Partyflock

Forumonderwerp · 679418

Waarschuw beheerder
donateur
Jeeeuh mijn zus en ik hebben een leuk kadootje gekregen :jaja:

Wij mogen onze ogen laten laseren!

überrelaxed natuurlijk, kan ik eindelijk gewoon zien als ik wakker wordt, geen gezeik met zand in m'n lenzen op het strand, geen droge ogen met uitgaan, geen gezeur met hoofd boven water houden met zwemmen..

Wat wel klote is, is dat ik 4 weken voor het 'vooronderzoek' geen lenzen in mag (lees: bril :S ) en 2 weken na de behandeling geen make-up (lees: DUDE! :o )Dus dat wordt een hele hoop feestjes skippen :( (Of een zak over m'n hoofd, wat misschien sowieso geen slecht idee is :9 )

Enniewee, zijn er mensen hier die het ook gaan laten doen? Of beter nog: al hebben gedaan? Wat zijn jullie ervaringen?

JA ik weet dat hier topics over zijn, maar daar stonden weinig bijster interessante replies in EN je kan er niet meer posten..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een cylinder afwijking, kan dat ook met een lasik behandeld worden? of moet dat door een lasik/prk gedaan worden?

Waarschuw beheerder
donateur
daar moet je een vooronderzoek voor laten doen :)
Waarschuw beheerder
ah zo :) ik d8 dat als je een cylindrische afwijking hebt alleen door een lasik/prk behandeld kan worden, maar dat is dus gelukkig niet zo :)

Waarschuw beheerder
donateur
dat zeg ik niet, dat zal die oogarts je kunnen vertellen na een vooronderzoek :)

Waarschuw beheerder
maar ik heb goeie hoop: in Rdam schijnen ze verder te zijn

Das niet helemaal waar..elke kliniek in NL is ongeveer net zo ver.
Ik ben zef in Rdam behandeld en kan niet zeggen dat ze daar verder zijn dan bij andere klinieken aangezien ik bij meerdere klinieken ben wezen kijken.

ik d8 dat als je een cylindrische afwijking hebt alleen door een lasik/prk behandeld kan worden

Nee hoor...ik heb zelf een dikke cylindrische afwijking en heb de Lasek+Zywave gekregen.
Of je de Lasek of Lasik krijgt ligt aan de dikte van je hoornvlies en de grootte van je pupil.
Aangezien mijn hoornvlies niet erg dik is en mijn pupil uber groot kreeg ik dus Lasek+zywave (zywave is voor de pupil).
Cylindrische afwijking heeft dus niks te maken met de Lasek/Lasik methode...kan namelijk met beiden.
Prk zegt mij verder niet veel
Waarschuw beheerder
2 Pascalle:
Mop ik hou van je zoals je bent, met of zonder laserbehandeling :):)
Is het aanstekelijk als ik vaak met je om ga, zodat mijn ouders mij ook willen sponsoren ;)

Ach ja je hebt nadelen en voordelen bij het gebruik maken van contactlenzen.

Nadeel:
Als je opstaat zie je geen ene zak

Voordeel:
Als je naast iemand wakker wordt, maakt het niet uit of ze knap of lelijk is, want je ziet haar toch niet. (erg handig na een one-night-stand) :):):)
Waarschuw beheerder
Heb het 3 jaar geleden laten doen voor echt veel geld!! maar ik heb er al heel veel plezier van.
Het was de Lasik+Zyoptic (tegen-lichtkransvorming)operatie. Had ook slechte ogen -5 en -6
Het was toen nog Visionclinics R'dam airport maar is nu Delft geworden.

Ik zie nu beter dan met bril of lenzen! allemaal doen dus als het kan!
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien weer echt Nederlands hoor, maar in welke prijscategorie moet ik dan denken?! :)

Waarschuw beheerder
maar in welke prijscategorie moet ik dan denken?!

Ik heb er 4450 eurotjes voor neergetelt.
Is zekers de moeite waard..als je het er voor over hebt tenminste.

Ben vanmiddag weer gecontroleert en ben in mijn herstel periode van -4.75 en -4,25 naar -0,25 gegaan whoei :bounce:
Waarschuw beheerder
donateur
Oei, das veel geld!
Maarja, als je dan ziet wat je er voor terugkrijgt!

Kijk, dat is goed nieuws!! (Y)
Waarschuw beheerder
hoe was het van te voren onderzoek dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Peanuts :)

Paar van die testjes zoals normaal gesproken bij de opticien (welk vlak is duidelijker? kan je de onderste rij lezen? )
Dan een paar vragen (medische achtergrond, zwanger? )
Dan oogdruk meten, traanvochthuppeldepup enz..

