Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 51408x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

Waarschuw beheerder
Nou vandaag kreeg ik te horen dat ik naast mijn Manisch- Depressievestoornis, ADHD, chronische depressie en Post-Traumatische Stress-Stoornis ook nog eens Borderline heb

tering... zal wel erg gezellig zijn met jou...

Mijn ex is ook een borderliner...pfffffff
wat wordt je moe van die mensen en wat kunnen ze je geestelijk naar de tyfus helpen. Sorry voor de mensen die er ook last van hebben maar het is nou eenmaal zo dat een borderliner iedereen om zich heen mee de afgrond in trekt. "ik voel me kut, dus iedereen om me heen moet zich ook kut voelen"
:dood:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 15:41:
wat wordt je moe van die mensen en wat kunnen ze je geestelijk naar de tyfus helpen. Sorry voor de mensen die er ook last van hebben maar het is nou eenmaal zo dat een borderliner iedereen om zich heen mee de afgrond in trekt. "ik voel me kut, dus iedereen om me heen moet zich ook kut voelen"

Kijk dat is wat ik eerder al had gezegd....
zie hier onder!!

Uitspraak van verwijderd op zondag 9 september 2007 om 17:45:
Het is wat je er zelf van maakt.. Er zijn ook mensen die het misbruiken... maar dat is niet alleen met borderline.. dat is overal zo.. de een probeert het te accepteren en doet er alles aan er boven op te komen en de ander probeert medelijden op te wekken door extra zielig te doen of juist zijn/haar "handicap" te misbruiken.

Waarschuw beheerder
DNB citeer 12 september 2007 15:41
Nou vandaag kreeg ik te horen dat ik naast mijn Manisch- Depressievestoornis, ADHD, chronische depressie en Post-Traumatische Stress-Stoornis ook nog eens Borderline heb

tering... zal wel erg gezellig zijn met jou...

Dat laatste zinnetje vind ik erg kortzichtig en raar dat je zoiets opschrijft.
Ik snap dat het leven met hem voor jou moeilijk was.
Maar hoe kun je nu zeggen dat ALLE borderliners mensen om zich heen de afgrond in trekken.
Mensen ( en dan doel ik niet alleen op jou) praten er altijd over alsof de borderliners bewust en expres doen wat ze doen of zeggen.
alsof ze er helemaal bij zijn, en je expres pijn willen doen.
Dat is zulke klinkklare onzin.
Denk je dat ze zich gedragen en denken zoals ze zelf zouden willen?
Het is niets voor niets een psygische aandoening....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 17:08:
Dat laatste zinnetje vind ik erg kortzichtig en raar dat je zoiets opschrijft.
Ik snap dat het leven met hem voor jou moeilijk was.
Maar hoe kun je nu zeggen dat ALLE borderliners mensen om zich heen de afgrond in trekken.
Mensen ( en dan doel ik niet alleen op jou) praten er altijd over alsof de borderliners bewust en expres doen wat ze doen of zeggen.

Idd, Borderline zit over het algemeen diep in het onderbewustzijn...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 17:08:
Het is niets voor niets een psygische aandoening....

Zo word het aangeduid ja... al zijn er steeds meer onderzoeken die erop wijzen dat het een diepliggende emotionele oorzaak heeft, en dus wel een gedragsstoornis is, maar niet echt een ziekte, als je daar naar kijkt slaat de hele term ''psychische ziekte'' eigenlijk nergens op, omdat het meestal een oorzaak heeft, waar een deel van de psychiaters niet naar kijkt, maar een deel (en steeds meer) gelukkig ook wel...
Waarschuw beheerder
heb nu nieuwe meds, helpen wel redelijk tot nu toe :) (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lars Roumen op woensdag 12 september 2007 om 18:24:
Zo word het aangeduid ja... al zijn er steeds meer onderzoeken die erop wijzen dat het een diepliggende emotionele oorzaak heeft, en dus wel een gedragsstoornis is, maar niet echt een ziekte, als je daar naar kijkt slaat de hele term ''psychische ziekte'' eigenlijk nergens op, omdat het meestal een oorzaak heeft, waar een deel van de psychiaters niet naar kijkt, maar een deel (en steeds meer) gelukkig ook wel...

