Partyflock

Forumonderwerp · 665588
1236x bekeken
Waarschuw beheerder
ik heb dus Migraine en dat is echt heel vervelend! ik had vorig jaar namelijk elke dag hoofdpijn en dan kun je echt helemaal niks doen!
daardoor ben ik best wel wat mensen in mijn omgeving kwijt geraakt..
Ik heb nu n nieuwe vriend maar ik ben super bang dat ik hem hierdoor ook kwijt raak...
ik heb namelijk deze week al 3 keer een aanval gehad en ik kan dan niemand om me heen hebbe dus hem ook niet...
normaal heb ik t (bijna) nooit meer maar deze week dus wel weer :S
ik heb hem al gezegd dat ik migraine heb maar ik weet niet of hij weet dat ik dan echt niks kan...
ik vind t best moeilijk om er over te praten
en ik weet best dat als hij me hiervoor laat zitten dat hij t me dan niet waard is, maar toch...
ik hoop dat jullie me tips ofzo kunnen geven..
alvast bedankt :)
Waarschuw beheerder
donateur
en ik kan dan niemand om me heen hebbe dus hem ook niet...

ik denk dat daar het grootste probleem ligt....

probeer je daarvoor open te stellen. Ga desnoods de hele dag in bed liggen ofzo... :/

Waarschuw beheerder
donateur
Vaak heb ik voor en na een aanval zon vaag flikkeren/flakkeren voor het oog, zoals je op een 30 graden hete dag op een straat ziet.

ik noem t "shimmeren" en heb t meestal alleen in mn ooghoeken... ik heb t trwns alleen een uur of zo vóór een aanval

Waarschuw beheerder
Yep. Altijd maar op een oog. Eerst in de ooghoek, dan compleet disco op het hele oog, dan steeds weer kleiner wordend in de ooghoek, dan weg.

Waarschuw beheerder
ik heb t trwns alleen een uur of zo vóór een aanval

Ik normaal ook, HOOP NIET DAT DE VOLGENDE AANVAL AL AAN KOMT ZETTEN...:(
Nou ja, heb de hele dag migraine gehad en heb ook nog 2x1,5 uur bijles latijn gegeven vanmiddag. Zoals ik al zei was dit echt een heftige aanval, had bijna moeten kotsen op mn peak, zo slecht ging het. Denk dus dat het nu wel over is.
Waarschuw beheerder
ja dat "disco" gevoel heb ik ook (meestal)
ik zie dan meestal de meest vrolijke kleuren waar je niet echt vrolijk van word :s
dan weet ik la dat t weer gaat komen en doe ik het zeer rustig aan en slaap ik veel
ik krijg dan toch een aanval maar door dat slapen word t wel minder heftig

Waarschuw beheerder
Ik heb (gelukkig) een lichte variant van migraine... :/
Waarschuw beheerder
dan heb je idd geluk Cosmic*Gilbert DOTF - FAN

Nog n tip : n bril kan ook wel helpen..als ik lang 8er de pc zit heb ik altijd n bril op

Waarschuw beheerder
Ik heb een tijdje gedacht dat ik koppijn had doordat ik waarschijnlijk een bril nodig had. Maar na m'n ogen getest te hebben, bleek alles in orde te zijn en dat niet de oorzaak te zijn.

Ik heb op m'n 24e een ongelooflijke burnout gekregen door m'n toenmalige werk en heb daar die lichte migraine aan overgehouden. Ik kan de overgang van gespannen naar ontspannen geestelijk niet goed aan met als gevolg hoofdpijn. Ik weet nu al dat ik morgen weer met een ongelooflijke koppijn wakker ga worden maar ben er inmiddels wel aan gewend. Het is niet anders :( , maar zodra ik morgenavond m'n eerste biertje op Teqnology achterover sla verandert de pijn wel redelijk snel in smart! :D

Ik heb in ieder geval ontzettend respect voor de mensen die met echte migraine om moeten gaan. Het verhaal van je hoofd amper kunnen/willen bewegen, geen licht verdragen en kotsmisselijkheid is me zeker wel bekend maar is gelukkig (nog) geen regelmatigheid! :)
Waarschuw beheerder
mijn ogen zijn ook goed en ik hoef ook helemaal geen bril
maar toch draag ik een bril..ik zie Té goed volgens min huisarts en daarom draag ik een bril, mijn ogen zijn snel oververmoeid..
misschien kan het dus toch wel helpen maar dat weet ik dus niet..

ik heb mijn migraine (waarschijnlijk) over gehouden aan mijn slechte jeugd :S maar dat is nooit zeker te zeggen..

