Partyflock
 
Forumonderwerp · 677655
­ Nederland
Hoorde net op NL 2 komt zo op t nieuws..
Aanslag met n granaat in zuid-irak..

:(

ok ff edit:
was dus een aanslag waarbij 2 nederlanders gewond waren geraakt maar japans persbureau heeft uitgebracht dat 1 van die 2 dus overleden is..

horen op t nieuws wel hoe t precies zit..
laatste aanpassing
:|
begint nu..
 
tja...
Nederlandse militairen gewond in Irak

Uitgegeven: 10 mei 2004 22:18
Laatst gewijzigd: 10 mei 2004 22:42

AS SAMAWAH - Twee Nederlandse militairen zijn maandag gewond geraakt door een aanslag met een granaat in As Samawah in Zuid-Irak. Dat heeft een politiefunctionaris in de stad gemeld. Volgens de politieagent gooide een man een granaat naar vier patrouillerende Nederlandse militairen die op een brug over de rivier Eufraat liepen.

Omstanders zeiden twee explosies te hebben gehoord. Een van de militairen zou gewond zijn aan zijn gezicht.

Het is niet duidelijk wie de granaat heeft gegooid. Het Franse persbureua AFP meldde dat het projectiel door een langsrijdende fietser naar de militairen werd gegooid. Lokale overheidsfunctionarissen zeiden echter dat de granaat vanuit een auto werd gegooid.

Het is voor het eerst dat Nederlandse militairen in Irak betrokken zijn bij een aanslag. In de Iraakse provincie al-Muthanna, waarvan As Samawah de hoofdstad is, bevinden zich ongeveer 1260 Nederlandse militairen.
 
:(
 
:(
laatste aanpassing
 
Ach ja.. :[
 
Spijtig, maar kan gebeuren :)
Het is niet voor niks een oorlog.
Dat risico heb je als je er heen gaat...

Wel sneu.
 
Spijtig, maar kan gebeuren


Snap sowieso niet wat we daar doen!!
Laat die arroganta Amerikanen hun rotzooi zelf maar opknappen ! :kots:
Snap sowieso niet wat we daar doen!!
Laat die arroganta Amerikanen hun rotzooi zelf maar opknappen !:kots:


Ben ik het helemaal mee eens!
chaos > mja.. jij werkt zeker ook om 10 voor 12?? :/

als t je niks interesseerd zeg dan ook niks..
weet niet of jij dr bekenden heb zitten.. ik wel..

poes > ja dat had ik al gehoord.. maar japanse troepen zitten daar in de buurt en een japans persbureau heeft uitgebracht dat 1 van die 2 dus overleden is..

mja of t waar is horen we snel genoeg.. :(
laatste aanpassing
 
:(:(
 
:(
 
Snap sowieso niet wat we daar doen!!
Laat die arroganta Amerikanen hun rotzooi zelf maar opknappen !

Ja helemaal mee eens :)

Maarja Nederland wil zich zo graag weer ergens mee bemoeien en zijn steentje bijdragen..

Ze zouden eens wat minder moeten bemoeien met het buitenland (en daar geld aan besteden) en wat meer aandacht en geld aan binnenlandse dingen moet besteden.
laatste aanpassing door een beheerder
 
:|

die NL moeten zich snel terug trekken..
alle andere gekken btw. ook !

de Amerikanen en de Irakezen hebben daar alle ruimte om t met zn beiden uit te vechten ! :jaja:

Bakelende durft niet eens NEE te zeggen,vuile stumperd !
:jaja:

zo dat is dr uit..
 
idd, we ruimen hun troep op. Opgetyft met amerika, laten ze dat lkr zelf doen

bush :bah:
 
Bush is zelf de grootste terrorist die dr rondloopt dit moment !
dan Balkenende..

en dan komen Saddam en al zn moslim vriendjes een keer om de hoek kijken !
laatste aanpassing
 
Ik vind Saddam wel geil :kwijl:
 
hmm straks een extra uitzending.
wat ik mee heb gekregen dat het japanse persbureau melde dat er 1 doden is gevallen :S
 
idd!!

met balkje en al maar helemaal niet te spreken over Bush :bah:

1 ding heb meneer Bush voor elkaar nl:


Het mooie en goede image en beeld wat america ooit had.. naar de kote maken!!!!


wat een EGO zooi.. laat ze in godsnaam es wat minder praten over rookverbod maar ECHT werk gaan doen en mensen daar helpen!!

je kan het die militairen niet kwalijk nemen.. die voeren hun overleving uit wat oorlog nu eenmaal is.. maar het bestuur van de VS??

WAADELOOS!

erg sneu idd
 
kunnen we hier een béétje respectvol blijven please?

*heeft t topic ff wat aangeharkt*
 
nah al was er een chinees, japanners, pool weet ik veel vermoord in Irak..

Vind nog steeds dat de Amerikanen het zelf op moeten knappen :)
echt zwaar verneukt wat er nou allemaal gebeurt daaro:@
mijn hele bateljon zit behalve onzo c-cie
ik hoop niet dat het een bekende is die getroffen is door die granaat

voor de militairen in irak sterkte en succes!!!(y)
dat jullie sfir3 heelhuids doorkomen
meteen de inzet van Nederlandse militairen 4x vergroten daar, laten zien dat ze met aanslagen precies het omgekeerde bereiken!!!!!

Iedereen weet dat als je voor het leger tekent dat je uitgezonden kan worden. Daar loop je risico.

Maar een taxi chauffeur heeft ook een veel grotere kans om bij een ongeluk betrokken te raken.. daar hoor je nooit iemand over.

Natuurlijk het is nooit leuk, maar ieder heeft een vak, en ik denk dat mensen dit goed moeten bedenken voordat ze tekenen voor het leger!
 
beetje jammer dit...

:gaap:
ja raindeer

je hebt in een zekere zin wel gelijk
tuurlijk weet iedere militair als die zijn contract tekent dat ie uitgezonden kan worden!!

en met het aantal nederlandse militairen met 4 verdubbelen daar zal een beetje moeilijk gaan
dan is het nederlandse leger in irak want met ons kleine legertje ga je dat niet fixen
maar ik weet cker dat een heleboel militairen nog graag een missie daar willen volbrengen
alleen het is de vraag wat de politiek doet he:S
2 ThA BoUnCeR: er zijn toch 70000 Nederlandse militairen???
leger afschaffen ... klaarrrrrrrr
 
De regering moet accepteren dat er ook doden en gewonden kunnen vallen onder de uitgezonden militairen.
Het is verschrikkelijk dat zoiets gebeurd maar voor dat je het leger ingaat weet je wel dat er kans is dat je uitgezonden wordt, je weet dat je een vechtmachine draaiend houdt.
In mijn ogen kies je bewust voor zoiets, inclusief de risico's, anders kun je het beter laten.
Ik vindt dat de regering er niet echt volwassen mee omgaat, er valt dalijk daadwerkelijk één doden en er zal zeker een week lang uitvoerig gedebatteerd worden in de 2e kamer en op de TV (en PF).
De regering heeft er met een meerderheid voor gekozen militairen naar het gebied te sturen, dan moeten de consequentie's ook aanvaard worden.