Partyflock

Forumonderwerp · 662717

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
De regering wil marokaanse gezinnen 450 euro schenken om op deze manier naar het land, dat zwaar is getroffen door een aardbeving, te vliegen om daar de getroffen families te helpen. Let wel het gaat hierbij om de minder bedeelde marokaanse gezinnen. Dit terwijl er in dezelfde week exta bezuiningen worden aangekondigd. Wat denken wij ervan??????????

Waarschuw beheerder
donateur
Bijzondere Bijstand vind ik hier niet voor geschikt (en bedoeld voor autochtone mensen, die niet rond kunnen komen)

pardón??

Deze mensen hebben de reis in eerste instantie ook zelf betaald en hebben pas later (ik geloof pas na 2 jaar ofzo) hun geld via een schadevergoeding terug gekregen.

wat betreft de gevallen die ik persoonlijk ken (1 x 11/9, 2 x Tenerife) hoefde er niets te worden voorgeschoten en was alles vantevoren al betaald.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bijzondere Bijstand vind ik hier niet voor geschikt (en bedoeld voor autotochtone mensen, die niet rond kunnen komen)..

Bijzondere bijstand is bedoeld voor o.a. rampen dus in principe ook voor dit soort rampen, al vind ik niet dat je Bijzondere Bijstand moet gebruiken om mensen naar hun familie te sturen, die kunnen toch niks doen in eerste instantie.

En dus niet voor vluchten om gezinnen te herenigen, of er dient ergens een clausule te worden opgenomen dat wanneer ze naar het land gaan, daar ook daadwerkelijk gaan helpen ! En niet gaan meelopen in een polonaise (lees demonstratie) tegen de regering, welke de hulp laat op gang heeft laten komen, puur en alleen omdat het in de volgende de regering fout gebied gebeurde.

Dat slaat dus helemaal nergens op... Ik ben ook tegen maar vind niet dat je bovenstaande zo kunt zeggen.

Waarschuw beheerder
:@:@:@
Waarschuw beheerder
wat betreft de gevallen die ik persoonlijk ken (1 x 11/9, 2 x Tenerife) hoefde er niets te worden voorgeschoten en was alles vantevoren al betaald

Voor zover ik weet hebben in ieder geval de meeste mensen hun tickets zelf betaald maar goed, hoe dan ook, dan nog was van te voren bekend wie er voor de 'schade' op ging draaien. Wie het ook heeft betaald in eerste instantie, het was natuurlijk meteen duidelijk dat de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk was en dat het geld dus verhaald ging worden.

In dit geval is er geen enkele instantie/regering waar het geld verhaald kan worden. Uiteindelijk betaald dus de Nederlandse Belastingbetaler.

Ik dacht dat het altijd zo was dat we zelf konden bepalen aan welke goede doelen we geld geven??? Blijkbaar niet dus, we worden in principe gewoon gedwongen hier aan mee te betalen en daar heb ik dus problemen mee. Open een gironummer en laat mensen zelf kiezen of ze mee willen betalen aan tickets maar doe dat niet van 'onze' belastingcenten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nogmaals... t lijkt me verstandig om eerst ff te wachten tot we weten om hoeveel tickets het uiteindelijk gaat... :S

Waarschuw beheerder
Nee ze hadden die regeling al niet eens voor moeten stellen, nu lopen ze iedereen lekker te maken van ons geld.

Waarschuw beheerder
donateur
Nee ze hadden die regeling al niet eens voor moeten stellen

Daar ben ik het in principe ook wel mee eens, maar t is nu niet meer terug te draaien... béétje ondoordacht ja.
Waarschuw beheerder
Ik heb hier anders de Wet AB/BB voor me liggen, hierin staat e.e.a. uitvoerig beschreven, een artikel gaat hierin over rampen, maar niet expliciet dat hieruit reizen bekostigd dienen te worden.

