Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 168549x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 juni 2006 om 15:12:
ja, dat dus ook nie want dan blijft tie het hele nummer door zeiken, moet maar een paar seconde

je ken m dan uitzette dmv automation (aan uit) :)

Waarschuw beheerder
donateur
ik zal is weh proberen (als me zattigheid weg is ;))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 juni 2006 om 20:36:
view -->arrange windows--> Default? mischien

Nope

Waarschuw beheerder
kheb nu een demo van pro-53 en wou em bij fruitlyloops shit doen, dacht dat ik et goed deed maar toch niet heelmaal in welke map moeje dat nou neer zette dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 juni 2006 om 20:29:
Ik heb een vraag ik heb mijn Playlist op slot gezet zeg maar.
dat het op rooster gaat weet iemand hoe dat uit kan?

SNAP op none zetten?
Artiest {SHOWLIST artist 24710, 73970}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 juni 2006 om 13:52:
kheb nu een demo van pro-53 en wou em bij fruitlyloops shit doen, dacht dat ik et goed deed maar toch niet heelmaal in welke map moeje dat nou neer zette dan?

Verklaart u nader...

Heb je het over je setup of *.DLL bestandje?

Waarschuw beheerder
kheb het nu al klaar, kbedoelde dat dll bestandje

Waarschuw beheerder
flikker altijd alles hierin:

C:\Program Files\Image-Line\FL Studio 6\Plugins\VST

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 juni 2006 om 00:09:
CProgram Files\Image-Line\FL Studio 6\Plugins\VST

jeh en dan heb ik er nog die het nie doen :(

Waarschuw beheerder
welke dan? :O

Waarschuw beheerder
donateur
maar zat :D
Waarschuw beheerder
Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

Daar is een passend antwoord voor....
95% ofzo van ALLE knoppen die je ziet in Fruityloops, dus samplers, vsti's en dus ook de granulizer, kun je met behulp van rechtermuis-Edit Events in het uppoppende schermpje besturen! DIT IS ESSENTIEEL VOOR FRUITY! :P heb je een knop al vooraf ingesteld en wil je met die precieze instelling werken toets dan CTRL+I dan vult hij de huidige stand in. let wel op of je hem op SONG of PATTERN hebt staan!
hoop dat t zo duidelijk is:)

Waarschuw beheerder
donateur
weet iemand een vst of een trick in FL zelf om de hele track ff te pitchen ???
hier bedoel ik mee dat ik de track bv 5 sec omhoog pitch en dat de track daarna weer in zijn normale staat verder gaat???
bvd :bier:

Waarschuw beheerder
donateur
Hallo hallo ,

Weet iemand hoe het kan dat als je trackie hebt gemaakt en je start hem opnieuw op dat als je geluiden (wavs) weg zijn ?
Alles geeft ie als de kleur rood aan ,en ik heb echt niks verwijderd of verplaats van de wavs .:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 juni 2006 om 20:28:
hier bedoel ik mee dat ik de track bv 5 sec omhoog pitch en dat de track daarna weer in zijn normale staat verder gaat???
bvd

volgens mij kan je gewoon de bpm meter edit eventen.. rechter muisknop op de bpm ..edit events

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 juni 2006 om 20:28:
bvd

ben er al uit tnx

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !!RT!! _) . |< op maandag 19 juni 2006 om 18:21:

Daar is een passend antwoord voor....
95% ofzo van ALLE knoppen die je ziet in Fruityloops, dus samplers, vsti's en dus ook de granulizer, kun je met behulp van rechtermuis-Edit Events in het uppoppende schermpje besturen! DIT IS ESSENTIEEL VOOR FRUITY! heb je een knop al vooraf ingesteld en wil je met die precieze instelling werken toets dan CTRL+I dan vult hij de huidige stand in. let wel op of je hem op SONG of PATTERN hebt staan!
hoop dat t zo duidelijk is

lol gast die post is ongeveer 2 jaar oud:P lijkt me dat ie het antwoord al heeft :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 juni 2006 om 21:30:
volgens mij kan je gewoon de bpm meter edit eventen.. rechter muisknop op de bpm ..edit events

ik heb nu de pitch balk naast main volume ge-edit event ;)

Waarschuw beheerder
ok :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op maandag 19 juni 2006 om 21:25:
Hallo hallo ,

Weet iemand hoe het kan dat als je trackie hebt gemaakt en je start hem opnieuw op dat als je geluiden (wavs) weg zijn ?
Alles geeft ie als de kleur rood aan ,en ik heb echt niks verwijderd of verplaats van de wavs .

