Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 51784x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij komt die combi ook best vaak voor he?
Heb het zelf ook beide

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 december 2006 om 13:13:
en k ben ook heel moeilijk met alles..

Beter moeilijk dan te makkelijk toch ;)

We zijn ook in ieder geval niet saai ;p ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bjenk op maandag 27 november 2006 om 17:09:
mensen met borderline hebben meer gevoel dan anderen en er meer last van. zo erg is het niet

Hahaha dacht je dat echt? Nou Borderline is wel even meer dan dat hoor...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op zondag 10 december 2006 om 18:31:
mensen met borderline hebben meer gevoel dan anderen en er meer last van. zo erg is het niet

Hahaha dacht je dat echt? Nou Borderline is wel even meer dan dat hoor...

Vind k ook..

Borderline is niet zomaar iets hoor.. als iemand het niet onder controle heeft heb je kans dat je opgenomen en alles word.. dus zeg niet dat het niet zo erg is.. want voor de persoon zelf is het wel erg.. en het opnemen enzo is niet alleen erg.. De wisselende stemmingen zijn ook heel erg vervelend:S tenminste dat vind ik dan..:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niet geregistreerd op zaterdag 8 mei 2004 om 08:30:
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Don't do drugs
Waarschuw beheerder
Tja,voor mensen die er weinig vanaf weten is`t makkelijk praten allemaal...:gaap:

M`n vriendin is afgelopen maandag begonnen met een cursus van 20 (!) avonden,waarin word uitgelegd hoe je hersens werken,en op welke manier je het beter kan sturen zeg maar..

Ze heeft er zelf wel een goed gevoel bij en over,en dat is`t belangerijkste,dat ze meer zelfvertrouwen krijgt over haar leven :)

Ach,af en toe heeft ze nog wel ff dat`t niet lekker gaat,maar in vergelijking met toen ik d`r net leerde kennen vind ik dat ze het heel goed doet !!! :yes:

Succes d`r mee leute :flower:

Waarschuw beheerder

zeg dan niks!

Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 28 november 2006 om 22:13:
Maakt de naam dan echt zoveel uit? Het gaat er toch om dat je weet wie je zelf bent, om het even welk etiketje daar opgeplakt wordt?

Ook een hele goeie!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het zit uiteindelijk allemaal tussen je oren. Het zijn puur gedachtes die iemand tot borderliner maken. Een cursus hersenkennis zou dus idd niet mistaan
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 20:29:
Het zit uiteindelijk allemaal tussen je oren. Het zijn puur gedachtes die iemand tot borderliner maken. Een cursus hersenkennis zou dus idd niet mistaan

en weer win je de prijs voor meest nutteloze opmerking :looser:
Sodemieter toch op, wat loop je nou te oordelen over iets? Als het allemaal zo makkelijk was en alleen tussen de oren zou zitten dan zou het wel heel makkelijk zijn he? Ga toch heen man!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op woensdag 13 december 2006 om 20:34:
en weer win je de prijs voor meest nutteloze opmerking
Sodemieter toch op, wat loop je nou te oordelen over iets? Als het allemaal zo makkelijk was en alleen tussen de oren zou zitten dan zou het wel heel makkelijk zijn he? Ga toch heen man!

Borderliner is een welvaartsziekte. Mensen die de grote druk der westerse consumptie maatschappij niet aankunnen,zichzelf in een slachtoffer rol praten, psychologisch daardoor in de war raken, niet genoeg zelfkennis hebben (anders wist je wel met gedachtes om te gaan)Sociaal onhandig zijn (niet weten welke gedragscodes te gebruiken in de omgeving) etc. Daar kan zeker aan wat aan gedaan worden! maar het probleem blijft tussen de oren zitten. Ik heb een boek van Dr Murphy die goed uitlegd waarom contact tussen bewustzijn en onderbewustzijn van essentieel belang is Dit om bijvoorbeeld geestelijke problemen als ''borderliner'' te voorkomen. En voorkomen is nog altijd beter dan genezen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Opzeker, ga hier ajb weg jij snapt er werkelijk helemaal niks van!!!
Jou interpretatie van borderline is echt zooow fout!! Je weet niet waar je t over hebt. Ga eerst even informeren wat borderline is en wat t inhoudt en kom dan met goed onderbouwd commentaar terug want jou onozele opvatting over borderline is schandaaalig!

Waarschuw beheerder
snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die daar serieus op ingaan...laat lekker gaan joh !
Waarschuw beheerder
Ik heb een goede vriendin gehad die ik vanaf het eerste moment dat ze het wist heb meegemaakt. Ik heb haar op alle manieren proberen te helpen omdat ze eerst geen professionele hulp wilde. Uiteindelijk heeft ze alles achter gelaten en alle contact verbroken. Ik verwijt mezelf er wel eens van dat ik misschien meer had kunnen doen. Maar het is moeilijk om daar mee om te gaan omdat er in de samenleving te weinig van bekend is. Het is wel degelijk een ernstige (ziekte, weet niet of je het zo mag noemen) en kan goed begrijpen dat partners er ontzettend veel moeite mee hebben. (K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pretty-green-eyes op vrijdag 15 december 2006 om 11:23:
Ik verwijt mezelf er wel eens van dat ik misschien meer had kunnen doen.

