Partyflock

Forumonderwerp · 660130

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

voordat je dit leest...

Ondanks wat hier over Fiterz* wordt beweerd, zijn Filterz* GEWONE oordoppen met een vaste demping en brengen dus NIET "alle geluid terug naar 80 dB." Denk dus niet dat ze bij niet al te hard geluid maar een beetje dempen of bij extreme geluidspieken extra bescherming bieden, want dat is NIET het geval.

Gebruikers van Filterz* die zich hierdoor misleid voelen hebben overigens wettelijk het recht om het door hen betaalde terug te vorderen.

DSW

Ik weet dat de discussie al een aantal keer is opgelaaid over het dragen van oordoppen de ja of te nee. Uit de discussie en pool is gebleken dat ongeveer 3% van de mensen van Pf oordoppen draagt en 14% van de mensen zit er over na te denken om aangemeten oordoppen aan te schaffen.
Voor die 14% is dan het volgende bericht.
Filterz* zal op zaterdag 21 februari 2004 van 12.00 tot 18.00 uur aangeboden worden bij Confused.

Het is mogelijk een afspraak te maken voor deze dag, maar je kunt ook gewoon even binnen komen lopen.

Wat zijn Filterz*?
Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en nauwelijks zichtbaar bij het dragen.

Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het geluid naar 80 decibel. Op dit geluidsniveau beschadigt het gehoor niet.Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen omdat het geluid niet wordt gedempt, maar gefilterd. Filteren houdt in dat je de bas goed blijft horen, maar de schadelijke harde tonen niet doordringen. De muziek wordt duidelijker en de spraakverstaanbaarheid wordt beter doordat het omgevingslawaai wegvalt. Het allerbelangrijkste is dat je met Filterz* nooit meer last hebt van een piep na het stappen!

Filterz* zijn tevens geschikt om mee te draaien, ideaal dus voor dj's die hun gehoor willen beschermen.

Hoe worden Filterz* aangemeten?De aanpassing van Filterz* vindt plaats bij de stand in Confused. Allereerst stellen we een aantal vragen over je gehoor, waardoor wordt bepaald of je in aanmerking komt voor Filterz*. In de stand maken professionals, die een opleiding tot het aanmeten van Filterz* hebben gevolgd, een afdruk van je oor. Dit duurt ongeveer vijf minuten. Jij vult je adresgegevens in en ondertussen maken wij het verzendingspakketje voor je in orde.

De Filterz* worden vervolgens in een laboratorium op maat gemaakt en binnen twee weken ontvang je je Filterz* per post gewoon thuis! Lekker makkelijk!

Betalen kan contant en via de pinautomaat bij Confused. Naast dit alles krijg je van ons nog twee paar gratis oordoppen mee, om ook de twee weken dat je nog geen Filterz* hebt je oren te beschermen.

Wie dragen Filterz*?
Filterz* worden gedragen door mensen die graag hun gehoor willen beschermen maar wel willen uitgaan.Tot de klantenkring van Filterz* behoren dj's Dame, Remy, Laidback Luke, Erick E, Brian S, Quinten de Rozario, Francesco Pico en vele anderen. Ook behoort het personeel van het Paard van Troje in Den Haag tot onze klantenkring.

www.filterz.net of www.confused.nl
We zien je graag zaterdag 21 februari in Confused Recordstore!
Adres:
Van Diemenstraat 128-130
2518 VE Den-Haag
Tel. 0703608507
laatste aanpassing door een beheerder

Hmm dan kan ik eens x op zoek gaan naar een goede gehoorapparatenwinkel in Utrecht

Laat me ff weten als je wat gevonden hebt :P
K ga in ieder geval es overal even kijken en volgens mij moet je gewoon die nemen die jou het best/fijnst lijken.
Wil zeker niet zo eindigen als mn vader die een constante piep heeft :(
Werkzaam bij Partyflock
ze zijn vrijwel vlak, ze zeggen dat ze helemaal vlak zijn, maar dat zijn ze niet. vooral in de bass zit verschil omdat dat ook door de rest van je lichaam in je gehoor terecht komt.

echt vlak dat lukt ze toch bijna niet....

nee maar zó vlak hoeft t nou ook weer niet van mij :P

al vond ik t wél heel verrassend toen ik ze thuis voor t eerst indeed en een muziekje opzette dat t nog vrijwel precies t zelfde klonk :O :D
Eeehh.. wat bedoel je met 'vlak'.. Ik heb er echt helemaal nog geen verstand van, maar wil binnenkort toch wel aan de doppen.. :-)

Welke prijzen moet ik ongeveer aan gaan denken en zijn dat op maat gemaakte.. En wat about die verschillende filters erin.?