Ik weet wat bij mij de oorzaak is, echter als ik dat zou moeten verwerken dan zou er heel veel pijn opgerakeld worden en zou ik door een diep dal moeten...Dat wil ik mijn gezin niet aandoen, helemaal niet omdat er maar 50% kans is dat het ook daadwerkelijk helpt en ik het inmiddels een zodanige plek heb gegeven dat ik in borderline termen "stabiel" ben.
Daarom snap ik dus ook niet dat er mensen zoals DNB zo kortzichtig kunnen zijn door te zeggen dat borderliners iedereen met zich mee trekken en daar kennelijk van bewust zouden zijn.
Ik ben me idd bewust van het feit dat als ik door zo'n diep dal zou moeten, mijn gezin daar onder zou lijden. Daarom kies ik ervoor hun te beschermen en mijn borderline te accepteren!!!

Waarschuw beheerder
Nou hier mijn reactie dan.
Ik zou dus al jaren Borderline en de rest van de meuk hebben en heb net pas 3 maanden geleden te horen gekregen dat ik het allemaal heb.
En geloof me het laatste wat ik denk is misbruik ervan maken en het als een excuus gebruiken.
Ik ben op eigen kracht van matig borderliner tot licht gegaan en heb mijn leven prima op orde.
Zodra het even kan ben ik zeker niet te beroerd om anderen bij te staan, ongeacht hoeveel ik zelf aan mijn hoofd heb en hoe goed/slecht ik diegene ook ken.
Dus egoistisch in de zin van ik voel me kut, dus jij moet je ook kut voelen heb ik niet en ik gebruik het ook niet als vrijbrief voor mijn gedrag.
Heb me vandaag aangemeld voor een DTG-cursus waar ik leer omgaan met spanning en mijn borderline.
En al het andere wat ik heb..tjah...
De MDS heb ik medicatie voor en is stabieler aan het worden en dat geldt ook voor de depressie en de ADHD begin ik in januari pas mee..
En dan nog proberen een heel huishouden te runnen...
Jezus waar haal ik de kracht toch vandaan denk ik soms..
en mocht iemand misschien eens willen babbelen hierover en over eigen situatie kan je ook prive-berichten sturen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op donderdag 13 september 2007 om 16:40:
Ik weet wat bij mij de oorzaak is, echter als ik dat zou moeten verwerken dan zou er heel veel pijn opgerakeld worden en zou ik door een diep dal moeten...Dat wil ik mijn gezin niet aandoen, helemaal niet omdat er maar 50% kans is dat het ook daadwerkelijk helpt en ik het inmiddels een zodanige plek heb gegeven dat ik in borderline termen "stabiel" ben.

Ja okay, dat klinkt wel aannemelijk, wel mooi dat je dat voor je gezin overhebt :yes:, respect :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 18:00:

Ik heb er in elk geval respect voor, ik zou er niet mee weg komen :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op donderdag 13 september 2007 om 16:40:
Daarom snap ik dus ook niet dat er mensen zoals DNB zo kortzichtig kunnen zijn door te zeggen dat borderliners iedereen met zich mee trekken en daar kennelijk van bewust zouden zijn.
Ik ben me idd bewust van het feit dat als ik door zo'n diep dal zou moeten, mijn gezin daar onder zou lijden. Daarom kies ik ervoor hun te beschermen en mijn borderline te accepteren!!!

ik heb precies hetzelfde. Nu gaat het goed en om dan alles op te rakelen.. dat zou mij niet helpen en al helemaal mijn gezin niet.