Ik denk niet dat jij meer had kunnen doen, echt niet. Borderliners zijn moeilijk in relaties(dus ook vriendschappen) ze willen alles of niet. Opeens vinden ze je super en ben je alles voor hun. Even later willen ze niks van je weten.
Borderliners kennen geen grijs, alles is zwart/wit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op vrijdag 15 december 2006 om 13:10:
Opeens vinden ze je super en ben je alles voor hun. Even later willen ze niks van je weten.

Dat klopt idd. Ik kon het wel begrijpen, omdat ze ook zoveel had meegemaakt, maar haar partner zag het anders. helaas. (K)
Waarschuw beheerder
Tjah tis echt een moeilijke ziekte er komt zoveel bij kijken!
Ik snap die partner wel hoor, maar sneu voor haar ja. Ze doet t allemaal echt niet expres en baalt er zelf vast en zeker van dat ze zo is en zo doet/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op vrijdag 15 december 2006 om 13:18:
Ze doet t allemaal echt niet expres en baalt er zelf vast en zeker van dat ze zo is en zo doet/

Het probleem is nu dat ze gewoon weg is. Niemand weet waar ze eigenlijk uithangt. En ik heb gezien wat deze mensen zichzelf aan kunnen doen. Hopelijk gaat het allemaal nog goed met haar. Meisje deze is voor jou. Je kunt me altijd bellen he?! (K)
Waarschuw beheerder
Ik vind t knap van je dat je er nog altijd voor haar bent! Super!(K)
Waarschuw beheerder
Zo hoort t ook vind ik, maar er zijn genoeg mensen die de makkelijke weg kiezen....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 20:42:
Borderliner is een welvaartsziekte. Mensen die de grote druk der westerse consumptie maatschappij niet aankunnen,zichzelf in een slachtoffer rol praten, psychologisch daardoor in de war raken, niet genoeg zelfkennis hebben (anders wist je wel met gedachtes om te gaan)Sociaal onhandig zijn (niet weten welke gedragscodes te gebruiken in de omgeving) etc. Daar kan zeker aan wat aan gedaan worden! maar het probleem blijft tussen de oren zitten. Ik heb een boek van Dr Murphy die goed uitlegd waarom contact tussen bewustzijn en onderbewustzijn van essentieel belang is Dit om bijvoorbeeld geestelijke problemen als ''borderliner'' te voorkomen. En voorkomen is nog altijd beter dan genezen

Ik vind dat je wel iets zinnigs zegt. Het is wel echt een welvaartsziekte. Dat niet alleen, maar in het ene land is iets normaal en in het andere abnormaal.

Waar hier mensne al snel zeggen dat ze adhd hebben hebben ze in een ander land gewoon temperament.

Borderliners hebben ook veel temperament. Vuur. Passie. Maar in deze maatschappij is dat niet welkom. En yep, je kunt het zelf sturen. maar niet iedereen komt zover of krijgt dat ook voor elkaar.

Waarmee ik nietz eg dat ik de problematiek niet serieus neem, maar de mens is zich er totaal niet van bewust hoeveel ze eigenlijk zelf in de hand hebben. Iets dat met in Oosterse religies veel meer heeft en zie eens hoe vaak Borderline daar voorkomt. I rest my case ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op vrijdag 15 december 2006 om 01:06:
Opzeker, ga hier ajb weg jij snapt er werkelijk helemaal niks van!!!
Jou interpretatie van borderline is echt zooow fout!! Je weet niet waar je t over hebt. Ga eerst even informeren wat borderline is en wat t inhoudt en kom dan met goed onderbouwd commentaar terug want jou onozele opvatting over borderline is schandaaalig!

Er is niet maar 1 opvatting over Borderline. Zie je hem ergens bewust mensen afkraken of mensen de grond intrappen? Hij ziet het gewoon anders. Je kunt er ook voor kiezen om te leren van andere mensen ipv je gelijk aangevallen te voelen. Dat zijn ook allemaal dingen die4 bij Borderline horen maar die je wel degelijk zelf in de hand hebt. Lees zo'n opmerking nog eens een keer door en zie hoe hij het ook kan bedoelen ipv het gelijk op jezelf te betrekken of pissig te worden. ;)
Waarschuw beheerder
Ik stoor me aan mensen die borderline afschuiven als aanstellerij.
En er is idd niet maar één opvatting over borderline daar heb je helemaal gelijk in. Maar wat opzeker zegt over borderliners, dat dat mensen zijn met weinig zelfkennis en dat ze sociaal onhandig zijn, dat vind ik onzin!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
laat me met rust rot op, maar blijf alsjeblieft bij me

Waarschuw beheerder
Van De Medicijnen Werd Ik Schizofreen..Ow Jah.:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 20:29:
Het zijn puur gedachtes die iemand tot borderliner maken.

dat klopt niet helemaal hoor :no:

:s
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op zaterdag 8 mei 2004 om 08:30:

tsjah me ex, dara valt niet mee te leven, voor de "gezonde" persoon dan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op zaterdag 30 december 2006 om 12:38:

onzin ik heb een paar vriendinnen die kunne er heel goed mee omgaan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m_IR 69 op zondag 31 december 2006 om 22:06:
onzin ik heb een paar vriendinnen die kunne er heel goed mee omgaan

er valt ook prima mee te leven :yes: ........je moet alleen weten hoe je ermee om moet gaan ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Prima vind ik wat overdreven maar als je er mee om leert gaan kun je er mee leven ja.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op woensdag 3 januari 2007 om 02:56:
Prima vind ik wat overdreven maar als je er mee om leert gaan kun je er mee leven ja.

