Partyflock

Forumonderwerp · 676629
1 volger · 3982x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik kom net terug van het ziekenhuis, want mijn verstandkiezen zijn getrokken. Rechtsboven en Rechtsonder.
Ik heb er geen last van gehad toen ze eruit gehaald werden. Maar ja, wie weet wat nog komt.

Wie heeft nog meer z'n verstandskiezen laten trekken en wat is jullie ervaring??

Let me know.
Waarschuw beheerder
volgens mij hek die dingen ga niet :d

Waarschuw beheerder
nou ik heb het 1 keer gehad,moest ook naar ziekenhuis,hele dag ging het goed,en ineens savonds begon het pijn te doen,me wang was ineens echt dik en werd echt blauw :s

Waarschuw beheerder
kom je dan vanzelf achter denk ik...

Suc 6 !

Waarschuw beheerder
donateur
Dit jaar de laatste 2 laten trekken bij de tandarts

Tijdens het gebeuren had ik geen last alleen na de tijd best veel last van gehad. De tandarts heeft me toen medicatie voorgeschreven en had er weinig last van.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, alle 4 tegelijk!

heb tot half 8 's avonds niet kunnen praten (verdoving - 12 injecties) en heb 2 dagen zo'n vaag grieperig-oorpijn-gevoel gehad... that's it.

Ben na 2 dagen ook weer gewoon gaan eten, werd kotsmisselijk van dat vloeibare spul de hele tijd ;) Gewoon heeel goed spoelen, dan gaat dat best ;)

Sterkte!

Waarschuw beheerder
bij mij is er eentje uitgehaald, heb toen nergens last van gehad... de andere moeten nog komen denk ik!
Waarschuw beheerder
de 1 zegt er veel last van te hebben de ander helemaal niet..........

ik heb ze gelukkig allemaal nog:D
Waarschuw beheerder
Aaah ik moet er 24 mei aan geloven.
Waarschuw beheerder
Ikazia R'dam . Alle 4 eruit gehaald, in 2 etappes. Ging super, geen centje pijn gehad. Ook haast geen pijnstilling hoeven gebruiken.

Maar wat hebben verstandskiezen met Kleding en uiterlijk te mkaen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dit jaar is mijn eerste er uitgehaald met 9 verdovingen, toen ie ur uit was had ik er gelukkig geen last meer van.. moet nog ffkes op duh andere wachtuh..
Waarschuw beheerder
Ja idd. de pijn komt nog wel. Je hebt toch wel sterke pijnstillers gekregen?
Waarschuw beheerder
2 Goudlokje:
Ja ik heb Ibropufen gekregen ofzo en mondspoeling. Maar me mond is nu nog verdoofd dus voel nog nix.
En kan indd niet praten. :s
donateur
bij mij komen ze alle 4 tegelijkertijd door :'( me tandarts houdt het in de gaten gelukkig of het goed gaat of niet maar ik ben bang dat ze er toch ooit uitgetrokken moetten worden :S:S:S en ik ban al zo bang voor de tandards :S succes (K)
Waarschuw beheerder
Damasta : Heb je ice-pack liggen? Dat werkte bij mij prima. Zeg maar natuurlijke verdoving.

Waarschuw beheerder
Ik wens jullie veel succes ermee,ik heb er geen prettige ervaringen mee gehad,ik zal jullie de details maar besparen.

Bij mij ook alle 4 getrokken in 2 etappes.
Waarschuw beheerder
Ah zolang je nog kan typen, komt alles goed :P
Waarschuw beheerder
2 Gekke meneer:

Je bedoeld gewoon met zo'n zakje in een handdoek en dan teguh me wang houden??
Waarschuw beheerder
Indd Goudlokje. ;-)
Waarschuw beheerder
Ja, of gewoon een handdoekje met ijsblokjes, maar dat werkt klote ivm smelten.

Waarschuw beheerder
Goed spoelen, anders gaat het ontsteken. En dan ben je echt niet blij kan ik je vertellen!

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Mijne beginnen nu pas door te komen. Gelukkig hebben ze genoeg ruimte en groeien ze recht :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ze gelukkig nog allebij :jaja:...
Kennis van mij heeft er zelf heel veel last van gehad terwijl een andere kennis er juist helemaal geen last van heeft gehad...

Inderdaad wel goed spoelen anders krijg je dus ontstekingen en 'van horen zeggen' weet ik dat dat niet echt prettig is...

Misschien vindt je hier nog wat informatie en ervaringen van anderen...
verstandskiezen trekken :(

Hoop voor je dat je er verder geen last van krijgt...:flower:

Waarschuw beheerder
ik mag ook binnekort:S
Waarschuw beheerder
Ah ik had gezocht op kies, vandaar dat ik um niet gezien had.
Maakt niet uit toch.
Kunnen er weer wat nieuwe reacties geplaatst worden.