Als iemand er uit is.. Ben benieuwd..

"vlak" is dat alleen t volume van de muziek minder wordt, maar de klank *niet* verandert (een "vlakke frequentiekarakteristiek" dus)

als je bv Herriestoppers in je oren propt of zwemmersdoppen dan worden de hoge tonen meer gedempt dan de lage en het geluid wordt dan heel erg dof... die zijn dus *niet* vlak ;)

Bij "op maat gemaakt" moet je denken vanaf 100 euro en de verschillende filters zijn verschillende dempingssterktes... mijn doppen dempen bv 10 dB maar je hebt ze ook van 30 dB demping, dat hangt een btje af van hoe lang je gehoorgang is en hoe gevoelig je oren zijn
laatste aanpassing

DarkSkywise zou je misschien een link kunnen geven van het bedrijf waar jij die doppen vandaan hebt?

Ik heb nu een bedrijf in Maarssen (woon zelf in Maarssenbroek dus het is lekker dicht bij) gevonden en ik ken iemand die ze daar gekocht heeft en er tevreden over is , dus das tot nu toe de beste optie (maar ook het duurst :()

Ik zou graag wat meer opties willen

dat was in Alkmaar dus da's een btje uit de buurt hahaha

maar ik heb gewoon de Gouden Gids gepakt en gezocht naar gehoorapparaten :) (tip!)
Cerberus, wat is dan tot nu toe die beste optie? En wat is het duurst..?

Tot nu dacht ik serieus aan die filterz*.. die zouden 112 euri zijn ofzoow.. Wel duur, maar als het echt goed werkt.. Ik bedoel ik ga nog steeds voor de muziek, dus een beetje zuiver geluid zou chill zijn.. Inderdaad nu af en toe die gele proppen (halve) maar das niets..

Wat jij ook zegt inderdaad.. Ik zou wel even de verschillende opties willen weten..

(en richting Alkmaar of richting Utrecht.. Boeiend! Als ik daar de beste kan halen, gaan we toch daarheen.. Uit de buurt maakt niet uit hoor voor een keertje..)
laatste aanpassing
Ja, die grap was al gemaakt..

Zijn ook mensen die later geen spijt willen hebben als ze niets meer blijken te horen op hun veertigste.. :S

Ik ben voor verplichting van oorbescherming, absoluut! Maarja daar zijn filters te duur voor.
Je speelt niet alleen met je gehoor, maar ook met je leven!

2 NizozemskA (wat een pleuris nick op te tiepen btw :P)

De beste optie voor mij was ook filterz maar na de (terechte) kritiek van DarkSkywise ben ik er iets anders over gaan denken

Wat ik zelf ook belangrijk vind is dat dat in maarssen gewoon een filiaal heeft wat je kan bezoeken , ook als er problemen zijn , bij filterz zou ik dan weer naar een feest toe moeten als ik problemen heb

de support lijkt mij gewoon wat beter

Het nadeel is wel dat die in maarssen rond de 130 euro is :(

je hoeft er echt niet voor naar Alkmaar hoor... overal zijn wel gehoorapparatenwinkels die je verder kunnen helpen :)

dit zijn de mijne:
http://www.elacin.nl

PS. aan de heren van Filterz*... echt jammer dat jullie niet wilden meewerken aan een onpartijdige test :(
laatste aanpassing
in duitsland zie je echt heel veel mensen lopen met die dingen, hier zie ik ze amper!

In duitsland staat de muziek dan ook harder, en is de duur van de overbelasting meestal langer.
laatste aanpassing
Iemand wees me hierop..

www.oorcheck.nl/welkom.html

De test lijkt me beetje vage test, want dit betreft natuurlijk voornamelijk de mate van gehoor bij meer of minder omgevingslawaai.. Niet wat volumebeprkingen betreft.. toch?
Bij het maken van een audiogram een keer bij mij bleek wel dat ik op bepaalde frequenties al gehoorverlies heb. Kan ik iets met dat audiogram bij de aanschaf van cq. keuze voor die dingen? Weet iemand daar meer vanaf? Meer kennis hier aanwezig zie ik dan ik heb.. (geluidstechnici enzoow)

Maar goed.. Even op hoortips klikken.. paar paginaatjes doorbladeren en daar staan wat links van aanbieders van gehoorbescherming..

