Partyflock

Forumonderwerp · 675446

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
'Fortuyn had het veel beter gedaan'

DEN HAAG - Een regering onder leiding van Pim Fortuyn had het volgens een meerderheid van de bevolking anno 2004 op alle fronten beter gedaan dan het huidige kabinet - Balkenende II.

Onder Fortuyn was het land socialer en veiliger geweest, strenger voor immigranten, was er opgetreden tegen topinkomens en had de gezondheidszorg er beter voorgestaan.

Dat blijkt uit een onderzoek dat het opiniebureau Motivaction in opdracht van deze krant heeft gehouden.

Het bureau vroeg een representatieve groep van 1430 burgers tussen de 18 en 65 jaar naar de waardering die zij twee jaar na de dood van Fortuyn (6 mei) nog steeds hebben voor deze politicus en zijn LPF. Met de gewelddadige dood van Fortuyn is in de perceptie van burgers veel verloren gegaan.

Bron gelderlander

Wie is het hier mee eens?

Waarschuw beheerder
Viptweak, als jij goed had gelezen dan had je gezien dat het op boeien zijn berichtje slaat, ik had helemaal niet gezien dat jij dat ook al had geschreven.
Maar wat jij bedoelt over normen en waarden daar geef ik je helemaal gelijk in!

Waarschuw beheerder
donateur
Onjuist..... hier moet je juist af en toe bij stil blijven staan!! Dit mag nooit meer gebeuren......................

(Y)(Y)

ik vond fortuyn 10.000x beter en volgens mij had tie het veel beter opgelost allemaal

Waarschuw beheerder
Mis Pim net zo erg, respect en niets dan lof voor zijn inzet. Die gast snapte het wel.

Waarschuw beheerder
donateur
ik vond fortuyn 10.000x beter en volgens mij had tie het veel beter opgelost allemaal

Uhm...hij heeft niets bereikt hoor, maar had wel potentie.

Waarschuw beheerder
RESPECT.........PIM rulezz

Waarschuw beheerder
Pim fortuyn was gewoon de beste! :yes: :respect:

Waarschuw beheerder
Ook al was meneer Fortuyn minister-president geworden, dan wil dat niet zeggen dat dat hem een totale vrijbrief zou geven om zijn plannen en ideëen tot uitvoer te kunnen brengen. In het amerikaans systeem, waar een president wél die macht heeft, had hij zich wellicht goed geprofileerd en ook echt wat kunnen bereiken. In ons nederlandse duale stelsel had hij (met in ogenschouw nemend een zeer zwakke achterban) weinig tot geen kans gehad alhoewel ik hem graag de kans had gegeven. :)

Waarschuw beheerder
Met of zonder pim maakt niet veel uit,
het gaat hier om de achterliggende politieke gedachte.
Als iemand anders die heeft zou uit het onderzoek hetzelfde komen

dus het krantenbericht klopt niet
Waarschuw beheerder
pim had idd goeie punte
en hij zij wat veel nederlanders dachten
als hij had geleeft was ie ook wel president geweest denk ik jah
maar jah hij wou ook de dienstplicht weer invoeren en daar had ik nie zo zin in :P

Waarschuw beheerder
Thundertoob Hc-WauskuH 3 mei 2004 18:25
pim had idd goeie punte
en hij zij wat veel nederlanders dachten
als hij had geleeft was ie ook wel president geweest denk ik jah
maar jah hij wou ook de dienstplicht weer invoeren en daar had ik nie zo zin in

1. Pim's ideeen waren goed ja. Zoals verbetering in het onderwijs :yes:
2. We hebben hier geen president, maar een premier.
3. Door dienst krijgt de jeugd wel weer een beetje normen en waarden bijgeleerd. :yes:

Waarschuw beheerder
maar jah hij wou ook de dienstplicht weer invoeren en daar had ik nie zo zin in

Deze zin beschrijft wel zo'n beetje waar we aan kapot gaan; no backbone. :X

Daar had zelfs een Fortuyn niets aan kunnen doen; het moet eerst uit de mensen zelf komen en dat zit er met de huidige nederlander gewoon niet in. Face it, we're the losers!
Waarschuw beheerder
3. Door dienst krijgt de jeugd wel weer een beetje normen en waarden bijgeleerd. :jaja:

das waar maar en ook wel nodig
maar als ik zelf mag kiezen of ik t leger in wil zou ik toch wel wa fijner vinden :P ik bedoel t leger lijkt me wel leuk maar jah dan toch