En feiten waarom ik bovenstaande zeg (zonder tact, dat realiseer ik me ook) : Op de TV zie je naast het verdriet wat er aldaar heerst, ook een groep mensen die demonstreert tegen de regering, omdat deze dus laks handelt bij het op gang brengen van de hulptroepen (dat kan ik dus heel slecht hebben). Nu gaat men de negatieve dingen zien/roepen en doen, terwijl e.e.a. in de mogelijkheden moet worden gezocht, probeer te doen wat binnen je macht ligt (m.n. op gebied van hulpverlening). In Iran hielp ook een groot gedeelte van de bevolking, ipv te demonstreren (overigens dien ik hierover wel te zeggen, dat Westerse hulp sneller richting Iran is gegaan als naar Marroko).
Waarschuw beheerder
Nogmaals... t lijkt me verstandig om eerst ff te wachten tot we weten om hoeveel tickets het uiteindelijk gaat...

Het gaat er niet om hoeveel mensen hier gebruik van willen maken, het gaat erom dat deze regeling in eerste instantie is ingesteld.

Er zijn heel veel mensen die het hier niet mee eens zijn, ik vind dat je dan niet zomaar kunt beslissen dat de nederlandse belastingbetaler maar moet opdraaien voor de kosten, ookal is het maar 1 cent... pp.

Zoals ik al zei, open een gironummer voor deze tickets, dan kan iedereen voor zich beslissen of hij/zij hier geld voor wil geven of niet...

Waarschuw beheerder
Die regeling bestaat allang :S maar omdat het nu om Marokaanse mensen gaat, gaat iedereen piepen :S
Denk eens een keer aan het leed wat daar geleden wordt inplaats van aan "het geld".
Als jij familie had in het buitenland en geen geld voor een ticket had je er ook heen gewild.
Er zijn wel ergere dingen waar je, je druk om zou moeten maken dan deze tickets :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
zoals de werkloosheid in ons eigen land...?
de wachtlijsten in de zorg..?

Waarom geld 'weggeven' asl we het zelf zo hard nodig hebben?
Waarschuw beheerder
Die regeling bestaat allang maar omdat het nu om Marokaanse mensen gaat, gaat iedereen piepen

Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar bovenstaande vind ik complete onzin, maar als je terug gelezen zou hebben had je dat ook gelezen.

Denk eens een keer aan het leed wat daar geleden wordt inplaats van aan "het geld".
Als jij familie had in het buitenland en geen geld voor een ticket had je er ook heen gewild.

Natuurlijk had ik er dan heen gewild maar ik had me ook gerealiseerd dat dat een probleem kan zijn. Op het moment dat je je in een ander land vestigd dien je ook rekening te houden met dit soort omstandigheden. Zoals ik al zei, die vriend van mijn moeder kon ook niet naar Suriname toen zijn moeder stierf, de Nederlandse overheid betaalde zijn ticket ook niet...

Er zijn wel ergere dingen waar je, je druk om zou moeten maken dan deze tickets

Ben ik zeker met je eens maar aan de andere kant, we hebben het wel over o.a. mijn belastinggeld. Mag ik dan een beetje inspraak hebben over de besteding daarvan??? We leven toch in een democratie???

Zoals ik al eerder zei, open een gironummer en laat mensen vrijwillig storten, dat kan toch ook??? Daar hoeft de overheid toch niet voor op te draaien??? Laat de Marokkaanse regering het maar betalen, maar die zeggen niet gek te zijn...

Waarschuw beheerder
Jep de Marokkaanse regering moet hierin zijn verantwoordelijkheid nemen en niet de Nederlandse.

Waarschuw beheerder
donateur
Ben ik zeker met je eens maar aan de andere kant, we hebben het wel over o.a. mijn belastinggeld. Mag ik dan een beetje inspraak hebben over de besteding daarvan???

Ik was er niet echt blij mee toen ik hoorde dat er van "mijn belastinggeld" een multi-miljoenen-order aan straaljagers was geplaatst. Toen had ik ook niet echt inspraak :(

Waarschuw beheerder
Duh dat is dus weer een heel ander verhaal:yes:
Waarschuw beheerder
Ik was er niet echt blij mee toen ik hoorde dat er van "mijn belastinggeld" een multi-miljoenen-order aan straaljagers was geplaatst. Toen had ik ook niet echt inspraak

Nee daar was ik ook niet blij mee, maar omdat dat gebeurd is moeten we maar helemaal nergens meer inspraak in hebben? We moeten dus alles maar gewoon goed vinden?

