Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 52312x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 april 2006 om 12:41:
ik herhaal het zo vaak ik wil. Ik spreek uit ervaring en heb nog nooit van mijn leven iets positiefs met een Borderliner meegemaakt. Slechts verwoesting gezien en gevoeld.
Waarom behandelen sommige instellingen Borderliners niet langer dan 10 dagen?
(de meesten smeren hem zo wie zo binnen die 10 dagen meestal al weer)
En je kind? Ik noem dat met recht een uitzondering. Ik wens jou geluk en goeds voor je toekomst.
Maar ook Borderlinemoeders laten hun kind zonder pardon smakken als een steen!
Geen fabeltjes maar feiten.
Misschien moet je eens meer lezen over BL!?
Burtonlaatste aanpassing 4 april 2006 12:46

Sow he, even een harde uitspraak van een niet borderliner zeg. Heb je ooit het boek gelezen: "leven met een borderliner" dat zou een goed boek voor je zijn. Leven met een borderliner is ook niet makkelijk, maar bedenk ook dat borderline hebben niet makkelijk is!!! Daar kies je niet voor, je krijgt het, het sluipt je leven binnen, ook al wil je dat niet!
Er zijn behandelingen voor borderliners en die duren gemiddeld 9 tot 15 maanden, ik zit op zo'n behandeling te wachten. Waarom mensen al na 10 dagen opgeven...denk eens na...ga jij maar eens 10 dagen in een kliniek zitten, met andere mensen op je huid, praten over je problemen, over je verleden en continu geconfronteerd worden met jezelf. Ik ben al 11 maanden opgenomen en heb er nog heel wat te gaan. Ik ben ook therapie moe, ik wil ook een normaal leven. Maar ik prent in me hoofd dat ik de therapieen nodig heb om beter te worden...om te kunnen leven.
Verplaats JIJ je eens door te leven over borderline in de huid van een borderliner.

Succes daarmee!

Uitspraak van paradini op woensdag 5 april 2006 om 11:54:
hey
ff paar vraagies aan de bl-ers
wat doen jullie als het ff niet gaat en je word helemaal raar vanbinnen (jullie snappen het tog wel geen zin om het helemaal uit te leggen zover ben ik nog niet)
ik weeniet of jullie aan automutilatie ook doen enz suicidaal zijn, maar hoe vermijden jullie dat dan op zo'n moment.. hebben jullie een bepaald iets wat jullie gaan doen iets wat goeie afleiding is?
En hoe is het met jullie, wat doen jullie voor therapie en heb dat geholpen?
Wou een linehamtraining doen maar was niet gemotiveerd dus die doc wou er niet aan beginnen..
misschien later als ik er egt klaar voor ben..
srry voor al de vragen maar jullie zijn denk de beste mensen die ze kennen beantwoorden

Ik heb op de kliniek in een crisisplan moeten maken. Daarin staan de dingen die wijzen op spanningen en de dingen die ik dan moet doen en juist niet moet gaan doen.
Het heeft me geholpen, afleiding zoeken, gesprek aanvragen etc maar momenteel heb ik nergens meer energie voor en hou ik me er niet altijd aan.
Ik zit nu op de adolescentenkliniek en daar is mijn diagnose gesteld. Nu ben ik aangemeld voor een borderlinekliniek waar ze dus de lineham-methode toepassen, ik moet nog afwachten of ik opgenomen word daar. Ik krijg nu pre-therapie.

wat ik zo jammer vind is dat sommige mensen al meteen een oordeel klaar hebben over mensen met borderline, maar verplaatsen zij zich ooit wel eens in de huis van iemand met borderline, lezen zij er wel over, willen zij wel inzien dat zoiets moeilijks is, of willen ze alleen maar de schuld leggen bij borderline.
Ik weet hoe moeilijk het is om ermee te leven. Laat ik het zo stellen, ik heb borderline en IK vind het al moeilijk, mijn omgeving dus ook. Maar mensen...borderline is geen misdaad, het is een stoornis/ziekte...denk allemaal eens goed na...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 21:48:
wat ik zo jammer vind is dat sommige mensen al meteen een oordeel klaar hebben over mensen met borderline, maar verplaatsen zij zich ooit wel eens in de huis van iemand met borderline, lezen zij er wel over, willen zij wel inzien dat zoiets moeilijks is, of willen ze alleen maar de schuld leggen bij borderline.
Ik weet hoe moeilijk het is om ermee te leven. Laat ik het zo stellen, ik heb borderline en IK vind het al moeilijk, mijn omgeving dus ook. Maar mensen...borderline is geen misdaad, het is een stoornis/ziekte...denk allemaal eens goed na...