Uitspraak van Ja ik, Dennis.. op woensdag 12 september 2007 om 22:02:
heb nu nieuwe meds, helpen wel redelijk tot nu toe

top man (Y)

Uitspraak van Ja ik, Dennis.. op donderdag 13 september 2007 om 22:30:
Ik heb er in elk geval respect voor, ik zou er niet mee weg komen

die kracht komt bij jou ook echt nog wel hoor!!! Het lijkt misschien nu van niet, maar dat gaat komen!! Trust me :jaja:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 18:00:
En dan nog proberen een heel huishouden te runnen...
en mocht iemand misschien eens willen babbelen hierover en over eigen situatie kan je ook prive-berichten sturen.

jij bent ook een super topper (Y)

Waarschuw beheerder
Boehoeeee wat zijn we allemaal weer zielig :gaap: Ik zag laatst een programma waarin een psycholoog borderliner's adviseerde te gaan trimmen of veel sporten. Maar nee daar zullen we wel weer te lui voor zijn he :looser: het is veel makkelijker om jezelf de stempel 'borderline'te geven en uniek te worden gevonden. stel jullie jezelf niet zo aan en ga hulp zoeken!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 september 2007 om 23:19:
Boehoeeee wat zijn we allemaal weer zielig Ik zag laatst een programma waarin een psycholoog borderliner's adviseerde te gaan trimmen of veel sporten. Maar nee daar zullen we wel weer te lui voor zijn he het is veel makkelijker om jezelf de stempel 'borderline'te geven en uniek te worden gevonden. stel jullie jezelf niet zo aan en ga hulp zoeken!!

Ik sport 3x in de week (intensief!) dus niet gelijk iedereen over 1 kam scheren en met beweringen aankomen dat elke borderliner te lui zou zijn om alternatieven te zoeken..

Beetje lompe opmerking :/

*en ik vind mezelf absoluut niet zielig en heb dat ook nooit beweerd ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Boehoeeee wat zijn we allemaal weer zielig Ik zag laatst een programma waarin een psycholoog borderliner's adviseerde te gaan trimmen of veel sporten. Maar nee daar zullen we wel weer te lui voor zijn he het is veel makkelijker om jezelf de stempel 'borderline'te geven en uniek te worden gevonden. stel jullie jezelf niet zo aan en ga hulp zoeken!!

:aai:
Waarschuw beheerder
Heb zelf ook borderliner en Adhd
Toen ik het vorig jaar te horen kreeg viel heel veel dingen voor mij op zijn plek
Alleen je moet er wel mee om gaan.. Hoe? geen flauw idee..
Het gebeurd gewoon.. je moet door..
Ookal is het soms niet even makkelijk omdat niet altijd iedereen je begrijpt hoe je je kan voelen..

Mensen die niet weten wat en hoe het is om dit te hebben moeten zich snel stil houden met hun flauwe opmerkingen wij hebben er ook niet omgevraagt om dit allemaal te hebben
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op vrijdag 7 september 2007 om 14:22:
Mensen met borderline zijn:
- Respectvol naar alles wat leeft
- behulpzaam
- meelevend
- gewoon mens(elijk)
- creatief op heel veel gebieden
- creatief in het omgaan met problemen
- introvert, maar wat zit er allemaal wel in.......
- prettig gestoord
- gangmakers op feestjes
- niet met opzet kwetsend tegenover anderen
- doordenkers
- nooit saai
- snelle denkers
- gevoelsmensen
- doorzetters
- begripvol
- knuffelmensen
- goede 'mental coaches'
- goed in het steunen van anderen
- strijdlustig
- sterk
- bewust van medemensen
- hypergevoelig, ook of juist in het aanvoelen van een ander
- door borderline levenswijs
- dierenliefhebbers
- (gedwongen) bezig met wezenlijke dingen in het leven
- hebben humor
- gezonde zelfspot
- veel levenservaring

Geven:
- anderen dingen om over na te denken
- veel plezier door impulsiviteit en grenzeloosheid
- een andere kijk op het leven.laatste aanpassing 7 september 2007 14:22

Nou die vrouw die ik ken heeft/doet niks van dit alles zij vraagt om aandacht ze
liegt alles aan elkaar vast
fakete epilepsiese aanvallen
zuipt
snijdt in haar polsen
slikt teveel medicijnen in 1 x
slaat/schopt mensen
miljoen x het zelfde verhaal vertellen
niet douchen
totaal geen aandacht voor een ander
niet sociaal
afspraken totaal niet nakomen
enz enz enz.........

