Partyflock
 
Forumonderwerp · 675476
Er zijn foto's naar buiten gebracht waarop te zien is dat Amerikaanse militairen allerlei zieke dingen doen met Irakeze gevangenen:

http://www.livejournal.com/users/throwingstardna/513278.html

Amongst the photographs were pictures of prisoners with wires attached to their genitals, prisoners stacked in a pyramid, prisoners forced to simulate oral sex on others, and prisoners who appear to have been beaten to death.


Zieke kut Amerikanen :kots:
laatste aanpassing
man jah das echt gruwelijk zeg.....wat zal die gast gedacht hebben....man....
 
ik vind dit egt zow ziek he !!!! :(
wrom doen mensen zulke gruwlijke dingen !!! :(
tis egt heel vernederend en niej alleen voor de irakezen maar ook voor Amerika :(
 
het is nep stond in de krant vannochtend?!
Je moet niet alles geloven wat er in de krant staat, staan wel vaker dingen in die niet kloppen ;)
het is nep stond in de krant vannochtend?!


de foto's van Engeland blijken nep te zijn, maar niet die van Amerika :/
 
Er wordt zelfs nu gespeculeerd op basis van een aantal mogelijke bewijzen dat Rumsfeld zelf opdracht gaf tot de martelingen.
Het zou systematisch gebeurd zijn i.v.m. een nieuw ondervragingsprogramma van het Pentagon.
Verschillende methoden in dit programma zijn nu al verboden omdat ze te onmenselijk zijn.


Eigelijk zijn ze allemaal even erg, in moslimlanden is het algemeen bekend dat er soms op afschuwelijke wijze gehandeld wordt.
Amerika doet het echter allemaal in het geheim.
Wat is erger ?? je ware 'gezicht' laten zien of het verbergen ??
Wat is erger ?? je ware 'gezicht' laten zien of het verbergen ??


allebij als tie ze kop laat zien dan schrik ik en als die dat niet doet dan is tie een mietje
 
De VS stelt zich schijnheilig op, daar heb ik persoonlijk een grotere hekel aan.
Eigelijk zijn ze allemaal even erg, in moslimlanden is het algemeen bekend dat er soms op afschuwelijke wijze gehandeld wordt.
Amerika doet het echter allemaal in het geheim.
Wat is erger ?? je ware 'gezicht' laten zien of het verbergen ??



Laat ik als eerste zeggen dat het verschrikkelijk is wat de amerikanen hebben gedaan.Niet goed te praten.Maar als ik dus goed lees dan heb jij meer respect voor de irakezen die onschuldige burgers doden en verbranden en die RESPECTLOOS over straat slepen.Ik persoonlijk vind dat veel schokkender dan de amerikanen doen.Kijk het is verschrikkelijk wat de amerikanen doen,maar ik vind niet dat je het moet vergelijken met wat de irakezen doen.Want die hebben naar mijn mening helemaal lak aan de regels waar je aan moet houden in de oorlog.Verder vind ik het iid jammer dat de gewone soldaten worden aangepakt,want ik geloof ook dat het van hoger hand komt.Maar ja,de hoge pieten in in de politiek en in de legertop zullen elkaar wel de hand boven het hoofd houden.
 
boeien >>> helemaal waar, ik heb meer respect voor iemand die gewoonweg regels breekt dan iemand die ze breekt maar dat op sluwe wijze ergends achteraf doet.
 
Laat ik als eerste zeggen dat het verschrikkelijk is wat de amerikanen hebben gedaan.Niet goed te praten.Maar als ik dus goed lees dan heb jij meer respect voor de irakezen die onschuldige burgers doden en verbranden en die RESPECTLOOS over straat slepen.Ik persoonlijk vind dat veel schokkender dan de amerikanen doen.Kijk het is verschrikkelijk wat de amerikanen doen,maar ik vind niet dat je het moet vergelijken met wat de irakezen doen

Bijna heb je gelijk Boeien, MAAR :
- De VS beweert beter te zijn, de irakezen niet (hypocriet zijn is erg slecht in de politiek)
- De VS is een officieel leger en politiek verantwoordelijk, dat zijn burgers en terroristen niet.

