Partyflock

Forumonderwerp · 677075
2 volgers · 53779x bekeken
Waarschuw beheerder
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van m_IR 69 op donderdag 27 oktober 2005 om 16:01:
sinds kort te horen gekregen dat ik borderline heb
tja dat zet je wel aan t denken

Heel veel succes ermee. Mocht je iets willen weten kun je dat altijd vragen hier:flower:
Waarschuw beheerder
dank je

Waarschuw beheerder
ik kan wel een fanclub beginnen hier :d

over een paar maanden komt mijn boek uit :d

hele zware week gehad waar heeeeeeel veel gebeurde...groepsgenoot die na 6 maanden ineens stopt en blijkt de hele boel voorgelogen te hebben, 1 behandelaar weg...mn eigen therapie en gelazer met 1 groepsgenoot....

ik ben blij dat het weekend is....;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 oktober 2005 om 18:15:
ik kan wel een fanclub beginnen hier

over een paar maanden komt mijn boek uit

hele zware week gehad waar heeeeeeel veel gebeurde...groepsgenoot die na 6 maanden ineens stopt en blijkt de hele boel voorgelogen te hebben, 1 behandelaar weg...mn eigen therapie en gelazer met 1 groepsgenoot....

ik ben blij dat het weekend is....

Niet te hoogmoedig worden hey, je hebt een laag zelfbeeld (onderdeel van Bps)...

En dat boek, leuk om aan te beginnen.
Maak je het ook af??? LOL

Maar euh.. zware week?
Ik hoor dat ook van een vriendin van mij.
Ik denk echt dat het te maken heeft met het "vallende blaadjes syndroom".

Hou je taai.
Er komt vast nog wel sneeuw dit jaar... komt goed ;)

Waarschuw beheerder
ja ik zit volgens mij weer in een overcompensatie fase....

:)

Waarschuw beheerder
Hahaha die Ivankov toch ook altijd ;-)

Maar ik moet wel zeggen dat ik vorige week ook een rare week had.... Erg druk op werk, prive en vooral in mijn koppie....

Met mij gaat t wel, een rare drukke week achter de rug, mijn collega is weer ziek geworden en loopt nu van huisarts naar ziekenhuis... we weten nog niet wat t is maar omdat we met de salarissluiting zaten heb ik vorige week 5 dagen gewerkt ipv 4... maar mijn collega's hebben me vrijdag middag naar huis gestuurd. Ik was al te lang gebleven vonden ze. Ze werden echt boos op mij!!! Was wel lief dat ze zo deden want mezelf kennende had ik gewoon tot 5 uur daar gezeten of misschien nog wel langer en dat is niet echt goed voor de mama in spe..... verg te veel van mezelf. Donderdag avond ook weer zwangerschapsgym gehad, en toen kwam Fer zijn broertje ook nog op visite dus dat werd een lange avond. Maar t was wel gezellig allemaal. Maar ben er nog dood en doodmoe van.... en morgen al weer werken :-S

Moet wel zeggen dat ik ff helemaal geen zin heb in therapie op dit moment. Ben al met zoveel bezig (de babykamer in orde maken, zwangerschapsgym, afronden van werk voor als ik met verlof ga enzo) dat ik ook ff rust wil hebben en eventjes lekker niet al te veel na hoef te denken over alles....... Of zoals Ramses Shaffy het al zong: "Laat me, laat me me eigen gang maar gaan"

xx
Dees

Waarschuw beheerder
Stil hier.... hoe gaat het met iedereen?

Met mij gaat t wel errug moe, maar ja dat hoort erbij he.
Vanmiddag spannende dag, we hebben ons vorige week ingeschreven voor een nieuwbouwhuis in hoofddorp en vanmiddag hebben we een adviesgesprek voor een hypotheek. zometeen de spulletjes bij elkaar zoeken. Ben benieuwd wat er uit komt.....

xx
Dees
Waarschuw beheerder
Hoi Dees,

Wat goed van je collega's joh.
Houd jezelf in de gaten he!!!
En ik kan me voorstellen dat je een keer niet naar therapie wilt. Er zijn zoveel leukere dingen op het moment, toch? :)

MIjn peut zei gister dat hij al een maand lang "stabiel" in m'n dossier schrijft.
Kijk, dat zijn de betere berichten. Ohja, niet onbelangrijk. Ik geef hem nog gelijk ook :)

Nu moet ik van hem wel weer situaties gaan opzoeken die mij onzeker maken. Maar ik ga ervan uit dat het me gaat lukken.