Maar goed ze heeft het al bijna heel haar leven en ze wil ook niet geholpen worden dus dan houdt alles op.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen zo kortzichtig kunnen zijn.. Ik ken 1 Borderliner, dus ze zijn allemaal zo.. :S

Anyway, zelf heb ik ook Borderline (naast nog een aantal andere stoornissen die ik hier liever niet zomaar neerzet).. Ben er druk voor in therapie.. Meerdere opnames gehad en begin binnenkort met dagbehandeling..

Waarschuw beheerder

Oordeel niet voordat je de feiten kent..
ik fiets dagelijks 5 kilometer, wandel 10 met de hond en sport ook nog eens 3 dagen per week en ga mij niet vertellen dat het huishouden doen in een huis met 2 katten een hond en een kind geen sport is want alle vrouwen zouden mij erin beamen dat dat wel zo is.
En hoe kan jij weten of wij in therapie zitten of niet? en of we zelf onszelf die stempel geven of dat dat wordt gegeven door jarenlange therapie dat ze er eindelijk achter zijn wat je scheelt?
Dacht je misschien dat je helderziend was? dacht het niet he?

Heel jammer dat je zo kortzictig bent, maar ja je zal vast niet beter weten.

en de rest...thnx (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Je bent zelf een :looser: Zolang je ons niet in reallife kent houd dan lekker je snufferd dicht. Ga je moeder vervelen ofzo :jaja:

Uitspraak van Mama van Kayne en Liam op vrijdag 14 september 2007 om 03:08:
Maar goed ze heeft het al bijna heel haar leven en ze wil ook niet geholpen worden dus dan houdt alles op.laatste aanpassing 14 september 2007 03:24

dat is ook wat ik al eerder zei... (okay laatste keer de quote van mezelf :lol: )

Uitspraak van verwijderd op zondag 9 september 2007 om 17:45:
Het is wat je er zelf van maakt.. Er zijn ook mensen die het misbruiken... maar dat is niet alleen met borderline.. dat is overal zo.. de een probeert het te accepteren en doet er alles aan er boven op te komen en de ander probeert medelijden op te wekken door extra zielig te doen of juist zijn/haar "handicap" te misbruiken.

Waarschuw beheerder

Waar moet ik de tijd vandaag halen om te sporten? Ik heb 4 kinderen in de leeftijd van 9, 6, 2 en 1 maand...en jij denkt dat ik ook nog even kan sporten? Ik mag blij zijn dat ik de psycholoog weet in te plannen mafkees!!!

En uniek is iedereen zoals ik al eerder zei, daar hoef je geen borderline voor te hebben.

Btw ik vind me zelf alles behalve zielig...ik heb borderline maar ik ben geen borderline...
En mocht het je echt interesseren (dat betwijfel ik) ik ben gelukkig dan ooit...
Ik erger me alleen kapot aan jou...

Ik heb borderline en ADHD en soms ook nog eens een kutkarakter...Wat is jou excuus?
Waarschuw beheerder
Ben ik de enige die het idee krijgt dat Scorpo meer dwars zit?

Zou hij diep gekwetst zijn door een Borderliner?

Je zou het bijna denken he!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 14 september 2007 om 08:23:

ik denk het ook wel ja... of misschien... nee laat ik dat maar niet zeggen ;-)

nee je bent niet de enige.. denk er ook zo over.

Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 14 september 2007 om 08:19:
Ik heb borderline en ADHD en soms ook nog eens een kutkarakter...Wat is jou excuus?

:lol: top opmerking.. deze moet ik onderhouden voor op mijn werk :lol: ;-)
Waarschuw beheerder
Ja niet dat mijn borderline en ADHD een excuus is voor mijn gedrag maar wel voor hoe ik me af en toe voel. Mijn karakter dat is het excuus voor mijn gedrag...tenslotte ben je zelf verantwoordelijk voor alles wat je doet!