Het gaat niet om WAT ze doen, het gaat om WAT ze zeggen te doen.
 
Minister van Defensie Donald Rumsfeld heeft gisteren maatregelen aangekondigd om dit soort toestanden in het vervolg te kunnen voorkómen.

Wat voor maatregelen? Nou, het verbieden van ...CAMERA'S :O :/

Mobile phones fitted with digital cameras have been banned in US army installations in Iraq on orders from Defence Secretary Donald Rumsfeld, Britain's The Business newspaper reported yeterday.

Quoting a Pentagon source, the paper said the US Defence Department believes that some of the damning photos of US soldiers abusing Iraqis at Abu Ghraib prison near Baghdad were taken with camera phones.

"Digital cameras, camcorders and cellphones with cameras have been prohibited in military compounds in Iraq," it said, adding that a "total ban throughout the US military" is in the works.

http://www.smh.com.au/articles/2004/05/23/1085250873479.html
laatste aanpassing
 
Verder zijn de VS en Groot-Brittannië bezig met een resolutie voor de VN die het onmogelijk zou moeten maken om hun soldaten elders dan in hun eigen land te vervolgen voor het mishandelen van Iraakse gevangenen... :S

Coalition troops may get Iraq immunity

LONDON (Reuters) - U.S. and British troops, under scrutiny over the treatment of Iraqi prisoners, will retain immunity from prosecution after the handover of power in the country, newspapers have reported.

The troops will remain subject to the domestic law of their own countries under terms of the handover of sovereignty to Iraqis set for June 30, the papers said on Sunday.

http://uk.news.yahoo.com/040523/325/eua4b.html

Ach, sinds de "the Hague invasion act" van Bush was het tóch al niet echt meer mogelijk om Amerikaanse soldaten te vervolgen... ik vraag me af of die wet eigenlijk wel zo'n "toeval" is... :/
laatste aanpassing
 
Die onthoofding was echt TE bizar, ik werd niet alleen misselijk maar ook erg boos !!!!


Zieke mensen
 
Sjah het gaat niet meer om oorlog heb ik het idee
Het is nu alleen nog maar wraak
En daar sturen wij mensen heen van ons, gekkenwerk
Het gaat nu gewoon over en weer, wie bedenkt het ergste om de ander aan te doen

En die Amerikanen... volgens mij zijn het steeds dezelfde...
Die meid en die gozer met die snor
Die heb ik ook al op tv gezien
Dus of ze allemaal zo zijn... Weet niet of je er veel van kan zeggen...

Tis gewoon te ziek voor woorden dat mensen elkaar dit gewoon aandoen!!
laatste aanpassing
 
De Baath partij van Sadam heeft ook hele nare dingen gedaan met mensen...Maar dat vergeet iedereen omdat er geen beelden van zijn.
Tegenwoordig lijkt het wel een trend om anti-Amerika te zijn.
 
De Baath partij van Sadam heeft ook hele nare dingen gedaan met mensen...Maar dat vergeet iedereen omdat er geen beelden van zijn.

Die beweerden niet anders te zijn.

Leuk detail..veel leden van de baath partij krijgen straks ook weer de touwtjes in handen.

Tegenwoordig lijkt het wel een trend om anti-Amerika te zijn.

Nee hoor, maar ze zetten zelf al het vuil op straat vanwege de presidentsverkiezing.
De Baath partij van Sadam heeft ook hele nare dingen gedaan met mensen...Maar dat vergeet iedereen omdat er geen beelden van zijn.
Tegenwoordig lijkt het wel een trend om anti-Amerika te zijn.


De grootste haat van Irakezen tegenover Amerikanen is ontstaan doordat Amerika indirect verantwoordelijk is voor alle onrecht die Saddam Hussein (een van Amerika's kinderen) het Iraakse volke heeft aangedaan.

Dus wat Saddam zijn volk heeft aangedaan en Iran heeft aamgedaan hebben ze mooi aan Amerika te danken.
Ik denk niet dat ze blij zijn dat Amerika hun "bevrijd" heeft , denk dat ze blijer geweest zouden zijn als Amerika Saddam nooit gesteund had.

Zelfde geld voor heel Azie, Afrika en Zuid/midden Amerika.. amerikanen worden in elk niet westers land uitgekotst en terecht.

Die beweerden niet anders te zijn.

Leuk detail..veel leden van de baath partij krijgen straks ook weer de touwtjes in handen


Van dezelfde mensen als 25 jaar geleden ;)
 
Het schijnt trwns dat Boesj & Co de verkiezingen in Irak wat willen vervroegen, dus niet in januari, maar "ergens deze herfst"

Goh, wat toevallig... is dat niet nét vlak voor ....? :O
laatste aanpassing
 
ik had een site waar zo'n iraakse vrouw door die amerikanen werd verkracht... weet niet of die gefotoshopt zijn maar ik ga die url ff zoeken...
 
ik had een site waar zo'n iraakse vrouw door die amerikanen werd verkracht... weet niet of die gefotoshopt zijn maar ik ga die url ff zoeken...

Dat zijn geen amerikaanse soldaten, maar huurlingen.
 
En die was ook behoorlijk fake.
 
*wil trwns wel eens weten of Mauzz er nog steeds van overtuigd is dat die martelingenfoto's óók fake zijn* :devil:
gewoon foto's van internet afgeplukt en dan de boel censurere dat je dr niks meer van kan maken.

en dan heb je weer een nieuwe "martelings"foto

Ik weet nie of je allez moet geloven hoor
Maar ik keur t nie goed!
 
ik vraag t alleen maar omdat de Amerikaanse regering al lang al heeft toegegeven dat t meeste materiaal echt is, wat nog niet tot iedereen hier schijnt te zijn doorgedrongen... :P
jaah volges mij is het meeste wel eg :)
 
Die foto's met die verkrachting waren behoorlijk fake darkskywise.
Net zoals die foto's met die zogenaamde engelsen in die vrachtwagens.
De rest is idd echt..
We weten nu wel dat jij de VS als de 'grote satan' ziet. Al eens aan gedacht je op te geven bij Al-Qaida ofzo?

k denk niet dat ze blij zijn dat Amerika hun "bevrijd" heeft , denk dat ze blijer geweest zouden zijn als Amerika Saddam nooit gesteund had.

Ik vraag me of de meeste Irakezen dat wel weten, zeker met de VS als geïndoctrineerd vijandbeeld.
Cijfers wijzen anders uit dat 9/10 Irakezen in het begin blij was met de 'bevrijding'. nu is dat nog maar 12%...
Dus klopt je theorie al niet: De grootste haat van Irakezen tegenover Amerikanen is ontstaan doordat Amerika indirect verantwoordelijk is voor alle onrecht die Saddam Hussein (een van Amerika's kinderen) het Iraakse volke heeft aangedaan.
Jammer, kijk eens verder en doe die oogkleppen af.

Zelfde geld voor heel Azie, Afrika en Zuid/midden Amerika.. amerikanen worden in elk niet westers land uitgekotst en terecht.

Heel Azië? Heel Afrika? Amerika is de natte droom voor veel Zuid-Amerikanen...
Jij lult weer eens zwaar negatief. Ik ga niet beweren dat de VS alles goed deed of doet. Maar jij mag wel eens verder kijken dan alleen de VS. Er zijn meer landen geweest die vieze spelletjes hebben gedaan.
laatste aanpassing
 
