Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 52487x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Milagro op maandag 5 juni 2006 om 19:03:
Ik kan met alles en iedereen lullen, maar zodra er iemand te dichtbij komt haak ik af.

dat is idd lastig ja

Waarschuw beheerder
wat ben ik blij voor jullie dat jullie zo vroeg gediognoseerd zijn
ik weet t pas sinds een jaar en heb tegen multi jaren en problemen opgelopen
maar goed ik sla me er door heen en gun jullie t mooiste in jullie leven
Waarschuw beheerder
Bij mij is het ook pas een paar maanden geleden vastgesteld. Ben ook jarenlang van het kastje naar de muur gestuurd.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 juni 2006 om 19:15:
ik weet t pas sinds een jaar en heb tegen multi jaren en problemen opgelopen
maar goed ik sla me er door heen

veel sterkte meis :flower:
Uitspraak van Milagro op maandag 5 juni 2006 om 19:21:
Ben ook jarenlang van het kastje naar de muur gestuurd

dat is erg lastig ja :flower:
ik weet het al 6 jaar

Waarschuw beheerder
Ik heb borderline sinds ik getrouwd ben geweest.
Daarbij heb ik DIS/MPS en PTTS.
Is niet makkelijk om mee om te leren gaan.
Mijn laatste relatie was dan ook met een borderliner.
Dit ging een tijd goed, omdat we wisten wat een borderliner voelt, maar tis uiteindelijk toch heel erg gaan botsen.
Ik zit ervoor in therapie en moet zeggen dat het een heel stuk beter gaat met mij.
Moet nu alleen weer naar een psychische hulpverlening waar ik helemaal niet tevreden over ben.
Je wordt daar niet als mens maar als beest behandeld :S
Maar goed, heb mn hulp toch nodig ;)

Waarschuw beheerder
respect voor jou !!! en doorzetten he !!! :respect:

Waarschuw beheerder
ja zal wel moeten :P
zonder hulp benk helemaal een bitch :yes:

Waarschuw beheerder
ja is ook zo...maar je doet het wel....en dat kunnen er een hoop nie zeggen...

:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 16:47:
zonder hulp benk helemaal een bitch

o:)

lang leven de hulpverleners idd :) :respect:
Waarschuw beheerder
Ik heb alles eens aandachtig door gelezen.
Toppie voor de mensen die ervoor vechten! Klasse!!
Borderline bestaat uit verschillende stoornissen en kan dus per individu verschillen waar men mee kampt. Alles is heel herkenbaar.
Borderline is een aangeboren iets, wat alleen in ernstige mate voorkomt wanneer er iets is voorgevallen in je leven of in de opvoeding. Het kan best zo zijn dat het nooit of amper zichtbaar wordt.
Ze zeggen dat het na je 30ste minder wordt, maar of dat waar is??
Zelf heb ik ook borderline persoonlijkheidsstoornissen, o.a. zelfbeschadiging. Zelfbeschadiging heb ik in grote mate onder controle, maar heb het vervangen door een eetstoornis. Ook dat heb ik nu redelijk onder controle. Ben nu al 9 jaar in therapie, met alle ups en downs!
Het blijft knokken, maar iedere keer wanneer het slechter met je gaat, ben je eigenlijk aan het "groeien". Daarna kom je er vanzelf weer sterker uit!!
Geloof me dat je sterker wordt en je jezelf beter leert kennen. Gun jezelf de tijd en accepteer dat je het hebt.
Een af en toe depressievere mens is meer mens! Met meer gevoelens ook voor de medemensen.
Ik wens iedereen succes met hun strijd! wees wat liever voor jezelf, want iedereen is het waard!
Ik hoop dat iedereen zich ooit zal voelen zoals ik me nu vaak kan voelen! Het klopt dan zeker toch? Zo na je dertigste? Ben nu 32! Maar ook ik zal vaak nog vallen, maar kom maar op, ik ben er klaar voor!!

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jetophetnet op dinsdag 6 juni 2006 om 20:30:
maar kom maar op, ik ben er klaar voor!!