Waarschuw beheerder
Daar heb je helemaal gelijk in. :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op vrijdag 14 september 2007 om 09:59:
Je hebt wel een beetje gelijk hoor, het karakter maakt ook iemand erger of minder erg met die aandoening

Nou ik weet niet of mijn karakter het erger gemaakt, waarschijnlijk zou ik zonder mijn borderline ook af en toe een klerewijf zijn geweest.
Heb nou eenmaal een pittig karakter...
Waarschuw beheerder
donateur
Boehoeeee wat zijn we allemaal weer zielig :gaap:

Er is er maar eentje hier die zielig is en dat ben jij :loser:

Zou je bijna toewensen om je eens een dag zo te voelen hoe de mensen hier zich soms voelen, maar dat doe ik niet, want sta heeeeel ver boven jou

:bye:

*edit

Ik zag laatst een programma waarin een psycholoog borderliner's adviseerde te gaan trimmen of veel sporten. Maar nee daar zullen we wel weer te lui voor zijn he :looser:

Ik sport om de dag, dus......
laatste aanpassing
donateur

Denk het haast wel, misschien wil hij er wel over praten?
Mag best hoor, wij zijn namelijk niet zo bevooroordeeld over jou als jij naar ons

Oh ennuh respect voor iedereen, ook voor degeen die geen respect voor wie dan ook heeft :)
Waarschuw beheerder

Iemand heeft hem idd vast gekwetst! Tenslotte kwetsen we toch altijd iedereen ;) Ik vind het altijd zo "grappig" hoe mensen alleen maar de negatieve eigenschappen van een Borderliner kunnen benoemen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op vrijdag 14 september 2007 om 17:44:
Oh ennuh respect voor iedereen, ook voor degeen die geen respect voor wie dan ook heeft

:respect:

Uitspraak van *_Tues op vrijdag 14 september 2007 om 18:00:
Ik vind het altijd zo "grappig" hoe mensen alleen maar de negatieve eigenschappen van een Borderliner kunnen benoemen..

je hoort maar weinig dat iemand een borderliner kent en daar goede dingen over zegt...

Wat mij ook op valt is dat het vaak een ex is die borderline heeft en die dan k*tstreken gedaan hebben.... als t je ex is is t vaak een hufter no matter what ze gedaan hebben .... nou ja vaker wel dan niet anders zou t geen ex zijn he ;-) :-P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 september 2007 om 18:11:
je hoort maar weinig dat iemand een borderliner kent en daar goede dingen over zegt...

Wat mij ook op valt is dat het vaak een ex is die borderline heeft en die dan k*tstreken gedaan hebben.... als t je ex is is t vaak een hufter no matter what ze gedaan hebben .... nou ja vaker wel dan niet anders zou t geen ex zijn he ;-) :-P

Dat bedoel ik.. Exen zijn meestal "kut" en als het dan iemand met Borderline is, is dat een goed excuus voor diegene om het nog een tikje erger te maken.. Maar ze vergeten eventjes dat ze in de eerste instantie wel voor de persoon gevallen zijn.. Mijn exen zullen ook echt niet positief over mij zijn, daar zijn het exen voor..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *_Tues op vrijdag 14 september 2007 om 18:19:
Mijn exen zullen ook echt niet positief over mij zijn, daar zijn het exen voor..laatste aanpassing 14 september 2007 18:20

same here... en toen was ik nog gewoon Desiree... met mijn stronteigenwijze karakter :lol:...

mijn Borderline is zich pas ongeveer 6 jaar geleden zich gaan openbaren... en ik weet het zelf pas sinds nu ruim 2 jaar...

Maar ze vergeten eventjes dat ze in de eerste instantie wel voor de persoon gevallen zijn

Ik het begin zijn die mensen denk ik vaak gevallen op die "dingen" die haar of hem anders maakten en net wat jij zegt.. zodra t uit is is t gelijk de borderline... eigenlijk wel raar he... het is niet de persoon... nee het is de borderline... en de laatste keer dat ik checkte was dat geen persoon hoor :lol:

Maar dan toch.. ik wil Borderline dan wel eens tegenkomen hoor.. kan ik een hartig woordje met hem/haar spreken :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 september 2007 om 20:15:
same here... en toen was ik nog gewoon Desiree... met mijn stronteigenwijze karakter :lol:...

mijn Borderline is zich pas ongeveer 6 jaar geleden zich gaan openbaren... en ik weet het zelf pas sinds nu ruim 2 jaar...