En iets anders.. Iemand raadde mij aan om juist harde of juist zachte (weet het niet meer) te nemen.. Ehhhh..?
laatste aanpassing
Artiest Mount
De Filterz* worden vervolgens in een laboratorium op maat gemaakt en binnen twee weken ontvang je je Filterz* per post gewoon thuis! Lekker makkelijk!

Lijkt me niet zo'n sterk idee, mijn dopjes worden zeer regelmatig gecontroleerd op lekken e.d. toen ik ze aangeschaft heb werd er ook grondig gecontroleerd of ze wel perfect afsloten (doen ze dit niet dan verliezen ze natuurlijk hun werking)

Verder zou ik wel een test willen zien waarbij de filterz 120db(A) terug brengen naar 80db(A) met een acceptabele geluidsvervorming. ik ben hiervoor namelijk naar een audicien en kno arts toe gegaan en die gaven allebij aan dan dat alleen industie oordoppen geschikt zouden zijn, maar deze laten niets over van het geluid en zijn alleen gemaakt om alles te dempen. (dus voor mensen die op een vliegveld werken e.d.)

Ik ben voor oordoppen (zeker voor DJ's die hun oren heel willen houden) maar ga even langs een audicien, veel meer zekerheid.. (en waarschijnlijk 10/20€ goedkoper)
NizozemskA

ik zou harde nemen, de zachte nemen namelijk in lichte vorm bacterien/oorsmeer op die in je oor zitten. en zijn dus helemaal niet zo hygienisch.
Ja, maar zachte.. zitten die niet een stuk comfortabeler..?? Ik bedoel; je moet er een hele nacht mee kunnen springen, rondrennen en gekdoen ;-)
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
bij mij is er nog een bijkomend "probleem". Ik ben MC en moet mijzelf wel goed kunnen verstaan, weet iemand of dit een obstakel is, of kan dat wel normaal met deze gehoorbeschermers?
Haai Toob! (k)

Ja, dat gaat echt perfect met oordopjes!! Je kan gesprekken volgen die je anders niet had kunnen volgen en je verstaat jezelf!
dat vind ik ook een beetje het nadeel, je verstaat jezelf te goed en gaat daardoor zachter praten. Is soms een beetje irri.

Maar ik kan niet meer zonder. Heb zelf zachte, en die zijn (Y). En over dat oorsmeer. Gewoon schoonmaken als je ze hebt gebruikt. half uurtje en dan is het weer klaar.

zachte zitten comfortabeler. Heb de mijne gehaald bij www.multi-use.nl (het zijn wel andere als op de site staan)

Nou mocht je meer info willen stuur maar een PB

Grtz Michel

Waar heb je nu last van dan?
ruis, pijn ?

Die ruis had ik weken na Beachbop.. :S maar dat is nu over, verder geen pijn, maar het lijkt gewoon of je oren chronisch dicht zitten...
laatste aanpassing
had ik ook last van, net alsof je oren dicht zitten. Ff naar de dokter. misschien zit er iets op je trommelvlies, overblijfsel van een verkoudheid ofzo, orenuitspuiten en klaar is kees. Of je kan het ff proberen of het met Otrivin neusspray overgaat.

grtz

Nope.. dat heb ik dus al gedaan en de dokter concludeerde zelf dat het een beschadiging was.
Haaaaai Maren (k)

alles ok? Ga toch maar eens checken voor die doppen ;)
Tinkerbelletje.. welke heb jij dan precies? (merk en prijs ofzoow) want jij bent er wel zeer tevreden over toch?
ik heb nu 20dB, das voor grote feesten wel fijn, maar voor kleiner met minder volume is het echt teveel! helemaal omdat ik al flink doof ben, de volgende set word 15dB

had ik ook last van, net alsof je oren dicht zitten. Ff naar de dokter. misschien zit er iets op je trommelvlies, overblijfsel van een verkoudheid ofzo, orenuitspuiten en klaar is kees. Of je kan het ff proberen of het met Otrivin neusspray overgaat.

het kan dus idd ook zijn dat er vocht in je middenoor zit... dat is voor een dokter soms vrij moeilijk te zien (bij mij zagen ze dat de derde keer pas :P )

toen kreeg ik Nasonex spray en toen was t over! :)
Ja, dat je zacht gaat praten is idd waar, maar zo erg vind ik dat eigenlijk niet... zo hou ik nog s stem over ipv dat geschreeuw de hele tijd, wat nog s totaal onnodig is, omdat niemand me verstaat! :)

Ik heb die van alpine... [/url]www.alpine.nl[/url] kosten volgens mij tussen de 10 en de 15 euro, maar heb ze via mn werk, dus pin me er niet op vast ;) Ik kan het boekje zo 1-2-3 niet vinden, maar check de site ff zou ik zeggen!