Duurt al met al een uurtje..

Dan kijkt de oogarts naar je gegegevens en kijken ze of het kan..

ik ben 16 augustus aan de beurt! b)
Waarschuw beheerder
donateur
Keep us posted :)
En hoop dat je er niet teveel last van zal hebben (zie welke methode ze bij jou gaan doen :/)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou m'n zus heeft vorige week diezelfde behandeling gehad, en heeft alleen maar 2 dagen last gehad van branderig gevoel en kon niet tegen licht.. (jammer (6) )

Maar sjeus als DAT alles is! (y)

Waarschuw beheerder
Succes iig :flower:

Maar wat ik me toch afvraag..wat zijn de gevolgen op lange termijn, aangezien het nog niet zo lang bestaat :/
Waarschuw beheerder
pfff 4450 euro :(

zou het dolgraag willen laten doen, maar dat geld zie ik mezelf toch echt niet binnenkort hebben. Ik dacht dat het ondertussen wel al wat goedkoper was, zo rond de 3000.

Waarschuw beheerder
donateur
Ze zijn al jaaaren bezig met ontwikkelen van deze technieken.. Gevolgen op de lange termijn:"

Het zicht blijft stabiel..dus zoals het is na de behandeling na dat alles helemaal geheelt is.
De kans bestaat alleen dat je zo rond je 40e jaar een leesbril nodig zou kunnen hebben.
Dit ook maar 40 van de 100 gelaserde procenten.

Het is 4000 euro Mixie:)
En bedenk eens hoeveel lol je er je hele leven van zult hebben ;)

Waarschuw beheerder
donateur
kameraad van me heeft het vorige week in Turkije laten doen, was 2000 euro voor alles kwijt.....

scheelt nog wel iets...:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Liever 4000 euro voor een verzekerde behandeling in NL...

Waarschuw beheerder
donateur
't is maar aan wie je je ogen over durft te laten..

Besides, hier in Nederland vinden ze nazorg belangrijk (thank god) dus de dag erna, en daarna en dan nog een keer de week erna en na een maand, 3 maanden, 6 maanden en 1 jaar..

Hoe wil je dat gaan doen als je elke keer naar ruekije moet?!
Waarschuw beheerder
donateur
Moet je in Turkije niets ondertekenen dat je men niet aansprakelijk kan houden voor welke schade dan ook O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
me meoder kent ook een turkse man die heeft he tin turkijke laten doen.. was maar 800 euro ong kwijt....

Waarschuw beheerder
donateur
mjah ieder zijn ding..

damn het zijn je ogen!!?! ben ik toch wel iets voorzichtiger mee..

turkije :S
Waarschuw beheerder
Ik refereerde aan Toberz die er 4450 voor had betaald. Zijn er nog verschillen in prijs dan tussen de behandelingen of plekken waar je het laat doen in Nederland?

Ik weet dat een engelse vriendin van mij het daar voor 1500 euro kan laten doen. Als ik het in het buitenland zou laten doen, zou ik toch wel eerder naar engeland dan naar Turkije gaan. Hoewel ik het het liefst gewoon hier zou laten doen. Maar ja 4000 euro :(

Waarschuw beheerder
donateur
ja hallo.............
ik ben niet de expert :[ ,en ik weet eigenlijk ook niet wat die "nazorg" inhoud...

ik heb zelf niet zoveel last van mn lenzen dat ik zo'n operatie zou laten uitvoeren,en dan in Turkije maakt het nog spannender

:flower:

Waarschuw beheerder
donateur
whehe spannend wel ja :d

Waarschuw beheerder
donateur
wat houd die nazorg nou in dan??

of staat dat al ergens hier boven in het topic?

Waarschuw beheerder
donateur
vision clinics waar ik het doe is 4000 euro, zal ongeveer gelijk zijn in Nederland..

Buitenlandse klinieken zijn soms idd goedkoper, belgie ook.. Maar goed,lijkt me gewoon onhandig ivm nacontroles..

Maar ja zoals ik al zei, ieder z'n ding.. Het is maar wat je voor je ogen overhebt..

Waarschuw beheerder
donateur
bij die nacontroles kijken ze of alles goed is gegaan!

Waarschuw beheerder
donateur
ohwwww

Waarschuw beheerder
donateur
.......hoeveel vingers steek ik op?.........

:bloos:
Waarschuw beheerder
11 vingers!
Waarschuw beheerder
Ik wil het ook laten doen. Heb het er vorig jaar al met mijn oogarts over gehad maar die zei dat ik beter nog een paar jaar kon wachten , a omdat mijn sterkte nogal schommelde opdat moment en b omdat de technieken echt elk jaar erop vooruit gingen/gaan

maar ik laat het CKER nog een keer doen, ik haat mijn bril + lenzen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb het niet nodig... maar een collega heeft het laten doen in Turkije was een stuk goedkoper en net zo goed... andere collega heeft het ook laten doen in Nederland en hij heeft vreselijke bijwerkingen.. in de zin van het schreef trekken van zijn ogen en giga pijn.... Moet nu langzaam bijtrekken.... (hij heeft suikerziekte dat een uitwerking heeft op zijn ogen) Misschien dat het daardoor ook niet helemaal gegaan is zoals gedacht.
Waarschuw beheerder
turkije is echt wel goed te doen hoor
nazorg is er wel! ze hebben hun nederlandse afdelingen hier zitten bovendien gaat er ook een nederlandse begeleider met je mee naar turkije (je gaat met een heel groepje nederlanders voor een week)
Waarschuw beheerder
Wil het ook zo snel mogelijk laten doen

bril is ook niet alles
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
(je gaat met een heel groepje nederlanders voor een week)

en de controle na een maand, 3 maanden, een half jaar en een jaar dan?

Maar goed, zoals ik al zei, het is verschillend wat een ieder voor zijn of haar ogen overheeft..
No way dat ik mijn ogen in Turkije of waar dan ook buiten Nederland zou laten laten laseren..
Waarschuw beheerder
nacontroles zijn gewoon in nederland!!

bytheway, in turkije waren ze er al heel vroeg bij met het laseren (eerder dan in nl), ze hebben daar dus echt wel heel veel ervaring..

en nog niets, als ik in nl mn ogen zou laseren zou ik het in het ziekenhuis doen en niet in een privekliniek..

Waarschuw beheerder
donateur
in het ziekenhuis wordt dit niet gedaan :S
Waarschuw beheerder
jawel!
haaglanden doet het, oogziekenhuis in rdam doet het, en vast nog wel meer(dat weet ik verder niet uit mn hoofd..)

Waarschuw beheerder
donateur
En waarom zou jij dat daar laten doen ipv in een privekliniek?

Waarschuw beheerder
Ik refereerde aan Toberz die er 4450 voor had betaald. Zijn er nog verschillen in prijs dan tussen de behandelingen of plekken waar je het laat doen in Nederland?

Mijn behandeling was duurder omdat ik grote pupillen heb, waardoor er een andere behandeling moet worden toegepast.
En dit is indd duurder.
Helaas...wat dat betreft zijn er verschillen in prijzen.
Ook wat betreft de langdurige herstel opretaie (Lasik) en de korte (lasek) verschilt in prijs.
Ik heb dus de langdurige herstel operatie gehad.

Waarschuw beheerder
+1
donateur
ik moet maandag..

ik zeg: ieeeeeeeh!
Waarschuw beheerder
donateur
Komt vast goed :)
Keep us informed
Er bestaan trouwens tooltjes die tekst kunnen voorlezen, dan hoef je niets van PF te missen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ik kan wel zien, maar ik kan geen licht verdragen die eerste paar dagen :/

dus beeldscherm blijft uit :)

Waarschuw beheerder
donateur
Zonnebril?
Succes alvast.

Waarschuw beheerder
donateur
je krijgt een speciale bril van hun mee..

maar heb het bij m'n zus gezien, zelfs het licht wat door de luxaflex doorpiept deed door die bril nog pijn aan d;r ogen :S

Waarschuw beheerder
donateur
Da's idd minder, soort van migraine pijn?

Waarschuw beheerder
donateur
nope, meer irritant branderige pijn..

so i've heard :/

maar goed, we zullen ZIEN ;)

Waarschuw beheerder
maar heb het bij m'n zus gezien, zelfs het licht wat door de luxaflex doorpiept deed door die bril nog pijn aan d;r ogen

Mooi...de eerste 2 a 3 dagen echt alleen maar traanogen en je kan ze amper open houden.
Erg lastig.
Ik zou tv en computer ook ffies een weekie mijden.
Is wel zo goed voor t helingsproces.
Iig alvast heel erg veel succes...tis een eitje joh! (Y)