Waarschuw beheerder
Nee, een echte oorzaak aanwijzen blijft moeilijk.
Vanochtend viel het me nog mee en ben ik twee uurtjes wezen spoten, maar heb zojuist twee uurtjes liggen slapen om de opkomende koppijn tegen te houden.

Tevergeefs, ik barst van de koppijn.. :X :(
Waarschuw beheerder
donateur
De hele middag in bed gelegen.....
Voelde het vanmorgen al opkomen, vreemde hoofdpijn, heel licht en zeurend maar er begon meteen een belletje te rinkelen.

Na mijn werk meteen met pijnstillers op bed gekropen, in slaap gevallen en wakker geworden met een tijdbom in mijn hoofd.

Je voelt je zo afschuwlijk, je ligt daar maar te wachten tot het over is. Het liefst zou je willen schreeuwen, maar het geluid van de tv beneden doet je hoofd al bonzen.
Je bent zo misselijk, maar durft er niet aan toe te geven. Je blijft stil liggen in de angst dat de draai in je maag heftiger zal worden.
Ik voel me zo vreselijk, beroerd en belabberd, ik kan wel janken, maar ik weet dat dat de pijn verergert
Ik wil niet nadenken, piekeren en peinzen, maar je ligt daar maar en je gedachten gaan alle kanten op.......

Migaine...Ik háát je :cry:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik haat t ook :yes:

wel mooi dat stukje (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Migraine...aaah...ja, daar kan ik ook over mee praten. :(
Dat is toch wel het aller-ergste wat ik kan bedenken.. En ik heb het zelfs zo erg dat ik 24 uur helemaal weg ben, en zelfs me wekker moet omdraaien omdat het licht van me digitale nummers nog zeerder doen aan me ogen..... Ik heb het gelukkig niet zo vaak, maar als ik het heb, heb ik het meteen 24 uur lang... Ik neem dan, als ik het voel aankomen, alvast 2 ibuprofen 400 mg, en 2 diflofenac, dan kan ik wel op bed blijven....:cry:

En inderdaad..er zijn ook mensen die niet weten wat het is, en meteen denken dat het 'gewoon' hoofdpijn is.... Maar ze moesten het maar ff 1x voelen..dan zeggen ze dat meteen nooit meer...!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop ook altijd dat ik in slaap val en dat ik wakker wordt zonder pijn. vervelende is dat ik met die pijn never in slaap kan vallen :/

Je ligt echt uren op je bed in het pikkedonker te wachten...

Waarschuw beheerder
Ja ik heb er ook last van. Al heel vroeg kreeg ik het. Ongeveer vanaf mijn 10de jaar denk ik. Echt die klote hoofdpijn heeft al zoveel dingen in mijn leven verpest. Gelukkig is het de laatste 2 jaar minder geworden. Vroeger had ik minstens 2 keer per week een aanval. Duurde gelukkig maar 1 dag en na een nacht slapen was het over. En altijd zo kotsmisselijk erbij. Nu heb ik het nog maar heel af en toe. Echte migraine dan. Daar slik ik imigran voor. Heb wel vaak gewone hoofdpijn. Weet eigenlijk niet onder onder wat soort hoofdpijn die valt maar het is gelukkig wel uit te houden maar toch erg vervelend.
Slikt hier iemand ook preventief medicijen??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Trouwens als ik migraine heb zit het ook niet aan 1 kant van mijn hoofd. Meer achter beide ogen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook migraine..echt klote!
Altijd als ik leuke dingen wil doen krijg ik migraine. Ik voel het ook aankomen met donkere vlekken voor mijn ogen.
Waarschuw beheerder
ik heb het ook meer achter mijn ogen en bij mijn neus of aan een kant van me gezicht..

imigran heb ik ook geslikt dat was dan ook het enigste wat een beetje hielp maar na n jaar of anderhalf was ook dat uit gewerkt :(
Waarschuw beheerder
eline..

ik heb het de laatste 4 keer ook achter mijn ogen gehad, maar dat was nieuw, wel ook een kant van het hoofd erbij, maar acht je oog, steken zijn het he? bij mij geen bonzen iig.. zo veel zeer doet dat..

heb wel eens gedacht doordat dat erbij kwam dat ik een tumor in mijn hoofd had ofzo, ook de beginperiode migraine dacht ik dat het een tumor was :bloos:

zo veel pijn..
(k)
Waarschuw beheerder
je zou idd zo iets beginnen te denken ja..

ik heb dan echt bonzen achter mijn ogen..geen steken dus..