Ik vind dat je juist kenbaar moet maken als je het ergens niet mee eens bent.

Waarschuw beheerder
Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar bovenstaande vind ik complete onzin, maar als je terug gelezen zou hebben had je dat ook gelezen.

Wrm vind je het onzin, Had er Nederlanders gestaan was het geen punt geweest. Onderbouw ff een keer iets voor dat je roept dat het onzin is ;)

Ik snap niet dat mensen zich er druk om maken. Er zijn echt belangrijkere dingen in het leven.

Jouw belasting geld? ik stort 9 eurocent op je rekening hoor meid ;)
Waarschuw beheerder
Wrm vind je het onzin, Had er Nederlanders gestaan was het geen punt geweest. Onderbouw ff een keer iets voor dat je roept dat het onzin is

Sorry maar je snapt me niet helemaal. Jij zegt dat deze regeling er al langer is maar dat mensen nu beginnen te piepen omdat het Marokkanen betreft. DAT vind ik dus complete onzin, verder hoef ik dat niet te motiveren want ik spreek voor mezelf. Ik ben hier tegen, niet omdat het Marokkanen zijn maar omdat ik vind dat niet de Nederlandse overheid hiervoor verantwoordelijk is maar de Marokkaanse. Bovenal vind ik dat een goed doel steunen vrijwillig moet zijn en niet moet worden betaald van de belastingcenten van elke belastingbetalende nederlander.

Waarschuw beheerder
En wij maar klagen dat er teveel allochtonen hier wonen, nu dit verklaard het, die mensen zien ook wel dat ze hier alles krijgen. schandalig eigelijk, maar goed. hier heb je dus het antwoord op die vraag :S helaas :(

Waarschuw beheerder
Wrm is de Marokaanse overheid verantwoordelijk als het Nederlanders zijn??

Ow en je moet iets motiveren zodat ik je antwoord kan snappen ook al spreek je voor jezelf ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wrm is de Marokaanse overheid verantwoordelijk als het Nederlanders zijn??

Volgens mij heb je niet helemaal begrepen waar het om gaat. Er is in Marokko een ramp gebeurd, heel erg allemaal. Maar nu gaat de nederlandse overheid dus de tickets betalen van nederlandse marokkanen die naar hun familie toe willen??? Ik vind dat niet de verantwoordelijkheid van de nederlandse regering. Als Marokko de hulp van deze mensen nodig heeft moeten zij zorgen dat deze mensen naar Marokko gehaald worden. Verder vind ik het ook de verantwoordelijkheid van de mensen zelf natuurlijk. Als je je vestigd in een ander land moet je je ook realiseren dat er wat kan gebeuren met je familie die ver weg woont. Misschien hadden ze zelf een spaarpotje moeten aanleggen voor dit soort omstandigheden???

Ow en je moet iets motiveren zodat ik je antwoord kan snappen ook al spreek je voor jezelf

Zoals ik al zei, als je eerst de moeite had genomen even terug te lezen was een motivatie niet meer nodig geweest, deze heb ik namelijk al meerdere keren uitgebreid gegeven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat hier dus idd om een al geruime tijd bestaande regeling voor Nederlanders (= mensen met een NL paspoort) die bij rampen in het buitenland familie hebben verloren, waar geen direkt verantwoordelijke partij is waarop de kosten kunnen worden verhaald (zoals bv een luchtvaartmaatschappij) en uitsluitend als men het absoluut niet zelf kan betalen (dat wordt heus wel nagetrokken)

t is gewoon een btje onhandig gebracht :S

Waarschuw beheerder
Zoals ik al zei, als je eerst de moeite had genomen even terug te lezen was een motivatie niet meer nodig geweest, deze heb ik namelijk al meerdere keren uitgebreid gegeven

Ik had het toch niet alleen persoonlijk over jou, dus wrm voel je, je dan aangesproken. ik had misschien beter de meeste mensen kunnen neerzetten in dit geval ;)

Waarschuw beheerder
Heel lief en aardig dat Ned. zo wil helpen maar IK vind het niet kunnen, niet zoooo erg althans.
Vliegtickets :S en nu weer geld :S
sorry hoor maar ik of jij wordt verder toch ook niet geholpen toen met 11sep met je fam. daar? Kreeg je toch ook niet ff een ticket?

