (waar ik ff niet op kan komen) dan kan je die informatie niet makkelijk ordenen. Je let op zoveel dingen tegelijk dat op 1 ding letten heel veel energie kost.

Blow: Als kind was ik ook heel erg. Altijd ruzie maken, slaan, schoppen, rennen en nooit stil kunnen zitten.
Naarmate je ouder word trekt die hyperactiviteit naar je koppie en ga je over onbenullige dingen veel te veel nadenken.
Als ik een (negatieve) opmerking van een maat op een verjaardagsfeestje krijg dan kan ik mijn hele avond laten vergallen door daar heel lang over na te gaan denken en alles te analyseren.

De volgende punten uit het lijstje kan ik met volle overtuiging op zeggen dat het idd zo is.

Af en toe heb ik het idee dat sommige dingen véél meer voor mij betekenen dan voor anderen. Als ik op een feest sta voel ik mij God in Frankrijk. Intense gelukkigheid als er een van mijn favoriete nummers gedraaid word. Voor anderen is het gewoon een "leuk feestje" met wat goede muziek. Voor mij betekend dit alles.

Als ik terug kijk naar wat feestjes merk ik dat ik altijd degene ben die het hardst uit z'n dak gaat. Ik ben wel altijd degene die als een gek aan het dansen is en dit ook uren achter elkaar non stop kan doen.

Impulsiviteit kan een positief punt zijn, maar over sommige opmerkingen kun je beter eerst nagaan wat de gevolgen zijn daarvan. Dit doe ik niet altijd en floep er vaak dingen uit.
Maar ik ben blij dat ik zo ben, want af en toe kom ik mensen tegen die eerst de kat uit de boom kijken of gewoon heel stil van zichzelf zijn. Dan denk ik echt SAAAAI!

Ben er eigenlijk best blij, mee... voor mij betekend iets veel meer dan voor een ander. Kan van binnen echt in de kreukels liggen van het lachen wat voor een ander echt niet grappig is :D

Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken.
Als kind konden mijn ouders dit niet echt waarderen. Als ik iets wilde dan moest het er ook écht komen! En doordrammen dat ik dan kon tot mijn ouders er helemaal leip van werden. Toch best wel respect voor hun dat ze dat allemaal maar hebben moeten meemaken.

Je wilt graag gewaardeerd worden.
Het liefst zou ik willen dat iedereen op deze aardkloot vrienden van mij waren. Maar helaas kan dat niet kom ik de laatste jaren echt achter. Met sommige mensen kan je niet door 1 deur.

Het eerste deel hiervan klopt voor mij als een bus. Als ik iets aardigs te horen krijg bloei ik echt helemaal op en ben ik een en al vrolijkheid. Ik kan goed zien als iemand het zegt om zelf in een positief blaadje te komen of dat die persoon het ook werkelijk meent.

Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand.
Kan ik met volle overtuiging ja op zeggen. Mijn beste vriend en mijn beste vriendin zijn ALLES voor me. Zou niet weten hoe mijn leven er uit zou zien zonder hun. Zou ze de hele wereld willen geven. Kijk er altijd naar uit als ze bij mij langs komen en dan geniet ik ook de hele avond als we een filmpje pakken of we gaan lekker stappen. Dit vind ik toch wel een heel positief punt aan ADHD, als je je gevoelens zo kunt ontwikkelen dat je voor 200% gelukkig bent!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben gediagnosticeerd met ADHD maar ben sindskort gestopt met mediccatie omdat ik het niet meer nodig heb:D

Ik gebruikte Ritaline&clonidine..

:respect: dat je dr voor uitkomt

(K)

Waarschuw beheerder

Dit is echt grote onzin!
Ben het wel met je eens, dat er soms al snel het naampje ADHD aangegeven wordt. Je hebt ook gewoon mensen die gewoon druk zijn. Het moet echt gediagnostiteerd zijn en dan niet door een huisarts of leraar...
Mijn ervaring is dat er ook veel verschillende gradaties in zijn.
Heb er nu ook een in de klas, niet eens extreem druk..Maar wel verschrikkelijk impulsief..Heeft dingen al gedaan voordat hij er eigenlijk zelf over heeft nagedacht. Natuurlijk ook al gelijk weer spijt. En de concentratie van een natte vaatdoek...Maar verder is hij (y)...Kan er ook niks aan het doen, dat hij het heeft :)
In de klas gaat dat best goed, dan is er veel duidelijkheid en structuur..Maar op het plein is het net een wervelstorm..Maar ja, hij moet zich dan ook even uitleven.
Maar heb het ook weleens gezien, dat het zonder ritalin echt te erg was...Ze maken het zichzelf dan zo moeilijk, zonder dat ze daar eigenlijk wat aan kunnen doen. Dan is ritalin echt wel een uitkomst...
Vaak leren kinderen met ADHD er later zonder medicijnen goed mee om te gaan..

Waarschuw beheerder
Mensen met ADHD maken het zichzelf idd erg moeilijk!
Goede beschrijving trouwens Waltie! (y)

Waarschuw beheerder
QUOTE--------------------------------------------------------

einde QUOTE-------------------------------------------------

Sommigen gaan hier wel erg kort door de bocht. Gewoon roepen
over "Amerikaanse toestanden" of "modieus gelul" slaat
helemaal nergens op. adhd bestaat natuurlijk al veel langer dan de laatste jaren. Ik ben 42 en heb erg veel problemen gehad, al in het basis onderwijs. Dezelfde problemen doen zich nu zo ongeveer voor bij mijn 9 jarige dochter (ik herkende het meteen) Om dan te gaan roepen dat het Amerikaanse toestanden zijn ga dan even lekker met je treintje spelen. Het is nergens op gestaafd. Adhd is een wel degelijk neurologisch aangetoonde
hersenafwijking. Je roept bij aids toch ook niet "Äfrikaanse toestanden". Er wordt nu eenmaal veel onderzoek gedaan naar afwijkingen (adhd is overigens niet altijd een onplezierige afwijking) en elke keer als er een doorbraak wordt bereikt moet je niet gaan praten over "modieus gelul". Ga dan lekker in een topic over je verliefdheid zitten kniezen maar laat je niet onkundig uit over zaken waar je geen kaas van hebt gegeten.