Ow nee, bij mij is al op mn *denkt* 14e Borderline problematiek vastgesteld, dus dat werd toen op mn 18e "gewoon" Borderline.. Dus mijn exen kennen mij wel als "echte" Borderliner ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 september 2007 om 20:15:
Ik het begin zijn die mensen denk ik vaak gevallen op die "dingen" die haar of hem anders maakten en net wat jij zegt.. zodra t uit is is t gelijk de borderline... eigenlijk wel raar he... het is niet de persoon... nee het is de borderline... en de laatste keer dat ik checkte was dat geen persoon hoor :lol:

Maar dan toch.. ik wil Borderline dan wel eens tegenkomen hoor.. kan ik een hartig woordje met hem/haar spreken :roflol:

Ja precies, mensen vallen in eerste instantie toch op het karakter.. En naderhand is het allemaal ineens "zo ontzettend kut" allemaal.. Het is zo jammer dat zulke mensen alleen de negatieve dingen kunnen benoemen, terwijl er zeker ook positieve dingen zijn!

Heey :O Als je Borderline hebt gevonden, geef mij dan eens een seintje ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *_Tues op vrijdag 14 september 2007 om 21:24:
Heey Als je Borderline hebt gevonden, geef mij dan eens een seintje laatste aanpassing 14 september 2007 21:24

Ik hou je op de hoogte... gaan we een keer met zijn allen uit eten ... :lol: ;-)
Waarschuw beheerder
Mijn exen zullen ook echt niet positief over mij zijn, daar zijn het exen voor..

Niet al mijn exen zijn positief over mij, maar ik kan met bepaalde exen nog steeds heel goed door 1 deur hoor!

Zelfs met de ex waar ik mee getrouwd ben geweest daar ga ik zeer goed mee om!

Ik vind ook niet al mijn exen geweldig maar die hadden egt geen borderline...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 14 september 2007 om 22:55:
Niet al mijn exen zijn positief over mij, maar ik kan met bepaalde exen nog steeds heel goed door 1 deur hoor!

Zelfs met de ex waar ik mee getrouwd ben geweest daar ga ik zeer goed mee om!

Ik vind ook niet al mijn exen geweldig maar die hadden egt geen borderline...

Tuurlijk zullen er bij mij ook een paar positieve exen tussen zitten.. Maar lang niet iedereen ;)
Waarschuw beheerder
Afgelopen dagen de ene hyperbui na de andere gehad.
Ik ren me rot met 4 kids, flesjes geven, luiers verschonen, Kenzo bezig houden, jarno en guido naar school...pffff
Is niet erg, vind het allemaal hartstikke leuk maar kom aan me gewone dingen niet meer toe en dan klopt me dag dus niet meer waardoor ik weer uit mijn doen raak. Tot nu toe weet ik er allemaal nog goed mee om te gaan en gelukkig is het bijna weekend!
Kijk al wel op tegen volgende week want dan moet me man ook nog eens 2 dagen 4 uur eerder beginnen en doe ik dus echt alles alleen. Zal wel een verschrikkelijke chaos worden maar hoop dat het meevalt als ik me er nu al op instel.
Wat me de laatste tijd opvalt is hoe drukker ik het heb en het om me heen is, hoe vaker ik hyper ben. En als ik hyper wordt moet ik me rust momenten nemen en dan klopt me dag niet meer waardoor ik weer iets instabieler wordt...lekker zo'n wisselwerking!