:respect: :) :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 juni 2006 om 20:57:
ik ben er klaar voor!!

Zo denk ik er ook over en das de beste instelling denk ik!!! :D:respect::yes:

Waarschuw beheerder
ik heb zelf ook borderline, kan er nu redelijk mee omgaan!
ik heb ook bdd (body dysmorphic disorder) en daar kan ik dus bijna NIET mee omgaan.. toevallig iemand hier die het kent of het ook heeft?!
:flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 21:35:
ik heb ook bdd (body dysmorphic disorder)

Ik heb er wel eens wat over gelezen en dit is volgens mij een vrij nieuwe stoornis.;) Daarom is er ook niet heel veel over bekend.:nee:
Maar ben je daar ook voor in behandeling dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 8 juni 2006 om 01:04:
Maar ben je daar ook voor in behandeling dan?

ja..
maar vooralsnog geen verbetering..
ben er nog niet zo lang achter dat t zo heet
waar ik last van heb..
het is een belemmering in mijn dagelijks leven..
echt heel vervelend..
ken ook bijna geen mensen die t ook hebben,
al zullen die er ongetwijfeld zijn!
Waarschuw beheerder
ik heb ook bdd (body dysmorphic disorder

Lijkt me heel erg. Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb het zojuist opgezocht.
Ik kan me voorstellen dat het een belemmering voor je is. Ik hoop dat je er een weg in kan vinden, meid! Ik wens je veel sterkte!

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Jetophetnet op donderdag 8 juni 2006 om 10:20:
Lijkt me heel erg. Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb het zojuist opgezocht.
Ik kan me voorstellen dat het een belemmering voor je is. Ik hoop dat je er een weg in kan vinden, meid! Ik wens je veel sterkte!

thanks! :lief:

Waarschuw beheerder
ik heb zelf ook borderline, kan er nu redelijk mee omgaan!
ik heb ook bdd (body dysmorphic disorder) en daar kan ik dus bijna NIET mee omgaan.. toevallig iemand hier die het kent of het ook heeft?!

wat houdt dat precies in als ik vragen mag :)

wel knap dat je je met je borderline redelijk om kan gaan...

mij lukt het nu ook wel :d bij vlagen...maar gaat wel steeds beter

Waarschuw beheerder
http://bdd-info.nl/wat-is-bdd.html

kort maar krachtig, bdd is ingebeelde lelijkheid..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 12:19:
mij lukt het nu ook wel bij vlagen...maar gaat wel steeds beter

jah idd.. goed hey! :D
bij mij ook wel met vlagen maar heb er lang niet meer zoveel last van als 2 jaar geleden, mijn omgeving ook niet gelukkig!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 13:31:
mijn omgeving ook niet gelukkig!

Ik denk dat mijn omgeving daar ook heel erg blij mee is idd... :yes: :D

Waarschuw beheerder
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd hier ook wel goed gaat met de stemmingswisselingen etc, efexor doet zn werk prima (Y)

Voer zelfs alweer dingen uit ipv gaar nix doen de hele dag :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 11:59:
Voer zelfs alweer dingen uit ipv gaar nix doen de hele dag

jah, dat kasplantjes effect heb ik ook gehad..
nu niet meer gelukkig..
zit nu niet meer helemaal vol met medicijnen gelukkig!
:cheer:
We're alive!!! :D

Waarschuw beheerder
over bbd heb ik weleens een uitzending gezien bij dr. phil volgens mij...

lijkt me heeeeeeeel moeilijk om mee te leven...vooral omdat er weinig begrip kan zijn..en de commentaren als je ziet er toch goed uit totaal nie helpen :(

is er wel therapie voor ??

sterkte ermee iig ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 13:31:
jah idd.. goed hey! :D
bij mij ook wel met vlagen maar heb er lang niet meer zoveel last van als 2 jaar geleden, mijn omgeving ook niet gelukkig!

ja ik ben bezig met de laatste loodjes in therapie qua contact...dat blijft moeilijk...voor de rest gaat alles nu wel goed eigenlijk :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 15:21:
over bbd heb ik weleens een uitzending gezien bij dr. phil volgens mij...