Waarschuw beheerder
Hoppa die zit (y)

Waarschuw beheerder
QUOTE---

mutske Het lijkt wel "in" om adhd te hebbben.
Als je tegenwoordig ook maar een beetje "niet geconcentreerd" kan werken, of druk bent, heb je gewoon adhd :S

Mijn broertje heeft adhd, heeft veeeel onderzoeken gehad, en het is echt geen pretje (voor hem en zijn omgeving) om adhd te hebben.

Als je het echt zelf hebt, loop je er echt niet mee te koop ofzo want zo blij hoef je daar ook weer niet mee te zijn..

EINDE QUOTE-----

Hey Mutske, het ermee "te koop lopen" wil niet per se zeggen dat je trots bent dat je adhd hebt. Het kan ook zijn dat je er anderen graag over verteld om zo te zorgen dat ze je begrijpen wanneer je je in hun ogen weer eens onmogelijk gedraagd. Of misschien om het 'onderwerp van gesprek' te maken. In elk geval laat ik graag weten dat ik het heb zodat mensen niet zo snel schrikken van m'n gedrag. Ik ben soms net een witte tornado en weet dan echt wel dat sommigen hun schouders ophalen en verdwaasd naar me kijken. Het is voor die mensen dan wel even beter dat ze weten dat ik het op m'n heupen heb.

Waarschuw beheerder
mensen zien ahd nu echt als een ramp maar het is helemaal geen ramp als je er mee om weet te egaanje kan het ook juist zien als een gave want een echte adhd kan alles wat ie wil en dan ook echt alles!!ze noemen adhders niet voor niet wel een skinderen van de toekomst!!!:yes:
ik weet wel is makkelijk gezegt dan in werkelijk heid is!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ADHD heeft zeker z'n voordelen!
Het geeft mij een goed gevoel als ik het er met mensen over heb omdat ik dan hoop dat ze mij beter snappen.

Waarschuw beheerder
AquaDiGio, volgens mij heb je die dikgedrukte zinnen van www.hersenstorm.com he?

Zelf heb ik ook ADHD, er heerst een totale chaos in mijn hoofd.
Zo beland regelmatig de afstandsbediening bij de was, het zout in de koelkast en het brood tussen het servies. En dan maar afvragen hoe het daar ook alweer terecht komt. Aangezien dingen vergeten ook een kunst apart is. Zo zie ik soms iets liggen wat ik heel lang gezocht heb omdat ik het echt kwijt was, dan denk ik "Oh, straks moet ik eraan denken om dat weg te ruimen. Dat onthou ik wel!". Een maand later kom ik datzelfde ding tegen en denk ik hetzelfde. Ik wéét dat ik het weer zal vergeten, maar iets houdt mezelf voor de gek dat ik het zal onthouden... Valse hoop misschien?

Altijd heb ik energie voor een heel klaslokaal en stemmingswisselingen waar een acteur in zijn rol jaloers op kan zijn.
Zo vraagt iedereen me wat voor drugs ik gebruik op een feest, nou.. "lolly's!" Als er maar suiker in zit.. Suikers en kleurstoffen zijn 'n ramp. Daar word ik zó hyper van dat ik de adrenaline door mijn lichaam voel razen alsof er een paar orkanen zijn losgebroken binnen in me.
Meestal ben ik dan heel vrolijk, maar soms wil ik gewoon met dingen gooien en kan ik om het minste geringste helemaal flippen. Dan wil ik gewoon om me heen slaan en schoppen, maakt niet uit waartegen. En even daarna kan ik weer de grootste lol hebben of ben ik juist opeens rustig en wil ik even helemaal terug trekken en met niemand praten. Dat wilt niet zeggen dat ik me niet prettig meer voel. Maar soms zou ik ook wel eens rust willen hebben in mijn hoofd.

Concentreren is een ramp. En als ik me echt concentreer dan ben ik kort daarna doodmoe, zoveel moeite kost me dat. Wanneer iets me écht interesseert kan ik juist weer hyperfocussen en dan kan ik mijn energie ook verdelen en er uren in rust mee bezig zijn.
Zo kon ik op school geen seconde rustig stil zitten zonder met iets te gooien of een hevige discussie aan te gaan met wie dan ook, die ik door mijn impulsieve denken en zeggen uiteraard altijd won. Zó erg dat ik op twee scholen een 'discussie-verbod' kreeg..
Omdat ik als lastig beschouwd werd en mijn docenten altijd zeiden dat ik het best onder controle had vloog ik van school naar school. Ik kon bij Biologie immers wél rustig zijn..Ja dat interesseerde me. Maar dat heb ik ze nooit aan het verstand kunnen peuteren. Eens heb ik zelfs een heel boekwerk over ADHD uitgeprint en bij de docent waar ik letterlijk mee in de haren vloog elke les op de tafel gesmeten. Daarna zei hij nog dat het onzin was en ben ik al flippend de klas uitgelopen en nooit meer teruggegaan.
Van de ene instantie naar de andere vloog ik. Niemand begreep me dacht ik, niemand kan met mij omgaan. Vervolgens heb ik leerplichtdispensatie gekregen, school was gewoon niks voor mij. Maar nu zit ik wel zonder diploma, waarom?

In een relatie is het nog lastiger. Ik verveel me heel snel en dus ook bij een partner. Ik moet écht van iemand houden wil ik het uithouden, dat is me pas één keer gelukt.

Bij dieren ben ik vreemd genoeg? ontzettend rustig, ik kan me rustig concentreren en heb liters geduld. Zij brengen rust in me. Vooral de paarden. Vandaar dat ik daar ook m'n beroep van heb gemaakt, als ik ergens ga werken bij iets wat me niet interesseert kan ik niet gewoon werken. Ik kan écht niet functioneren als een normaal mens op dat moment.