Ik ben zeker voor amerika, wat sommige moslims doen is niet goed en zeker die binladen shit niet.
Shit.. had ik dit wel moeten zeggen of word ik ook nu doodgeschoten?
Want dat is wat er gebeurt, Heb toen op actie nieuws gezien dat moslim mensen een amerikaanse auto met amerikaanse mensen in de fik hebben gezet en vervolgens nog ook eens het lijk over straat heen te slepen.
Dan nog ook een beetje leuk trappe op het lijk hang hem lekker op sla met knuppels erop ooh ooh wat is het toch fijn.
Bijv. ik zit in het amerikaanse leger ik heet sjaak en heb een partner joopie, hij word tijdens rijden op straat doodgeschoten en in de fik gestoken etc etc.
Nou gebeurt dit alleen niet bij joop mijn maat maar ook bij mijn andere maatjes .
En ik sjaak heb de macht over al die gevangen die in de cel zitten in het amerikaanse kamp.
Krijg je dan niet het gevoel om die gevangen lekker voorschut te laten staan .

Oke, het is niet goed wat ik dan doe, maar hebben die gasten die mijn maatjes respectloos dood hebben gemaakt wel goed?
Binladen heeft zei " alle landen die mee helpen aan amerika die pakken we "
Dus binnenkort komt nederland aan de beurt.

Stel jij loopt op de straat, komt er opeens zo'n gast voor je met een touwtje en trekt boem jij bent weg.
Nu is het zo dat alleen de moslims aanslagen doen maar wat gebeurt er zometeen jaja dan gaan de andere ook aanslagen doen.

Veel mensen zeggen dat amerika " het politie agentje wilt spelen "
Laat die mensen maar dat lekker denken, maar als er iets gebeurt ofzo dan is het ooh ooh amerika help ons help ons!
Dit klinkt wel een beetje anti-moslim, maar ik pik het niet meer wat ze allemaal doen die gasten.

Volgend jaar staat er misschien een reis op mijn schema naar amerika gezellig naar de familie.
Moet ik dan het vliegtuig instappen met het gevoel .
Shit misschien zitten hier wel van die terroristen in het vliegtuig, daar zit je dan lekker high in the sky terroristen in je vliegtuig en je weet dat de laaste uurtjes bijna afgelopen zijn.

Bij hart van nederland hadden ze een soort van poll gedaan

iig waren er het meeste deel van de nederlanders bang voor een groepje moslims op straat tegen te komen.
Heb nu een leuke mobiel wat aardig wat kost, maar toch voel ik me niet veilig op straat met dat ding.
Kan elk moment worden gepakt worden met van "jochie geef jij dat ding eens hier"
Niet dat alleen moslims dit doen maar sommige nederlanders kunnen ook wat.

Nederlandse politie = gewoon dikke shit
ze durfen bijna geen flikker.
Bij het werk op me pa had iemand ingebroken en toevallig kwam een politie wagen langs en zag dat de inbreker zag dat de politie was en sloeg op de vlucht politie mannen erachter aan rennen en konden de man na enkele minuten niet meer volgen omdat ze te langzaam waren .
WTF moet hier van komen, bonnen kunnen ze wel uitschrijven maar als ze iets moeten doen ho maar.
en nog bij een soort show op v8 toen , bij de politie ofzo
Was een zwerver die zat bij de supermarkt voor een beetje irritant te doen etc. kwam politie erop af nou waarschuwing .
De man ging praten enzo en vond het niet eerlijk , hij noemde de politie agent "bloemkool , pinda" .
Toen werd die gast opgepakt door die agent,
nou hoe zielig kan je zijn om daarvoor iemand op te pakken.
 
Ik ben zeker voor amerika

Bedoel je het land, de regering Bush, of de akties van Bush?

wat sommige moslims doen is niet goed en zeker die binladen shit niet.

Wat is het verband tussen BinLaden en de oorlog in Irak volgens jou?

Heb toen op actie nieuws gezien dat moslim mensen een amerikaanse auto met amerikaanse mensen in de fik hebben gezet en vervolgens nog ook eens het lijk over straat heen te slepen.

Je bedoelt die huursoldaten die deel uitmaakten van een buitenlandse bezettingsmacht?

Nu is het zo dat alleen de moslims aanslagen doen

Dus de IRA en de ETA zijn tegenwoordig moslim geworden?