Ik heb toen die aflevering bij Oprah Winfrey gezien .....
Waren hele mooie mensen maar ze hadden echt zoveel last van BDD. Een meisje had zich al ruim 20x laten opereren door de plastiche chirurg. Was echt heftig om te zien. Lijkt mij zeker niet leuk om dat te hebben!!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 10:50:
Uitspraak van Jetophetnet op donderdag 8 juni 2006 om 10:20:

Namens mij ook heel veel sterkte!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Net bekend dat ik het heb

In een lichte mate altans (weet niet zo goed wat ze daarmee bedoelen maar ok)

Bij mij uit het zich in
*Agressie
*Alles negatief interperteren en dit ook zo benaderen
*Verlatingangst
*Stemmingswisselingen
*Heftige emoties ervaren
*Niet goed voor mezelf kunnen zorgen,door bv gezond te eten (terwjl ik de ziekte van crohn heb :S )
*zeeeer impulsief.....

Begin binnenkort met thearapie,ben niet zo'n prater en uit dingen beter op papier
aangezien ik snel kwaad word.en mensen dit dan weer verkeerd begrijpen.

gelukkig heb ik geen last van zelfdoding of de gedachte eraan

dat lijkt me verschrikkelijk..

Hoop dat ik er goed mee om leer te gaan.
Eng en blij tegelijk..

NU weet ik waarom ik sommige dingen doe/deed

Het moeilijkste lijkt mij het me omgeving uitleggen.tenminste de mensen die dichtbij me staan.

(k)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 22:15:
Begin binnenkort met thearapie,ben niet zo'n prater en uit dingen beter op papier
aangezien ik snel kwaad word.en mensen dit dan weer verkeerd begrijpen.

Call me babe if you need me(L) Anytime @ any place(K) My door is always open for you:yes:

Waarschuw beheerder
Call me babe if you need me Anytime @ any place My door is always open for you

Thanx babe!

You are my special friend (l) :P

(k)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op zaterdag 8 mei 2004 om 08:30:
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

Ik ben zelf een borderliner, bij mij is het op me 17e/18e geconstateerd. Ik kan er zich best goed mee omgaan(zonder medicijnen) maar ik heb soms wel eens terugvallen. Vooral toen ik net bevallen was, heb ik echt een enorme terugslag gekregen:/

Bij mij uit het zich in:
*Stemmingswisselingen
*Ontzettend agressief, zowel verbaal als non-verbaal(ik vloek echt ontzettend veel, echt heel erg, maar kan het niet stoppen)
*Heel impulsief
*Wantrouwend
*Eetstoornissen
*Verlatingsangst
*zelfbeschadiging

En nog wel wat meer dingen, maar die zijn te persoonlijk om hier neer te zetten, vind dit al aardig persoonlijk worden;)

Ben al 2 keer opgenomen geweest, en heb ook gesprekken bij Riagg enzo gehad, maar het helpt bij mij niet zo! Als ik een dip heb, kom er meestal altijd wel weer snel uit:)

Praat er dan liever met me vriendje of vrienden over, dan dat ik me verhaal bij een psych neer leg.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Praat er dan liever met me vriendje of vrienden over

Dat wantrouwen heb ik ook.

Zwart wit denken was ik vergeten.

Je mag mij ook altijd bellen babe(l) alleen weet ik niet zo goed of ik er advies over kan geven aangezien ik het net weet

maar wil altijd naar je luisteren.

You was the first one i called.En vond het fijn dat je luisterde

:hug: (l) :flower:
Waarschuw beheerder
ik heb t ook alleen ben nu zelf pas zover dat ik t in wil zien en er hulp voor wil

wel ook opgenomen enzo geweest maar dat was een hel

heb wel verschillende medicatie

ik begin woensdag met een cursus ofzoiets
krijg een middag in de week therapie met andere borderliners nu maar hopen dat da helpt....

valt me wel op dat ik de laatste tijd veel mensen hoor die borderline hebben..... vraag me af af of er misschien te snel borderline word gekoppeld als iemand problemen heeft

Waarschuw beheerder
Mirjan

Ik vind jou gedicht erg mooi op je pf.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 22:48:
Zwart wit denken was ik vergeten.