Heel zielig voor al die mensen daar maar minder zielig voor de mensen die daar een 2e huis hebben en hier Nog aankomen kakken bij de soc.dienst voor meer geld. Terwijl een Blanke toch echt geen uitkering of andere soc. voorzieningen krijgt als ie aan de grond zit..
Dan is het gewoon, Heel jammer, Je zoekt het maar uit! Ga maar werken voor het minimumloon waarvan je never niet alle kosten kan betalen.

En wrom Ned. zo vrijgevig is? 'Maybe' omdat ze zelf daar ook een zooi fam heb zitten of een 2e huis..

En dit is mijn visie erop.
Waarschuw beheerder
HB gaat met de trein naar Den Haag... Die linkse (Christen)hond schoppen die dit bedacht heeft.
Waarschuw beheerder
Geef ze een enkeltje heen........en een slotje op de grens erbij :)

Waarschuw beheerder
Hulpactie Marokko in ruimtenood
Door René Kloeg

Maandag 1 maart 2004 - BREDA – Marokkanen in heel West-Brabant doen zo massaal mee aan de inzamelingsactie voor slachtoffers van de aardbeving, dat er nauwelijks ruimte genoeg is om alle spullen op te slaan.

Zaterdagmiddag rond half twee lag het Buitenlands Vrouwen Centrum aan de Meerten Verhoffstraat in Breda vol met plastic zakken met spullen waar de mensen in het rampgebied behoefte aan hebben. De directie van Vertizontaal gaf de organisatoren van de hulpactie spontaan toestemming om ook in het kantoor van de stichting aan de Nieuw-Ginnekenstraat spullen op te slaan.

Spullen

Gisteren zouden er al spullen mee gaan met een eerste vlucht van Royal Air Marok, maar die vlucht was vol. De organisatie van de hulpactie hoopt nu dat de spullen woensdag mee kunnen met een tweede vlucht met hulpgoederen van de luchtvaartmaatschappij.

De grootste vrees van Saïda Jahjah, een van de initiatiefneemsters van de inzamelingsactie in het vrouwencentrum, is dat de spullen niet op de plaats van bestemming komen.

Met de zending van de goederen gaan in ieder geval Marokkanen uit Breda mee die afkomstig zijn uit het gebied rond Al Hoceima.

Saïda en Fatima el Kaddouri stelden een brief op om spullen in te zamelen.

Ook deden ze een oproep via internet om dekens, slaapzakken, tenten, pannen, kleding, kortom alles wat bruikbaar is, naar het Buitenlands Vrouwen Centrum te brengen.

„Vriendinnen in Roosendaal en Etten-Leur zijn spontaan begonnen met inzamelen. Mensen hebben ook als individu spontaan dingen opgehaald. Het probleem is nu dat we weer transport moeten zoeken om die spullen hierheen te krijgen“, aldus Saïda Jahjah.

Busje

Terwijl ze spreekt komt er weer een busje vol hulpgoederen aangereden. Zakken met kleding, maar ook een volle zak rode uien.

Is ze niet bang dat de hulp niet aankomt?

„Ja natuurlijk. Maar dat betekent niet dat je niets moet doen. Wij weten dat kleine kinderen in plastic zakken slapen. Wij horen ook dat de hulp niet bij de mensen komt. Waarom begrijpen wij ook niet. Wij snappen ook niet dat de regering mensen verplicht zich te legitimeren. Die mensen zijn alles kwijt.“

Contact

De organisatie heeft contact met landelijke instellingen die de hulp aan Marokko coördineren. Via die organisatie gaat alles wat er is opgehaald naar Marokko.
Dinsdag moet alles bij het centrum aan de Meerten Verhoffstraat zijn om vervoerd te kunnen worden voor de vlucht woensdag naar Marokko. De organisatie hoopt dat de hulpgoederen vooral de mensen in de kleine dorpen bereikt. Het Buitenlands Vrouwen Centrum in Breda puilt uit van de hulpgoederen die in heel West-Brabant ingezameld zijn. Karima El-Kaddouri (knielend), Saïda Jahjah (achter haar) en Fatima El-Kaddouri verpakken alles voor het transport naar Marokko.