Krijg je dan niet het gevoel om die gevangen lekker voorschut te laten staan

misschien wél t GEVOEL, maar evenzo mag je t niet DOEN :/


(eigenlijk snap ik niet eens waarom ik hier nog op in ga) *zucht*
laatste aanpassing
 
Heel Azië? Heel Afrika? Amerika is de natte droom voor veel Zuid-Amerikanen...
Jij lult weer eens zwaar negatief. Ik ga niet beweren dat de VS alles goed deed of doet. Maar jij mag wel eens verder kijken dan alleen de VS. Er zijn meer landen geweest die vieze spelletjes hebben gedaan.


Maar in dit geval gaat het om Amerika en zij spannen de kroon met vieze GLOBALE spelletjes.

Iedereen weet, echt iedereen, tenzij je grijze massa onder je schedel niet funcioneert dat deze oorlog niet om Saddam ging of omdat Bush medelijden had met het Irakese volk of omdat Bush de wereld wil verbeteren of of of...

maar...

Om financiële redenen, Irak heeft bulten olie waar Amerika al jaren op loopt te geilen
en ze willen controle over het Midden-Oosten...

natuurlijk..

Vergeet ik niet dat Amerika ook wel goede dingen heeft gedaan voor de wereld en met name voor Europa, Marshall, bevrijding etc.

Maar...

We zijn er nu WEER collectief ingetrapt en inmiddels hebben de meeste mensen vrede met deze ILLEGALE oorlog..
Heel Azië? Heel Afrika? Amerika is de natte droom voor veel Zuid-Amerikanen...
Jij lult weer eens zwaar negatief. Ik ga niet beweren dat de VS alles goed deed of doet. Maar jij mag wel eens verder kijken dan alleen de VS. Er zijn meer landen geweest die vieze spelletjes hebben gedaan.


Ik denk toch echt dat JIJ je wat beter moet gaan verdiepen aangezien je de FEITEN niet eens wil geloven.

Kijk es naar de geschiedenis, Amerika is de natte droom voor Zuid Amerika??

Wat jij niet weet en heel Zuid Amerika (en de rest van de wereld) wel is dat Amerika als regering “elke” Zuid Amerikaanse dictator aan de macht heeft geholpen en elk regime in stand heeft gehouden.
Verdiep je voor de grap es in de geschiedenis van Chili, Panama, Mexico. Honduras, Equador, Nicaragua, Brazilie, Puerto Rico, Venezuela, Valkland, en noem een reden waarom Zuid Amerikanen blij zouden moeten zijn met Amerika?
Het zelfde geldt voor Azie en midden Oosten,

We weten nu wel dat jij de VS als de 'grote satan' ziet. Al eens aan gedacht je op te geven bij Al-Qaida ofzo?


Verdiep je voor de grap es, voodat je dingen gaat roepen. jij leeft in een Fantasiewereld niet ik..
Er zijn meer landen geweest die vieze spelletjes hebben gedaan


Zonder Amerika geen vieze spelletjes in Zuid Amerika.

We weten nu wel dat jij de VS als de 'grote satan' ziet. Al eens aan gedacht je op te geven bij Al-Qaida ofzo?


Zonder Amerika geen Al Queda.
Zonder Amerika geen Al Queda.

Als we zo redeneren, maak er dan maar van 'zonder de Sovjetunie geen Al-Qaida...
En waar kwamen die fundamentalitische opvattingen van daan? Niet uit de VS.;)

Kijk es naar de geschiedenis, Amerika is de natte droom voor Zuid Amerika??

Verklaar maar eens die enorme immigratiestroom als het land zo slecht zou zijn.
Ik begrijp wel dat je bedoelt dat de VS dingen heeft gedaan die wij niet vinden kunnen. Maar daar zijn ze heus niet de enige in.

Valkland

Bedoel je de Falkland eilanden, die van Groot-Britannië? Daar heeft de VS helemaal niks mee te maken...

Verdiep je voor de grap es, voodat je dingen gaat roepen. jij leeft in een Fantasiewereld niet ik..