ADHD olé olé!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 21 september 2007 om 08:52:
Wat me de laatste tijd opvalt is hoe drukker ik het heb en het om me heen is, hoe vaker ik hyper ben. En als ik hyper wordt moet ik me rust momenten nemen en dan klopt me dag niet meer waardoor ik weer iets instabieler wordt

weet je dat ik me dat pas geleden ook realiseerde... ik ben dan zo hyper dat ik zelfs gek wordt van mezelf.. ik praat dan over alles in speedy gonzales stijl :lol: En spring van de hak op de tak.. of ik kan gewoon mijn draai niet vinden in huis.. gek word ik dan van mezelf... moet zeggen dat deze week thuis (1 dag vakantie opgenomen en 2 dagen zorgverlof voor tygo) wel weer even een rustpuntje is geweest ondanks dat Tygo ziek is geweest van de griep heb ik mijn rust momenten kunnen pakken en even lui op de bank kunnen gaan liggen ;-)

Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 21 september 2007 om 08:52:
Zal wel een verschrikkelijke chaos worden maar hoop dat het meevalt als ik me er nu al op instel.

het gaat allemaal goed komen (Y) :hug:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 09:03:
ik praat dan over alles in speedy gonzales stijl En spring van de hak op de tak.. of ik kan gewoon mijn draai niet vinden in huis.. gek word ik dan van mezelf

Ja dat heb ik dus ook...ik realiseerde me pas geleden ook dat ik alles zo snel wil vertellen omdat ik bang ben dat als ik het niet gelijk vertel ik het weer vergeet...erg he!

De gymleraar van Guido had maandag tegen Guido gezegd dat hij 3 minuten als een standbeeld stil moest staan anders mocht hij niet naar huis... Mijn eerste reaktie? Je leraar weet zeker niet wat ADHD inhoudt hahaha...
Ut was hem overigens wel gelukt en dat vink tog knap voor een adhd-er...ik kan het denk ik nie!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 21 september 2007 om 09:24:
Ja dat heb ik dus ook...ik realiseerde me pas geleden ook dat ik alles zo snel wil vertellen omdat ik bang ben dat als ik het niet gelijk vertel ik het weer vergeet...erg he!

heel herkenbaar :lol:

Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 21 september 2007 om 09:24:
Ut was hem overigens wel gelukt en dat vink tog knap voor een adhd-er...ik kan het denk ik nie!

hey dat doettie goed man :respect: .. Ik heb dan geen ADHD maar volgens mij zou t mij ook niet lukken hoor om 3 minuten stil te blijven staan... Er beweegt altijd wel iets aan mij..
Waarschuw beheerder
Sinds een aantal weken heb ik weer contact met me zus en nu ben ik aan het oefenen om meer geinteresseerd te zijn in haar en het minder over mijn dingen te hebben. Tot nu toe gaat het redelijk. Soms hang ik op en dan denk ik SHIT ik heb weer teveel gepraat en zeker teveel over mijn eigen dingen...maar er is verbetering en daar gaat het om. Moet niet van mezelf verwachten dat ik ineens perfect ben. Maar wat ik wel merk is dat het leuk is om ook in haar dingen geinteresseerd te zijn!
k ken wel mensen met borderline!! en daar is volgens mij best moeilijk mee te leven.. k heb zelf adhd en dat is ook geen makkie moet ik toegeven!!;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb 2,5 jaar met een ADD'er geleefd. Jezus man alleen daarvan werd ik al moe.. Mja blijft appart hoor.. Iedere keer weer rekening houden, gedult hebben etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 september 2007 om 12:25:
Ik heb 2,5 jaar met een ADD'er geleefd. Jezus man alleen daarvan werd ik al moe..

Je komt over alsof het alleen maar beroerd was net als velen achteraf.

Stel mijn man en ik zouden uit elkaar gaan dan zou hij er ook negatief over zijn maar nu we bij elkaar zijn zegt hij er geen last van te hebben.

