Partyflock

Forumonderwerp · 678499
362x bekeken
Waarschuw beheerder
Hoop dat ik nu niet te dom klink, maar kan iemand mij uitleggen wat Schranz betekent in relatie tot techno? Heb het nu al zo vaak gelezen dat het toch wel een beetje irri begint te worden dat ik geen idee heb waar jullie experts het over hebben..
Waarschuw beheerder
Boeien hoe je het noemt. Als het maar ramt.

Artiest {SHOWLIST artist 6357, 24972}
Waarschuw beheerder
Beukmanz is neerlands nieuwe 'Schranz' talent :p ........
Waarschuw beheerder
donateur
So to speak........:p

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
naar mijn mening is "schranz" gewoon een andere benoeming voor HardTechno. :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
naar mijn mening is schranz een woord, en techno met een wat rauwere ondertoon muziek.

jajajajajaja
Waarschuw beheerder
donateur
Ome Bertuz "en btw lees dat stukje van Chris Liebing nou eens goed terug"

Dat stuk text staat in elk 'schranz' topic en staat al een aantal jaren op de site van CLR. Kan hem nagenoeg na vertellen. Iedereen moet inderdaad zelf weten hoe hij/zij het noemt. Maar noem de dingen dan niet verkeerd..en dat doen ze wel.

Waarschuw beheerder
donateur
ik weet het niet precies, maar tis wel lekker ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Rumble>> Ja, en wat is er mis met de muziek stijl 'Schranz' te noemen??...... mag mischien nie de bedoeling zijn geweest maar het is gewoon makkelijk...... verzin dan aub een andere naam, dan neemt men die net zo makkelijk over
Waarschuw beheerder
donateur
Wat er mis mee is? dat is toch nu wel duidelijk. De 'schranz' van vandaag der dag is niet de 'schranz' van de 'oorsprong'.
Zo zie je maar wat meeloopgedrag kan teweegbrengen. Want wat het is, toen Liebing zijn 'schranz' platen uitbracht, hoorde je niets over 'schranz' dit- 'schranz' zo. Want die platen neigen namelijk meer naar de 'normale' techno en niet naar al die snelle overdreven opgepichte harde techno die nu 'schranz' wordt genoemt.
Toen die gasten als Sven wittekind (enz) ineens zo populair werden bij de massa, werd het opeens 'schranz'. Want er is een knakker geweest die het heeft overgenomen van deheer liebing en voor een hele andere substyle heeft gebruikt. Waarom denk je dat Liebing heeft geschreven "Zoek het maar allemaal uit!"? Hij wil het namelijk niet in een hokje plaatsen wat andere nu voor hem hebben gedaan (en nog wel het foute hokje ook, want de style die het was, is het dus niet). Schranz is dus dikek bull.
Waarschuw beheerder
Braindeath Records pres. Disaster Mix Session Vol. 1 - mixed by Sascha Rausch
DJ Jan-Tractor Speed Schranz Sessions..
Schrett_-_Brutal_Techno_Vol_2_(15.06.2004)

noem maar op :)

Heerlijk :YES:
Waarschuw beheerder
donateur
peaky pounder... ook lekkere schranz:jaja:

Waarschuw beheerder
Peaky Pounder schranz?:S

Zeker nooit gehoort van opgefokte darkcore?;) dat is Peaky!
Waarschuw beheerder
donateur
Rumble>> ok, kan allemaal zo wezen wat je nu zegt........ maar waar maak je je druk om?? Zie er toch gewoon het gemak van in, dat het tenminste een naampje heeft......... ' van die harde techno' is ook zo'n mond vol