Ahem, voor jou ja. Jij hebt tot op bepaalde hoogte wel gelijk, maar zoals ik al eerder zei is de VS niet het enige land met 'smerige spelletjes'.

Zonder Amerika geen vieze spelletjes in Zuid Amerika.

Cuba crises, dat was wel kantje-boord en het iniatief kwam niet van de VS.

Iedereen weet, echt iedereen, tenzij je grijze massa onder je schedel niet funcioneert dat deze oorlog niet om Saddam ging of omdat Bush medelijden had met het Irakese volk of omdat Bush de wereld wil verbeteren of of of...

We weten allemaal wel dat het om olie ging, dat zou (bijna) niemand ontkennen. We vinden met elkaar Bush ook een labiele gek. Maar om nou alles van de VS te veroordelen, daarom ga ik er tegen in. Kritiek is best, maar soms vind ik het te eenzijdig.;)
 
Verklaar maar eens die enorme immigratiestroom als het land zo slecht zou zijn.
Ik begrijp wel dat je bedoelt dat de VS dingen heeft gedaan die wij niet vinden kunnen. Maar daar zijn ze heus niet de enige in.

Als de CIA de binnenlandse politiek van diverse zuid-amerikaanse landen had beinvloed dan zouden er ook minder vluchtelingen komen.
Reden 2 is natuurlijk dat het gelukszoekers zijn die uit alle 3de wereld landen komen en naar het westen gaan.
 
Amnesty International: VS schuldig aan ergste aanval op mensenrechten in 50 jaar

The United States-led war on terror has produced the most sustained attack on human rights and international law in 50 years, Amnesty International said in its annual report yesterday.

White House spokesman Scott McClellan dismissed the report: "The war on terror has led to the liberation of some 50 million people in Iraq and Afghanistan, and the United States is a leader when it comes to protecting human rights, and we will continue to be."

Amnesty's annual report also cites the hundreds of foreign nationals who remain in indefinite detention, without charge or trial, in US custody at Guantánamo Bay, and details alleged unlawful killings of civilians by coalition troops in Iraq and allegations of abuse of Iraqi prisoners by US soldiers.

http://news.scotsman.com/topics.cfm?tid=1&id=601442004
 
Euh is niet echt een officele bron...En ook wel een klein beetje overdreven.
Er zijn de afgelopen jaren dictators geweest die veel ergere dingen gedaan hebben.Denk bijvoorbeeld aan de massagraven in Kroatie en de slachting tussen de Hutsi's en de Tutsi's.
 
Amnesty International... hmmmmz... toch over het algemeen vrij betrouwbaar hoor (ook als t gaat om "linkse" regeringen)
 
Ik zag niet echt een direct link naar Amnesty International staan,of het op andere "betrouwbare"site's dit nieuws staan.
 
link naar Amnesty: www.amnesty.org

:D


*heeft geen zin om de hele site van Amnesty te gaan doorspitten* :P
laatste aanpassing
 
Report 2004: War on global values -- attacks by armed groups and governments fuel mistrust, fear and division

Amerika word niet echt genoemd...
 
Wellus! :@

Launching the Amnesty International Report 2004, the organization said that violence by armed groups and increasing violations by governments* have combined to produce the most sustained attack on human rights and international humanitarian law in 50 years. (...)

The global security agenda promoted by the US Administration is bankrupt of vision and bereft of principle. Violating rights at home, turning a blind eye to abuses abroad and using pre-emptive military force where and when it chooses has damaged justice and freedom, and made the world a more dangerous place.

http://news.amnesty.org/mav/index/ENGPOL100162004


*dat kan dus niet over Saddam gaan, want die was er toen al niet meer :P
laatste aanpassing
 
increasing violations by governments...Oh ja er is ook maar één regering in de wereld,even vergeten..
Er staat dus niet dat die goverment Amerika is,en er word ook nog in meervoud geschreven.
Het kan dus net zo goed Rusland zijn.
 
Mwah, ik zou niet in een amerikaanse gevangenis willen zitten, maar nog minder in een russische of een aziatische gevangenis....