maar idd de normen en waarden zouden dan wel wa beter zijn jah

Waarschuw beheerder
Pim was heel goed bezig een goede leider goede spreker enz enz...door hem interesseerde ik me weer voor de politiek...ik stond ook pal achter de LPF maar na die ruzies in de LPF en toen het kabinet in mekaar stortte werd het steeds minder...die man had meer tijd moeten nemen voor het bij mekaar rapen van zijn partijleden...ik bedoel toen Pim aan het debatteren was kreeg ie ze allemaal onder de tafel, nu heb je Matt Herben...op zich wel ok en doet zn best om Pim zijn ideeën voort te brengen maar het zijn zijn ideeen niet, dus het lukt hem nu gewoon niet! hij wordt als een pispaaltje behandeld en zn bek wordt gewoon gesnoerd door dat smerige samenspel daar in Den Haag...wat doet de LPF tegenwoordig nog voor goeds? ik zeg niet dat ze slechte dingen doen...maar je hoort er nooit meer wat van je ziet alleen die achterlijke hazzes van een Potter die zenuwachtig bij Bush op de koffie gaat....Ik ben het ermee eens dat als Pim er nog was, er dingen verbeterd zouden zijn...of dat ie iig zijn best ervoor deed! maar probelemen zullen er altijd blijven ik denk dat geen enkele regering het perfect kan doen...je kan het alleen zo goed mogelijk doen en dat doen ze nu niet!

Waarschuw beheerder
die dienstplicht waar jullie het over hebben bedoelde die anders dan jullie nu denken...jullie denken aan het leger, maar dat is het niet... het is iets wat in duitsland al jaren loopt, een soort project waar jongeren voor bepaalde tijd ouderen in een bejaardentehuis verzorgt en naar ze luistert of werk in een inrichting voor geestelijk gehandicapten...en zelf moet ik er ook niet aan denken maar voor heel wat jongeren zou het echt heel goed zijn...

Waarschuw beheerder
ik bedoel toen Pim aan het debatteren was kreeg ie ze allemaal onder de tafel, nu heb je Matt Herben...op zich wel ok en doet zn best om Pim zijn ideeën voort te brengen maar het zijn zijn ideeen niet, dus het lukt hem nu gewoon niet! hij wordt als een pispaaltje behandeld en zn bek wordt gewoon gesnoerd door dat smerige samenspel daar in Den Haag...wat doet de LPF tegenwoordig nog voor goeds?

Ik probeerde al te zeggen dat ook Fortuyn tegen het probleem aan zou zijn gelopen dat vooruitstrevende ideëen zouden zijn stuk gelopen op het blok dat de overige partijen kunnen vormen. Je kan het smerig samenspel noemen, je kan het ook democratie noemen. Wat je wilt, maar het blijkt dus dat je nog zulke goede ideëen kan hebben; je hebt er nog wel een meerderheid van stemmen+een meerderheid van publieke acceptatie+de (financiële) middelen voor nodig om ze te kunnen verwezenlijken.
Vergeet ook niet dat we een media klimaat in Nederland hebben dat de waarheid gráág verdoezelt... ;) :[

maar je hoort er nooit meer wat van je ziet alleen die achterlijke hazzes van een Potter die zenuwachtig bij Bush op de koffie gaat....

Maar dat mannetje zit er wel! Niet om Fortuyn af te kraken maar hij kon niet eens engels dus zou helemaal een slecht figuur geslagen hebben bij Bush.. ;)
Overigens, door iemand eens niet op z'n uiterlijk maar om z'n ideëen, intelligentie, toewijding en behaalde resultaten te beoordelen kom je al een eind verder qua volk. Iemand met een TV-personage vergelijken en denken daarmee een goed politiek argument in handen te hebben is en blijft gewoon sneu.

die dienstplicht waar jullie het over hebben bedoelde die anders dan jullie nu denken...jullie denken aan het leger, maar dat is het niet... het is iets wat in duitsland al jaren loopt, een soort project waar jongeren voor bepaalde tijd ouderen in een bejaardentehuis verzorgt en naar ze luistert of werk in een inrichting voor geestelijk gehandicapten...en zelf moet ik er ook niet aan denken maar voor heel wat jongeren zou het echt heel goed zijn...

Zeer goed idee waar ik al heel lang voorstander ben, in ieder geval in een soort van zelfde vorm. Ontspoorde jongeren achteraf straffen is schering en inslag in Nederland en het wordt alleen maar erger met die jongelui terwijl dit soort initiatieven bij velen de wortel van het kwaad op tijd kunnen uitroeien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb jij zwart op wit dat Fortuyn geen Engels sprak? dat gaat er bij namelijk niet in...zon hooggeleerd iemand en dna geen Engels spreken? je hebt een beetje gelijk van dat oordelen op uiterlijk maar ik vind dat een leider ook uitstraling moeten hebben...de presidenten in Amerika worden ook niet alleen gekozen op hun ideeen en intelligentie...ik bedoel kijk maar naar Qlinton en Bush het volk wil ook iemand met een leiderlijk gezicht en gedrag...dat kan van Balkenende nou gewoon niet gezegd worden...