Succes bij je hypotheek aanvraag.

xx

Waarschuw beheerder
Met mij gaat het best...zware week gehad, gebeurde veel in de groep en moest een gourmet en karaoke organiseren met 2 anderen...hoop stress maar tis allemaal goed gekomen en heb mn grenzen goed aangegeven !

Kreeg 2 complimentjes van mn behandelaar :d

Waarschuw beheerder
Alles is goed gegaan. We kunnen zelfs nog meer lenen dan we dachten. Niet dat we dat ook daadwerkelijk gaan doen. We moeten nog wel een leven kunnen hebben he ;-) Nu maar hopen dat we uitgeloot worden voor een huis :-D We wachten t rustig af.

Toppie Ivankov. Doet je goed als je complimenten krijgt he (en vooral als je ook weet dat het gemeend is en vooral dat het waar is!!!!) Goed gedaan!!

Marjan van jou ook super goed zeg dat je peut al een maand lang zo'n goede melding heeft genoteerd!! Echt top!!!! En het gaat je zeker lukken hoor.

voorlopig heb ik nog geen nieuwe afspraak ingepland. Vind het wel goed zo, ga denk ik van de week wel even bellen om te melden dat ik even rust neem en pak voor mezelf.

Ooh ja nog een paar weken werken en dan ben ik lekker met zwangerschapsverlof :-D Ben er nu al aan toe hoor. 19 december gaat mijn verlof in en die week er voor ben ik 12, 15 en 16 december ook vrij. :-D lekker relaxt!!

xx
Dees

Waarschuw beheerder
veel succes komende tijd ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Met alle respect voor mensen met bps!

Ik snap niet wat de intentie is van dit topic :no:

Het word een bps over all topic!

Ik wil weten hoe het is om met iemand met bps samen te leven!

Niet hoe iedereen het persoonlijk bij therapie doet!

Het gaat mij om de topic.......hoe ga jij met bps om!

Waarschuw beheerder
Dan kan je t denk ik beter aan onze (eventuele) partners vragen die leven met ons samen ;-) .......(zal t er maar ff bij zeggen dit was een grapje hoor:-D )

Ik moet zeggen dat mijn vriend er goed mee omgaat en me ook af en toe lekker laat uitrazen en niet tegen me ingaat wat hij in het begin wel deed totdat ik mijn grenzen ook bij hem aangaf waardoor hij nu beter op mij in kan springen.

x
Dees

Waarschuw beheerder
hey hey mensen,

ben ik eindelijk weer is een keer. jammer dat ik hier niet meer zovaak ben (heb het druk :() maar oke hoe gaat het hier allemaal.

Voor de mensen die het willen weten.
Ik woon nou vier maanden samen en het is best fijn, maar ik moet eerlijk zijn, het wordt soms erg moeilijk en ben soms ook erg uitgeput. me vriend uit zijn gevoelens niet echt altijd. Ik probeer het echt, maar weet het soms ff gewoon niet meer wat ik ermee moet. Nee ik ga hem niet verlaten, daarvoor houd ik teveel van me ventjuh. Ik heb een wil en daar ga ik nog altijd 100% voor. maar moet eerlijk zijn, het is soms erg moeilijk, maar ik doe er alles aan om mijn relatie hier doorheen te slepen :d
Waarschuw beheerder
donateur
Hallo mensen:flower:

Zow ook weer ff een berichtje van mij:D

Het gaat eigenlijk best wel heel aardig met me. Ik stuiter niet meer zo qua emoties en het voelen begin ik ook wel aardig in de vingers te krijgen. We zijn nu bezig met linehan met tegengesteld handelen en dat werkt echt goed maar het is zo lastig om toe te passen. De rest van de therapie gaat ook lekker ondanks dat ik het gevoel heb dat ik stil sta maar volgens mn therapeuten kom ik nu in een ander stadium van therapie.

Het word wel erg spannend allemaal want mn ouders komen over 3 weken op gesprek dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik heb mezelf eindelijk de tijd te geven om therapie te volgen. Ik kwam een jaar geleden binnen met de boodschap van ik blijf hier een jaar maar ik heb nu voor mezelf de grens getrokken op 3 jaar. Best een tijdje maar k heb het nodig.