En de verdoving begint langzaam uit te werken.

Wat ben ik blij met Partyflock ;p hehe
Waarschuw beheerder
Ik hoef het nog niet heb er nog geen last van, Gelukkig!!!:D
Waarschuw beheerder
donateur
En de verdoving begint langzaam uit te werken.

Kijk maar uit... Straks komt misschien de pijn wel...
Waarschuw beheerder
Ik voel indd al wel wat maar dat is nog niet het ergste.
Die vreselijke kutsmaak in je bek, je kunt niet drinken je kunt niet eten en je kunt niet roken.
Dat is wel pijnlijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Zoals ik al zei heeft een kennis van mij nogal veel last ervan gehad... Hij heeft ongeveer een week met een dikke wang rondgelopen...

Op een of andere manier is het bij hem gaan ontsteken wat ongeloofelijk veel pijn deed en hij kon inderdaad ook een tijd niks eten... Hij moest veel spoelen met water volgens mij en had erg veel last van een vieze smaak in zijn mond...\

Lijkt me om eerlijk te zijn dus ook echt geen pretje en ben allang blij dat ik nog niet heen hoef...

Waarschuw beheerder
een vriend van mij moest bij t ikazia zijn verstandskiezen laten trekken. Laat ik maar niet hier neer zetten hoe het is afgelopen:devil:

In ieder geval sterkte:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bij mij hebben ze toen flink in m'n kaak moeten boren, met als gevolg dat ik dus 2 weken aan het creperen was van de pijn. Het leuke is dat iedereen er dan natuurlijk ook meteen op moet gaan slaan enzo :S

Ibuprofen (oid) doet wonderen in ieder geval!

Waarschuw beheerder
Twee verstandskiezen weg laten snijden en heb nog een wortelkanaalbehandeling gehad, waarbij ik niet echt fijne ervaringen mee heb gehad 8)
Waarschuw beheerder
donateur
ja bij mij zijn ze nu echt alle 4 doorgekomen:s al1 die laatste zit nog half onder me tandvlees:( straks moet ie dr worden uitgesneden ofozw:[ bah dik te eng:(
Waarschuw beheerder
volgens mijn tandarts moeten ze ook 'ooit' getrokken worden want die dingen staan in een hoek van 45 graden tegen m'n achterste kiezen aan, dus ik vrees nog een fijne operatie!

maar zolang ik nix hoor:

:bounce:
Waarschuw beheerder
Ik moet eerlijk zeggen dat het nu toch wel een beetje vervelend wordt. Het doet niet echt pijn maar, Het is gewoon een irritant gevoel. Net zo'n gevoel alsof je een goeie stoot op je kaak hebt gehad.
Hehe,
En dan te bedenken dat ik 17 juni de linkerkant onder handen laat nemen.
:s::S:S:S:S:S:S:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon goed koelen, je houden aan wat de dokter je gezegd heeft dan komt het allemaal weer goed..
het is even lastig maja:S

Waarschuw beheerder
donateur
Bereid je maar vast voor :(

Ik heb ze afgelopen 2 maanden alle4 eruit laten snijden/trekken. Niets aan het handje, tot de verdoving is uitgewerkt. Vooral de volgende morgen :(

Nee joh, goed met ijs koelen, en regelmatig ibuprofen nemen, dan valt het allemaal reuze mee ;)
Waarschuw beheerder
Verdoving is inmiddels over en ut wordt indd steeds erger. Maar dat vind ik nog niet eens zo erg. Ik heb nu toch eigenlijk wel een x zin in een peukie. :p

Waarschuw beheerder
netzo raar toen er 1tje bij mij werd getrokken..:S
Waarschuw beheerder
Tis nog effe wachten tot ik last krijg er komen 3 kiezen 90Graden verkeerd binnen :(

Ik rook niet duz dat scheelt :[

Waarschuw beheerder
Zelf geen ervaring gelukkig... Maar een collega van mij.. die heeft ze nu ontstoken en moet ze eigenlijk ook zo snel mogelijk laten trekken. Gister op het werk kon je haar gewoon zien pijn lijden:S

Waarschuw beheerder
zo...ik durf niet meer whauahhahaahha
Waarschuw beheerder
Het valt tot nu toe nog heel erg mee MISS_SHIVA. Ik had gedacht dat het veel erger was duszzz.
Waarschuw beheerder
Haha, heb je er ijs op gedaan? Ik iig niet en bij mij deed het tot 4 dagen erna fucking veel zeer. Leek net een hamster die zich tot het volgende millenium moest redden

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn verstandskies is gisteren afgebroken :(
Was broodje unox worst aan het eten en krak, heel stuk weg :S
Vandaag tandarts bellen, is ie op vakantie, en ik ga morgen...
En niemand die wil helpen, gelukkig 1 kunnen vinden die wilde helpen.
Maar volgende week moet ie eruit
:(

Was vandaag ook goed te merken dat ik een stuk mis, want was meteen al in de verkeerde trein gestapt :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bij mijn operatie (snijden dus) kreeg ik een lap over mijn ogen, ik kon dus niet meekijken. Was dat bij jullie ook zo? Best akelig vond ik het in het begin :(

Waarschuw beheerder
Ik moet nog :S

Mijne blijken dwars te groeien..