Waarschuw beheerder
Het is altijd vreselijk dat er iemand vermoord wordt om zijn eigen mening.
Ik ben nooit een aanhanger van zijn ideeën geweest, eerder een tegenhanger.
Het leek wel of mensen op hem stemden alleen om zijn (voor Nederlandse begrippen) extreme vluchtelingen beleid.
Het leek meer een rage dan iets serieus in mijn ogen.
Ik kan mij ook nog een gesprek met Pim Fortuyn en andere politici herinneren waarin Fortuyn op vrij zwakke manier zich letterlijk uit te voeten maakte.

Jammer is dat Nederland vele idioten rijk is die op Pim Fortuyn stemmen (na zijn dood).
Vantevoren was het nog niet bekend wie die stemmen zou krijgen.
Bovendien stelt de LPF zonder Pim Fortuyn weinig voor naar mijn mening.

StamPmats >> Bush heeft geen intelligentie (alleen goede connectie's) en ook geen leiderlijke uitstraling.
Bovendien is de politiek in Amerika niet te vergelijken met de Nederlandse.

Waarschuw beheerder
Bovenstaande reply zegt al genoeg. :)

Heb jij zwart op wit dat Fortuyn geen Engels sprak?

Ik heb Fortuyn jaren geleden al zien opkomen in het programma Business Class en op een ochtend stelde Harry Mensch als grap voor dat Fortuyn de politiek in zou moeten gaan. Volgens mij heeft hij daar sowieso ergens al zelf gezegd niet erg sterk in de engelse taal te zijn. ;)
Maar dat terzijde, een kind moest Wim Kok uitleggen wat internet is en als ik Lubbers destijds engels hoorde brabbelen kreeg ik ook niet echt een warm sensationeel gevoel in m'n broek... :P

Evengoed vind ik wel dat de spreekbuis (van het volk) Fortuyn flink verstopt zit en dat we langzaam aan weer verzanden in de dikke trage stront als de afgelopen 20 jaar. (n)

Waarschuw beheerder
donateur
Iemand als Fortuyn is geweldig in de oppositie, hij voerde eigenlijk al oppositie voordat er een regering gekozen was :P

Waarschuw beheerder
Sowieso zijn een aantal van zijn ideëen wél opgepikt en genieten zij nu wel de volle aandacht in het huidige kabinet. De zorg en ook het onderwijs hebben nog nooit zo centraal gestaan en nog nooit is het asielbeleid zo streng als nu geweest met als gevolg dat er meer mensen Nederland verlaten dan dat er in komt. ;)
Waarschuw beheerder
Lytheon slaat de spijker op z'n kop.

En iedereen die zegt dat "Pimmetje" (verschrikkelijke uitspraak, alsof het je kind was ofzo) het beter had gedaan, waar basseer je dat op? Eerst zien dan geloven. Want als politici nou ergens goed in zijn, dan is het wel van een mug een hele mooie olifant te maken.
Waarschuw beheerder
Hij heeft igg taboes doorbroken.Dat is toch al heel wat in politiek Den Haag.Of Fortuyn het beter had gedaan zullen we nooit weten(helaas).Ik had de goede man wel een kans gegund.

Waarschuw beheerder
Mwah, die taboes waren al door onder andere Janmaat en Bolkestein doorbroken.

Maar ik denk dat iedereen hem sowieso een kans had gegund.
Waarschuw beheerder
Nou die werden volgens mij toch afgebrand door de linkse partijen.Fortuyn ook wel,maar die bleef vol houden.Verder had fotuyn charisma.Iets wat bij Janmaat en Bolkenstein ontbreekt.

Waarschuw beheerder
donateur
....Janmaat.... :/

Waarschuw beheerder
donateur
R.I.P. Pim :respect:
Waarschuw beheerder
nee ik denk van niet, volgens mij is het in NL dankzij Pim Fortuyn juist weer geaccepteerd om mensen op het uiterlijk te beoordelen. Kijk, hij heeft dan wel niet met zoveel woorden gezegd dat buitemlanders de oorzaak van vele problemen in NL zijn, maar voor iemand met zijn 'intelligentie' had hij toch moeten weten dat zijn uitspraken door het volk anders geintepreteerd en uitgelegd zouden gaan worden. Helaas is dit toch gebeurd waardoor vele 'volwassenen' hun latente racisme ineens manifest naar buiten laten komen en dit bij hun kinderen ook niet afstraffen, want ik denk dat we toch met respect voor iedereen moeten leven. en afschaffen van artikel 1 van de grondwet hoort daar zeer zeker niet bij.

maar of het beter was gegaan met Fortuyn als minister president, ik denk dat dat dus pertinent niet waar is. Maar ja, dat is mijn eigen mening gebaseerd op mijn politieke overtuigingen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar goed geen Engels...??? At your service kwam er toch altijd wel weer lekker uit ;-)

We zullen helaas nooit erachterkomen of hij het beter had gedaan, en dat vind ik, als ik er lang over nadenk heel erg jmmr... hopelijk stapt er nog eens zon soort persoon op, die de boel over wil nemen...het was iig heel wat om mee te maken..

Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij is het in NL dankzij Pim Fortuyn juist weer geaccepteerd om mensen op het uiterlijk te beoordelen.

nou, fijn is dat zeg :/
Waarschuw beheerder
maar goed, kunnen jullie mij vertellen welke maatregelen die het huidige kabinet heeft getroffen door Fortuyn anders zouden zijn gedaan of welke extra maatregelen hij getroffen zou hebben?

Waarschuw beheerder
volgens mij is het in NL dankzij Pim Fortuyn juist weer geaccepteerd om mensen op het uiterlijk te beoordelen.

Een hele vooruitgang dus! :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geen vooruitgang nee.
Dus jullie zijn het met mij eens dat het met Fortuyn aan de macht, nog veel slechter was gegaan dan op dit moment?
Waarschuw beheerder
:respect: PIM:respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Is er een nieuwe pim aanwezig hier?

rip :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
genoeg denk ik, allemaal in hun bretels en kisten en vies opgeschoren haar hehe :)

Waarschuw beheerder
donateur
jammer voor hen dat Pim op dat soort gasten kotste he? (en jammer dat ze dat zelf niet doorhebben...)
Waarschuw beheerder
Is er een nieuwe pim aanwezig hier?

ik hoef echt geen nieuwe Pim... een was meer als genoeg.
Balkie is ook wel een beetje zoals Pim ..net zo rechts en net zo gay :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
men vergeet helaas een paar van Pim's slechte ideeen te melden:

-nederland tot politiestaat maken (kijk maar eens hoe leuk het volk dat in zuid-amerika vind!)
-lagere uitkeringen, (ja voor iedereen he!)
-afschaffing WAO (jij ziek en werkloos? da's pech, dan ga je maar dood)
-natuur, wat is dat? weg met al het groen dus bouw maar vol voor economie.
- tegengaan van emancipatie voor vrouwen (kortom: vrouw weer terug achter aanrecht door loonverlagingen invoeren)
daarom lach ik altijd als er domme vrouwelijke pim aanhangers zijn :)

nou, wat een sociale staat was het geworden zeg!
die klote Balkenende is zelfs een stuk softer qua punten, maar zelfs met hem merkten we snel hoeveel er verrot is gemaakt
Waarschuw beheerder
Pim Fortuyn had een leuke babbel, maar ik vraag mij af wat hij er van had gemaakt als hij niet was vermoord. Zijn dood heeft hem populairder gemaakt dan ooit tevoren, maar niet per definitie een goed politicus.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
darksky> dat soort mensen hebben toch IQ van een aardappel...wat verwacht je, plaat voor de kop/oren :)

Waarschuw beheerder
donateur
maar toch vind ik t erg opvallend dat veel van die figuren die inmiddels van Pim Fortyun een soort halfgod hebben gemaakt op de nominatie stonden om door Pim de partij uit te worden geflikkerd

écht jammer dat hij daar niet meer aan toegekomen is :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:no: hij was geen halfgod, hij was een man die opviel omdat ie anders d8...
Waarschuw beheerder
Hij had net zoals hitler (ff voor de duidelijkheid,ik vergelijk fortuyn niet met hem, voordat jullie allemaal beginnen te gillen) de gave om exact te roepen wat het volk wil horen. Hierdoor sloeg hij en zijn partij zo aan. Mensen die normaal nooit stemde gingen massaal stemmen. Mensen die eigenlijk geen fuck verstand hadden van politiek. Maar die puur op hem stemde omdat hij "de spreekbuis van het volk was" .

edit:Nederlands blijft moeilijk :bloos:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
lekker makkelijk, achteraf gelul over iemand die dood is... alsof Fortuyn het euro-gezeik had tegen kunnen houden, of eigenmachtig de werkeloosheid had kunnen stoppen, bijvoorbeeld...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik denk dat sociale spanningen anders nog hoger waren geweest, dan had iemand anders hem wel omgelegd vrees ik
Waarschuw beheerder
Maar ja,

Had dit hadden dat, maar daar HEB je geen fuck aan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
idd!

Waarschuw beheerder
Pim :yes: