Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 51258x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 september 2008 om 19:03:
Dit bedoel ik nu,

Het merendeel van Borderliners zijn lui in de hardcore scene die geregeld aan de drugs zitten, ex-drugsgebruikers, mensen met een zeer laag zelfbeeld (vaak veroorzaakt door een gebrek aan zelfvertrouwen en de sociaal mislukte omgeving mede gevormd door nietsnutten en drugsgebruikers) en mensen die slachtoffer geworden zijn van ernstig verstoorde omstandigheden in de familiesfeer.

Hoe vaak hoor je nu een academicus, hoogopgeleide, iemand die een fatsoenlijke opleiding volgt en daarnaast een gezond sociaal leven heeft, of een persoon die nog nooit drugs heeft gebruikt over borderlineklachten?? Ik ken ze niet!

Er is een aantoonbaar verband tussen borderline en sociale klasse/milieu en omstandigheden

geen wonder dat je maar 12 vrienden hebt je bent zeker heel kieskeurig en zoekt alleen de perfecte mensen uit? of wacht mensen willen liever niet met je gezien worden omdat je zulke onzinnige uitspraken doet en veel mensen wel meer inlevings vermogen hebben dan jij hebt.

Waarschuw beheerder
Er is een aantoonbaar verband tussen borderline en sociale klasse/milieu en omstandigheden

ik denk dat een hoger mileu net zo goed een invaliderende omgeving kan zijn waardoor je dus een stoornis als bordeline kan ontwikkelen of welke stoornis dan ook...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! * Chellie O:) op zondag 14 september 2008 om 18:52:
Ik heb Posttraumatische stress-stoornis.
En of ik 100% zeker weten Borderline heb, hoor ik na het voltooien van
m'n dagbehandeling.
Zit nu inmiddels alweer zo'n 8 maand in therapie/dagbehandeling.

heb je niet zo'n test gedaan dan meis? en na 8 maanden dagbehandeling kunnen ze toch wel zeggen of je bordeline heb of niet?!
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe vaak hoor je nu een academicus, hoogopgeleide, iemand die een fatsoenlijke opleiding volgt en daarnaast een gezond sociaal leven heeft, of een persoon die nog nooit drugs heeft gebruikt over borderlineklachten?? Ik ken ze niet!

Nou, ik kan je vertellen ... Heb 5 jaar op een studentenflat in Groningen gewoond .. en ben daar meer borderliners tegengekomen dan in al die jaren dat ik in de hardcore/dance-scene rondloop ...

Dus helaas, die bevooroordeelde stelling van jou gaat niet op :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 12:44:
heb je niet zo'n test gedaan dan meis? en na 8 maanden dagbehandeling kunnen ze toch wel zeggen of je bordeline heb of niet?!

ik heb geen test gedaan ofzo :no: wat voor test is dat dan?

en tegen mij is gezegt zoals tegen alle andere mensen die daar zitten, dat ze pas tegen het einde kunnen vast stellen of je hebt of niet.

want er word maar mee rond gesmeten en alles, word zo makkelijk tegen iemand gezegt jij hebt dit of dat, dus ze zijn daar een beetje voorzichtig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !! * Chellie O:) op maandag 15 september 2008 om 22:14:
Uitspraak van tattoo_mama op maandag 15 september 2008 om 12:44:

ik heb geen test gedaan ofzo wat voor test is dat dan?

en tegen mij is gezegt zoals tegen alle andere mensen die daar zitten, dat ze pas tegen het einde kunnen vast stellen of je hebt of niet.

want er word maar mee rond gesmeten en alles, word zo makkelijk tegen iemand gezegt jij hebt dit of dat, dus ze zijn daar een beetje voorzichtig.

ik heb 1500 of was het 1800 nou veel iig vragen moeten invullen op verschillende tijden en dagen en daar aan de hand heb ik een uitslag gehad en vandaar uit ben ik therapie gaan volgen...
is alleen maar goed als ze niet gelijk een stempel geven van bordeliner toch... ik weet ook niet of ze overal met zo'n vragenlijst werken hoor...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van peurple op zondag 14 september 2008 om 12:31:
stukje aceptatie zorgt dat een mens er beter mee om kan gaan en dus daar door minder last ervan heeft.. laatste aanpassing 14 september 2008 12:31