Ik begin te leren dat er ook een grijs gedeelte is, maar dat heeft lang geduurt:\

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 22:48:
You was the first one i called.En vond het fijn dat je luisterde

:O :bloos: Echt Syl, bij jou heb ik dat wantrouwen niet:no: Jij hebt een goede aura:)

*moeten snel weer gaan stappen trouwens*

:9
Lieverd(L) :kusje:
Waarschuw beheerder
Mirjan

Ik vind jou gedicht erg mooi op je pf

dat gedicht gaat ook over borderline heb t van een vriendin overgenomen ze heeft t wel aangepast ze heeft sommige dingen eruit gelaten waarin t woord borderline en nog wat dingen staan

heb zelf de orginele tekst niet maar als ik m heb zal ik m je wel sturen al je wil

Waarschuw beheerder
Echt Syl, bij jou heb ik dat wantrouwen niet Jij hebt een goede aura

:bloos:
*moeten snel weer gaan stappen trouwens*

Wel een beetje jammer dat die aura van mij een beetje fucked up is hahahaha (blijven lachen he)

Stappen/uit eten/naar de beach...whatever!

We spreken snel weer wat af!

dikke tuut for my special friend(l) :kusje:

Waarschuw beheerder
heb zelf de orginele tekst niet maar als ik m heb zal ik m je wel sturen al je wil

Graag! thanx..

Waarschuw beheerder
sylviana en Belle aka beest in bed :respect: (respect) dat jullie het hier zo open durven te gooien, en er zo mee om proberen te gaan.

Waarschuw beheerder
gelukkig vinden steeds meer de weg naar therapie...tis nie leuk wat je daar gaat doen maar het helpt wel !!
al word je vaak wel geconfronteerd met dingen die je nie wil horen...

succes allen :)
Waarschuw beheerder
Even een :knuffel: voor iedereen hier :)

Waarschuw beheerder
sylviana en Belle aka beest in bed (respect) dat jullie het hier zo open durven te gooien, en er zo mee om proberen te gaan

Wel ff getwijfeld of ik het hier zou neerzetten.

But thanx!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 juni 2006 om 15:21:
is er wel therapie voor ??

therapie is heel moeilijk.. om dat je bijna toch niets
aan neemt over je uiterlijk..
ik moest bv me spiegels verwijderen.. in me huis..
en alleen t praten erover maakt me al paniekering..
ik gebruik er medicijnen voor waardoor het allemaal wat rustiger wordt in me hoofd..
maar desondanks, is het nog steeds dagelijks een belemmering..
vind het ook moeilijk dat sommige mensen zo bekrompen kunnen reageren idd van.. je ziet er toch prima uit en bla bla, en die het niet snappen dat je totaal iets anders ziet in de spiegel..
daarom praat ik er bijna nooit over..

Waarschuw beheerder
Hoi :-D

Hey belle meissie :kusje:

Zoals de meesten hier al weten heb ik ook een lichte vorm van borderline. Heb alleen nooit opgeschreven waar ik echt last van heb.
(heb ff een groot gedeelte gekopieerd van Belle en wat van Sylviana)

Bij mij uit het zich in:
*Stemmingswisselingen
*Ontzettend agressief, zowel verbaal als non-verbaal(ik vloek echt ontzettend veel, echt heel erg, maar kan het niet stoppen) (ik heb precies t zelfde als belle dus)
*Heel impulsief
*heel erg wantrouwend
*Eetstoornissen (hoe rotter ik me ga voelen hoe meer ik ga eten...)
*Verlatingsangst
*Alles negatief interperteren en dit ook zo benaderen

Ik moet zeggen dat ik tijdens de zwangerschap wel weer meer last kreeg... maar ik denk dat ik ook op de een of andere manier toch ook heb aangevoeld dat t het niet helemaal lekker zou gaan (hellp syndroom... heel erg ziek, kindje te vroeg geboren) Maar ondanks de 2 heftige maanden die ik daarna heb gehad met alle ziekenhuisbezoeken, mijn kleine jongen die daar achter moest blijven.... en de dips die ik heb gehad moet ik toch wel zeggen dat ik niet zo veel last heb van mijn borderline... op de een of andere manier heb ik het nu ook beter onder controle...