Maar heb mn zus toen gezien, die liep hele week met een dikke wang rond :S
Waarschuw beheerder
als je ze laat trekken valt het wel mee,

maar bij mij groeiden ze dus ook dwars, en dan moet je tandvlees opengesneden worden, en zagen ze ze in stukjes die ze eruit gaan peuteren.

en dat is dus pijnlijk.
ben net voor de tweede keer geweest, maar ben blij dat ik ervanaf ben!

Waarschuw beheerder
Justin: :respect:
hahahaha

Ik heb vorige maand mijn verstandskies eruit laten snijden. Ik zal je vertellen: dat is NIET tof! Ik had ook nergens last van. Tot de volgende ochtend!!!! En de 5 dagen daarna!
:(
En die andere moet nu nog... Maar die zit voorlopig nog prima waar die nu zit!!!!
Maar de 2 die ik heb laten trekken, daar heb ik echt niks van gevoeld!

O ja, en Rrrik, dat kreeg ik ook ja. Is idd best misselijk!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik kreeg indd ook een doek over mijn ogen. Het was eigenlijk nog wel lachhuh ook, want die gasten die mijn kies er uit haalden waren de hele tijd aan het praten en grapjes maken enzo.
Kwil 17 juni weer door hun geholpen worden.
Waarschuw beheerder
toen ze de eerste keer ze bij mij trokken had ik er nog een dikke maand echt duchtige last van :( :cry:
in een paracetamol zit normaal 200 mg ik had spul van 800 mg nodig :( en dat dan 4 á 5 keer per dag om de pijn zo min mogelijk te voelen. en de tweede keer precies hetzelfde verhaal.
volgens mij had ik net de pech dat ze allebij de keren ontstoken waren, ook al hield ik alles zo goed mogelijk schoon.
maar je moet er maar net pech of geluk mee hebben. andere vrienden van mij hadden er geen last van.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kreeg ook een doek over me heen, had ook m'n discman mee, dat vondt ik wel relaxed achteraf. Hoor je die boor en wrik geluiden minder (y)

Waarschuw beheerder
Ik moet er eerdaags ook aan geloven...Mijne hebben geen ruimte om te groeien:S:S:S

Maar zolang ik er geen last van heb ga ik ook geen slapende honden wakker maken:D:D:D
Waarschuw beheerder
De operatie zelf valt mee hoor, als je na de operatie er METEEN ijs op doet zal het ook niet zo gaan zwellen.
Waarschuw beheerder
Ah nee joh, het valt reuze mee

Waarschuw beheerder
Bij mijn operatie (snijden dus) kreeg ik een lap over mijn ogen, ik kon dus niet meekijken. Was dat bij jullie ook zo? Best akelig vond ik het in het begin

Kan er net onderdoor kijken ;) Vind zelf wel fijn om te zien waar ze allemaal mee bezig zijn.
Was altijd bang dat de verdoving niet zou werken :/
Waarschuw beheerder
Kan er net onderdoor kijken

Haha, dat klopt. Ik kon er ook onderdoor kijken.Maar je kunt erg weinig zien. Je ziet alleen je neus en dat licht. Hehe ;p
Waarschuw beheerder
Leuk ik hoor net duz dat de onderste 2 en de rechter boven worden opgesneden en linkboven getrokken...

Duz alle 4 :(
Waarschuw beheerder
ik heb me normale kiezen toender tijd laten trekken boven en onder allebei omdat ik anders geen ruimte had voor me verstandskiezen maar na 5 verdovingen voelde ik het nog omdat er bij mij weerhaakjes aan kiezen en tanden zitten maar binenn kort moet ik misschien weer getrokken worden en dan wil ik gewoon naar het ziekenhuis en gehele verdoving dan weet ik zeker dat ik niks voel
Waarschuw beheerder
aaah!!
ik moet 24 mei 2 verstandskieze late trekke int ziekehuis!!!
niet leuk, lijkt me pijnlijk te hore aan de verhale die ze vertelle tege me!!!
Waarschuw beheerder
Wat maken jullie je druk.... tis een ingreep van niks
Waarschuw beheerder
Ook voor 4 Verstandskiezen.. 3 gesneden?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb alleen boven laten trekken. Viel wel mee allemaa. Rechts onder is door en links moet nog komen. Ze laten het zitten er zit genoeg ruimte!.

Waarschuw beheerder
bij mij zijn ze ook alle 4 weg, maar dat is in 2 keer gedaan...

na het trekken zelf, was ik nog verdoofd, en had nog nergens last van.. maar toen die verdoving eenmaal was uitgewerkt, piepte ik wel ff anders...
de ene kies was eruit getrokken, en de andere eerst geboord en daarna weggehaald.. dat was hier in ons geweldige ziekenhuis... eten ging moeilijk enzo...

normaal gesproken, moet het binnen 2 weken geheeld zijn e.d... maar bij mij was het na 8 weken nog niet goed.. mijn wang was dik en blauw, en er kwam een geur uit me bek zetten, alsof er een heel mussen kerkhof in lag...

het probleem was, dat nadat de chirurg had geboord en de restjes had weggehaald, is hij vergeten om 1 stuk kies uit mijn tandvlees te halen... dat was dus lekker gaan rotten en stinken... na een week of 8, kon ik dat stukje kies er zelf met mijn tong uithalen, en toen was het ook helemaal over...

toen ze de andere kant hadden gedaan, ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan...

die dokter, stelde me ook heel goed op me gemak enzo...

die heeft 2 keer gesneden, en ik had verder nergens last van...
Waarschuw beheerder
verstandskies uittrekken/uitsnijden, voorlopig nog geen last van :D ze zijn volop in groei alleen eentje groeit wel een beetje raar, groeit helemaal aan de zijkant van me tandvlees.

Maar maak je niet druk..uit ervaring van andere mensen weet ik dat het niet heel pijnlijk is.
Bij mij is me hele kaak verbouwd..zowel boven- als onderkaak losgehaald en daarna opnieuw vastgezet! Heb 6 weken met een mega toeter rondgelopen.

Kan er net onderdoor kijken Vind zelf wel fijn om te zien waar ze allemaal mee bezig zijn.
Was altijd bang dat de verdoving niet zou werken

Maar je kan toch niet zien wat die chirurg in je mond doet. :P
Waarschuw beheerder
Je kunt indd niet zien wat de chirurg doet 2 fast--2furius.

Maar Ik ben sinds vanmiddag van het vervelende gevoel in mijn mond af. Ik voel zo goed als nix meer. Ga zo ff naar de shop, om het nog ff xtra te verdoven. En dan morgen :d
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties en steun in deze moeilijke tijd ;p, en laat maar weten hoe jullie ingreep is gegaan. Uiteraard mogen jullie hier gewoon veel meer reacties neer zetten!!!
Waarschuw beheerder
Ik heb een tijdje geleden ook twee moeten trekken, gewoon bij de tandarts. Ik wist niet eens dat ik ze had:frusty: en had nergens last van, maar hij zei dat het beter was om ze eruit te halen, want het zou kunnen dat het in de toekomst gaatjes zouden worden om dat ik er niet goed bijkwam met poetsen.
Ik heb totaal geen last van gehad, en ik dacht dat ik vette pijn zou hebben als de verdoving zou uitwerken, maar gelukkig voelde ik helemaal niks:D
Waarschuw beheerder
Damasta al na 3 dagen :|

Dat klinkt beter :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 43489, 59272, 35235}
Waarschuw beheerder
:S laat binnenkort 2 verstandskiezen trekken :S

Waarschuw beheerder
pff, de mijne zaten te diep naar achter

moest de kaakchirurg een uurtje klussen

nog twee weken hechtingen in me bekkie gehad

maar nu gaat alles weer top (y) ;P
Waarschuw beheerder
ik ben ze alle 4 al kwijt gelukkig...
de 2e keer heb ik er het meest last van gehad.ik had brufen bruis(wat je daar meekrijgt) en paracetamol erbij en de pijn bleef maar erger worden. ik heb toen een lichte dosis morfine gehad om te kunnen slapen(dat had ik al een week niet gedaan zon pijn had ik) dat heb ik 4 dagen gehad en daarna werd het gelukkig beter!!!voor de mensen die nog moeten zou ik aanraden om de 1e dag niet te roken dat helpt echt!!! ik ben een echte "kettingroker" en na die 2e behandeling heb ik bij de volgende behandelingen de 1e dag niet meer gerookt en het hielp echt de pijn was echt minder!!!
suc6 allemaal

Waarschuw beheerder
Ik ben gister voor der laatste keer geweest en dit was meteen de pijnlijkste. De ingreep is zo gepiept. Ze staan een beetje te kletsen boven je hoofd en ondertussen wrikken ze de boel los. Ik werd net als de vorge keer helemaal eng van die verdoving. Je gaat er van trillen. Ik heb het nagevraagd en er zit Adreline in waar je zo van kan gaan trillen.
Nu de volgende morgen voel ik me nog brak. Ik ben zwaar verkouden sinds eergister maar ik moest en zou die behandeling doorzetten anders moet je weer twee maanden wachten. Ik ben flink koortsig en ik mag nu weer mijn tanden poetsen na 24 uur. Ik krijg mn bek geeneens open! Tis ook helemaal stijf..
Ik slik 2 Saridon en dat werkt ook goed. Die bruistablet van het ziekenhuis helpt voor geen meter!