Mooie gedachte......
Waarschuw beheerder
eey :) fijn topic.
heb zelf nogal heftig adhd en begin sterk het vermoeden te krijgen dat mijn nog-niet vriendje borderline heeft. en ja, das best lastig.
dus kom hier af en toe maar es kijken denk :bloem:

Waarschuw beheerder
line-han therapie!! de bijbel voor ons borderliners! heb ik zelf gevolgd, n jaar interne opname! de rest van die schijt therapien is niks vind ik.

Waarschuw beheerder
Borderliners moet je afschieten :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jou ook met je kk kop

Waarschuw beheerder
mijn partner..
ik kan er prima mee leven (K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **TeKnoKuTTeKop** op zaterdag 13 september 2008 om 21:17:
welke therapie bedoel je precies of heet ie ook precies zo?

Hij heet echt zo..Omdat er vrij veel schema's zijn waar ik in terug val..Maar het moet heel goed helpen bij mensen met een persoonlijkheids stoornis..
Als deze klaar is krijg ik nog EMDR voor traumaverwerking..
Omdat bij mij de diagnose Borderline persoonlijkheidsstoornis met Posttraumatisch stressstoornis is..EN daar tegen werkt EMDR heel goed zeggen ze
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Tamara~ op donderdag 18 september 2008 om 00:42:
Mooie gedachte......

het zou mooier zijn als je er vanaf kon komen 8)
buien blijven toch komen..
Waarschuw beheerder
ik heb 2 jaar gehad met iemand die borderline heeft, we hadden best pittige tijden, en ik had me er in verdiept, maar het was best zwaar, we zijn nu goede vrienden en zien elkaar heel af en toe

zij woont in schaijk( oss) en ik in vlaardingen dus de afstand is best ver,

na mijn relatie had ze best snel weer een vriend, ook dat is weer uit,

sommige mensen kunnen niet met haar omgaan, omdat ze een gebruiksaanwijzing heeft( niet negatief bedoeld :d ),

ik ken haar zo goed, het doet ook zo pijn dat ik niet meer bij haar kan zijn,

ik heb het het langst van al haar exen met haar gehad,

maar een vriebndschap is beter voor ons,

ik ben ook niet altijd de makkelijkste

maar ik hou wel van haar, en borderline moet ook serieus genomen worden vind ik,

sommige mensen en instanties doen er zo laconiek over

gr jean

Waarschuw beheerder
vermoeiend:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 september 2008 om 12:13:
jou ook met je kk kop

Je hebt het over jezelf zeker. Pauperwijf! :looser:
Waarschuw beheerder
heb je zelf geen leven ofzo dat je hier de aandacht moet krijgen
ach ja je krijgt het wel slecht of niet heb je toch je aandacht..

hopelijk ben je er blij mee en slaap je weer lekker vanacht

:rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 september 2008 om 12:54:
indirect wel ja

:roflol:
borderline is ook genetisch bepalend..
dus je kan het van 1 van je ouders krijgen..
op welke manier kies je er dan voor??
evengoed dat je er voor kiest om mishandelt of misbruikt te worden? :X

-Erfelijkheid speelt een grote rol.
Mensen met borderline zijn emotioneel kwetsbaar.
Ze zijn zeer gevoelig voor emotionele dingen.
Daar reageren ze heftig op en het duurt lang voor ze weer een evenwicht hebben bereikt.
Ze hebben een bijzondere combinatie van een negatief gevoelsleven en ontremming.
Deze combinatie lijkt gedeeltelijk te komen door trauma's in de kindertijd.
Er is een aantal lichamelijke factoren dat een rol speelt bij mensen met borderline.
Dit heeft te maken met processen in de hersenen en met hormonen.

ik heb zelf ook borderline en ik heb hier nooit voor gekozen.
ik mag elke dag vechten om mijn leven op rij te houden,
en dan zeg jij dat wij hier indirect voor kiezen?
waarom zouden mensen kiezen om het zwaar te hebben?