Ik heb mijn stinkende best gedaan! Ik ben een BPS expert geworden en nog vind ik het zo moeilijk te begrijpen.
Het is gewoon een klote stoornis :flower:

Waarschuw beheerder
is het ook....maar met behulp van een hoop therapie krijg je veel inzicht en kan je er zeker wel mee omgaan !!

En is het voor anderen ook makkelijk om met jou om te gaan...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 20:17:
Ze hebben totaal geen gevoel voor hun medemensen! Zijn slechts in zichzelf geinteresseert

Dat ben ik helemaal niet met je eens! Mijn vriendin was niet voor niets mijn vriendin! Uiteraard waren er moeilijke momenten (HELSE momenten, om jouw woorden te gebruiken) waarin ze inderdaad alleen aan zichzelf dacht, maar daartegenover stonden echte top momenten. Het zijn pieken en dalen die elkaar snel afwisselen, en dat kan uiteindelijk dodelijk vermoeiend zijn, maar van die pieken kun je dan ook als "buitenstaander" van meegenieten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 april 2006 om 17:16:
Dat ben ik helemaal niet met je eens! Mijn vriendin was niet voor niets mijn vriendin! Uiteraard waren er moeilijke momenten (HELSE momenten, om jouw woorden te gebruiken) waarin ze inderdaad alleen aan zichzelf dacht, maar daartegenover stonden echte top momenten. Het zijn pieken en dalen die elkaar snel afwisselen, en dat kan uiteindelijk dodelijk vermoeiend zijn, maar van die pieken kun je dan ook als "buitenstaander" van meegenieten

Helemaal mee eens!
Mijn beste vriendin heeft borderline, en soms word ik er heel moe van, t vreet energie, maarja... hoe moet het voor haar dan wel niet zijn?!
Voor mij is ze top (Y)
Zij kan altijd bij mij terecht, maar ik ook altijd bij haar.
Voor haar heb ik alles over, en ondanks dat deze vriendschap best veel energie vreet, is ze m'n beste vriendin.
True friendship :lief:

Waarschuw beheerder
ik kwam wat tegen en sprak mij althans heel erg aan.
Zo voel ik me althans...ik weet niet of andere zich hier in herkennen!!!

Borderline is,

Éen minuut me gelukkig voelen, intens
tevreden en dan weer die onrust...

Straffen moet ik, pijn voelen, ik voel niet
Ik ben niet!
laat me met rust en tegelijk 'hou van me'.

Niets kunnen beloven.
Niet durven dromen,niet iets nieuws durven beginnen,
niet kunnen garanderen het vol te houden,
zelfs niet een week.

Telkens maar uitleggen, verdedigen, schaamte
Verlangen naar chaos, en dat tegelijkertijd haten. Onzichtbare pijn.

Denken 'wat moet je van me' als iemand me een glimlach schenkt.
Me terugtrekken bij het eerste vermoeden van verraad.
Intens leven en intens dood willen om de paar minuten...

Angst.

'Red me' en 'blijf van me af, ga weg!' in één zin.
Verlangen naar een permanent kuuroord,
niet de boze buiten wereld.

Maakt eenzaam en rijk tegelijk.
Maakt me stuk en heelt me.
Ik heb het, haat het en omarm het.

BORDERLINE, DAT HEB IK.

Waarschuw beheerder
Ik herken het zeker, ik heb een iets andere versie..het lijkt erop.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 20:53:
Ik herken het zeker, ik heb een iets andere versie..het lijkt erop

ja je hebt heel veel verschillende, zag het!
Maar goed, misschien dat de mensen die het niet hebben, het een beetje begrijpen;)