Heel lang heb ik hiermee gezeten. Nu accepteer ik mezelf en nu kunnen andere mensen mij ook accepteren. Het maakt mij die speciale persoon die ik ben. Dat zijn niet alleen nadelen.

hersenstorm.com schreef:

Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel.
Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen.
Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen.
Je bent een kei in het bedenken van oplossingen.
Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek.
Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte.
Je bent verbazingwekkend scherpzinnig.
Je bent recht door zee.
Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor.
Je maakt van je hart geen moordkuil.
Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet.
Je bent heel moeilijk voor de gek te houden.
Je komt voor jezelf op!
Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen.
Je staat met beide benen op de grond.
Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker.
Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat.
Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur.
Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt.
Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor.
Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft.
Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt.
Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!

Kan iemand zich een beetje in mijn verhaal vinden? En hoe gaan jullie er nu mee om?

Waarschuw beheerder
Goed dat je dan nu je ei wel helemaal kwijt kan bij de paarden...(y)Misschien logisch van die dieren trouwens, dieren hebben denk ik op veel mensen wel een rust gevende werking
Heb je er nooit medicijnen voor gebruikt (ritalin)? Of wilde jij/of je ouders dat niet...?

Waarschuw beheerder
Wat zij met paarden heeft heb ik met kinderen. Heb 2,5 maand stage in Frankrijk gelopen op een camping de Kidsclub gedaan... echt zo'n mooie tijd voor mij!
Vind dat je het heel goed verteld en op een duidelijke manier typt. (y)

Waarschuw beheerder
Iemand misschien de engelse drama-serie "Kid in the corner" gezien?
Over een gezin, waarin het zoontje ADHD heeft...
Heel goed! Heeft ook prijzen gewonnen.
Het wordt ook duidelijk dat niet alleen het kind/persoon met ADHD wordt getroffen, maar dat het hele gezin er mee te maken krijgt.

Waarschuw beheerder
Dat het hele gezin getroffen word weet ik alles vanaf.
Rond m'n 15 waren niet echt gezeligge tijden in huize de Graaf :)

Waarschuw beheerder
Ik gebruik tachtig milligram Ritalin en drie milligram Risperdal per dag maar voel me niet zo goed bij het gebruik van ritalin...

Het verhoogt mijn concentratie een beetje maar de onrust blijft als het zelfs niet meer is geworden. Het vervelende van Ritalin vindt ik dat je het vier keer per dag moet nemen en als ik het vergeet krijg ik last van het rebound effect, erg vervelend!

Daarom wil ik graag concerta gaan proberen, zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Laat het me even weten, desnoods via PB, thanks :-)

Waarschuw beheerder
present!!! :P

Waarschuw beheerder
niet alleen de gene met adhd maar juist ook de gene om je heen die hebben er erg veellast van jamemr genoeg je doet erg vaak mensne pijn en zo:S!!
hier is hele gezin ook door adhd naar de klote!!!
ik heb stukkie gezien van die serie eker wel goeie serie!!:yes:

ja nou ja concerta is dus ook niet alles het schiet nog niet echt op het is ten eerste tering duur en wordt zeke rniet vergoed daarbij helpt het net als ritalin het enigste voordeel is dat je maar 1x een pilletj ehoef te nemen s,ochtends das wel beter maar veder vindt ik het niks heb geprobeert en me pa gbruitk het al een hele tijd!!!
net als met ritalin hebje als het savonds uit gewerkt is dubbel zo erg de rebound effecte te pakken dan wordt je dus echt gestoort!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee, de enige medicijnen die ik heb gehad zijn Plantival, (shit nu ben ik wéér de namen vergeten :$ maar ben m'n moeder gaan vragen 8) ) Valeriaan, Valeriaan Forte en Rescue druppels. Dat zijn homeopatische middelen. Hierdoor voel je je in het begin eerst onrustiger en daarna merk je wel dat de chaos in je wat afneemt. Maar echt helpen :no: Ik heb het niet zo met gewone medicijnen en al helemaal niet met Ritalin aangezien daar amfitamine inzit en dat dezelfde gevolgen heeft (in mindere mate?) dan speed.
Ik denk dat op het moment dat je jezelf accepteerd en er niet teveel bij stil staat dat je het ook zonder medicijnen kunt redden. En op momenten dat het écht niet gaat probeer ik even terug te trekken. Héél moeilijk wel maar het is niet onmogelijk.

Inderdaad AquaDiGio, er zijn ook "Ranches" en stichtingen (vooral in Amerika populair) waar 'probleem-jeugd' met dieren in therapie gaan, zoals Dolfijnen, Paarden etc. En die schijnen goed te helpen. Een vrouw die ik ken met ADHD die werkt met gehandicapte kinderen en vind haar rust daarin. Met kinderen kan ik trouwens ook súper overweg. Een voorbeeld, de dochter van een meid die ik kan wilde alleen maar met mij spelen als ik daar was, haar moeder en oma liet ze dan links liggen 8) Mijn oude buurmeisje zei altijd dat ze meer van mij hield dan van haar moeder :O
Super dat je daar jou rust in vindt!

Zeker wordt het hele gezin getroffen, sterker nog de hele directe omgeving. Hier kan het heel goed gaan, maar het kan hier ook héél heftig eraan toe gaan. Zo ben ik deze week nog zó erg uitgeflipt om de dvd recorder dat ik er zelf van schrok.. Maar op zo'n moment kán ik me niet beheersen. Daarom probeer ik erop te letten me terug te trekken voor het gebeurd. Dat is het moeilijke..

Waarschuw beheerder
True true, in een relatie kan het heel moeilijk zijn om met iemand te leven met adhd, vergis je hier niet in... Respect voor de mensen die er dagelijks mee geconfronteerd worden.

Waarschuw beheerder
Haha, andersom ook :devil: Een jongen waar ik wel wat in zag zeurde de hele dag maar over het feit dat ik af liep als 'n wekker. Heb het even geprobeerd maar toen maar snel gezorgd dat hij uit m'n leven verdween hahaha. Was niet om uit te houden met zo'n rustig en stil iemand :no:
De enige waarmee ik 'n enigszins serieuze relatie mee had was m'n ex die zelf behoorlijk wat ADHD trekjes heeft... Misschien is dat ons lot? Ze zeggen niet voor niks, soort zoekt soort 8)

Waarschuw beheerder
En andersom ook ;-) Leef je maar eens in in onze 'flitsende'gedachten... een 'normaal' persoon zou al lans overspannen zijn

Waarschuw beheerder
Ach :D Ik vind het best prima zo. En zou nu zelfs niet meer zonder ADHD willen 8)

Waarschuw beheerder
zou mooi zij al konden alle mensne zonder adhd eens 1 dag met adhd leven dan wisten ze wat we voelden!!!
ik heb echt petje af voor mensne die met een adhd een relatie hebben:respect: (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja die wens heb ik ook. Dat je voor 1 dag eens in een ADHD hoofd kan kijken. Denkt dat al die onwetende zielen dan echt respect voor ons krijgen.

Waarschuw beheerder
Hoe zit dat trouwens met autorijden?
Kan je je dan wel goed genoeg concentreren? Of heb je daar dan geen problemen mee, omdat je het bijv. leuk vindt..
Wel belangrijk, dat je je dan wel concentreert natuurlijk...
Vraag ik me eigenlijk al een tijdje zomaar af....

Waarschuw beheerder
in mijn stages heb ik te maken met kinderen die ADHD hebben. ik kan er wel goed mee omgaan.
Maar je merkt het echt als een pilletje bij zo'n kind aan het uitwerken is of hij/zij vergeten is in te nemen, gossie mikken wa kunnen die druk worden.

kzou echt gek van mezelf worden alsk zo was!!!
echt gewoon die kunnen niet stil zitten en doen dingen die ze soms niet willen doen (of nouja niet op die manier) enz...

Waarschuw beheerder
Ik heb geen rijbewijs meer op de brommer kan ik me heel slecht concentreren. Heb hier de grootste ruzies om gehad met m'n ex :$ Ik heb vorige week nog 'n ongeluk gehad. Niet mijn schuld overigens maar had het misschien wel kunnen voorkomen.

Waarschuw beheerder
zijn er hier ook mensen die ADHD hebben gekregen door teveel drugs gebruik???

een jongen die ik ken namelijk wel...

Waarschuw beheerder
Mensen met ADHD hebben een grotere kans om verslaafd te raken aan genotmiddelen dan andere mensen. Dit geldt zowel voor middelen met een stimulerende als kalmerende werking: soft- en harddrugs, alcohol, medicijnen of tabak.
De reden voor dit verhoogde risico op verslaving is niet helemaal duidelijk. Erfelijkheid lijkt een rol te spelen, maar ook de ADHD-symptomen zelf. Zo komt het voor dat mensen genotmiddelen gaan gebruiken omdat daardoor de ADHD symptomen verminderen. Ze worden er rustiger van en kunnen zich beter concentreren. Bij langdurig gebruik kan verslaving optreden. Als iemand verslaafd raakt, zijn er behalve ADHD meestal ook andere problemen.

ADHD kan je dus niet krijgen door drugsgebruik.
Waarschuw beheerder
Mensen die ADHD hebben en drugs gebruiken worden juist niet drukker maar daarbij klapt t keihard naar binnen

dat klopt

heb zelf lichte ADD

dus kei druk in mn hoofd, moelijk concenteren, snel verveeld etc etc...alleen niet hyper en druk naar buiten toe dus ( mis de H zegmaar ;) )

ben ook niet zon ouwehoea , maar kan hele verhalen schrijven :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Idd AquaDiGio. Iemand die verslaafd is heeft wel een verhoogde kans op kinderen met ADHD. Mijn vader is bijvoorbeeld drugsverslaafd en m'n broer en ik hebben beide ADHD.

Waarschuw beheerder
ja maar een jongen die ik ken, die had geen adhd...
maar na zijn verslaving aan cocaine en nadat hij dus is afgekickt, had hij adhd
Waarschuw beheerder
jah keb adhd maar ik gebruik geen medicijnen meer vroeger wel retalin!

Waarschuw beheerder
Heeft iemand ervaring met visolie ?? met name EPA en DHA in visolie geeft een goed resultaat in veel gevallen. Ik neem het zelf en mijn dochter van 9 ook. Ik merk zowaar dat ze soms rustig bij me komt staan en een arm om me heen legt, heeft ze nog nooit gedaan omdat ze veel te prikkelbaar is/was.
Ik eet ook erg veel vette vis, schijnt ook erg goed te zijn en erg lekker natuurlijk, haring, zalm, paling. In dat opzicht is en natuurlijk meerdere opzichten is het wel heerlijk om adhd te hebben.

Waarschuw beheerder
ja maar een jongen die ik ken, die had geen adhd...
maar na zijn verslaving aan cocaine en nadat hij dus is afgekickt, had hij adhd

Sorry maar dat is écht onzin. ADHD is een aangeboren hersenafwijking. Dat is niet iets wat je zómaar krijgt opeens!

"ADHD, ooit hyperkinese of Minimal Brain Dysfunction (MBD) genoemd, is een van de meest voorkomende hersenstoornissen bij kinderen. Ongeveer 3 procent heeft ADHD. ADHD gaat niet over, maar een aantal volwassenen heeft ermee leren leven: dankzij passend werk, een georganiseerde partner of minder specifieke eisen aan 'de kwaliteit van het leven'. Ongeveer 2 procent van alle volwassenen (18 +), ongeveer 240.000 inwoners van Nederland, lijdt echter dagelijks aan de effecten die concentratieproblemen, hyperactiviteit en impulsiviteit hebben op hun bestaan. Deze mensen kijken vaak verbitterd terug op een leven vol mislukkingen, niet-uitgekomen dromen en emotionele pijn.
Het meest schrijnende is dat er van die 240.000 nog maar een paar duizend gekend zijn met ADHD. Merendeel loopt in zijn/haar leven vast, niet wetende wat hem/haar mankeert. Anderen krijgen de standaard-diagnoses manisch-depressief of borderline personality, maar kunnen hiermee niet uit de voeten, omdat zij niet manisch-depressief zijn en geen borderline persoonlijkheidsstoornis als hoofdprobleem hebben."

bron is wederom hersenstorm.com

Waarschuw beheerder
Jammer genoeg eet ik geen vis. Maar wat super dat dat werkt, is een stuk gezonder!!

Waarschuw beheerder
sorry hch landgraaf, maar mbd heeft niets met adhd van doen.
mbd bestaat nog steeds het werd vroeger alleen verwardt met
wat men nu adhd noemnt.

verder vind ik je kennis van zaken erg goed.

knuf: dave
Waarschuw beheerder
ik heb adhd maar vind et eg kut ben de hele dag druk en zit ik eindelijk dan beweeg ik nog met me handen of me benen stil zitten is er niet bij hehe

Waarschuw beheerder
Heb het letterlijk van die site overgenomen :) Zou je me dan het verschil uit kunnen leggen want overal waar ik ernaar zoek staat dat het vroeger MBD heette en nu ADHD.

Waarschuw beheerder
mbd werd eerst minimal brain damage genoemd en later werd er minimal brain disfunction van gemaakt.

gebruik de zoekterm mbd nos en je zult zien dat er nog veel erg onduidelijk is.

mbd is een verzamelnaam voor vele soorten hersenafwijkingen

Waarschuw beheerder
Vroeger werd er over MBD (Minimal Brain Damage) gesproken, later werd duidelijk dat er geen sprake van hersenbeschadiging was..

Inleiding
ADHD komt in bepaalde families vaker voor. Dit wijst erop dat erfelijke factoren een rol spelen. Een laag geboortegewicht of vroeggeboorte verhoogt de kans op ADHD. Dat geldt ook voor problemen tijdens de (vroege) zwangerschap zoals infecties of een hoge bloeddruk. Ook roken of drinken tijdens de zwangerschap zouden van invloed zijn op het ontstaan van ADHD.
Waardoor wordt ADHD niet veroorzaakt?
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, veroorzaken suiker, voedingsmiddelen en kleurstoffen geen ADHD. Ook een moeilijke jeugd of conflicten met de ouders vormen geen oorzaak van ADHD. Deze problemen worden tegenwoordig eerder als een gevolg van ADHD gezien.

Verschillende opvattingen
De meeste deskundigen gaan er vanuit dat ADHD een neurobiologische stoornis is. Dat wil zeggen: er zijn verschillen in het functioneren van de hersenen van mensen met en zonder ADHD. Het is echter niet duidelijk of deze verschillen de oorzaak zijn van ADHD of het gevolg ervan. Daarom kunnen deskundigen van mening verschillen over oorzaken en behandeling van ADHD.

Chemie van de hersenen
De hersenen bestaan uit miljarden zenuwcellen die voortdurend met elkaar in verbinding staan. Neurotransmitters zijn stoffen die boodschappen doorgeven van de ene zenuwcel naar de andere. Bij ADHD gaat er iets fout met het overbrengen van die boodschappen.

Uit onderzoek is gebleken dat mensen met ADHD een tekort hebben aan de neurotransmitters dopamine en norpineprine. Het vermoeden bestaat, dat dit tekort gevolgen heeft voor het functioneren van het voorste deel van de hersenen: het deel dat verantwoordelijk is voor het plannen en organiseren van activiteiten. Hierdoor kunnen leer- en geheugenstoornissen, impulsiviteit en hyperactiviteit ontstaan.

De medicijnen die worden gebruikt bij de behandeling van ADHD verhogen de hoeveelheid neurotransmitters. Ze zorgen ervoor dat de werking van de hersencellen verbetert. Hierdoor verbetert iemands vermogen om zijn gedrag te sturen; vermindert de impulsiviteit en verbetert de concentratie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je, was me al voor... :)

Waarschuw beheerder
Bron ?????

Of heb je hyper adhd ??
gezien de snelheid van typen Ha ha ha

Waarschuw beheerder
*poing* *poing* *poing* Altijd in beweging altijd actief :) wat wil je nog meer het is fijn om een adhd te zijn ... Neew gebruik op dit moment geen medicijnen al mijn eigen medicijn :)

Waarschuw beheerder
Bron ?????

Trimbos instituut..

Waarschuw beheerder
:yes: k heb er nog nooit medicijnen voor hoeven slikken 8) 8) 8)

Waarschuw beheerder
Je kan als je een sterke persoonlijkheid hebt er ook mee leven. Vind ik helemaal knap (y)

Waarschuw beheerder
hch-landgraaf

ja dat d8 ik dus ook altijd, maar volges hem is het wel zo...
achja ik ga der geen discusie over maken ofzo...
en het maakt me verder ook niet uit wat wel/niet waar is!
kzei alleen ff wat mij gezegd was in dit geval...
want had keer gesprek met hem dat hij echt zo onwijs druk was, naja toen zei die dus ADHD en toen vroeg ik op watvoor school hij had gezeten, toen zei die dus normale basisschool en daar verbaaste ik me over en toen zei hij da het pas na die verslaving is gekomen...

achja tzal allemaal wel, ben blij dak het zelf nie heb

Waarschuw beheerder
Bedankt voor de uitleg. Wat ADHD inhoud weet ik maar ik weet nog altijd het verschil niet goed tussen MBD. Maar ik begrijp dus dat het een verzamelnaam is. ADHD is dus onderdeel van MBD en geen synoniem?

Waarschuw beheerder
mensne kijk gewoon effe www.hersenstorm.com
of www.adhdplus.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
MBD is toch gewoon een verouderde term die achterhaald is?

Waarschuw beheerder
:gaap::gaap::gaap::gaap::gaap::gaap::gaap::gaap::g­aap::gaap::gaap::gaap::gaap::gaap::gaap::gaap::gaa­p::gaap::gaap::gaap:
Waarschuw beheerder
Ik las het verhaal net van hch-landgraaf over de kenmerken enzo..

En moet zeggen dat ik opvallend veel van mezelf daar in herken.

Ik heb zelf ook al eerder aan ADHD gedacht, maar toen ik dat bij de dokter neerlegde zei die dat dat onzin was.

Maar er komen zoveel overeen met de dingen die ik hier hoor. Dat ik toch echt wel aan me dokter ga twijfelen.

Waarschuw beheerder
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
ADHD-Moeder van....
gebannen van adhd-prikbord!
JA, medicatie, Ritalin... zat op 90 mg, ben weer aan het afbouwen, ging niet goed. INWENDIGE storm werd te erg...
doe dit liever in PB, okee?

Waarschuw beheerder
QUOTE---

mutske Het lijkt wel "in" om adhd te hebbben.
Als je tegenwoordig ook maar een beetje "niet geconcentreerd" kan werken, of druk bent, heb je gewoon adhd

Als je het echt zelf hebt, loop je er echt niet mee te koop ofzo want zo blij hoef je daar ook weer niet mee te zijn..

EINDE QUOTE-----

Hey Mutske, het ermee "te koop lopen" wil niet per se zeggen dat je trots bent dat je adhd hebt. Het kan ook zijn dat je er anderen graag over verteld om zo te zorgen dat ze je begrijpen wanneer je je in hun ogen weer eens onmogelijk gedraagd. Of misschien om het 'onderwerp van gesprek' te maken. In elk geval laat ik graag weten dat ik het heb zodat mensen niet zo snel schrikken van m'n gedrag. Ik ben soms net een witte tornado en weet dan echt wel dat sommigen hun schouders ophalen en verdwaasd naar me kijken. Het is voor die mensen dan wel even beter dat ze weten dat ik het op m'n heupen heb.

CHAPPEAU! Helemaal met je eens,
als ik mijn leven hier moet vertellen moet ik een boek schrijven,,,,
gr
M

Waarschuw beheerder
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=287

hét prikbord voor volwassen adhd-ers...
Doe ze de groeten als je een kijkje neemt, ik ben gebannen.... zelf weten ze volgens mij niet echt waarom....

Bij de zoekfunctie kan je uitvogelen wie en wat ik ben en wat ik heb aangericht.
Zeg vooral dat je een 'vriendje' van Janny bent! :D:D:D
okee???

zoeken>
auteur aanvinken> (Janny)
andere vinkjes weghalen>
laatste vakje alle data selecteren en ongeveer 2 jaar terug gaan...

ps;
geen zorgen! IK ben geen monster met 2 koppen... zeg slechts wat ik denk en vind...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wil nog even reageren over het 'te koop lopen' en 'levensverhalen neerzetten'.

Je kunt er elke dag van balen dat je ADHD hebt en zoveel mogelijk erover zwijgen omdat je niet 'anders' wilt zijn. Je kunt ook ADHD positief bekijken want het is dus echt niet alleen negatief!! Ermee leren leven en het als een deel van jezelf beschouwen en waarom zou je zwijgen over jezelf?

En een levensverhaal doet niemand hier neerzetten en dat zou voor iedereen een boekwerk worden, mét of zonder ADHD. Iedereen maakt genoeg mee en iedereen bekijkt het anders.

Ik bekijk het positief, ik schaam me niet voor ADHD en ik zou niet meer zonder willen want IK kijk wél naar de positieve punten die eraan zitten. En dan zijn de negatieve punten opeens een stuk minder negatief!

Waarschuw beheerder
mensne denken allemaal dat ze weten wat adhd is en denken dat het iets is om trost op te zijn en blij mee te zijn nou:Sze moeten eens weten en voel??!!,en sinds het beesie een naampje heeft gehad heeft iedereen het op eens:Smensen kijk eerst eens veder dan je neus lang is weet je dan weet je dat je niet zo maar moet zeggen dat je adhd hebt of add of wat dan ook,mensen weten niet wat ze zeggen:S!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Trots zijn op en ermee leren leven is ook een wereld van verschil!

Waarschuw beheerder
hai.

sinds 3 weken weten we dat mijn zoontje bijna 3 adhd heeft er is geen land met hem te bezeilen, hij zit op een medisch kinder dag verblijf.

Maar leuk is het niet.

Maargoed er is mee te leven maar ben wel benieuwd wat de toekomst brengt.

Waarschuw beheerder
Ik wil nog even reageren over het 'te koop lopen' en 'levensverhalen neerzetten'.

Je kunt er elke dag van balen dat je ADHD hebt en zoveel mogelijk erover zwijgen omdat je niet 'anders' wilt zijn. Je kunt ook ADHD positief bekijken want het is dus echt niet alleen negatief!! Ermee leren leven en het als een deel van jezelf beschouwen en waarom zou je zwijgen over jezelf?

En een levensverhaal doet niemand hier neerzetten en dat zou voor iedereen een boekwerk worden, mét of zonder ADHD. Iedereen maakt genoeg mee en iedereen bekijkt het anders.

Ik bekijk het positief, ik schaam me niet voor ADHD en ik zou niet meer zonder willen want IK kijk wél naar de positieve punten die eraan zitten. En dan zijn de negatieve punten opeens een stuk minder negatief!

GEWELDIG!
JA! ADHD heeft enorm veel positieve kanten!!
Kijk naar een aantal van onze beste cabaretiers! Denk je dat zij zó goed zouden zijn wanneer zij 'normaal' zouden zijn...
Freek de Jonge is slechts één voorbeeld...
Wat ik wel heb opgegeven met de jaren, is proberen het uit te leggen.... geen hond snapt je, doodmoe word ik van het uitleggen....
laat maar... denk ik dan... je hebt gelijk!
liefs
M

Waarschuw beheerder
mensne denken allemaal dat ze weten wat adhd is en denken dat het iets is om trost op te zijn en blij mee te zijn nou ze moeten eens weten en voel??!!,en sinds het beesie een naampje heeft gehad heeft iedereen het op eens mensen kijk eerst eens veder dan je neus lang is weet je dan weet je dat je niet zo maar moet zeggen dat je adhd hebt of add of wat dan ook,mensen weten niet wat ze zeggen !!!laatste aanpassing: 7 november 2004 15:15

Wat fijn om dit onderwerp hier tegen te komen!
Mijn huisarts is goed in het geven van duidelijke voorbeelden...
enkelen zijn;

Jou hoofd kan je vergelijken met het CS van Amsterdam...
er komen 500 treinen per dag binnen,
bij jou vertrekken er 300...
maar morgen komen er weer 500 binnen...

Probeer eens een boeiend boek te lezen tijdens een rockconcert...
Zó kan het voelen in onze hoofden...
Ik ben nu 49 en nu pas krijg ik er moeite mee, af en toe trek ik het niet meer omdat ik struikel over mezelf.
Sommigen van jullie zullen dit erkennen en herkennen...
Ik ben al lang doodgelukkig dat ik de moed heb gehad het mijn kinderen duidelijk te maken en te kunnen rekenen op hun begrip.
Kameraden en vriendinnen hebben geen moeite met mij, tenminste, zeggen ze.... ik schijn nooit 'saai' te zijn.... eerder een beetje gek...
liefs

M
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hai.

sinds 3 weken weten we dat mijn zoontje bijna 3 adhd heeft er is geen land met hem te bezeilen, hij zit op een medisch kinder dag verblijf.

Maar leuk is het niet.

KOP OP mams!
Ik weet het, het sloopt....
BLIJF hem zeggen dat je van hem houd, hoe hij ook is....
liefs

J

Waarschuw beheerder
Als je rechtsonder bij je berichten kijk zie je als het goed is de knop "aanpassen". Misschien is dat handig.

Waarschuw beheerder
moeder van, hij is nog maar heel klein hoor word dec 3.
en natuurlijk ik ben stapel op hem, maar pfff wat vermoeiend zeg, iedere dag is hij 500% aanwezig.

Heeft iemand mischien verder nog tips hoe je met zowiets om moet gaan. ik weet het is opzeker niet het einde van de wereld hoor.
ik ben blij dat hij verder gezond is.
Maar het zou zo fijn zijn als hij eens 1 keer zou luisteren :P

Waarschuw beheerder
moeder van, hij is nog maar heel klein hoor word dec 3.
en natuurlijk ik ben stapel op hem, maar pfff wat vermoeiend zeg, iedere dag is hij 500% aanwezig.

Heeft iemand mischien verder nog tips hoe je met zowiets om moet gaan. ik weet het is opzeker niet het einde van de wereld hoor.
ik ben blij dat hij verder gezond is.
Maar het zou zo fijn zijn als hij eens 1 keer zou luisteren

Lieve Patricia,
ik begrijp je als geen ander. NU pas, sinds ongeveer 2 jaar, weet ik wat voor kind ik was voor mijn ouders, wat voor moeder ik was voor mijn kinderen. Een slopend gevecht om zelf overeind te blijven.
IK heb de adhd, jou kindje heeft de adhd....
er over kunnen praten is zo belangrijk, of schrijven!?
Ik heb in het verleden in mijn machteloosheid dingen gedaan waarvan ik nu slechts dankbaar dat ze goed zijn afgelopen. Zo gooide ik eens een speelgoedpistooltje rochting mijn kind, die tóen 3 was, .... wat ben ik blij gemist te hebben.
Bloedzuigertjes kunnen het zijn en dat vreet aan je ondanks je grote liefde.
Pas op...
denk om jezelf... loop weg!!! Draai je om... ik weet wat ik zeg.... anders mail je me maar eens, stuur een PB-tje en vraag mijn adres.
liefs

(adhd)Moedervan...
Waarschuw beheerder
donateur
joohh geen medicijnen meer wel gehad :d retalin :respect:

Waarschuw beheerder
waardeloos ritalin maar ieder heeft ze eigen mening en ieder ervaart het dan ook weer anders doordat niemand het zelfde adhd heeft!!
Waarschuw beheerder
Vaders heeft het, zus heeft het, haar dochter heeft het (heel erg!). Laatste heeft ook Ritalin, slikt het alleen niet. Zou voor haar wel beter zijn om het wel te doen.
Maar goed, volgens mij heeft iedereen bij mij in de familie het wel in zekere mate.

Waarschuw beheerder
ik heb ook adhd maar heb geen medicijnen meer kan er nu mee omgaan niemand gelooft dat ik het heb:)
en de ritalin heeft bij mij echt wonderen gedaan:jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ooit eens deze test gedaan http://www.antenna.nl/hersenstorm/Checklist.html en ik had vrijwel alles beantwoord met 3 of 4 (de ad(h)d antwoorden dus) ik wist niet hoe serieus je zoiets moest nemen dus ik ben er meer over gaan lezen.
Als ik de kenmerken van ADD (dus geen ADHD) lees is dat echt precies zoals ik ben en het verklaard ook een hoop.
Ik weet zonder dat ik een echte test heb gehad (alleen internettest) haast zeker dat ik ADD heb en nee dat vind ik niet interessant of stoer ofzo,zoals sommige het stoer vinden om te zeggen dat ze ADHD hebben..
Ik weet alleen niet of ik er wat aan "moet laten doen"..
En ook niet wat nou het beste is.
Ik zie het wel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik meld mij
Waarschuw beheerder
haha ben nu ook die test aan het bekijken... check deze (vraag 61):

Ik heb aanleg voor verslavingen. (Bijvoorbeeld: aan voedsel, gokken, sigaretten, alcohol, drugs, werk enz.)

Verslaafd aan werk??