Heel veel succes allemaal :flower:

en tripper, ik geloof dat je het kan(K)

Waarschuw beheerder
je bent een schat pup :flower:

Waarschuw beheerder
gezellig

Waarschuw beheerder
"t Hoeft niet zo heel erg te zijn hoor, ken er genoeg in mijn omgeving en die kun je best hebben, maar ja daar woon je niet mee samen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 17:56:
"t Hoeft niet zo heel erg te zijn hoor, ken er genoeg in mijn omgeving en die kun je best hebben, maar ja daar woon je niet mee samen

uhm sorry heb je het tegen mij of niet? en zo ja hoe bedoel je dat dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 17:27:
je bent een schat pup

:$:flower:

Waarschuw beheerder
Gisteren werd ik gebeld door mijn behandelaar voor de pre linehan therapie. Hij gaat er mee stoppen en eerlijk gezegd kwam mij dat ook wel goed uit op dit moment. Sowieso hadden we afgesproken dat we na de bevalling verder zouden gaan maar nu heb ik dus nog even wat meer "rustruimte".

Verder gaat het wel goed met me.... erge griep te pakken loop al 4 dagen over tegeven en ik moet zeggen dat is niet lekker als je zwanger bent....... Maar ik hoop dat t snel over zal gaan en dat ik me weer beter ga voelen.

Dikke knuffel voor Pups en tripper :hug:
xx
Dees

Waarschuw beheerder
ik heb een relatie gehad met een meisje dat dus ook nog niet wist dat ze borderliner was. maarja ik kon opzig veel van het gezeik van me af zetten. Totdat ik op gegeve moment al wegens andere dinge in de put zat en was begonne met buitensporig drugsgebruik. Ik heb et toen maar uitgemaakt zodat ze niet beinvloed zou worden door mijn gebruik. Ik had et niet aangekend als zij net zo'n junk zou worde als ik. Plus met haar borderline had zij waarschijnlijk nog in een ergere situatie gekome.
Ik ben nu grotedeels van het gebruik af. ik gebruik nog 1x in de zoveel maand iets. En me ex is dit nooit tewete gekome...ze vind me wel een egoistische klootzak omdat ik et heb uitgemaakt maarja..dat moet maar
Waarschuw beheerder
donateur
ik ken ook iemand met borderline (Y)

die is me daar waus :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik ken er ook 1 die drukt boten aan in de winter
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2005 om 21:53:
ik ken er ook 1 die drukt boten aan in de winter

heet ie niet toevallig JAN??

:cheer:
Waarschuw beheerder
Ey, mensen.
Ik snap dat dit misschien boven de pet gaat van sommigen.
Maar dit is zo ongeveer het enige serieuse topic op PF.
En geloof het of niet, ik meen dat er hier een aantal oprecht steun en opbouwende kritiek geven en ontvangen.
Zouden we dat please zo kunnen houden?

Verder... ja het is inderdaad een topic met "leven met een borderliner" en wij bordies zijn ermee aan de haal gegaan.

Het is overigens WEL zo dat als er vragen van omstanders komen, wij daar serieus antwoord op zullen geven.
En proberen iemand wegwijs te maken in een doolhoof als een brain van een bordie.

Dus, omstanders; kom op met die vragen... je krijgt antwoord.
En topic vervuilers.... please laat dit topic van ons zijn????

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou kom maar op dan
Hoe kan het dat het persoon 35 is en dat ze er nu pas achter zijn want dat met die boot is waar hoor
Waarschuw beheerder
sorry ik heb borderline en hun vinden dat wel zeer grapig mijn schuld (k)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2005 om 22:01:
want dat met die boot is waar hoor

wat heeft die boot met borderline te maken ik was gewoon op de vlucht

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Swabo op donderdag 10 november 2005 om 22:03:
wat heeft die boot met borderline te maken ik was gewoon op de vlucht

whahahahahaha ik stop ermee
Ik wil dit niet verpesten sorry mensen

Tot ziens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MeisjeM op donderdag 10 november 2005 om 21:57:
En geloof het of niet, ik meen dat er hier een aantal oprecht steun en opbouwende kritiek geven en ontvangen.
Zouden we dat please zo kunnen houden?