Bron:BNdeStem

Zo kan het dus ook:yes: Lijkt me beter dan die wazige regeling van ons belastinggeld:yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja zolang ze een enkeltje betalen :respect:

:x

Waarschuw beheerder
donateur
HB gaat met de trein naar Den Haag... Die linkse (Christen)hond schoppen die dit bedacht heeft.

Dan zul je de grondwet moeten gaan schoppen vrees ik... die staat nu eenmaal niet toe dat etnische minderheden worden uitgesloten van een REEDS BESTAANDE regeling. (Want dat is wat de meesten hier kennelijk schijnen te willen.) :S
Waarschuw beheerder
Dan zul je de grondwet moeten gaan schoppen vrees ik... die staat nu eenmaal niet toe dat etnische minderheden worden uitgesloten van een REEDS BESTAANDE regeling. (Want dat is wat de meesten hier kennelijk schijnen te willen.)

Nou nou... beetje overdreven. De meeste mensen hier zijn niet op de hoogte van deze regeling. Ik wist er ook niks van...

Op zich vind ik het geen verkeerde regeling maar ik blijf erbij dat dit niet de verantwoordelijkheid is van de Nederlandse regering en dus ook niet betaald behoort te worden van 'onze' belastingcenten.

Bovenstaand artikel van De Weggooier geeft wat mij betreft aan dat het ook anders kan. Er worden zoveel hulpgoederen aangeboden dat ze het niet eens meer op kunnen slaan... Als de mensen die goederen geven nou eens een paar euro zouden geven zouden ze ten eerste de mensen daar beter helpen en ten tweede kunnen onze belastingcenten dan naar, in mijn ogen, betere doeleinden zoals bijvoorbeeld de zorg in ons eigen land...

Waarschuw beheerder
donateur
De meeste mensen hier zijn niet op de hoogte van deze regeling. Ik wist er ook niks van...

Volgens mij zijn mensen die ervoor in aanmerking komen dus gewoon (op een wat domme manier) op deze regeling gewézen... missch een klein btje vergelijkbaar met bv akties van bepaalde politieke partijen om mensen erop te wijzen dat ze recht hebben op huursubsidie (geen gunst, een recht)

Omdat er een regeling *is*, is het dus wél de verantwoordelijkheid van de NL overheid om deze na te leven (het zou ook te gek worden als dat niet het geval was he?). En dat gebeurt nu eenmaal van belastinggeld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 DarkSkywise: Zoals ik al zei, ik was niet op de hoogte van deze regeling. Ik ga me er dus eerst even in verdiepen voor ik verder discuseer. Ik vraag me namelijk af hoe het kan dat er zo'n regeling bestaat zonder dat mensen er wat vanaf weten en waarom er dan nu op gewezen wordt. En waarom geldt deze regeling dan wel voor deze mensen en niet voor die vriend van mijn moeder, hij kon ook zijn ticket niet betalen en is dus niet op de begravenis van zijn eigen moeder geweest...

Er moeten dus minimaal een aantal mensen dood gaan voor deze regeling geldt? En hoeveel mensen moeten er dan sterven voor iemand recht krijgt op een ticket???

Ga me eerst maar eens even inlezen...