het is juist een hele kunst om al het negatieve van borderline
om te draaien in iets positiefs.. daar ben ik al 9 jaar mee bezig,
nu jij nog ;)

En voor de rest; Waarom zouden wij ons druk maken over kortzichtige mensen?
Mensen zonder enig gevoel voor medeleven en verplaatsen in..
Ze genieten alleen maar van het "happen" zoals Meneer Har hierboven..
Verspil dus geen moeite ;)
Uitleg heeft geen zin als iemand er toch niet voor open staat
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **TeKnoKuTTeKop** op vrijdag 3 oktober 2008 om 23:09:
heb je zelf geen leven ofzo dat je hier de aandacht moet krijgen

Heb een prima leven (Y)

ach ja je krijgt het wel slecht of niet

Het slecht krijgen is een keuze, evenals borderline

hopelijk ben je er blij mee en slaap je weer lekker vanacht

Dank je!
Waarschuw beheerder
denk lekker wat je denken wil,en ga je zelf maar een stoere kerel vinden met je geblaat ,komt hier praten alsof ie de wijsheid in pacht heeft.

je doet maar lekker wat je niet laten kunt kerel , zo zie je maar weer wie er hier echt zielig zijn al vinden ze zelf van niet.

oordelen over iets waar je niks vanaf weet ,ja denkt te weten das iets anders.

ach waarom ik nog reageer ,heb ff niks beters te doen dus dan maar naar een bepaald niveau afzakken , moet toch ook ff wat .

jammer dat er zo veel zielig soort mensen bestaan,je zou er bijna medelijden mee krijgen.

bijna ja ..

nou kom maar op dan met je har25 theorie of was je nu klaar ,nee zal wel niet,ben benieuwd ,wat voor geblaat je nog meer hebt..

:honger: :Z
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 oktober 2008 om 01:08:
het is juist een hele kunst om al het negatieve van borderline
om te draaien in iets positiefs.

:jaja:
Waarschuw beheerder
het zijn altijd de mensen die er niks van af weten die hebben de grootse bek,

mijn ex heeft borderline, en ik heb ook wel een paar punten( ja wie niet)

maar als je er in verdiept kom je veel meer te weten over borderline,

en de meeste reacties hier doen me toch wel goed, veel lieve positieve dingen hoor ik hier van mensen die borderline hebben,

ik ben er nog steeds voor mijn ex, met alles en ook voor haar borderline,

want bij mij voelt ze zich goed,

maar het is heel vermoeiend, we hebben gebknokt er voor, saampies,

maar beide besloten dat vrienden zijn beter is voor ons,

ik hou nu op een andere manier van haar, ik zie der als me zusje,

sommige mensen zeggen zo maar wat en stoppen borderliners in dat ik ben psychisch gek en afgeschreven voor de maatschappij hokje, en daar kan ik gewoon heel pislink van worden

de meeste borderliners die ik heb die hebben allemaal iets leuks en prettig gestoords is zich, en ondanks hebben ze een hele positieve instelling, dat vink pas knap :d

gr jean

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 september 2008 om 12:20:
Opvallend is weer wel dat het altijd 'bepaalde types' zijn die last hebben van Borderline. Of het zijn lui met een verstoorde achtergrond (misbruik, gescheiden ouders etc) of (ex) drugsgebruikers. Lui die hier niet onder vallen maar toch zeggen dat ze Borderline hebben zijn of aandachtstrekkers of aanstellers

Ik heb overigens altijd al getwijfeld aan Borderline, volgens mij zijn het mensen die zichzelf wijsmaken dat ze niet deugen, hoe dan ook, de kwaal is puur psychologisch.

als je niet weet waar je over praat, moet je ook niet zijken!
Waarschuw beheerder
Har25 zoek een leven want hoe triest jij hier doet geeft mij alleen maar aan dat jij wel heeel erg sneu ben..
het grote verschil tussen iemand met een BL en jou is dat een BLer er niet voor kies en jij duidelijk wel :S
BLers doen alles om het leven positief te ervaren dat kunnen we van jou niet zeggen,
wie roept hier nu negatieve aandacht op??
ongevoelige zak :looser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 oktober 2008 om 01:22:
Heb een prima leven

En daarom zit jij continu in een topic over borderline te gallen zeker? :loser: ..get a Real life :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gaat goed, mijn moeder heeft het maar het gaat steeds beter met haar, gelukkig :)
Vroeger was het wel moeilijk om mee te leven..
Waarschuw beheerder
Har25 gewoon volledig links laten liggen. niet serieus nemen die handel, heb je niks aan.

