Partyflock

Forumonderwerp · 676469
639x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik en me vriend willen deze zomer graag naar Egypte. We hebben al hier en daar gehoord dat we in Sharm el Sheikh moeten wezen.Is dit waar? Wie kan ons tips geven? is Egypte niet te warm in Julie en welke accommodatie raden jullie ons aan? bedankt alvast voor jullie reacties!
Waarschuw beheerder
donateur
Dat ligt aan je huid ja, datzelfde overkomt je in Nederland dus ook, snel verbranden.
Maar ik had het over de hitte... dat staat los van je huidtype lijkt mij.
En als ik wil gapen dan doe ik dat ja

Diarree heb ik ook gehad, zoals ik al zei: komt door de bereiding van het eten aldaar, ze werken veel met olie en dat zijn wij Nederlanders niet gewend. Ook komt het door het klimaatverschil in Nederland, je moet dan ook de eerste dagen goed acclimatiseren (vreemd woord, vast een typfout)

En geen water uit de kraan drinken, maar uit flessen

Enne... zelfs in de schaduw kun je verbranden
Waarschuw beheerder
donateur
Van mij mag je gapen hoor bloemetje. Komt alleen beetje vervelend over alsof mensen zeuren als ze over de zon en hitte beginnen.

En qua zonnen en warmte reageert iedereen anders, vandaar. Geen bullshit hoor.
Waarschuw beheerder
donateur
Vijandig toontje!
Waarschuw beheerder
donateur
Zo bedoel ik het niet hoor! Altijd een nadeel van internet. Net als dat gapen misschien bij mij verkeerd overkomt.

:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Dat was dan ook meer in de algemene zin bedoeld, en niet persoonlijk voor jou alleen ;)
Waarschuw beheerder
verbranden doe ik niet zo heel snel dus dat komt wel goed dan :)
Waarschuw beheerder
Ik ook niet! Ik kan goed tegen de warmte...

en de olie ben ik al gewend. dat is vaak zo in warmere landen. dat ze het met olie bakken en niet met boter enzo. Ik heb er nog nooit last van, maar ik heb er wel pillen voor (voor de zekerheid dan)

Maargoed, ik vertrouw bloemetje gewoon en ga lekker eind july naar Egypte! Ik kan alleen niet meer wachten!
Waarschuw beheerder
ja dat van die olie is indd zo.. maar ik heb daar nooit zo snel last van :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hier is het benauwd en daar is het droog,dus veel aangenamer dan in dit kikkerlandje..
Waarschuw beheerder
Ik ga misschien ook naar egypte :bounce:

ook voor het eerst :D
Waarschuw beheerder
oh, nog even een kleine tip, maar niet onbelangrijk:

Probeer er bij het maken van jullie boeking voor te zorgen dat de een kamer/appartement hebt dicht bij het strand! Sommige resorts zijn zo groot (hilton/marriott bijvoorbeeld) dat ze een dependance hebben aan de overkant van de weg, dus niet aan de kant van de boulevard en het strand! Dan moet je namelijk een eind lopen voor je op het strand bent en met warm weer is dat niet zo fijn.

Ik weet dat het moeilijk is om een dergelijke voorkeur op te geven of te laten bevestiging bij een last-minute, maar ik zou het zeker even proberen! Kom je aan in het hotel en je hebt toch een kamer waarbij je aan de andere kant zit, zou ik proberen om deze bij de receptie om te ruilen..

Nee heb je, ja kun je krijgen, toch? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn moeder is er nu, en in Luxor was het gisteren 46 graden! Ze heeft niet een dag echt in de zon gezeten..
Maar wel genieten, oeff... :kwijl:
Waarschuw beheerder
is ze een cruise aan het maken?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nee, ze zit in hurgrada en we zijn samen in Sharm geweet in December. Een cruise lijkt me echt mooi!
Waarschuw beheerder
huh... maar waarom heeft ze nog niet in de zon gezeten dan? :/
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat het al gezegd is, maar de zomer is echt totaal de verkeerde tijd om naar egypte te gaan.

