Partyflock

Forumonderwerp · 678945
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn naam is Jeroen, en dit was er over te vinden:

Hieronymus, Heronimus, Jeroom, Jeroen, Jerôme (Fr.), Jerome (Eng.), Geronimo (Ital). Afgeleid van het Griekse 'hieroonumos', met de betekenis; met de geheiligde naam. Op 30 september is er een feestdag ter ere van Hieronymus, een kerkvader uit de 4de eeuw, welke zich bezig hield met de bijbelvertaling (vulgaat), hij was tevens abt van een klooster bij Betlehem.

Kijk op deze site, en zie wat jou naam inhoud! :)
http://www.lenting.nu/naam/naam.html

Deze is dubbel, maar de ouwe was verlopen, en sterven hoef ik nog niet, en sloten heb ik nog genoeg liggen.. :)

Waarschuw beheerder
Michiel, koning der koningen:yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uit Zweden.. :yes:

Bjorn Bergman *translate mode on*

Beertje Mijnwerker :yes: l0l
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tristan. Afgeleid van het Germaans met de betekenis: Hamer van Thor. In Noord-Nederland niet voor de 17e eeuw. :O:D
Waarschuw beheerder
donateur
Tanja
Afgeleid van een Latijnse vleinaam.
Tatiana, martelares in Rome in de 7de eeuw een feestdag is op 30 januari.
Waarschuw beheerder
Martijn:
Afgeleid van het Germaanse 'maht', met de betekenis 'macht', en 'hild; met de betekenis 'strijd'. De naam betekent dus: machtige strijdster.

De naam is vooral bekend van de Heilige Martinus, rond ca. 370 de bisschop van Tours in Frankrijk en daarbuiten zeer vereerde heilige. Volgens de legende zou hij, nog Romeins soldaat zijnde, zijn mantel hebben gedeeld met een bedelaar.

Waarschuw beheerder
Joyce Afgeleid van Jodocus (zie aldaar). Voornamelijk in Engelstalige landen voorkomende naam.

Waarschuw beheerder
Karin zie Catharina..
Afgeleid van het Grieks 'kat- haros' wat rein en zuiver betekend.
Catharina is de beschermheilige van de redenaars.

Waarschuw beheerder
Bartholomeus, Bart, Bartel, Bertus, Mees, Meeuwis, Mies, Bartolo, Bartholomea, Meeske.

Nah doe mij maar gewoon Bart of Bertus!!!:P
Bartc0re mag ook:D
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Waarschuw beheerder
Mijn naam stond er niet bij, maar deze kwam t dichtste in de buurt:

"Op 23 april is er een feestdag ter ere van de Heilige George of Joris, een martelaar uit de 4de eeuw, tevens patroon van de kruisvaarders en schutspatroon van Engeland."

He gezellig! :D
Waarschuw beheerder
Afgeleid van het Latijnse 'patricius', met de betekenis 'patricier'. Oorspronkelijk van een voornaam geslacht.
Een bekende naamdrager was Patrick, welke in de 5de eeuw in Frankrijk leefde als monnik en welke later later door de Paus naar Ierland werd gestuurd.

:)

Waarschuw beheerder
donateur
jahoor doodnormale naam als Ilse staat er niet eens tussen

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn naam staat er ook niet tussen, het zal dan wel gewoon uit een namenboek komen.. ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ouders waren te lui om over na te denken dus noemde ze maar "boy" triest he :(

www.ikbenwous.com <<<

Waarschuw beheerder
Als ik een jongen was geweest, hadden mijn ouders me ook Boy genoemd :/ :S

Waarschuw beheerder
Mogelijk afgeleid van het Latijnse 'diviana' wat de lichtende betekend. De naam is vooral bekend van Diana, Romeinse naam van de godin van de jacht uit de Griekse mythologie.

WHAHAHA:o
Waarschuw beheerder
Mijn naam staat er ook nie tussen :(

dat zal wel komen omdat het een friese naam is
(hier gaan we reacties op krijgen :p)
Waarschuw beheerder
Stefanus, Steef, Stef, Stefan, Steffen, Steffert, Stephaan, Steven, Etienne (Fr.), Stephane (Fr.), Stephan (Eng.), Steve (Eng.), Esteban (Sp.). Fanie, Steefje, Stefana, Stefanie, Stephanie, Stevina, Fanny (Eng.).

Afgeleid van het Griekse 'stephanos' wat krans betekend. De betekenis is waarschijnlijk: de bekroonde (overwinnaar).

Er is een feestdag op 26 december ter ere van Stefanus, de eerste martelaar uit de 1ste eeuw, die is gestenigd

Waarschuw beheerder
donateur
mijn naam staat er niej bij...:/

Waarschuw beheerder
mijn naam Coralie betekent volgens het naamwoordenboek: Koraal

Maar het schijnt ook dat het in het oud iers staat voor een slaapliedje
Waarschuw beheerder
donateur
Ehmm ik ben vernoemd dankzij em pa naar de buikdanseres Yonina, dat mens is nu denk ik ook zelf ergens in de 60 voklgens mij :/

www.yonina.nl
Is niet mijn site en mijn naam
is een Heuwbreeuwse naam
Je schrijft het eigenlijk
Yoninaaah
En het is een Joodse naam :)
En betekent Duifje :s

Name Gender Origin Meaning
Yonina Female Hebrew dove

Waarschuw beheerder
Donald, Donnie. Afgeleid van het Keltische 'dubno', met de betekenis 'machtig', en 'walos', met de betekenis 'wereld'. De naam betekend mogelijk 'zeer machtige heerser' of 'krijger'. De naam werd vooral bekend door Donald I, de eerste koning van Schotland die zich tot het christendom bekeerde.

Mijn naam Schrijf de dan als Donny, maar ik zal ook vast wel een machtige heerser zijn.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Ange, Angelus, Angelico (It.), Angus (Eng.), Angela, Angelica, Angélique. Kan van zowel het Griekse 'angelos' als van het Germaanse 'angel' afgeleid zijn.

Afgeleid van het Grieks betekend het 'engel of boodschapper', afgeleid van het Germaans betekend het 'afkomstig van het volk der engelen'.

Op 5 mei is er een feestdag ter ere van de Heilige Angelus, een Siciliaanse martelaar uit de 12de eeuw.
Waarschuw beheerder
geen flauw idee maar mijn overgrootvader heette ook reinier dus denk uit zijn paspoort????