Het is verder een hartstikke goed en positief topic vind ik, dus niemand heeft het hier nodig om op onzin te reageren!

Waarschuw beheerder
wat ben ik blij dat er ook een bordeline forum hier is ik ben ook een rasechte bordeline maar dat heb ik het ook over het automutileren ik vind het zo gemeen dat sommige mensen aandacht trekken door hier mee tepraten waar ze helekmaal niks van weten
net als wij er voorkiezen nou ik zou wel met je jeugd willen ruilen dan had ik graag gehad dat jou vader je even lekker geneukt had van achteren sorry dat ik zo grof ben als ik geblokt word weet ik waarom

maar goed om even terug te komen de meesten kjunnen helaas ook niet met mij omgaan en mannen laten mij ook altijd zitten of laat ik het zeggen ze dumpen me gewoon en verklaren me voor gek als ik het echt niet meer zie zitten en in mezelf snijd tja dan blijf ik maar liever alleen maar dat wil ik dus eigelijks ook niet

Jammer dat het nu momenteel niet zo goed gaat met mij ben net weer gedumpt dus dan weet je het wel maar goed moest even mijn mening kwijt en mijn exuccus voor mijn taal gebruik

Waarschuw beheerder
ik heb de vers 1 in juni afgerond ik heb nu net 8 sessies EMDR gehad voor trauma verwerking. en ben nu in princiepe klaar met behandeling.....denk ik. t gaat opzich heel goed....dat wil zeggen weinig huilbuien meer
, etc etc....alleen t lege kut gevoel blijft :s dat leege gevoel. kenne jullie dat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 13:34:
....alleen t lege kut gevoel blijft dat leege gevoel. kenne jullie dat?

Ik ken het heel goed heb zelf ook een vers-training gevolgt maar ondanks alles blijf ik me wel leeg voelen zelfs in deze periode dat de blaadjes van debomen vallen

Waarschuw beheerder
Ach... ik zie het nut er niet eens van in om mensen zoals sommigen op dit topicje uit te leggen wat het precies inhoud..
Veel mensen staan er niet voor open en missen het stukje inlevingsvermogen om te begrijpen dat Borderline meer is dan een Hype..

Wel goed dat mensen er zo open over kunnen praten op een forum als dat van flock.. Ik zou het persoonlijk nooit hier neerzetten en het is toch nog een beetje een 'verboden' onderwerp (ontkenningsfase O:))

Veel goede reacties hier (y)

Waarschuw beheerder
Nog even OT trouwens..

Ik heb respect voor mensen die kunnen leven met iemand met Borderline..
Ik zou het persoonlijk niet trekken als ik zelf 'normaal' zou zijn en je hebt iemand in huis die zo verschrikkelijk moeilijk in elkaar zit..

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 14:16:
Nog even OT trouwens..

Ik zou het persoonlijk niet trekken als ik zelf 'normaal' zou zijn en je hebt iemand in huis die zo verschrikkelijk moeilijk in elkaar zit..

wat beschouw je onder onder moeilijk
we zijn alleen wat gevoeliger tja heb zijn voordelen en nadelen ;-)

Waarschuw beheerder
ik ken helaas mijn grenzen niet als ik boos ben ga ik net zo lang door tot dat die andere ook erg kwaad

Waarschuw beheerder
Nog even OT trouwens..

trust me Kiaar...dat is slopend:$

maarja...als je knetter op iemand bent en je komt er allebei later achter dan dat het gediagnostiseerd is, dan boeit het me geen fuck meer want dan is die persoon me toch dierbaarder dan zo'n aandoening