Zit je daar 1,5 week lang op het strand omdat het te warm is om iets anders te gaan doen.

Beetje zonde van je geld, kan je beter gewoon op vakantie gaan, en in feb/maart naar egypte gaan en vette dingen kijken
Waarschuw beheerder
hmm ik begin toch wel zin te krijgen in een weekje zon b) Misschien dat ik iemand zo gek kan krijgen in oktober een weekje te gaan 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
huh... maar waarom heeft ze nog niet in de zon gezeten dan?

Omdat ze het te warm vond denk ik.. weet ik niet precies, ze komt morgen thuis.
Waarschuw beheerder
En, wat vind ze leuker? Sharm of Hurgada? :P
Waarschuw beheerder
donateur
Bloemetje is lief 6 mei 2004 10:03

donateur! En je moet vaccinaties hebben voor hepatitus A en DTP.
Dat er dan mensen zijn hier die zeggen dat dat niet hoeft... niet naar luisteren, neem ze maar wel gewoon

Ziek terugkomen lijkt me namelijk ook niet wat

Ziek terugkomen doe je toch wel, want volgens mij komt ongeveer 50% met diarree terug
Waarschuw beheerder
donateur
tot nu toe sharm, dat is mooier.
Meer vissen en vriendelijkere mensen. Maar te ver weg van luxor en cairo :( Dus het heeft beide voordelen.. o ja in Hurgrada stond meer wind... dat is natuurlijk niet verkeerd in die hitte.

ja ziek worden veel mensen idd.. maar ach, das te overzien.
Waarschuw beheerder
tsja ik weet niet, ben toen ik wat jonger was met mijn ouders naar hurgada geweest, daarna alleen nog maar naar Sharm. Wat ik me er van kon herinneren is dat ik hurgada saaier vond, maar dat kan ook komen omdat ik nog best jong was toen.

In combinatie met cairo/luxor e.d. is hurgada wel beter ja..
Waarschuw beheerder
donateur
Bloemetje is lief 11 mei 2004 10:32
Diarree heb ik ook gehad, zoals ik al zei: komt door de bereiding van het eten aldaar, ze werken veel met olie en dat zijn wij Nederlanders niet gewend. Ook komt het door het klimaatverschil in Nederland, je moet dan ook de eerste dagen goed acclimatiseren (vreemd woord, vast een typfout)

Heeft volgens mij mee te maken met de hygiene, want ik eet in NL ook altijd alles met olie, en helemaal niks met boter.
Waarschuw beheerder
donateur
De hygiene in de hotels is wel ok hoor, zo niet, dan weten ze zeker dat er nooit meer een toerist komt, en ze leven daar van het toerisme.
Ik had diarree van die pannenkoekjes die je smorgens bij je ontbijt kon krijgen.

Druipten van de olie, en daar ben ik ziek van geworden. At ik ze niet dan was het zo weer over. At ik ze na het een beetje ziek zijn weer, dan moest ik weer sprinten naar de wc :P
Waarschuw beheerder
donateur
En de warmte... kan ook parten spelen
Waarschuw beheerder
Ben zelf in Hurghada geweest en in Sharm. Persoonlijk vond ik Sharm véééél leuker. Leuke boulevard met terrasjes enzo:) Heerlijk eten vooral vis! Temperatuur valt hardstikke mee, het is wel warm maar omdat je aan het strand zit en er wind is lijkt het net alsof je met 30 graden in NL zit :yes:
Waarschuw beheerder
Nootje, welke hilton is dat dan??? ik wil nl ook boeken maar wel bij een hilton hotel, graag meer informatie :D
Waarschuw beheerder
Maybe deze?

http://www.accommodation-source.com/hotels/HRG_hurghada/hilton_hurghada_resort.html ;)
Waarschuw beheerder
ja maar er zijn een paar, ik heb er eentje uitgekozen die wil ik graag gaan boeken, maar als het echt een pokken end lopen is daar zit ik ook niet echt op te wachten
Waarschuw beheerder
donateur
Nee die is het niet...

Hilton Long Beach Hurghada