hey dat zijn 2 maatjes van mij die hebben ook respect voor mij en ik heb borderline neem het met een korreltje zout(k)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Swabo op donderdag 10 november 2005 om 22:16:
hey dat zijn 2 maatjes van mij die hebben ook respect voor mij en ik heb borderline neem het met een korreltje zout

kijk mensen zo kan het ook he
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2005 om 22:47:
Uitspraak van Swabo op donderdag 10 november 2005 om 22:16:
hey dat zijn 2 maatjes van mij die hebben ook respect voor mij en ik heb borderline neem het met een korreltje zout
kijk mensen zo kan het ook he

Hey zo kan het zeker, zelfspot en zwarte humor... beter kan niet.

Ik had het waarschijnlijk verkeerd geinterpeteerd.
Sorryyyyy

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van MeisjeM op donderdag 10 november 2005 om 23:35:
Sorryyyyy

Geeft niet maar zo gaat hij ermee om en om nu alles terug te lezen is ook al wat maar ik lees wel dat iedereen het op zijn manier doet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2005 om 22:01:
nou kom maar op dan
Hoe kan het dat het persoon 35 is en dat ze er nu pas achter zijn want dat met die boot is waar hoor

Euh, ik weet nie waarom ze er nu pas achter zijn.
Misschien heeft hij wel nooit eerder bij een behandelaar gezeten???
Bij mij was het op m'n 33ste pas gediagnosteerd.
Tja, ik was dan ook nooit eerder een gebouw met psychologen en psychiaterss binnen gelopen...

De rede waarom het zo laat was?
Nou dat is denk ik vechtlust.
Want iedereen die ik spreek binnen dat gebouw zegt "joh, dat heb je lang volgehouden"

Die boot, ik geloof dat ik het niet eens wil weten... hihi.
Maar euh, welke bewustzijnstoestand was hij dan.... hihihi
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MeisjeM op vrijdag 11 november 2005 om 00:02:
Die boot, ik geloof dat ik het niet eens wil weten... hihi.
Maar euh, welke bewustzijnstoestand was hij dan.... hihihi

in de lubbelinkhof toestand, en das nie best wil ik je wel vertellen :bounce:
Waarschuw beheerder
Voor mij nooit meer iemand met een borderline, althans ik denk dat me vorige vriendin dat had. Je doet er alles voor en nooit doe je het goed!

Mijn vorige vriendin zei wel allemaal dat ze niks had, maar ik dacht daar wel anders over. Altijd ruzie maken over niks, heel vaak boos worden om niks.. Nooit begrip hebben voor andermans situaties. Dreigen met zelfmoord. Zichzelf bekrassen. Agressief worden. Autodeur midden op de snelweg open gooien. Nooit een keer iets kunnen doen zonder dat er wel iets werd afgezeken. Mij zelfs aanvliegen op sommige momenten. Dingen doen waar ze achteraf niks meer van weet wat ze had gedaan. Dag en nacht moestik zo ongeveer daar zijn Altijd mij de schuld geven van alle problemen, en het zo weten te praten dat ik me nog schuldig voelde ook. Dag in, dag uit kreeg ik te horen dat ik niks om ze gaf, dat ik niet van haar hield. Als ik een keer mijn mening over iets gaf hadden we al ruzie.Alles wat ik zei werd verkeerd opgenomen terwijl het goed bedoelt was. Ze wilde ook helemaal geen hulp, ze was al halverwege bij het ggz binnen, maar daarna niks meer mee gedaan want ze had dat niet nodig vond ze zelf..

Er zijn tijden geweest dat heel me armen en nek volstonden met krassen doordat ze aan het knijpen en krabben was gegaan, en dat had ze zelf niet onder controle, en om die reden ben ik daarom ook bij haar gebleven

Kortom: Ik heb er alles voor gedaan, met de gedachte dat het ooit wel goed kwam, maar da komt niet goed..tenminste niet als diegene geen hulp wil.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat is het hem vaak ook....mensen die wel hulp accepteren en kritisch richting zichzelf zijn daar valt goed mee te leven :)
Waarschuw beheerder
haha jijz eggen dat ik borderline heb terwijl ik een gesprek met een psycholoog en al heb gehad en die haalt er uit dat ik helemaal niks heb!

dingen van je verleden neem je nou eenmaal mee in de toekomst!

en als ji die niet kan accepteren ben je maar zielig!

en ik doe er ook alles aan om er van af te komen en jij weet geen eens wat!
Waarschuw beheerder
een gesprek van 15-30 minuten dat wijst ook duidelijk uit dat jij geen borderline hebt he! Waarom wilde die psycholoog je dan wel in therapie hebben?

ik niet kunnen accepteren? Volgens mij kon jij een achtergrondje op mijn telefoon niet accepteren..tenminste dat is naar mijn weten de reden dat het over is.