Waarschuw beheerder
Heb wel us last van ADHD ... he marit?:P

Waarschuw beheerder
:| als jullie boos zijn gaan jullie dan ook helemaal door het lint ? schijnt ook een kenmerk te zijn 8) 8) 8)
Waarschuw beheerder
Heb zelf adhd, is dr bij mij een groot deel uitgegroeid, vroeger was 't echt erg.... vroeger ritalin geslikt, nu niet meer.... merkt wel duidelijk dat sommige dingen anders uitwerken (red bull => zwaar hyper)... mja, moet dr maar mee leven, kan idd een kenmerk zijn KoNiG... zelf geen last van gelukkig :D
Waarschuw beheerder
hehe klopt koning, genoeg dingen gesneuveld in driftbuien :/

Waarschuw beheerder
Ik heb dr ook last van.. ik kwam dr achter door een vriendin van mij die de opleiding scw doet.. we hebben veel ruzie en toen is ze gaan zoeken naar een oorzaak.. ze kwam uit op www.adhd.nl en herkende mij daarin en ze vroeg of ik t aand8ig voor haar wilde doorlezen.. dit heb ik toen gedaan en herkende net als haar een aantal dingen.. erna heb ik t nog aan een paar bekende van me laten lezen en ook aan mijn ouders.. Ga er morgen mee naar de dokter samen met me ma kijken of hij er wat aan kan doen.. want 1 ding is zeker zo kan ik niet door... Wil dus ook me moppie Iloontje bedanken dat ze me hierbij helpt.. Hvj meissie (L)

@ V222 dat van die red bull herken ik daar wordt ik ook zwaar hyper van..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:| mijn moeder vondt mij op Vegeta van dragonball Z lijken als ik boos was !! 8) schuim uit mijn bek en een knalrood boos hoofd :| ...is maar goed dat het kreng geen foto's ervan heeft gemaakt. Ik zou me er nu kapot voor schamen.
Waarschuw beheerder
jep heb adhd en slik 40 mg ritalin! hai moeder van oftewel janny ken je van het prikbord lachen om hier dingen van je te lezen, zo zie je maar weer het wereldje is klein he! by the way er is een nieuwe geopend:

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
de andere 2 waren namelijk gesloten misschien kom je hier wel weer op.
groetjes maggie
Waarschuw beheerder
ik meld me ook :P
eindelijk een heerlijk stuiterend topic :P
JA ik heb ADHD, en ook aan de rita, 10mg(1 pilletje :P) elke 3uur..
t leven is echt veel beter, veel beter.
Wel periodes om me drukke zelf weer even te herkennen, afgelopen week, gewoon ff niet..
maar sinds kort weer verder, voorlopig blijft ritalin met me mee gaan.
het zal niet eeuwig zijn, maar lekker alles anders relaxter en gecontroleerder, dat is heel fijn.

Merry Xmas every1 :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ja 2stuks...Als ik net wakker word en om 12.00

Merk er nog niet veel van...Ja soms.Maar ben nog veel te druk...

Hahhaa maar hoop dat goed komt voor me omgeving!:d
Waarschuw beheerder
heb het ook maar die ritalin en wat ik daarna(capsules) kreeg slik ik helemaal niet meer,heb er zelf nl geen last van en heb geen zin om die dingen voor een ander te slikken :no:
Waarschuw beheerder
Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hier nog eentje, maar ikga die stink medicijnen niej slikken :X o:)

t gaat goed zo jaja zeker wel.. lekker druk alleen ja ik ben snel agressief, afgeleid en VEELSTE impulsief maar komt helemaal goed met me
Waarschuw beheerder
sindskort ook bij mij bekend ( verklaart een hoop van me leven) ook de ritalin 10mg 3x per dag 1 pil en heb nu alleen nog knallende koppijn erdoor...
Waarschuw beheerder
heb ook lichte ADHD, maar gebruik er geen pillen voor
Waarschuw beheerder
donateur
Ik neem die medecijnen nu niet meer...

Werd er eerst rustig van nu steeds drukker en heb veel dorst en moet alleen maar na de wc om de 5 min..

Geen ritalin meer voor mij;)
Waarschuw beheerder
ik werd helemaal emotioneel van die troep en dat nog zonder reden ook (n)
Waarschuw beheerder
ja en nee antwoord on topic :d
Waarschuw beheerder
aleh mensen
ze zegge dat ik ook adhd heb
ikmeot van die achterlijke medicijnen slikken
ik doe ze ook wel is verkopen voor een paar centen
de meeste worden er dan best dol van zegge ze of ze snuiven het op
nou nou waar blijft de wereld mesen die dollies worden van mijnmedicijnen keep going

Waarschuw beheerder
In mijn ogen ben je dan niet echt slim bezig als je ze aan je vrienden geeft.

Ik kreeg dit bericht toegezonden:

Kinderen met ADHD hebben een tekort aan ijzer in hun bloed. Dat concluderen Franse onderzoekers van het Robert Debre Ziekenhuis in Parijs die bloedonderzoek deden bij vijftig kinderen met deze aandoening. Kinderen met ADHD zijn overactief en hebben moeite om zich te concentreren.

De medewerkers van het ziekenhuis ontdekten dat de kinderen een ijzertekort hadden in hun bloed. IJzer is nodig om de hersens goed te laten functioneren en een tekort kan een oorzaak zijn van ADHD, aldus de onderzoekers.

Het bloed van kinderen met ADHD werd vergeleken met dat van kinderen zonder ADHD. Bij 84 procent van de eerste groep was er een enorm ijzertekort. Bij kinderen zonder ADHD was dat slechts 18 procent. De onderzoekers hebben geen verklaring voor het ijzertekort.

Bron: www.fok.nl
Waarschuw beheerder
hahahaha,kan het wel begrijpen hoor,ik had van die capsules waar amfetamine inzat :p
Waarschuw beheerder
ik ben laatst voor een ADHDtest in Drachten geweest alleen weet nog niet wat er is uitgekomen!!!!
Een twijfel gevaltje dus nog!!!
Ik hoop trouwens niet dat ik er medicijnen moet voor slikken want dan moet ik daar ook weer rekening mee houden!
Waarschuw beheerder
Mja ritalin is idd op amphetamine basis, maar niet in zulke grote mate dat er hard van gaat..Moet je er wel aardig wat wegbikken of hele zware dosis van medicijnen innemen
Waarschuw beheerder
ik had een hele pot van die capsules omdat ritalin niet aansloeg bij mij,toen ik ook met die capsules was gestopt heeft m,n ex die pot gepakt en waarschijnlijk zo door de wc gespoeld