Salvia is leuk spul. De eerste keer dat ik het gebruikte wist ik niet precies hoe en wat ik moest verwachten, dus beetje rustig aan gedaan. Toen ik eenmaal wist wat ik ongeveer kon verwachten heb ik in mijn eentje op het Keizer Karel Plein gezeten. Flinke hoeveelheid 10X extract in een puurpijpje gerookt. Punt is wel dat je de rook ECHT LANG in je longen moet houden. Als je dat doet, voel je op een gegeven moment allemaal kleine prikjes op je huid, alsof je een slapende voet hebt, maar dan overal. Maar het vaagste was dat alles in mijn lichaam met de klok mee door mijn lichaam ging draaien.
Ik had toevallig mijn walkman opgedaan en op de achtergrond speelde Tes One - change, een vaag hiphopnummer. Het leek dus net alsof die rapper het persoonlijk tegen mij had. Elke zin leek voorbestemd te zijn en ik kon de teksten zo ongeveer visualiseren. Ik zag allemaal vage kleuren en achtbaanachtige effecten. Toen dat nummer afgelopen was kwam ik weer een beetje terug op aarde. Het leek net alsof ik al die tijd mijn ogen dicht had, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Langzaamaan zag ik de autolampen weer helder worden... Die trip duurde ongeveer 3 minuten, net zo lang als dat nummer.
De meest vette ervaring tot nu toe met die shit.
een andere keer zat ik in een volle kamer met maten. Ik rookte een pijpje uit het raam, en alles begon weer te draaien. Ik hoorde achteraf dat ik ook helemaal scheef ging hangen. Er was iets onbeschrijflijk raars met het perspectief van de kamer en de relatie met wat er buiten gebeurde. Ik kreeg een lachkick alsof ik weer een peuter was die om een scheet lacht. Plots schreeuwde een maat iets en daar schrok ik me de pleuris van. Toen werd het allemaal niet meer zo vet omdat ik eens goed naar de gezichten ging kijken en die zagen er opeens best wel evil uit. Toen nam het effect weer rustig af.
Binnenkort nog maar eens doen, hoewel ik niet weet hoeveel hersencellen er per keer afsterven.