Ik kon heel veel accepteren, en dat moet jij zelf ook wel weten!

Ja waarom ben je dan niet bij het GGZ? Als je er alles aan doet om eraf te komen?
Waarschuw beheerder
die wilde geen eens een therapie voor mij hebben :no:

haha jij komt ana met een smoesje van ik zat me tel te spelen.. ja ja en dan op eens een half naakt wijf opd e achtergrond!

als je een vriendin hebt doe je dat gewoon niet ik ga ook geen naakte mannen in me tel zette!

en als ik dat wel gedaan zou hebben dan zou jij het geweest zijn! en gene ander :no:

maar ja jij heb gewoon nie genoeg oog aan een persoon!

geloof het zelf jonge!

wie zegt er dat ik niet bij het ggz ben?

btw nu is die dicht :L
Waarschuw beheerder
ow dan heb je tegen mij gelogen want ze zouden jou in een week of 6 terugbellen voor een behandeling daar

als jij denkt dat dat een smoesje is he, ga je gang... en ik kreeg de kans niet eens om het te veranderen..was niet eens naakt trouwens..

ja tuurlijk, jij gelooft je eigen gedachtes ook...

ik zeg dat jij niet bij het ggz bent, of anders heb je dat wel heel snel geregeld ineens in 3 dagen ofzo.

Maar goed, blijf maar lekker ontkennen, ik weet wel beter..
jah tuurlijk is die nu dicht

en trouwens, als jij geen BL hebt, waarom gedraag je je er dan wel als 1?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha lees je zelf hope je praat je weet nog niet eens wat van me en ik heb niet eens gezegd dat die naakt is!

en je zegt ook dat het van je nooit meet hoeft iemand met een borderline maar zo iemand heb je nog geen eens ooit gehad!

en je bent nog steeds gek op me! en anders zou je niet na zo talkshow wille

maar ik hoef je niet meer te kenne

de mazzel

Waarschuw beheerder
kinders...kinders...gedraag je :)
Waarschuw beheerder
weet ik niks van jou na 10 maanden?? hahah ik weet psies hoe jij bent, en dat je daar niks aan kunt doen weet ik ook!

Ja ik vind het wel jammer dat het niet goed kon gaan, want als je een lief en normaal karakter had dan was je perfect geweest. Ik heb tenslotte toch 10 maanden van mijn leven weggegooit.

En wie zegt dat ik naar talkshow wil? Jij kwam er laatst mee aan,en ik kreeg toevallig mailtje over...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zo en dit gaat over een plaatje van de telefoon
Nou dan vind ik het wel heel heftig hoor
Ten eerste ik vind het kinderachtig dat zij daar boos over kan worden want het is maar een plaatje en ten 2e vind ik van hem dat ie dit niet op dit topic moet doen zodat iedereen dit mee kan lezen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 november 2005 om 19:07:
zo en dit gaat over een plaatje van de telefoon
Nou dan vind ik het wel heel heftig hoor
Ten eerste ik vind het kinderachtig dat zij daar boos over kan worden want het is maar een plaatje en ten 2e vind ik van hem dat ie dit niet op dit topic moet doen zodat iedereen dit mee kan lezen

Neej het gaat hierover, de eerste post van mij in dit topic, ik had er express geen naam bij genoemd, maar blijkbaar voelde degene die ik bedoel zich toch al aangesproken

Uitspraak van Danny R op vrijdag 11 november 2005 om 15:43:
Voor mij nooit meer iemand met een borderline, althans ik denk dat me vorige vriendin dat had. Je doet er alles voor en nooit doe je het goed!