Er is met een adhd-er en/of borderliner egt wel samen te leven hoor!
Mijn vorige relatie heeft 7 jaar geduurd totdat ik besloot weg te gaan. Mijn ex wilde niet dat ik wegging maar bij mij was de koek op.
Mijn huidige relatie duurt al bijna 4 jaar en bijna net zo lang wonen wij al samen. Deze relatie is zo goed dat ik niet eens weg zou willen, en ook mijn man is nog steeds gelukkig.
Je leert er beiden een weg in vinden op den duur en lukt dat je niet? Dan hoor je kennelijk toch niet bij elkaar of de liefde is niet sterk genoeg. Ligt dat puur aan je stoornis? Ik denk dat je persoonlijkheid er toch ook een hele belangerijke rol in speelt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op vrijdag 21 september 2007 om 12:59:
Je komt over alsof het alleen maar beroerd was net als velen achteraf.

Als ik het zo gruwelijk beroerd vond was ik wel eerder bij hem weg gegaan. Overigen had ik dan ook nooit deze opleiding gekozen, want dan kom je eenmaal zulke mensen tegen.
Het is voor velen niet makkelijk een relatie aan te pappen met een persoon met een dergelijke diagnose. Wat begrijpelijk is. Want waar ik overigens ook niet tegen kan is de onvoorspelbaarheid.
Als je eenmaal een patroon erin heb gevonden vind ik het niet erg, vind ik het nog wel 'grappig' te noemen ook, dan draagt de diagnose alleen maar een positief steentje bij, dat die persoon uniek maakt. Maar als ik er geen grip op kan krijgen, waar valt dan een relatie te beginnen?

Waarschuw beheerder
Yep ik denk dat ik met zo iemand 2 jaar een relatie heb gehad, ik ben echt door een hel gegaan (natuurlijk ook leuke momenten gehad) , heb weinig aan mijzelf kunnen denken, mij veel moeten aanpassen en veel moeten slikken. Maar deze persoon kon en wilde ook echt niet naar zichzelf kijken om zichzelf te verbeteren ofzo, dus dan ben je op een gegeven moment ook dood op en ongemotiveerd om na 100 kansen nog met zo iemand verder te gaan.
PS: Niemand is natuurlijk hetzelfde met deze 2 ziektebeelden, dit is slechts mijn ervaring..

Waarschuw beheerder
Nou maar weer een update..
laatst weer een psychologische onderzoek gehad..
blijk dat ik naast ADHD, PTSS, MDS en chronische depressie ook nog eens Borderline heb :D
pas dus helemaal in dit topic..
het wordt alsmaar zwaarder en gekker...
mijn huisarts stond met zijn mond vol tanden want die had het niet verwacht :S
heb afgelopen week allemaal dingen geregeld voor een Bed, Stoel en Telefoon op recept...wel een prettig gevoel..
hebben jullie dat ook achter de hand?
en maar weer eens een recept voor diazepam laten schrijven want ben weer lekker opgefokt de laatste tijd...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 oktober 2007 om 21:07:
en maar weer eens een recept voor diazepam laten schrijven want ben weer lekker opgefokt de laatste tijd

Ik kan niet tegen diazepam...wor ik hyper van...werkt op de een of andere manier op mijn adhd.

Maarre bed stoel en telefoon op recept? hoe bedoel je dat?

Waarschuw beheerder
Nou bij het GGZ kan je dan elke gewenst moment inclusief op feestdagen terecht voor een gesprek, advies per telefoon of een paar uurtjes daar en eventueel een nachtje daar slapen (dus een zeer kort opname) om bij te komen of af te koelen...
ik heb heel veel last van spanningen en als dat me te veel wordt flip ik...
Anders moet je namelijk naar je behandelaar en kan je er pas terecht voor opname als je suicidaal bent na overleg met je behandelaar...

Diazepam word ik trouwens heel rustig van..maar ja elk medicijn heeft weer een andere werking op iedereen...heb hiervoor oxazepam gehad maar dat hielp voor geen meter..:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Als er borderline bij je geconstateerd word, heb je al hulp gezocht. Als jij je zo fantastisch voelt wat doe je dan op deze topic?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 06:50:
heb hiervoor oxazepam gehad maar dat hielp voor geen meter..

ben net van de oxazepam af. Dat rommel is ongeloovelijk verslavend. Maar voelde me er wel lekker op :)