Waarschuw beheerder
2 Lisette:
Ja idd het zijn meer steken bij mij. Alleen als ik me bijvoorbeeld inspan bonst het ook. Heb ook een tijd gedacht dat er een tumor in mijn hoofd zat of iets dergelijks. Maargoed heb die hoofdpijn al zolang dat dat mij erg onwaarschijnlijk lijkt;)
Maar ben echt blij dat het de laatste jaren een stuk minder is. Mijn broer is er uiteindelijk over heen gegeroeid dus er is nog hoop voor mij:p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb ook al zon 5 jaar heel erg last van migraine, het begint altijd met flitsen en plekken in me gezichts vermogen en dan gaat het gevoel in mijn handen weg. Dan wordt ik misselijk en dan begint de hoofdpijn! En zonder medicijnen gaat het gewoon egt niet weg!

Ik gebruik imigran en het is egt goed spul, je wordt er niet misselijk van het enige nadeel van imigran is dat je moe en loom wordt, maar als je dan een uurtje op bed heb gelegen dan heb je nergens meer last van!

En iedereen die het heeft sterkte want het verpest tog wel leuke dagen!!!

(K)

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb al sinds pubertijd af en toe hoofdpijn aanvallen,tot deze week was het alweer een paar jaar gelden, maar deze week heb ik er weer last van:
heb het aan 1 kant van mijn hoofd en ben erg gevoelig voor licht en geluid, gister was het zelfs zo erg dat ik in bed lag en als ik me ook maar met 1 vinger bewoog deed het meer pijn, eerst was ik nog beetje tv aan het kijken maar dit verdroeg ik ook niet,
ik denk dus dat het migraine is, maar weet het niet zeker????
oja en mijn moeder had ook altijd ernstige migraine, het is tog erfelijk of niet???
het begint bij mij vaak met pijn aan mijn oogkas, alsof mijn oog naar binnen wordt getrokken ofzow:S
zijn er meer mensen die dit herkennen????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb t nu zo'n 2 jaar,heb ongeveer 3-4 keer per maand een migraine-aanval,totdat ik met acupunctuur begonnen ben,het is nu al minder (na 4 behandelingen) en het duurt veel korter..misschien een tip voor iedereen

Acupunctuur is een goed en kosteneffectief middel voor mensen die lijden aan chronische hoofdpijn of migraine. Dat zeggen Amerikaanse onderzoekers in het British Medical Journal. Uit hun onderzoek blijkt dat hoofdpijnpatiënten die acupunctuurbehandelingen ondergingen, niet alleen minder vaak hoofdpijn hadden, maar dat ze ook minder vaak medicijnen gebruikten. Bovendien stapten ze minder snel naar een dokter dan de mensen die van de reguliere behandeling gebruikmaakten.

Verschenen in SP!TS op woensdag 17 maart 2004.

Waarschuw beheerder
2 MissDreamin:
Ja dat lijkt wel erg veel op migraine.
Is idd erfelijk.
Als je het vaker krijgt zal ik maar even naar de huisarts gaan. Misschien kan die je dan wat medicijnen ofzo meegeven.
Ik heb het ook altijd achter 1 oog of beide ogen.

Waarschuw beheerder
donateur
Als je echt hele erge last hebt, vraag dan aan je huisarts oM spuiten van IMMIGRAN(moet je in je been prikken, kun jezelf doen) en binnen een half uur ben je van je aanval af!
Werkt echt super :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je hebt immigran ook gewoon in tabletten ,werkt ook wel snel

Waarschuw beheerder
donateur
ik lees dat iedereen het best vaak heeft, ik heb dezelfde klachten, maar ik heb het ongeveer maar 1 a 2 keer per jaar, alleen dan wel bijvoorbeeld een week lang elke dag, meestal tegen het einde van de middag, en dan is het weer over als ik ff goed heb geslapen,

als ik het binnenkort weer heb, toch maar es naar de dokter dan maar, ookal ben ik niet zo'n fan van de dokter:S
Waarschuw beheerder
kheb ook af en toe last van migraine.Voel t inderdaad ook s'morgens al aankomen.Zie vlekken voor m'n ogen en een druk boven m'n oog,meestal aan 1 kant.
ga dan maar naar bed toe en hopen dat ik snel slaap en zonder hoofdpijn wakker wordt,wat helaas niet altijd zo is.