Waarschuw beheerder
donateur
Er moet dus kennelijk sprake zijn van een "ramp" :S (of dat terecht is, is natuurlijk weer iets anders)

Heeft die vriend van je moeder de Bijzondere Bijstand geprobeerd?
Waarschuw beheerder
bijna iedereen is tegen lees ik...
maar bekijk het ook eens van de andere kant. Die mensen daar hebben hulp nodig, schenk het hun op deze manier en ze komen niet naar hier. Wanneer we er nix aan schenken word de armoede door deze rampen alleen maar erger... dussssssssssss komen ze vanwege levensbedreigende situaties (wat armoede veroorzaakt) naar nederland. Wat kan je dan beter hebben?!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
KillerBitcH 1 maart 2004 09:02
EG BELACHELIJK GEWOON MET DIE TICKETS...
veel van ons geld gaat al naar die buitenlanders en we komen zelf steeds meer aant dokken in dit land...
nou wij betalen dan voor deze keer hun tickets naar hun vaderland op voorwaarde dat ze ook nie meer terug komen naar Nederland...

:respect: Inderdaad! Of ze komen gewoon hélemaal niet hierheen.. O:)
Ze betalen toch wel terug hé?

Waarschuw beheerder
Volgens mij is deze regeling voor gevallen van dingen met uiterste noodzaak. Het kan bijv. ook zo zijn dat een koelkast/wasmachine kapot gaat en dan kunnen ze ook een aanvraag doen zodat ze een nieuwe krijgen. maar dat heeft te maken bijzondere bijstand volgens mij.
Er wordt dan naar allerlei factoren gekeken zoals inkomsten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2 Sonrisa: Ja oké, maar waarom naar Nederland?
Waarom gaan ze niet gewoon nar Belgié ofzo.. Wat is er volgens hun zo fantastisch dat ze hierheen komen? Tuurlijk vind ik het erg wat er in hun vaderlandjes gebeurt maar we moeten ook aan Nederland blijven denken :)
Waarschuw beheerder
2 nobody: Ik ben absoluut niet voor het idee om deze mensen geld te geven. Maar ik vind ook dat je iets breder moet kijken. Ben je trouwens wel eens in Gent of Antwerpen geweest? Die turkse en marokkaanse wijken zijn 2x zo groot als in nederlans..
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom charteren ze geen vliegtuig of laten de luchtmacht op en neer vliegen ?

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat mensen in dit topic een beetje hypocriet reageren in dit topic.

Toch miss innocent..we zijn het in het verleden niet vaak eens geweest met elkaar op het gebied van allochtonen. Toch ben ik het met jou standpunten eens dit x.

In nederland bestaat zoiets als een pot voor calamiteiten, Rampenfonds, rampenpot of hoe je het ook wilt noemen.
De bedoeling is dat er altijd iets in deze pot zit, voor het geval dat er dit soort dingen gebeuren. Dit geld wordt al jaren gereserveerd en gebruikt indien noodzakelijk.

Ik vind het heel nobel dat ze mensen willen helpen die het geld niet hebben om zelf de reis te kunnen betalen om te kijken of alles met familie e.d. in orde is. om eventueel een begravenis bij te wonen of wat dan ook.
Mensen die hierop kritiek hebben zijn gewoon een stel inhumane zakken hooi.

Kom op zeg. Als jou broertje, zusje, vader, moeder oma of wie dan ook dood is, of er heel ernstig zwaar aan toe. En ze zitten toevallig in een ver land (of gewoon in nederland) dan wil je er toch ook als de donder erbij zijn. En niet het gezeik krijgen dat je er niet langs kan gaan (om misschien wel diegene voor de laatste keer te zien), omdat je geen geld voor de reis hebt?

En ja dat wordt van belastingcenten betaald. Van de belastingcenten die ook ZIJ afdragen jah. Dus hebben ze er gewoon recht op.
Ik bedoel wat zie ik terug van alle extra's die ik betaal?
Wat zie ik terug van de accijns op bezine, of sigaretten enz.?
Betere wegen bouwen? wat heb ik daar aan? De uitkering van vergijzend nederland betalen? idd dat gebeurd ook met het geld...wat heb ik daar aan? ook geen moer ik zie het niet terug in mijn portomonnee hoor.
wat zie ik van dat geld terug bij het helpen van mensen die in een gebied wonen die door overstroming is getroffen (watersnood)?
of van de mensen die getroffen zijn door de vuurwerk ramp in enschede?