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 oktober 2008 om 13:37:
trust me Kiaar...dat is slopend

Kan ik me wel voorstellen.. Het is nu eenmaal iets wat je geen enkele controle over kan hebben.. Je kan niet echt helpen door iets te doen of te laten...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 oktober 2008 om 13:37:
maarja...als je knetter op iemand bent en je komt er allebei later achter dan dat het gediagnostiseerd is, dan boeit het me geen fuck meer want dan is die persoon me toch dierbaarder dan zo'n aandoening

Ja zo denken er gelukkig meer over (y) Maar het blijft een storende factor in een relatie.. En ik denk persoonlijk dat het de relatie uiteindelijk wel breekt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 oktober 2008 om 15:20:
En ik denk persoonlijk dat het de relatie uiteindelijk wel breekt..

Heb je gelijk in;)
Mischien hard gezegt maar, mense die z'n stoornis hebben daar kan je gewoon geen relatie mee opbouwen:)
Teminste is mijn ervaring met mense die deze stoornis hebben;)

Waarschuw beheerder
Verschilt natuurlijk ook per persoon he:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 september 2008 om 12:20:
Opvallend is weer wel dat het altijd 'bepaalde types' zijn die last hebben van Borderline. Of het zijn lui met een verstoorde achtergrond (misbruik, gescheiden ouders etc) of (ex) drugsgebruikers. Lui die hier niet onder vallen maar toch zeggen dat ze Borderline hebben zijn of aandachtstrekkers of aanstellers

Ik heb overigens altijd al getwijfeld aan Borderline, volgens mij zijn het mensen die zichzelf wijsmaken dat ze niet deugen, hoe dan ook, de kwaal is puur psychologisch.

Hier heb je een heel goed punt(Y)

Een vriendin van me nja inmiddels zie ik der bijna nooit meer,
Maar die had dus ook 'borderliner'
Maar wel al begon ze weer eens uit het niets te huilen of te flippen, gelijk gaan blowen snuiven of slikken..
Heel de dag door maar joints blijven roken en thuis blijven zitten :nosmile:
Niet gaan werken ofzo want dat 'kon ze niet aan'
En maar klagen dat ze het zo slecht heeft en dit en dat..

Denk dat je dan eerder het probleem bij jezelf moet zoeken als bij die zogenaamde 'borderliner'

Je staat versteld wat een mens zich zelf allemaal aan kan praten zeg:jaja:

Maarja zoals ik al zei verschilt natuurlijk per persoon!! :)
Waarschuw beheerder

idd het lijkt ij ook erg moeilijk je moet echt engelen geduld hebben denk ik!!! maar ja elk mens mankeerd wel wat... krijg je soms geijk een stempel op je voorhoofd gedrukt... zit je ff niet lekker in je vel nou misschien heeft die gene wel Bordeline:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 oktober 2008 om 17:50:
Een vriendin van me nja inmiddels zie ik der bijna nooit meer,
Maar die had dus ook 'borderliner'
Maar wel al begon ze weer eens uit het niets te huilen of te flippen, gelijk gaan blowen snuiven of slikken..
Heel de dag door maar joints blijven roken en thuis blijven zitten
Niet gaan werken ofzo want dat 'kon ze niet aan'
En maar klagen dat ze het zo slecht heeft en dit en dat..

is ook kenmerkend voor een borderliner...zeer verslavingsgevoelig, depressie-vatbaar,lethargisch en aantrekken en afstoten. Heb dr zelf ervaring mee in me eigen leven mee gehad en op me stage

Waarschuw beheerder
Kan ik me wel voorstellen.. Het is nu eenmaal iets wat je geen enkele controle over kan hebben.. Je kan niet echt helpen door iets te doen of te laten...

mja...kwou dr zoveel mogelijk steunen zo goed ik kon en om het een stuk draaglijker voor dr te maken, maar het oplossen gaat niet..dat moeten ze zelf doen helaas

Ja zo denken er gelukkig meer over Maar het blijft een storende factor in een relatie.. En ik denk persoonlijk dat het de relatie uiteindelijk wel breekt..