En zelf me FX heeft ie op 0 gezet aaaaaa :S

Artiest {SHOWLIST artist 35853, 136191, 42902, 29501, 39369}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 19 juni 2006 om 21:35:
Hallo hallo ,

Alles geeft ie als de kleur rood aan ,en ik heb echt niks verwijderd of verplaats van de wavs .

En zelf me FX heeft ie op 0 gezet aaaaaa

Zou de boel eens opnieuw installeren wil soms wel eens werken als FL raar doet.

Waarschuw beheerder
dat doet ie al als je je bestand een andere naam geeft of je bestand in een andere map zet... geloof ik 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 juni 2006 om 14:55:
dat doet ie al als je je bestand een andere naam geeft of je bestand in een andere map zet... geloof ik

volgens mij ook :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 juni 2006 om 14:56:
volgens mij ook

O das een beetje minder ,maar dan weet ik nu hoe het tenminste gekomen is .
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
isser er ook een manier om je track een stuk in reverse te pleuren zonder alle samples nog een x te laden en stuk voor stuk in reverse te zetten ???

bvd (K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op zondag 18 juni 2006 om 16:59:
SNAP op none zetten?

:respect: mijn dank is groot
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 juni 2006 om 18:20:
isser er ook een manier om je track een stuk in reverse te pleuren zonder alle samples nog een x te laden en stuk voor stuk in reverse te zetten ???

bvd

er is een manier om het "nep" te doen, maar het klinkt wil een beetje echt.
gebruik effect "ohmboys" (http://www.ohmforce.com) stel bij presets in op reverse en hij reversed alleen de losse noten die ingegeven worden. bij drum geluiden e.d. is dit meestal geen probleem als je symetrisch werkt, maar wijk je af van een constant patroon bijv. bij melodies moet je de melodie als het ware achterste voren in de piano roll zetten.

toepassing:
maak apparte kopie-en van alle samplers/vst's die je wilt gebruiken en benoem deze met reversed of geef ze een andere kleur (om verwarring te voorkomen), stel deze in op het desbetreffende fx kanaal waar de ohmboys zit en maak aparte patterns voor de stukjes die je reversed wil gebruiken in je nummer

succes
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
zal het is proberen, iig bedankt (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 juni 2006 om 23:38:
zal het is proberen, iig bedankt

edit: er zit trouwens altijd vertraging in, dus stel je hem op reversed 1 beat in, en je wil dat ie DIRECT na een andere pattern start waar geen reversed op zit moet je in pattern playlist de reversed pattern 1 beat eerder verschuiven

Waarschuw beheerder
donateur
nou heb de demo gedownload maar FL vind m nie :S

Waarschuw beheerder
wat is dat FL toch geweldig als je t n btje onder de knie krijgt :respect:

8)
Werkzaam bij Louder
Artiest Antrum
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb nu een drum proggie voor FL.. Masterlijk! Kun je echt de mooiste beats me creeren, ben nu bezig met een nummer wat eerst hardstyle moest worden maar met de vage beats derbij heb ik hem totaal veranderd en is hij nu bijna af.. En dikke acid achtige track! Maar wel keihard :P

Waarschuw beheerder
donateur
en hoe heet dat progje ???