Waarschuw beheerder
Maar je kan toch niet zien wat die chirurg in je mond doet

Nee, maar je kan wél zien wat er allemaal ingaat 8)

Waarschuw beheerder
Bij mij zijn er 2 weken geleden 2 uitgesneden door de kaakchirurg.. De verdovingen zijn niet echt prettig, maar van de behandeling zelf voel je niets.. behalve wat getrek en geduw.. En het hoort vreemd als ze aan het hechten zijn. Ik heb er de eerste paar dagen met eten wat last mee gehad. Maar al met al vond ik het 100 % meevallen :D
Volgende week donderdag de andere 2, ik zie er niet tegenop.

Je hoort vaak van die enge verhalen van mensen die het al gehad hebben, maar dat is in de meeste gevallen alleen maar om indruk te maken en anderen bang te praten, want ik vond het best meevallen

Ze kunnen beter snijden dan trekken;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ze hebben pas geleden bij mij rechts boven getrokken niks van gemerkt na tijd ook geen last van gehat

heb alleen nu last van lings onder die door komt dus zou lings boven er ook wel zo uit moeten kan die beterdoor komen daarom moest die andere ook uit

zo lekker boeient he

Waarschuw beheerder
Toen ik een tijdje terug bij de tandarts foto's liet maken. Stonden duidelijk zwaar ontspoorde verstandskiezen op die foto te zien en dat betekend dat ze waarschijnlijk weggesneden moeten worden als ik er last van krijg :( Beetje jammer

Waarschuw beheerder
2x kaakontsteking gehad, tandarts wilde kies trekken, krijgt ie die wortel er niet uit! :s zat ergens vast in me kaak ofzo.....afgelopen maandag eruit gesneden door de kaakchirurg, dacht valt wel mee, dus niet!......zit nu met een dikke wang! maar verder viel het wel mee ;)

Waarschuw beheerder
:'( nou durf ik helemaal niet meeeeeeeer...... moet binnenkort... k wou die dingen helemaal niet hebben, heb ze dus toch :[

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vriend is maandag naar de tandarts geweest en hij moet er 4 laten trekken binnenkort bij de kaakchirurg :S

Waarschuw beheerder
Ik heb van de overige drie gen last gehad, maar heb sinds vorige week maandag nog steeds last. Ik heb een kaak/wangontsteking erbij gekregen en sindsdien eet ik hele strips pijnstillers weg.
Een tip: paracetamol 500mg plus een ibroprufen 400 en spoelen met waterstofperoxide...

Ik heb ook een kuurtje gehad van de kaakchirurg.

Waarschuw beheerder
ik moest ook naar de kaakchirurg, zat volop te trillen in die stoel, en toen ik die klem en dat mes onder dat groene doekje door zag begon ik helemaal te trillen.
ohja bij mij hadden ze de verdoving ook nog eens ni goed gedaan, want ik voelde dat ze het gingen hechten en dat was ni zo' n fijn gevoel :s

maarja geen last meer gehad daarna, jah door die verdoving niet doorhebben dat je niet kan drinke en het tog doet, waardoor alles erlangs loopt :P

Waarschuw beheerder
Ze zijn bij mij al bijna een jaar aan het doorkomen en volgens mij hoeft er nix getrokken te worden maar ik ben toch wel bang

Waarschuw beheerder
ohja bij mij hadden ze de verdoving ook nog eens ni goed gedaan, want ik voelde dat ze het gingen hechten en dat was ni zo' n fijn gevoel

Voelde je van het trekken of snijden niets? :/

Waarschuw beheerder
gewoon niet naar de tandarts gaan en ff weekje pijnstillers slikken, deed ik ook...en na dat weekje had ik er geen last meer van, is gewoon teken dat ze door komen ofzo...

Waarschuw beheerder
Ik had er ook geen last van, maar ze moesten eruit omdat anders mn tanden gaan scheef staan en omdat je op je tong gaat bijten achterin.

Dat trillen komt door de adreline die in de verdoving zit. Ik had er ook last van terwijl ik niet zenuwachtig was...

Waarschuw beheerder
ik voelde dat draad door me vel gaan, is egt een raar gevoel :s maar deed niet egt pijn, ja heel ff. daarna hadden ze door dat de verdoving niet goed was. kreeg ik nog zo'n kutprik :s
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
Waarschuw beheerder
k moet over 3weken dervoor allemaal deruit :(

Waarschuw beheerder
Had je dat niet eerder gemerkt dan? Als ze gaan hechten heb je het al het erge al achter de rug :/

Waarschuw beheerder
Een half uur geleden zijn mijn andere 2 verstandskiezen eruit gesneden.. Ik hoop dat het wat mee gaat vallen.. De andere 2 wondjes van de vorige keer zijn gelukkig goed genezen : Volgens mij moet ik maar even een potje olvarit halen voor het avondeten.. ;) en nu op bed .. :S
Waarschuw beheerder
net zijn die van mij deruit :(
geen problemen met die spuit enz alleen blijft bloeien :(

Hoe krijg juh dat gaasjuh goed, als de verdoving nog volop bezig is?

Waarschuw beheerder
sterkte, ik heb het nu al 3 keer gehad, 1 keer getrokken en 2 keer gesneden, snijden sucks ! wat een klote gedoe
Waarschuw beheerder
bij zijn de boven beide getrokken, maar het was minder erg dan ik dacht. mijn tandarts heeft het gelukkig gedaan. Alleen bij de 1e had ik een beetje een dikke wang, maar geen pijn :no:!
Waarschuw beheerder
okay update de verdoving is uitgewerkt en hgeb net me eerst pijnstiller gebruikt!

Pijn begint te beginnen bloedt nogsteeds een beetjuh
Waarschuw beheerder
ik heb 1 kies laten trekken, de andere 3 moeten nog. had er niej veel last van eigenlijk,
met er uit snijden heb ik geen ervaring schijnt wel erger te zijn :s

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vriend moet er morgen 2 laten trekken,hij vraagt zich af of hij die dag erna gewoon kan werken (hij is timmerman) wat denken jullie ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat kan wel...trekken is niet zo erg.. snijden is erger

Waarschuw beheerder
donateur
nou ja misschien is het wel snijden...ze moeten er in ieder geval uit..

Waarschuw beheerder
donateur
Vanochtend zijn mijn laatste 2 verstandskiezen eruit gesneden.... Ik kreeg 5 spuiten met verdoving, de kaakchirurg haalde ze eruit en toen kreeg ik er 4 hechtingen in...!!!!

Toen ik thuis kwam deed ik meteen een ijszak op me wang... Toen deed het nog niet zo erg veel pijn, maar toen de verdoving uit gewerkt was wél....!!! Er kwam ook nog steeds erg veel bloed uit.. :bah: En nu doet het ook nog steeds heel erg pijn..:cry: En het bloeden is nu gelukkig wel gestopt...
Waarschuw beheerder
Bij mij was t n ramp! :(

Onder waren ze aan beide kanten al door aan t komen, boven niet maar die moesten er volgens de tandarts ook uit..
eerste keer linksonder en boven , naar de kaakchirurg.Eruit laten snijden!
M'n wang was na de "operatie" al meteen dik!
Thuis meteen ijs op gedaan, werd alleen maar dikker,en m'n kaak zat vast! Veel van dat drink-ontbijt gedronken!:) anderhalve week...

Maar de 2e keer, toen gingen ze er dus recht's uit!
WEER 'n superdikke wang! En drinkontbijt had ik de vorige keer van Coolbest, die hadden ze niet meer dus toen van Hero, maar daar zaten Graanvezels in! Die gingen dus de wond in:ONTSTEKEN! AUW!

Verder is alles wel goed gekomen, maar ik ben blij dat ik ervan af ben..!
Waarschuw beheerder
Tis na een avond nog steeds pijnloos :D

Valt echt zwaar meej en ja juh kan de volgende dag gewoon werken ik had alleen geen zin ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou, ik ben blij dat ik vandaag een snipperdag heb genomen... Want de pijn is vandaag ook best wel erg :cry: Heb ook de hele nacht bloed lopen kwijlen...:(
Waarschuw beheerder
weet je waar het verschil inzit?
sommige mensen moeten ze eruit laten snijden, en anderen kunnen ze gewoon laten trekken.

van trekken heb je minder lang last dan van snijden.

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vriend is geweest...
Ze hebben er 2 gedaan en over 6 weken moeten de andere 2.
Ze konden gewoon getrokken worden,tijdens de behandeling had hij geen pijn en pas na een paar uur toen de verdoving uitgewerkt was een klein beetje,maar toen heeft hij paracetamol op dus het viel reuze mee...

Ook gewoon een prakje op enzo. (Y)

Waarschuw beheerder
van trekken heb je minder lang last dan van snijden

dat geldt niet alleen voor kiezen, bij mn piemel precies t zelfde :d :d
Waarschuw beheerder
Nog steeds geen pijn gevoelt! Zit deze dag al nonstop ZONDER pijnstillers :D Vandaag voor het eerst vast voedsel gegeten en cola weer gedronken :D
Waarschuw beheerder
die van mij begint net doortekomen :s

en ik heb toch al een paar horror verhalen gehoort....

Waarschuw beheerder
he klos...jij ook hier!?;)

ik moe er dinsdag aan geloven, niet echt zin in:no:
Waarschuw beheerder
kijk es aan(y)

ook nog wakker??

Waarschuw beheerder
ja, kan nie slapen want ik moe dinsdag naar de kaakchirurg:O:O

;)
Waarschuw beheerder
ja echt?? Wordt tie gelijk getrokken, of wordt het alleen een foto-sessie??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee, hij pakt gelijk zijn hamer en beitel, helaas...ach, misschien ga ik dan wat vlotter praten zonder dat overtollige gesteente...

Waarschuw beheerder
Ik had nog nooit wat gehad met mijn gebit. Toen moesten ineens mijn verstandskiezen eruit. Bij de kaakchirurg, dus. Het was werkelijk verschrikkelijk. De operatie op zich niet, maar ik heb zoveel geleden de dagen daarna :s.

Maar dat verschilt dus van persoon tot persoon he. Ik ben drie dagen ziek ervan geweest, terwijl andere mensen in mijn omgeving dezelfde avond al weer gingen sporten enzo.

Waarschuw beheerder
had je dat nie een wekie later kunne melde ;)

Waarschuw beheerder
Wat ik al zeg: Het verschilt van mens tot mens. Voor hetzelfde geld eet jij 's avonds al weer een normale maaltijd :jaja:.
Waarschuw beheerder
wij kunnen ook een leuk verhaal.

na een bezoekje aan de kaak chirurg terug komen met een halve kies en een gebroken kaak :|

Waarschuw beheerder
Wat ik al zeg: Het verschilt van mens tot mens. Voor hetzelfde geld eet jij 's avonds al weer een normale maaltijd .

bedoelde het ook nie serieus lieverd, vandaar de ;)

jaja klos, zo kUn die wel weer...

enne...normale maaltijd??? dat ken ik nie...ik drink alleen maar bruine boterhammen uit blik, heel soms uit een flesje
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Geloof niet dat ik dat wil weten eigelijk van die halve kies en gebroken kaak. En misschien ook beter voor de mensen die nog moeten om medische blunders bij de kaakchirurg maar niet 'aan de kaak te stellen' :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik drink alleen maar bruine boterhammen uit blik, heel soms uit een flesje

:respect: 8)

Waarschuw beheerder
ach...al die verhalen, de 1 treft het, de ander niet...

Waarschuw beheerder
die van mij komen nu zo langzamerhand door en dat voelt nie echt prettig aan moet ik zeggen
Waarschuw beheerder
hey hardcore lover.

die pijnstillers zijn ook gelijk ontstekingsremmers he? dus stop er niet te snel mee.

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vriend is geweest...
Ze hebben er 2 gedaan en over 6 weken moeten de andere 2.
Ze konden gewoon getrokken worden,tijdens de behandeling had hij geen pijn en pas na een paar uur toen de verdoving uitgewerkt was een klein beetje,maar toen heeft hij paracetamol op dus het viel reuze mee...

Ook gewoon een prakje op enzo.

het is nu een dag later,dan dat ik dit schreef en het is hem 100% meegevallen,echt pijn heeft hij niet gehad,gewoon gegeten,gewoon geslapen..niks aan het handje dus (Y)
Hij was ook een beetje bang door die horror verhalen erover maar het viel dus reuze mee.
Ze gingen er bij hem ook heel makkelijk uit,vandaar dat het meeviel,als ze er moeilijker uitgaan en/of als er gesneden moet worden,dan is het wel wat pijnlijker.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat trillen komt door de adreline die in de verdoving zit.

Adrenaline in verdovingsmiddelen?? Dat lijkt me stug... tis de bedoeling dat je er rustig van wordt immers...
Waarschuw beheerder
hey hardcore lover.

die pijnstillers zijn ook gelijk ontstekingsremmers he? dus stop er niet te snel mee.

Ben er nu al een tidjuh meej gestopt en nog steeds Godverdomme geen pijn :S Egt vaag na al die grote verhalen erover zou juh moeten denken dat juh dood gaat... :S

Klopt geen reet van :)
Juh hoeft er niet wakker voor te liggen alleen de verdovingsprik is klote..

Waarschuw beheerder
wanneer de verdoving uitgewerkt is,dan doet t echt heel zeer

niet zo prettige ervaring dus

Waarschuw beheerder
nou mijnes kome nu door :( echt pijn kan niet meer kauwe :(

maar ga ze er echt niet uit late trekken

dat durf ik niet haha

Waarschuw beheerder
nou, ik moest van de week...was echt nix aan:O
tis alleen nog een beetje stijf, me kaak dan;P
Waarschuw beheerder
Gabytjuh het wordt enkel erger de pijn als juh wacht!