Mijn vorige vriendin zei wel allemaal dat ze niks had, maar ik dacht daar wel anders over. Altijd ruzie maken over niks, heel vaak boos worden om niks.. Nooit begrip hebben voor andermans situaties. Dreigen met zelfmoord. Zichzelf bekrassen. Agressief worden. Autodeur midden op de snelweg open gooien. Nooit een keer iets kunnen doen zonder dat er wel iets werd afgezeken. Mij zelfs aanvliegen op sommige momenten. Dingen doen waar ze achteraf niks meer van weet wat ze had gedaan. Dag en nacht moestik zo ongeveer daar zijn Altijd mij de schuld geven van alle problemen, en het zo weten te praten dat ik me nog schuldig voelde ook. Dag in, dag uit kreeg ik te horen dat ik niks om ze gaf, dat ik niet van haar hield. Als ik een keer mijn mening over iets gaf hadden we al ruzie.Alles wat ik zei werd verkeerd opgenomen terwijl het goed bedoelt was. Ze wilde ook helemaal geen hulp, ze was al halverwege bij het ggz binnen, maar daarna niks meer mee gedaan want ze had dat niet nodig vond ze zelf..

Er zijn tijden geweest dat heel me armen en nek volstonden met krassen doordat ze aan het knijpen en krabben was gegaan, en dat had ze zelf niet onder controle, en om die reden ben ik daarom ook bij haar gebleven

Kortom: Ik heb er alles voor gedaan, met de gedachte dat het ooit wel goed kwam, maar da komt niet goed..tenminste niet als diegene geen hulp wil.laatste aanpassing 11 november 2005 16:00

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RATATAA!! op vrijdag 11 november 2005 om 10:02:
in de lubbelinkhof toestand, en das nie best wil ik je wel vertellen

hahahhaha topper:aai: klopt als je naakt over tafels duikt voor de fun dat zijn echt rare toestanden
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Swabo op zaterdag 12 november 2005 om 07:27:
hahahhaha topper klopt als je naakt over tafels duikt voor de fun dat zijn echt rare toestanden

maar wel leuk jan (Y)

ik vond die blauwe plek helemaal te gek :bounce:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 november 2005 om 01:55:
Ik wil weten hoe het is om met iemand met bps samen te leven

Mijn allerliefste vriendinnetje heeft borderline. Ik weet niet hoe het is om een "bordie" (leuke uitdrukking)
Uitspraak van MeisjeM op donderdag 10 november 2005 om 21:57:
bordies

samen te wonen/leven, maar heb als haar beste vriendin wel het een en ander met haar te maken gehad in haar manische maar ook in haar zwaar depressieve fases. En het had niet veel gescheeld of ik was er zelf behoorlijk in meegesleept. Wat mij geholpen heeft op een gegeven moment is heel duidelijk grenzen stellen en ook af en toe gewoon niet bereikbaar zijn. Dat was de enige manier voor mij om zelf rust te krijgen. Valt niet mee hoor, want je vraagt je toch af, op de momenten dat het met haar slecht gaat, "stel nou dat ik de laatste strohalm ben die ze probeert te bereiken" of "stel nou dat ik morgen dat ene telefoontje krijg, met het bericht dat ze zichzelf in de auto te pletter heeft gereden". Op die momenten bleef ik mezelf maar inprenten: als het gebeurt, gebeurt het toch wel een keer, en ik kan er niet altijd voor haar zijn.

Ze is inmiddels gescheiden en gaat binnenkort voor de tweede keer trouwen. Met een vrouw dit keer. Ik denk dat dat haar heel erg heeft geholpen, eindelijk toegeven dat ze niet op mannen maar op vrouwen valt. Het is net alsof ze eindelijk zichzelf is. Wat haar ook enorm heeft geholpen zijn de gesprekken met haar psycholoog en een paar sessies hypnotherapie.

Ze is inmiddels helemaal van de medicijnen af en het gat super met haar. En wij zijn nog steeds dikke maatjes. Ik ben getuige en ceremoniemeester op haar bruiloft en zij is getuige op de mijne.

Dus, hart onder de riem voor alle andere borderliners: er is hoop en het is "te genezen", al moet je er wel heel veel doorzettigsvermogen voor hebben!

En voor alle mensen die met bordies leven: denk aan jezelf! Je bent geen professionele hulpverlener, en je moet af en toe je grenzen stellen en er soms ook even niet voor hem/haar zijn, maar voor jezelf!