Waarschuw beheerder
ik heb zelf bordeliner..en ik weet dat het voor me ongeving dat het best wel moeilijk enso is om met mij te leven..!!
ze hebben geduld met me nodug..en dat kosten de meesten mensen hier allemaal hun energie..!!!
ik ben 2 x opgenomen gweest voor in sow instelling..en daar leer je echt wel hoe je er zelf mee om moet gaan ook
heb ik een hele tijd zwaar onder de medicatie gezeten..en momenteel gaat het beetje met beetje de goeie kant op..
ook al heb ik nog heel veel tegenslagen enzow...
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 april 2006 om 20:17:
Ze hebben totaal geen gevoel voor hun medemensen! Zijn slechts in zichzelf geinteresseert!laatste aanpassing 3 april 2006 20:18

waar slaat dit dan op?...klopt dus ook helemaal nix..ik probeer anderen juist te helpen om mijn problemen enzo te vermijden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 april 2006 om 22:50:
waar slaat dit dan op?...klopt dus ook helemaal nix..ik probeer anderen juist te helpen om mijn problemen enzo te vermijden..

klopt ik ook!!!

maar er zijn mensen die een andere ervaring hebben of teveel roddelbladen lezen;)

lekker laten praten..zolang jij maar weet dat dat niet zo is!!

Waarschuw beheerder
Tuurlijk is leven met een borderliner niet altijd een pretje... Maar je kan ook natuurlijk niet alles op de borderline schuiven... En ach leven met "normale" mensen kan ook moeilijk zijn hoor... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 1 mei 2006 om 03:35:
Tuurlijk is leven met een borderliner niet altijd een pretje... Maar je kan ook natuurlijk niet alles op de borderline schuiven... En ach leven met "normale" mensen kan ook moeilijk zijn hoor...

inderdaad helemaal mee eens.
Weet nog wel dat ik een keer gewoon een ochtendhumeur had..wat werd er meteen weer geroepen. OH heb je weer zo'n bui!!

daar word je pas moe van!

Waarschuw beheerder
nou ja...doe zelf soms ook weleens een grapje maken in de trend van euh...tsja borderliner eh :d

maar je moet je er nie achter verschuilen of dingen er mee goed praten want als je iets fouts doet is en blijft het fout of het nou door je borderliner komt of nie :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 11:00:
Weet nog wel dat ik een keer gewoon een ochtendhumeur had..wat werd er meteen weer geroepen. OH heb je weer zo'n bui!!

daar word je pas moe van!

Dat heb ik de laatste tijd zo vaak gehoord van mijn ex ik kan t bijna niet meer horen... Altijd weer "Ja maar je "ziekte"" das ook al zon lekkere uitdrukking...
Dat kan voor iemand met borderline hèèèèèèl erg vervelend zijn!!! :S :@ Dat was ff een tip voor de partners wat niet te doen... ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 11:58:
maar je moet je er nie achter verschuilen of dingen er mee goed praten want als je iets fouts doet is en blijft het fout of het nou door je borderliner komt of nie

Nee daar ben ik t helemaal mee eens!!! :respect::yes:
Want ik vind idd ook dat veel borderliners NIET ALLE vrij snel opgeven met de "smoes" "Ja ik heb t nou eenmaal." Dat is wel zo, maar je kunt er zoveel aan doen en aan verberen enzo... zodat je zelf ook sterker word... ;):D

Waarschuw beheerder
zeker weten !!! als ik zie hoe ik er al mee om kan gaan...zijn nog wel een aantal dingen die wat beter kunnen maar dat gaat helemaal goed komen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Zeg kunnen jullie me hier ergens mee helpen...Ik ben nu met therapie aanbeland om toch eens na te gaan denken over het huis uit gaan...Juist omdat mijn thuis situatie mij te veel in beslag neemt om de dingen "juist" te doen.

Weet iemand hier iets van begeleid kamerwonen of beschermd wonen?

:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 mei 2006 om 09:15:
zijn nog wel een aantal dingen die wat beter kunnen maar dat gaat helemaal goed komen

Ja maar dat zal altijd wel blijven denk ik... ;P

Uitspraak van ***Puppy*** op dinsdag 2 mei 2006 om 09:23:
Weet iemand hier iets van begeleid kamerwonen of beschermd wonen?