Inderdaad daar zie ik ook niets van terug, maar het wordt wel van onze belastingcenten betaald, omdat dit wel ineens humaan is? (die mensen met de rampen van afgelopen jaren hadden geen huizen meer, werkplekken weggevaagd, psychologische steun, uitrukken van brandweer politie enz enz enz. (kregen ze allemaal uitkeringen, rampengeld enz enz).
VAN ONS GELD.
Maar dat mag wel?
ik vind het belachelijk hoe jullie praten, denk gewoon eens even na voordat je met poep begint te strooien.

Ik vind het helemaal niet erg dat dit allemaal in nederland als standaard geregeld wordt. Ik zou er namelijk niet aan moeten denken om aan mijn lot overgelaten te worden in alle bovengenoemde zaken.

greetz oz

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Oké. Ik ken me ook wel in hun situatie verplaatsen maar toch snap ik niet wat er zo leuk is aan Nederland dat al die vluchtelingen etc hierheen komen.
Nope, nooit geweest..
Waarschuw beheerder
donateur
Tsja, ik vind het aardig van NL dat ze het zomaar geven, maar zoals al eerder werd gezegd hier, ik vind niet dat we dat in deze economie kunnen toestaan...

Waarschuw beheerder
donateur
t is alleen niet "aardig" en "zomaar"... t is de wet ;)
Waarschuw beheerder
Pffff we hebben hier uit alle landen van de wereld zowat wel mensen wonen, en aarbevingen en andere rampen gebeuren maandelijks wel....dan kan de Nederlandse regering wel bezig blijven met geld strooien....want als ze Marokkanen hier in Nederland voorzien van geld/ticket dan moeten ze ook andere bevolkingsgroepen de mogelijkheid geven naar hun vaderland te gaan als daar wat aan de hand is, anders worden de marokkanen voorgetrokken en dat hebben ze naar mijn mening nou niet bepaald verdiend ;)
Waarschuw beheerder
2: OzziE_O [VVM] Héééél sterk, petje af!
Waarschuw beheerder
Wat een mierenneukers zijn jullie zeg!!! Het gaat maar om een paar ton.

Aan de andere kant gooit de overheid miljarden over de balk en daarover hoor ik niets hier. Denk bijv. aan bouwbedrijven, gouden handdrukken, niet durfen innen van belasting etc....

Over bouwen gesproken. Misschien kunnen de Marokkanen in plaats van in Rotterdam een mega Moskee te bouwen(wat miljoenen gaat kosten) , dat geld gebruiken om nieuwe woningen te bouwen voor de slachtoffers van de aardbeving.

Waarschuw beheerder
donateur
....want als ze Marokkanen hier in Nederland voorzien van geld/ticket dan moeten ze ook andere bevolkingsgroepen de mogelijkheid geven naar hun vaderland te gaan als daar wat aan de hand is

Die mogelijkheid is er dus (als er sprake is van een echte ramp), er wordt niemand voorgetrokken.

Overigens snap ik best dat mensen het er moeilijk mee hebben dat er zulke grote tekorten zijn in bv de gezondheidszorg, maar je kunt die nu eenmaal niet aanvullen vanuit de calamiteitenpot.... dat geld is immers al voor dat doel toegekend.

2 Biggus Dickus (Monty Python fan?) ;)
Die moskee wordt betaald door één sjeik, over dat geld heeft de Marokkaanse gemeenschap hier weinig te zeggen denk ik.

-------------------------------

(ik vind overigens dat als iemand over "mijn belastingcenten" begint, daar eigenlijk een kopietje van de aangifte inkomstenbelasting bij moet) :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Tsja, ik vind het aardig van NL dat ze het zomaar geven, maar zoals al eerder werd gezegd hier, ik vind niet dat we dat in deze economie kunnen toestaan.

jup

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:jaja:

Waarschuw beheerder
(ik vind overigens dat als iemand over "mijn belastingcenten" begint, daar eigenlijk een kopietje van de aangifte inkomstenbelasting bij moet) laatste aanpassing: 1 maart 2004 13:59

Dat is niet de enige belasting die je betaald hoor, BTW, accijns enz. ook.