Waarschuw beheerder
idd, dattie dat ff benoemd en een linkje neerzet ;p
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Waarschuw beheerder
ja nu is net zo van ik weet iets vets maar zeg ut lekker toch niet haha
Waarschuw beheerder
Als ik een sample maak en daarna bewerk in soundforge, en ik laad et daarna terug in FL.. dan werkt die pitch niet meer van die sample
enig idee hoe dat komt? :s

(ik gebruik FL 6 )
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van _Q_ op vrijdag 23 juni 2006 om 00:18:
ja nu is net zo van ik weet iets vets maar zeg ut lekker toch niet haha

Nee dat is het niet, is een soort van plug in het heet BeatMPsampler.

Ik had al en FL prog maar toen keeg ik dezelfde van een vriend en daar zat hij al bij in.

Dus ik kan hem er ook niet uithalen en "Downloadbaar" stellen.. sorry guys.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The Dj Rocks op vrijdag 23 juni 2006 om 01:06:
Als ik een sample maak en daarna bewerk in soundforge, en ik laad et daarna terug in FL.. dan werkt die pitch niet meer van die sample
enig idee hoe dat komt?

Volgens mij komt het dan door je time ,die moet je helemaal naar links draaien .
Artiest Timo-T
Waarschuw beheerder
Kan je bij de Vanquard ook opnemen dan de trancegate op een gegeven moment aan gaat?

Stel je hebt een string, die loopt al 5sec, en dan alsie zachter wordt, gaat ineens de trancegate aan..

kan er neit achter komen..

Waarschuw beheerder
ook niet met event edits?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 juni 2006 om 14:43:
ook niet met event edits?

ja met edit events kan het wel, bij TG patt, maar ik wil om het blokje, een toon (om en om dus, en bij de eerste beginnen)

als je bij de EE een waarde ingeeft, krijg je dit noooit voor elkaar:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Timo-T op maandag 26 juni 2006 om 14:41:
Kan je bij de Vanquard ook opnemen dan de trancegate op een gegeven moment aan gaat?

Stel je hebt een string, die loopt al 5sec, en dan alsie zachter wordt, gaat ineens de trancegate aan..

kan er neit achter komen..

Als edit Events niet lukt,
Een tweede Vanguard openen, daarvan de trancegate aan.
Op het moment dat die aan moet laat je die 2e Vanguard spelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op maandag 26 juni 2006 om 14:50:
Als edit Events niet lukt,
Een tweede Vanguard openen, daarvan de trancegate aan.
Op het moment dat die aan moet laat je die 2e Vanguard spelen.

en dan die 2 volume's in elkaar over laten lopen zeg je?
thx ga het proberen..
Waarschuw beheerder
och hier ik ben erachter...
duh..

Je kunt het voor elkaar krijgen dmv live recording.
laat je track lopen, in de Record mode, en druk dan op gewenst tijdstip je TG op 'on'..

tsjakka.
oefening baart kunst..
(of kinderen)

Waarschuw beheerder
jah en live record wordt toch opgeslagen zodat je het weer kan teruglezen met edit events?

bij FL 6 -> browse parameters
Waarschuw beheerder
got it, TG stat.

thx!

:)

Waarschuw beheerder
donateur
GVD ik heb net mijn FL geupdate naar 6.08 en nu kan hij mijn Pro-53 nie meer vinde, hij zegt dat tie niet goed geinstalleerd is, maar na 3 x installeren denk ik toch wel dat dat goed moet zijn, iemand hier ook problemen mee of ligt dat weer(zo als gewoonlijk) aan mij ?
hij kan een of ander .dll nie vinde maar die staat gewoon in de map :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 juni 2006 om 22:32:
hij kan een of ander .dll nie vinde maar die staat gewoon in de map

dat .dll is het driverbestand van je vst.
Zou gewoon zorgen dat je hem in je Fruityloops VST map hebt staan, én in je pro53, en dan scan en verify in FL..
anders zou ik het ook neit weten..

Waarschuw beheerder
donateur
daar staat tie allebij daarom is t ook zo raar, bij mijn 6.04 ed deed hij het wel, maar nu ineens nie meer :(

Waarschuw beheerder
donateur
whaha nu start ik men fruity opnieuw op en doet tie ut wel :D
vage shit.
maar ja