Al moet ik wel zeggen dat alle shit rondom t huis deze week het toch wel weer aanwakkerd.... ik kan op dit moment echt niets hebben... zit er even flink doorheen :'(

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 juni 2006 om 13:52:
je ziet er toch prima uit en bla bla, en die het niet snappen dat je totaal iets anders ziet in de spiegel..

Als eerste wil ik je zeggen dat ik je echt een hele mooi meid vind :jaja: :-D Maar ik herken dit ook best wel... als ik thuis in de spiegel kijk en ik zie mijn gezicht dan heb ik zoiets van ja.. ik zie er wel okay uit maar zodra ik uit de douche ben en ik zie mezelf dan weer..... echt ik kijk dus nooit naar mijn reflectie in spiegels, winkelramen enzo.. ik schaam me voor me zelf... iedereen kan van alles zeggen maar ik blijf mezelf lelijk vinden....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 juni 2006 om 13:52:
therapie is heel moeilijk.. om dat je bijna toch niets
aan neemt over je uiterlijk..
ik moest bv me spiegels verwijderen.. in me huis..
en alleen t praten erover maakt me al paniekering..
ik gebruik er medicijnen voor waardoor het allemaal wat rustiger wordt in me hoofd..
maar desondanks, is het nog steeds dagelijks een belemmering..
vind het ook moeilijk dat sommige mensen zo bekrompen kunnen reageren idd van.. je ziet er toch prima uit en bla bla, en die het niet snappen dat je totaal iets anders ziet in de spiegel..
daarom praat ik er bijna nooit over..

ja ik herken daar ook wel dingen van in waar ik tegenaan loop als borderliner...mensen die dat nie hebben snappen vaak ook nie hoe moeilijk dingen kunnen zijn....

Waarschuw beheerder
Wiehoe, ik ben gister weer eens onwijs gaan flippen.

Alles irriteerde me, en werd ook woest om alles. Dat je echt zo waanzinnig in de war bent dat je om alles flipt. Helaas dat ik het niet kan stoppen :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 juni 2006 om 21:28:
Alles irriteerde me, en werd ook woest om alles. Dat je echt zo waanzinnig in de war bent dat je om alles flipt. Helaas dat ik het niet kan stoppen

:aai:
jah ik snap dat heel goed.. ik heb dat soms ook nog wel eens.. maar soms zit er dan niets anders op dan ff uit te tieren lijkt mij dan.. voor mijn gevoel zit er altijd wel iets te borrelen. en op een geven moment knapt t gewoon..
is moeilijk mee om te gaan idd..

Waarschuw beheerder
Dat is mijn grootste probleem, echt, onwijs lastig. Vooral met mn vriendin, doe r dr veel pijn mee helaas. Terwijl je het zelf niet onder controle hebt en het totaal niet zo bedoelt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 juni 2006 om 23:12:
Dat is mijn grootste probleem, echt, onwijs lastig. Vooral met mn vriendin, doe r dr veel pijn mee helaas. Terwijl je het zelf niet onder controle hebt en het totaal niet zo bedoelt.

Ik heb precies hetzelfde met mijn vriendje..
ik heb soms dagen dat ik zo geirriteerd en gefrustreerd ben dat ik alleen maar kan katten..
probeer het wel in te houden maar daar wordt ik dan helemaal in de war van.. het liefst ben ik dan alleen!
Zo gauw je een oplossing hebt gevonden geef je dan even een seintje?! hi!