Partyflock

Forumonderwerp · 672010
Zijn er kyokushin-partyflockleden aanwezig?

laatste aanpassing

Kyokushing Kai ??

heb ik 8 jaar gedaan..
ik ga binnekort beginnen. Ik heb nou een blessure aan mn teen (door kick-boxen) maar als die over is ga ik zeker ff kijken of ik het wat vind. Mn trainer is Shihan (grootmeester 7e dan) Roel Wildeboer. Ben je al ver met kyokushin-karate?

Wino heeft de bruine band!! Kyaa

is wado ook goed? ush!
Ik doe nu 11 jaar Kyokushin karate (ik ben namelijk helemaal verliefd op deze sport). Ik ga deze zomer op voor mijn 1e Kyu (bruin met streep) en ben hier momenteel hard voor aant trainen. Ik train in Baarle-Nassau bij Karateclub Noritsu.

Roel Wildeboer is wel een bekende naam binnen de NKA ja. Dan train je ook met Kevin Boor of niet?
Wado? Ik heb er wel eens van gehoord maar weet niet precies wat het inhoud. Is dat ook full contact karate?

is geen full contact karate alleen bij wedstrijden is de nadruk meer op techniek dan bij kyokushin waar de nadruk meer op incasseren ligt.
neem eens een kijkje op http://www.karatebond.nl/
laatste aanpassing
Bij kyokushin karate is incasseren ook belangrijk, NAAST techniek, uithoudingsvermogen, karakter enz. enz.
laatste aanpassing
vanaf me 6e tot me 13e aan Kyokushin-kaikan gedaan, bij Ruud Muller...

jep, ik train Kyokushin-karate :D
Kevin Boor traint ook bij ons ja. Karate en kick-boxen, volgens mij heeft hij de 3e dan kyokushin.
Volgens mij wel ja. Ik zag hem gisteren nog op 'The Day of the Youth and the Beginners' in Zoetermeer. Hij moest daar scheidsrechteren. We waren met 14 leden naar deze wedstrijden gegaan en met 6 bekers thuisgekomen (en een aanmoedigingsprijs). Niet slecht dus, zeker omdat er veel voor de eerste (of tweede) keer op de wedstrijdmat stonden.

Geen partyflockers meegedaan aan deze wedstrijden toevallig?
is dat die stijl waarmee je niet met de vuist op het hoofd mag rammen, maar wel met schoppen? Is de laatste tijd ook wel eens op Eurosport... volgens mij zeiden ze ook dat er geen gewichtklasses waren..
Klopt ja, je mag slaan op het bovenlichaam (zonder handschoenen) en schoppen naar de benen, de borst / buik en naar het hoofd.

Die wedstrijd op Eurosport waren wereldkampioenschappen waar ze inderdaad geen gewichtklasses kennen, bij andere (kyokushin) bonden hebben ze die wel.

Ashihara ook goed?? OSU!

ik heb 8 jaar wado gedaan
Ik aikido. het is een intelligente kunst en ook heel effectief.
ik vind het de mooiste budo/ vechtsport.
Na kyokushin karate dan....

p.s.: Ashihara is ook okay

Nou... Ashihara present dan :9
Onckieshinkai? Is dat ook karate ja?
Kom gewoon een x yoseikan trainen bij budo academy physical in Ede o.l.v. Edgar Kruyning en jullie zullen verkocht zijn , trust me :D
Dat is me net iets te ver. Maar is het dan zo speciaal daar in Ede?
klinkt intressant!!

maar elke dag van rotterdam naar ede is was ver
Check www.yoseikan.nl
handige site!! staat ook een mooi stukje over aikido!!

Heb het 11 jaar lang gedaan.
sempai geweest... (of hoe je het schrijft.. is ook al zolang geleden)

Daarna benk over gegaan op kung fu..
Daar benk inmiddels ook alweer mee gestopt.
en nu ga ik binnenkort als ik weer wat meer tijd heb terug op kyokushinkai...
laatste aanpassing
ooww neelis waar zit je dan ;) owja enne wildeboer is 6e dan lieveschat (K)
train nu thai-kickboksen bij wildeboer in vlaardingen

heb hiervoor heel veel met Kyokushin karate gewerkt in me thai-kickboksen bij Peter "the hurrican" Smit ook zeker geen onbekende bij het
Kyokushin Karate
Volgens mij is R. Wildeboer geen 6e Dan (kyokushin) karate hoor want de hoogste binnen de NKA heeft de 5e Dan.

Mijn vader is er heel erg mee bezig!

Hij is bezig om zijn 2e editie van zijn boek uit te geven over Kyokushin karate en elke dag traint hij best wel veel!
2e editie van een kyokushin karate boek! Toe maar. Wie is je vader dan?

Wie is je vader dan?

daar ben ik ook wel erg benieuwd naar :p
Zo, we gaan weer eens alle kata's, syllabussen en renraku's lopen. Lache...

kut kata's!
:9

Artiest Sentinel
Mij allemaal te geestelijk ingesteld, gewoon thai boxen lekker rossen :yes:

Wel ff-ies brazilliaans jui-jitsu gedaan.
En ga Krav Maga oppakken. Dan kan je, op 221 verschillende manieren, leren je tegenstander te vermoorden met je handen :D

leiden zit een school max en bij defensie geven ze ook wel eens lesjes...erg leuk krav maga :)

Ik hoef er niet voor naar leiden Basje. Mossad rules ;)

kan ook ;)

Ik ga het in de zomer leren denk ik, dan zijn er gezellige mensen hier :D
kut kata's!

Dit vond ik eerst ook altijd maar tegenwoordig kijk ik er toch anders tegenaan. Het is leuk om de kata's te perfectioneren en dit is tevens weer goed voor je conditie, coordinatie etc. enz.

Toch blijft het sparren wel het meest aantrekkelijke van kyokushin karate maar de kata's horen er gewoon bij.
En ga Krav Maga oppakken. Dan kan je, op 221 verschillende manieren, leren je tegenstander te vermoorden met je handen

1. met een mes in de hand
2. met je wijs- en middelvinger keihard skullfucken door zijn / haar ogen
3. de ballen van de tegenstander eraf rukken en in zijn neus stoppen totdat hij / zij stopt met ademen
4. met een geweer in de hand

etc.

Knap hoor...

De één heeft het hier over kyokushin karate en de ander over kyokushinkai.. welke ik wel ken. Wat is het verschil?

Trouwens ze winnen nooit echt K1 gevechten hé?
Komt omdat ik nog nooit heb deelgenomen :kots:
Eigenlijk is het wel een schande ja, als dat zo is.

Kyokushin en kyokushinkai is hetzelfde, alleen luie mensen schrijven of zeggen kyokushin...

1. met een mes in de hand
2. met je wijs- en middelvinger keihard skullfucken door zijn / haar ogen
3. de ballen van de tegenstander eraf rukken en in zijn neus stoppen totdat hij / zij stopt met ademen
4. met een geweer in de hand

etc.

Knap hoor...

Ach het is veel effectiever dan al die rare capriolen uithalen. Vind het wel mooi om te zien maar niet om te doen. Heb geen geduld voor die karate bullshit. Gewoon je tegenstander keihard pijn doen, en dat zonder wapens. Mooi toch, daar gaat het om. Als je krav maga perfect beheerst pak je alles en iedereen :yes:
Gewoon je tegenstander keihard pijn doen, en dat zonder wapens

Dat is kyokushin karate ook zeker wel. Weinig rare capriolen maar veel effect!

Als je krav maga perfect beheerst pak je alles en iedereen

Moedig!