Zit je niet meer in de hulpverlening dan???
Of heb je geen telefoonnummer ofso van je laatste hulpverlener???
Als dit niet zo is zou ik zeggen ga eens naar t maatschappelijkwerk hun kunnen je doorverwijzen...
En anders op internet zoeken he...
Mocht je nog meer hulp nodig hebben stuur me maar een P berichtje... ;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 2 mei 2006 om 17:49:
Ja maar dat zal altijd wel blijven denk ik... ;P

waarschijnlijk wel...tot je helemaal er aan bent gewend goed te handelen...maar dat heeft wel ff nodig :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 2 mei 2006 om 17:49:
Zit je niet meer in de hulpverlening dan???

jawel, nog steeds volop therapie...Wilde jullie meningen graag weten:D
Waarschuw beheerder
ik denk dat het zowiezo heeel erg moeilijk is om met iemand te leven die een probleem met zichzelf heeft,
want als je niet van jezelf kunt houden, kun je dat ook niet van een ander..
en bij zoiets helemaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van spoutch op dinsdag 2 mei 2006 om 18:20:
k denk dat het zowiezo heeel erg moeilijk is om met iemand te leven die een probleem met zichzelf heeft,
en bij zoiets helemaal

ook dat verschild van persoon
Waarschuw beheerder
donateur

Hoezo zou dat niet kunnen dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Low Tempo Sucks op dinsdag 2 mei 2006 om 23:37:
Hoezo zou dat niet kunnen dan?

daarom zei ik ook tegen haar dat dat verschild van persoon.

nou ik ben borderline patient en zwanger, ik hou wel degelijk, ontiegelijk veel van deze pik en dat ziet mijn omgeving ook. Heb nou al onwijs veel voor hem over! Durf de trappen nu dus niet meer op of af, omdat ik bang ben dat ik val en hem pijn doet! Nu iedere dag ben ik zijn kamer aan poetsen 2 x per dag, oke nesteldrang haha maar goed ik wil wel dat mijn zoon in een hygienische omgeving komt, volgens mij zijn dit vormen van houden van!! of is dat ook weer in de loop der jaren veranderd

(denk zet er even bij, hoe het ook kan zijn)
Waarschuw beheerder
donateur
AAAAAAAHHHHHH de wachtlijst hier in het dorp voor beschermd wonen is 1,5 jaar:nocheer:

Waarschuw beheerder
ander dorp proberen ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bij mij is op mn 14e al borderline ontdekt
en dat is een periode heel erg geweest met mn gedrag
nu weet ik het meestal te onderdrukke m maar toch lukt het niet altijd :(
als ik last daarvan zijn de meest dierbare personen in mn leve de pineut.
en ik bedoel het helemaal niet zo.
met name mn vriend ook heel erg.
ik heb het geprobeerd om uit te leggen dat ik onbewust zo reageer enzo , maar hij begrijp het nog niet altijd. :(
het botst heel erg en dat vindt ik enorm klote omdat ik heel erg veel van hem hou

Waarschuw beheerder
onderdrukken werkt nie...ermee leren omgaan wel ! heb je al therapie gevolgd >? helpt echt :yes: als je er voor openstaat

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik leer er ook wel mee omgaan maar het blijft nog steeds erg moeilijk :(
en ik voel me steeds en steeds meer klote omdat ik de mense om me heen veel pijn doe.
ik heb al therapie gehad maar werkte niet echt.
beetje vaag dat de dokter zegt na 20 gesprekken (weken) je hoeft niet meer te komen :s
pfff dan ben je ook gezegend voor ut leve :(

hey gabrielle hoe doe jij het dan met de kids??
hebben die er geen last van?
(K)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 mei 2006 om 21:03:
ander dorp proberen

is geen goed idee:/Vind het al moeilijk zat om weg te gaan hier...Ken je nagaan als ik weg moet uit mn vertrouwde omgeving...Ik word gek dan:S

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 mei 2006 om 08:50:
ik heb het geprobeerd om uit te leggen dat ik onbewust zo reageer enzo , maar hij begrijp het nog niet altijd.

Hij zal het nooit zo kunnen begrijpen zoals jij het hoopt...Vergeet niet dat hij dingen niet zo voelt als jij...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 09:58:
ermee leren omgaan wel ! heb je al therapie gevolgd >? helpt echt als je er voor openstaat

precies:p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ***Puppy*** op donderdag 4 mei 2006 om 15:15:
Hij zal het nooit zo kunnen begrijpen zoals jij het hoopt...Vergeet niet dat hij dingen niet zo voelt als jij...

ik weet ut :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 mei 2006 om 15:38:
ik weet ut

:hug::flower:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 april 2006 om 14:52:
borderliners vaak helemaal nie weten hoe ze een relatie aan moeten gaan (grenzen bewaken en afstand nabijheid is alle2 heel moeilijk voor borderliners)

:(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niet geregistreerd op zaterdag 8 mei 2004 om 08:30:
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?

mijn moeder heeft er ook.. of een soort van..

maar ik denk dat als je het diegene gewoon vertelt diegene er wel rekening mee kan houden :)

Waarschuw beheerder
Wiehoe, bij mij is ook volledige b-l gediagnosteerd (hoedanook). Gelukkig automutileer ik niet (zal eerder alles bij elkaar schreeuwen en naar de klote helpen) of ben ik niet suicidaal.

Ben echt onwijs blij dat ik die 2 niet heb, verder vertoon ik alle symptomen. Moet nu weer aan school beginnen etc na een lange tijd, maar heb er geen fuck zin in gezien ik toch wel weer weet hoe laat dat gaat worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 19:10:
Moet nu weer aan school beginnen etc na een lange tijd, maar heb er geen fuck zin in gezien ik toch wel weer weet hoe laat dat gaat worden.

snap dat je nogal sceptisch bent maar toch. Elke dag is weer een kans om het anders te doen...Opnieuw beginnen kan niet maar een herstart kan altijd...
Heel veel succes:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 18:01:
mijn moeder heeft er ook.. of een soort van..

maar ik denk dat als je het diegene gewoon vertelt diegene er wel rekening mee kan houden :)

heb je er veel last van dan ?

Waarschuw beheerder
ik denk dat het zowiezo heeel erg moeilijk is om met iemand te leven die een probleem met zichzelf heeft,
en bij zoiets helemaal.

Er zijn ook BLers die wel van zichzelf houden, maar niet goed weten wat ze met zichzelf aan moeten en verstrikt raken in hun gevoelens enz...
En als je BL hebt wil dat niet per definitie zeggen dat je niet van een ander kunt houden hoor!!! :/

Waarschuw beheerder
nee alleen weet je nie hoe je met anderen om moet gaan omdat je dat (vaak in je jeugd) verkeerd hebt geleerd of dat je door heftige ervaringen anders ben gaan doen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van actief op vrijdag 5 mei 2006 om 17:32:
Er zijn ook BLers die wel van zichzelf houden, maar niet goed weten wat ze met zichzelf aan moeten en verstrikt raken in hun gevoelens enz...
En als je BL hebt wil dat niet per definitie zeggen dat je niet van een ander kunt houden hoor!!!

idd. ik hou zoveel van mn ventje dak het me nog meer pijn doet hoe ik tegen hem reageer af en toe

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 mei 2006 om 17:41:
weet je nie hoe je met anderen om moet gaan omdat je dat (vaak in je jeugd) verkeerd hebt geleerd of dat je door heftige ervaringen anders ben gaan doen

probleem komt me idd bekend voor ja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 5 mei 2006 om 17:32:
En als je BL hebt wil dat niet per definitie zeggen dat je niet van een ander kunt houden hoor!!!

ik wou net zeggen, zal me kind een rotjeugd krijgen dan!! terwijl ik nu al van hem houd en dan is ie er nog niet

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 mei 2006 om 21:10:
ik wou net zeggen, zal me kind een rotjeugd krijgen dan!! terwijl ik nu al van hem houd en dan is ie er nog niet

ben jij ook al zo dol op die kleine :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 mei 2006 om 21:13:
ben jij ook al zo dol op die kleine

inderdaad, zit de weken af te tellen en iedere dag praat ik tegen hem :jaja:
En kijk ook voor dat ik ga slapen naar zijn foto (echo) haha

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lief joh :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 mei 2006 om 17:41:
idd. ik hou zoveel van mn ventje dak het me nog meer pijn doet hoe ik tegen hem reageer af en toe

Ik ken t... :yes:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 mei 2006 om 21:10:

:yes: Gefeliciteerd trouwens!!! :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 7 mei 2006 om 04:03:
Gefeliciteerd trouwens!!!

Dank je wel:D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van actief op zondag 7 mei 2006 om 04:03:
Ik ken t...

alleen moeten de mannen het nog begrijpen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 7 mei 2006 om 07:03:
alleen moeten de mannen het nog begrijpen

Tsjah mannen... Denk je dat ze t ooit zullen begrijpen... ??? ;P:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 7 mei 2006 om 07:03:
:nee:

Denk t ook niet nee.... :nee: :S ;P
laatste aanpassing