Tis in 5 minuten totaal gedaan! En ik heb er geen pijn bij gevoeld (tijdens en NA de operatie)

Ik ga nu niet meer zo mietig in de stoel zitten :bloos:

Waarschuw beheerder
idd!!!!
anders moe je gewoon zegge dat je extra goed verdoofd wil worden, bij mij prikte die er 6 in, dat moet wel genoeg zijn om nix te voelen hoor;) Dan is het in een wip gebeurd:O
Waarschuw beheerder
Als je verstandskiezen doorkomen doet altijd zeer.. je hebt er ineens 1 of 2 kiezen bij en daardoor kauw je elke keer op je wangen. dus bij de groeipijn heb je pijn aan je wangen. LEKKER... NOT!

Ik heb er 2 laten trekken al. Binnen een poep en een scheet gedaan. Prikken vond ik best meevallen en trekken voelde ik nix van. Als je verdoving uitwerkt is het een zeurderig gevoel maar niet pijnlijk. (Wel als je iets eet en het komt er in of tegen aan) Het enige nadeel vond ik dat ik er koorts van kreeg (IN HET WEEKEND!!!!) Dat was minder.

Heb er nog 2.. en die moeten volgens de TA er uit.. Maar ik wil nog niet... Afblijven!!!

Waarschuw beheerder
Heb ze alle 4 tegenlijk getrokken gekregen(met een volnarcose)...en bij mij was daarna de ergste pijn die ik ooit heb gehad:S en ik heb normaal niet snel pijn...
En 1 week moest ik supersterke pijnstillers pakken...die hielpen wel goed:P
Waarschuw beheerder
Ik moet maandag een afspraak maken met de kaakchirurg die gaat m dr ff uitsnijden!! :S
Waarschuw beheerder
Mijn Linkerkant is nu helemaal leeg er zijn er 2 uitgesneden en weer nagenoeg geen last van alleen een beetjuh dikke wang maarja ik hield het ijs er niet megalang op... :(
Waarschuw beheerder
donateur
links eerst.. voelde niks de prik ook niet.. pijn was vrij snel weg nadat de verdoving over was.

paar weken daarna rechts :S de prik deed zeer. ik voelde alles.. en heb er erg veel last van gehad.. :(

heb k m laten weten ook :[
whehe volgens mij was de wachtkamer toen iets leger geworden :devil:

Waarschuw beheerder
dammm ik ben zo bang voor de prik. Hoe kan dat de ene er niks van voelt en de ander de prik gemeen vind????
Waarschuw beheerder
donateur
leg er meer aan, hoe en waar die tanden trekker prikt. en of je veel of weinig heb gegeten enz..

die prik is t minst erg trouwens :/
hoe sterk die verdoving ook is. t kraken hoor je altijd :S [img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwDhAhgdUThpxA5I9Fiv3qAIR62HXJSuOL2zI6dZnftWoFE8RwQozsC3NxbDvMQp40Eq*c4FnW1!v85kReVgBz8OELvufplQTgo8lmYCEo935brO39taG!kPgte*cztg/puke_X.gif?dc=4675483899884195781[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tsja, ik was doodsbang toen ik ging zitten, maar het viel heel erg mee. Verdoving merkte ik niets van en heb ook helemaal geen napijn gehad toen de verdoving uit gewerkt was. Als ze niet scheef groeien gaat het meestal goed!
Waarschuw beheerder
Ik was 17 toen zijn al mijn verstandskiezen getrokken. Dit moest gebeuren omdat ze overdwars lagen. Ik had ze dus nog niet, maar ze zijn er uitgebeiteld. Het idee is eng op zo'n operatiekamer, maar verder stelt het niet veel voor. Je krijgt een paar prikken waar je een klein beetje iets van voelt, maar voor de rest is het prima gegaan. Daarna ook haast geen last gehad. Het voelt wat stijf aan en eten moet je uit de gaten vissen met een tandenstoker ;-)

Het is per persoon verschillend. Mijn zus was daarna bijvoorbeeld net een hamster. Echt beide keren had ze een bult met erg veel pus erin :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ze zijn net alle vier doorgekomen bij mij, pijn dat ik er aan heb gehad :(

Waarschuw beheerder
Alleen de prik is errug...

:( nee damm...

bij mijn broertje hadden ze de huid verdoofd met zalf, vervolgens de spuit erin zodat je die niet voelde. Maar daar lees ik niks van hier.
Waarschuw beheerder
donateur
Vond het vreselijk! vooral de prik deed erg pijn! en de kies trekken was ook nog een behoorlijk vervelend gevoel:(
Waarschuw beheerder
Geen verstand dus geen kies! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Kheb een verwijsbrief liggen voor de kaakchirurg... voor 2 verstandskiezen.

Maar ik durf niet... :(