Idd er is wel mee te leven
Maar eenvoudig is het niet!! best zwaar maar als je goede vrienden om je heen hebt die je goed steunen kom je heel ver!!! ;) (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op zaterdag 30 december 2006 om 12:38:

het zal best zwaar zijn, maar als jij er genoeg voor open staat en meer borderline "leert"te begrijpen had het best goed gegaan!
Waarschuw beheerder
petje af voor de partners die blijven.....tis niet makkelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van spango op woensdag 3 januari 2007 om 12:28:
petje af voor de partners die blijven.....tis niet makkelijk.

Inderdaad! Echt respect voor die partners!
Het is voor een borderliner al moeilijk maar die kan er nog enigzins iets aan doen en een partner niet...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yvzz!!:cocktail: op woensdag 3 januari 2007 om 10:31:
het zal best zwaar zijn, maar als jij er genoeg voor open staat en meer borderline "leert"te begrijpen had het best goed gegaan!

Dat vind ik ook erg makkelijk gezegd.

Ik ben een vriendin kwijt die borderline heeft waar ik al negen jaar heel close mee was, deelden (bijna) alles samen....

Helaas, ik sta denk ik niet sterk genoeg in m'n schoenen om daarmee om te kunnen gaan, het was en is nog steeds ontzettend moeilijk, neem mezelf vaak ook nog vanalles kwalijk, maar ben ook net zo vaak kwaad op haar.

In hoeverre kun je iemand die borderline heeft verantwoordelijk houden voor haar daden?

Borderline is een ontzettend complex iets, en ik heb me suf gelezen d'r over maar kan het nog steeds niet Echt begrijpen, vooral hoe je ermee om moet gaan...

Ik leef ontzettend mee met mensen die dit hebben en hun omgeving, Respect voor de mensen die ermee kunnen dealen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedrag...! dus ook borderliners...anderen de schuld geven van je eigen gedrag is nooit goed !!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 januari 2007 om 22:03:
Borderline is een ontzettend complex iets, en ik heb me suf gelezen d'r over maar kan het nog steeds niet Echt begrijpen, vooral hoe je ermee om moet gaan...

het is ook voor buitenstaander eigenlijk niet te begrijpen
maar ik als borderliner voel me vaak ook niet begrepen door omstanders.

nu ben ik zover met mezelf(na paar jaar therapie) dat ik het goed kan begrijpen dat het gewoon allemaal heel ingewikkeld is. en neem het mensen ook niet kwalijk, al is het soms wel lastig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 januari 2007 om 22:06:
mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedrag...! dus ook borderliners...anderen de schuld geven van je eigen gedrag is nooit goed !!

Een borderliner geeft niet een ander de schuld... En weet ook wel dat de schuld bij hem of haar zelf ligt.. maar niet op dat moment... en later is er spijt, als t al te laat is.

Waarschuw beheerder
sommigen wel hoor...die schieten continue in een slachtoffer rol of iets dergelijks...dan ligt het altijd aan iets anders !
Waarschuw beheerder
ja precies... ik denk dat dat de mensen zijn die nog niet zoveel over zichzelf en borderline hebben geleerd...

Waarschuw beheerder
dat klopt ;)

is zowiezo heel veel verschil tussen borderliners die wel behandeld zijn en niet behandeld zijn !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 januari 2007 om 15:12:
is zowiezo heel veel verschil tussen borderliners die wel behandeld zijn en niet behandeld zijn !

ja zeker
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 januari 2007 om 15:12:

Zeker weten! Echt een wereld van verschil....
Waarschuw beheerder
Kan iemand mij uitleggen wat het precies is? :$

Waarschuw beheerder
http://www.borderlinestoornis.nl/01-borderline.htm
Waarschuw beheerder
toch vind ik dat je er goed mee kan leven, je moet alleen eerst de goede manier vinden. na een redelijk lange tijd heb ik mijn oplossing toch wel gevonden, maar heb ook wel eens diepe dalen... maar gaat nu allemaal veel sneller over. weet nu wat ik wel en niet kan doen en op welke manier.. mense veel prate!
Waarschuw beheerder
Mijn tip is: veel lezen! Hoe meer je erover leest en hoe meer je erover weet des te beter kun je er mee omgaan.
Je weet dat dat bepaalde gedachtes enzo bij borderline horen en dan kun je op dat moment denken: Zie ik t misschien verkeerd?