dr zijn gevallen waar het wel werkt, maar dan moet je echt 24 uur bij elkaar wezen om dr aan te werken en het allebei wel willen en een hoop geduld hebben.

geduld had ik zat, nam een hooooop voor lief omdak van dr hield...maar was zo naïef om te geloven dat we dr samen wel doorheen zouden komen en dat het ons sterker zou maken...wroooong!!!fucking wrong!(N)

als je mekaar alleen in het weekend ziet en er zit 145 km tussen, dan kun je niet ff langs als er wat gebeurt is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 oktober 2008 om 15:57:
dat moeten ze zelf doen helaas

Dat kunnen we over het algemeen zelf ook niet hoor.. Het is niet iets wat je kan genezen..
Je kan ermee leren leven...

dan moet je echt 24 uur bij elkaar wezen

Nou dat zeker niet hoor :x moet d'r niet aan denken.. ik heb juist heel erg de ruimte nodig..

geduld had ik zat, nam een hooooop voor lief omdak van dr hield...maar was zo naïef om te geloven dat we dr samen wel doorheen zouden komen en dat het ons sterker zou maken...wroooong!!!fucking wrong!

Het had eventueel zo kunnen lopen.. Maar iedere situatie is anders..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 oktober 2008 om 16:46:
Dat kunnen we over het algemeen zelf ook niet hoor.. Het is niet iets wat je kan genezen..
Je kan ermee leren leven...

jep, therapie en trainingen...na je 25e heb je het een plekkie gegeven en valt er over het algemeen redelijk mee te leven. Borderline manifesteert zich meestal tussen de 14-20 jaar...vaak door een trauma uit het verleden maar kan ook erfelijk zijn

Nou dat zeker niet hoor moet d'r niet aan denken.. ik heb juist heel erg de ruimte nodig..

heb je dr zelf mee te maken dan?:o

Het had eventueel zo kunnen lopen.. Maar iedere situatie is anders..

guess so...:jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 oktober 2008 om 16:51:
...na je 25e heb je het een plekkie gegeven en valt er over het algemeen redelijk mee te leven.

Uhh.. Dat zijn geen feiten die je nu verteld ofzoiets hoor..
Het is geen feit dat het na je 25e gewoon maar over is.. Je hebt het in verschillende mate natuurlijk.. Dus wat jij nu zegt klopt niet...

Borderline manifesteert zich meestal tussen de 14-20 jaar...vaak door een trauma uit het verleden maar kan ook erfelijk zijn

Je hoeft me niet uit te leggen wat het is hoor ;)

heb je dr zelf mee te maken dan?

Ehhh ja... Ik ben d'r zelf 'zo eentje' ;) vandaar...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 oktober 2008 om 20:23:
Uhh.. Dat zijn geen feiten die je nu verteld ofzoiets hoor..
Het is geen feit dat het na je 25e gewoon maar over is.. Je hebt het in verschillende mate natuurlijk.. Dus wat jij nu zegt klopt niet...

ik zeg ook niet dat het een feit is;)

Alleen dat veel mensen die het ervaren, rond die tijd meer overzicht hebben om drmee te leven na training/therapie gehad te hebben; blijft iig wel bij de rest van je leven

Misschien had ik het anders moeten nuanceren ja :$

Je hoeft me niet uit te leggen wat het is hoor

sorry...ben hulpverlener:P dus formuleren zit in me:x

Ehhh ja... Ik ben d'r zelf 'zo eentje' vandaar...

ooo, ok:) vandaar dat je dr zo goed over kunt meepraten. wel knap van je btw(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 oktober 2008 om 00:23:
Alleen dat veel mensen die het ervaren, rond die tijd meer overzicht hebben om drmee te leven na training/therapie gehad te hebben; blijft iig wel bij de rest van je leven

Ja op die leeftijd en na alle hulp kunnen ze het misschien een plekje geven en het accepteren..

Dan heb ik nog maar een jaar te gaan :cheer: ;)

sorry...ben hulpverlener dus formuleren zit in me

:lol: dat verklaard een hoop ;)

wel knap van je btw

Ja ach.. internet.. lekker makkelijk hè ;)