Toob! Alles lekker, met jou ook? ;)
De naam Alpine wordt inderdaad vaker genoemd, maar kan nergens een site of info over het merk/bedrijf vinden joh.. Bestaan die nog wel?
hier is alles top, ook met mijn oren, nog wel :p
ey ik kan vanaf mij werk posten, ook mazzel :D

heb net ff het topic doorgelezen maar ik wil uit principe niet met oordoppen rondlopen... als iedereen er last van heeft waarom zetten ze die muziek dan niet zachter :S of is dit een hele foute opmerking ;P
laatste aanpassing
Je kan het ook omdraaien waarom draagt niet iedereen oordoppen??
Dan kan de muziek (lees bass) nog harder :p
Eh ik kan alweer posten :D:D het word nog eens leuk op me werk :P

uhm das ook een goede ja Boik :D:D dan :bounce: je vanzelf al door de zaal 8)

Artiest Angulo
Ik heb via elacin.nl een verkooppunt gevonden en ga zeker langs. Alleen de keus voor de filtersterkte lijkt me wat lastig.

die filterkeuze is niet permanent... als je sterkere filters wil, dan kunnen die er tegen een kleine meerprijs worden ingezet (t duurste zijn de doppen zélf omdat die op maat worden gemaakt)

ik heb bv aan 10 dB genoeg omdat ik een vrij lange gehoorgang heb (een soort natuurlijke bescherming dus)

mensen met een korte gehoorgang of heel erg gevoelige oren nemen dus sterkere filters... ik neem aan dat je zelf wel weet of je na een feestje heel veel last van je oren hebt (dus bv een 25 dB filter nodig hebt) of relatief weinig (10 dB filter)

15 dB is een goede gemiddelde waarde maar voor mij was dat bv al te veel ;)
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
kortom : wat is goed ? :D

gewoon ff met de gehoormeneer bespreken lijkt me :)
ik ga binnekort wel even langs de huisarts voor advies, heb al niet zulk geweldig gehoor, ben als flink slechthorende geboren :P maar is nu wel ok (Y)
tenige wat ik daar aanover heb gehouden is dat ik niet tegen druk kan , tunnels, heuvels ik wordt gek ! en onderwater is dodelijk :(
laatste aanpassing
In al die feestjaren is mijn gehoor dus echt wel duidelijk achteruit gegaan....

jaaaa eindelijk

Ze zijn vanavond aangemeten \o/

Een vriend van me broer heeft toevallig gehoorapparaten winkel en die levert ze ook :D

eindelijk me verjaardagskado binnen , althans over 2 weken

Ben zwaar benieuwd :D

hehehe wat een toeval

maar iig een zeer nuttig verjaarskadootje... vooral op de ochtend na ieder feest! :P

Ik heb die dingen van mijn werk (y)

superrrrrrrrrrrrrrspul.
Ben langs een gewone gehoorwinkel (beter horen) geweest en in eerste instantie wisten ze daaro niet eens waar ik het over had. Na een paar telefoontjes hadden ze ze gevonden en kwamen met een prijs van €140 aanzetten.

Dan rij ik liever wat verder om voor goedkoper met proffesionele mensen te praten.

woei !

Ze zijn binnen

Ze zitten nog wel ff gigantisch kut (khoor mezelf continu of ik verkouden ben :(). Maar ze doen hun werk wel goed :D

Muziek wel horen achter je pc maar de fans van je pc niet meer bv (y)

Als ik er eenmaal aan gewend ben wil ik ze nie meer uit denk whahahahah

geloof me, er komt een moment dat je op een feest een paar keer moet voelen of je ze niet verloren bent hahaha

je voelt ze dan écht niet meer!
darkieman , wat is nou goed .... ik kan er geen rode draad uit halen, de dokter zei zoiets als je doet maar wat je niet laten kan :P
dus ik zoek oorbescherming , maar wel goede !
wat raad jij / jullie me aan, voor feestend gebruik en zelf draaiend.. (bijna elk weekend in gebruik dus.)