Waarschuw beheerder
Vervelend dat je medicijnen maar van korte duur werken. :flower:
De ellende begon bij mij ook al toen ik 11 was, en pas verleden jaar iets gekregen wat er voor zorgt dat ik niet 4 dagen in de week plat lig. :)
Al zit ik wel dagelijks aan die medicijnen en ik er best suf van word, en veel meer slaap nodig heb dan voorheen. Maar alles beter dan die verdomde migraine!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nu al vanaf dinsdag morgen de hele tijd migraine aanvalen :s
Word er een beetje gek van:/
Zelfs me werk doet moeilijk, Maar die snappen niet, dat ik er zelfs niks aan kan doen :(
En de meeste weten niet eens wat je voelt als je het hebt :(
De hele tijd dreunen in me kop :/
Word er een Beetje :frusty: van :(
Mijn tv staat aan, maar het geluid staat uit..
Me luxaflexxen zitten dicht :s
En ik heb oordopjes in :s
Alles wat te licht is en te hard aan geluid
DOet me kop nog meer bonken :s
Schiet lekker op

Owja denk ff topic omhoog halen o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe kan je invredesnaam dan nu computeren? :o

Ik kan dan niet eens rechtop zitten :(
Waarschuw beheerder
donateur
omdat als ik te lang lig me kop nog erger word :s

en vandaag valt het gelukkig nog wel mee

heb al pilletjes ingenomen

en ff uurtje geslapen......

bij mij is het smorgens en s'vonds onwijs erg :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ohhh, nahja gelukkig dat je nog iets kunt doen :)

Ik heb er meestal maar 1 of 2 dagen "last" van, althans, dan voel ik dat het op begint te komen.

Migraine aanval zelf duurt meestal maar een paar uur, daarna val ik vaak in slaap en is het over, maar goed, dan ben je nog een halve dag kwijt :(

Sterkte voor vanavond alvast dan maar :)

:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb het nu al vanaf dinsdag :s

En idd, de hele dag door, dan heb ik er ff geen last van
En dan komt het weer terug :(

Maar dank je wel ;)

Waarschuw beheerder
ik heb zelf korte maar zwaar heftige migraine aanvallen!
zo zwaar dat ik binnen enkele minuten al moet overgeven
als ik zo'n aanval heb kan ik ook niemand in me buurt te verdragen
als iemand begint te praten word me migraine 10 keer erger
mijn vrienden weten dat ik dit heb, en dat ik op zo'n moment een totaal ander persoon ben

maar gelukkig weet ik de voornamelijkste redenen waardoor ik het krijg!
zoals stress en weinig slaap
bepaalde stoffen zoals chocola en kaas.

misschien een keer een afspraak maken bij de neuroloog?
ze gaan dan onderzoeken hoe erg de migraine is
je krijgt bijvoorbeeld een hersenscan
ik heb sinsdien ook betere medicijnen!
of je kan er voor gaan dat je dagelijks medicijnen neemt
zo ben je de aanvallen voor!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mm.. vraagje.. hoe weet je zeker dat je migraine hebt en niet gewone hoofdpijn? Misschien hoort dit thuis in een ander topic maar was gewoon benieuwd. Heb soms ook knallende koppijn en komt idd vaak nadat ik kaas ofzo heb gegeten valt me op, ben misselijk, krijg mn eten niet weg en soms lopen de tranen gewoon over mn wangen van de hoofdpijn..en dat alles duurt soms wel 3 dagen :-s :-( Zou dat migraine kunnen zijn???

Heb trouwens een hekel aan mensen die roepen: "je moet er niet aan denken dan gaat het wel weer over!!

Was het maar zo'n feest :-s

Waarschuw beheerder
Danie26>> zoals jij je situatie beschrijft, lijkt het wel erg veel op migraine.

heb je dan hoofdpijn aan 1 kant?
heb je extra last van geluiden en licht?

gewoon een keer een afspraak maken bij de dokter!

het grote verschil bij mezelf tussen migraine en hoofdpijn is
dat wanneer ik hoofdpijn een asperinetje eet en het is over :D

bij migraine werkt dit zeker nie, deze hoofdpijn belemmert al me bezigheden
de enige optie is dan op bed liggen in een rustige donkere kamer!

Waarschuw beheerder
ik heb afgelopen half jaar ook een paar keer getwijfeld of ik geen migraine aanval had ipv gewoon hoofdpijn kon echt niet tegen licht en geluiden :s
maar goed ben er niet voor naar de dokter geweest twas een aantal keer en heb er nu geen meer gehad gelukkig :)
weet wel dat hoofdpijn fucking erg kan zijn.. ooit ook een half jaar lang vand e stress constante hoofdpijn gehad :s
Waarschuw beheerder
donateur
idd gewone hoofdpijn is al klote

Jaar lang bijna iedere avond hoofdpijn, lag vaak al om 8 uur in bed :s

Maar dat was echt stress, drukte, teveel hooi op je vork nemen :jaja: